Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Scala zná kompletní český ceník a výbavy. Základní cena činí…

Levná, nebo drahá? Vybavená, nebo je potřeba zabrousit do příplatků? Tohle chce hlubší rozborku.
Zpět na článek
18. 1. 2019 08:10
Smutny recyklat
Smutny recyklát koncernových dielov a dizajnu.

Kompakt postaveny na podvozku Pola.

Nemá ani len základné veci- vyhrievanie volantu, alebo prevlek pre dlhé predmety.

čakal som viac. :no:
18. 1. 2019 09:45
Re: pro
Netrol a jdi se radši umýt. Asi si taky pěkně zahnojenej když po tobě lezou mouchy.
18. 1. 2019 09:22
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
GPF ma (pokial viem) hadam uz kazdy benzinovy motor, ktory ma splnit normu Euro 6d-temp. Akurat ze filtre v benzinovych motoroch su ovela menej "citlive" na styl jazdy a prevadzkove podmienky.

A co sa tyka konkurencie, Skoda moze tvrdit co chce. Ale Scala je oproti Golfu ci Ceed/i30 ovela mensie auto. Vyrovna sa im akurat tak cenove...
18. 1. 2019 17:11
Re: Scala vzadu užší než Kia Rio v cene nového Focusu :-)
Tak jsem to dohledal - šířka v loktech vpředu
Ford 1436, škoda 1439
vzadu
Ford 1429, škoda 1425.
Jinými slovy, uvnitř jsou stejně široký. Scala je tedy úplně přesně v nižší střední jako focus, rozměry ho skoro kopíruje.
18. 1. 2019 11:30
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
No,možná ano. Ale torzka spolehlivější a eko je, protože se na ní nemá co rozbít a je tedy finančně nenáročná.
Avatar - donPedro
18. 1. 2019 10:11
Re: skoda
Škoda Scala - kompletní cenová matice:
1.0 TSI 70kW Ambition / Style: 369 900,- / - - -
1.0 TSI 85kW Ambition / Style: 394 900,- / 449 900,-
1.0 TSI 85kW DSG Ambition / Style: 434 900,- / 489 900,-
1.5 TSI 110kW Ambition / Style: 429 900,- / 484 900,-
1.5 TSI 110kW DSG Ambition / Style: - - - / 524 900,-
1.6 TDI 85kW Ambition / Style: 434 900,- / 489 900,-
1.6 TDI 85kW DSG Ambition / Style: - - - / 529 900,-
18. 1. 2019 08:52
Sleva
Dos mě pobavila věta: "Ty nejlépe koupíte v zimním paketu za zvýhodněných deset tisíc (původní cena 23.100 Kč)"

Jak jako původní cena, když je to novinka? >:D >:D >:D
18. 1. 2019 10:34
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
No vidis, a to je presne ten rozmer, ktory ja vnimam najcitlivejsie. Ci kufor visi o pol metra dalej dozadu alebo ci mam miesto nad hlavou na klobuk, to mi je jedno. Ale centimetre na sirke, to je to co ma zaujima. Tam par centimetrov veru robi rozdiel triedy...
18. 1. 2019 08:48
Mazda 3
Ještěže si nevzali za konkurenci novou Mazdu 3. To bych se potrhal smíchy >:D
18. 1. 2019 11:19
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Pokud jsem to někde četl správně, tak tady má být nějaká nová generace bubnových brzd, které mají být větší a má být i jinak řešený tlak.

Faktem je, že spousta výrobců nyní uvažuje o návratu bubnů, protože snižují prašnost do okolního prostředí a jsou tak ekologičtější.

Já teda bubny mám stále a že bych teda viděl nějaký zásadní rozdíl při brždění u auta s kotouči, to moc ne. Podle mě závisí hlavně na celkové brzdové soustavě a jak to auto brzdí celkově. Samotné zadní kotouče zase taková samospása nejsou
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 10:42
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Nemá. GPF není v nepřímovstřikových motorech, ve 2.0 Skyactiv ani 1.4 turbo od Suzuki.

" Ale Scala je oproti Golfu ci Ceed/i30 ovela mensie auto. Vyrovna sa im akurat tak cenove..."

Scala: 4362 mm x 1793 mm
Golf: 4258 mm x 1790 mm

Ach jo, to je marné...
18. 1. 2019 10:33
1,5 TSI
Mě ta cena za 1,5 TSI přijde fajn. I s přihlédnutím k tomu, že je to novinka.
18. 1. 2019 10:21
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Může mi někdo vysvětlit v čem jsou bubny vzadu horší? Brzdným účinkem jsou naprosto dostačující a odpadá u nich problém se zatuhlými třmeny vlivem soli jako je tomu u kotoučů a mizernou účinností ruční brzdy. Já bych klidně bubny vzadu bral. Kotouče mě fakt moc nenadchly. Spíš jsou s nima problémy než že by to byla výhoda.
Avatar - Emel
18. 1. 2019 09:06
Re: Nesrovnávat s současným Golfem
Teď vůbec nevím o čem mluvíš. Podle konfigurátoru začíná Golf Maraton Edition na 522 a samozřejmě je to taky tříválec.

Za kolik se dá sehnat je věc jiná... v obou případech.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 10:39
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Absolutní nesmysl. Litrové tříválce žerou do 6 litrů v kombinaci a výkonově úplně dostačují. Na dálnici budou díky dlouhým převodům otupělejší, ale od Scaly 1.0 TSI snad nikdo nečeká, že bude prohánět Passaty v levém pruhu, od toho jsou tam další dvě motorizace. I tak ale na dálnici nebude obtěžovat hlukem vytočeného motoru ani obludnou spotřebou.

To chci vidět, jak na dálnici exceluje Ceed 1.4, popř. nepovedený 1.0 T-GDi.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 10:50
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Hm, rozměry Scaly uvnitř jsou 148/142 cm na šířku. Vůči Golfu je to vpředu stejné, vzadu o 3 cm méně. Focus ztrácí 1 cm vpředu a má navíc 3 cm vzadu. i30 a Ceed mají 150/148 cm. Tohle nejsou rozměry, které poznáš na vlastním těle, tak tu, prosím, nelži.
OK, nemáš Škodu rád. Já taky ne. Ale nebudu kvůli tomu zbytečně lhát.
Avatar - iudex
18. 1. 2019 10:15
Re: Focus Only
Tak Tvoj pohľad asi nebude väčšinový, naopak väčšina testov sa zhoduje na tom, že nový Focus je opäť špička a silný kandidát na Auto roka 2019. Zlepšil sa práve v najviac kritizovaných oblastiach, t.j. kvalita interiéru, vnútorný priestor či kufor, plus jazdí špičkovo ako vždy. Mne osobne na ňom prekážajú výlučne benzínové trojvalce a aktuálne dosť vysoká cena.
18. 1. 2019 09:33
Re: Drahô
Ale to srovnavas 90kW/210Nm proti 110kW/250Nm a to neni moc srovnatelny.

Bliz je tomu dvoulitru od mazdy trivalec 1.0 TSI 85kW/200Nm a s nim je Scala o vic nez 100 tisic levnejsi nez Mazda.

Cili obhajovat to muzes jak chces, ale realita je, ze litr od VW ma v podstate vykon dvoulitru od Mazdy. Ikdyz vsichni vime, ze atmosfera ma sve prednosti a bude 3x kulitivovanejsi atd. realita je takova, ze maximalni vykon te slabe verze dvoulitru je proste nic moc.

Pokud bys tedy chtel podobne sviznou Mazdu, musis vzit X181 a to uz je pres 600.
18. 1. 2019 08:41
Re: Asi nová Octavia sviňsky podraží.
Jen blázen by čekal, že zatímco platy se zvyšují, výrobky zlevňují.

Mimochodem, jsem nedávno viděl základy personálu na soukromé poliklinice. U sester tam bylo 18tkč. Take it easy... Co tu píšeš neplatí plošně a všude.
Avatar - kaa
18. 1. 2019 09:00
Objektivně..
i když škodovky není moje liga, uznávám že z venku není zlá, ale...
Je tu to ale...
1. V Mladé Boleslavi si za hlavní soupeře určili Kiu Ceed, Hyundai i30 a Renault Mégane. Směšné. Soupeř podle délky, ne podle podvozku( ten je z VW Polo či Seat ibiza). A navíc soupeři mají větší výběr z motorů.
2. Když vynechám trapné tříválce a naftu, zbyde mi jediná motorizace a to je 1.5 Tsi. Ta má ale velkou měrou dva válce vypnuté(zapínají jen při velké zátěži), což se mi moc nelíbí.
3. Za defacto jedinou, v uvozovkách, slušnější motorizaci chce automobilka 524 900kč.
4. Škoda bude mít vždy velké mínus a to je image služebního vozu. Tento handicap mu nikdo neodpáře.

Takže kdybych toužil po Scale z úvodního obrázku vyjde mi odhadem na 550t.
No, za ty peníze už se dá koupit ledacos.
Avatar - JirkaV8
18. 1. 2019 10:21
Re: Ceny Scala vs konkurence
no jo, ale hovnik i30 je dost 3,1415 >:-[] takze jeho cena je uplne jedno ;-\
18. 1. 2019 08:56
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
A v čem je technicky horší než většina mainstreamu s vlečkou?
Avatar - _Karel_
19. 1. 2019 09:58
Re: Focus Only
Chlape chtělo by to trochu sebereflexe. Já si teda vůbec nemyslím, že je Škoda bůhvíco a nejlepší auto ve vesmíru, ale tvoje hanění škody coby křápů při současné adoraci nadpozemských fordů je čím dál smutnější.
Nehledě na to, že snad ani nevíš, na koho reaguješ - nadáváš ericnovi do hlupáků, že sem tahá fabii, přitom s fabií srovnával twissted.
Trochu míň krvavých očí by to chtělo.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 16:34
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Tak sis Floyde poposedl fakt málo. BS tou poznámkou ironicky řekl, že některým haterům ke kritice stačí znak škody. Nepsal to jako svůj názor, ale jako reakci na toho, na koho reagoval webpaja.
18. 1. 2019 10:55
Výbava Ambition
Nechápu, proč vybava ambition nemá v základu aku kola. Všechny škodovky až ba malé citigo je v této výbavě mají. Jinak jsem s touto cenovkou počítal, protože se zdražuje napříč všemi segmenty. Prostě autu této velikosti a slušné výbavy dnes odpovídá cenovka okolo 450 tisíc. Kdo čekal cenu jak u Rapida byl trochu snílek.
Avatar - Emel
18. 1. 2019 10:21
Re: Nesrovnávat s současným Golfem
No tak Golf má už pár měsíců jako základní motor 1.0TSI, což je úplně ten stejný motor, jaký je i ve Scale, tedy tříválec. Hodně bych se divil, kdybys někde vyhrabal skladovku Golfa ještě s čtyřválcovým 1.2TSI.
18. 1. 2019 08:49
Re: Nesrovnávat s současným Golfem
Současný Golf se doprodává. Letos je zde nový Golf, nejspíše za cenu od 499 000.
Avatar - iudex
18. 1. 2019 09:57
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Napr. bubnové brzdy vzadu, také okaté katovanie kostov nemá nik z konkurencie. ;-)
Avatar - Missouri
18. 1. 2019 09:23
Re: Drahô
Dobrý postřeh, mazda 3 v sedanu je vítěz. :yes:
Avatar - Jenda2404
18. 1. 2019 08:57
Focus Only
když koukám na tu cenu a výbavu, tak Focus je skoro zadarmo.
18. 1. 2019 08:33
Asi nová Octavia sviňsky podraží.
Jasně, je zde velké zvyšování platů, zdravotní sesta již bere v průměru 40 000 (loni 34 000, letos navíc 5000 a vyšší prémie), takže to navýšení odpovídá. I letos se navyšuje ve státním o 10% na průměrných 38 500.

A jak to tak vypadá, nová Octavia bude začínat na 499 000 a to pamatuji ceny kolem 330 000.
Prostě inflace, a co nezdražuje?
18. 1. 2019 08:46
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
No neviem ci zrovna vyhrievanie volantu je zakladna vec. Skor je to bieda motoricky: tie litrove trojvalce na dialnici stracaju dych, a zeru ako dva krat vacsi motor! Zostava 1.5TSI s automatom, lenze to uz sme cez pol miliona Kc. Na male auto trochu odvazna cena. No a diesel do takehoto maleho auta nepatri. To par ludi pochopi, ked budu mat problemy s dpf pri castych jazdach v meste.

Stale je to len kompakt. Moze si marketing Skody rozpravat co len chce, ale Scala nepatri do "Golf-klasse" ani keby sa na hlavu postavili, a predlzili oba previsy este o meter na obe strany (takisto ako Octavia nepatri do strednej triedy, hoci ju tam Skoda usilovne tlaci). A to, ze za podobnu cenu uz moze mat clovek Ceed, i30 alebo Golf, to je tazky fail pre Scalu. Nie pre auta z nizsej strednej...
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 16:37
Re: Objektivně..
Ježiši kriste ! Auto si vyber takové, jaké tě učiní šťastným. Já jen píšu, že když to bude drahá škoda, tak minimálně část z toho, co zaplatíš navíc proti některým konkurentům, dostaneš při následném prodeji zpět. Určitě jsem nenapsal, že si mají všichni kupovat škodu, protože si drží cenu. To je jen jedno z mnoha kritérií, pochopitelně.
Mmch, z mé zkušenosti si skvěle podržela cenu i Mazda, to jen k včerejší diskuzi.
Avatar - rokyta.p
18. 1. 2019 15:30
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Přesně tak, já myslím, že o ekologičnost a jiné nejde. Vždy vyhrává levnější s podobnou fcí. Osobně jsem měl na prvním autě bubny i v předu, tak já bych se toho nebál. Hlavní je, aby to bylo správně udělané. Jak se dneska koukám kolem sebe tak většina řidičů ani buben od kotouče nerozezná. Hlavně ať si může nabíjet telefon a má to tlačítko klimy.
18. 1. 2019 14:43
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Pro predstavu jedou vedle sebe dve stejny auta treba 100km/h jodno bubny jedno kotouce vzadu. Jinak maji vsechno stejny. Na care slapnou max. na brzdovy pedal zablokuji vsechna 4 kola takze uz proste vic brzdit nemuzou. Co tam tedy provedou zadni kotouce tak zazracneho ze auto stoji driv?
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 13:55
Re: Platy a mzdy
Twl, to si děláš kozy? Doktor by měl zaplatit lepší nemocnici, lepší vybavení a nejlépe i lepší sanitky? Nebo by měl pracovat za plat uklízečky, aby byly ušetřené peníze použity na rekonstrukci u stavební firmy spřátelené s primátorem? Kluku, ty máš fakt dost...
;-\
Avatar - iudex
18. 1. 2019 13:42
Re: Platy a mzdy
:yes:
Veľmi dobre viem, aké náročné je štúdium medicíny a akú zodpovednosť majú lekári, rozhodne im vysoké platy doprajem. Aj s futbalistami plne súhlasím.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 13:10
Re: Platy a mzdy
I kdyby doktoři brali 70t. - já bych jim to přál. Bylo by to daleko spravedlivější, než miliony a jejich násobky např. fotbalistům. A mohl bych na ně být přísnější. Zatím mají neodpovídající platy a někteří i neodpovídající přístup k práci.
To jen tak aby řeč nestála.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 12:42
Re: Objektivně..
Jinde a lépe možná ano, ale s kompromisy buď ve výbavě, nebo motoru.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 12:30
Skála
Určitě by se mi líbila cena o 10-20 tisíc níže, ale myslím, že i tak je odpovídající (a pokud to bude jak u Rapidu, tak 10-30 tisíc ještě půjde srazit). Základní výbava fajn (akorát ta švihadla) a do 400 tisíc s motorem, který naprosté většině populace více než postačuje. Kdo musí mít čtyřválec, tak později za 430. Za 430 už je sice základní Civic, ale 1.0.

K řečem o technice Pola...zkuste si Polo nebo Ibizu rozumně nakonfigurovat - hodně štěstí ve snaze udržet se pod 400.
Avatar - iudex
18. 1. 2019 11:18
Re: 1,5 TSI
Jo, v tom kompletnom cenníku (ktorý ako tradične redakcia neuviedla, ale museli to tu dať diskutéri) s manuálom už cena 1,5TSI nevyzerá zle. Skôr ma prekvapuje cena 1,6TDI, vždy platilo, že nafta je drahšia ako rovnako výkonný benzín a tu 85 kW nafta stojí rovnako ako 85 kW benzín. No a kto nemá auto len do mesta, tak štvorvalcová nafta 1,6 za cenu trojvalcového litra, to vyznieva v prospech TDI.
Avatar - Floyd
18. 1. 2019 11:16
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Každý kromě Skyactiv-G od Mazdy si zapomněl podotknout, protože ten ho nepotřebuje a normu Euro 6d-Temp plní s naprostým přehledem :yes:
Avatar - Emel
18. 1. 2019 10:40
Re: Nesrovnávat s současným Golfem
Hmm, tak to je slušná cena pro tu 1.5... sice teda platná pouze pro firmy a soukromník je na 490, ale i tak. Jen bych byl opatrný, aby to ještě nebylo podmíněné nějakým neodolatelným úvěrem třeba... už jsem si takhle na pár aut volal :-)
Avatar - iudex
18. 1. 2019 10:36
Re: Drahô
Tak ono je veľký rozdiel medzi M3 hatchbackom a sedanom. Kým pri sedane súhlasím, ten vyzerá parádne a je to bez debaty jeden z najkrajších sedanov v triede, pri hatchbacku mám (a zjavne viacerí) určité výhrady k dizajnu zadnej časti, ktorá mi príde neveľmi vydarená, ten obtlstlý zadok by som asi ťažšie spracoval.
Ale ak si sedanista (a tuším máš Corollu sedan, takže asi si), M3 v sedane je super voľba.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 10:06
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Na webu píší pro Ambition kotouče i vzadu...
Avatar - Missouri
18. 1. 2019 09:59
Re: Drahô
Postavme vedle sebe Scalu a mazdu 3 sedan. Kdo sáhne po Scale? Fanoušek aut a nadšený motorista spíše ne. Scalu si vezme mladá maminka, co nemá šajn o autech. Laik, běžný uživatel. Legendární dvoulitr od mazdy mu bude šumafuk, podstatné pro něj budou výklopné zadní dveře. Já to chápu, ale prostě nevybírám auto jako pračku. Ta mazda je vedle Scaly jako broušený diamant vedle českého granátu. Víc říkat netřeba. ;-)
18. 1. 2019 09:55
Re: Drahô
Já sedan chci :-) Nejsem ten typický český pepík, který potřebuje kombík, aby ho párkrát za rok naplnil :-)
18. 1. 2019 09:37
Re: Sleva
ale houby, jde o paketovou a samostanou cenu, kde paket je levnější. Nicméně pokud chceš můžeš to koupit za plnou cenu s tučnou marží.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 11:51
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Nedávno jsem sem dával srovnání Dusteru s bubny a tuším nabušené X3 s kotouči, Duster zastavil s přehledem dříve (můžu to případně zase najít). Takže to není tak černobílé. Odolnost proti fadingu - jasan, tam není o čem. Proto je asi brzdný účinek řízen trochu jinak než s kotouči.

Když srovnám auta, co máme doma, jede se mi s kotouči určitě příjemněji. Ale rozdíl v krizové brzdné dráze tak značný nebude. Už proto, že v takové situaci jde na zadní brzdy jen malá část brzdného účinku.
18. 1. 2019 10:13
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
jestli je to hnusný nebo ne je otázkou vkusu. Mě se to auto celkem líbí. Má to sice klasický EURO tvar, ale dá se na to koukat. A šautrpáku tam blbečku vůbec mít nemusíš. Běžně se do toho dá koupit automat, takže tě z ní ruka vůbec bolet nebude ty svalovče >:D >:D >:D
Avatar - iudex
18. 1. 2019 10:02
Re: Nesrovnávat s současným Golfem
Dopredáva sa, ale stále je to hodnotnejšie auto ako Scala, etalón triedy a pýcha koncernu, kde si nemôžu dovoliť šetriť ako pri Scale (minimálne nie tak okato, ako to robí Scala, viď napr. bubnové brzdy vzadu). Takže z hľadiska súčasného kupujúceho jasná voľba. Keď príde nový Golf, samozrejme to bude iné, ale je plne legitímne porovnávať, proti komu bojuje Scala teraz.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2019 09:40
Re: Drahô
Že si slabší Mazdí motorizace namaže na chleba nejeden tříválec v turbu, se tu už ví dlouho, jen to někteří nechápou. Já osobně bych neměl v této třídě problém jezdit autem slabším a hezčím, jako je Mazda, ale rozhodně bych za to Scalu nezatracoval, protože pokaždé na dálničním přivaděči mi ukáže záda a to je realita...
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 13:14
Re: Objektivně..
Co koupíš v pěkné výbavě líp? Velmi pravděpodobně takové značky, u kterých zase protečeš víc při následném prodeji. Jsme v ČR, ceny Škody nejsou z nejnižších, ale mnozí už dlouho nekoukali na ceníky konkurence, zdražují všichni. Škodu draze koupíš a bez debaty - draze prodáš. ;-)
Avatar - Floyd
18. 1. 2019 11:32
Re: Objektivně..
Odmyslím-li si tragické tři válce, dodal jsem si do výbavy několik základních prvků, které považuji ve svém autě za nutné a vždycky jsem je měl a chtěl, mj. litá kola, automatickou klimatizaci, navigaci, a ejhle byl jsem rázem na 500 000 Kč. A za takový peníze už si můžu vybírat jinde a lépe. Takže toto bude Škodovka těžko podsouvat zákazníkům.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 11:13
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Nejhorší je, že po představení těch cen uvažuju o tom, že Scalu zařadím do výběru budoucího auta... Mégane a 308 sice jsou stále cenově o dost níže a nabízí i další bonusové slevy, jenže výbava je momentálně spíš na straně Škody.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 09:29
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Má na kapotě znak Škody? Nic jiného mě nenapadá.
18. 1. 2019 09:00
Re: Nesrovnávat s současným Golfem
Jo to beru, ale ani tak mi nepřijde, že by Golf nějak technologicky výrazně zaostával. Já litá kola, automatickou klimu a elektrické otevírání oken beru jako naprostý základ výbavy, takže bych byl u Scaly rázem na půl milionu. Za tříválec. To mě přijde prostě hrozný a kdybych teď vybíral auto, radši za těch 450 beru golfa ze čtyřválcem a z mého pohledu kompletní výbavou. Jestli nový golf začne na 499, tak mají Němci taky problém, protože nějaká normální varianta bude kolem 650 a to už je na nižší střední moc. Za to už je Passat Highline 2.0 TDI. Ale ano vím, ten tady bude končit.. taky bude nahrazen novým a dražším modelem.. a tak pořád dokola :-)
18. 1. 2019 09:56
Ceny Scala vs konkurence
Hoši Scala je drahá, ale pro Fleet bude za dobrou cenu. Bylo jasné jak to bude... ber nebo nech ležet.

Třeba takovej Hyundai u I30 , jen pro zajímavost dává slevy na konfigurátor klidně 25 % A každému.
Na akční ceník se dostanete klidně i na 15% .

Jasně , ne každej chce Hyundai, to chápu.
18. 1. 2019 09:16
Drahô
OK, takže motor nad ktorým by sa dalo uvažovať, teda 1,5tsi (boužiaľ nie manuál) za cenu Mazdy 3 sedan s dvojlitrom a manuálom??? Tak zase Mazdu zoberiem, a to sa mi včera zdala drahá oproti minulej gen >:D
Avatar - iudex
18. 1. 2019 10:30
Re: Ceny Scala vs konkurence
Tak i30 má kotúče vzadu, multilink, žiadne okaté lacné riešenia ako Scala, plus ak si priplatíš, môžeš ho kúpiť s parádnym dvojlitrom. Ja viem, pre fanúšiak Scaly 3,14. ;-)
18. 1. 2019 09:57
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Doprčic...shoda :yes: >:D
18. 1. 2019 09:39
Re: Mazda 3
možná někomu kdo hltá auta pouze podle papíru a tabulek. Jinak aktuální polo podvozkově předčí megane. Takže proč by to nemohla dát i scala. A v tu chvíli má scala spoustu dalších výhod vůči ne zcela povedenému meganu. Nicméně je třeba počkat skutečně na svezení.
18. 1. 2019 09:25
Re: Objektivně..
To jsou zase kecy. Podle mně naopak rozumná výbava je rozumně naceněná. Je to prostě hatch nižší střední od škodovky, na malý auta mají Fabii. 70 kW motor stojí stejně jako megane to samé 85 kW. Prostě jdou po francouzích.

Podvozkově věřím že to bude lepší než megane, protože už polo je na tom líp. A tady je větší rozvor.

Za mne je nejlepší verze 1,6 TDI která se vejde do půl míče i s nějakými příplatly, má 6 kvalt (pokud se nepletu) a málo žere, slušně pojede. Ideální rodinný auto. Vyplňuje prostor kde kdysi bývala základní octavie. O něco menší kufr zato nějaký věci navíc.
To je fér.
Avatar - Ada je zase tady
18. 1. 2019 08:52
Pane Bože, proč?
Proč do toho zase cpou ty tragicky zastaralé benzínové motory? Pochopil bych 1.5TSI na CNG ale tohle? Na těch obludných kolech to vypadá opravdu blbě, bude možné si objednat normální patnácky? A co ta LCD hrůza před řidičem? To tam nemohou dát obyčejné ručkové přístroje - třeba i za příplatek? Musí tam být ten obludný laptop? Takovou hrůzu si lidé opravdu nezaslouží! :no:
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 09:35
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
O hodně menší? Délkou a rozvorem stejná třída, ztrácí pár centimetrů na šířce, ale ne rozdílem třídy.
18. 1. 2019 08:38
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
njn
motor z ŠÁDEPOPELNICE [odkaz] novodobý rysy z ŠÁDEPOPELNICE, interouš z ŠÁDEPOPELNICE.... řekněte mi někdo kam na ty debilní nápady furt chodí? >:D
JAK TO že to V dnešní době 2018 nemá !! ani ten blbý středový DOTYKOVÝ LCD naštorc?? já si chci fpoho brouzdat internetem a infotejmentem. Z šádetabletu mě leda bude bolet ruka !!
PS: asi jako z šautrpáky... tj teda pokrok sodruzi
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: ŠUNGÝNI, BYLI STE SE UŽ NĚKDY PODÍVAT FČAJNĚ?? [odkaz] >:D
19. 1. 2019 11:04
Re: Focus Only
No srovnávám především proto, že jsem ho rok musel používat a prostornost u 3G byla naprosto tragická. Když vozíš 5ti členou rodinu, tak si Focus Combi vybere jen masochista, ať díky místu na zadních sedadlech nebo plochý kufr.

Naprosto souhlasím s Karlem, jsi naprosto nekritický k autu, co sis vybral. Focus má výborný podvozek, řízení i řazení, ale zbytek auta je naprosto podprůměrný. Proto jej sráží na použitelnou mez.

Nech si laskavě invektivy na téma ubohost, protože je to přesně to, co tu předvádíš, jakmile se někdo dotkne Fordu ;-)
Avatar - _Karel_
19. 1. 2019 10:00
Re: Skoda
Pointa byla, že vyčítáš Scale plecháče, torzku... které mají i o dost dražší Mazdy. Buď je to špatně u obou, nebo ani u jednoho.
Avatar - woody-alien
19. 1. 2019 07:45
Re: Nesrovnávat s současným Golfem
To by odradilo možná tebe, jinak nikoho. Představa, jak kupec prožívající těžký vnitřní boj mezi Scalou a Golfem nebere na lehkou váhu ani možnost zablbnout si na zamrzlém parkovišti, mě nutí popadat se za břicho. >:-[]
18. 1. 2019 23:30
Re: skoda
Ocova fabia I.generacie (skoro tych 20 rokov) 1.4mpi ma spotrebu o malo vyssiu ako ja dnes. Rozdiel je, ze moje auto ma o 300kg viac a o 40kW viac, s mensim objemom a chyba mu k "dokonalosti" 1 valec. O emisiach sa dalej bavit nemusime. Predchadzajuce auto, ktore som mal s atmosferickou 1.6 a o 20kW menej ako mam teraz dokazalo prejst 600km na 62l nadrz - ak som mal z toho aspon 3/4 dlhych tras. Holt niekto zije v spomienkovom optimizme. Takze keby som si mal znovu vybrat, tak si vyberam...... ten aktualny trojvalec.
18. 1. 2019 19:15
Re: 1,5 TSI
Hod este nejake vyherne cisla do loterie, ked uz mas tu vestecku gulu.
Avatar - Emel
18. 1. 2019 18:54
Re: Skoda
Bylo by to holt bez Led, bez mlhovek, bez tempomatu, bez prevence nárazu, bez bluetooth, bez výškově stavitelné sedačky. Něco jako současná 3 Emotion ;)
18. 1. 2019 17:08
Re: Scala vzadu užší než Kia Rio v cene nového Focusu :-)
Zase kecy. Ford je zvenku širší přesně o 3 cm, a s ohledem na to jak pracuje s využitím prostoru, věřím že vevnbitř bude stejně široký nebo užší. Koneckonců kur má ford menší o 90 l.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 16:48
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Tak s tím ti tedy nepomůžu. Tak jen vem jako fakt, že to bylo myšleno jinak, než jsi to pochopil. Pomoci by ti mohlo i to, že o kousek níž BS píše, že o Scale sám teoreticky uvažuje coby svém dalším autě.
Avatar - Emel
18. 1. 2019 15:32
Re: Ceny Scala vs konkurence
Jenom podotýkám, že jak torzka, tak bubnové brzdy v kompaktech byly už... vlastně odjakživa. Já si pak pamatuju, jak se velebila třeba taková Almera, která přišla s víceprvkem a (volitelně) kotoučema vzadu (cca. půlka devadesátek).

"Dokonce i Honda"... opět, Octavia II měla víceprvek až někdy do roku 2012, zatímco Honda představila 8G v roce 2005 (?) s torzkou. Takže s tím "průkopnictvím šetření" to není zase tak černobílé... my jsme si za poslední roky zvykli na víceprvek a kotouče jako standard, ale že by to tak bylo pořád, to teda nebylo.

PS: 1.2TSI nebyl překoňovanej, jen měl blbě udělaný rozvody.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 14:09
Re: Platy a mzdy
Já samozřejmě chápu, že je to tržní cena. Ale vidět pologramotnýho fotbalistu s ročním platem v miliardách a vedle toho špičkového lékaře denně zachraňujícího životy, který si teoreticky snad sáhne za rok na 1 milion (ale spíš nesáhne) - to prostě není ok.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 12:32
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Hele, beru, že s tebou a mnou je to jako se mnou a Škodou, ale trošku u té nenávisti přemýšlej...
18. 1. 2019 12:32
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
no hlavní důvod je šetření.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2019 12:10
Re: skoda
Tak to bude silný hráč v segmentu... :yes:
18. 1. 2019 11:58
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Šautrpáka ? Co je to zase za vidláckej dialekt ... ;-)
18. 1. 2019 11:46
Re: Focus Only
Pravdou je, že Focus dělal a dělá vždy velmi dobré jméno fordu. Vlastně celá minulá řada už od roku 2012, nebo kdy ji zacali dělat je výborně postavené auto, které navíc designem je moc pěkné a které je navíc spolehlivé a bez vážnějších problémů.

Mezi námi je spolehlivější, než celé slavné současné mondeo, to je trochu ulet kvalitativní, ale ford si je toho vědom a evidentně to řeší.

Na druhou stranu si nejsem úplně jistý novým focusem jakožto důstojnějším nástupcem minulé generace. Ano technologicky je tam posun velký a myslím, že už jen tím, že se ford nebál to auto tak posunout by auto roku měl jednoznačně získat. Jak to ovšem bude s dalšími věcmi a spolehlivostí a kvalitou ukáže čas. Já pevně věřím, že ford nezklame jako u mondea.
18. 1. 2019 11:36
Re: Objektivně..
3.Já bych to tak neviděl. Ta cena je nastavená tak, aby mohla dolů. Prakticky vzato se celý automobilový průmysl chystá na krizi a dělá si na ní základy, to nejen u aut, ale prakticky celý zbytek automotive, co se kolem točí s tím počítám, že krize přijde. V německu už se to začíná projevovat a bohužel jsme na něj vázaný. Pokud by ji nasadili nízko, nebude pak prostor jít s cenou dolů.

4. To si nemyslím. Jasně, superb, octavie a kodiaq jsou typické služebáky. Ale Fabie, Rapid a Karoq, tam ten rozdíl není tak zásadní a dost po nich sahají soukromí majitelé.
18. 1. 2019 11:32
Re: Nesrovnávat s současným Golfem
legitímne sa porovnávať môže a má, ale aj v rámci triedy sú podkategórie. Ľudia budú ťažko vážne uvažovať scala/golf, M3 ale často scala/korea, megan, astra, leon
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 11:30
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Floydem poposedni si.
18. 1. 2019 11:20
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
No musí se čistit, to je jejich nevýhoda, jsou hlučnější a náchylnější v zimě na krával no. To je u bubnů pravda
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 11:14
Re: Objektivně..
No a koho si měli určit za soupeře? Clio? Realita je taková, že 99 % populace je technický základ podvozku úplně ukradený.

1.5 TSI startuje na 430 tisících.
18. 1. 2019 10:35
Re: skoda
1.5 TSI 110kW Style manuál 484 900,- to zní dobře. S metlou a nějakou parkovací kamerou za pět stováků to bude velmi slušná nabídka (vzhledem k dnešním cenám).
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 10:33
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Kdybys aspoň nekecal, vyhřívaný volant mít můžeš...
18. 1. 2019 10:31
Re: Nesrovnávat s současným Golfem
No moc jsem po tom opravdu nepátral a kouknul jsem se pouze na skladové zásoby tohoto dealerství a tam těch čtyřválců je většina. 1,5 TSI za 460 tis. mi přijde slušné.

[odkaz]
Avatar - JirkaV8
18. 1. 2019 10:23
Re: skoda
hmm, 1.5 TSI 110kW Ambition : 429 900,- :-) :-! hned jina kava, redakce to mela nekompletni
Avatar - Emel
18. 1. 2019 10:23
Re: skoda
Kde jsi přišel na 1.5TSI bez DSG? Jestli je to ofiko, tak je to dobrá zpráva :yes:
18. 1. 2019 10:19
Re: Nie, radšej Dízla...
Adekvátní ecoboost je dnes tříválec s reálnou dynamikou zaostávající za 1.5 TSI a s horší spotřebou cca o litr.
[odkaz]
Avatar - iudex
18. 1. 2019 10:16
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Nie, len v základe.
18. 1. 2019 10:16
Re: Drahô
Nejde o parametre, ani papierový výkon. Jazda s 2,0 Mazdy je niekde inde, hlavne dlhé trate, nikdy nechcem aby skončila (akurát nie som ropný magnát, no)
Ten 1,0tsi mi do baráku nesmie (áno skúsil som ho).
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 10:12
Re: Drahô
Jenže to je právě to, co rozhodne o prodejích. Fanoušků a nadšenců je hrstka, a o ty se perou ještě další značky. Legendární dvoulitr? Legendární by. 2.0 V6, ale tohle?
Avatar - fOE
18. 1. 2019 10:02
Re: Asi nová Octavia sviňsky podraží.
A za kolik uvazku tech "prumernych" 40tis maji? Za 1 jako vetsina populace? Nebo 1,5? 2? Tyhle statnim simlem vypoustene prumery me vzdycky dostanou. 8-s
Avatar - Ozzman
18. 1. 2019 09:11
Nie, radšej Dízla...
Při pohledu do ceníku je to jasná volba, spolehlivý,úsporný, dostatečně výkonný 4 válcový 1.6TDI za 434 tisíc.... tady vidím obrovský potenciál Scaly. Tam klasický naftový Csegment silně zaostává.

Ale důvod ke koupi základního 1.0 TSI se mi zdá naprosto nesmyslnné, protože mít sice trochu vybavené auto, ale pořád lowend, který má vzadu bubnové brzdy! To je celkem úlet. (Tedy v nedávném článku se o nich psalo, bude to tak doopravdy?).

Za podobné peníze je nejen etalon třídy (Etalon pro většinu lidí, né pro pár plácalů), Golf, ale třeba výborný Fokus s 92kw Ecoboostem (415 tisíc, popřípadě 74kw za 390 tisíc), nebo Leon se stejným motorem jako Scala nyní akčně za 412 tisíc či nedávno testovanou a velmi chválenou Astru turbo s 1.0 77kw za 403 tisíc, popřípadě s 1.4T 92kw za 422 tisíc.

Takže, pokud benzín, radši bych se podíval jinde a oželel pár prvků výbavy za dospělé auto nižší střední třídy, ale chtít kompaktní naftu, Scala je žhavým kandidátem !

BraVWo Škodovce, že dala zase TDI zpět do nabídky dostupné lidu !
18. 1. 2019 08:46
Re: Asi nová Octavia sviňsky podraží.
Ty platy udává český statistický úřad a i idnes. Skutečně loni udával u sester 34000 a letos je skutečně navýšeno o 5000 a vyšší prémie, takže 40 000.

Prostě inflace a vyšší výbava, takže cena OK.
18. 1. 2019 22:50
Re: skoda
Je to asi věc názoru, ale zvuk mého 1.2 PureTech se mi líbí 100x víc, než zvuk kteréhokoli čtyřválce
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 13:02
Re: MUŽE MI NĚKDO ŘÍCT PROČ JE TO AUTO FURT TAK HNUSNÝ :)))
Tak já neříkám, že bych toužil mít v kompaktu bubny...ale stejně je ani ta Scala v žádné rozumné specifikaci mít nebude.

Srovnání bubnů a kotoučů ve stejném autě by mě upřímně zajímalo. Pořád platí, že pro krizové brzdění jsou mnohem důležitější brzdy přední.
Avatar - iudex
18. 1. 2019 11:33
Re: Platy a mzdy
Nikto netvrdí, že mnohí lekári ten Mercedes nemajú, naopak (podľa vyjadrenia jedného Mercedes je pre nich z D3 jasná jednotka a statusový symbol), ale zrejme si na tom parkovisku prehliadol mnohé obyčajné autá, ktoré tiež patria lekárom. Mám v rodine troch, dvaja skutočne majú Mercedesy (so súkromnou 30 ročnou praxou), ten tretí ako začínajúci má Fiat Punto. Takže ako mnohé iné profesie, keď sa snažíš a odmakáš nejaké roky, môžeš si jedného dňa dovoliť aj ten Mercedes, ale ani lekárom pečené holuby (pardón Mercedesy) do huby nepadajú.
18. 1. 2019 10:09
Re: Drahô
1. nevadí, že nikto nechce, JA ju chcem (sedany vidím rovnako často na cestách ako HB)
2. nejde o parametry, ale ktorý prichádza do úvahy
3. veď práve, cieli inam za cenu Scaly, tým pádom cena Scaly je premrštená. Okrajová role je OK, aspoň nebude na každom rohu ako tuctová Scala, a menej sa kradne tým pádom.

Nie je to mimo, mám ešte terajšiu verziu, pár rokov si ju asi ešte nechám.
Avatar - rokyta.p
18. 1. 2019 08:55