Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zájem o přestavby aut na LPG se letos zdvojnásobil

Zájem o přestavby aut s benzinovým motorem na propan-butan (LPG) se letos proti loňskému roku zhruba zdvojnásobil. Důvodem jsou především rostoucí ceny pohonných hmot, shodli se prodejci oslovení ČTK.
Zpět na článek
13. 6. 2008 16:25
neregistrovaný "silvergun"
13. 6. 2008 18:09
13. 6. 2008 19:35
neregistrovaný "dbaly"
13. 6. 2008 23:56
neregistrovaný "silvergun"
14. 6. 2008 02:31
14. 6. 2008 09:37
neregistrovaný "silvergun"
14. 6. 2008 10:39
14. 6. 2008 12:21
14. 6. 2008 12:34
14. 6. 2008 11:16
12. 6. 2008 23:16
To neni prestavba
To je przneni a tvorba nebezpecnejch pojizdnejch bomb...
Rozbalit vlákno
2
13. 6. 2008 08:45
Re: To neni prestavba
Nevim jestli je to mysleno jako vtip, ale LPG je bezpecnejsi nez benzinova nadrz. LPG totiz pri poskozeni nadrze "pouze" hori pres pojistny ventil.
Avatar - Ronault.
13. 6. 2008 18:19
Re: To neni prestavba
Aliene, ty jsi fakt alien.
Nevím, jestli jsi někdy zkoumal, jak vypadá běžná benzínová nádrž a kde je umístěna. Většinou jde o tenkostěnnou plechovou u novějších aut plastovou nádrž umístěnou zespodu vozidla přibližně pod zadními sedadly. Od okolí je samotná nádrž chráněna zřídkakdy. Běžně se kradl benzín z Felicií, Favoritů a Fabii tak, že zespoda se vrtačkou vyvrtala díra, někdy stačila i šikovně mířená "rána" krumpáčem.
LPG nádrž je umístěna v zavazadlovém prostoru, případně místo rezervy, takže je oproti okolí chráněna odstatečně. Je to silnostěnná válcovitá nádrž. Byla testována a to tak, že se do ní střílelo samopalem a nádrž to přežila bez újmy. Samozřejmě únik je pojištěn ventilem. Dokonce byly zaznamenány případy, kdy začalo hořet auto a samotná nádrž neexplodovala, nýbrž plyn zůstal uvnitř. To bych chtěl vidět, která benzínová nádrž by tohle dokázala.

Zkus někdy taky přemýšlet, než něco napíšeš 8-s
neregistrovaný "silvergun"
13. 6. 2008 16:25
nadsazeno
Několik let jsem pracoval ve firmě , kde jsem překopával auta na plyn a mám bohaté zkušenosti s LPG. TAk za 1. Cena LPG je sice o polovinu nižší,ale spotřeba při jízdě na plyn není ,jak se uvádí v článku mírně větší,ale je cca. o 2l větší -takže už z podstaty věci za polovinu nejezdíte. Pokud budete dodržovat předepsané pravidelné prohlídky LPG -cena je kolem 1000kč. tak se výhodnost opět snižuje. ZA 2. Starty a počáteční jízda má proběhnout na benzín a to kvůli mazání paliv.čerpadla. teprve potom se má přepnout na LPG . Nelze tedy tvrdit , že jezdíte výhradně na LPG. Udávané zaplacení přestavby kolem 30 000km tak dostává trhlinu. A i kdyby tak průměrnému českému řidiči -, ktery podle stat. najezdí něco do 5tis km/ročně se přestavba zaplatí po 6 letech a do té doby tak vlastně neušetříte ani korunu ,ale pouze zaplatíte cenu přestavby -beru průměrnou cenu za přestavbu u moderních aut. TAkže ,abych ušetřil stejnou částku tak bych musel auto podržet dalších 6 let . TAkže průmernému řidiči se tato investice rozhodně neoplatí , protože čekat celkem 12 let na to , že se to oplatilo --to už budu mít další auto .. A co se týče bezpečnostního ventilu v nádrži , který má zastavit plyn už při větším náklonu --tak o tom vím své. Tyto ventily jsem testoval a rozhodně mě neuspokojily , nicméně za celá léta se neudál jedinný problém s LPG
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ronault.
13. 6. 2008 18:09
Re: nadsazeno
Půjdem pěkně popořádku.
1. Spotřeba zvětšená o 2 litry není pravda. U nového sekvenčního vstřikování je spotřeba zvýšená o 5%. U vozů s přímým vícebodovým vstřikem paliva dělá rozdíl max. 1 litr, jednobodovka byla na tom stejně. Pokud jsi instaloval LPG, tak se nedivím tomu, že to píšeš v minulém čase, protože Ti to nejspíš nešlo. Vše záleží od samotného seřízení a čím starší systém to byl, tím víc citlivý na to byl. Například Favorit s dobře seřízeným PLG měl spotřebu v létě kolem 8 litrů a a na výkonu nešel poznat rozdíl (zkušenost po 200 000 km na třech vozech).
2. Start probíhá na benzín, po max. minutě automat přepíná na LPG. Samotné přepnutí u novějších systému je neznatelné. Spotřeba je tak 20 litrů benzínu na 20 000 km (roční nájezd). Oszkoušena na 150 000 km.
3.Průměrný český řidič nenajezdí 5000 km. Můj 82 letý děda, který jezdí jen k doktorce najezdí ročně 7000 km a auto má na LPG už třetí. Logicky si přestavbu nebude pořizovat někdo, kdo autem nejezdí, ale ten, kdo najezdí dostatečné množství km. Cena přestavby je různá a ne Tvá udávaná. Karburátory jsou dnes kolem 13 500 Kč, jednobodové vstřiky 15 500 Kč, zahraniční vácebodové vstřiky 20-25 000. Sekvenční vstřikování 30-40 000.
4.Dneska o nebezpečnosti plynu hovoří už jen ženy a mimozemšťani. Samotný ventil zastavuje po několika vteřinách, odzkoušeno a cca 3 vteřiny plyn unikal (demontáž nádrže z havarovaného auta)
neregistrovaný "dbaly"
13. 6. 2008 19:35
Re: nadsazeno
Čím více aut bude jezdit na plyn tím více poroste jeho cena, což všichni známe na případu s naftou. Proto hurá za plynem ať je dražší!
neregistrovaný "silvergun"
13. 6. 2008 23:56
Re: nadsazeno
LPG už nedělám , protože nemusím -vyšvihl jsem se na lepší pozici-jen tak mimochodem. TAkže podobné narážky si odpusť- platí zde určitá pravidla-viz registrace. Píšeš , zkušenost se 3 auty --já jich mám za sebou několik 100. Na seřízení drtivá většina lidí nejezdí. že nejde poznat rozdíl na výkonu ? tak to už se musím smát. Máš pravdu průměrný český ridič nenajezdí 5tis km je to totiž ještě méně . To jsou veřejně dostupné stat. informace.
Dokonce existují propočítané tabulky na jednotlivé modely aut . Které občas zveřejňují i mot,časopisy . např: C3 vychází někde kolem 60tis km . Žádnou cenu jsem neudával --odkazoval jsem na průměr moderních aut --staré herky mě nezajímají . Nebudu překopávat např Š120 kdy přestavba je několikanásobně dražší než je hodnota tohoto auta ...O nebezpečnosti plynu jsem nehovořil ...Nebudu tu uveřejňovat název Italské F a jejich systému --ventil , který mám obzkoušený že zavírá jak chce ,-pravda -tady jsem neměl zobecňovat Jde jen o jeden systém . Systému a výrobců je celá řada. . Plyn jako takový je palivo v autech bezpečné , kdyby nebylo nebude se montovat ---O logice nákupu a výběru bych pomlčel , protože je spousta lidí co jdou do LPG , nebo Dieselu a autem jedou max 1x týdně 2km do supermarketu . Rozdíl ve spotřebě nízké platí pouze pro Ty nejmeší obsahy . Viděl jsi někdy překopanej 6válec vysokého obsahu na plyn ? Já ano a rozdíl ve spotřebě je katastrofální ..Ten samopal na nádž:: no nevím . Náboj 5,8 dokáže prostřelit 100 vrstev kevlaru a na 200 metrů prostřelí balistickou helmu .
Avatar - Ronault.
14. 6. 2008 02:31
Re: nadsazeno
Měl by ses naučit pořádně číst. Nepsal jsem o zkušenostech s třemi auty. Byl to jen výběr a právě tou Š105 to začalo před mnoha lety, pokračovalo to všemi druhy až po současný systém sekvenčního vstřikování. Ne montáž, ale konečné ježdění. To, že si někdo nepřijede seřídit směšovač, tak za tom mu nikdo nemůže. Můžou za to právě ti lempli na přestavbách, že majitele na to neupozorní a ani to pořádně neumí seřídit.

Jestli průměrný český řidič najede ročně méně jak 5 tis. km, tak mi vysvětli to, že v bazarech máme 5 let stará auta s přetočenými tahometry na v průměru 80-90 000 km? To tam ty kilometry naběhaly samy? Jestli ty jezdíš méně jak 5000 km za rok, tak to se Ti ani auto nevyplatí mít. 5000 km najede i můj 82 letý děda, který jezdí k doktorce a do města pro chleba. A má to na LPG, i když je pravdou, že si auto s LPG už koupil.

Zde máš odkaz na ceník přestaveb již sekvenčního vstřikování. Nikde 60 000 Kč není: [odkaz]
Kde si ty ceny cucáš, to tedy nevím.

Jinak běžně si předělávají na LPG své T613 jejich majitělé, potkat Omegu V6, Lagunu V6, ale i MB není problém. Pokud by ta spotřeba byla až natolik vysoká, tak by si to majitelé nenechali na LPG přestavět.

A srovnávat tady diesel a LPG může jen absolutní benzínový zaslepenec. LPG stále vychází z benzínu a spolehlivostí nijak motor neomezuje. Jediné, co odchází dřívě, je výfuk. A LPG je taky citlivější na svíčky, na těch si při výměně třeba nechat záležet.

A ještě jednou. Lidi si umí spočítat kolik toho ročně najezdí a ten, co jezdí pod 10 000 km, do toho nejde, pokud si to nekoupí již přestavěné
neregistrovaný "silvergun"
14. 6. 2008 09:37
Re: nadsazeno
škoda, že při své věcné argumentaci , kterou umíš , se nedokážeš oprostit od osobního osočování a snižuješ se , na úrověň některých lidí ve forech.že by nevyzrálost?. Pořád mi nepodsouvej mé ceny --jaké mé ceny ?? nauč se číst Ty . V jediném mém příspěvku není zmínka o ceně přestavby. A podle Tvého odkazu , který jsi zaslal je průměrná cena u modreních aut kolem 30tis/kč.Takže to vychází. OPakuji český průměr je pod 5tis /km-veřejně dostupná infor. stat. Nepodsouvej mi kolik najezdím já , protože to nevíš . Jezdím každý den autem , nebo na motorce. žádné srovnávání LPG a dieselu nebylo -psal jsem u nelogice nákupu , některých lidí , kteří najezdí málo a koupí si jej. Zkušenost se třemi auty na LPG jsi psal TY --cituji-zkušenost po 200 000 km na třech vozech). Já svým prvním článkem jsem upozorňoval jen na to , že za polovinu oproti benzínu se nejezdí -ten poměr je o něco málo horší. Jen nemám rád , když z toho někdo dělá samospásnou věc. Proč tedy , když je LPG taková pecka -proč za celá ta léta a teď se bavíme skoro již o dvou dekádách nedoznal většího rozmachu. ? protože trh si určuje . Vždyť LPG je stále jen okrajové palivo v poměru jiných paliv a týká se spíš jen pár zemí v Evropě --celosvětově je pohon LPG zanedbatelný. Já, jako fanda do aut bych nikdy takové auto , jako je T613 neprznil plynem. Rovněž je směšné , že si někdo koupí 6válec a pak nemá na benzín . A ještě jednou opravdu je hafol lidí , kteří si nepropočítají , protože si přečtou informace marketin.
Avatar - Ronault.
14. 6. 2008 10:39
Re: nadsazeno
Nevím kde vidíš problém s osobním osočováním? To, že neumíš číst je holý fakt. Nebo jen vytrváváš věty z kontextu? Citace: Například Favorit s dobře seřízeným PLG měl spotřebu v létě kolem 8 litrů a a na výkonu nešel poznat rozdíl (zkušenost po 200 000 km na třech vozech). 200 000 km na třech Favoritech.

Opakovat to můžeš, že český průměr je 5000 km/rok, ale tím se to ještě nestává faktem, natož věcným argumentem. Nejlépe dodej ony tabulky jako já ceny přestaveb. A i když je dodáš, tak to nehovoří nic o počtu najetých km vozů po přestavbě. Nikdo si nepřestavuje auto pro 5 000 km ročně.

To, že ty bys do T613 nedal plyn ještě neznamená, že to neudělají jiní. Jak chceš vysvětlit to jejich množství?

Nevím, co Ti připadá směšného na přestavbě velkých aut na LPG? Zkus si přečíst tento test Cayenne [odkaz]
V tomto článku máš krásně popsáno ono přepínání na LPG, které trvá několik vteřin a rozhodně to nijak výrazně spotřebu benzínu neovlivňuje.
Je spousta lidí, kteří potřebují velké auto vyšší střední nebo MPV a najezdí mnoho km ročně avšak netouží po dieselu, tak jdou do LPG - příkladem můžou být taxikáři. Myslíš, že to přestavují proto, že by se to nevyplatilo?

A proč to není tak rozšířené? Protože zatím téměř žádný prodejce nových aut nedodává LPG k novému vozu. Když si ho chce majitel přestavět, tak musí čekat na vypršení záruky, což limituje při počtu let, které auto má, návratnost investice. Proto u nás jezdí daleko méně nových vozů na LPG ve srovnání s Belgií, Holandskem nebo Francií
14. 6. 2008 12:21
Re: nadsazeno
mam druhe auto na LPG.. prvni Rapid, v pohode.... ted mam Sonatu V6... za rok a pul usetreno na palivu 63.000. Minus 38.000 prestavba, rekneme 1000kc technicka a evidencni prohlidka.... z tohoto pohledu setrim.... jenze, diky tomu, ze jsem jezdil tolik na plyn a malo na benzin, mam v tahu vstrikovace... vymena za nove rovna se 30.000 - tim padem vyhodnost jde do kytek... ale je to ma hloupost, mel jsem to stridat a predesel bych tomu. Ostatne vstrikovace se daji vycistit za par tisic.... spotrebu mam s LPG vyssi zhuba o 1-2litry.... misto 10litru benzinu, 11-12.. s tim, ze na spotrebu nehledim.... z toho vychazi uspora palivu na km 1,45kc.... k tomu pricist naklady, ktere kolem toho jsou... Nicmene i dalsi auto budu mit na LPG, protoze 6valec v benzinu chci i priste. Nicmene pokles vykonu je znat, neni to moc, ale zna to je.... asi jako kdyz pustim klimu
Avatar - Ronault.
14. 6. 2008 12:34
Re: nadsazeno
Není co dodat :yes:
K tomu vstřikovači... Je otázka, zda by neodešel i bez LPG. Já na benzín jen startuji a to jede jen pár vteřin, občas přepnu když jsem plně naložený do stoupání na benzín, i když to moc tedy nepomáhá.
Nedávno jsem přepínal pro srovnání výkonu právě toho dědového Favorita. Sice jsem nepoužil standardizovaný testů... S LPG jsem se dostal na dálnici na 162, pak jsem ubral na 150, přepl na benzín a zkoušel znovu a opět jen 162. Pravdou je, že to už ale bylo spíš kompletní maximum letitého auta >:D
Ale za těch 12 let a dohromady 6 aut doma a další 2 v rodině nebyl nikdy problém. Jen občas seřídit opravdu profíkem.
Avatar - T613
14. 6. 2008 11:16
Re: nadsazeno
Klidně bych do T613 LPG nebo CNG dal. Proč? Protože je to plnohodnotná alternativa k palivům. Konec konců první spalovací motory byly na plyn. A na rozdíl od dieselu, který nemám rád, je pouhým uchem nerozeznatelný od benzínu.
Takže do velkoobjemových benzínů? Ano, když najedu dostatečné množství kilometrů.