Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Nová Mazda 3 je zase o něco lehčí: Díky inovativní výrobě plechů

6 komentářů

Michal220
Vzadu není víceprvek ale jen trubka a to může udělat 20kg.Menší nádrže udělají tk něco a zbytek spadá na ocel
starý_kluk
Bylo by dobré tady vysvětlit, jak jsou myšleny dozadu posunuté A-sloupky za přepážku mot.-kabina, přičemž přepážka už je posunutá dozadu vůči ukotvení ("hrnců") McPhersonových vzpěr v karoserii (protože: místo pro velké oblouky výfukových kolen z motoru).
_Teddy_
"...ty s tuhostí vyjádřenou takzvanou mezí kluzu o hodnotě 1180 MPa..."

Medza klzu nevyjadruje tuhost, ale pevnost! Tuhost materialu popisuje modul pruznosti. Cakal by som, ze taketo zaklady by ste snad uz mohli ovladat...
jam2015
Ešteže sa redaktor nepustil u Mazdy 3 do vysvetľovania štruktúry sendvičovej podlahy 😉
Honza21
No...
Mez kluzu materiálu (uváděná v článku přes 1000MPa, což je skutečně fajnová ocel) s tuhostí průřezu nijak nesouvisí....
Ohybová tuhost je E*I, tj. modul pružnosti krát moment setrvačnosti průřezu a jednotky vychází Nm2. I tyto fajnové oceli budou mít modul pružnosti okolo 210GPa, jako obyčejné oceli.
Pevnost v kroucení (u uzavřených průřezů) je pak E*A, tj. vychází jednotky Nm4...
Používání vysokopevnostních materiálů je z důvodu pohlcení energie při nárazu, kde energie je dána plochou pod grafem právě pevnosti materiálu. Pevnější materiál při menším průřezu (a tedy nižší hmotnosti) dokáže pohltit stejné nebo větší množství energie, což je žádoucí stav.
Strojar999
Bize, to jsou zase blaboly. Tuhost vubec nesouvisi s mezi kluzu. Sakra proberte se.