Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika elektromobilů není dostačující, říká Mitsubishi. Nadále věří plug-in hybridům

Zatímco jiní dávají přednost hybridům či čistým elektromobilům, Mitsubishi v oblasti elektrifikace nejvíce věří plug-in hybridům. Příští generace Outlanderu má nabídnout dojezd okolo 100 km.
Zpět na článek
Avatar - WinDiesel
12. 11. 2018 18:39
promo kecy
Bez státních dotací bez šance. Lidi chtějí levný benzín nebo diesel. Nechtějí drahý PHEV. Dejte jim ho levně a urvou Vám v ruce. Jo to šlo nějaký čas v Nizozemí ale už dotace zrušili a jde to pořád v Norsku ale jinak SMOLÍK. Neblblněte, dejte do Outlanderu mild hybrid jako má Kia a Hyundai a to bude stačit.
Avatar - Zetti
12. 11. 2018 18:45
Re: promo kecy
Si asi upad na hlavicku, jen at to nechaji jak to je. Kdyz o tom nic nevis tak do toho nepindej
Avatar - jozephko
13. 11. 2018 07:04
Mitsubishi si tento luxus môže dovoliť
Mitsubishi si tento luxus môže dovoliť. Patrí totiž do aliancie Renault-Nissan + Daimler (Mercedes) a v Renaulte a Nissane na elektromobiloch pracujú pilne ako včeličky. Takže Mitsubishi stačí vo vhodnej chvíli len urobiť klon nejakého elektrického Renault-Nissanu, a elektromobily môže hneď predávať.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2018 21:04
Re: promo kecy
Taky myslím že analýza Toyoty je správná

To že jiný automobilky přišly s hybridy o desetiletí později a zkouší pro lidi asi atraktivnější plug-in verze = to je jiná věc. Ono taky konkurovat Toyotě na jejim hřišti kde má 20 let náskok není žádná sranda = chápu že se jim nechce. To prej zkusí Nissan Renault = jsem zvědavej
Avatar - Blue Sun
12. 11. 2018 21:43
Jo,
když nemají technologii, nemají jinou možnost, než taková prohlášení.
Avatar - Zetti
13. 11. 2018 15:03
Re: promo kecy
Ahoj nad tim jsme neuvazoval, puvodne jsem chtel kvuli jizdnim vlastnostem elektromobil. Pak jsem to zmenil a koupil elektromobil se spalovacim motorem. S hybridem jsem jel, s Priusem prvni generace, to byla pro mne tragicka jizda. Manzelce se to libilo moc.

Po pravde asi nekoupil.
Avatar - Zetti
13. 11. 2018 14:58
Re: promo kecy
nic jsi o PHEV nepochopil mas SZ
13. 11. 2018 13:56
Dobíjecí auto je kompromis mezi
Po pravdě: Pokud bys neměl možnost nabíjet doma, koupil by jsi si plug-in?
13. 11. 2018 13:56
Re: promo kecy
Po pravdě: Pokud bys neměl možnost nabíjet doma, koupil by jsi si plug-in?
13. 11. 2018 13:54
Re: promo kecy
Jediný zaujatý jsi tu ty jak všechny urážíš, že tomu nerozumí nebo to znají jen z testů. Jak jsem ti několikrát psal, tak hybrida dokonce mám a vybíral jsem mezi hybridem, PHEV a EV. Rád se o tom v klidu pobavím, proto popisuji v čem je pro mě PHEV zbytečný a stačí obyč. hybrid, jsem otevřený jiným názorům. Já souhlasím, že když ti stačí obyč. dynamika a neřešíš rychlé přesuny mimo dálnici, jezdíš krátké trasy kde ti vystačí baterky a nevadí ti pořád dobíjet, tak to pak špatné není. S tím já souhlasím, ale jsem zastánce toho, že "méně je někdy více" a vozit s sebou 2t motorů a baterek mi přijde prostě zbytečné. Ty baterky jsou to co mi vadí nejvíc - můj názor je, že je to plýtvání zdroji a mezikrok než se vymyslí něco lepšího.

Dám příklad proč je pro mě PHEV nevhodný, respektive ty to sám píšeš - že si nesmíš hned vybít baterky. To platí úplně stejně u normálního hybrida a samozřejmě to pak funguje dobře spíš ve městě nebo na trasy kde nepotřebuješ dynamiku. Jak se podivuješ nad tou zátěží, tak nad 100 km/h a dálnici to vybiješ velmi rychle.

Já toho hybrida mám jako druhé auto, protože často potřebuju rychle otočit nějakou meziměstskou dálku, kde řeším čas a nemůžu se táhnout za kamionama, protože mám vybitou baterku a jinak to nejede. U normálního hybrida to vybiju velmi rychle, u PHEV mi to vydrží zjednodušeně řečeno o pár předjetí navíc, ale celkově to prostě nestačí. Pak bych musel zase dobíjet atd., proto i píšu že to ve výsledku má podobné omezení jako EV, ale pořádný spalovák to pořád nenahrazuje. To čistá EV výkon mají, ale zase je tam ten dojezd. Tzn. snad žádný hybrid nebo PHEV s cenou blízkou běžnému autu nezvládá cestu typu "předjíždění jednoho kamionu za druhým". V tom městě by mi dal víc než hybrid (tzn. nižší spotřebu) klasický PHEV pouze když by mě bavilo jezdit doslova od nabíječky k nabíjčce. Akceleraci to má taky jako hybrid, tzn tak 0-60 fajn, dál bída. Ano, pro ježdění v klidném režimu to stačí i mimo město, ale to jsme zase u toho, že v takovém režimu stačí obyč hybrid, případně i základní motorizace klasických aut tu spotřebu mají taky nízko.

Prostě PHEV když má plnotučnou techniku EV i spalováku, tak logicky nemůže být nikdy dostupnější než něco jednoduššího. Jak se vyřeší problém baterek, ztenčí se prakticky rozdíl mezi PHEV a hybridem, jenže pak už začnou být použitelná EV. Čímž já neříkám, že je PHEV všem k ničemu, ale jako nějaká cesta to úplně není a pro jízdy po městě mě stačí obyč. hybrid.
Avatar - Zetti
13. 11. 2018 11:11
Re: promo kecy
Taky pisu furt dokola, baterky PHEV se nemusi dobijet, ale muzou se dobijet. Muzou se nabijet doma v garazi kdyz mas garaz a muzou se nabijet i zadarmo u nekterych obchodaku behem nakupu, napr. Lidl nebo Kaufland a i jinde. A nebo se nabiji motorem behem jizdy.

Kde jsi vzal vysokou spotrebu spalovaku, jestli se orientujes podle testu na internetu tak asi ano, ale to je tim ze se s PHEV jezdi jinak nez spalovakem. Skoro kazdy redaktor vymlati baterku a pak se divi, ze motor musi pohanet auto a jeste dobijet baterku prikonem kolem 30 kW. Umis si predstavit tu zatez na ten motor?

Kde jsi vzal mizernou dynamiku, zase z nejakeho neumetelskeho testu? U PHEV nesmis vytlouct na zacatku cesty baterku, pak se ti benzinova spotreba pohybuje mezi 5 a 10 litry podle stylu jizdy. Ve skutecnosti tankuju nadrz Vervy za 1000 korun tak jednou za mesic pri ujetych 1100 km + zbytek na elektriku.

On kdyz je nekdo zaujatej proti PHEV coz je na zdejsim serveru standard, tak si bude vymyslet nesmysly. Slusny a pravdivy text PHEV je na [odkaz] . Jestli chces do SZ ti poslu pravdu o tom jak se jezdi a ma jezdit s PHEV
13. 11. 2018 11:03
Re: 2 v 1
Čiže ten absolútne najblbší dôvod, na obídenie legislatívy.
13. 11. 2018 10:49
Re: 2 v 1
Aby automobilka mohla vykázat spotřebu blízkou nule a mohla prodávat produkt se slušnou marží a majitel mohl vesele používat spalovací motor. Aneb aby se vlk (úředník) nažral a koza (řidič + automobilka) zůstala celá.
13. 11. 2018 10:30
Re: 2 v 1
Prečo dávať do jedného auta dva pohony?
13. 11. 2018 06:47
Re: promo kecy
Mají také poměrně velkou Li-Ion baterii. Passat GTE blahé paměti měl 9,9 kWh. Taková Kia Niro má Li-Pol jen 1,56 kWh, Prius na to bude podobně.
S hmotností je to taky pravda, Passat GTE vážil o tučných 350 kg více než obyč.
12. 11. 2018 23:27
Re: promo kecy
Sofistikovanější technika - ať už kvůli nabíjení nebo silnějším elektromotorům (protože mají v EV modu plně nahradit spalovák) a s tím jsou samozřejmě spojené větší baterky. Ta auta jsou pak těžká, takže potřebují silný motor, s kterým to stejně většinou bez pomoci elektromotorů nejede. Tzn. musí se furt dobíjet ze zásuvky, jinak to nemá smysl.

Já to tu píšu furt dokola, ale já PHEV osobně nefandím, protože mají prakticky nevýhody obou světů (baterky pro elektromotory, které se musí furt dobíjet, jinak vysoká spotřeba spalováku, to vše s mizernou dynamikou).
12. 11. 2018 17:59
2 v 1
Tak proč prodávat auta se spalovacím nebo el. motorem, když jde prodávat obojí v jednom balení.
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
13. 11. 2018 10:20
Dobíjecí auto je kompromis mezi
EV a hybridem a přitom tak leží v žaludku obou stran. Jedni závidí, že můžou nabíjet a druzí, že nemusí nabíjet.
Avatar - 3_diamanty
12. 11. 2018 18:20
tak tak
hybridy su v najblizsej dekade jasna cesta... nie elektro... aj toyota toto tusim tvrdi nielen mitsu... uz sa neviem dockat hybridneho kaskaja a jeho braceka od mitsu... rovnako aj eclipse cross by mal byt casom v hybride ( ak famy neklamu ) ... outlander je v tomto ok...no a este spravit maly hybridny cross ako nepriama nahrada za spacestar a mitsu to bude mat pekne nasliapnute do hybridnej ery ... :yes:
12. 11. 2018 20:08
Re: promo kecy
S tím bych souhlasil. Toyota taky myslím řekla, že pluginy jsou sice pěkné, ale finančně nezajímavé. A je to podle všeho pravda. Koncernový pokus byl naprostý fail, ostatní na tom nejsou o mnoho lépe.
Mild hybrid ale taky není ta pravá cesta, protože zatím ještě v žádném autě nefungoval dobře. Navíc s ním nejsou spojené žádné výhody, což má taky jistou logiku. Někteří nejmenovaní němečtí prémioví výrobci totiž dali do auta jeden motorek od stěračů navíc, začali tuto pochybnou technologii vydávat za hybridy a žádali dotace.
Je mi líto, ale zatím jediná technicky i ekonomicky optimální varianta je klasický hybrid.