Čtyři kruhy završují mimořádně plodný modelový rok příjezdem elektrického SUV e-tron. Do showroomů zamíří v únoru příštího roku, v Praze jej ale můžete vidět právě teď.
Jenže model 3 je podstatně menší a navíc jiná kategorie.
Model X 71D stojí v UK 79,400 s 14% DPH, tedy (79400x29,5) = 2 342 tis. Kč
Xko s 100D stojí 95 150 což je v přepočtu 2,8 mil. Kč
Takže Audi se servisem na každým rohu a při troše štěstí za rok s cenovejma podmínkama Audi je v mých očích určitě levnější volba. A sít nabíječek mě ani tak nezajímá, stejně s tím na druhou stranu Evropy nepojedu (vezmu si radši klasický auto a pojedu bez čekání na každým rohu) a v garáži se to v noci nabije stejně.
Já vám nějak s tou cenou nevim. Přijde mi, že to trochu přepálili. 2 100 000 Kč to je cca $95 000 a za tu cenu máte tu nejlepší Teslu 3, případně dvě obyčejné, nebo střední model S-ka. Chápu, že Tesla mívala horší zpracování (která se však rapidně zlepšuje), ale zaplatit za Audi (rozumějte převlečenej VW) dvojnásobek mi přijde úlet.
Včera psali na netu že už i Zelení v Bavorsku jsou proti elektrobusům …… protože na ně nedostali dotace !!!!!
Jo s dotacemi se koupí kdejaké nesmysly, v Norsku se to jistě bude prodávat dobře. 8-s
Hele to si nemyslím:
končící X5 50d mělo 5,3 na sto a mělo vyšší krouťák
končící GLE 500e s 450 koněma mělo 5,3 na sto
SQ7 s 420 koňma a podstatně vyšším krouťákem mělo 4,8, to je fakt
silnější a dražší Cayenne S s 440 koňma má taky 5,3
Na auto téhle velikosti (mezi Q5 a Q7) a výkonu ta cena není nijak extrémní. Qiutuji, že to nevypadá jako ufo, ale zvenku se jim to stejně moc nepovedlo. Sice tisíckrát lepší, než nějaký Priusy a Miraie, ale mohlo to být určitě lepší. ;-\
Příšerná maska, černý nárazníky ala Škoda Junior, kola vypadající pomalu jak poklice, podivný lalok předního světlometu....
Aspoň, že interiér je parádní. A já bych si klidně připlatil za normální zrcátka. Co fungují, i když sedím s vypnutým motorem, co fungují kdykoliv. Nevidím žádnou přidanou hodnotu, typická ukázka, jak udělat zcela jednoduchou věc co nejsložitěji. Místo zrcátka za 50kč kamera a display.
Dobrý den, pane Kolmane. Kdo dodává trakční baterie pro tento automobil?
Záruka na ně je slušná. Odpovídá oněch 8 let jejich životnosti? A co se bude s bateriemi dít po ukončení jejich životnosti? Bude jejich další zpracování řešit Audi nebo výrobce baterií?
Předem děkuji za odpovědi.
prodeje konkurencnich elektromobilu jdou dobre i s vyssima cenama, proc by tedy Audi melo davat cenu nizsi? nepredpokladal bych ze tento model bude naplanovany ve vetsi serii nez par desitek tisic kusu, takze se da predpokladat ze vyprodat jeho vyrobu pujde u s vyzsi cenovkou, beztak az si to lidi nakonfiguruji, tak skonci na sume 2.5 az 3+ miliony
kdys se poroucha u auta motor, tak jde cele do srotu?
zaruka je 8 let a 160 tisic kilometru, vymena za cash se tedy bude resit az po techto paramtrech, predpokladam ze drive nastane onen najezd 160 tisic kilometru
pokud Audi nehodla sve elektricke plany pohrbit a tim ohrozit svou budoucnost, tak jiste pujde baterie repasovat, tedy vymenit jen samostatne clanky, baterie degraduji postupne a neni treba ji menit hned celou protoze treba 20 clanku z 5000 hlasi pokles pod nominalni hodnotu udavanou pro dane stari a opotrebeni baterie
mimochodem, pokles ceny jinych Audi po 5 letech a najezdu 150 tisic kilometru je priblizne 60% (pojistovny uvadi 62%, u luxusnejsich a drazsich Audi cena pada vice nez u levnejsich), obdobny pokles se da cekat i u e-tronu
proc by mel baterie resit dodavatel kdys je proda jako soucast auta Audi? Audi jiste ma tak jako dalsi automobilky dohodu s nekterou ze 3 firem ktere v Evrope resi racyklace baterii, uklada jim to legislativa EU, v CR se tomu podle teto legislativy venuje zakon č. 185/2001 Sb tedy zakon o odpadech, kde baterie jsou resene tusim v §31, recyklaci tak jako vse ostatni bude muset resit Audi coby koncovy prodejce, uplne stejne se resi kupriklady recyklace dosavadnich autobaterii, jineho spotrebniho materialu, oleju a podobne, u baterii to je jen hlidane navic seriovym cislem, ktere se v protokolech uvadi, u oleju se treba uvadi jen litry
zivotnost, zaruka je 8 let a 160 tisic km, na tuhle hodnotu se dostane jen promile tech aut u prvotnich majitelu, u dosavadnich elektromobilu a automobilek ktere zverejnuji verejne cisla u sledovanych elektromobilu ktere prodavaji, coz dela Nissan u jeho elektromobilu a Tesla u jejich elektromobilu, se da vycist ze prumerna zivotnost baterie jako celku je 12 let a cca 250-300 tisic kilometru najezdu, samotne clanky pak maji zivotnost ruznou, u Tesly se uvadi v tech datech z cca 200 tisic aut ze po 1 roce se v prumeru meni 1.2% clanku, po 2 letech v prumeru 3.1% po 3 letech v prumeru 3.8% a po 4 letech 4.2% clanku
Kolman nevi nic z toho co tu pisu, kdyby vedel nedelal by pisalka na autoblesku
spalovák s takto výkonným motorem, jsem nejen rychlejší, ale i mám větší maximální rychlost. Jenom pro zelené mozečky, CO2 z automobilů tvoří 0,2% celkové produkce na planetě, jen tak na okraj.. >:D
Re: To se mi líbí jak EV sekta tady hází miliónama
moje predstava o infrastrukture je, ze mam v garazi 22kW wallbox, na baraku budu mit 22kW wallbox a na dalnicich budou treba co 20km u cerpacich stanic "rychlonabijecky"
kdys jedu do Nemecka nemam problem s nabijenim, nabijecek maj jiz relativne dostatek na soucasny pocet elektromobilu, nemam vesmes problem ani v CR, kde se zacinaji nabijecky objevovat i u obchodnich center a nekterych benzinek, pokud na kazdych 200-300 prodanych BEV vznikne v CR jedna verejna rychlonabijecka, tak to bude postacovat, ted stejne tak 5-10 let bude elektromobilita vyhrazena spise nam "bohatsim", takze kdys kazdy rok v CR vznikne za tech 10 let treba 1000 verejnych nabijecich mist, tak to bude velice husta nabijeci sit
proc by zrcatka nemeli fungovat kdys neni zaplej motor? on v elektromobilu jako motor nejak dodava energii displays a kameram?
kdys vypnes motor ve fosilnim aute, tak ti prestanou fungovat elektricky pohanene soucasti auta? me teda na aute prestane fungovat pri vypnutem motoru jen klimatizace, neb je napojena na rozvody motoru (elektromobily maji klimatizaci s elektryckym kompresorem, takze funguje pokud je v bateriich energie), zbyle systemy auta me normalne funguji dal
"Ale všichni víme, že ta kapacita začne prudce klesat kolem 7 roku."
muzes vysvetlit jak to vsichni vime? elektromobilu starsich 7 let je naproste minimum, a Tesel starsich 7 let je vesmes jen par tisic kusu v podobe Roadsteru kde byli uplne jine baterie nez jake maji soucasne Tesly, puvodni Roadster v prvncih par desitkach kusu pouzival dokonce baterie ze spotrebni elektroniky, coz se ukazalo jako nevhodne, ty baterie jsou nejlevnejsi odpad bez primeho rizeni tech baterii, stezi tedy Tesla muze udavat grafy u vetsiho poctu aut starsich treba 5 let ;-) relevantni grafy ma od modelu S s 60kWh baterii, co zje auto ktere se zacalo prodavat v dubnu 2015 ;-) u modelu S s 40kWh baterii udavaji jen ty kusy ktere jsou sledovane servisne od dubna 2013, a tech je okolo 4 tisic kusu, poklesy maji vesmes podobne az na prvni kusy kde byla poruchovost velika, prozatim vsechny Modely S maji stale zaruku na baterie
To je taky fakt.
No a já na to koukám z hlediska toho, že dneska výrobci vymýšlí čím dál víc vifikundací, z nichž pokud možno každá má svoji řídící jednotku za 30.000,- , nic pokud možno nejde opravit, jen vyměnit, a v tomto případě je to navíc (podle mě) bez náležitě pádného benefitu - na rozdíl od např. zadní kamery.
tak si to zapnes pokud budes chtit, je to problem? ale ciste prakticky, kdy nastane doba kdy ty neco takoveho budes resit realne? planujes snad takove auto s takovyma "zrcatkama" porizovat?
Tie zrkadla su prave vyrobne vyrazne lacnejsie a este sa z toho urobilo nieco vynimocne.
Pozri si cenu spatneho zrkadla s elektrickym vyhrevom, nastavenim, sklapanim a samozatmievanim. Nie je to lacna vec. Kamera z toho potrebuje akurat tak to vyhrievanie, display a v tomto pripade to sklapanie vzhladom ku konstrukcii.
Kamera miesto spatneho zrkadla mi pride ako dobry napad, ale tu mam pocit, ze riesenie je uplne blbe, len aby sa to podobalo na klasiku. Zle umiestneny display, kamery trcia z auta. Pride mi, ze je to na silu, toto by som urcite nechcel :-)
Ale taky je Model X rychlejsi, vetsi, ma vetsi kufr (a navic kufr i v predu) a falcon wings. Uvidime taky jak to bude s realnym dojezdem, u Jaguaru i-Pace se ukazuje ze je nizsi nez slibovali.
Vypnutej motor - to sem napsal automaticky ze setrvačnosti jako by to mělo spalovák 8-s
Nicméně - něco to určitě bude žrát, a situace (ne každodenní) jen tak sedím v autě, třeba na někoho čekám - asi to samo pořád nepojede.
Re: To se mi líbí jak EV sekta tady hází miliónama
To je podle mýho zabiják masové elektromobility. Dokud nepůjde zaplatit snadno kartou jako když tankujji benzín, tak se to moc dopředu nepohne.
Mám auto narvané kartičkama ČEZ/PRE/NewMotion/Plugsurfing, mobil k tomu a stejně to zlobí. Naštěstí stačí zavolat na infolinku a oni to spustí i zadarmo, ale je to vopruz někam volat a ne každý chce volat na německou infolinku a prosit je czenglištinou o vyřešení problému.
No, je vidět, že praxi s EV máte nulovou.
Tesla X je rychlejší, to je fakt. Otázkou je, kolikrát to využijete. Mám i3 a zrychlení 7,2s. Ve městě jsem pořád nejrychlejší, než ostatní zařadí rychlost či se jim roztočí turbo, tak jsem 50 metrů před nima. EV oceníte především u zrychlování 50-100 km/h např. při předjíždění. Zmáčknete plyn a okamžitě vás to tlačí dopředu. S i3 předjíždím tam, kde se stávající Q7 s dvojnásobným výkonem si netroufnu.
Takže jestli má EV zrychlení 4, 5 nebo 6 vteřin na sto je mi šumafuk. Dynamické zrychlení při jízdě bude stále famózní.
Kufr má Tesla X větší. No a co? Kufr je stále dostatečně velký a na dovolené mám dodávku. Kdybych se řídil jen podle kufru, tak mám jen Octávku. Jinak-tron má vepředu kufr taky. Teď je tam taková mělká přihrádka na příslušenství, ale dno lze dát pryč a je tam kufr taky.
Falcon wings nepovažuji za výhodu/nevýhodu, je to takový konstrukční rozmar Tesly, aby se odlišili od ostatních. Mě by třeba vadilo, že nemohu na střechu dát rakev. Klasické řešení dveří jako u Tesly S mi přijde praktičtější.
Co se týče dojezdu, předpokládám podobný dojezd jako u Tesly X. Podobná auta, podobně těžká, takže nečekám žádné velké výkyvy spotřeby nahoru nebo dolů.
Co mne na e-tronu potěšilo, bylo zpracování dílů a spárování dílů konstrukce. Zůstala stejně kvalitní jako u Q7 a interiér odpovídá cenovému segmentu, kde se e-tron pohybuje. Což bohužel u interiéru Tesly nemohu říct totéž.
No mně jde spíš o to, že když jdu s dítětem po ulici zaplněné auty v kolonách, tak oba nemusíme dýchat to svinstvo přímo do plic. Myslím, že elektromobilita nejsou jen auta mimo osídlené oblasti planety.
Teď jsem se vrátil z výstavy. Jako jedinej mimo TesluX, nabízí tažné. Na kouli je až 1800kg. Ač nejsem příznivcem této značky, na jaře do toho jdu. Všechny ty Hundai, Golf, Kia, atd jsou vevnitř malý, jedinej konkurent je Tesla. A ten je za dvojnásob peněz, takže jarní volba je jasná. Prodám dva elektromobily, dva fosily, udělám pár víkendovejch šichet, jo a k obědu si nedávám polívku, čimž cash flow nabyde do rozměru E-tron....
Zajímalo by mě jak dlouho ty baterky vydrží a kolik bude stát jejich výměna. Nebo půjde auto za 10 let do šrotu? Neumím si moc představit kupovat třeba 5-leté elektrické auto za velké peníze s obavou, že budu za chvíli nucen kupovat komplet nové baterie....nebo se počíta, že půjde cena ojetých elektromobilů se stářím rapidně dolů???
Taky se na trhu objevily taxíky A6 (generace C7) 2.0 TDI nájezd většinou pod 150 000 km takže docela paráda. Degradace je o dost horší = než u Tesly po 250 000 km >:-[]
Část z nich má Multitronic = nechce se věřit že ho výrobce za celou dobu výroby nedal do použitelnýho stavu = ale nedal. Druhá část má DSG = u kterýho odchází dvouhmotnej setrvačník. Náklady na servis a opravu sou dost mimo = radar vpředu = 40 litrů. Světlomet LED sto litrů. Originál text má název: Servisní strašák :-)
Zajímavý kolik lidí to vidí = přesně naopak. A6 jeko držák a Teslu ;-)
Je ale faktem = že dojezd A6 2.0TDI = bude fakt větší :-)
V praxi se ukazuje, že takto velké battery packy (90 kWh a více) degradují poměrně pomalu. Respektive degradace kolem 5 % nastane do nájezdu 100 tisíc km, ale pak to prudce zpomalí. Na prodej jsou teď běžně 4leté taxikářské Tesly Model S z Nizozemí, které mají najeto kolem 250 tisíc km a degradace dosáhla zhruba 10 %. Což vzhledem k dojezdu není problém. Místo originálních 400 km, dojedete jen 360 km.
Vážně? Tu větší maximální rychlost možná někde na dálnici v Německu využijete, ale nevěřím, že bez přípravy a dlouhého trénování zvládnete u spalováku dosáhnout stejného zrychlení jako vaše sousedka s E-Tronem.
Ty kamery mají jeden velký benefit. Zmizí vám problém slepého úhlu. Je to fakt pěkný, vyzkoušel jsem to a super. V podstatě asistent varování auta v slepém úhlu je u tohoto zbytečnost.
Víc se mi tedy ale líbí řešení u Porsche Taycan, kde ty kamery mají schovány v blatníku předních kol a nestraší tam ty packy na dveřích jako u e-tronu.
Na jaře bude pozdě. Nejdříve jdou auta z rezervací (mám rezervaci na audi.de se zaplacenou zálohou, platí i tady), budu mít auto v únoru. A pak jdou normální objednávky. Pokud budete objednávat na jaře, budete rád, že auto dostanete v zímě 2020.
Doporučuji zaplatit rezervaci na audi.de. Stojí 2000,- € a je plně vratná, pokud si auto do konce ledna 2019 neobjednáte (se zárukou výroby v únoru 2019).
Re: To se mi líbí jak EV sekta tady hází miliónama
ruzni poskytovatele, nekde sms kod, nekde QR kod, nekde kartou, jinde v arealech kde ti daji kartu a pak zkasiruji, nekde zadarmo (obchodaky a je to jen v oteviraci dobe), naprosot luxusne si v nemecku ziji majitele Tesel, SC temer co 30-40km, vetsina nabijecek v Nemecku jsou provozovane primo energetickyma spoelcnostma, innogy, Eon a dalsi
paka co stoji s fosilem na miste pro el.auta s nabijeckou jsou asi po celem svete, uplne stejne jako parkuji lide na invalidech ikdys nejsou invalidi a nevezou invalidu a nebo lidi parkuji na mistech pro rodiny ikdys jsou v aute sami
Tam je spíše otázka, zda nějakých sedm let bude reálného majitele (99,999% firmy) nějak trápit, když odpisy auta jsou podle zákona pět let. Takže reálně do pěti let si majitel e-tron koupí nástupce nebo třeba FL tohoto vozu...
No právě. Pokud budu mít jen 3 roky záruky životnosti před sebou a přitom tušit, že bude auto bez velké investice do baterek takřka napoužitelné (zvláště když už od novoty je dojezd nic moc), nemyslím si, že bude v té době někdo ochoten zaplatit víc jak řekněme 20% původní ceny. V této době budou zároveň na trhu asi vozy pokročilejší co do dojezdu, což motivaci pro koupi tohohle auta rovněž dosti sníží....takže mi to příjde, že to půjde do šrotu daleko dříve než jsme zvyklí u spalovacích aut, které se dají levně opravit a jejich dojezd se s věkem prakticky nemění.
Mi spíše příjde nepříjemné, že člověk musí sklopit oko, aby se podíval do zrcátka, které je oproti klasice níž a přičemž ztratí periferní pohled dopředu....no chce to otestovat v provozu a případně nějak posunout nahoru blíž hlavnímu zornému poli.
Kvuli autu bych nesel do prace v pondeli natoz o vikendu. Taky jsem tam dneska byl, tedy slusna bida ta vystava. Jeste ze jsem tam byl na pozvani, ale to ty asi taky.