V celosvetovom meradle je Škoda dosť neznámou značkou, maximálne tak niekto pozná VW a samozrejme Audi. Mimo EU je top značkou Toyota, ktorú my ale veľmi nekupujeme. Nechápem, prečo nechceme najlepšie autá, ale kupujeme radšej kadečo iné...
tak ved to pozname.. ukol znel jasne ;-) .... a nebyt tej skody v nadpise nik by tu nebol ... takto je ale opat "zarobene" na "skvelu" debatu ved to sam vidis...
viac zaujimavy. Tyka sa sice len Slovenska ale aj tak by som to necakal.
Hyundai i30N je najpredavanejsim hothachom na Slovensku so 46% podielom.
Z celkového počtu 129 áut predaných v tejto kategórii patrí modelu N až 59 kusov.
Len pre info GTiciek sa predalo 17 a Golfov R 6 kusov, Cupier 8.
Jistě že není. Corolla tak jak jsme ji znali už vůbec ne. To je šedá šeď, s jediným maximálně průměrným motorem v nabídce, bez čehokoli navíc nad rámec "přesun z A do B" a "value for money".
Když si vezmeš klasické kapitoly hodnocení - dynamika, komfort, jízdní vlastnosti, výbava, design, prostornost - tak Corolla podle mě v ničem není lepší než průměr.
Ta nová aspoň bude mít osvědčený hybrid a bude vypadat trošku k světu.
Prekvapuje me, ze jsou v zebricku rozdeleny Nissan Rogue a X-trail. V soucasne generaci je to jeden model, Rogue je nazev pouzivany v severni Americe. Pokud by se prodeje secetly, jednalo by se o treti nejprodavanejsi auto na svete pred RAV4.
Celý žebříček je vidět na odkazu... ani focus2move se zřejmě nevyvaruje chybky, takže z 33. na 43. místo nám klesl model A_OTHERS, což si překládám jako "Ostatní" :-)
Škoda by na tom mohla být výrazně lépe, pokud by Kokodák neměl ten hnusný hmyzí ksicht se čtyřma očima. Dtto Octavia a další... No a zejména pokud by Cígo a Fabia měly diesel.
Ale když už jsme teda u toho..tak je zajímavý..teda pro místní hatery určitě..;-)..že dva modely Hyundai mají stejný prodeje jak celá škodofka dohromady.;-)
presne ako som ocakaval..... dizle uz tak netiahnu ... a zatial co nova corolla ( s 3-ma typmi kasni a dvoma hybridnymi verziami ) ma sancu este cisla yvysit golf pada uz kazdym rokom dole... pamatam ked bol 3-ti ( a nebolo to davno )... teraz je 6-ty a ten 10 percentny pokles pri jeho cislach to je ozaj masivny upadok ( navyse novy G8 uz asi ani ako kombik nebude ) ... a este ked pride el. I.D. od vw tak sa ma golf na co tesit . .. no zda sa ze nas cakaju velke zmeny a niektore legendy to asi budu mat coraz tazsie a budu postupne opustat svoje pozicie ... kazdopadne tie vsemocne europske kusky su opat ako vidime celkovo ( v porovnani s najlepsimi ) coŕaz bezzubejsie
A tohle už jsou čistě osobní preference, samozřejmě to je nesmysl napsat "proč si v evropě (na ostrovech je to jinak) nekupujeme nejlepší auto na světě, jakoby jsme byli nějak zaostalí za zbytkem světa. Na druhou stranu se tomu, že je corolla ve světě nejprodávanější nedivím.
Já si taky nekupuju auta podle toho, jestli jsou nejlepší (ve své třídě). Ale přijde mi podivné psát, proč si nekupujeme tu "nejlepší" Corrolu, když - nabízí se jen s jedním, a to sotva průměrným motorem. Nejlepší podvozek, dynamiku, jízdní vlatnosti - to jistě nemá. Konfigurovatelnost bída.
Za mě je to (kromě již řečené spolehlivosti) zcela průměrný auto, který samozřejmě může někomu přesně padnout do jeho potřeb, může se líbit. Ale tvrdit, že je nejlepší je nesmysl.
Edit: koukám, že mě předběhl emel.
Přesně, přiznejme si, že právě zdejší diskuse jsou pro autonadšence dost návykovou kratochvílí. Zejména oceňuji speciální slang typu "v holobytu", "vlečka", "rendlík", "rejže" atd., stejně jako diskusní kočkování příznivců jednotlivých značek ;-)
Však nic proti tomu, že většina světa přesně takové auto potřebuje - nenáročné, spolehlivé, levné. A Škodovka se určitě nemůže srovnávat s Toyotou, to je jasné, pro tu je soupeřem +- VW.
Škodovka je v úplně jiné situaci, pořád je to primárně malá evropská automobilka, které se podařilo z nuly vybudovat úspěšný druhý pilíř své existence v Číně a Indii. Až doteď jsou čísla pohádková, skoro každoroční růst prodejů i tržního podílu... to tak ale nemusí být navždycky.
Dostat se ve velkém třeba do Afriky a Ameriky, to je zatím hudba budoucnosti a je otázka, jestli v blízké budoucnu bude vůbec prostor na růstové investice, nebo jestli bude spíš potřeba utahovat opasky a bránit pozice.
Tady je teď vidět -5% Octavie a propad o 5 míst v žebříčku... to ale není zase tak špatný výsledek, pokud uvážíme okolnosti - náběh Karoqu, přechod na WLTP, náběh novějších konkurentů.
Jeníku vážně máš takový mindrák z malé české automobilky, která ještě před 30-ti lety vyráběla příšerné střepy, že musíš psát takový kraviny?
Škodovka je Škodovka a Toyota je Toyota, obří koncern peroucí se už léta o světové prvenství.
Stejně jako není oktávka žádný zázrak, není žádným zázrakem ani nejprodávanější model světa Corolla, ani zřejmě nejprodávanější model světa Golf.
Mě to zas tak zajímavý nepřijde. Hyundai prodává hodně v USA. Prodá tam o kousek míň Elanter, než Škoda v Evropě Oktávek. Třetinu těch dvou nejprodávanějších modelů prodá H. v USA. Škoda tam neprodává. Na trhu, kde prodávají oba, prodá Škoda třikrát víc Oktávek, než H. i30-tek. Na druhou stranu v Evropě Tucson drtivě poráží Karoqa.
No, nic extra zajímavýho v tom nevidím.
A tak... to takhle napsat nejde. Třeba v Indii i Číně Škodovka relativně známá je. V Číně má 1,5% trhu, to je nezanedbatelné (je to víc než Mazda ;-) ). Samozřejmě v Americe se prostě neprodává...
VW známý je (třeba v té Číně má přes 13% trhu) a i v žebříčku modelů by stačilo říkat Jettě "Golf Sedan" a rázem by byl Golf #1.
Nejlepší je asi trochu odvážné tvrzení, já osobně bych asi neřekl o žádném autě, že je nejlepší, nicméně pro mě to krom designu exteriéru ve své třídě vyhrává. Ale design je věc subjektivní. To bude zase diskuze k tomuto článku >:D
A je tu Dinar a jeho klasický striktní rozsudek. Takže pokud by jsi pořádně četl, přišel by jsi na to, že tady nic neobhajuju. Opravdu není větší trapnosti.
Žebříček je jasný, tím pádem podobné spekulace typu jetta-golf atd. jsou nesmyslné
Zase... jaké procento Toyot by bylo "normální"? Vem si, že naopak v Japonsku mají všechny nejaponské značky dohromady tržní podíl 5,8%... takže náš nacionalismus je evidentně čajíček.
Toyotě se v Evropě v poslední době celkem daří, Yaris, Auris, CHR i RAV se prodávají slušně. Corolla prostě není auto pro Evropu. Jediné auto, kde by si z mého pohledu zasloužila Toyota lepší čísla, je GT-86... u nás to ovšem pohřbívá cena při srovnání se sourozencem.
Síce som obhajoval Corollu, ale v garáži mi nestojí.
Každopádne, ak si nahradíme Corollu čisto Toyotou, aj tak sa u nás predá relatívne málo týchto áut. Samozrejme ich dizajn nie je vždy perfektný. Nové Toyoty už ale začínajú byť celkom pekné. Mimochodom, že ľudia sa odklonili od rôznych značiek čítam pomerne často. Ale žeby sa niekto odklonil napr od Toyoty - to je zriedkavejšie. Na druhej strane ich tu toľko nejazdí.
V čom je Corolla najlepšia? Tá, ktorá teraz končí viacmenej len v priestore na zadných sedadlách. Preto som ju nekúpil, lebo bola skvelá, ale nezaujímavá pre mňa.
Nová Corolla 2019 vyzerá veľmi pekne - o tej by som uvažoval.
Ešte by som spomenul príbuzného Corolly - bývalý Auris. Keď nejaký kolega ide kupovať jazdené auto, tak vždy spomeniem Auris 1. generácie. Celkom dobré auto, ale hrozne nudné - vlastne ho skoro nikto nechce, hlavne ak je to mladší muž :).
Golf-jetta USA, k tomu Lavida a Santana Čína, resp. Asie, mix. stejné techniky nižší střední, ale jiné názvy.
Passat je sice zcela jiné auto v Evropě, USA i Číně, ale u něj je zase kupodivu název stejný všude.
Platilo to před patnácti lety v diskusích stejně jako dnes, není větší trapnosti než obhajoba vlastní garáže. A je to pořád dokola, vstanou noví bojovníci... a bojují a bojují... :-!
No jelikoz znamy dela dealerstvi a servis VW v USA uz nekolikero let, tak Golf je Golf :-) a Jetta je nase drivejsi Bora, ale dnes jiz Jetta :-) U nas treba Bora vypadala jako Boraa u nich to byla stale Jetta, pak u nas zacala zase Jetta (ted uz zase neni) a u nich stale Jetta. A Passat je Passat stale :-) Lavida je o trosku mensi nez Passat, je to jako Octavia :-)
Golf čeká na novou generaci a znovu...stačilo by jen pojmenovat jeden model tím čím je, tedy Golfem a bylo by vymalováno. Jen je potřeba zase vymezení ;-)
Nechápu, co nechápeš! >:D Škodovky jsou prostě stavěné a designové podle evropského vkusu, zatímco design Toyoty uspokojí v Evropě jen malou část zákazníků. No a pak tu ještě máme slábnoucí nabídku dieselů a typickou asijskou nemežnost přesné konfigurace výbavy. Prostě důvodů, proč si nekoupit Toyotu mají Evropani více než dost, (naštěstí) zdaleka ne každý je hybridonadšenec! :-O
Pro Karla - Golf a Jetta nebo Passat a Lavida by se daly taky počítat dohromady, Rogue a X-Trail jsou si ale přece jen ještě blíž, to jsou fakticky totožná auta.
Ano, popsal jsi corolu vystizne. Tento sedy koncept se prodal v 1.2mil exemplarich. Co by za to AZNP dal, ze?
Marketing (simply clever) je jedna vec a prodejni vysledky je vec druha. Nad temi realnymi cisly se sejde vedeni kazde firmy a vyhodnoti, jak moc se potkal pan Plan s pani Realitou.
Vzpomínám si když uvádějí na trh trojkovou Octávii tak velkohube prohlašovali že mají ambice být s tímto modelem v první desítce na světě.. No akosi...