Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST VW Polo 1.0 TSI (85 kW) DSG Highline & R-Line HL – Kolik stojí sportovní look?
196 komentářů
comper
Ehm, kto to tu v pondelok frflal nad cenou swiftu sport?
Již léta se tu najde někdo, kdo se diví ceně předváděcí novinářské verze.....
Ja a ak si pamätáš, ako lepšiu value for money som dával práve Polo GTI. A to dvojnásobne platí pre tieto litre, za tie prachy je to choré a potom to GTI vyzerá zrazu ako kauf roka.
Okej, myslel som to humorne. Tie ceny ozaj nedavaju zmysel nebrat gti a to este som zvedavy ako tam strcia 1.5 tsi.
Dobrá poznámka, pri týchto cenách tam skutočne nie je priestor na 1,5TSI. Ak niekedy príde 1,5TSI, mohlo by to teoreticky spôsobiť zlacnenie 1,0TSI, ale ja by som to skôr videl na zdraženie GTI. 8-s
Ozzman
Budu-li se pohybovat v nekombíkovém světě a shánět kompakt do města, není tohle lepší volba, než Golf ? Pohodlně odveze 2 lidi, horor to nebude na kratší trase ani ve 4. Je lehčí a menší, takže litrový motor mu udělí slušnou dynamiku (0-100 za 9,5s je velmi slušné), auto je vybavené, dobře vypadá, jediné co by mi vadilo je, že palubka má uprostřed ten nevzhledný plast, tady je Golf dotaženější i přesto, že se vlastně jedná již o končící generaci a čeká se na nástupce.
Sporné může být použití ve městě, když vidím subtilní stará Pola, která se vejdou všude, ale na druhou stranu, pořád je to malé auto.
Problém asi nastane při pohledu na cenu, protože ta i dotáhla Golf >:D K testovanému Rline kousku se vyjadřovat nebudu, za to mám krásné kombi střední třídy, ale i tak je Polo docela drahé.
Ibiza FR ve stejné motorizaci s DSG stojí 453 Tis, kdo nepotřebuje AT, tak jen 413tis, Popřípadě za 541 tisíc je tu FieSTa ;)
Sporné může být použití ve městě, když vidím subtilní stará Pola, která se vejdou všude, ale na druhou stranu, pořád je to malé auto.
Problém asi nastane při pohledu na cenu, protože ta i dotáhla Golf >:D K testovanému Rline kousku se vyjadřovat nebudu, za to mám krásné kombi střední třídy, ale i tak je Polo docela drahé.
Ibiza FR ve stejné motorizaci s DSG stojí 453 Tis, kdo nepotřebuje AT, tak jen 413tis, Popřípadě za 541 tisíc je tu FieSTa ;)
Ty maš často jednoduche a jasne soudy. Už u předchozi generace a kdo vi jak před tim se psalo, že Polo je teměř Golf. A realně, když to přeženu tak společny měly akorat tak znak.
Sice jsem s novym polem nejel, ale z toho co se lze dočist tak je vše při starem a jedine co bych dokazal u něj ocenit je prostornost, kterou v B segmentu řešim. Jinak by mi neměl co nabidnou snad jedině sportovnějši varianta GTI. Ale je mi jasne, že běžny uživatel na tohle kouka mnohem jednodušši optikou. A vzhledově je to dobre retro, včetně interieru, jako by VW oprašil 3 generace stary model.
Sice jsem s novym polem nejel, ale z toho co se lze dočist tak je vše při starem a jedine co bych dokazal u něj ocenit je prostornost, kterou v B segmentu řešim. Jinak by mi neměl co nabidnou snad jedině sportovnějši varianta GTI. Ale je mi jasne, že běžny uživatel na tohle kouka mnohem jednodušši optikou. A vzhledově je to dobre retro, včetně interieru, jako by VW oprašil 3 generace stary model.
Mám soud toho jediného, který může soudit a na jehož názoru záleží..... potencionálního zákazníka ;)
Každý máme takový svůj soud a tenhle je můj :-)
Nehodnotím techniku i když, myslím, že dnes už bychom našli daleko více společného, mezi Golfem a Polem, než dříve.
Kdo kupuje Hatchback ? Asi málokdo na rodinné užití, ty sám máš 5dv Fokuse, kolik vás v něm jezdí převážně? Nepředpokládám, že jezdíte plně obsazeni a vozíte věci, protože jinak by si vzal kombík.
Takže typický zákazník bude starší pár, nebo naopak mladý pár bez dětí, maximálně s malým děckem. Pro tyto účely je Polo dostatečně veliké, vždyť už dorostlo do velikosti kompaktní třídy let nedávno minulých, nabízí část motorizací jako Golf , stejně jako možnost volby DSG, výbavu si také můžeš nakonfigurovat až na cenu Passatu.
Golf může mít silnější motor, a asi má lepší interiér, ale to už jsme cenou jinde, ale s 1.0TSI má také vlečnou nápravu. Takže srovnatelný Golf 1.0TSI o tolik dál nebude, pokud je pravda co píší v testu i o odhlučnění. Proč tedy platit o více, než 80 tisíc ? Srovnatelný Golf 1.0 TSI DSG je v pouze jako Comfort line (550), Marathon (583) a RlineCL(573)) a to jsou nižší výbavy, jejich srovnání se mi nechce hledat.
Každý máme takový svůj soud a tenhle je můj :-)
Nehodnotím techniku i když, myslím, že dnes už bychom našli daleko více společného, mezi Golfem a Polem, než dříve.
Kdo kupuje Hatchback ? Asi málokdo na rodinné užití, ty sám máš 5dv Fokuse, kolik vás v něm jezdí převážně? Nepředpokládám, že jezdíte plně obsazeni a vozíte věci, protože jinak by si vzal kombík.
Takže typický zákazník bude starší pár, nebo naopak mladý pár bez dětí, maximálně s malým děckem. Pro tyto účely je Polo dostatečně veliké, vždyť už dorostlo do velikosti kompaktní třídy let nedávno minulých, nabízí část motorizací jako Golf , stejně jako možnost volby DSG, výbavu si také můžeš nakonfigurovat až na cenu Passatu.
Golf může mít silnější motor, a asi má lepší interiér, ale to už jsme cenou jinde, ale s 1.0TSI má také vlečnou nápravu. Takže srovnatelný Golf 1.0TSI o tolik dál nebude, pokud je pravda co píší v testu i o odhlučnění. Proč tedy platit o více, než 80 tisíc ? Srovnatelný Golf 1.0 TSI DSG je v pouze jako Comfort line (550), Marathon (583) a RlineCL(573)) a to jsou nižší výbavy, jejich srovnání se mi nechce hledat.
Je sice pravda, že přišel G7, ktery je stale aktualni a ja měl tu čest v době G6, takže Polo se překryvalo s oběma generacema. A maš pravdu i v tom, že bliže jsou k sobě i diky te prostornosti. Ale když vemu tu G6 a předchozi Polo tak nešlo jen o techniku a celkove provedeni, ale naladěni těch dvou aut bylo dost rozdilne. Polo bylo vyloženě odtažite až gumove, jak jsem tehdy psal, auto idela pro ženskou. Tim samo netvrdim, že by golf byl zaměřenim běžny sportovec.
G6 ale měla vždy multilink, ne ? Dnes už tohle taky v motorizacích, o kterých se bavíme, není rozdílné, viděl bych to snad jen na některé části interiéru a možná odhlučnění? Litrové TSI stejně bude auto primárně na příměstský a městský provoz, občas na dovču, takže v těchto podmínkách vidím velmi malý rozdíl mezi Polem a G7.
On byl velky rozdil, už jem mezi ibizou a tim polem. Rozdil jsem samozřejmě očekaval, ale určitě v menšich tolerancich a za mě by to tomu polu rozhodně prospělo. Ja tehdy nechapal tvrzeni přimo od němcu, kteři po prvnich jizdach tvrdii, že polo je teměř golf. On i ten interier byť architekturou podobny byl dost vzdalen tomu golfu. Celkově vzato jasny třidni rozdil včetně jinak zaměřeneho odladěni.
ozzy, ak vidis maly rozdiel medzi polom a golfom, tak si nikdy nesedel v pole alebo golfe.
Mám nové Polo HL 1,0TSI 85kW s manuálem a bez dalších extra blbostí. Upřímně, mi vyhovuje daleko víc, než Golf, u kterého se mi popravdě moc nelíbí ten interiér. Rozdíly mezi aktuálním Golfem a novým Polem opravdu nejsou tak velké (měl jsem i služební Golf Alltrack). Co se týče kvality, skoro mě až překvapilo! A zejména pak jak moc je jiné oproti Škodováckým chudým příbuzným. A to v materiálech, hlučnosti, komfortu.. No a jestli se šetřilo na vyplni zadních dveří? Tam nejezdím. >:-[] mimo město spotřeba kolem 5l, dálnice pak cca 6,3l.
jo a Kolmane PS: v kufru je mezipodlaha, všiml sis jo? Takže umí být i hluboký a i docela do roviny se sklopenymi sedadly. Taky mám v obyčejném HL i tu LED lištu na palubce a dveřích, tak nevím, proč píšeš, že je to až v R-line?.. ;-\
jo a Kolmane PS: v kufru je mezipodlaha, všiml sis jo? Takže umí být i hluboký a i docela do roviny se sklopenymi sedadly. Taky mám v obyčejném HL i tu LED lištu na palubce a dveřích, tak nevím, proč píšeš, že je to až v R-line?.. ;-\
No mne príde priestrannejšie ako Octavia I. a tých ako rodinný sťahovák jazdí hafo. Akurát nemá ten obr kufor čo sa však dá riešiť aj boxom na streche. Takže pre rodiny čo so sebou neťahajú pol domácnosti to bude použiteľné.
Ale ten obr kufr je podle mě pro rodinu (pokud jezdí na dovolené) poměrně zásadní. Týden na horách (4xlyže, boty, helmy) podle mě s Polem nejde absolvovat ani s rakví.
Když omezíš zbytečnosti typu notebooků, tabletů a podobných kravin, pak to jde. Jednu akci ročně bych takhle dovedl absolvovat, ale jezdit to pravidelně by byl nesmysl.
Nemělo by to být obráceně ? Kdyz omezis lyžáky, helmy, kabáty, tak tam pár notebooku a tabletů složis >:D
350 litrů mi nepřipadá zase tak málo, vždyť hatche nižší střední nemají o mnoho více. Prkna na střechu, bágly dovnitř, to by šlo. V Neonu jsme se odvezli na výcvik s kompletní výbavou (maskáče s doplňky, dvoje kanady, spacáky, jídlo...) a to byl sedan s 380 litry.
Ale jo, je fakt, že když dneska jede rodinka na dovolenou, stěhuje se půl domácnosti, "co kdyby náhodou"... Pro mě, který se na dva týdny letní cykloběhoplavecké dovolené sbalí do šedesátky krosny včetně nářadí na kolo i helmy to není moc pochopitelné, ale..
Ale jo, je fakt, že když dneska jede rodinka na dovolenou, stěhuje se půl domácnosti, "co kdyby náhodou"... Pro mě, který se na dva týdny letní cykloběhoplavecké dovolené sbalí do šedesátky krosny včetně nářadí na kolo i helmy to není moc pochopitelné, ale..
Však to byl taky vtip. Já jsem obecně rozmlsany z větších kombíků, kterými jezdím vlastně od jakziva (až na první auto Seat Cordoba, který byl sedan) , už jako student jsem jezdil třeba na lyžáky , kdy jsme se s kamarádem nacpali do Laguny kombi a všechno volné místo vyplnili basami piva >:D Nikdo ze spolužáků nechápal, proč se nám do tak velkého auta nevejde spolujezdec. Nyní jsme zatím jen dva a na dovolenou narveme kufr k prasknutí. Kdyz je prostor , proč si nevzít to a tamhle to....
Jsem jeden z těch, ketri opravdu kufr využívají... Jedeš někam .. hele máj ve slevě skříňku, beru... Podívej , máme už špatnou Myčku a tahle je super... Bereme... Jen sklopis sedačky. Dělám muziku, takže nástroj + aparát.... Prostě jiné auto asi ani mít nemohou.
Ale vím, že se dá pracovat i s menšími auty a taky efektivně. Odjezdili jsme ve 3 dovolenou Fokusem 3 HB ( ten má taky kolem 350l cca), Dost dobře jsem se občas poskládal do sedanu VW Jetta a to i na lyže ( až na malý otvor do kufru je sedan překvapivě dobrá volba), nebo co se vejde do dvojkového Superbu sedan/liftback ( ten má velkou výhodu 5. Dveří), ale nedávno jsem měl problém na pár dní po ČR se ve dvou naskládat do Kugy.. to bylo přesně o tom, že jsem rozmazlenej na prostor a kufr.
Jsem jeden z těch, ketri opravdu kufr využívají... Jedeš někam .. hele máj ve slevě skříňku, beru... Podívej , máme už špatnou Myčku a tahle je super... Bereme... Jen sklopis sedačky. Dělám muziku, takže nástroj + aparát.... Prostě jiné auto asi ani mít nemohou.
Ale vím, že se dá pracovat i s menšími auty a taky efektivně. Odjezdili jsme ve 3 dovolenou Fokusem 3 HB ( ten má taky kolem 350l cca), Dost dobře jsem se občas poskládal do sedanu VW Jetta a to i na lyže ( až na malý otvor do kufru je sedan překvapivě dobrá volba), nebo co se vejde do dvojkového Superbu sedan/liftback ( ten má velkou výhodu 5. Dveří), ale nedávno jsem měl problém na pár dní po ČR se ve dvou naskládat do Kugy.. to bylo přesně o tom, že jsem rozmazlenej na prostor a kufr.
Po pěti letech života s Peugeotem 206 mi jakékoli auto připadalo velké. A dodnes mě překvapuje, kolik toho pobere malé Clio kombi. A dodnes nadávám Renaultu za to, jak stávající Clio vykastrovali po motorové stránce, když další generace kombi už nebude.
Ovšem zákon "vždy malého kufru" znám taky, to když se balila bývalky rodina na letní dovolenou. Galaxy byla pro čtyři lidi malá...
Ovšem zákon "vždy malého kufru" znám taky, to když se balila bývalky rodina na letní dovolenou. Galaxy byla pro čtyři lidi malá...
Už jsem to tu psal, rodina je jako PUR pěna....vždy bezezbytku vyplní vymezený prostor. ;-)
Myslené to bolo tak, že väčšinu presunov to zvládne a raz dvakrát dovolenku do roka tiež. Záleží od konkrétnych požiadaviek. Ja mám veľké auto s veľkým kufrom, ale tiež si pamätám časy keď sme ešte s rodičmi sa vedeli aj s lyžami, lyžiarkami a výbavou vojsť do 120. Akurát sme nemali helmy.
Ale jo, v pohodě, jen tak debatujem :-)
Ono to nejspíš bude tak, že do Pola se po střechu vejdeš, a pak koupíš obří MPV a taky se po střechu vejdeš (obojí myšleno na dovolenou).
Ono to nejspíš bude tak, že do Pola se po střechu vejdeš, a pak koupíš obří MPV a taky se po střechu vejdeš (obojí myšleno na dovolenou).
Mno po hrozbe manželke že na dovolenku k moru berieme jej Daihatsu, pretože plánovala zobrať fakt polovicu domácnosti, nakoniec dostala rozum a išli sme Mpvčkom.
Můj známý má ženskou, která je totálně zanořená do fitness, a když kamkoli jedou tak sebou musí brát (kromě všeho ostatního) i celou sadu činek, včetně těch těžších. >:D
Mno, ale ona si to zrejme donesie aj z auta odnesie keďže fitness >:D >:D >:D
To ja som to nasmeroval k mojej žene kvôli tomu, že nás čakali dva týždne pri mori v dvoch rôznych lokalitách, teda reálne dvakrát komplet auto vyložiť a samozrejme aj naložiť. A to sa mi teda nechcelo, teda to nosenie, pri vedomí, že 80 % z toho nikto z nás určite nepoužije. >:D >:D >:D
To ja som to nasmeroval k mojej žene kvôli tomu, že nás čakali dva týždne pri mori v dvoch rôznych lokalitách, teda reálne dvakrát komplet auto vyložiť a samozrejme aj naložiť. A to sa mi teda nechcelo, teda to nosenie, pri vedomí, že 80 % z toho nikto z nás určite nepoužije. >:D >:D >:D
Já bych se dnes na lyže klidně vykašlal, všude ti je půjčí a pokud jedeš na lyže jednou dvakrát za sezonu, tak je to v pohodě i finančně (doma ti lyže akorát stárnou a děcka z nich rychle vyrostou), a taky kdo se s tím má pořád někam tahat, stačí mít pro dospělé lyžáky (dětem půjčit, kupovat jim je na jednu sezonu je blbost) a helmy. ;-)
P.S. Pro ty co jezdí často se dá výhodně půjčit "výzbroj" i na celou sezonu.
P.S. Pro ty co jezdí často se dá výhodně půjčit "výzbroj" i na celou sezonu.
Tak jsem koukl na ceník půjčovny na Kyčerce a máš pravdu. Ti hajzlíci furt rostou, každý rok řešíme alespoň část výbavy, Půjčovna u dětí určitě není dražší.
Takže jezdíte lyžovat do Karlovic, to by ses mohl někdy stavit na kafe.
Ze které strany tam jezdíš? Od Karolinky, od Hutiska-Solance, od Bumbálky, buď přes Horní Bečvu, nebo přes Bílou?
Ze které strany tam jezdíš? Od Karolinky, od Hutiska-Solance, od Bumbálky, buď přes Horní Bečvu, nebo přes Bílou?
Byli jsme v Karolínce poslední čtyři roky, ale jde to tam od desíti k pěti, letos jedeme do Orlických h. Když někdy pojedu do R., dám vědět a rád se stavím. Prý máš dobrý kafe. :-)
Kaslete na hory ! Už je sníh i tady v Praze !!! Rychle si přijeďte sjet Vítkov a Petřín ! Do zítra to roztaje >:D
Do zítřka? V Boleslavi se sníh přišel ukázat, že taky existuje... odpoledne po něm nebude ani památka.
Komu chybí sníh, přijeďte do Beskyd, na Lysé hoře už jsou dva metry sněhu...
Tam z Prahy nedojedeme.... máme letní gumy a nezapomeň, 4x4 je taky k ničemu a nepotřebujeme ho... >:-[]
Jen přijeď, jednu cestu zvládneš i Fordem a zpátky hezky tradičně vlakem... >:D >:-[]
>:D Pche ! Ford mě odvezl zpátky i z takových dálek, kam se nejezdí ani na Audivýstavy s reprobednama >:D Třeba z Kosova, nebo Řecka >:D
Je fakt, že to byl ještě ten poctivej, kdežto ty nový, jak by řekl Topper... ty jdou už do háje >:D
Je fakt, že to byl ještě ten poctivej, kdežto ty nový, jak by řekl Topper... ty jdou už do háje >:D
4x4 není nutné ani tady, tím spíš u aut do velikosti Golfu, ale bez slušných zimních pneu tu teď budeš v ..., však víš kde. ;-)
Zimáky mám celkem slušné, zatím jsem se rozjel všude... i u Muzea, když napadlo >:-[] Znáš ta pořekadla ne? >:D
Jj,. ...a v Praze kalamita jak na Sibiři, tři centimetry sněhu... a u Muzea čtyři!
No... čtyři.. tu asi budou někde..... jo ty myslíš na silnici? >:D Tam nic...
A co na střeše Muzea, taky nic?
Jo, tam už stojí Japonci frontu na sáňky.... >:D Ale myslím, že vstup zdarma 31.12.18 skončil... >:D
Vám nestačilo, že jste pokazili diskuzi pod Autem roku. Vy budete zlobit i tady.....koho zajímá sníh, když se řeší Polo ? Asi vás budu muset rozsadit. 8-s >:D ;-)
Někdo mi dokonce tvrdil, že prý se v Muzeu ještě pořád neprodávají trdelníky se zmrzlinou, čemuž se mi nechce věřit. že byste až tak diskriminovali turisty? >:D
Ne, ale neboj, hned přes silnici je všeho do sytostí ! Mekáč, KFC, Párek v rohlíku, Pervitin, kur*vy, kebab... >:D Hele, Woody už se na nás zlobí >:D
Byl jsem v Praze (po delší době) teď mezi svátky, spali jsme nad Mekáčem u Karlova mostu a parkovali nad Malostranským náměstím, takže pohledů na turisty s trdelníkem se zmrzlinou jsem si užil dosyta. Z Evropy hlavně taliáni a spousta asiatů.
Když jsem šel přes ten hlavní světelný přechod pro chodce u Karlova mostu, směrem k mostu, tak s tím davem, který se na nás vyvalil jsem si připadal jak v Matrixu. :-O 8-s >:-[]
Když jsem šel přes ten hlavní světelný přechod pro chodce u Karlova mostu, směrem k mostu, tak s tím davem, který se na nás vyvalil jsem si připadal jak v Matrixu. :-O 8-s >:-[]
Tak do těch míst se podívám velmi zřídka >:D Já jsem zase navštívil to nově otevřené Muzeum a byli jsme tam skoro jediní češi >:D Občas zajdu na Václavák, na klobásu (fakt jsou tam dobrý >:D Ať se jdou všichni Hipsteři z celý Prahy vycpat se svými bioRaw) a ty davy turistů taky nedávám. Obecně si jako čech v centru Prahy připadám méněcenný, protože jsme nejméně vítaní zákazníci >:D
Nenenecháš si dát deset deka pražské šunky za pětikilo, chudáci taxikáři tě nemohou hodit z Karláku na Anděl za dva litry.... a tak..
Nenenecháš si dát deset deka pražské šunky za pětikilo, chudáci taxikáři tě nemohou hodit z Karláku na Anděl za dva litry.... a tak..
Do Muzea byla fronta jak za války na potravinové lístky a česky by ti v ní nikdo nerozuměl ani slovo. >:-[]
Jo, je to drsný. S dětma jsem se pokusil přes Karlův most přejít v létě a vůbec se nedivím, že chytly lehkej klaustrofobickej záchvat. Těžko už mi dneska někdo uvěří, že jsem Karlův most používal jako běžnou zkratku ze školy (kousek od Národního divadla) na Malostranský náměstí. Bylo to rychlejší (a zajímavější) než lézt do metra. V zimě ses tam někdy pomalu bál, když jsi potkal tři lidi a Pepíčka Kemrů na kozím dechu, tak to bylo slávy. >:D
Za Prahou směr západ jsme měli ráno zasypáno solidně, autobus ve škarpě, ale tady na Vinohradech už to vypadá trochu jinak, ale pořád se na střechách trochu drží >:D
Ja mám pre staršiu dcéru lyže z požičovne, beriem to na dva roky a nie je problém počas trvania vymeniť za väčšie. Klasika , po roku je všetko malé, prípadne už sme menili boty v strede zimy, atď. Je to komfortné :-)
Je to len o miere rozmaznanosti a (ne)nosení zbytočnosti. A to v prípade mojich dovoleniek mám k dispozícií mega kufor a priestor >:D >:-[]
Kdo potrebuje Polo?
Kam se dnes nevlezu s golfem se s nejvetsi pravdepodobnosti nevlezu ani s Polem. Cena podobna, ale velikost, dospelost (odhlucneni, stabilita pri vyssich rychlostech, materialy atd.) furt budou na strane golfu. Zkratka s polem to jde, s golfem to jde lip. :-)
Kam se dnes nevlezu s golfem se s nejvetsi pravdepodobnosti nevlezu ani s Polem. Cena podobna, ale velikost, dospelost (odhlucneni, stabilita pri vyssich rychlostech, materialy atd.) furt budou na strane golfu. Zkratka s polem to jde, s golfem to jde lip. :-)
S prostorností souhlas, ale rozdíl tam je v ceně kolem 100 tisíc a hodně moc by mě zajímal právě ten rozdíl v technice a odhlučnění. Když se podíváš, že lidi si chválí perfektní komfort u aut, jako je Rapid, tak Polo snad nebude horší >:D
Golf dospělejší bezpochyby je, ale je dospělejší o ten cenový rozdíl? Myslím, pokud srovnáváme stejně motorizované verze.
Golf samozřejmě bez pochyb může být o dost lepším autem, když se tak nakonfiguruje.
Golf dospělejší bezpochyby je, ale je dospělejší o ten cenový rozdíl? Myslím, pokud srovnáváme stejně motorizované verze.
Golf samozřejmě bez pochyb může být o dost lepším autem, když se tak nakonfiguruje.
Já bych u Golf/Polo začal tím, že Golf bude mít sedadla, a Polo lavice.
Teda, přiznávám, že na osobní dojem si nepamatuju a soudím zejména z fotogalerie a z obecné zkušenosti.
Pro mě by už jen toto byl dost zásadní argument.
Teda, přiznávám, že na osobní dojem si nepamatuju a soudím zejména z fotogalerie a z obecné zkušenosti.
Pro mě by už jen toto byl dost zásadní argument.
Radši bych vzal Sandero s 0.9tce a těch 300 papírů co by mi zbylo projezdil >:D
Ahoj, kupoval som v lete auto manzelke, limit cca 16teur. do pola som si sadol, ani som nemal chut sa ist previest, za tu cenu interier neprijemne plastovy. t-roc este drahsi avsak este plastovejsi. vdaka konciacemu golfu 7 sa cenovo a jazdne omnoho viac oplati vziat golfa ako polo. nakoniec som vzal G7 s 81kw 1,0.
V aktuálním Polu jsem neseděl, starší plastové byly, ale článek popisuje interiér velmi kladně :-)
Pokud si měl výraznou slevu na G7, pak není o čem, ale ceníkově je tam rozdíl nemalých 100 tisíc +/-
Pokud si měl výraznou slevu na G7, pak není o čem, ale ceníkově je tam rozdíl nemalých 100 tisíc +/-
ani aktualne polo sa neda s G7 porovnat, aj polo GTI mi pripadalo oproti zakladnemu golfu ako chudobny pribuzny. velmi som bol nakloneny kupe pola, ale nechcel som to manzelke spravit aby presadala z prijemneho pohodlneho golfu 6 do pola. aj oproti tomu golfu6 je sucasne polo len taky... pologolf ;)
tak golf 6 ma moj svokor [odkaz] ... a mne pride ze je architekturou palubky aj celkovym know-ow prave blizky tomu predoslemu polu ktore mam zase ja ( on ma vsak podstatne vacsi dotykac .. ten moj je len 5 palcovy v comfortline vybave aj ked higline polo ho malo az 6 palcovy ).... ale sedi to.. oba vozy su dobou vzniku v podstate podobne ... aj ked ja mam uz v mojom pole ( v roku 2014 preslo faceliftom ) volant uz z G7 da sa povedat.. moc pekny fakt .... o co som si vsimol aj palubak mu na jeho G6 neukazuje par detailov ktore ja uz mam .. ale ano.. G6 je kabinou hodne komfortny a prijemny spolocnik to suhlasim ... sli sme s nim v aprili minuleho roku do nemecka ( 10-12 hodinova cesta tam a potom aj naspat )... a skutocne sa pytam.. treba tu cloveku na to E klasse za 2 melony? alebo nejake predrazene monstrum? ... vobec nie ;-) .. aj bezny golfik uz postaci na vsetko a na vsetky bezne potreby -- a uz teraz sa tesim na G8... dozaista golf tu opat nesklame :yes:
za mna G6 je tiez hodne poctive auto este aj dnes sa vedla konciacej G7 vobec nestrati a je nadalej paradnym kuskom .... golf je proste golf ... :yes:
za mna G6 je tiez hodne poctive auto este aj dnes sa vedla konciacej G7 vobec nestrati a je nadalej paradnym kuskom .... golf je proste golf ... :yes:
Nic proti Golfu, v Jette (5tkovy Golf) jsem absolvoval třeba 13 h cestu na jih Chorvatska a neměl jsem problém , ale když se pak stejnou cestou projedes s autem o třídu výše , které má na dálnici daleko lepší odhlučnění, komfort a i stabilitu ve vyšších rychlostech , tak pochopíš, proč si někdy kdo hodně jezdí koupit třeba to Eklasse. Stejně tak jsem najel desítky tisíc km se Supem2 , což i přes marketing je většinou věci Golf ( v dost věcech je i horší včetně interiéru a odhlučnění), Trasy vždy kolem 10-12 h ( Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Německo, Belgie) a vždy se z auta těším do svého. Už jen přejetí prvního retardéru kousek od baráku je strašný rozdíl. A o tom, že jsem zlamanej ani nemluvím.
Golf je super auto, ale ve své třídě...
Už jsem to psal pod článek o Fokusu, na což si mi radši ani neodpověděl, ale jdi se někam projet ! Přijeďte do Prahy a já tě svezu... Nebo nevím >:D Ale občas tu vynasis dost zvláštní soudy. Dlouhá trasa je právě to, kde se rozdíly mezi třídami automobilů poznají nejvíce. Ja bych Golfa měnil za Polo jen jako HB pro příměstský provoz, což byl smysl tohoto příspěvku.
Golf je super auto, ale ve své třídě...
Už jsem to psal pod článek o Fokusu, na což si mi radši ani neodpověděl, ale jdi se někam projet ! Přijeďte do Prahy a já tě svezu... Nebo nevím >:D Ale občas tu vynasis dost zvláštní soudy. Dlouhá trasa je právě to, kde se rozdíly mezi třídami automobilů poznají nejvíce. Ja bych Golfa měnil za Polo jen jako HB pro příměstský provoz, což byl smysl tohoto příspěvku.
topper, to snad zartujes s tou eklasse. ako mozes take daco povedat po jednej ceste. keby si kazdy druhy tyzden otacal ke-praha na golfe tak by si to asi netvrdil. prave som si uzatvaral minulorocnu knihu jazd, na sluzobnej octe som spravil za rok 69t km. Za E klasse by som bol schopny aj vrazdit.
na ziadnom golfe/octavii si nevies nastavit napriklad hlavovu opierku tak, aby sa o nu dala realne opriet hlava. nehovoriac o komforte pruzenia, odhlucneni, radeni prevodovky atd atd.
na ziadnom golfe/octavii si nevies nastavit napriklad hlavovu opierku tak, aby sa o nu dala realne opriet hlava. nehovoriac o komforte pruzenia, odhlucneni, radeni prevodovky atd atd.
Upřímě tě za těch 69 tisíc v Octě lituji... Tohle si snad užívá jen taxikář Andy..a ten musí být masochista.
Nemůžeš někdy zajet do Košic a svézt Toppera v něčem ze střední třídy ?
Nemůžeš někdy zajet do Košic a svézt Toppera v něčem ze střední třídy ?
ozzy, nie je to take strasne, na dialnici pod 170 nejazdim, na horskych priechodoch mu davam takisto zabrat, ked je sneh chodim sa na polne cesty smykat. proste si so mnou uzije kazde auto. ked som vracal predosly sluzobak (bmw 3) bol po 300t km ako novy. tato octa je celkom ok, haldex funguje perfektne, motor je silny, kufor obrovsky, miesto vzadu si deti pochvaluju. jedine co mi na aute vadi je prevodovka a sedadla. len kvoli nastavitelnej hlavovej opierke a menicovemu automatu bude moje buduce auto insignia (biturbo 4x4)
Na dálnici pod 170 nejezdíš? Jak to děláš a na jakých dálnicích to jezdíš?
white label ty si asi na slovensku este nebol. u nas sa na dialnici nesmu predbiehat kamiony a provoz je tu asi tak stvrtinovy ako u vas. do prahy jazdim asi 2x mesacne, u vas by sa dialnice ani nemali nazyvat dialnice.
Slovensko? Kde to je? >:D
Bydlím kousek od slovenských hranic a roční! slovenskou dálniční známku si kupuji každý rok, loni dokonce hned na dvě auta, tak neuč orla lítat.
Vím moc dobře, jak to chodí na slovenských dálnicích, takže pohádky o tom, jak tam "pod 170 nejezdíš" si nech pro někoho, kdo ti to bude baštit. ;-)
Bydlím kousek od slovenských hranic a roční! slovenskou dálniční známku si kupuji každý rok, loni dokonce hned na dvě auta, tak neuč orla lítat.
Vím moc dobře, jak to chodí na slovenských dálnicích, takže pohádky o tom, jak tam "pod 170 nejezdíš" si nech pro někoho, kdo ti to bude baštit. ;-)
prepac, ale nepleties si Slovensko so Slovinskom alebo tak nejak?
O mě se bát nemusíš, já se nejsem ten, kdo si, z nás dvou, něco plete... :-)
Letos zkus stejnou cestu absolvovat v nějaké zánovní vyšší střední prémii a pak nám popíšeš rozdíly v dojmech.
Košice - Praha se dají udělat i na kole (nebo pěšky), na co jakékoli auto, natož ještě zbytečně luxusního Golfa... >:-[]
Košice - Praha se dají udělat i na kole (nebo pěšky), na co jakékoli auto, natož ještě zbytečně luxusního Golfa... >:-[]
Nebo to můžeš letět s ČSA, ale to radši ten Golf...
mám taký pocit, že už len pár dní, potom utrum a žiadne letecké spojenie Košice - BA, ani Košice - Praha, údajne ČSA nemajú vhodné malé lietadlo, takže finito >:D
ČSA už snad nemá žádná letadla, ne? Nebo to teprve chystají?
Nebuď takový detailista >:D Lítají pod značkou ČSA :d
Kriste svezte ho uz nekdo necim ze stredni / vyssi stredni, tohle se vazne neda cist furt :-O
To se lehko řekne, ale východní Slovensko je trošku z ruky... ;-)
Tak schvalne na koho ten cernej petr padne, ja to mam dle googlemaps 840km a 8H48m >:-[]
Kam přesně, do Popradu, nebo až do Košic?
Já to mám určitě blíž, ale nejblíž asi bude speedfred, takže Julia QV, a to zní hodně dobře... ;-)
Já to mám určitě blíž, ale nejblíž asi bude speedfred, takže Julia QV, a to zní hodně dobře... ;-)
Dal jsem to do Kosic.
Giulia QV, mno, to bude chtit tak patero trenek... >:D
... ale proc delat tvrdaka, jedny bych nejspis spotreboval taky. :-)
Giulia QV, mno, to bude chtit tak patero trenek... >:D
... ale proc delat tvrdaka, jedny bych nejspis spotreboval taky. :-)
Tak do Košic to mám 323 km, 3 hod 58 min.
Proboha kde bydlíš, že to máš do Košic daleko skoro jako z Aše (rozdíl jen 16! km)?
:-O >:-[]
Proboha kde bydlíš, že to máš do Košic daleko skoro jako z Aše (rozdíl jen 16! km)?
:-O >:-[]
Řekl bych, že "za kopečkama" u sousedů. ;-)
Možná.
No, já to mám do Košic asi nejblíž ze všech zdejších neslovenských uživatelů a dokonce blíž, než někteří slovenští, nechci přímo ukazovat prstem. ;-)
No, já to mám do Košic asi nejblíž ze všech zdejších neslovenských uživatelů a dokonce blíž, než někteří slovenští, nechci přímo ukazovat prstem. ;-)
Jasné že to máš bližšie než ja. Ja to mám 367 km. Takže ako píše Nemec fOE, čierny Peter je Tvoj. :-) Mimochodom v pondelok som moc ďaleko od tých Košíc nebol.
Jel jsem před koncem roku okruh R-Olomouc-Praha-Brno-Bratislava-Bytča-R…
Vyjeli jsme 29.12. a vrátili se 1.1. 1. noc v Praze, 2. noc v Brně, 3. noc v Blavě - Silvestr u Dunaje v River parku.
Vyjeli jsme 29.12. a vrátili se 1.1. 1. noc v Praze, 2. noc v Brně, 3. noc v Blavě - Silvestr u Dunaje v River parku.
Nežije Speedfred v ČR ? Myslím, že jsem zaslechl něco o Vysočině..... takže... zatím vedeš >:-[]
No neviem či by bola QV dobrý referenčný bod ako má jazdiť "stredná". To by bolo ešte viac náreku že to je tvrdé,hlučné atď,atď....no hlavne je trocha rozkysnutá či ako to nazval a jemu sa auto musí aj páčiť,takže nič. Radšej ho zveziem na Galaxy.Do KE by som to mal ale asi max 250km keby som bol na SK.
Ozzy - pravdu máš.
Ozzy - pravdu máš.
Fredy, ako doma, meter snehu a 510k zadokolka, to asi nosíš lopatu ako seriovú výbavu, či? >:-[]
Tak ty bys mu ukázal jak rychle může jezdit a třeba někdo další, pro změnu, jak komfortně. ;-)
Zase má na jednu stranu trošku pravdu - pokud takovou cestu jedeš jednou za rok nebo za život, pak ti to Éčko opravdu nebude připadat užitečné. Když jsem před pár lety jel Brno-Torino a zpět v jedničkovém Focusu, taky to šlo. Ale znovu bych to v tom roce už absolvovat nechtěl.
Hm jenom ta představa, ale u butatóta nic překvapujiciho.
Předni sedačky v G6 knk z HL jsou velmi fajn na kratke a středni štreky, na ty dlouhe, už tak dobře neposlouži. Vzadu je to jednim slovem špatne a je to rozhodně slabina G6.
Poctivost nebo třeba kvalita taky nejsou rozhodně na chlubeni....hodně je hodně přehnane.
Jo a pro připomenuti, představ si, ale kotouče krom jineho na G6 take korodiji.
Předni sedačky v G6 knk z HL jsou velmi fajn na kratke a středni štreky, na ty dlouhe, už tak dobře neposlouži. Vzadu je to jednim slovem špatne a je to rozhodně slabina G6.
Poctivost nebo třeba kvalita taky nejsou rozhodně na chlubeni....hodně je hodně přehnane.
Jo a pro připomenuti, představ si, ale kotouče krom jineho na G6 take korodiji.
Třeba já. I když chápu tvůj názor, znám obě ta auta natolik dobře, abych se držel svého starého hesla : Polo NENÍ Golf. I Golf v nějaké střízlivé výbavě typu Maraton Edition pocitově Polo deklasuje.
Já jsem si tohoto vědom a nerozporuji to, ale podívej se na některé komentáře, ty jsi člověk, kterého auta zajímají a ten rozdíl poznáš... někomu však to Polo naprosto stačí a supluje i Golf >:D Někomu i Eklasse...
Každopádně mezi Golfem a Polem je menší rozdíl, než mezi Fabií a Oktavíí
Každopádně mezi Golfem a Polem je menší rozdíl, než mezi Fabií a Oktavíí
Naša skúsenosť nám potvrdzuje, že Golf je stále o triedu lepší ako Polo vo všetkom a vždy radšej výbehového Golfa 7 ako nové Polo (notabene keď na ten Golf sú aktuálne zaujímavé ceny, resp. zľavy).
Na druhej strane z (len statického) vyskúšania Pola som bol pozitívne prekvapený, naozaj tam je veľký medzigeneračný pokrok čo do vnútorných rozmerov, ako aj dojmu kvality a hodnotnosti interiéru. Viackrát som písal, že pre seba by som s Polom (ideálne GTI) nemal žiaden problém, naozaj presahuje štandard triedy a je to viac, ako len malé supermini do mesta. Ale keď ten rozdiel oproti cene Golfu je tak malý... (a sme na začiatku). ;-)
Na druhej strane z (len statického) vyskúšania Pola som bol pozitívne prekvapený, naozaj tam je veľký medzigeneračný pokrok čo do vnútorných rozmerov, ako aj dojmu kvality a hodnotnosti interiéru. Viackrát som písal, že pre seba by som s Polom (ideálne GTI) nemal žiaden problém, naozaj presahuje štandard triedy a je to viac, ako len malé supermini do mesta. Ale keď ten rozdiel oproti cene Golfu je tak malý... (a sme na začiatku). ;-)
topten
kdyz s vetsi a tezsi oktavkou, s tim samym motorem, jste se chlubili, ze jste po dalnici jezdili za 5.9 ???
[odkaz]
[odkaz]
No, je to celkem dost, ale neboj, u sesterské Ibizy je pořád v nabídce 1.6 TDI... Ten na dálnici pojede pod 5 ;)
kdyz se podivam do spritmonitoru, kolik tam je od roku 2017 evidovanejch dyzlovejch ibiz, tak 9 proti 133 benzinovejm.
[odkaz]
je videt ze lidi pomalu dostavaj rozum, az na tech 9 dunihlavu ;-)
[odkaz]
je videt ze lidi pomalu dostavaj rozum, az na tech 9 dunihlavu ;-)
U malých aut taky nevidím důvod jít do nafty... i když ta Ibiza s plnohodnotným 4válcem 1.6 TDI mi zní tak nějak sympatičtěji, než třívalcový litr.
potiz tehle malejch aut je, ze moc nenabizej ctyrvalcovej benzin
takova 1.5tsi by tomu urcite slusela a vsadim boty, ze prijde
takova 1.5tsi by tomu urcite slusela a vsadim boty, ze prijde
Aby si ty boty neprohrál >:D Co pak bude to Polo odlišovat od Golfu ? Myslím, že 1.5TSI by byla pouze, kdyby nebylo dvoulitrové GTI... ale uvidíme.
Na jesen mi jeden predajca tvrdil ze 1.5 tsi bude tento rok, i ked na ten motor vela slavy nepocut...
Ibiza ten motor měla, nevím, proč už není v ceníku v ČR, tak asi uvidíme. Mne by to osobně nedávalo do Pola smysl, protože pak v HB už moc důvodů jít do Golfu nemám, možná až na multilink ? Nebo se to 1.5 TSI ještě netýká ? Teď nevím.
No zas 8 mi príde naozaj veľmi veľa. To nedávam ani so svojou zastaralou 1.6-tkou v zime a plnom obsadení. Veril by som, že sa to pohybuje od 6,5 - 7,5.
8 na dialnici, 7 v meste, a medzi plusmi uvedene "spotreba paliva"???
To mi hlava nepobere. Kam sa podela ta vychvalovana uspornost litrovych 3-valcov?
To mi hlava nepobere. Kam sa podela ta vychvalovana uspornost litrovych 3-valcov?
Contradark
Chybí mi tam výškově nastavitelná opěrka vpředu (tu nepořídíte, jen podélně), dále madla nad dveřmi - nejsou nad žádnými dveřmi, ani za příplatek. Není osvětlena přihrádka v palubce před spolujezdcem a vadí mi ta hnusná anténa (prut). V levnějších verzích není sladěné osvětlení přístrojového štítu a ovládacích knoflíků (jedno je bílé, druhé červené) - Hmmm, jak se tohle vždycky vyčítalo Korejcům!...Takže za mě JE co vytknout, co se interiéru týče.
Madla mě také překvapila, nemá je ani Ibiza. Jinak se jedná o pěkně malé auto.
Nevím proč už se nedělají. Přitom předchůdce je měl. Mě překvapuje, že se o tom ve všech testech mlčí, stejně jako o té loketní opěrce. To jsou přece věci, kterých si má novinář hned všimnout...
Pro mě byly největším kulturním šokem výplně zadních dveří. Na první pohled to na Polu není vidět, ale šetřilo se.
Ano, šetřilo se na zdánlivě detailech, ale ty dělají celek. Auto má můj nej kámoš. Je to pohodlné, tiché, prostorné. Ale ty detaily mě dost zarazily, zvláště si jich všímám, protože máme v rodině Polo o generaci starší a tak můžu srovnávat.
Předchozí Polo je ještě stará škola. Mě překvapilo, že v jeho nástupci zůstala aspoň měkčená deska (kterou nedopřáli ani T-Rocu). Asi chtěli Polo výrazněji odlišit od Ibizy. Ale zpracování lesklého dekoru už mi přišlo takové fórové.
Na výraznější odlišení od Ibizy ani nepotřebovali měkčenou desku. Menší Seaty jsou interiérový waterloo. Když už jsi psal o kulturním šoku, tak za mě z poslední doby jednoznačně vede Arona. Auto za půl miliónu (Xcellence) a uvnitř úděs, od sedaček přes palubku a volant až k výplním dveří.
Ona ani Ateca za bratru 900 tisíc není zrovna luxusní i když má třeba fajn sedačky a volant.
Ibizy/Cordoby bývaly celoplastové... tedy od generace 2003 + všechny, které jsem zkoušel, nebo jsme je měli doma a v rodině.
Mezi námi, i když je to trochu lepší, tak pokud srovnáš cenu a interiér u některých dražších Škodovek, tak dojdeš na podobné závěry, typický příklad je Octavie.
Ibizy/Cordoby bývaly celoplastové... tedy od generace 2003 + všechny, které jsem zkoušel, nebo jsme je měli doma a v rodině.
Mezi námi, i když je to trochu lepší, tak pokud srovnáš cenu a interiér u některých dražších Škodovek, tak dojdeš na podobné závěry, typický příklad je Octavie.
Tchán má atecu za nějakých 600 tis a interier mi přijde naprosto ok, měkčené materiály, kůže na volantu, voliči, chrom rámečky jsou kovové, sedačky v alcantaře, zrovna o víkendu jsem si prohlížel uvnitř kadjara za podobný peníz a ten mi přišel horší, co do materiálů.
Já jsem to srovnával s Karoqem a ty víš, že Škodovku nemusim, v podobné konfiguraci a cenovce, uvnitř jsem si připadal jako v trochu dražším autě, než v Atecem ale asi to bude i tím, že je mladší. Za 600 ještě dejme tomu proč ne, to je o 1/3 méně, ale za 900 už je to na pováženou.
Kadjar je auto, které za těch 500-600 tisíc je tak akorát co do materiálů, více bych za něj taky nedal.
Kadjar je auto, které za těch 500-600 tisíc je tak akorát co do materiálů, více bych za něj taky nedal.
Nevím, neseděl jsem v tom...ale v Ibize to hodně záleží na výbavě a dekorech. Interiér Reference můžeš rovnou omývat wapkou na benzínce a Style je jen o chlup lepší. FR už by měla mít kožený dekor s prošíváním, na fotkách nevypadá nejhůř.
auto dozaista paradne ... ale vibrujuci trojvalec by som v ziadnom aute nechcel ak konkurencia ma nadaj aj 4 valce ... len skoda ze 1,5tsi polo uz stoji tolko co o triedu vacsie a celkovo aj namakanejsie vozy a k tomu ak sa nemylim ma 1,5tka aj to nezmyselne vypinanie valcov... ach jo... tak teraz babo rad.. :-(
Beztak tvé další auto bude tříválec s vypínáním válce. ;-)
a co tak spodem stouchany jednovalec... ;-) ... nie sem uz daleko od neho
tak dalsich 4-5 mozno aj 6 rokov asi nebudem musiet este nic riesit ( ved cas ukaze ) ale potom neskor uz chcem nieco hybridne ;-) ... a tam je velka sanca ze bude aj nadalej 4 valec... hodne som zvedavy na novy yaris dalsej generacie ( aj ten v hybride ) ... ak pojde dizajnom aj celkovym know how po vzore novej corolly tak to uz rovno teraz zacinam opat sporit na dalsie auto :*) ...
tak dalsich 4-5 mozno aj 6 rokov asi nebudem musiet este nic riesit ( ved cas ukaze ) ale potom neskor uz chcem nieco hybridne ;-) ... a tam je velka sanca ze bude aj nadalej 4 valec... hodne som zvedavy na novy yaris dalsej generacie ( aj ten v hybride ) ... ak pojde dizajnom aj celkovym know how po vzore novej corolly tak to uz rovno teraz zacinam opat sporit na dalsie auto :*) ...
Btw: Stejně jako u předchozí generace u toho SSS zůstala i jedna věc, která potěší. Za barvu (metalíza, perleť) se nepřiplácí ani koruna.
Možná je to tím příplatkem za DSG, ale i když jsem si na automat zvykl, do takového auta, kde příplatek stojí skoro 10 % ceny auta navíc, bych to asi oželel.
Na druhou stranu není litr jako litr a zrovna tohle je motorizace z Up!u GTI, a ten s ním nejezdí zrovna špatně.
Evidentně jo, Hamuně se líbí.
Ségra teď právě mění bílého CrossUp!u za stříbrného Up!u GTI, takže si dynamicky výrazně polepší. ;-)
Mě je to auto fakt sympatický, do města super.