Vlastností aut s moderními polykarbonátovými světlomety je s léty klesající svítivost. Ta se může v extrému snížit až na pouhou pětinu původního stavu.
No co by, tlak na automobilky proc si ze zakazniku delaji legraci. Drive proskleny svetlomet s velkou parabolou a klasickyma H1 svitil nejlepe. Pak to jenom zhorsovali, jak na novych (Octavia 1 pred face v tovarni kondici byla slepa tak, ze bez kombinace dalkove + mlhovky po okresce neslo jechat, rad bych si nekdy zpetne promluvil s konstrukterem co tim chteli rict, protoze vysledek prace byl tristni tak, az se divim ze to slo homologovat) az po ojetiny ktere maji cocky spalene, miniaturni paraboly cerne a plexi prekryti zcela bile. Firem renovujici svetla je vic, cast dokonce s dobrymi vysledky. Na nejakou domaci pomoc je americky youtube plny ukazek. Druha cast problemu dneska je soustredovani hodne tepla do maleho bodu. Kdyz pominu moderni led segment, tak bez velke paraboly je vysledek vzdycky nejisty.
Octavia I před faceliftem měla čistě skleněná světla, nebyly plastové. Jediný problém byl, že těsnění u prvních verzi mezi sklem a tělem světlometu se po vyhřátí roztáhlo a šel do světel a na paraboly prach. Stačilo to očistit, dát tam těsnění montované do aut od 1/99 a bylo po problémech. Já měl octavii I z 98 a problém jsem neměl. Udělal jsem to hned, jak jsem ji koupil jako ojetou a svítilo to bez problémů. Táta měl 98 TDi ještě před dvěma lety a taky OK.
Pravda je, že mlhovky na O1 vepředu byly k ničemu.
Jo, po faceliftu, když začali dávat plastová světla, tak ta slepla rychle a původní světla z faceliftované OI stála za prd. Tu jsme měli taky a to už zachránit nešlo.
Největší problém těhle světel bez rozdílu značky, že tak slepnou je sluníčko, to těm světlům dává zabrat
Ano v O1 pred face samozrejme nebelaly. Ale svitivost potkavacek byla pomalu horsi nez u socialistickych aut. Po tme v desti se skoro nedalo. Duvod nevim, hodnotim vysledek z pohledu sokovaneho uzivatele. Projektory jsou jako nove fajn, jako stare vypalene nic moc. Nehdele k tomu ze bocni temer nevidi ze se blizi zesikma auto. Velka parabola je alespon tedy za me z beznych veci opravdu nejlepsi.
Proto nemám v oblibě projektorové halogeny. Vypadají dobře, ale svítivost žádná sláva, po vypálení paraboly a zaprášení čočky ještě horší a renovace velmi obtížná.
No, já se přiznám, že mám v červném roomsteru projektory a v bílém holé halogeny. Auta jsou stejně stará a svítí lépe projektory. Halogeny u bílého nesvítí špatně, ale není to takové, jako u červeného. Když jsou špinavé, tak svítivost je horší o dost. U červeného u špinavých světel rozdíl nevidím.
Hm, základní halogeny na Fabii/Roomsteru v potkávacím režimu nijak extra nesvítí, to je taky pravda. Lepší by bylo srovnání s dvouparabolovými H1/H7 (Rapid, O3).
No, je pravda, že u fabie II a roomsteru před FL, to je tragická kvalita světel. Já měl jednou půjčenou starou fabii II před FL a já večer jel normálně poslpeu.
To jo, to by mě taky zajímalo. Já mám tuším H4 a H7, H7 u červeného s projektory jsem si jistý. U bílého nevím, co mám. že by to byla H1 se mi nezedá.
Dávaly se obyčejné H4 do velké paraboly (tipuji, že ty máš na druhém roomsteru), H7 bi-halogen (tipuji, že s těmi jsi jel poslepu) a pak projektor+parabola se dvěma H7 nebo H1.
Ona cela ta problematika je trochu slozitejsi. To "slepnuti" svetlometu neni jenom o pouziti polykarbonatu, ten pouzivaji vsichni, ale o tom jak kvalitni ten svetlomet je. Zejmena zpocatku mely nektere znacky s temi svetlomety problemy a vysledky byly takove jake jsou popsane. Nicmene je to model od modelu, nektera auta na to trpi velmi, nektere malo a nektere vubec. Navic slepnuti svetlometu nezpusobuje jenom tmavnuti polykarbonatoveho "skla", ale druhou castou pricinou je sednuti reflexni vrstvy svetlometu, kdy svetla sice sviti, ale nekoncentruji svetelny paprsek a tudiz osvetlovaci efekt je nulovy. Tim trpely masivne napriklad Toyoty prvni dekady tohohle stoleti. Problem je sice resitelny, ale je potreba svetlomet rozebrat, coz je povetsinou doma obtizne proveditelna operace, protoze svetlomety byvaji kvuli vodotesnosti lepene a tudiz vyrobcem deklarovane jako nerozebiratelne. Pokud clovek neni sikovny a nema na to vybaveni je pak lepsi repasi takoveho svetlometu nechat odborne firme. Doporucenim autorizovaneho servisu v takovych pripadech ovsem byla vymena svetlometu za nove, ktere stoji desitky tisic a maji stejnou vadu jako ty puvodni, takze zase vydrzi par let.
to iste nasa 16 rocna felda... ked sme ju v lete 2017 umyli a predavali po 16 rokoch tak snad jedine prave jej svetlomety boli na pohlad nadalej ako nove ... nemala ziadne slepnuce kryty svetiel nic
zalezi asi hodne od kvality toho krycieho materialu .. otec ma zase skoro 20 rocne polo a aj tam su svetla ( jeho kryty ) na pohlad ako nove [odkaz] .. podotykam ze na tom pole sa nerobilo nic len klasika bezny servis... a aj metla je nadalej bez hrdze... no co povies ... skoro ako nove .. a nielen svetla :-)
PS: ale u japonca ako jazz by som taketo nieco fakt necakal... predsa len cenovku mala inde ako felda
"najlepsi" su stejne ti ktori pre istotu vobec nesvietia ... to su tzv. setrici ... a potom su zase taki kde plati ze cim drahsie auto tym pre istotu svietia s co najmizernejsimi svetlami ( nejake dolne denne akoze svetla a pod )... alebo vzadu rovno vobec
Už tě vidim v -5ti po Praze >:D Ale jo, dnes sem viděl kolegu na skútru, tam je ještě větší zima.. mag*r >:D
S těmi světly ti to vysvětlím.
To není o tom, že jsou šetřílci, ale nová auta mají automatické světlomety. Sedneš do auta, ve dne svítí jen denní (u hodně aut pořád nesvítí ani zadek v tomto režimu, ani u mého :/), setmí se, zapnou se světla, vyjedeš někam mimo město, zapnou se dálková, potkáš auto, ztlumí se světla.. prostě vše automatické, funguje to perfektně, většinou....
Zvykneš si na to hodně rychle, pak jedeš v mlze, v dešti na dálnici a systém to nevyhodnotí, tudíž jedeš jen na to denní svícení. Pokud si to nehlídáš, jako většina lidí, pak se stane to, co kritizuješ. Já se snažím teď v zimě svítit na manuál, ale né vždy si vzpomenu.
tak mi sme mali dnes rano -11 o pol siedmej ... ale auto startovalo uplne v pohode.. odniesol som polovicku do prace.. potom nakup a hor sa este kusok polezat aby som od poobedia do vecera opat vladal.. ale tak chodim vecer domov a auto je v kuse v pohybe takze v pohode... uz otec ma s baterkou vacsi problem a ak mu auto tyzden nejazdi tak si musi nejaku tu cestu vymysliet aby zaroven aspon aj dobil tu baterku ... ale na druhej strane natankuje za 30 eur a ma to na cely mesiac >:D ... ale to uz odbocujem
ja to s tymi svetlami chapem... oblbujuca automatika za jedinym ucelom ... a ze vraj bezpecnost nadovsetko .. houby... auta su naopak coraz vacsie tanky s horsim vyhladom a mizernejsim svietenim .. cest vynimkam ;-)
Všechny denní svícení jak montované někam do nárazníku tak integrované do světěl fungují tak, že zadní větla nesvítí. Proč by jako měla ve dne, to nedává smysl. Za šera se to má přepnout automaticky, za jiných situací si musí zapnout světla řidič....
Pokles svítivosti na 20% neznamená, že světlomet dosvítí na 20% původní vzdálenosti........ boha jeho!!! To bych už mohl říkat, že když zvýším výkon o 50% u auta s amximálkou 200, pojedu pak 300
Článek zcela ignoruje fakt, že k podobné (ne-li horší) degeneraci světlometu nedochází jenom vně, ale i uvnitř, takže v článku popisované šmrdlání vně je často k ničemu a jenom tahání peněz z lidí v servisech, kde to nabízí. Navíc když renovace obou světlometů v servisu vyjde na 1000 Kč, a jeden nový světlomet na obyčejnější starší auto přijde na cca 1400 Kč, asi nemá vlaný smysl se zdržovat sporadickým řešením navíc na cca rok. ;-\
..neobsahuje jen brusné a leštící kotouče, ale hlavně i UV stabilní bezbarvý krycí lak. Jinak jsou ty sady bez krycího laku vhodné jedině tak před prodejem do AAA. Pokud si auto chcete nechat a opravdu jde jen o krycí polykarbonát, pak jedině sadu s lakem.
Například MOTIP DUPLI 359248
pokud nejsou totálně zažloutlá lze snadno renovovat sadami na renovci. Přebrousí se to šmirgly pod fodu, spešl hadrovými a pěnovými kotouči a vyleští pastou. výsledky skvělé!
Souhlas, taky to tak dělám jednou ročně u dvou aut v rodině a no problemo. U hlavního vozu to není potřeba, tam jsou světla stále jako nová. Ono to chce ale udělat poprvé pořádně a vyhrát si s tím, nejlépe pomocí excentrické leštičky a pak už jenom stačí 1x ročně použít hrubou a dolešťovací pastu, protože šmirgly již netřeba. Světla vždy svítí jako nové. Navíc ta sada se dá používat vícekrát. Mimochodem mnoho lidí si taky ničí světla tím, že v zimě je oškrabávají od námrazy, čili na plastové světla zásadně se škrabkou nechodit.