Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
GPF ma (pokial viem) hadam uz kazdy benzinovy motor, ktory ma splnit normu Euro 6d-temp. Akurat ze filtre v benzinovych motoroch su ovela menej "citlive" na styl jazdy a prevadzkove podmienky.
A co sa tyka konkurencie, Skoda moze tvrdit co chce. Ale Scala je oproti Golfu ci Ceed/i30 ovela mensie auto. Vyrovna sa im akurat tak cenove...
Re: Scala vzadu užší než Kia Rio v cene nového Focusu :-)
Tak jsem to dohledal - šířka v loktech vpředu
Ford 1436, škoda 1439
vzadu
Ford 1429, škoda 1425.
Jinými slovy, uvnitř jsou stejně široký. Scala je tedy úplně přesně v nižší střední jako focus, rozměry ho skoro kopíruje.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
No vidis, a to je presne ten rozmer, ktory ja vnimam najcitlivejsie. Ci kufor visi o pol metra dalej dozadu alebo ci mam miesto nad hlavou na klobuk, to mi je jedno. Ale centimetre na sirke, to je to co ma zaujima. Tam par centimetrov veru robi rozdiel triedy...
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Pokud jsem to někde četl správně, tak tady má být nějaká nová generace bubnových brzd, které mají být větší a má být i jinak řešený tlak.
Faktem je, že spousta výrobců nyní uvažuje o návratu bubnů, protože snižují prašnost do okolního prostředí a jsou tak ekologičtější.
Já teda bubny mám stále a že bych teda viděl nějaký zásadní rozdíl při brždění u auta s kotouči, to moc ne. Podle mě závisí hlavně na celkové brzdové soustavě a jak to auto brzdí celkově. Samotné zadní kotouče zase taková samospása nejsou
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Může mi někdo vysvětlit v čem jsou bubny vzadu horší? Brzdným účinkem jsou naprosto dostačující a odpadá u nich problém se zatuhlými třmeny vlivem soli jako je tomu u kotoučů a mizernou účinností ruční brzdy. Já bych klidně bubny vzadu bral. Kotouče mě fakt moc nenadchly. Spíš jsou s nima problémy než že by to byla výhoda.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Absolutní nesmysl. Litrové tříválce žerou do 6 litrů v kombinaci a výkonově úplně dostačují. Na dálnici budou díky dlouhým převodům otupělejší, ale od Scaly 1.0 TSI snad nikdo nečeká, že bude prohánět Passaty v levém pruhu, od toho jsou tam další dvě motorizace. I tak ale na dálnici nebude obtěžovat hlukem vytočeného motoru ani obludnou spotřebou.
To chci vidět, jak na dálnici exceluje Ceed 1.4, popř. nepovedený 1.0 T-GDi.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Hm, rozměry Scaly uvnitř jsou 148/142 cm na šířku. Vůči Golfu je to vpředu stejné, vzadu o 3 cm méně. Focus ztrácí 1 cm vpředu a má navíc 3 cm vzadu. i30 a Ceed mají 150/148 cm. Tohle nejsou rozměry, které poznáš na vlastním těle, tak tu, prosím, nelži.
OK, nemáš Škodu rád. Já taky ne. Ale nebudu kvůli tomu zbytečně lhát.
Tak Tvoj pohľad asi nebude väčšinový, naopak väčšina testov sa zhoduje na tom, že nový Focus je opäť špička a silný kandidát na Auto roka 2019. Zlepšil sa práve v najviac kritizovaných oblastiach, t.j. kvalita interiéru, vnútorný priestor či kufor, plus jazdí špičkovo ako vždy. Mne osobne na ňom prekážajú výlučne benzínové trojvalce a aktuálne dosť vysoká cena.
Ale to srovnavas 90kW/210Nm proti 110kW/250Nm a to neni moc srovnatelny.
Bliz je tomu dvoulitru od mazdy trivalec 1.0 TSI 85kW/200Nm a s nim je Scala o vic nez 100 tisic levnejsi nez Mazda.
Cili obhajovat to muzes jak chces, ale realita je, ze litr od VW ma v podstate vykon dvoulitru od Mazdy. Ikdyz vsichni vime, ze atmosfera ma sve prednosti a bude 3x kulitivovanejsi atd. realita je takova, ze maximalni vykon te slabe verze dvoulitru je proste nic moc.
Pokud bys tedy chtel podobne sviznou Mazdu, musis vzit X181 a to uz je pres 600.
i když škodovky není moje liga, uznávám že z venku není zlá, ale...
Je tu to ale...
1. V Mladé Boleslavi si za hlavní soupeře určili Kiu Ceed, Hyundai i30 a Renault Mégane. Směšné. Soupeř podle délky, ne podle podvozku( ten je z VW Polo či Seat ibiza). A navíc soupeři mají větší výběr z motorů.
2. Když vynechám trapné tříválce a naftu, zbyde mi jediná motorizace a to je 1.5 Tsi. Ta má ale velkou měrou dva válce vypnuté(zapínají jen při velké zátěži), což se mi moc nelíbí.
3. Za defacto jedinou, v uvozovkách, slušnější motorizaci chce automobilka 524 900kč.
4. Škoda bude mít vždy velké mínus a to je image služebního vozu. Tento handicap mu nikdo neodpáře.
Takže kdybych toužil po Scale z úvodního obrázku vyjde mi odhadem na 550t.
No, za ty peníze už se dá koupit ledacos.
Chlape chtělo by to trochu sebereflexe. Já si teda vůbec nemyslím, že je Škoda bůhvíco a nejlepší auto ve vesmíru, ale tvoje hanění škody coby křápů při současné adoraci nadpozemských fordů je čím dál smutnější.
Nehledě na to, že snad ani nevíš, na koho reaguješ - nadáváš ericnovi do hlupáků, že sem tahá fabii, přitom s fabií srovnával twissted.
Trochu míň krvavých očí by to chtělo.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Tak sis Floyde poposedl fakt málo. BS tou poznámkou ironicky řekl, že některým haterům ke kritice stačí znak škody. Nepsal to jako svůj názor, ale jako reakci na toho, na koho reagoval webpaja.
Nechápu, proč vybava ambition nemá v základu aku kola. Všechny škodovky až ba malé citigo je v této výbavě mají. Jinak jsem s touto cenovkou počítal, protože se zdražuje napříč všemi segmenty. Prostě autu této velikosti a slušné výbavy dnes odpovídá cenovka okolo 450 tisíc. Kdo čekal cenu jak u Rapida byl trochu snílek.
No tak Golf má už pár měsíců jako základní motor 1.0TSI, což je úplně ten stejný motor, jaký je i ve Scale, tedy tříválec. Hodně bych se divil, kdybys někde vyhrabal skladovku Golfa ještě s čtyřválcovým 1.2TSI.
Jasně, je zde velké zvyšování platů, zdravotní sesta již bere v průměru 40 000 (loni 34 000, letos navíc 5000 a vyšší prémie), takže to navýšení odpovídá. I letos se navyšuje ve státním o 10% na průměrných 38 500.
A jak to tak vypadá, nová Octavia bude začínat na 499 000 a to pamatuji ceny kolem 330 000.
Prostě inflace, a co nezdražuje?
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
No neviem ci zrovna vyhrievanie volantu je zakladna vec. Skor je to bieda motoricky: tie litrove trojvalce na dialnici stracaju dych, a zeru ako dva krat vacsi motor! Zostava 1.5TSI s automatom, lenze to uz sme cez pol miliona Kc. Na male auto trochu odvazna cena. No a diesel do takehoto maleho auta nepatri. To par ludi pochopi, ked budu mat problemy s dpf pri castych jazdach v meste.
Stale je to len kompakt. Moze si marketing Skody rozpravat co len chce, ale Scala nepatri do "Golf-klasse" ani keby sa na hlavu postavili, a predlzili oba previsy este o meter na obe strany (takisto ako Octavia nepatri do strednej triedy, hoci ju tam Skoda usilovne tlaci). A to, ze za podobnu cenu uz moze mat clovek Ceed, i30 alebo Golf, to je tazky fail pre Scalu. Nie pre auta z nizsej strednej...
Ježiši kriste ! Auto si vyber takové, jaké tě učiní šťastným. Já jen píšu, že když to bude drahá škoda, tak minimálně část z toho, co zaplatíš navíc proti některým konkurentům, dostaneš při následném prodeji zpět. Určitě jsem nenapsal, že si mají všichni kupovat škodu, protože si drží cenu. To je jen jedno z mnoha kritérií, pochopitelně.
Mmch, z mé zkušenosti si skvěle podržela cenu i Mazda, to jen k včerejší diskuzi.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Přesně tak, já myslím, že o ekologičnost a jiné nejde. Vždy vyhrává levnější s podobnou fcí. Osobně jsem měl na prvním autě bubny i v předu, tak já bych se toho nebál. Hlavní je, aby to bylo správně udělané. Jak se dneska koukám kolem sebe tak většina řidičů ani buben od kotouče nerozezná. Hlavně ať si může nabíjet telefon a má to tlačítko klimy.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Pro predstavu jedou vedle sebe dve stejny auta treba 100km/h jodno bubny jedno kotouce vzadu. Jinak maji vsechno stejny. Na care slapnou max. na brzdovy pedal zablokuji vsechna 4 kola takze uz proste vic brzdit nemuzou. Co tam tedy provedou zadni kotouce tak zazracneho ze auto stoji driv?
Twl, to si děláš kozy? Doktor by měl zaplatit lepší nemocnici, lepší vybavení a nejlépe i lepší sanitky? Nebo by měl pracovat za plat uklízečky, aby byly ušetřené peníze použity na rekonstrukci u stavební firmy spřátelené s primátorem? Kluku, ty máš fakt dost...
;-\
:yes:
Veľmi dobre viem, aké náročné je štúdium medicíny a akú zodpovednosť majú lekári, rozhodne im vysoké platy doprajem. Aj s futbalistami plne súhlasím.
I kdyby doktoři brali 70t. - já bych jim to přál. Bylo by to daleko spravedlivější, než miliony a jejich násobky např. fotbalistům. A mohl bych na ně být přísnější. Zatím mají neodpovídající platy a někteří i neodpovídající přístup k práci.
To jen tak aby řeč nestála.
Určitě by se mi líbila cena o 10-20 tisíc níže, ale myslím, že i tak je odpovídající (a pokud to bude jak u Rapidu, tak 10-30 tisíc ještě půjde srazit). Základní výbava fajn (akorát ta švihadla) a do 400 tisíc s motorem, který naprosté většině populace více než postačuje. Kdo musí mít čtyřválec, tak později za 430. Za 430 už je sice základní Civic, ale 1.0.
K řečem o technice Pola...zkuste si Polo nebo Ibizu rozumně nakonfigurovat - hodně štěstí ve snaze udržet se pod 400.
Jo, v tom kompletnom cenníku (ktorý ako tradične redakcia neuviedla, ale museli to tu dať diskutéri) s manuálom už cena 1,5TSI nevyzerá zle. Skôr ma prekvapuje cena 1,6TDI, vždy platilo, že nafta je drahšia ako rovnako výkonný benzín a tu 85 kW nafta stojí rovnako ako 85 kW benzín. No a kto nemá auto len do mesta, tak štvorvalcová nafta 1,6 za cenu trojvalcového litra, to vyznieva v prospech TDI.
Hmm, tak to je slušná cena pro tu 1.5... sice teda platná pouze pro firmy a soukromník je na 490, ale i tak. Jen bych byl opatrný, aby to ještě nebylo podmíněné nějakým neodolatelným úvěrem třeba... už jsem si takhle na pár aut volal :-)
Tak ono je veľký rozdiel medzi M3 hatchbackom a sedanom. Kým pri sedane súhlasím, ten vyzerá parádne a je to bez debaty jeden z najkrajších sedanov v triede, pri hatchbacku mám (a zjavne viacerí) určité výhrady k dizajnu zadnej časti, ktorá mi príde neveľmi vydarená, ten obtlstlý zadok by som asi ťažšie spracoval.
Ale ak si sedanista (a tuším máš Corollu sedan, takže asi si), M3 v sedane je super voľba.
Postavme vedle sebe Scalu a mazdu 3 sedan. Kdo sáhne po Scale? Fanoušek aut a nadšený motorista spíše ne. Scalu si vezme mladá maminka, co nemá šajn o autech. Laik, běžný uživatel. Legendární dvoulitr od mazdy mu bude šumafuk, podstatné pro něj budou výklopné zadní dveře. Já to chápu, ale prostě nevybírám auto jako pračku. Ta mazda je vedle Scaly jako broušený diamant vedle českého granátu. Víc říkat netřeba. ;-)
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Nedávno jsem sem dával srovnání Dusteru s bubny a tuším nabušené X3 s kotouči, Duster zastavil s přehledem dříve (můžu to případně zase najít). Takže to není tak černobílé. Odolnost proti fadingu - jasan, tam není o čem. Proto je asi brzdný účinek řízen trochu jinak než s kotouči.
Když srovnám auta, co máme doma, jede se mi s kotouči určitě příjemněji. Ale rozdíl v krizové brzdné dráze tak značný nebude. Už proto, že v takové situaci jde na zadní brzdy jen malá část brzdného účinku.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
jestli je to hnusný nebo ne je otázkou vkusu. Mě se to auto celkem líbí. Má to sice klasický EURO tvar, ale dá se na to koukat. A šautrpáku tam blbečku vůbec mít nemusíš. Běžně se do toho dá koupit automat, takže tě z ní ruka vůbec bolet nebude ty svalovče >:D >:D >:D
Dopredáva sa, ale stále je to hodnotnejšie auto ako Scala, etalón triedy a pýcha koncernu, kde si nemôžu dovoliť šetriť ako pri Scale (minimálne nie tak okato, ako to robí Scala, viď napr. bubnové brzdy vzadu). Takže z hľadiska súčasného kupujúceho jasná voľba. Keď príde nový Golf, samozrejme to bude iné, ale je plne legitímne porovnávať, proti komu bojuje Scala teraz.
Že si slabší Mazdí motorizace namaže na chleba nejeden tříválec v turbu, se tu už ví dlouho, jen to někteří nechápou. Já osobně bych neměl v této třídě problém jezdit autem slabším a hezčím, jako je Mazda, ale rozhodně bych za to Scalu nezatracoval, protože pokaždé na dálničním přivaděči mi ukáže záda a to je realita...
Co koupíš v pěkné výbavě líp? Velmi pravděpodobně takové značky, u kterých zase protečeš víc při následném prodeji. Jsme v ČR, ceny Škody nejsou z nejnižších, ale mnozí už dlouho nekoukali na ceníky konkurence, zdražují všichni. Škodu draze koupíš a bez debaty - draze prodáš. ;-)
Odmyslím-li si tragické tři válce, dodal jsem si do výbavy několik základních prvků, které považuji ve svém autě za nutné a vždycky jsem je měl a chtěl, mj. litá kola, automatickou klimatizaci, navigaci, a ejhle byl jsem rázem na 500 000 Kč. A za takový peníze už si můžu vybírat jinde a lépe. Takže toto bude Škodovka těžko podsouvat zákazníkům.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Nejhorší je, že po představení těch cen uvažuju o tom, že Scalu zařadím do výběru budoucího auta... Mégane a 308 sice jsou stále cenově o dost níže a nabízí i další bonusové slevy, jenže výbava je momentálně spíš na straně Škody.
Jo to beru, ale ani tak mi nepřijde, že by Golf nějak technologicky výrazně zaostával. Já litá kola, automatickou klimu a elektrické otevírání oken beru jako naprostý základ výbavy, takže bych byl u Scaly rázem na půl milionu. Za tříválec. To mě přijde prostě hrozný a kdybych teď vybíral auto, radši za těch 450 beru golfa ze čtyřválcem a z mého pohledu kompletní výbavou. Jestli nový golf začne na 499, tak mají Němci taky problém, protože nějaká normální varianta bude kolem 650 a to už je na nižší střední moc. Za to už je Passat Highline 2.0 TDI. Ale ano vím, ten tady bude končit.. taky bude nahrazen novým a dražším modelem.. a tak pořád dokola :-)
OK, takže motor nad ktorým by sa dalo uvažovať, teda 1,5tsi (boužiaľ nie manuál) za cenu Mazdy 3 sedan s dvojlitrom a manuálom??? Tak zase Mazdu zoberiem, a to sa mi včera zdala drahá oproti minulej gen >:D
Tak i30 má kotúče vzadu, multilink, žiadne okaté lacné riešenia ako Scala, plus ak si priplatíš, môžeš ho kúpiť s parádnym dvojlitrom. Ja viem, pre fanúšiak Scaly 3,14. ;-)
možná někomu kdo hltá auta pouze podle papíru a tabulek. Jinak aktuální polo podvozkově předčí megane. Takže proč by to nemohla dát i scala. A v tu chvíli má scala spoustu dalších výhod vůči ne zcela povedenému meganu. Nicméně je třeba počkat skutečně na svezení.
To jsou zase kecy. Podle mně naopak rozumná výbava je rozumně naceněná. Je to prostě hatch nižší střední od škodovky, na malý auta mají Fabii. 70 kW motor stojí stejně jako megane to samé 85 kW. Prostě jdou po francouzích.
Podvozkově věřím že to bude lepší než megane, protože už polo je na tom líp. A tady je větší rozvor.
Za mne je nejlepší verze 1,6 TDI která se vejde do půl míče i s nějakými příplatly, má 6 kvalt (pokud se nepletu) a málo žere, slušně pojede. Ideální rodinný auto. Vyplňuje prostor kde kdysi bývala základní octavie. O něco menší kufr zato nějaký věci navíc.
To je fér.
Proč do toho zase cpou ty tragicky zastaralé benzínové motory? Pochopil bych 1.5TSI na CNG ale tohle? Na těch obludných kolech to vypadá opravdu blbě, bude možné si objednat normální patnácky? A co ta LCD hrůza před řidičem? To tam nemohou dát obyčejné ručkové přístroje - třeba i za příplatek? Musí tam být ten obludný laptop? Takovou hrůzu si lidé opravdu nezaslouží! :no:
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
njn
motor z ŠÁDEPOPELNICE [odkaz] novodobý rysy z ŠÁDEPOPELNICE, interouš z ŠÁDEPOPELNICE.... řekněte mi někdo kam na ty debilní nápady furt chodí? >:D
JAK TO že to V dnešní době 2018 nemá !! ani ten blbý středový DOTYKOVÝ LCD naštorc?? já si chci fpoho brouzdat internetem a infotejmentem. Z šádetabletu mě leda bude bolet ruka !!
PS: asi jako z šautrpáky... tj teda pokrok sodruzi
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: ŠUNGÝNI, BYLI STE SE UŽ NĚKDY PODÍVAT FČAJNĚ?? [odkaz] >:D
No srovnávám především proto, že jsem ho rok musel používat a prostornost u 3G byla naprosto tragická. Když vozíš 5ti členou rodinu, tak si Focus Combi vybere jen masochista, ať díky místu na zadních sedadlech nebo plochý kufr.
Naprosto souhlasím s Karlem, jsi naprosto nekritický k autu, co sis vybral. Focus má výborný podvozek, řízení i řazení, ale zbytek auta je naprosto podprůměrný. Proto jej sráží na použitelnou mez.
Nech si laskavě invektivy na téma ubohost, protože je to přesně to, co tu předvádíš, jakmile se někdo dotkne Fordu ;-)
To by odradilo možná tebe, jinak nikoho. Představa, jak kupec prožívající těžký vnitřní boj mezi Scalou a Golfem nebere na lehkou váhu ani možnost zablbnout si na zamrzlém parkovišti, mě nutí popadat se za břicho. >:-[]
Ocova fabia I.generacie (skoro tych 20 rokov) 1.4mpi ma spotrebu o malo vyssiu ako ja dnes. Rozdiel je, ze moje auto ma o 300kg viac a o 40kW viac, s mensim objemom a chyba mu k "dokonalosti" 1 valec. O emisiach sa dalej bavit nemusime. Predchadzajuce auto, ktore som mal s atmosferickou 1.6 a o 20kW menej ako mam teraz dokazalo prejst 600km na 62l nadrz - ak som mal z toho aspon 3/4 dlhych tras. Holt niekto zije v spomienkovom optimizme. Takze keby som si mal znovu vybrat, tak si vyberam...... ten aktualny trojvalec.
Bylo by to holt bez Led, bez mlhovek, bez tempomatu, bez prevence nárazu, bez bluetooth, bez výškově stavitelné sedačky. Něco jako současná 3 Emotion ;)
Re: Scala vzadu užší než Kia Rio v cene nového Focusu :-)
Zase kecy. Ford je zvenku širší přesně o 3 cm, a s ohledem na to jak pracuje s využitím prostoru, věřím že vevnbitř bude stejně široký nebo užší. Koneckonců kur má ford menší o 90 l.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Tak s tím ti tedy nepomůžu. Tak jen vem jako fakt, že to bylo myšleno jinak, než jsi to pochopil. Pomoci by ti mohlo i to, že o kousek níž BS píše, že o Scale sám teoreticky uvažuje coby svém dalším autě.
Jenom podotýkám, že jak torzka, tak bubnové brzdy v kompaktech byly už... vlastně odjakživa. Já si pak pamatuju, jak se velebila třeba taková Almera, která přišla s víceprvkem a (volitelně) kotoučema vzadu (cca. půlka devadesátek).
"Dokonce i Honda"... opět, Octavia II měla víceprvek až někdy do roku 2012, zatímco Honda představila 8G v roce 2005 (?) s torzkou. Takže s tím "průkopnictvím šetření" to není zase tak černobílé... my jsme si za poslední roky zvykli na víceprvek a kotouče jako standard, ale že by to tak bylo pořád, to teda nebylo.
PS: 1.2TSI nebyl překoňovanej, jen měl blbě udělaný rozvody.
Já samozřejmě chápu, že je to tržní cena. Ale vidět pologramotnýho fotbalistu s ročním platem v miliardách a vedle toho špičkového lékaře denně zachraňujícího životy, který si teoreticky snad sáhne za rok na 1 milion (ale spíš nesáhne) - to prostě není ok.
Pravdou je, že Focus dělal a dělá vždy velmi dobré jméno fordu. Vlastně celá minulá řada už od roku 2012, nebo kdy ji zacali dělat je výborně postavené auto, které navíc designem je moc pěkné a které je navíc spolehlivé a bez vážnějších problémů.
Mezi námi je spolehlivější, než celé slavné současné mondeo, to je trochu ulet kvalitativní, ale ford si je toho vědom a evidentně to řeší.
Na druhou stranu si nejsem úplně jistý novým focusem jakožto důstojnějším nástupcem minulé generace. Ano technologicky je tam posun velký a myslím, že už jen tím, že se ford nebál to auto tak posunout by auto roku měl jednoznačně získat. Jak to ovšem bude s dalšími věcmi a spolehlivostí a kvalitou ukáže čas. Já pevně věřím, že ford nezklame jako u mondea.
3.Já bych to tak neviděl. Ta cena je nastavená tak, aby mohla dolů. Prakticky vzato se celý automobilový průmysl chystá na krizi a dělá si na ní základy, to nejen u aut, ale prakticky celý zbytek automotive, co se kolem točí s tím počítám, že krize přijde. V německu už se to začíná projevovat a bohužel jsme na něj vázaný. Pokud by ji nasadili nízko, nebude pak prostor jít s cenou dolů.
4. To si nemyslím. Jasně, superb, octavie a kodiaq jsou typické služebáky. Ale Fabie, Rapid a Karoq, tam ten rozdíl není tak zásadní a dost po nich sahají soukromí majitelé.
legitímne sa porovnávať môže a má, ale aj v rámci triedy sú podkategórie. Ľudia budú ťažko vážne uvažovať scala/golf, M3 ale často scala/korea, megan, astra, leon
1.5 TSI 110kW Style manuál 484 900,- to zní dobře. S metlou a nějakou parkovací kamerou za pět stováků to bude velmi slušná nabídka (vzhledem k dnešním cenám).
No moc jsem po tom opravdu nepátral a kouknul jsem se pouze na skladové zásoby tohoto dealerství a tam těch čtyřválců je většina. 1,5 TSI za 460 tis. mi přijde slušné.
Nejde o parametre, ani papierový výkon. Jazda s 2,0 Mazdy je niekde inde, hlavne dlhé trate, nikdy nechcem aby skončila (akurát nie som ropný magnát, no)
Ten 1,0tsi mi do baráku nesmie (áno skúsil som ho).
Jenže to je právě to, co rozhodne o prodejích. Fanoušků a nadšenců je hrstka, a o ty se perou ještě další značky. Legendární dvoulitr? Legendární by. 2.0 V6, ale tohle?
A za kolik uvazku tech "prumernych" 40tis maji? Za 1 jako vetsina populace? Nebo 1,5? 2? Tyhle statnim simlem vypoustene prumery me vzdycky dostanou. 8-s
Při pohledu do ceníku je to jasná volba, spolehlivý,úsporný, dostatečně výkonný 4 válcový 1.6TDI za 434 tisíc.... tady vidím obrovský potenciál Scaly. Tam klasický naftový Csegment silně zaostává.
Ale důvod ke koupi základního 1.0 TSI se mi zdá naprosto nesmyslnné, protože mít sice trochu vybavené auto, ale pořád lowend, který má vzadu bubnové brzdy! To je celkem úlet. (Tedy v nedávném článku se o nich psalo, bude to tak doopravdy?).
Za podobné peníze je nejen etalon třídy (Etalon pro většinu lidí, né pro pár plácalů), Golf, ale třeba výborný Fokus s 92kw Ecoboostem (415 tisíc, popřípadě 74kw za 390 tisíc), nebo Leon se stejným motorem jako Scala nyní akčně za 412 tisíc či nedávno testovanou a velmi chválenou Astru turbo s 1.0 77kw za 403 tisíc, popřípadě s 1.4T 92kw za 422 tisíc.
Takže, pokud benzín, radši bych se podíval jinde a oželel pár prvků výbavy za dospělé auto nižší střední třídy, ale chtít kompaktní naftu, Scala je žhavým kandidátem !
BraVWo Škodovce, že dala zase TDI zpět do nabídky dostupné lidu !
Nikto netvrdí, že mnohí lekári ten Mercedes nemajú, naopak (podľa vyjadrenia jedného Mercedes je pre nich z D3 jasná jednotka a statusový symbol), ale zrejme si na tom parkovisku prehliadol mnohé obyčajné autá, ktoré tiež patria lekárom. Mám v rodine troch, dvaja skutočne majú Mercedesy (so súkromnou 30 ročnou praxou), ten tretí ako začínajúci má Fiat Punto. Takže ako mnohé iné profesie, keď sa snažíš a odmakáš nejaké roky, môžeš si jedného dňa dovoliť aj ten Mercedes, ale ani lekárom pečené holuby (pardón Mercedesy) do huby nepadajú.
1. nevadí, že nikto nechce, JA ju chcem (sedany vidím rovnako často na cestách ako HB)
2. nejde o parametry, ale ktorý prichádza do úvahy
3. veď práve, cieli inam za cenu Scaly, tým pádom cena Scaly je premrštená. Okrajová role je OK, aspoň nebude na každom rohu ako tuctová Scala, a menej sa kradne tým pádom.
Nie je to mimo, mám ešte terajšiu verziu, pár rokov si ju asi ešte nechám.
chcela dopriat zakaznikom vybavu ktoru uz pri inych znackach ma zakaznik v zaklade a tak vo vybave Ambitiom auto prichadza na plechacoch, so svihadlami vzadu,torzkou, bubnami vzadu a najslabsie TSi s 5 stupnovou prevodovkou. No tak to sa v tej skodovke fakt odviazali >:D neviem si potom predstavit tu vybavu Active? Volant by bol za priplatok?
ono za 489 tacov mas uz podobne velky kaskaj 1,3 turbo stvorvalec 103kw s 6st manualom .... tu nie je o com ( scala nema narok )... navyse bonus vacsia svetlost... vacsie kola... a v neposlednom rade aj lepsi imidz... mat tak pol melona tak skor skusim kaskaja ... okrem ineho u scaly ani nie je co vybrat.. vsetky kombinacie presne na pr.d jak naschval ..
ze nie je 1,5tsi aj s manualom ( za nejakych styristo-pade ) ... ach jaj... opat podivne kombinacie motorov aj vybav .... a kto uz zase ma na 1,5tsi s automatom ten moze uz rovno golfika alebo mazdu ci nieco uplne ine ...
auto sa mi paci ale nevidim tu vhodnu kombinaciu motora aj prevodovky.... ked uz to ma manual tak zase to ide len na 3 valce.. a ked uz to ide na 4 valce tak to ma automat a stoji to skoro ako ceed GT... neviem.. osobne som velmi sklamany z koncernovej ponuky motorov aj prevodoviek jak v scale tak aj v t-crosse a ako som uz skor spominal aj T-roc to ma tam cele na houno ... a pritom toto bola prave silna stranka koncernu vzdy .. prave ta kombinacia vybavy motorov a prevodoviek... ale asi aj tu plati ze nic netrva vecne a dnes uz koncern tie kombinacie nezvlada vobec... no a teraz aku scalu? babo rad... 3 valec isto nie.. a 4 valec s vypinanim valcov s automatom? pritom uz davno tu mohla byt hybridna scala alebo nieco 4 valcove na sposob mazdy ci toyoty ... vecna skoda... teda vecna nie... hadam docasna ;-\
Tak nie je žiadnym tajomstvom, že drvivá väčšina Škodoviek je firemných/služobných (za r. 2018 firmy 84%, súkromníci 16%) a pre firmy a fleety sú ceny úplne iné ako pre bežného kupujúceho. [odkaz]
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Noze nam povedz kolko krat si sedel v Scale :-) Nikdy, takze hovorime iba o cislach a tie hovoria v prospech Scaly kedze ma vacsi razvor a samozrejme aj mensie previsy, takze o com tu fabulujes?
Vzhledem k tomu, že za ceníkovou cenu Scaly s tříválcem ve výbavě Style lze sehnat Golfa se čtyřválcem v Maraton Edition, které na rozdíl od mladoboleslavské novinky nic důležitého nechybí, tak to budou mít ve škodovce těžké. Budou muset už od začátku nasadit opravdu výrazné slevy, což se u novinek moc nenosí.. no uvidíme
Škodovka je jak McDonald's, Gambrinus, levné čínské šmejdy nebo Zeman. Nikdo je nechce, nekupujete, v životě by se jich nedotkl, všichni jimi pohrdají a hele na realitu. :-)
plus vibracie za studena... tazsi rozbeh... k tomu 4 valce su aj lepsie vyvazene uz z konstrukcneho hladiska a teda aj z hladiska kultury chodu voci akemukolvek 3 valcu ... ak clovek ma moznost volby tak tu treba 4 valce... navyse spotreba je podobna.. 3 valce nezozeru o stvrtinu menej ako 4 valce hoc maju o valec menej .. niekde dokonca 3 valce zeru viac ako 4 valce... ten liter v ceede zerie 7 litrov... uz 20 rocny civic 1,6 s podobnym vykonom jazdil za 6 ... ale tak pokrok nezastavime to je pravda .. ;-)
problém focuse je že jeho význam v segmentu klesá. Kdysi jediný vážný konkurent golfa spadl do šedivého průměru. To jak vypadá to auto uvnitř, a co dokáže po praktický stránce nabídnout je smutný. Podvozek asi OK, ale v týhle třídě to není jen o podvozku.
Nemyslel jsem že to kdy řeknu, ale aktuálně radši Kiu ceed než focuse.
1. sedan nikdo nechce
2. nejlevnější mazda 3 - 520 000 s motorem, který se na 1,5 TSI nechytá (protože má horší parametry)
3. Zrovna mazda 3 cílí v rámci segmentu úplně jinam. To není konkurence scaly, a obávám se že bude stejně jako předchůdce hrát zcela okrajovou roli (ale to je na jinou diskuzi)
Takže je to úplně mimo. Ale kup si chceš, teda pokud máš za co. :-)
Dokud bude možnost výběru, nevím proč se rozhodnout pro 3hrnek. To, že ho dělá BMW asi není moc argument pro koupi v jakémkoliv jiném autě. Dokud tu bude 1.5l-1,6l 4válec u jiných výrobců, Fordí experiment nemá moc smysl.
Jinak máš určitě pravdu s objemem a to hlavně u malých aut, kde je 3hrnek jedinou motorizací, např. Atmo 3hrnky od VW a PSA, kde 1.2VTI/Puretech díky vetšímu objemu a tím i točivému momentu je lepší volbou ;-)
Souhlas, 3 hrnky u 1.5EB je přešlap. Navíc mu nepřidá ani unylý unisex design exteriéru. Nelíbí se mi ani střední panel přístrojové desky, ikdyž oproti minulé generaci je to přece jen posun k lepšímu ;-)
Ve výsledku máš pravdu, ale všechna auta žrala před 20 lety míň než dnes. Jinak nevim jak je to s tou spotřebou. Mám cactuse 1.2 PureTech 82 koní atmosféra 3 válce, dlouhodobá spotřeba i s pár cestami na Slovensko (nezřídkakdy jedu 150) a každodenním dojížděním do práce v zimě činí podle palubáku rovných 6 litrů reálně dejme tomu 6.5. Podotýkám nejsem brzda provozu a tyto cesty podstupuju s často dost naloženým autem. Pro srovnání: Hyundai i30 minulé generace co má známý 1.4 66 kW atmosféra 4 válce sežralo při každodenním dojižděním do práce 7.5 litru. Auto prázdný 1 člověk+batoh. Nojo pokrok nezastavíš
Sportovci jsou úplně jiný model. Pokud jsou na Ronalda ochotné koukat desítky milionů lidí a sponzoři jsou ochotní vypláznout miliardu za logo na jeho dresu (zjednodušeně, oni to nevypláznou přímo za logo na dresu Ronalda, ale v konečném důsledku je to tak)... tak ať si to klidně dělají. Že si to nezaslouží je třeba pravda, ale budiž mu to přáno.
Zdravotnictví je pořád tak trošku socialismus, půlka občanů má problém dát za návštěvu u lékaře 30Kč, ale že návštěva u dejme tomu srovnatelně vzdělaného právníka stojí 1500... ;-)
Ale to nevyčítaj tým lekárom, ale poisťovniam, farmafirmám či Pente a J&T. To sú tí, ktorí profitujú (na úkor toho chýbajúceho hajzláku). Peňazí v systéme je dosť, len sú nesprávne alokované, resp. odčerpávané.
Ale to je debata inde, vráťme sa k autám.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Asi 4 rok sedlám poslednú generáciu Carnivalu predávanú oficiálne v Európe. Zhodou okolností mám stále (hlavne na robotu) aj tú staršiu k dispozícii. Obe sú MPV, obe sú približne rovnako dlhé, vážia skoro rovnako, takže sa núka aj medzigeneračné porovnanie. Odjazdil som s oboma dosť v rôznych režimoch a fakt je ten, že tá novšia s kotúčmi kol dokola brzdí na pocit horšie, ale vo výsledku na kratšom úseku. Ak sa brzdí opakovane naložená posádkou a batožinou z väčších rýchlostí, na staršej vädnú brzdy skôr a viac. Podotýkam, že obe majú za sebou výmenu jak segmentov, tak kotúčov/bubnov a od výmeny najazdili zhruba rovnaké km.
S tím minulým Focusem teda nevím. Nejel jsem v něm, své kvality určitě má, ale designově globální unisex, prostornost Fabie a 1.6 EB spolehlivostí neoplýval.
Takhle se to nedá brát. Scalu si zpravidla koupí ten, kdo našetřil...na Scalu. Mazda 3 už je jiná cenová, navíc předpokládám, že ne zrovna vzor praktičnosti.
Dražší by to určitě bylo a kdoví, jestli by výsledek (levné LED na dálku) za něco stál. Takhle prostě místo halogenové paraboly pro potkáčky použili menší LED paraboly a zbytek nechali klasicky. Full LED asi v low-costu za 370 tisíc nečeká nikdo.
Předpokládám, že 911 má dva GPF a samostatné, takže tam už to něco váží. Tady u mainstreamu bude jeden a ještě asi integrovaný s katem, takže bych to viděl na nějakých 5kg navíc. Horší je, že je to špunt do výfuku.
Budu to najlacnejsie staticke LED svetla pre stretavacie. V zasade nieco ako halogeny s cockou, len miesto ziarovky LED modul.
Efekt to urobi ale ziadna nadstavba co robi LED svetla dobrymi, aj ked v tejto cene to je asi jedno, hlavne ze vyzeraju lepsie.
Jo, jo, pravda. Corolla je sice taky docela tuctové auto, jízdní prožitky nic moc, ale chtěl jsem prostě velké a spolehlivé auto za malé peníze. K designu mazdy 3 hatch jsem se vyjádřil výše, je to průšvih. :-(
Mezi námi, ten nový hatchback mazda 3 je designový karambol par excelence. Každému, kdo má trochu cit pro balanc je jasné, že C sloupek připomíná psa vykonávajícího velkou potřebu. Proto jedině sedan, kvůli jeho eleganci. Ta záď je zkrátka strašně těžká, vypadá jako pětitunové závaží na autojeřábu.
Tady je to komplet za 2017 - sestry průměr 33 927,- Kč, ve státním 36 808,- , což je dáno tím, že státní jsou fakultní nemocnice. Doktoři průměr 70 672,- Kč, státní 74 496,- [odkaz]
nakoniec ten dizel je tam najsikovnejsie posadeny suhlas... a aj cenovo.... aky to paradox vzhladom na velkost a cielenie auta ...
koncern podla mna akosi zaspal celkovo s motormi a kombinaciami ... toci uz vzdy dookola par "nezmyslov" hrajucich opat na struny skor firmam ako sukromnikom ... pritom auta ma coraz krajsie ale co z toho ked cely ten zbytok pod kasnou je coraz nekupitelnejsi
Bohužel, nový Focus se u řady lidí tragicky diskvalifikoval idiotským přechodem 1.5 Ecoboostu na 3válec. To je neodpustitelný marketingový kiks a přímá nahrávka konkurenci (Golf, Leon, Scala, Astra, Megane, ceed, i30 - všichni mají větší než základní benzín se 4 válci)! :-O:-O:-O
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Odlišné autá ti nepovedia o rozdiele bubon-kotúč zhola nič (nehovoriac o hmotnostnom rozdiele, Duster vážil možno 1,2t a X3 1,7t), daj porovnanie rovnakého modelu auta, jedno s bubnami a druhé s kotúčmi, daj tri plné brzdenia zo 100vky a uvidíš ten rozdiel.
Proste je to jednoznačne o šetrení zo strany automobilky, nič iné. Len pri tom Dusterovi sa ti to premietne do ceny, pri Scale však nie.
Tak to jsem upřímně řečeno neřešil, ale nechci šířit bludy, tak jsem tam teď raději zavolal a je to konečná cena. Není podmíněná úvěrem ani ničím dalším. U Scaly čekám slevu do 5 %, takže reálně Scala Style s tříválcem bude na stejné ceně jako tento Golf v Maraton Edition se čtyřválcem v ceně pro soukromé osoby. Za mě jasně Golf - lepší výbava, lepší motor, lepší komfort. A živnostník už nemá vůbec o čem přemýšlet..
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Nechci napsat nějakou blbost, ale četl jsem, že kotoučové brzdy vzadu zabírají už při nižší intenzitě brzdění, zatímco kotouče (asi vzhledem k náchylnosti k přehřátí) zabírají později. Člověk má pak pocit, že jsou brzdy mnohem ostřejší. Přitom ale neplatí, že auto s kotouči musí zastavit na kratší dráze než jiné bez nich. Z hlediska provozních nákladů jsou určitě ve výhodě bubny.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Problém je že VW jiný motory, který by použilo nemá. Jediný co je tudíž použitelný je 1,0 TSI a 1,5 TSI. Problém taky vidím v tom, že 1,5 TSI je jen s DSG, která auto zbytečně prodraží. Je to stejná chyba jako nabízet v Rapidu 1,4 TSI DSG. Ale možná je to záměr Škodovky, kdy budou prodávat to co chtějí a ne to co by chtěl zákazník tj. 1,0 TSI. Takže drtivá většina aut bude osazená tímto jedním modelem motoru. To je přeci z pohledu výroby pohodička nemuset řešit pestrou paletu motorů a sekat tam jeden a ten samej motor do všech aut.
Tohle by bylo na dlouhou a neprijemnou debatu. Ten kdo chce verit 70tis platum doktoru (a plosne to pak uvali na kazdeho doktora ktereho kde kdy potka), toho stejne nepresvedcis o opaku. Nejcasteji to konci "neznam chudeho doktora". :-)
Když ředitelé odborů a náměstci berou statisíce, udělá ti to krásné platy. A pak máš v Praze problém sehnat někoho na účtárnu za dvacet tisíc, protože víc ti tam tabulkově nedají.
Asi ok, ekvivalentní Spaceback je o 50 levnější a nemá LED světla ani tempomat... na druhou stranu má třeba litá kola. Je to novinka, tak je to trošku napálené... ale ne moc, ten základ 360 víceméně odpovídá Meganu (který má ale větší motor a šestikvalt), třeba -20 by tomu časem slušelo.
BTW... ze stránek Hyu se nějak vytratila i30 hatchback... teda liftback - je tam jen kombík, fastback, dvě eNka. Fastback začíná taky tak na těch 360.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
jj
šautrpáka automat je naouno !! protože:
1) po 50.000 to musí do servisu na pračku převodovek a na výměnu 4L voleje z celkových 8L za cca 6.000 + filtr
2) po 100.000 to musí do servisu na pračku převodovek a na výměnu + vyprání 8L voleje z celkových 8L za cca 12.000 + filtr
3) po 150.000 to musí do servisu na pračku převodovek a na výměnu 4L voleje z celkových 8L za cca 6.000 + filtr
4) po 200.000 to musí do servisu na pračku převodovek a na výměnu + vyprání 8L voleje z celkových 8L za cca 12.000 + filtr
5) a po 250.000 se ti to bud rosype nebo to hodíš ze skály
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
PS: AT ŽIJE TESLAAA [odkaz] JEDÉÉÉ [odkaz] !! CO NAKOPALA AUTODEBILKY DOPLDELEEE
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
VŠECHNY TESLY MAJÍ FIXNÍ BEZŮDRŽBOVÝ PŘEVOD !! [odkaz] ;-)
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Bubny nie sú rovnako dobré ako kotúče, čo sa týka ich základnej funkcie, t.j. schopnosti zastaviť vozidlo na čo najkratšom úseku, plus k tomu otázka chladenia, odolnosti voči fadingu atp.
Alebo inak: ak by boli bubny rovnako dobré/účinné ako kotúče, ale lacnejšie, myslíš že by dnes neboli na každom aute? ;-)
Psal o zdravotních sestrách, to podle mě nemůže být průměr ani ve státních nemocnicích a zcela upřímně si nemyslím, že by to měl každý lékařský obor i na pozici doktora.
Proč myslíš, že zaspal? Konkurence nenabízí nic extra navíc, nebo ty někde něco vidíš? Je to nové auto, ubrali tam, kde není vidět, na technice ( bubnové brzdy, určitě to bude i hůře odhlučněné než Oktávka), přidali něco, co je vidět na první pohled (světla, výbava) a dali tomu sebevědomou cenovku. Motor rozhodně není špatný, horší je dle mne 1.5TSI s DSG, myslím, že adekvátní Ecoboost (tedy ten, co jsem zkoušel, se 4mi válci) je lepší, točivější, ale není to rozhodně nic s čím bych nemohl jezdit a jiné motorizace už jsou pro Oktávku, protože tohle je nástupce Rapida.
Auto koupitelné je, já diesel rád a kdyby v základu u Scaly nabízeli automat, tleskám dvojnásob >:D
suhlas... za pol melona moze mat clovek uz nieco ine a este s vhodnejsou kombinaciou motora prevodovky a vybavy... scala sa mi dizajnom aj velkostne moc paci ale nejak v reale ak by malo dojst na lamanie chleba proste nevedel by som aku kombinaciu zvolit... nic mi tam nepasuje....
ono za pol melona je uz 4 valcova 1,2T corolla ze jo... nejeden skodovak si musi povzdychnut teraz
Koukam se ted na Sauto.cz, skladovka Golf 5dv 2019 najeto 0 Km. 1.0TSI 85 kW za 498k a 1.5TSI 96 kW za 522k … Ano, srovnavam neco jineho. Ale presto bych si Scalu 1.5 za cenikovou cenu asi nekoupil, prave ve prospech skladoveho Golfa. …ale nedivim se jim, linky jsou zaplnene profitabilnimi SUV, neni tam duvod davat polovicni Polo vic, nez je nutne. A nekdo kdo se horko tezko prehoupne pres startovacich Scalich 369k mavne nad autem rukou a bude z nej mit radost i tak, protoze vi, ze ma do 522k jeste daleko. Takze dle meho ma Scala z pohledu zakaznika vetsi smysl prave v zakladu.
Scala je na podvozku POLA!, opravdu stojí za to občas číst fakta. Dokonce malý vůz Kia Rio má vzadu větší rozchod kol, než SCALA, to nejsou bláboly, tech. data jsou k dispozici :-)
Takže žádný český GOLF, ale české Polo s větším kufrem, za šílenou cenu, kdy si raději koupím nový Focus o 7cm širší, s daleko robustnější technikou.
hykajici skodadebilfans je to ok. taktez pro rozvazece letaku na damske vlozky a susenky.
pro normalniho rozmne uvazujiciho cloveka fakt ne. je to proste ojeb. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje.
Škoda Scala se mi opravdu moc líbí, ty její křivky jsou velmi přitažlivé a její interiér taky udělal značný pokrok. Zašel jsem se na něj proto zeptat rovnou do autosalonu [odkaz] a nakonec to dopadlo tak, že jsem auto rovnou nakonfiguroval a objednal. Už se na něj moc těším.
o platech 70K pro doktory v prumeru si muzete nechat vazne zdát pánove. Já sice nejsem Remorey, ale doktor ano. Otec bral jako primár se sluzbama mozna 90, ale v sedesáti letech. Mladej doktor nastoupí za 27 hrubýho a je rád, že je rád.
Vedel by niekto potvrdit alebo vyvratit ? Vo vsetkych mediach po premiere auta bol rozvor naprav 2649 mm a dlzka 4362 mm a teraz pozeram skoda-auto.cz a v technických udajoch je uvedeny rozvor 2636 mm a dlzka 4349 mm, ostatne udaje su OK. Objem kufra je 467 l, je to uz s rezervou, pripadne kolko treba odpocitat na rezervu ?
Tak že by zrovna Leon byl prostorově králem třídy se říci nedá, to auto je uvnitř dost malé v podélném směru... Jel jsem v něm zrovna v pátek jako spolujezdec a sedadlo muselo dost dozadu abych se tam vešel. Za mě už by se vešlo maximálně malé dítě ;-)
Takže tyhle soudy, jak bude Scala malá uvnitř bych nechal až na reálné vyzkoušení. Je fuk, jakou má platformu, ta se dá totiž roztáhnout i rozšířit, prostě různě sestavit, proto se platformě říká modulární ;-)
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
To je supr poznatek ze se v automaticky prevodovce musi menit olej ale kdyz si nam tu tak pekne vycislil naklady na servis prevodovky tak nam jiste napises kolik do toho tvyho srotu stoji novy baterky. Pochybuju ze se vejdes do par tisic jako za olej do prevodovky >:D >:D >:D
Bobanus má pravdu předsedo, Scala je typický produkt Škoda, techniku segmentu B, nafoukne kufr a je z toho konkurent plnohodnotných kompaktů. Ani náhodou. Když se podívám na skladovky Golfů a Leonů, nevidím důvod uvažovat o takovém autě.
Ne, obě auta nejspíš nebudou jezdit rovnako. Uvidí se, jak budou jezdit. Existují odborníci, kteří poznají jak bude auto jezdit už z fotek. Já mám do takového génia daleko, tak si počkám na nějaké testy.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
No jo pockej bubny na predku to je neco jinyho. Tam je jejich brzdnej ucinek nedostacujici. Vezmi se ze celkovy brzdny ucinek je 70% tvoreny prednima kolama takze na prednich brzdach zalezi hodne. Zadek ve vetsine pripadu kdy normalne brzdis prakticky nic nebrzdi. To vsechno odserou predni brzdy. To na to uz musis poradne slapnout aby si vyuzil i brzdnou silu zadku.Takze bubny vepredu je neco uplne jinyho nez bubny vzadu.
Takze ak su oba auta vybavene tozkou tak budu jazdit rovnako? Mal by si vediet ze ked robia dvaja to iste nieje to to iste. Napriklad Skoda pise ze pri Scale su Led v zaklade. Su to full len to znamena ze stretavacie aj dialkove? Ci len "polo" led? Lebo mazda ma full led. Potom ma led aj Vitara.
Tak se k tomu podívej i na konfigurátor Škodovky. Pokud si dám Scalu Ambition s 1.0 TSI, tak jsem na ceně 394 900,-. Za těch 100 tisíc si tam potom mužů dát litý kola, bi-led světla, navi s virtual cockpitem, kameru, parkovací senzory, zatmavený okna,... A to ignoruju fakt, že si teprve potom začnu vyjednávat slevu. Ve finále mám tedy auto levnější, novější, nakonfigurované přesně podle sebe a s lepší výbavou.
Tak ber to tak, že 3hrnek s 70/85kW prostě bude nejprodávanější model, stejně jako to bylo u Spacebacku, aby se člověk vešel do normální ceny kolem 450tis Kč.
Za mě by také byl ideál 1.5TSI s manuálen ve Style + doplňky kolem 500k, evidentně bude k mání, až budou mít homologace. Automat nepotáhne, ikdyž je to nejspíš zbožné přání automobilky, jelikož má buď nadbytek DSG a chtějí je nacpat lidem - ti je zrovna moc do malých modelů nechtějí nebo si myslí, že na tom víc vydělají +30k... ;-)
Souhlas, interiér současného Leonu v základní verzi Reference vypadá fakt strašně. Ale tuto verzi kupují stejně jen firmy, asi pro neposlušné zaměstnance! ;-)
Tak ještě jednou - verze 1.5 TSI se 6st. manuálem bude, jenom je potřeba mít trochu trpělivosti, výroba této verze začně s mírným zpožděním (II. čtvrtletí 2019). ;-)
Tak si těch 7 cm šířky navíc užij. Zejména na parkovištích nákupních center a v garáži. :-O
(Tím ovšem nechci tvrdit, že mě nedostatečná šířka Rapidu nevadila, naopak, ale ještě větší šířka Scaly než jakou má už podle mě není nutná ani žádoucí).
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Jaksi si přehlédl, že Scala 1.5 TSI se 6st. manuálem bude zařazena do výroby ve II. čtvrtletí 2019. Samozřejmě je neomluvitelná chyba, že to v článku nezaznělo! 8-s
Na předních sedadlech bylo místa dost, ale přístrojová deska dost trčela do prostoru a o šíleném středním sloupku mluvit snad ani nebudu. Kde to bylo o nohy, je místo na zadních sedadlech, tady Focus porážela i Fábia. Kufr plochý a na kombi velmi malý :no:
Design exteriéru byl hodně unisex, ale proti nové generaci jasně identifikovatelný Ford a mistrovské dílo :-O
Suhlasim s Vami obomi, aj ked zase ci je adekvatne porovnanie spickovy top futbalista vs priemerny lekar otazne. Ak s tym priemernym lekarom porovname priemerneho tretoligoveho hraca, tak to uz asi take terno nebude. Ale inak ako vravim suhlasim. Skor je to obrazok spolocnosti ako takej - viac niekoho trapi sport ako veci, ktore sa ho skutocne dotykaju.
Ako to uznávam, ale zas mnoho firiem už prešlo na benzín, takisto autá čiste do mesta budú asi prevažne benzínové. Takže ťažko povedať. Ale na diaľnici to ten liter bude mať rozdiel pravdepodobne... Teda asi ak niekto jazdí hlavne diaľnice nafta sa asi po 150 000- 200 000 vrati
U nas u sousedu se maka na porodnim a skutecne ma holka od vedle 37000 hrubeho... resp. to tvrdila manzelce, ktera maka na urade, na prestupcich, v malem okresnim meste za 24000 ;-)
Nicméně... je potřeba počítat s tím, že s naftou jezdí lidi trošku jinak, často plní roli dálničního auta. Takže rozdíl na spritmonitoru je sice třeba jen 0,3l, ale částečně možná proto, že majitelé benzínu s tím jezdí trošku jinak. Reálně tam bude minimálně půl litru až litr... a s větším podílem dálnic a vyšší rychlostí se ten rozdíl bude zvětšovat.
Mne ten diesel nedáva moc zmysel. Hluk bude lepší v prospech benzínového trojvalca, nafta je o 40 000 drahšia a dynamika dynamika nafty mierne horšia. Spotreba podľa papierov 0.8l v prospech nafty, podľa spritmonitoru je rozdiel u Octavie 0,3l/100km. Takže vo finále si priplatím za horší zvuk, horšiu dynamiku a prakticky sa mi to ani nikdy nevráti... To už človek musí mať klepot naozaj rád...
Uvidíme, ako to bude v základnej výbave Active, silne pochybujem, že tam budú LEDky. Každopádne máš pravdu, aktuálne sú už v najlacnejšej dostupnej Scale LEDky a tam určite platí, že lepšie osekané LED než komplet halogény.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Mno ak máš cestu zastav sa u nás na východe a spravíme exaktné merania s dvomi rovnako ťažkými autami rovnakej kategórie. Jedno má vpredu kotúče a vzadu bubny a druhé má všetky kotúče. Pár krát ostrejšie zabrzdíme a uvidíš ten rozdiel. Nehovoriac o tom že ak ich naložíš, tak sa rozdiel ešte znásobí. Áno pocitovo začína brzdiť skôr a viac to s bubnami, ale nakoniec zastaví skôr to s kotúčami. :-)
Jj, žiaľ GPF zhoršil mnohé motory, takže povedať, že súčasný motor s GPF je fajn na základe skúsenosti s predošlým sa úplne nedá. Plus sú to kilá navyše (u 911ky ma prekvapil údaj, že len samotný GPF pridal 15 kíl).
Toto riešenie popravde nechápem. Ak už tam sú LED pre denné svietenie a LED pre stretávačky, príde mi aj technicky jednoduchšie dať rovnakú techniku aj pre diaľkové a neverím ani že by to bolo drahšie. Chápem, ak chce automobilka zarobiť a rozlíši statické LED a adaptívne/natáčacie, príp. matrix LED, ale dať takýto hybrid... 8-s
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
práve keď človek nechce... kotoučové zabírají dřív, kotouče později. :-!
Ale ja keď som mal vpredu kotúče a vzadu bubny, problémy som mal iba s bubnami, tak neviem, či platí, že bubny sú spoľahlivejšie alebo nenáročnejšie.
Je jistě příjemné, že je domácí automobilka úspěšná. Mne opravdu těší, že Škoda dobře prodává, jenom jsem nikdy nebyl a bohdá nebudu jejím zákazníkem. Na to mám auta moc rád ;-)
Ano, myslím cenově ;) Se srovnatelnými výkony jsou skoro o 100 tisíc dražší.
Já neříkám, že se to prodávat nebude a strategii Škodovky naprosto chápu, jen Scala na mne působí v základu jako auto na efekt, výbava, Ledky, ale jinak technikou lowend, včetně třeba bubnových brzd :/. Tady bude každý i méně vybavený kousek plnohodnotného Mainstreamu asi lepším autem.... třeba se mýlím, počkám si až bude oficiální info, jak základní Scala vypadá.
No tie LED svetlá to bude chcieť vysvetliť. Píše sa síce o LED v základe, súčasne o "lepších bi-LED". Čo teda je v základných LED? Len stretávacie (a diaľkové sú halogény)? Alebo ako?
Nejsem sestra, vzal jsem proto příklad ze svého světa, ale OK.
Je rozdíl mezi sestrami na běžných odděleních a pak na speciálkách typu IKEM a podobně...
Tva adorace na scalu je pěkna ubohost a jen to ukazuje jak to s auty maš. Zvlašť po tom co se ohrazuješ vuči takovemu hyundai. Takova i30 možna nebude nic extra, ale rozhodně to neni připad takove scaly a navic za tu i30 nemusiš ani tolik vyplaznout.
Jo jo, prozatimní prodeje nového Megoše jsou prý pro Renault ČR obrovské zklamání... :-O Podle dealerů české zákazníky, kteří automaticky chtějí kombík, odrazuje zejména příliš nízká výška karoserie, působí to na ně jako ponorka... :-O Je to velká škoda hlavně kvůli tomu novému 1.3 TCe motoru, který vypadá velmi slibně, i velmi slušným cenám... :-O
Sucasna mazda3 ma aspon tie okna v elektrike a 6stupnovu prevodovku(tu si bohuzial nedokupis) a lepsie jazdne vlastnosti, spolahlivost, menej sa bude kradnut, a dizajnovo je tiez niekde inde.Inak hatch a sedan za rovnaku cenu ;-) objemom motora a valcami zacina tam kde scala konci!
Kde mluvím o ceně? Ostatní slevy určitě nedávají? Škoda má podíl pod 33 %, kdo prodává firmám zbytek? Ojetiny se šrotují, vůbec pak nejsou na trh a vůbec se neprodávají nejlíp, cenu si drží kvůli nezájmu.
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Já proti tobě nic nemám, ale přece nemůžeš napsat to, že jen fakt, že má Scala na kapotě znak Škody je důvod k tomu tvrdit, že je technicky horší neš konkurence. To prostě nemůže zatím tvrdit nikdo z nás, nikdo v tom autě ještě nejel a zatím ho naživo vidělo jen pár vyvolených.
Neviem ako ty, ale ja tam vidím 40 000Kc rozdiel v prospech 1.0TSI.
Navyše na spritmonitore je rozdiel medzi octou 1.6 TDI a 1.0TSI 0.3l/100km.
Bratku to je návratnosť hádam nenávratná...
Tím jsem nejel, ale 1.5TSI a 1.5EB(R4) i 1.6EB(R4) ano a z těch třech je jednapětka hodně impotentní, hlavně charakterem a gradací... jede spíš jako diesel... bez patřičného zvukového doprovodu a spotřeby >:-[]
Jak zaostává? Konkurence přece taky naftu má... třeba zrovna H&K 1.6CRDi je docela povedený motor, totéž 1.5HDI. Myslíš cenově?
Že jsou akční ceny konkurentů typu Leon nebo Astra na úrovni zaváděcí ceny Scaly mi přijde ok, vzhledem ke slušné výbavě (LED světla a tak), je tam prostor pro nějaké slevy na začátku a akční cenu za pár měsíců, až se nedočkavci nasytí.
Ano v případě VW mluvím o reálných cenách. Proto říkám, že i Škoda by musela od začátku plošně nasadit tak 10 % slevu, aby tomu mohla konkurovat. A u novinek ty slevy jsou většinou nic moc..no uvidíme..
Škoda schválně zapomněla na Tipo hatchback, přitom vnějšími rozměry, vnitřní prostornosti i velikostí kufru a konceptem podvozku je Scale nejblíž. Jasně, má levnji působící vnitřek, ale zase je lepší v možnosti zákl. atmosférického čtyřválce, který je navíc spojený standardně se 6st. převodovkou! :-)
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Poposednul jsem si Karle, a čoveče nic, pořád nic. Takže pardon, ale ty souhlasíš s tím, že Scala je apriori technicky horší než ostatní konkurenti jen proto, že má na kapotě znak Škody? Protože to mi z otázky Páji, respektive odpovědi Blue Suna vyplývá. A s tím já tedy hluboce nesouhlasím.
Takze si nebudem kupovat auto ake mi vyhovuje a ake sa mi paci ale take aby cena pri predaji bola dobra. Ceny Skody su jedne z najvyssich by som povedal ;-)
Jo,jo nedavno to skoda hnojila tim ze davala prekonovanej motor 1.2 tsi kterej nedozije 100tis jak bude vylagrovanej. 1.4 tsi byl jen tak tak pouzitelnej. Pak s tim podobnym prisli i ostatni dokonce i honda a uz sito tak nejak kazdej dovede predstavit a nakonovana 1.5 bude delo. Jenze pak prisla skoda s traverzou a zase halo... ted uz ji dava kde kdo, dokonce i mazda (tam to ale navadi - je jasny ze to bude super protoze Mazda), uz to vypadalo ze nic, ale nastesti nejakej nastrcenej agent protlacil bubny k zakladni motorozici .....huraaa
O podpruměrnosti se da hovořit u škodovek. Jinak nazyvat rodiny, ktere si pořidi focuse masochisty pak nevim jak nazvat ty co si pořidi fabie. Ale chyba neni ani v jednech jen ty si ocas.
Ano pišu to a psat budu natvrdo. Zvlašť u takoveho ubožaka jakym je ericn. Ja mam zkušenosti předevšim s nižši středni a troufnu si tvrdit, že přehled mam velice slušny. A s tou fabii srovnava pravě on. To, že si někteři z prostornosti fokala utahuji je jedna věc, ale u něj je to přesvědčeni, ktere se neshoduje s realitou.
To musi byt ta kvalita lepši než u premie, když kvalita interrieru je u 3 generace po FL na vyšši urovni než u golfao kterem se v těch testech řika něco o jeji přikladnosti. Navic se pravě naopak kvalita u 4 generace zatim neukazuje v nejlepšim světle, ale to by si zjistil od prvnich majitelu. Evidentně ford nezvlada naběh vyroby, protože jej trapi pměrně dost menšich nepřijemnosti, ktere musi majitele se servisem řešit.
Ubohy si akorat tak ty. Mužeš tu placat co chceš, ale kvalitou ten focus předči golfa, ktery od 6 generace jde s ni evidentně dolu a to stylem co oči nevidi to srdce neboli. Prostor ma šofer vice než je u koncernovych vozu, nejeden si u te mainstremnove spodiny octavky střěžuje na roh přistrojovky což ti u fokala nehrozi. A tahat tu nějakou budgetovou fabii a tvrdit tu, že je v ni vice mista muže akorat hlupak tveho kalibru. Takže ještě jednou, focus je špička nižši středni a nějaka papirova v tomhle připadě octavia, kde si mužeš vzadu překřižit nohy to opravdu naštěsti neni.
Scala vzadu užší než Kia Rio v cene nového Focusu :-)
Pro ty co neradi čtou tech. data a milují podlehání povrchní reklamě ala ANO nebo Zeman tak jen bych rád připomenul, že Scala stojí na podvozku Pola a ne Golfu :-)
Holátko v ceně nového Focusu, jež je o 7cm širší, tak tomu říkám seběvodí. Občas mám pocit, že Babiš nemusel nic vymýšlet ohledně propagandy, jen přejal praktiky Škody :-)
Smutne, je ze lekarom vobec neprekaza si vozit * na mercedesoch do prace, kde nie je ani hajzelpapier, kde sa baraky rozpadavaju a kde sa sanitka dostane k pacientovi za hodinu, ci dlhhsie.