Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron dorazilo na český trh. Elektrické SUV má první cenu!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 11. 2018
64
59
Zobrazit náhledy (64)
Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron
Čtyři kruhy završují mimořádně plodný modelový rok příjezdem elektrického SUV e-tron. Do showroomů zamíří v únoru příštího roku, v Praze jej ale můžete vidět právě teď.

Letošní seznam novinek automobilky Audi je vskutku pestrý. Čtyři kruhy představily nové limuzíny Audi A8, A7 Sportback a A6, později se přidal také kombík A6 Avant a velké SUV se stylem kupé Q8. Tím ale výčet novinek nekončí, opomenout nesmíme ani malou A1 Sportback či sportovně-užitkové Q3. A jako třešničku na dortu uvádí značka závěrem roku na tuzemský trh čistě elektrické Audi e-tron.

V České republice si jej můžete premiérově prohlédnout už dnes. E-tron je totiž součástí výstavy e-SALON na pražském výstavišti v Letňanech, která odstartovala dnešním dnem a potrvá až do neděle.

Určitě si vzpomínáte, že s Audi e-tron jsme se poprvé seznámili při světové premiéře v San Franciscu, kde došlo na technických briefing s veškerými zajímavostmi o autě. Ještě listopadu dostaneme příležitost prvního svezení v rámci mezinárodních jízd, takže se co nevidět můžete těšit i na bezprostřední jízdní dojmy.

Přesto si dovolím některé zajímavosti o autě připomenout. Třeba fakt, že namísto konvenčních vnějších zrcátek můžete za příplatek dostat zpětné kamery, které promítají obraz na displeje nad madly dveří. Po prvním seznámení se zůstávám trochu skeptický. Asi půjde o zvyk, ale nemůžu se zbavit dojmu, že obrazovky jsou posazené nízko a řidiče mohou za jízdy rozptylovat. Funkčnost systému si ostatně můžete připomenout ve videu níže.

360p720p

Další technickou perličkou je brzdění, které bude využívat opravdových brzd v autě jen v asi deseti procentech případů, v těch zbylých to zařídí dvojice elektromotorů. E-Tron dostane jeden na každé nápravě a chlubí se elektrickým quattrem, které v případě potřeby k zadní nápravě připojuje přední.

Na finální homologaci se zatím čeká, ale Audi přislíbilo dojezd okolo 400 kilometrů. Další technické parametry vystaveného e-tronu 55 quattro prozrazují výkon 265 kW (300 kW s funkcí boost) a 664 newtonmetrů točivého momentu. Auto je na stovce za 6,6 sekundy (5,7 s s boostem) a může jet až 200 km/h. Akumulátory mají kapacitu 95 kWh a umožňují vysokorychlostní nabíjení o výkonu až 150 kW. Zástupci značky říkají, že na 80 procent kapacity se tak dostanete za třicet minut. Díky společnosti IONITY (jejíž součástí jsou skupiny Volkswagen, BMW, Daimler či Ford) má do roku 2020 vzniknout 400 takových nabíjecích stanic, sedm z nich se prý již příští rok objeví v České republice.

A když přijde na dobíjení doma či v práci, nabízí Audi sady Compact (výkon až 11 kW a doba trvání 8 hodin) a Connect (22 kW, 4,5 hodiny). Pohodlnější alternativou je indukční nabíjecí podložka, nad kterou stačí nacouvat a v menu vozu aktivovat nabíjení. Nevýhodou je ovšem omezený výkon 3,6 kW.

Teď ale k tomu nejdůležitějšímu, co při české premiéře nového Audi e-tron zaznělo. Začátek předprodeje odstartuje na přelomu let 2018 až 2019, první kusy se u dealerů čtyř kruhů objeví v únoru příštího roku. A za kolik? Předpokládaná cena je 2.091.900 Kč. Za tuto centu dostanete e-tron včetně servisního balíčku na 5 let/90.000 km, prodlouženou zárukou na vůz na 4 roky/120.000 km a konečně zárukou na baterie na 8 let/160.000 km. Takže jestli vás tohle auto zaujalo, určitě se na něj v Praze zastavte podívat!

360p720p1080p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Životnost baterek
Hammunasakra
| 18. 11. 2018
Taky se na trhu objevily taxíky A6 (generace C7) 2.0 TDI nájezd většinou pod 150 000 km takže docela paráda. Degradace je o dost horší = než u Tesly po 250 000 km >:-[]

Část z nich má Multitronic = nechce se věřit že ho výrobce za celou dobu výroby nedal do použitelnýho stavu = ale nedal. Druhá část má DSG = u kterýho odchází dvouhmotnej setrvačník. Náklady na servis a opravu sou dost mimo = radar vpředu = 40 litrů. Světlomet LED sto litrů. Originál text má název: Servisní strašák :-)

Zajímavý kolik lidí to vidí = přesně naopak. A6 jeko držák a Teslu ;-)

Je ale faktem = že dojezd A6 2.0TDI = bude fakt větší :-)
Životnost baterek
Brin
| 18. 11. 2018
V praxi se ukazuje, že takto velké battery packy (90 kWh a více) degradují poměrně pomalu. Respektive degradace kolem 5 % nastane do nájezdu 100 tisíc km, ale pak to prudce zpomalí. Na prodej jsou teď běžně 4leté taxikářské Tesly Model S z Nizozemí, které mají najeto kolem 250 tisíc km a degradace dosáhla zhruba 10 %. Což vzhledem k dojezdu není problém. Místo originálních 400 km, dojedete jen 360 km.
Mít
Brin
| 18. 11. 2018
Vážně? Tu větší maximální rychlost možná někde na dálnici v Německu využijete, ale nevěřím, že bez přípravy a dlouhého trénování zvládnete u spalováku dosáhnout stejného zrychlení jako vaše sousedka s E-Tronem.
Q tron
Flajzi
| 17. 11. 2018
Ty kamery mají jeden velký benefit. Zmizí vám problém slepého úhlu. Je to fakt pěkný, vyzkoušel jsem to a super. V podstatě asistent varování auta v slepém úhlu je u tohoto zbytečnost.
Víc se mi tedy ale líbí řešení u Porsche Taycan, kde ty kamery mají schovány v blatníku předních kol a nestraší tam ty packy na dveřích jako u e-tronu.
To se mi líbí jak EV sekta tady hází miliónama
Flajzi
| 16. 11. 2018
To je podle mýho zabiják masové elektromobility. Dokud nepůjde zaplatit snadno kartou jako když tankujji benzín, tak se to moc dopředu nepohne.
Mám auto narvané kartičkama ČEZ/PRE/NewMotion/Plugsurfing, mobil k tomu a stejně to zlobí. Naštěstí stačí zavolat na infolinku a oni to spustí i zadarmo, ale je to vopruz někam volat a ne každý chce volat na německou infolinku a prosit je czenglištinou o vyřešení problému.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku