Německý autoklub ADAC provedl nárazové zkoušky osobních verzí Volkswagenu T5 a Renaultu Traffic. Na rozdíl od testů, které provádí sdružení Euro NCAP, byly obsazené všechny tři řady sedadel.
Myslím, že tihle rodiče mají velkou radost, protože ta čtyřčata jim přinášejí dobrý zisk a dobré jméno.
Traficem jezdíme jako tým na závody a v tom autě je tolik místa, že i v plném obsazení nebyl problém jet Brno-Trebišov, vystoupit pěkně čerství, bez bolavých sedacích partií...
Konecne jeho crash-test. Cakam na neho uz 3 roky. Mame totiz Vivaro. T5 neprichadzal do uvahy (cena), ale dufal som, ze Trafic bude v bezpecnosti dobry. Som zvedavy na Euro-NCAP, nech to viem porovnat skrz konkurenciou. T5 uz bola, tak verim, ze pride rad aj na francuzsko-nemecko(-anglicko)-japonske stvorcata.
Oni ty crashtesty budou mit i sve hranice. T5 vazi okolo 2t a sedesatkou proti betonu to je sakra napor. Takze by se u tech busu musela udelat predni cast tak dva metry dlouha aby se nezdeformoval prostor pro cestujici hlavne v predni casti vozu. Udelat predni cast kratkou a tvrdou nejde, protoze nekam se ta energie musi prenest nema-li se prenest primo do tel cestujicich. Tem by hrozilo utrzeni organu a nebo dokonce i hlav pri vetsich rychlostech. Takze jedine bezpecne reseni budoucnosti bude predat rizeni na robot. Pak konecne prestane tady to mlaceni plechem o zed... ;-\