Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika elektromobilů není dostačující, říká Mitsubishi. Nadále věří plug-in hybridům

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 11. 2018
51
22
Zobrazit náhledy (51)
Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Atmosférický motor 2,4 l pracuje většinou v neslyšně nízkých otáčkách. Díky proměnnému časování může střídat Ottův a Atkinsonův cyklus. Mitsubishi Outlander PHEV Černá maska s hrubou texturou bude výsadou hybridu. Motivy nových diodových světlometů navazují na výrazné stříbrné orámování přídě. Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Po vybití elektřiny ze zásuvky se spotřeba nejčastěji pohybuje kolem osmi litrů, což na velikost outlanderu není špatné Kufr hybridu se kvůli elektrické čtyřkolce zmenšil ze standardních 667 na 451 litrů. Zapomenout musíme i na sedmimístnou verzi. Outlander je stále jediný plug-in hybrid na trhu, který lze nabíjet i ze stejnosměrných rychlonabíječek. Ty ale u nás přibývají jen pomalu. Akumulátor 13,8 kWh je schovaný pod podlahou, která je v zadní části mírně zvýšená. Pro pohon předních i zadních kol slouží samostatné elektromotory.
Zatímco jiní dávají přednost hybridům či čistým elektromobilům, Mitsubishi v oblasti elektrifikace nejvíce věří plug-in hybridům. Příští generace Outlanderu má nabídnout dojezd okolo 100 km.

Již od několika automobilových značek jsme se v posledních měsících doslechli, že se do toho kterého roku stanou výrobci čistě elektrických aut. Něco takového je ale podle Mitsubishi vyloučené, protože technika elektromobilů je a ještě nějaký čas bude hodně svazující. Jaké je tedy kladivo na stále se zpřísňující emisní normy? Podle japonské automobilky plug-in hybridní pohon.

„Baterie elektromobilů jsou aktuálně velkým omezením z hlediska dojezdu na jedno nabití. V některých zemích nenajdou vůbec žádné využití,“ nechal se slyšet Vincent Cobee, strategický šéf Mitsubishi, podle kterého by se značka měla soustředit hlavně na zdokonalení vlastních plug-in hybridů.

Jedním z nich má být i Outlander PHEV. Sportovně-užitkový vůz Mitsubishi aktuálně nabízí čistě elektrický dojezd 50 kilometrů, japonská automobilka by se ale ráda dostala k dvojnásobné hodnotě.

„Další generace modelu dostane vyspělejší techniku plug-in hybridu. Naším cílem je dojezd na jedno nabití mezi 80 a 100 kilometry. To je hodnota, která bude většině majitelů stačit pro každodenní cesty čistě na elektřinu, ale když na to přijde, mohou vyrazit na delší trasu a spolehnout se na spalovací motor,“ vysvětluje dále Cobee.

Stejný člověk dále potvrdil, že automobilka nemá v plánu na míru vyvíjet a stavět elektrická auta, jako je tomu třeba u Volkswagenu a jeho rodiny I.D.. Elektromobil naopak bere jako jednu z možností pro své již existující modely.

Závěrem rozhovoru se Cobee rozpovídal o novém pick-upu L200. I u něj se spekulovalo o nasazení plug-in hybridní verze, zatím ale Mitsubishi nic takového nechystá. Když se značka zaměřila na celkové náklady, zjistila, že pro užitková auta není taková technologie výhodná. Cobee však nevyloučil, že by se situace v příštích letech mohla změnit.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Zetti
promo kecy
Zetti
| 13. 11. 2018
Ahoj nad tim jsme neuvazoval, puvodne jsem chtel kvuli jizdnim vlastnostem elektromobil. Pak jsem to zmenil a koupil elektromobil se spalovacim motorem. S hybridem jsem jel, s Priusem prvni generace, to byla pro mne tragicka jizda. Manzelce se to libilo moc.

Po pravde asi nekoupil.
Avatar - Zetti
promo kecy
Zetti
| 13. 11. 2018
nic jsi o PHEV nepochopil mas SZ
Dobíjecí auto je kompromis mezi
martinST
| 13. 11. 2018
Po pravdě: Pokud bys neměl možnost nabíjet doma, koupil by jsi si plug-in?
promo kecy
martinST
| 13. 11. 2018
Po pravdě: Pokud bys neměl možnost nabíjet doma, koupil by jsi si plug-in?
promo kecy
adamzprahy
| 13. 11. 2018
Jediný zaujatý jsi tu ty jak všechny urážíš, že tomu nerozumí nebo to znají jen z testů. Jak jsem ti několikrát psal, tak hybrida dokonce mám a vybíral jsem mezi hybridem, PHEV a EV. Rád se o tom v klidu pobavím, proto popisuji v čem je pro mě PHEV zbytečný a stačí obyč. hybrid, jsem otevřený jiným názorům. Já souhlasím, že když ti stačí obyč. dynamika a neřešíš rychlé přesuny mimo dálnici, jezdíš krátké trasy kde ti vystačí baterky a nevadí ti pořád dobíjet, tak to pak špatné není. S tím já souhlasím, ale jsem zastánce toho, že "méně je někdy více" a vozit s sebou 2t motorů a baterek mi přijde prostě zbytečné. Ty baterky jsou to co mi vadí nejvíc - můj názor je, že je to plýtvání zdroji a mezikrok než se vymyslí něco lepšího.

Dám příklad proč je pro mě PHEV nevhodný, respektive ty to sám píšeš - že si nesmíš hned vybít baterky. To platí úplně stejně u normálního hybrida a samozřejmě to pak funguje dobře spíš ve městě nebo na trasy kde nepotřebuješ dynamiku. Jak se podivuješ nad tou zátěží, tak nad 100 km/h a dálnici to vybiješ velmi rychle.

Já toho hybrida mám jako druhé auto, protože často potřebuju rychle otočit nějakou meziměstskou dálku, kde řeším čas a nemůžu se táhnout za kamionama, protože mám vybitou baterku a jinak to nejede. U normálního hybrida to vybiju velmi rychle, u PHEV mi to vydrží zjednodušeně řečeno o pár předjetí navíc, ale celkově to prostě nestačí. Pak bych musel zase dobíjet atd., proto i píšu že to ve výsledku má podobné omezení jako EV, ale pořádný spalovák to pořád nenahrazuje. To čistá EV výkon mají, ale zase je tam ten dojezd. Tzn. snad žádný hybrid nebo PHEV s cenou blízkou běžnému autu nezvládá cestu typu "předjíždění jednoho kamionu za druhým". V tom městě by mi dal víc než hybrid (tzn. nižší spotřebu) klasický PHEV pouze když by mě bavilo jezdit doslova od nabíječky k nabíjčce. Akceleraci to má taky jako hybrid, tzn tak 0-60 fajn, dál bída. Ano, pro ježdění v klidném režimu to stačí i mimo město, ale to jsme zase u toho, že v takovém režimu stačí obyč hybrid, případně i základní motorizace klasických aut tu spotřebu mají taky nízko.

Prostě PHEV když má plnotučnou techniku EV i spalováku, tak logicky nemůže být nikdy dostupnější než něco jednoduššího. Jak se vyřeší problém baterek, ztenčí se prakticky rozdíl mezi PHEV a hybridem, jenže pak už začnou být použitelná EV. Čímž já neříkám, že je PHEV všem k ničemu, ale jako nějaká cesta to úplně není a pro jízdy po městě mě stačí obyč. hybrid.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku