Druhá generace Audi Q3 přichází na trh s pěti motorizacemi, které zastupují dvě verze naftového dvoulitru, benzinová patnáctistovka a dvě verze benzinového dvoulitru.
Dost by mě zajímalo na co si to Audi hraje, dělá v tom akorát zmatek. Co bylo špatného na 1.5 TFSI? Co si asi tak zákazník má představit pod označením 35 TFSI? Fakt nevím...
Auto je jinak ucházející, ale za 2l benzin 190k v ceně přes milion? Hmmm Ateca FR 2.0TSI 190k za 777tis :yes:
Jako chápu, že je to prémie, ale 1mio je jen základ >:D
Klasický obsah přestává mít patřičnou informační hodnotu v momentě, kdy mají (téměř) všechny verze R4 obsah 2.0 a u R6/V6 obsah 3.0 a přitom se navzájem výkonově (při shodném objemu) výrazněji liší.
"Marketéři" od Audi si zřejmě řekli, když už s tím jdeme na trh jako poslední (z D3), tak si tam dáme ještě vyšší čísla, než dává konkurence.
Začalo s tím BMW a ostatní se po(s)tupně přidali.
Tak třeba -30i u BMW výkonově pořád odpovídá dřívějšímu třílitru. Mají stále stejné označení jako roky měli, jen "stejných" výkonů dosahují menšími motory. Ano, i to je fejk, i to se mi nelíbí. MB dtto. 220D - i když z toho nepoznám přesný objem, mám docela slušnou představu.
Ale označení 50TDI to je co? A3 30TFSi - to je výkon cca třílitru? A sakra, to je 1,0TSI 85kw. Nemám ponětí, co si pod tím mám představit. Nulová návaznost na dřívější označení. Vylhané důvody. I když mi to může být jedno, dost mě to se.re. Jako fandu značky. Věc udělaná pro nic. Výmysl tupého manažera. Proč by to mělo být jednoduchý a tradiční, když to může být de.bilní a nicneříkající. Nové koště asi potřebovalo dobře mést. Dej blbovi funkci a vymyslí lejstro. Sem se nějak rozohnil :-)
Můj pohled. ;-)
No mě je to srozumitelné úplně stejně. Třeba z označení 50d, 400d a 50 TDI jde poznat pouze jedinou věc, že jsou to diesely. Ani jedno není pětilitr/čtyřlitr, ani jedno není osmiválec, pouze znalý ví, že všechno jsou to třílitrové šestiválce.
Tak asi nelze čekat, že bude šestiválec ve všech kategoriích aut. DS7 pasuje ke Q5, a ta šestiválce má. Dále motor podél, a (prozatím ;-\ ) špičkový pohon 4x4. DS7 bude mít šidítko (které by mi stačilo, ale furt to nebude plnohodnotné 4x4).
Cukání DSG se zbytečně démonizuje. Stejný problém má např BMW u FWD modelů s benzínovým motorem. Chování v plasících se rychlostech není pokaždé zrovna nejzpůsobnější, ale jinak funguje hladce a rychle.
"Logiku" ve znaceni motorizaci zvlaste BMW jsem kritizoval take, ale tady se musi uznat ze Audi, ktere do te hry naskocilo jako posledni, proste bere prvni misto.
Je dobrym zvykem mit v ceniku polozku "odstraneni oznaceni motorizace / vybavove linie", a to bez priplatku. Stydi-li se nekdo za 1,5tsi, mohl se s tim tedy poprat i se starym, mnohem logictejsim znacenim motorizaci. Tohle nove znaceni je vazne jak u blbejch na dvorku.
Jedna nově založená francouzská prémiová automobilka dává do nejvyššího modelu v Evropě max 1,6 benzín a 2,0 naftu. Tady máš u druhého stupně dvoulitrový benzín, tedy o jakém honění ega píšeš?
Auto je to pekny a kombinace motoru, pohonu a prevodovek mi dava smysl. Ocenuji, ze dvoulitr je podladeny na 320 Nm a ma svoje misto nad 1.5 TSI. Ani neprekvapuje, ze audi do Q3 nedava 1.0 R3.
Ceny nekomentuju. Jsou to jen cenikove polozky, ktere se mohou menit.
A bez ironie radši 1.6 165 kW než na dva válce jedoucí 1.5 TSi = i když ty 4 kW co dává nejvýkonnější verze 45TFSI tam prostě sou to jo :-)
A s ironií = kdo radši 7cukcuk než 8st. hladce řadící 8st. HDM automat
Jj tak zlý to je s Audi = a buďme rádi že tu neni 3.0TDI = to je fakt těžká volba jestli 7cukcuk nebo ZF8HP = která je v tom chudinka nevinně = nicméně to spojení je tristní