Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí

27 komentářů

Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Měli jsme 6 r.v. 2006, 2,0 benzín dovoz z německa. Perfektní spolehlivé auto. Zajímavé je že při koupi ( stáří 7 let ) na kastli koroze viditelná nebyla. Ale muselo jít z domu po 2 letech provozu a 2 zimách kvůli korozi. A ta byla úplně všude - lemy, spodní části blatníků, prahů i dveří. A co se týká koroze podvozku ten po 9 letech vypadal doslova strašidelně. A to byl evidentně ošetřen nástřikem jak se psalo v článku. Před 6 jsme měli M2 a ta byla korozí netknutá.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Už ti nepoviem v ktorom roku, ale kamoš kúpil jednu v benzíne hneď ako sa začala predávať. To auto žrala hrdza asi už cestou zo závodu. Do roka mu robili lakovačku lemov blatníkov, prahy, striekali podvozok a bohviečo ďalšie. Po 3-4 rokoch aj tak vyzerala horšie ako väčšina jej európskych súputníkov. Vtedajší prístup Mazdy k protikoróznej ochrane jej predpokladám zobral veľa zákazníkov po veľmi úspešnej v našich končinách 626.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To je přesně ono. Minimálně u starších Mazd koroze často nebyla na první pohled vidět, ale opak byl pravdou. Hlavně právě podvozky byly hodně postižené korozí. Chtělo to vždycky pořádně zvednout a podívat se i na podvozek a různá zákoutí.
_Teddy_
Videl som jednu z poslednych co boli vyrobene v roku 2007. Tam uz Mazda "nieco" s koroziou robila a vysledok bol ten, ze to auto nemalo prakticky ziadnu viditelnu koroziu na kastli. Blatniky, prahy, lemy, vsetko vyzeralo tak akosi normalne, primerane veku. Samozrejme ze sem-tam sa nieco naslo, miesta kam vletel daky suter a obil lak az na plech uz boli chytene, a tak. A na jednom stlpiku som nasiel oduty lak, pod nim sa uz cosi dialo.

Ale ked som to zvdihol a pozrel zospodu, to bolo peklo! Napriek nastreku (vyzeralo to ze bol robeny dokonca 2x) to bolo vsetko prehrdzavene. Ale nie tak ako stare Favority ci Ziguliky, kde si mohol najst dieru v podlahe. Tu bola podlaha ako-tak v poriadku (asi vdaka tomu nastreku), ale hrdza sa pustila do ramien naprav a nosnikov na karoserii. Hovoril som majitelovi, ze ak s tymto autom prejde rychlejsie cez daky vytlk, moze sa mu lahko nieco zlomit. Ako by to dopadlo pri nehode, to si nechcem radsej ani predstavovat...

U druhej generacie (taka ta s tymi sikmymi svetlami, tusim GH) to bolo uz lepsie, ale aj tam sa hrdza este rada zahryzne do podvozku. Na starsich autach to vidno. Skoda, lebo Mazda si poriadne zavarila. Dufam ze v sucasnosti uz to maju vyriesene, lebo posledna 6-tka s tym Kodo-dizajnom sa mi paci. Uvazujem o kupe, ale najprv si pozriem na zdvihaku niektoru z generacie GJ, aspon 5 rokov staru...
Avatar - Emel
Emel
Moc hezký auto, který ob generaci navázalo na (na svou dobu) fantastickou 626 GE. Hlavně po faceliftu s hezčíma světlama, viz ta úvodní fotka...

Osobně jsem nikdy nepřišel na chuť těm stříbrným zadním světlům v "tuningovém" stylu... a Mazda nejspíš taky ne, protože se tahle "myšlenka" už pak dál nešířila. Ale jinak i dneska elegantní auto se sportovním šmrncem, který by se klidně mohlo dál vyrábět a pořád by působilo líp, než třeba Avensis ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle je jedno z mála aut, které vypadá skvěle i v základu. I na plechu a v nemetalicke barvě to je hezké auto.
St.
měl jsem kombi, 2.0 benzín, po faceliftu, jedna z posledních před 2.generací. Po rezu ani stopa! V rámci origin. servisu se stříkaly dutiny. Po 6 letech jsem jí poslal dál do rodiny, takže vím, že i po 12 letech je absolutně v pořádku. Docela jsem litoval, na “pokrizových” autech (2008) už se viditelně šetřilo. Jen spotřeba trochu vyšší - 9 l/100km, ale to bylo dost dáno zábavností auta, zpřevodování bylo”do rychla”, šestý kvalt vyloženě dálniční (od 120).
Saly
Já jí mám stále. Přesně tento model r.v.2007/04. Auto mám přes 5 let po dovozu do Čr jsme udělali stejně jako první majitel komplet nástřik podvozku i dutin. Na kastli není nic a jestli v dutinách to opravdu netuším, kamerou jsem to nezkoumal. A co se týče podvozku, tak technik říkal, že jde pouze o povrchovou rez. Rozhodně jsem, ale viděl pár chlívků na kolech, které byly totálně sežrané. Je to trochu o péči. Mazda vyžaduje rozhodně o něco větší než konkurence, alespoň co se týkalo tohoto modelu, ale rozhodně nic zase tak odlišného. V rodině už máme cca 30 mazdu. A ať už jde o novější, nebo starší kusy, vždy to bylo velmi podobné. Co ale můžu potvrdit, tak do Mazdy prostě diesel nepatří.
_Teddy_
Ono ide aj o to, kde sa pouziva (a teraz nemyslim na slnecne juzne taliansko, kde sneh v zime neuvidia). U nas (a predpokladam ze aj v CR) sa zvykne v zime solit pevnou solou. Ale napriklad vedla v Rakusku leju na cesty solny roztok, este skor nez vobec zacne snezit. To je ovela horsie, lebo ked cez to ides autom, naspliecha sa to na podvozok, ked zastanes tak sa voda odpari, a sol zostane nalepena. Korozia moze zacat...

Inak kolega najazdil s dieselovou mazdou ~300 tisic, a s motorom (uz s DPF) nemal ziaden problem. Asi je to aj tym, ze jazdil prakticky stale len po dialniciach...
Avatar - Cuba66
Cuba66
Já měl jednu z prvních, kombi, diesel 2.0, xenony, Bose... no prostě paráda.
Navíc měla přihřívač Webasto a v servisu jsem ho nechal předělat na nezávislé topení :-! Ach jo, kde je jí konec :-)
Ale hnila, to teda ne, že ne...zespoda..asi nesolej..japonci :-)
Avatar - Jopino
Jopino
Mám kamaráda automechoše, co má vlastní dílnu. Před třemi lety koupil M6 kombi, r.v. tuším 2006. Na první pohled drobné orezliny, ale žádný děs. Koupil to se slevou, že je "vytlučená" zadní náprava a že si to dá do kupy. Den na to jsem jel kolem, Mazda na zvedáku. Pominu-li skutečnost, že k vůli výměně tlumičů musí dolů zadní náprava, tak takové díry v zadních podbězích jsem neměl ani na 25 let starém Escortu. To padlo sprostých slov. Auto opravil, pojezdil 3/4 roku a do světa s ním. Škoda, ale ani ne desetileté auto a sežrané jak parník na mořském dně.
Pak koupil staršího Accorda 7G, ale i když to je dvanáctileté auto a rez byla na karoserii (podvozku) taky hezky vidět, díry zatím žádné.
Tak skvělá auta a rezavý mor si tak pochutnává, škoda. Jako novku to dá málo kdo ošetřit, na nástřik se to s bídou dostane u druhého majitele a pak...Je pozdě. Odrezoval a ošetřoval jsem 12 let starého japonce a bylo to peklo.
Kajmos
Já mám sedan 2.0 MZR rok 2004 a na základě vlastní zkušenosti musím s článkem souhlasit. Podvozek, motor, převodovka, řízení, chuť do života,... to vše je skvělé. Už méně skvělá je koroze všude možně a fakt, že to skoro nesvítí. Svezení je s ní ale stále skvělé, ale 15 leté auto už má svohe mouchy. Přece jen se nachází +- na počítané časové životnosti.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
z tejto generacii vidim uz brutalne kvitnut .. co je podla mna skoda kedze zase o nejake "stare" auto sa fakt vobec nejedna ... aj v praci mame v areali na parkovisku 2 taketo kusky ... a zblizka fakt uz vobec nevvyzeraju pekne.. to si dovolim tvrdit ze aj nejedna udrziavana fabia I. je kasnou daleko "odolnejsia" ako o dost novsie mazdy ci uz 3 alebo 6 ....
Avatar - wakantanka
wakantanka
Píšem o tom v inom príspevku vyššie, že to kvitlo asi už cestou zo závodu. Kamoš mal novo kúpenú jednu z prvých krásnu žltú asi tak pol roka. :-) Pre neho to bol celkom šok, pretože presadol z Octavie I. po 4-5 piatich rokoch ktorá aj po nájazde nejakých 180 tis. km nemala žiadnu hrdzu ani na kasni ani na podvozku.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a posledními kousky zmíněné generace, vybíral jsem mezi dieslem a benzínem, nerozhodovala ani cena ani spotřeba, ale jak auto jede. Jasně nejlíp jel diesel 2,2 od Hondy, pak byl 2,0i MZR, mazdí diesel byl takový o ničem, ale hondí 1,8 byla do 3t úplná mrtvola. Vyhrála nakonec praktičnost a výbava Mazdy. Podvozek a dutiny jsem nechal ošetřit, takže problémy nejsou ani u dalšího majitele. Praktické a skvěle se řídící auto. a taky mělo svoje nevýhody, podvozek byl až moc tvrdý a spojka a plyn hodně citlivé, takže rozjezdy vyžadovaly vždy soustředění. Fantastická byla kulisa řazení.
Avatar - roox
roox
Měl jsem šestku první generace ve verzi MZR-CD 2.0 SportWagon a bylo to úžasný auto. A to tvrdím i přes všechny neduhy, co měla a přes to všechno peklo, co jsem s ní zažil. Byla to taková plechová milenka... fest náročná, lezla neskutečně do peněz, ale co jízda, to zážitek ;-)
Avatar - Đawson
Đawson
Co sem mel, si bralo olej, neberu to jako zavadu. Bohuzel kazde take rezne >:D soused ma tu 2.3 od novoty, podle me s tim moc nedělá ale je od nkvoty garážovana a z venku zatim koroze zadna.
Nicmene to je i o pristupu, mam venku nissana rok 03 koroze nikde a na fabce 04 s 98tis najeto strcim do prahu dirou ruku.
Avatar - skejpa
skejpa
... koroze zvenku prakticky žádná (paradoxně začínaj kvést černé lemy kolem oken pod lakem alle okolo kol zatím klid), olej prakticky nebere (cca půl litru na 3000km). Podvozek má povrchovou rez ale dle mechanika zatím nic hrozného. Ty kousky před faceliftem (tuším do května 2005) ale jsou na rez náchylné mnohem víc.
A v článku zmiňujou dvojité koncovky výfuku na 2.3 ... má je dvojité i 2.0 po FL, moje je důkazem :-)
parafin
Ten druhý výfuk mohol niekto dorobiť dodatočne. Miesto tam je na to nachystané...
St.
Ne, je to z výroby, měl jsem ji taky, kupovanou jako novou.. Ty poslední Mazdy se poznají nejlépe podle chromovaných klik, byla to extra rozlučková edice ve výborné výbavě.
jiras_
Pokud se olej mění nějakých 12-15 tis. km, tak 2-2,5 litrům mezi výměnou bych rozhodně neříkal "prakticky nebere"...
Saly
A olej dáváš jaký? 5w30 jak je psáno, nebo jak píšou v článku 10x60? Já to kdysi doporučil do CX-7 a tam se fakt zklidnil chod a také spotřeba klesla. To, že tento olej někdo doporučuje i do M6 jsem teď četl poprvé.
Arese
S první generací šestky jsem měl tu čest hned několikrát, za nejlepší kompromis jsem považoval dvoulitr se 6st. převodovkou. Svezení přímo parádní, jen při velmi rychlé práci s volantem nestíhal posilovač a řízení nepříjemně mžikově tuhlo. :-O
St.
Ne, je to z výroby, měl jsem ji taky, kupovanou jako novou.. Ty poslední Mazdy se poznají nejlépe podle chromovaných klik, byla to extra rozlučková edice ve výborné výbavě.
St.
Nějak se ten příspěvek zdvojil...
Marekx
Pokud se někomu poštěstí, doporučuji se projet v Mazdě 6 MPS, to je prostě nirvána. Kde se hrabe slabší verze 2.3. Já měl to štěstí, že si ji pořídil kamarád a celkem se o ní staral, takže byla v perfektním stavu. Rez viditelnou nikde neměla ani vespod a byla garážovaná už u předešlého majitele, který ji měl od novoty. Velká škoda, že Mazda verze MPS zařízla a taky, že se nedělala i ve verzi kombi, ale pouze sedan. Jediná nevýhoda byla celkem tuhá spojka, takže v zácpách to bylo o koleno, ale to svezení bylo něco a radost tohle auto řídit, navíc 4x4 AWD. Spotřeba po městě běžně 11-12l/100km, ale když se jí šlapalo na krk tak nebyl problém ani 15l/100km, takže pro dieselové šetřílky určitě nebyla :-) Bohužel skončila na díly, protože se do ní kvůli nepozornosti zakousla šalina a byla z Mazdy totálka. V inzerci už na ní prakticky nenarazíte, výjimečně se sem tam objeví trojka, takže kousek do sbírky to bude určitě hodně zajímavý tím spíše, pokud bude ve slušném stavu.
b.h.
Mazda 6 2,3i z 0 na 100 za 8,9s
325i z 0 na 100 za 7,3s
330i z 0 na 100 za 6,5s
vše stejny rok vyroby