Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala zná kompletní český ceník a výbavy. Základní cena činí…

Martin Machala Martin Machala 18. 1. 2019
61
318
Zobrazit náhledy (61)
Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala
Levná, nebo drahá? Vybavená, nebo je potřeba zabrousit do příplatků? Tohle chce hlubší rozborku.

Ať to máme za sebou – nejlevnější Škoda Scala se bude na českém trhu prodávat od 369.900 Kč. V tomto případě je však důležité slovo „bude“. Cena „od“ totiž patří litrovému tříválci TSI s výkonem 70 kW v kombinaci s pětistupňovým manuálem a na tuto motorizaci si musíme počkat až do druhého čtvrtletí letošního roku. Uvedení scaly jako takové přitom Škodovka plánuje na duben, první auta se k zákazníkům dostanou na začátku května.

Aktuálně tedy Škodu Scala nejlevněji koupíte za 394.900 Kč. Rovněž se jedná o litrový tříválec TSI, ovšem s výkonem 85 kW a šestistupňovým manuálem. V obou případech pak mluvíme o „druhém“ výbavovém stupni Ambition, na tradiční škodovácký výchozí bod Active u scaly nedojde, minimálně tedy na českém trhu.

360p720p1080p

Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW Ambition za 394.900 Kč nabídne LED přední světlomety i zadní svítilny (specifikace Style dostává pokročilejší Bi-LED světlomety a zadní TOP LED světla – svítilny s „animovanými“ blikači), mlhovky, šest airbagů, dálkový centrál, palubní počítač, Front Assist (včetně nouzového brzdění), asistent pro udržování v jízdním pruhu, manuální klimatizaci, tempomat, elektricky ovládaná zrcátka (i vyhřívaná) a přední okna, bluetooth handsfree, plechové šestnáctky nebo infotainment Swing s displejem 6,5“. To samé samozřejmě platí i pro slabší tříválec TSI se 70 kW, který stojí zmíněných 369.900 Kč.

Chudobka to tedy vyloženě není, ale jistý prostor k rozšíření by tu určitě byl. Třeba o automatickou klimatizaci (+11.500 Kč), litá kola vyřeší paket Exteriér za akčních šestnáct tisíc (kromě liťáků obsahuje taky zadní „animované“ TOP LEDky – jasně, postupné blikání do strany, zatmavená zadní okna a zadní parkovací senzory) nebo vyhřívané přední sedačky. Ty nejlépe koupíte v zimním paketu za zvýhodněných deset tisíc (původní cena 23.100 Kč), polepšíte si navíc taky o zadní elektrická okna nebo malý kožený paket. Navigace přijde na 29.600 Kč (infotainment Amundsen 9,2“ a také digitální přístrojový štít), i zde má však Škodovka připraveny pakety. První se jmenuje Navi a vzhledem k ceně 40.000 Kč bude spíš pro nadšence (kromě Amundsena 9,2“ ještě třeba bezdrátové dobíjení a hlavně předplacené služby Care Connect a infotainment online na tři roky), druhou možnost představuje paket Connectivity s osmipalcovým infotainmentem Bolero, zrcadlením mobilu (podle mě nejlepší cesta k navigaci), nechybí ani bezdrátové dobíjení. To vše za dvanáct tisíc.

Aby byla jak na fotkách

Pokud byste chtěli fešáckou scalu s prodlouženým sklem v pátých dveřích a Bi-LED světlomety v základu (asi nejlíp je poznáte podle proužku denního svícení), musíte postoupit na specifikaci Style, která je s tříválcem 1.0 TSI 85 kW dražší o nemalých pětapadesát tisíc (výbavu navíc proti Ambitionu ale Škodovka vyčíslala na víc než sto tisíc). Počítat tak můžete kromě zmíněného i s automatickou klimatizací, litými sedmnáctkami, zadními elektrickými okny, ambientním osvětlením, světelným i dešťovým senzorem, zimním paketem, zadními parkovacími senzory a osmipalcovým infotainmentem Bolero nebo textilními koberečky. Prostor pro příplatky je tedy už menší, pokud byste však trvali třeba na takové parkovací kameře, připravte si sedm tisíc. Spíš než samostatný příplatek ale doporučím paket Extra za patnáct tisíc (ještě i přední parkovací senzory nebo bezklíčkový vstup a startování KESSY). Ano, i v případě specifikace Style se můžete vybírat nejrůznějších zvýhodněných paketů, je jich ještě víc než u Ambitionu.

Kromě litrového tříválce se Škoda Scala bude prodávat ještě se zážehovou patnáctistovkou, výhradně kombinovanou se sedmistupňovým DSG a výbavou Style (od 524.900 Kč). Naftu 1.6 TDI/85 kW pořídíte i ve verzi Ambition (od 434.900 Kč), s automatem už ale jen jako Style (od 529.900 Kč).

Ceník Škody ScalaAmbitionStyle
1.0 TSI/85 kW394.900 Kč449.900 Kč
1.5 TSI/110 kW DSG-524.900 Kč
1.6 TDI/85 kW434.900 Kč489.900 Kč
1.6 TDI/85 kW DSG-529.900 Kč

Co na to ostatní?

Obsáhlejší srovnání s konkurencí přineseme ještě dnes (v Mladé Boleslavi si za hlavní soupeře určili Kiu Ceed, Hyundai i30 a Renault Mégane), samotného mě však zajímá, jak si nová scala vede ve třídě „golf“ právě proti VW Golf. Takže, nejlevnější sedmičku v současnosti koupíte za 432.900 Kč. Za tyhle peníze odjedete ve tříválci TSI s výkonem 85 kW a základní výbavou Trendline. Ta je v porovnání s Ambitionem ve scale bohatší o kolenní airbag, automatickou klimatizaci nebo zadní elektrická okna, na druhou stranu chybí mlhovky, kola jsou patnáctipalcová a přední světlomety halogenové.

A co takhle souboj se Škodou Octavia? I nejprodávanější auto českého trhu se odpíchne od tříválce TSI s výkonem 85 kW, připravte si nejmíň 437.900 Kč. Sestřička ovšem začíná na výbavě Active, které chybí tempomat, mlhovky nebo bluetooth.

Pokud byste chtěli zavzpomínat na Rapid Spaceback, tak ten se na sklonku svého života prodává s tříválcem 1.0 TSI 81 kW a obstojnou výbavou Ambition za 344.900 Kč. Scala by ovšem chtěla mířit výš a stát se plnohodnotným hatchbackem nižší střední třídy. Těším se na český test. A výbavovou výhodu proti Rapidu Spaceback v Mladé Boleslavi vyčíslili na nějakých osmdesát tisíc. Můžete si to sami ověřit v konfigurátoru, ten je od dnešního rána komplet nový (starší verze ale ještě nějakou dobu poběží paralelně).

Do konce roku by Škodovka v Česku chtěla prodat nějakých deset tisíc hatchbacků scala, už teď registruje tisícovku závazných objednávek. Na konci roku se pak dočkáme ještě scaly s motorem 1.0 G-TEC 66 kW spalujícím zemní plyn.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

auto
DonLabuznik
| 27. 1. 2019
Škoda Scala se mi opravdu moc líbí, ty její křivky jsou velmi přitažlivé a její interiér taky udělal značný pokrok. Zašel jsem se na něj proto zeptat rovnou do autosalonu [odkaz] a nakonec to dopadlo tak, že jsem auto rovnou nakonfiguroval a objednal. Už se na něj moc těším.
Drahô
borivojslany
| 27. 1. 2019
bohužel, celkem velká raketa za litrový motor a chtějí 400 tis, to je celkem výsměch
Platy a mzdy
dr.Remorey
| 21. 1. 2019
o platech 70K pro doktory v prumeru si muzete nechat vazne zdát pánove. Já sice nejsem Remorey, ale doktor ano. Otec bral jako primár se sluzbama mozna 90, ale v sedesáti letech. Mladej doktor nastoupí za 27 hrubýho a je rád, že je rád.
scala rozmery
martinsk
| 20. 1. 2019
Vedel by niekto potvrdit alebo vyvratit ? Vo vsetkych mediach po premiere auta bol rozvor naprav 2649 mm a dlzka 4362 mm a teraz pozeram skoda-auto.cz a v technických udajoch je uvedeny rozvor 2636 mm a dlzka 4349 mm, ostatne udaje su OK. Objem kufra je 467 l, je to uz s rezervou, pripadne kolko treba odpocitat na rezervu ?
Nesrovnávat s současným Golfem
ericn
| 20. 1. 2019
Tak že by zrovna Leon byl prostorově králem třídy se říci nedá, to auto je uvnitř dost malé v podélném směru... Jel jsem v něm zrovna v pátek jako spolujezdec a sedadlo muselo dost dozadu abych se tam vešel. Za mě už by se vešlo maximálně malé dítě ;-)

Takže tyhle soudy, jak bude Scala malá uvnitř bych nechal až na reálné vyzkoušení. Je fuk, jakou má platformu, ta se dá totiž roztáhnout i rozšířit, prostě různě sestavit, proto se platformě říká modulární ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku