Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom dnes rada oblasti zvané Velká Paříž, což je region zahrnující francouzskou metropoli a přilehlé departementy.
Tys to zjevně nepochopil. Zkus přemýšlet co doma máš, co máš rád a najednou by ti to zakázali ve jménu "vyššího" dobra.
Mobily škodí - zakázat, internet - zakázat
Euro 6 benály bez BPF škodí - okamžitě zakázat
auta zakázat ale koně taky - prdí metan a CO2 - skleníkové plyny
pití alkoholu v jakémkoli množství škodí - zakázat
indigo v džínech je nebezpečná chemikálie - džíny zakázat
lidi zakázat, prdí metan, sirovodík a CO2, jsou nebezpeční pro planetu země
a jakoukoli pitominu co si nějaký progresivista vymyslí
a že ona paní Hidalgo je progresivistka na n-tou, pokrokářka, komouška bláznivá pitka ...
uvodíme zda zbyly v Paříži zbytky rozumu, myslím že ne - možná paní bláznivou Hidalgo už nezvolí ale myslím si že zvolí, u nás taky v Praze volili Piráty v obrovském množství a tito Pyráťy už brzo uvidíme v Praze řádit … milion stromů, chytré lavičky a vůbec smart city zatímco mosty budou dál padat a investovat se dál nebude
Co je starý diesel??
A to jako s deset let starým dieslem splňujícím EURO 4 tam nesmím, ale 40 let starým benzíňákem, který o EURO ani neslyšel nemám problém....
Mně hlavně tyto drasticky násilně a rychle zaváděné změny přijdou v rozporu se základními právy lidí. Jednou je jim povoleno koupit si něco, co je jim následně zakázáno používat.
Neobhajuju fixlování s emisemi ani nejsem nadšený z drancování planety, ale jsem stejně tak proti druhému extrému zeleného šílení, které věci spíš zhorší.
jinak samozřejmě taky nesnáším na silnici starý kouřící diesel. :-)
To není vůbec odpovídající příměr. Zbytečně se toto téma v rámci manipulace medii, politické korektnosti atd. posouvá úplně jinam.
Lidé si koupili auta, která měla upravený sw od automobilek, které tímto trikem obcházeli bez vědomí kupujících údajně reálně nesplnitelné limity exhalací. Státní instituce dohlížení nad tímto plněním zanedbaly, stejně tak jako zanedbávají i aktivity v rámci investic do reálně udržitelného vývoje mobility. Příkladů je milion, stačí se podívat kolem sebe. Než přejedeš Prahu a podotýkám, buďme rádi, jak si ještě po Praze jezdíme, potkáš několik kouřících aut všech značek. Kolik jich na místě zastaví / odstaví / zabaví policie? Kolik STK za taková auta ztratí oprávnění podnikat nebo zaplatí likvidační pokuty? Silnice to samé, nedovedeme opravit (!) 200 km dálnice, ale infrastrukturu na el. auta zavedeme také povinně?
Příkladů je bezpočet, z těch dvou bych nerad, aby to vyznělo, že u nás je to v globále tak zlé. Naopak, viz, ta francie.
Zajímavý, když jsi tu propagoval politický názor Hawkinga, taky jsem argumentoval tím, že je to fyzik. To bylo špatně. Ale náhle Vaculík nechápe automobilové souvislosti a pravdu máš ty a jeho názor coby odborníka na techniku už není tak zásadní. :yes:
Tak jeste jednou. To ze neco skodi tobe a nevadi ti to, to nikoho nezajima, klidne muzes kourit, nosit turecke dziny, pit alkohol, ale hned jak neco skodi dalsim lidem - koureni na verejnosti, zbrane, diesely,.... tak se to musi resit na jine urovni, protoze nejake proseni temto lidem nic nerika. Rozhodne nestaci je poprosti, ak diesel sesrotuji a koupi si CNG. Musis jim to naridit. Zakazat.
Je to úplná kravina: " Opatření, jehož cílem je omezit znečištění ovzduší, se dotkne dieselových vozů starších 18 let, informovala francouzská média."
Zaujímalo by ma:
1. Koľko dieslov starších ako 18 rokov ešte jazdí?
2. Ako vedia, že 18-ročné auto s dieslom je špinavšie ako iné, napr. 15-ročné auto s dielsom, ktorý môže byť konštrukčne starší a reálne v oveľa horšom stave?
3. Sú 18-ročné diesle horšie ako 18-ročné alebo staršie benzíny?
4. Ako ma odškodnia za diskrimináciu, že mi nepovolia vjazd s dielsom s 5-litrovou spotrebou a susedovi so žravým benzíniakom, ktorý si potiahne aj 12 litrov áno, keďže som v čase kúpy diesla nebol o o tomto fakte ani o väčšej škodlivosti diela informovaný?
Celá je to len fraška o ničom, naserú pár ľudí a sami seba pochvália za to, ako fantasticky pomohli ekológii a akí sú úžasní. Reálny výsledok a prínos nula.
To je bezny proces, dovolis lidem kupovat zbrane, zacnou se strilet, musis zbrane zakazat, ale uz je maji a nechteji je zahodit, zacnou mlatit neco o tom, ze to je jejich pravo a omezovani svobod.
Organizace na ochranu životního prostředí tvrdí, že zákaz jízdy starších dieselů, které jsou z velké části zodpovědné za škodlivé emise, je nejrychlejší cestou ke zlepšení ovzduší.
V pořádku. Jen doufám, že tito borci budou to zlepšení monitorovat a výsledky pravidelně zveřejňovat.
Hledal jsem totiž na Googlu nějaké výsledky dlouhodobých testů na toto téma, ale neúspěšně.
Neni to zajímavý = jen tvá reakce ukazuje = jak moc je to mimo tvuj rozsah = sorry to nebyla urážka :-!
Nikdo nedá popisu techniky auta tolik = jako Vaculík. A zabere mu to taky x-násobky času než tuctovej text tady na ACZ
Viz i ta tv diskuze kde se na technickejch věcech se spoludiskutujícim samozřejmě shod ale blikly tam místa že ne = Vaculík je technik a jeho přehled a znalosti sou brilantní. Ale ne v tom = čeho se naopak z jeho věcí chytáš ty :-)
Bylo vidět že jeho technický znalsoti sou těžce mimo rozsah chápání i redaktora = ale bohužel některý věci nejde vysvětlit stručně. A jak sem to zas po 3 letech poslouchal = vlastně mě nepřekvapuje = že to je pro lidi moc. Ono to je = moc ;-)
A nepropagoval sem fyzika Hawkinga a jeho politickej názor! Ale vysoce inteligentního člověka = kterej dovede posoudit všechny souvislosti = a tim dochází k jinýmu názoru. Než ten kdo ne = abych to řek hodně slušně >:-[]
Prostě když dovedeš promyslet v šachu 30 tahů dopředu a to je neskutečnej počet kombinací = tak příští nejlogičtější tah je jinej = než když ty promyslíš jeden = to taky neměla bejt urážka ;-)
Politickej názor = teda spíš sympatie = to je k h.ovnu. Ale vim že podle toho se většina lidí rozhoduje :-|
No co víme = je že je chytřejší než ty = to je jistota :-)
A sorry = máš pravdu = v tý hodinovce na ČT24 to řek jen zprostředkovaně = přesně v 48 minutě
Pak se problematice věnoval spolu s Dopravní fakultou ČVUT = tak to mám asi tamodtud
Vaculík byl a je jednička v technice = tam ho ty odmítáš a aktivně popíráš ;-)
Jeho politickoněco chápání souvislostí = to už tak bejvá = že tam úplně jednička neni = což se mimochodem mihlo i v tom tv pořadu = tuhle jeho slabší stránku = naopak cituješ ty :yes: >:-[]
Je fascinující že se to furt řeší = svět se pokouší omezit emise od 60. let a pracuje se na tom od 50. let 20. století. To že NOx nám škodí víme od konce 19. století
Evropský emisní normy maj počátek někde na začátku 70. let
Selektivní katalytická redukce jednoznačně funguje = u kamionů kde se správně berou emise na výkon a ne na km jako u osobáků = navíc nejde podvádět ve stylu Dieselgate. Problém je cena a velikost = SCR ve velikosti nočního stolku se do náklaďáku vejde = jak finančně tak rozměrama. V osobáku je to o dost složitější
Ze všech kritérií, včetně tohohle = i když Karel to nechápe ;-) vychází že když přestaneme sponzorovat naftu = tak dieslovej motor patří tak do velkýho Range Roveru apod. a samozřejmě dodávek a všeho většího
V osobních autech po tom jak je automobilky po Dieselgate dokázaly vyčistit = tak klidně i do taxíků = i když za ideální taxík považuju Lexus ES nebo Prius :-)
Jinak Euro I je z července 1992 = tehdy se začaly používat oxidačně redukční katalyzátory = pokud to chápu správně = v Paříži to timhle rozdělili. Starší auta bez kat. do města nesmí
Nicméně - jejich město, jejich věc. Občas si říkám - zaplať pánbůh za "zaostalou" východní evropu, kde obyvatelstvo v zásadních věcech má ještě relativně rozum.
To u nas Praha chtela zavest sude/liche znacky. V praxy tedy muj Euro6 benzin zustane doma, ale Euro 2 ropak muze jet, protoze ma spravnou znacku. Reseni hodno postkomunistickeho diletanta.
První na řadě byl v roce 1970 v US konec olova v benzinu. Pamatuji se, že Japonci v tu dobu začali vyrábět pro US trh i verzi motorů (nižší komprese a další menší úpravy), schopných spalovat bezolovnatý benzin. 2way a 3way cats nastoupily současně nebo brzy potom. :-!
Helejte, ty letopocty v tom clanku me nejak matou, Francie ma plakety vazane na normu EUROx, takze pochybuju, ze by zakazy vjezdu najednou byly vazane na rok vyroby. Leda, ze by autor vzal Euro normy a "premapoval" je na letopocty, kdy zacaly platit - ale rok vyroby prece jeste nerika nic o tom, jakou normu auto plni?!
Kapitalismus = je ekonomický systém. Ten se snahou omezit tuny špíny ve vzduchu = moc nesouvisí :-)
Realitou je = že komunista na emise ekologii apod. = totálně sr.al. Kapitalistickej svět = se to snaží řešit. Že se ti nelíbí jak = a v různejch státech trochu jinak = no tomu se řiká demokracie ;-)
ja som myslel skôr na to, že vždy som predpokladal, že pri kapitalistickom systéme sa veci robia efektívne a so zmyslom pre peniaze, komunisti to robili pre nástenky. Iné podmienky na vstup v každom meste sú také komunistické, hlavne, že to bude pekne vyzerať na nástenke, ale kapitalistu racionálne mysliaceho cez prachy musí predsa napadnúť, že ak bude mať každé mesto iné podmienky, tak vznikne chaos, finančné straty a konflikty. Demokracia určite neznamená chaos, ak takéto mini regulácie urobia dopravu neprehľadnou a chaotickou, tak sa to musí zjednotiť aj keby to vyzeralo normalizačne. Ak preženiem, ak bude mať každý okres svoje pravidlá, tak pôjdeš do nemecka 3 dni.
No jo, to jsou jen všeobecné výsledky, které naznačují, že se situace zlepšuje. Divil bych se, kdyby se po všech těch eu normách na snižování emisí nezlepšila. Ale my tu řešíme jen diesely a specificky ty odpovídající EURO 4 - 6. Tam je to důležité a právě tam se ukáže, jestli další utahování šroubků bude mít nějaký smysl. Obzvláště by mě zajímalo jak si počínají diesely s močovinou....jestli by EURO 6 potom nestačilo.
strašný chaos, jedno mesto áno, druhé nie, jedno mesto nepustí 20 ročné dýzle, druhé 15 ročné. To by sa malo riešiť aspoň na štátnej úrovni jednotne ak už nie na celú eu. Toto je až komunistický bordel, som myslel, že kapitalistom takéto veci dotekajú, ale asi sú to len prezlečení socani.
Odsířit elektrárny apod. bylo po revoluci v ´89 ve všeobecném prospěchu = to byl spíš opak komunismu = ty na ekologii sr.ali [odkaz]
Nerozumim tomu cokoli ve všeobecném prospěchu je špatně = třeba pražský snížení emisí oxidu siřičitýho z komunistickejch 53.000 tun za rok na aktuálních 400 tun [odkaz] je prostě dobře. Teda podle mě :-)