Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tohle jsou nejprodávanější auta světa za rok 2018. Kompakt, pick-up i SUV. Kde je Škoda?

Škoda Octavia předloni byla mezi 30 nejprodávanějšími modely na světě. Za loňský rok však v nejlepší třicítce chybí.
Zpět na článek
28. 1. 2019 18:42
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
no Corrola je bezpecne spolehlivější než verk od škodovky :-!
Avatar - palix
28. 1. 2019 18:04
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
V celosvetovom meradle je Škoda dosť neznámou značkou, maximálne tak niekto pozná VW a samozrejme Audi. Mimo EU je top značkou Toyota, ktorú my ale veľmi nekupujeme. Nechápem, prečo nechceme najlepšie autá, ale kupujeme radšej kadečo iné...
28. 1. 2019 15:55
PREJ KDE JE ŠKODA :D
No kde by ty předražený a ničím nezajímavé šroty byly? V pr.... >:D
28. 1. 2019 20:07
Re: To je nadpis
Áno uznávam: je to trochu maso, ale asi práve preto tento server milujem. A samozrejme tie diskusie >:D
Avatar - 3_diamanty
28. 1. 2019 20:00
Re: To je nadpis
tak ved to pozname.. ukol znel jasne ;-) .... a nebyt tej skody v nadpise nik by tu nebol ... takto je ale opat "zarobene" na "skvelu" debatu ved to sam vidis...
28. 1. 2019 17:09
Pre mna je tento rebricek
viac zaujimavy. Tyka sa sice len Slovenska ale aj tak by som to necakal.

Hyundai i30N je najpredavanejsim hothachom na Slovensku so 46% podielom.
Z celkového počtu 129 áut predaných v tejto kategórii patrí modelu N až 59 kusov.
Len pre info GTiciek sa predalo 17 a Golfov R 6 kusov, Cupier 8.
28. 1. 2019 20:02
Re: Nissan Rogue/X-trail
golf, passat totéž?
28. 1. 2019 19:57
To je nadpis
Kľúčové slovo Skoda použité.
Nabudúce, ak budete písať napr. o Bentley doporučoval by som titulok: "Test Bentley Continental. A kde je Škoda?"
:-)
28. 1. 2019 19:36
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
On je Golf taky ničím zajímavý,ničím nevyniká..ale nechápu proč je pod článkem o nejprodávanějších autech diskuze o škodovce..
Avatar - Emel
28. 1. 2019 19:16
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Jistě že není. Corolla tak jak jsme ji znali už vůbec ne. To je šedá šeď, s jediným maximálně průměrným motorem v nabídce, bez čehokoli navíc nad rámec "přesun z A do B" a "value for money".

Když si vezmeš klasické kapitoly hodnocení - dynamika, komfort, jízdní vlastnosti, výbava, design, prostornost - tak Corolla podle mě v ničem není lepší než průměr.

Ta nová aspoň bude mít osvědčený hybrid a bude vypadat trošku k světu.
Avatar - KANKUNEN
28. 1. 2019 20:30
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Dej si desítku Gambrinus, pro tebe nejlepší pivo (nejprodávanější a nikdy se nezkazí}, pro mě je to Géhnus.
Avatar - wakantanka
28. 1. 2019 20:12
Re: Pre mna je tento rebricek
Mno ako celok v perfomance je to dobrý kauf za dobré peniaze. Promo Nku tiež spravili dobré a hlavne si u nás nepoštvali kupcov de.ilnou reklamou.
Avatar - wakantanka
28. 1. 2019 20:09
Re: golf pada
A kedy diesle mimo Európy tiahli? :-)
28. 1. 2019 19:36
Nissan Rogue/X-trail
Prekvapuje me, ze jsou v zebricku rozdeleny Nissan Rogue a X-trail. V soucasne generaci je to jeden model, Rogue je nazev pouzivany v severni Americe. Pokud by se prodeje secetly, jednalo by se o treti nejprodavanejsi auto na svete pred RAV4.
Avatar - Emel
28. 1. 2019 16:36
Žebříček
Celý žebříček je vidět na odkazu... ani focus2move se zřejmě nevyvaruje chybky, takže z 33. na 43. místo nám klesl model A_OTHERS, což si překládám jako "Ostatní" :-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 1. 2019 19:57
Co Škoda?
Škoda by na tom mohla být výrazně lépe, pokud by Kokodák neměl ten hnusný hmyzí ksicht se čtyřma očima. Dtto Octavia a další... No a zejména pokud by Cígo a Fabia měly diesel.
Avatar - Emel
28. 1. 2019 19:39
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Když nic jiného, tak má Golf verze s 300k, 4x4, samosvorem a tak... což je širší špička i co do té dynamiky, výbavy, jízdních vlastností.
28. 1. 2019 19:50
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Ale když už jsme teda u toho..tak je zajímavý..teda pro místní hatery určitě..;-)..že dva modely Hyundai mají stejný prodeje jak celá škodofka dohromady.;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 1. 2019 19:49
golf pada
presne ako som ocakaval..... dizle uz tak netiahnu ... a zatial co nova corolla ( s 3-ma typmi kasni a dvoma hybridnymi verziami ) ma sancu este cisla yvysit golf pada uz kazdym rokom dole... pamatam ked bol 3-ti ( a nebolo to davno )... teraz je 6-ty a ten 10 percentny pokles pri jeho cislach to je ozaj masivny upadok ( navyse novy G8 uz asi ani ako kombik nebude ) ... a este ked pride el. I.D. od vw tak sa ma golf na co tesit . .. no zda sa ze nas cakaju velke zmeny a niektore legendy to asi budu mat coraz tazsie a budu postupne opustat svoje pozicie ... kazdopadne tie vsemocne europske kusky su opat ako vidime celkovo ( v porovnani s najlepsimi ) coŕaz bezzubejsie

corolla RAV-4 CR-V :yes:
28. 1. 2019 19:44
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
A tohle už jsou čistě osobní preference, samozřejmě to je nesmysl napsat "proč si v evropě (na ostrovech je to jinak) nekupujeme nejlepší auto na světě, jakoby jsme byli nějak zaostalí za zbytkem světa. Na druhou stranu se tomu, že je corolla ve světě nejprodávanější nedivím.
Avatar - _Karel_
28. 1. 2019 19:30
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Já si taky nekupuju auta podle toho, jestli jsou nejlepší (ve své třídě). Ale přijde mi podivné psát, proč si nekupujeme tu "nejlepší" Corrolu, když - nabízí se jen s jedním, a to sotva průměrným motorem. Nejlepší podvozek, dynamiku, jízdní vlatnosti - to jistě nemá. Konfigurovatelnost bída.
Za mě je to (kromě již řečené spolehlivosti) zcela průměrný auto, který samozřejmě může někomu přesně padnout do jeho potřeb, může se líbit. Ale tvrdit, že je nejlepší je nesmysl.
Edit: koukám, že mě předběhl emel.
29. 1. 2019 01:04
Re: To je nadpis
Přesně, přiznejme si, že právě zdejší diskuse jsou pro autonadšence dost návykovou kratochvílí. Zejména oceňuji speciální slang typu "v holobytu", "vlečka", "rendlík", "rejže" atd., stejně jako diskusní kočkování příznivců jednotlivých značek ;-)
Avatar - woody-alien
28. 1. 2019 23:56
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
A tvoje odpověď na položenou otázku ?
Avatar - Emel
28. 1. 2019 22:44
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Však nic proti tomu, že většina světa přesně takové auto potřebuje - nenáročné, spolehlivé, levné. A Škodovka se určitě nemůže srovnávat s Toyotou, to je jasné, pro tu je soupeřem +- VW.

Škodovka je v úplně jiné situaci, pořád je to primárně malá evropská automobilka, které se podařilo z nuly vybudovat úspěšný druhý pilíř své existence v Číně a Indii. Až doteď jsou čísla pohádková, skoro každoroční růst prodejů i tržního podílu... to tak ale nemusí být navždycky.

Dostat se ve velkém třeba do Afriky a Ameriky, to je zatím hudba budoucnosti a je otázka, jestli v blízké budoucnu bude vůbec prostor na růstové investice, nebo jestli bude spíš potřeba utahovat opasky a bránit pozice.

Tady je teď vidět -5% Octavie a propad o 5 míst v žebříčku... to ale není zase tak špatný výsledek, pokud uvážíme okolnosti - náběh Karoqu, přechod na WLTP, náběh novějších konkurentů.
Avatar - _Karel_
28. 1. 2019 22:41
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Jeníku vážně máš takový mindrák z malé české automobilky, která ještě před 30-ti lety vyráběla příšerné střepy, že musíš psát takový kraviny?
Škodovka je Škodovka a Toyota je Toyota, obří koncern peroucí se už léta o světové prvenství.
Stejně jako není oktávka žádný zázrak, není žádným zázrakem ani nejprodávanější model světa Corolla, ani zřejmě nejprodávanější model světa Golf.
28. 1. 2019 20:02
Re: Nissan Rogue/X-trail
Protože se x trail a rogue prodávají zvlášť v jednotlivých zemích, nebo se pletu?
Avatar - _Karel_
28. 1. 2019 20:05
Re: Nissan Rogue/X-trail
Golf -Jetta. Passat-Lavida.
Avatar - _Karel_
28. 1. 2019 20:02
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Mě to zas tak zajímavý nepřijde. Hyundai prodává hodně v USA. Prodá tam o kousek míň Elanter, než Škoda v Evropě Oktávek. Třetinu těch dvou nejprodávanějších modelů prodá H. v USA. Škoda tam neprodává. Na trhu, kde prodávají oba, prodá Škoda třikrát víc Oktávek, než H. i30-tek. Na druhou stranu v Evropě Tucson drtivě poráží Karoqa.
No, nic extra zajímavýho v tom nevidím.
Avatar - Emel
28. 1. 2019 19:27
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
A tak... to takhle napsat nejde. Třeba v Indii i Číně Škodovka relativně známá je. V Číně má 1,5% trhu, to je nezanedbatelné (je to víc než Mazda ;-) ). Samozřejmě v Americe se prostě neprodává...

VW známý je (třeba v té Číně má přes 13% trhu) a i v žebříčku modelů by stačilo říkat Jettě "Golf Sedan" a rázem by byl Golf #1.
28. 1. 2019 18:56
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Nejlepší je asi trochu odvážné tvrzení, já osobně bych asi neřekl o žádném autě, že je nejlepší, nicméně pro mě to krom designu exteriéru ve své třídě vyhrává. Ale design je věc subjektivní. To bude zase diskuze k tomuto článku >:D
Avatar - _Karel_
28. 1. 2019 19:45
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
To se zeptej DE.BILA proč ji sem tahá.
Avatar - _Karel_
28. 1. 2019 18:16
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Vážně si myslíš, že je Corrola nejlepší i v něčem jiným, než spolehlivosti?
29. 1. 2019 21:09
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
A je tu Dinar a jeho klasický striktní rozsudek. Takže pokud by jsi pořádně četl, přišel by jsi na to, že tady nic neobhajuju. Opravdu není větší trapnosti.

Žebříček je jasný, tím pádem podobné spekulace typu jetta-golf atd. jsou nesmyslné
Avatar - _Karel_
29. 1. 2019 15:04
Re: Pre mna je tento rebricek
>:D reklama na co? Na to, že Škoda vypadla z první třicítky? Tak to musela být fakt drahá reklama.
Avatar - Emel
29. 1. 2019 14:43
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Zase... jaké procento Toyot by bylo "normální"? Vem si, že naopak v Japonsku mají všechny nejaponské značky dohromady tržní podíl 5,8%... takže náš nacionalismus je evidentně čajíček.

Toyotě se v Evropě v poslední době celkem daří, Yaris, Auris, CHR i RAV se prodávají slušně. Corolla prostě není auto pro Evropu. Jediné auto, kde by si z mého pohledu zasloužila Toyota lepší čísla, je GT-86... u nás to ovšem pohřbívá cena při srovnání se sourozencem.
Avatar - palix
29. 1. 2019 14:35
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Síce som obhajoval Corollu, ale v garáži mi nestojí.
Každopádne, ak si nahradíme Corollu čisto Toyotou, aj tak sa u nás predá relatívne málo týchto áut. Samozrejme ich dizajn nie je vždy perfektný. Nové Toyoty už ale začínajú byť celkom pekné. Mimochodom, že ľudia sa odklonili od rôznych značiek čítam pomerne často. Ale žeby sa niekto odklonil napr od Toyoty - to je zriedkavejšie. Na druhej strane ich tu toľko nejazdí.
Avatar - palix
29. 1. 2019 14:29
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
V čom je Corolla najlepšia? Tá, ktorá teraz končí viacmenej len v priestore na zadných sedadlách. Preto som ju nekúpil, lebo bola skvelá, ale nezaujímavá pre mňa.
Nová Corolla 2019 vyzerá veľmi pekne - o tej by som uvažoval.

Ešte by som spomenul príbuzného Corolly - bývalý Auris. Keď nejaký kolega ide kupovať jazdené auto, tak vždy spomeniem Auris 1. generácie. Celkom dobré auto, ale hrozne nudné - vlastne ho skoro nikto nechce, hlavne ak je to mladší muž :).
Avatar - Dinar
29. 1. 2019 07:53
Re: Nissan Rogue/X-trail
Golf-jetta USA, k tomu Lavida a Santana Čína, resp. Asie, mix. stejné techniky nižší střední, ale jiné názvy.
Passat je sice zcela jiné auto v Evropě, USA i Číně, ale u něj je zase kupodivu název stejný všude.
Avatar - Dinar
29. 1. 2019 07:45
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Platilo to před patnácti lety v diskusích stejně jako dnes, není větší trapnosti než obhajoba vlastní garáže. A je to pořád dokola, vstanou noví bojovníci... a bojují a bojují... :-!
29. 1. 2019 06:50
Re: Nissan Rogue/X-trail
No jelikoz znamy dela dealerstvi a servis VW v USA uz nekolikero let, tak Golf je Golf :-) a Jetta je nase drivejsi Bora, ale dnes jiz Jetta :-) U nas treba Bora vypadala jako Boraa u nich to byla stale Jetta, pak u nas zacala zase Jetta (ted uz zase neni) a u nich stale Jetta. A Passat je Passat stale :-) Lavida je o trosku mensi nez Passat, je to jako Octavia :-)
29. 1. 2019 04:55
Re: Pre mna je tento rebricek
De.ilní reklama je např. název tohoto článku..
29. 1. 2019 03:35
Re: golf pada
Golf čeká na novou generaci a znovu...stačilo by jen pojmenovat jeden model tím čím je, tedy Golfem a bylo by vymalováno. Jen je potřeba zase vymezení ;-)
Avatar - holden2
29. 1. 2019 02:24
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
tak ja se ho zeptam. proc buresi tahas skodovku mezi nejprodavanejsi auta?
29. 1. 2019 00:54
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Nechápu, co nechápeš! >:D Škodovky jsou prostě stavěné a designové podle evropského vkusu, zatímco design Toyoty uspokojí v Evropě jen malou část zákazníků. No a pak tu ještě máme slábnoucí nabídku dieselů a typickou asijskou nemežnost přesné konfigurace výbavy. Prostě důvodů, proč si nekoupit Toyotu mají Evropani více než dost, (naštěstí) zdaleka ne každý je hybridonadšenec! :-O
29. 1. 2019 00:49
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Hele, nemáš v tom svém nicku překlep? >:D Podle toho tvého příspěvku by to náramně odpovídalo... :-O
Avatar - Beefcake
28. 1. 2019 23:14
Corolla
Corolla za nejakych 14-15k nie je zla kupa vzhladom na vybavu a neopozeranost. A vyzera celkom obstojne.
Avatar - Emel
28. 1. 2019 22:46
Re: Nissan Rogue/X-trail
Je to ale stejné auto.

Pro Karla - Golf a Jetta nebo Passat a Lavida by se daly taky počítat dohromady, Rogue a X-Trail jsou si ale přece jen ještě blíž, to jsou fakticky totožná auta.
Avatar - Jenik3
28. 1. 2019 22:23
Re: PREJ KDE JE ŠKODA :D
Ano, popsal jsi corolu vystizne. Tento sedy koncept se prodal v 1.2mil exemplarich. Co by za to AZNP dal, ze?
Marketing (simply clever) je jedna vec a prodejni vysledky je vec druha. Nad temi realnymi cisly se sejde vedeni kazde firmy a vyhodnoti, jak moc se potkal pan Plan s pani Realitou.
29. 1. 2019 08:08
Vzpominam
Vzpomínám si když uvádějí na trh trojkovou Octávii tak velkohube prohlašovali že mají ambice být s tímto modelem v první desítce na světě.. No akosi...
Avatar - _Karel_
28. 1. 2019 19:48
Re: Nissan Rogue/X-trail
Golf, Passat - totéž.