Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Jerry.Gunman
Je fakt, že teprve 3. a 4. generace Passatu z něj udělaly to, jak je chápán nyní (a pro tuto chvíli nechme stranou zda oprávněně či ne) - tj. (vcelku) spolehlivý, prostorný a standardní vůz střední třídy, dostupný ve 2 tradičních a "německy důvěryhodných" karoseriích - sedan a kombi.
Je zvláštní, že zatímco u Golfu (a částečně i Pola) se automobilka dokázala trefit do zájaznické poptávky hned napoprvé, standardní vůz střední třídy se ve Wolksburgu rodil poměrně VELMI dlouho a složitě.
Kdo si dnes vzpomene na K-70 (původem z NSU a AUDI, "předskokana" Passatu), který přenesl VW z éry "všechno vzadu" do éry "všechno vpředu" a po kraťounkém cca 4,5 letém životě neoplakáván zesnul v předjaří roku 1975?
První Passat začínal jako dvou a čtyřdveřový SEDAN s kraťoučkým víkem zavazadelníku pod pevným oknem ve splývavé zádi o velmi kompaktní délce 420 cm, Passat II (*1980) byl k dispozici jako pětidveřový liftback nebo kombi velmi specifického vzhledu (jedno z aut, které již v autosalonu vypadalo jako by již bylo PO crash-testu 😄 ) a kdo chtěl sedan, musel si koupit model s "dábelsky" znějícím jménem Santana.
Ať to vezmu k kteréhokoli konce či kraje, teprve 3. a 4. generace zformovaly Passat do dnešní podoby.
3. generace volbou karoserie: prostorné pětidveřové kombi nebo "dlouhý"sedan (se 3 bočními okny)
a 4. generace zavedením (na tehdejší dobu) silných a podnes "nezničitelných" turbodízlových motorů
......................................… />A to k automobilce Hitler-Werke (VW) za jiných okolností chovám téměř zavilý odpor a nemohu jí přijít na jméno 😄 😄 😄
Je zvláštní, že zatímco u Golfu (a částečně i Pola) se automobilka dokázala trefit do zájaznické poptávky hned napoprvé, standardní vůz střední třídy se ve Wolksburgu rodil poměrně VELMI dlouho a složitě.
Kdo si dnes vzpomene na K-70 (původem z NSU a AUDI, "předskokana" Passatu), který přenesl VW z éry "všechno vzadu" do éry "všechno vpředu" a po kraťounkém cca 4,5 letém životě neoplakáván zesnul v předjaří roku 1975?
První Passat začínal jako dvou a čtyřdveřový SEDAN s kraťoučkým víkem zavazadelníku pod pevným oknem ve splývavé zádi o velmi kompaktní délce 420 cm, Passat II (*1980) byl k dispozici jako pětidveřový liftback nebo kombi velmi specifického vzhledu (jedno z aut, které již v autosalonu vypadalo jako by již bylo PO crash-testu 😄 ) a kdo chtěl sedan, musel si koupit model s "dábelsky" znějícím jménem Santana.
Ať to vezmu k kteréhokoli konce či kraje, teprve 3. a 4. generace zformovaly Passat do dnešní podoby.
3. generace volbou karoserie: prostorné pětidveřové kombi nebo "dlouhý"sedan (se 3 bočními okny)
a 4. generace zavedením (na tehdejší dobu) silných a podnes "nezničitelných" turbodízlových motorů
......................................… />A to k automobilce Hitler-Werke (VW) za jiných okolností chovám téměř zavilý odpor a nemohu jí přijít na jméno 😄 😄 😄
No nemáš až tak moc pravdu, i passat B2 ve verzi splývající záď byl celkem dost úspěšný model.
Netvrdím, že nebyl, ale přesto firma VW karoserii typu liftback u svého nosného modelu auta střední třídy po cca 11 letech (1977 - 198😄 opustila.
Kým myslíš chápán nyní? V nedávno zveřejněnym seznamu doporučenejch aut od Martina Vaculíka = je místo Pašíka Citroen C5 😄 😄 😄
Protože o mrtvolách vždy v dobrém. Neschopná automobilka ho pohřbila.
Ne vysvětluje to jinak než ty 😄
Nikoli automobilka = vždycky jen zákazníci = viz ten technickej pohled Vaculíka = prostě kupovali blbě >😒]
Nikoli automobilka = vždycky jen zákazníci = viz ten technickej pohled Vaculíka = prostě kupovali blbě >😒]
A zase si nečetl to, na co reaguješ >😁 Dej si to ještě jednou. Nikde Jerry nepíše , že je to nějak doporučené ani kdovijak spolehlivé a dobré auto, ale že je chápán jednimnslovem, jako etalon.a už několik desítek let..... A to přeci s kvalitou, spolehlivosti a nemusi vždy nutně souviset... 😉Takhle Passat vnímá i Vaculík...
Ono je to složitější... To že první generace nebyla trhák zrovna moc zajímavé není, to má naopak poměrně jednoduchý důvod v tom že vývoj golfu (na který byl vzhledem k důležitosti a prodejům kladen velký důraz) zabral poměrně dost energie a první passat vzniknul defacto jen přeznačkováním audi 80.
Teprve druhá generace pak dostala řádnou pozornost a bylo to znát, a jak zaznělo i zde v názorech - tak by se dala považovat za stejně významnou jako B3/4.
Jednoznačně přelomová pak byla až B5, která s předchůdcem neměla absolutně nic společného, a technikou audi se dokázala konečně vyhoupnout do extraligy - nesmíme zapomínat že v té době Piech imperium teprve budoval a VW bylo ve zcela jiné pozici než dnes a nebylo jedničkou ani domácího trhu - Opel předehnal až díky modelům z druhé poloviny 90.tých let, do té doby vypadal zrovna passat B4 vedle Vectry jak chudý příbuzný.
Faktem je že právě díky pracovnějšímu vnímání passatu oproti Opelu nebo francouzům a příchodu 1.9TDI se skutečně zapsal do paměti coby takový solidní dělník. :yes:
Teprve druhá generace pak dostala řádnou pozornost a bylo to znát, a jak zaznělo i zde v názorech - tak by se dala považovat za stejně významnou jako B3/4.
Jednoznačně přelomová pak byla až B5, která s předchůdcem neměla absolutně nic společného, a technikou audi se dokázala konečně vyhoupnout do extraligy - nesmíme zapomínat že v té době Piech imperium teprve budoval a VW bylo ve zcela jiné pozici než dnes a nebylo jedničkou ani domácího trhu - Opel předehnal až díky modelům z druhé poloviny 90.tých let, do té doby vypadal zrovna passat B4 vedle Vectry jak chudý příbuzný.
Faktem je že právě díky pracovnějšímu vnímání passatu oproti Opelu nebo francouzům a příchodu 1.9TDI se skutečně zapsal do paměti coby takový solidní dělník. :yes:
Souhlasím, že Passat I se záměrně vyráběl v podobě, aby si s technicky velmi podobnou Audi 80 nekonkurovali.
V 70. letech (a mám pocit, že ještě i začátkem 80.) se vozy VW daly považovat za "lidovější" (lacinější, ošklivější a hůře vybavené) alternativy příslušných modelů AUDI.
Takže z Audi 80 (klasický sedan) byl o rok později odvozen Passat a z Audi 50 bylo odvozeno VW POLO, jehož první série byly skutečně oholené až na kost.
V 70. letech (a mám pocit, že ještě i začátkem 80.) se vozy VW daly považovat za "lidovější" (lacinější, ošklivější a hůře vybavené) alternativy příslušných modelů AUDI.
Takže z Audi 80 (klasický sedan) byl o rok později odvozen Passat a z Audi 50 bylo odvozeno VW POLO, jehož první série byly skutečně oholené až na kost.
wakantanka
si pamätám že tento Passat začínal u nás motorovo s 1,4 a výbavou CL a 55kw. Hore Donovalmi to pomaly bolo treba tlačiť. 😄 V článku sa píše o 1,8 s 55 kw, nie je to chyba?
Wakantanko,
vzhledem k tomu, že 3. generací měl být Passat pevně usazen mezi vozy střední třídy, automobilka tomu uspůsobila i dostupné motorizace.
Budu-li vycházet z údajů, které mám k dispozici (v tomto konkrétním případě kniha o historii VW z roku 1991), pak v modelovém roce 1990 Passat (III. generace) měl v nabídce následující motorizace😒br /> Benzíny:
1781 ccm / 55 nebo 66 kW
1984 ccm / 85 kW
1781 ccm s turbem / 110 nebo 118 kW
šestiválec 2792 ccm / 128 kW
Nafta😒br /> 1896 ccm / 50 kW
1588 ccm s turbem / 59 kW
Motor 1,4 / 55 kW (přepokládám, že asi benzínový) nalézt nedokážu - dokonce ani mezi tehdejšími motorizacemi pro Golf.
Jen pro pobavení -
Passat I začínal třináctistovkou o výkonu 40 kW,
Passat II měl jako základně základní základ motor 1.6 / 55 kW
vzhledem k tomu, že 3. generací měl být Passat pevně usazen mezi vozy střední třídy, automobilka tomu uspůsobila i dostupné motorizace.
Budu-li vycházet z údajů, které mám k dispozici (v tomto konkrétním případě kniha o historii VW z roku 1991), pak v modelovém roce 1990 Passat (III. generace) měl v nabídce následující motorizace😒br /> Benzíny:
1781 ccm / 55 nebo 66 kW
1984 ccm / 85 kW
1781 ccm s turbem / 110 nebo 118 kW
šestiválec 2792 ccm / 128 kW
Nafta😒br /> 1896 ccm / 50 kW
1588 ccm s turbem / 59 kW
Motor 1,4 / 55 kW (přepokládám, že asi benzínový) nalézt nedokážu - dokonce ani mezi tehdejšími motorizacemi pro Golf.
Jen pro pobavení -
Passat I začínal třináctistovkou o výkonu 40 kW,
Passat II měl jako základně základní základ motor 1.6 / 55 kW
Nalézt ho nemůžeš, takový motor v té době VW neměl. Wakantakto pravděpodobně vyzkoušel specifikum pro slovenský trh - Golf Variant 1,4 44 kW. Bez posilovače řízení. 4 malá kola, velká kastle, hnusný volant, nic víc. V době, kdy bylo na Slovensku finačně zajímavé nakupovat auta s obsahem pod 1.5 litru, nabízely automobilky nesmylné žebráky, viz onen Golf. Správny mafián z Podunají nalepil na okna folie, obul to na 15" (volantem už pak nešlo otočit vůbec) a vyrazil do víru kapitalismu.
Hádať sa nebudem, predsa už je to dosť dlhá doba. Každopádne ten základ bol lenivý a po naložení užraný.
Paulov
Hitler-Werke (VW) by měli poděkovat hlavně Italům,protože TDI vniklo ve Fiatu >😁
a taky děkujeme Hitler-Werke,že udělali zlo po světě s podvody. 8-s
Děkujeme za všechno 😉 😄
a taky děkujeme Hitler-Werke,že udělali zlo po světě s podvody. 8-s
Děkujeme za všechno 😉 😄
v osobním (!) autě poprvé přímý vstřik nafty Fiat Croma někdy v roce 1989 nebo 1990. marketingové označení nevím.
Na druhém místě v roce 1990 Audi 100 (c2).
A pak to jde sešupem:
1993 .. VW Golf 3 , VW passat b4,
konec 1992 ... Audi 80 b4
1991 ... pokračuje Audi 100 v nové generaci c3
... a další a další ...
1997 ... oktoška
------
První přímý vstřik nafty v jakémkoliv autě vím já zatím o Praga v3s (1953), ale nemám přehled.
Na druhém místě v roce 1990 Audi 100 (c2).
A pak to jde sešupem:
1993 .. VW Golf 3 , VW passat b4,
konec 1992 ... Audi 80 b4
1991 ... pokračuje Audi 100 v nové generaci c3
... a další a další ...
1997 ... oktoška
------
První přímý vstřik nafty v jakémkoliv autě vím já zatím o Praga v3s (1953), ale nemám přehled.
Vniklo ve Fiatu...jak hloupý příspěvek jakousi myšlenkou, tak hloupě i napsaný :-! :yes😒br />
Mimochodem, domníváš se, že Fiat nebyl spojen s Mussoliniho fašismem?
Mimochodem, domníváš se, že Fiat nebyl spojen s Mussoliniho fašismem?
Potkan007
Tak už došlo článkem i na B4. 😄
Stále jezdí zachovalé kousky, ale je jich jako šafránu a tráví hodně času v garáži. Většina těch, co běžně jezdí, jsou dosluhující dělníci.
[odkaz]
Stále jezdí zachovalé kousky, ale je jich jako šafránu a tráví hodně času v garáži. Většina těch, co běžně jezdí, jsou dosluhující dělníci.
[odkaz]
rokyta.p
Ve srovnání s naší pýchou Favoritem ... :😉 Já měl nejraději B4 2.0 85kW a pak B5 1.8T 110kW :yes:... No a dneska nějak nevím 😐
Londonbridge
Ten 1.8T 110Kw pamatam znamy ho mal ale nemohol mi ujst ...pisal sa vtedy rok 98 a ja som sedlal nalestenu ciernu Primeru GT , ktora dokazala zakruty rezat tak ako ziadny iny sedan v tej dobe a pasik dychcal aj s turbom ... >😁
JJ, podzim 1998 - já si tehdáž (až do jara 2001) vozil (_!_) v něčem takovémto😒br />
[odkaz]
Sedan s interiérem v černé kůži, (výbava Ghia), motorizace 2.9 V6 24v Cosworth, motor opatřený decentní plaketou "Tuned by Cosworth Engineering" s výkonem 186 kW / 250 HP, se 4°automatickou převodovkou, kde čtyřka při 2.000 RPM jela 60 mil/hod (96 km/h) a červené pole otáčkoměru začínalo na 6.250 RPM...
Když si vezmu, že jsem do tohohle kočáru přesedával ze Škody 105 L - tak ve Škorpíku jsem měl JEDEN CELÝ MOTOR Š-105 NA KAŽDÉ KOLO VČETNĚ REZERVY V KUFRU - a ještě jeden do foroty na volant 😄 😄 😄 😄
JJ, nostalgie je potvora 😒 😒 😒
Sedan s interiérem v černé kůži, (výbava Ghia), motorizace 2.9 V6 24v Cosworth, motor opatřený decentní plaketou "Tuned by Cosworth Engineering" s výkonem 186 kW / 250 HP, se 4°automatickou převodovkou, kde čtyřka při 2.000 RPM jela 60 mil/hod (96 km/h) a červené pole otáčkoměru začínalo na 6.250 RPM...
Když si vezmu, že jsem do tohohle kočáru přesedával ze Škody 105 L - tak ve Škorpíku jsem měl JEDEN CELÝ MOTOR Š-105 NA KAŽDÉ KOLO VČETNĚ REZERVY V KUFRU - a ještě jeden do foroty na volant 😄 😄 😄 😄
JJ, nostalgie je potvora 😒 😒 😒
Ford Cosworth bola ina liga... 250 koni v tej dobe bolo nieco o com sa vacsine ludi v nasich koncinach len snivalo... dnes sa pise rok 2018 pomaly 19 a presuvam sa v 260 konovom nudnom dizlovom sedane mat to v roku 98 tak by som chcel rovno parkovat u diskotekoveho baru pred servirkou aby vsetcia videli a zenske stali v zastupoch...Kapanek sme boli mladsi a dukatov bolo vo vacku menej >😁
Njn - a takové ty ochranné prostředky z vulkanizované pryže se taky tak často neohýbaly a nepadaly >😁 >😁 >😁
Ani si už vlastně nepamatuju, k čemu že jsme je to tehdá používali >😁
Ani si už vlastně nepamatuju, k čemu že jsme je to tehdá používali >😁
Beefcake
Passat, symbol koncernovej TDI ery.
A este samozrejme aj kadejaki mafiankovia sa s nim prevelice stotoznovali.
" v lednu 1996 přišel na trh nejvýkonnější 1.9 TDI s 81 kW" - doprial by som tu dobu dnesnym "pretekarom". Alebo ten top VR6.
A este samozrejme aj kadejaki mafiankovia sa s nim prevelice stotoznovali.
" v lednu 1996 přišel na trh nejvýkonnější 1.9 TDI s 81 kW" - doprial by som tu dobu dnesnym "pretekarom". Alebo ten top VR6.
Arese
Pamatuju si, že když se objevil Passat Mk.III (a jeho velká modernizace Mk.IV. to samozřejmě zachovala), tak jsem byl v dobrém slova smyslu šokován tím místem pro nohy zadních cestujících. Taková prostorová velkorysost u tehdejších konkurentů ve střední třídě nebývalo zvykem. :yes😒br />
Návrat k motorům uloženým podélně před přední nápravou ve stylu Audi jsem u následující generace vždy považoval za velký krok zpět na poli jízdních vlastností i využití podélného prostoru. 8-s :no: Ano, komfort byl velmi dobrý, ale jízdní vlastnosti v zatáčkách mě u Mk.V. opravdu nepřesvědčily... 😲 Však se pak VW ke koncepci příčné zástavby pohonných jednotek u Passatu zase pokorně vrátil. :-!
Syncro je starší označení a někdy koncem devadesátých let přešli na název 4Motion.
Názvy ale nemají bližší souvislost s konkrétním technickým provedením pohonu, provedení závisí především na poloze motoru podél nebo napříč a době vzniku.
Podobně Audi používá název quattro taky bez ohledu na konkrétní provedení, Škoda má 4x4, Seat 4drive atd. ...
Pak přišla viskozní spojka.
Následně pak Haldex II, pak Haldex IV ......