Testy
Budete pocas testu mat aj lepsi kabel, alebo radsej nespomeniete, ze to piska?
Při nabíjení totiž vydává Renault Zoe nepříjemný vysokofrekvenční cvrččí zvuk, při pomalém 10A nabíjení poměrně tichý, při 3x 16 A výrazný a při 3x 32 A pronikavý. I při 3x 16A je tento pištivý cvrkot slyšet zhruba deset metrů od vozu.
Zdroj: [odkaz]
Při nabíjení totiž vydává Renault Zoe nepříjemný vysokofrekvenční cvrččí zvuk, při pomalém 10A nabíjení poměrně tichý, při 3x 16 A výrazný a při 3x 32 A pronikavý. I při 3x 16A je tento pištivý cvrkot slyšet zhruba deset metrů od vozu.
Zdroj: [odkaz]
v kupeloch Štós som u nas uz jeden zoe videl ... zatial len raz ( ale povedzme el. soul pritom vidim uz castejsie hoc je drahsi )... ale verim tomu ze zoe na nasich cestach bude coskoro podstatne viac viditelne ... sikovne auto... prave tak nejak si predstavujem elektro na kazdy den a nie ako nejaku 5 metrovu 2 tonovu megajachtu za 2 melony...
kusok by som prekopal interier... v podstate keby to vyzeralo ako klasicke clio by bolo podla mna uplna parada ( aj exterierom aj interierom ) .. ved casom sa to uz zmeni a elektrovozy uz zacnu "vyzerat normalne" ... kedze uz to bude uplna normalka taketo nieco a nebude uz dovod ich nejako nasilu odlisovat od inych vozov 😉
uz nech je tu el. mokka aj el.soul.... a hned si to porovnam s el. konou aj el. nirom ci zoe...
kusok by som prekopal interier... v podstate keby to vyzeralo ako klasicke clio by bolo podla mna uplna parada ( aj exterierom aj interierom ) .. ved casom sa to uz zmeni a elektrovozy uz zacnu "vyzerat normalne" ... kedze uz to bude uplna normalka taketo nieco a nebude uz dovod ich nejako nasilu odlisovat od inych vozov 😉
uz nech je tu el. mokka aj el.soul.... a hned si to porovnam s el. konou aj el. nirom ci zoe...
™Dynamika v městském provozu je velmi dobrá. Odráží příznivý poměr provozní hmotnosti 1550 kg k točivému momentu 220 Nm™
Vzhledem k faktu že autem hýbe výkon je tvrzení v článku poněkud nesmyslné. Ostatně i samotný poměr krouťáku ke hmotnosti postrádá praktický význam.
™po překročení hranice 100 km/h je cítit, jak se klesající výkon motoru přetahuje s rostoucím odporem vzduchu™
Nevím co udělali inženýři od Renaultu špatně ale jiným elektromobilům výkon s otáčkami obvykle neklesá
™ účinnost daná dynamikou elektromagnetického pole ve vysokých otáčkách klesá. Při stokilometrové rychlosti jsme naměřili spotřebu kolem 20 kWh/100 km, při stotřicítce 30 kWh™
A nezapomněli jste na zvýšený odpor vzduchu? Při 130 kmh je o 70% vyšší než ve stovce
Vzhledem k faktu že autem hýbe výkon je tvrzení v článku poněkud nesmyslné. Ostatně i samotný poměr krouťáku ke hmotnosti postrádá praktický význam.
™po překročení hranice 100 km/h je cítit, jak se klesající výkon motoru přetahuje s rostoucím odporem vzduchu™
Nevím co udělali inženýři od Renaultu špatně ale jiným elektromobilům výkon s otáčkami obvykle neklesá
™ účinnost daná dynamikou elektromagnetického pole ve vysokých otáčkách klesá. Při stokilometrové rychlosti jsme naměřili spotřebu kolem 20 kWh/100 km, při stotřicítce 30 kWh™
A nezapomněli jste na zvýšený odpor vzduchu? Při 130 kmh je o 70% vyšší než ve stovce
Myslím, že účel tohto testu je daný a nemá veľký zmysel v diskusiách pod ním príliš polemizovať.
Nepolemizuji o účelu, jen poukazuju na nesmysly
Přeci bys nechtěl od jedničky mezi českými automobilovými časopisy a od nejlepší jízdy na webu nějakou kvalitu...
A vieš, že chcel? Hlavne preto, že kus tej kvality tu už niekedy dávno skutočne bol. :-!
No... po posledních článcích nějak ztrácím důvěru v to, že se ještě někdy může vrátit. 😒
Jako, dokud chvílili Golfa, tak bylo všechno v pořádku... ale jak se otřeli o elektromobily, tak ztrácíš důvěru?
A to mu podle některých příspěvků zase nadržují...
>😁
A to mu podle některých příspěvků zase nadržují...
>😁
To jsou hrozné plky, to je stejné jako tvrdili, že nemá cenu točit Hondu nad vrchol točivého momentu.
Oblíbená blbost... s tím výkonem.
Ano, teoreticky autem hýbe výkon. V praxi auto s motorem, který má vyšší moment při nižších otáčkách lépe zrychluje.
Howgh.
Ano, teoreticky autem hýbe výkon. V praxi auto s motorem, který má vyšší moment při nižších otáčkách lépe zrychluje.
Howgh.
Možná jsi to špatně jen napsal, ale v nízkých otáčkách žádné auto lépe nezrychluje. Roli hraje převodovka, která mění kroutící moment na kola. Auto které má velký kroutící moment dole, má lepší pružné zrychlení, ale nemusí být rychleji na stovce.
Jo, jenže to platí v ideálním světě s funkční automatickou převodovkou nebo ideálně manuálem. Realita je ta, že automaty už mnoho let v automatickém režimu neřadí v zatáčkách, kvůli emisím nechávají padat motory do nízkých otáček hluboko pod turbodmychadlo a pak si dávají na čas. Takže v reálným světe může při běžném provozu auto s vyšším kroutícím momentem dole jezdit lépe a rychleji, než auto s menším krouťákem a vyšším výkonem někde v horním spektru otáček. Protože k čemu mi je, že maximální výkon je někde v 5500 otáčkách, když automat nechá i v S režimu spadnout otáčky pod 1800, kde se to nehne. Pak to sice podřadí, ale protože to předtím nemělo otáčky, není to nafoukaný, tak to nejede. Navíc automat podřadí poměrně rychle o jednu rychlost, jenže to se trefí někam pod 3000 otáček, kde to pořád ještě výkonu nemá dost. A v kickdownu to zase strašně trvá (mokrý DSG 6 i 7s, ale dělá to i ZF v BMW5).
Abych byl konkrétní, třeba Oktávka RS TDI s 135kW při letmém startu z městských rychlostí na chvíli dá i podstatně silnější Superb 206kW a to díky tady vysmívanýmu vyššímu krouťáku na menší hmotnost. Protože než se DSG v tom supu vzpamatuje, nafouká turbo a celý se to hne, jsou to vteřiny. Za tu dobu stačí tomu TDI podřadit o jednu rychlost (což je podstatně rychlejší) a využít krouťáku. A to nejsem žádnej fanda dieselu a mám benzínový auta.
Ve světě automatických převodovek a omezení plynoucích z různých restrikcí prostě není pravda, že autem hýbe jenom výkon. Protože k čemu to je, když to auto nelze donutit přeřadit..
Abych byl konkrétní, třeba Oktávka RS TDI s 135kW při letmém startu z městských rychlostí na chvíli dá i podstatně silnější Superb 206kW a to díky tady vysmívanýmu vyššímu krouťáku na menší hmotnost. Protože než se DSG v tom supu vzpamatuje, nafouká turbo a celý se to hne, jsou to vteřiny. Za tu dobu stačí tomu TDI podřadit o jednu rychlost (což je podstatně rychlejší) a využít krouťáku. A to nejsem žádnej fanda dieselu a mám benzínový auta.
Ve světě automatických převodovek a omezení plynoucích z různých restrikcí prostě není pravda, že autem hýbe jenom výkon. Protože k čemu to je, když to auto nelze donutit přeřadit..
No kdyz jsem cetl dnesni clanek od stejneho autora jako u tohoto clanku, tak je mi jasny, ze si to Zoe za ramecek neda.
Btw. vybrat auto bez rychlonabijeni ma smysl jen u druheho auta do rodiny.
Jestlize chce nekdo alespon trochu cestovat je rychlonabijeni nutnost.
Ale uz to vidim v hlavnich nevyhodach. Pritom je to jen o spravne volbe.
Uz se tesim na dlouhodoby test Tesla M3 😄
Ta ma minimum nevyhod EV. Narozdil od dosluhujiciho Zoe..
Btw. vybrat auto bez rychlonabijeni ma smysl jen u druheho auta do rodiny.
Jestlize chce nekdo alespon trochu cestovat je rychlonabijeni nutnost.
Ale uz to vidim v hlavnich nevyhodach. Pritom je to jen o spravne volbe.
Uz se tesim na dlouhodoby test Tesla M3 😄
Ta ma minimum nevyhod EV. Narozdil od dosluhujiciho Zoe..
Opet zqreaguju tak, ze pobourim pul osazenstva, ale musim. Elektromobil je snad dycky druhy, lip treti auto do rodiny ne? Je potreba mit doma i neco co ujede aspon 800km na nadrz a nemusis nosit v tasce prodluzku.
S rychlonabijenim se cestovat da.
Ja jezdim (soukromne) 800km tak jednou az dvakrat rocne.
A dovedu si predstavit alternativu ve forme pujcovny, sdileni atd.
Kdyz si koupis treba novy Leaf (ne tohle Zoe), tak zjistis, ze spis nez druhy nebo treti auto je to prvni 😉
Ja jezdim (soukromne) 800km tak jednou az dvakrat rocne.
A dovedu si predstavit alternativu ve forme pujcovny, sdileni atd.
Kdyz si koupis treba novy Leaf (ne tohle Zoe), tak zjistis, ze spis nez druhy nebo treti auto je to prvni 😉
Záleží na tom, kolikrát "to, co ujede 800 km na nádrž" potřebuješ. Znám dost lidí, kteří podobný nájezd využijí dvakrát do roka, takže auto s velkým dojezdem a kufrem si na tu dovolenou půjčí. Jinak prostě mají malé.
Za sebe třeba beru jako limitní dojezd 400 km. Dál obvykle v kuse nejezdím. Dojezd okolo 800 km tak pro mě vlastně znamená jen pohodlí v tom, že tankuju jednou měsíčně.
Za sebe třeba beru jako limitní dojezd 400 km. Dál obvykle v kuse nejezdím. Dojezd okolo 800 km tak pro mě vlastně znamená jen pohodlí v tom, že tankuju jednou měsíčně.
No samozrejme, ze je to o pohodli, ale i o nakym pocitu jistoty. Ja tankuju kdyz mam ctvrt nadrze. Tzn mit dohezd 400, tankuju po kazde delsi ceste po dalnici. A to mi prijde fakt vopruz. V podstate bych mel furt pocit, ze mi dochazi palivo
OK, mluvíš za sebe. Takže pro tebe to zatím není řešení. Jak jsem psal výše, znám dost lidí, kteří to mají zcela opačně.
A vidíš, moje pocity sú úplne opačné. Pípne kontrolka rezervy v nádrži a ja vpohode jazdím ďalej, pretože viem, že mám ešte celých 130 km k dobru. K čomu to je dobré, tankovať, keď tam máš ešte štvrľku nádrže? Akurát stále so sebou väčšiu záťaž ako je nutné. Alebo ti nefunguje kontrolka?
Neboj, kontrolka mi funguje na obou autech, a kdyby ne, obe jsou v zaruce, takze by me oprava te zarovky nezruinovala. Nevim no, ja mam dost stresu v praci, nez abych se jedte cestou domu bal, ze zustanu stat nekde v kolone, protoze jsem mel prece dojezd jeste 130km. Az se dotakove situace dostanes, budes pulkama louskat vlassky orechy. Mne se to stalo na vysoke, kdyz jsem si nemohl dovolit tankovat kdykoliv plnou, a od te doby si davam pozor.
Treba to nejak rozumne, stvrt nadrze v novych autach je este relativne vela a zase uplne na rezervu chodit tiez nie je normalne. Mne v Renaulte zasvietila rezerva na dialnici, ked pisalo dojazd 50 km, po chvili 35 km, potom dojazd zhasol a uz som sa bal. Esteze cerpacie stanice su relativne casto.
Jazdím aj dlhé trasy a popravde vzhľadom na hustotu čerpačiek v Európe som nikdy problém a ani blbý pocit, že mi dôjde palivo, nemal.
No až jednou budeš stát třeba 4 hodiny na dálnici a budeš si muset topit a popojizdet tak to pochopíš. 😄
Koľkokrát za život sa niečo také stane? Odhadom tak raz alebo vôbec. A kvôli tomu mám mať strach, či na zbytok v nádrži dojazdím? Nie si trochu paranoidný?
Stačí, aby se ti to stalo 1X. Pak budeš i s rodinou v koloně skemrat aby ti někdo vzal děti do vyhrateho auta.
V ten okamžik bych se já cítil, jako neschopný b.bec.
V ten okamžik bych se já cítil, jako neschopný b.bec.
Na tých 130 km mám tak 7-8 litrov nafty. To znamená kúrenie aspoň na 8-10 hodín. Koľkokrát si bol v takej kolóne? Proste mi príde tvoj pohľad dosť mimo.
Teda nevím kolik ti to žere, ale normální 2,0 benzín žere kolem 1l na hodinu stání. Nezávislé topení má nějaké deci (0,4 až o,7l) na hodinu. Takže pokud člověk nehodlá na tý dálnici stát celej den, nemusí mít zrovna v nádrži 15l. Tím ale neříkám, že bych to chtěl absolvovat s Teslou s 5% v baterii....
Je to o pocitu, mně se ve Focusu rozsvítí kontrolka když mám dojezd cca 160 km a to většinou tankuju na té hranici, kdy se má rozsvítit, nějak nemám nervy na to, jezdit z rozsvícenou kontrolkou na palubní desce. stačí že musím celou zimu jezdit z rozsvícenou červenou sněhovou vločkou na budícich 😄 tohle upozornění na námrazu soudruzi ve Fordu nějak nevychytali.
Jinak k elektromobilům krátce jsem jezdil s tím v diskuzi vzpomínaným novým Leafem a nějak si neumím představit, že bych za to ty peníze dal. Nějak jsem si nemohl najít pozici za volantem, kůže na sedadlech mi připomínala spíš nějakou pytlovinu, dojezd během 30 minutové projížďky po středočeských okreskách klesnul o 30 % i s většinu času zapnutým e-pedalem, navíc si člověk musí zvyknout, že se to chová jak autíčko z pouťového autodromu. Jako druhé auto do rodiny pro popojíždění ve velkoměstě proč ne, ale tam mi zase nedává smysl cena.
Jinak k elektromobilům krátce jsem jezdil s tím v diskuzi vzpomínaným novým Leafem a nějak si neumím představit, že bych za to ty peníze dal. Nějak jsem si nemohl najít pozici za volantem, kůže na sedadlech mi připomínala spíš nějakou pytlovinu, dojezd během 30 minutové projížďky po středočeských okreskách klesnul o 30 % i s většinu času zapnutým e-pedalem, navíc si člověk musí zvyknout, že se to chová jak autíčko z pouťového autodromu. Jako druhé auto do rodiny pro popojíždění ve velkoměstě proč ne, ale tam mi zase nedává smysl cena.
Nesuhlasim, ze druhe auto do rodiny. Skor to spalovacie by som bral ako druhe do rodiny napr. na dlhe cesty a vylety. Snad si nekupim drahe elektricke auto a nebudem nim chodit len na nakupy v sobotu do hypermarketu.
Ty si ho radšej nekupuj vôbec, veď Renault je hlučný, nepohodlný a nekvalitný, stavaný len kvôli štýlu. A ešte ti nakoniec pri daždi natečie voda na bočné okno a neuvidíš do zrkadla. Sakra a potom čo?
Tak záleží kde bydlíš a jak jezdíš, pokud bydlíš dejme tomu na okraji Prahy a jezdíš denně do centra do práce, kde si to auto můžeš nabíjet, tak ano, Pokud bydlíš na vsi řekněme na Vysočině a dojíždíš za prací do vedlejšího města, tak elektroauto moc smysl nemá ani na ty cesty do supermarketu.
co je ekologického na ježdění autem po městě , že je EV tak dotované jsem doposud nepochopil.
Rozhodně nepomáhá jezdit vlastním autem.
S jediným smysluplným použitím elektromobilů jsem se setkal ve Florencii... po starém městě se jezdí elektromobily... ale z "půjčovny".
Koupíš si "kartu" a pronajmeš auto na den. Město je plné "autobusových zastávek" = parkoviště s nabíjením.
Přijdeš ke kterémukoliv malému auto, co tam stojí... otevřeš ho tou kartou, odpojíš od nabíjení a přejedeš na jiné parkoviště, na jiné straně města. Tam zapojíš, zamkneš kartou... a jdeš si vyřídit, co potřebuješ.
Vrátíš se za dvě hodiny, a už tam stojí jiná malá auta... jedno si vybereš, odemkneš kartou... atd.
😄
S jediným smysluplným použitím elektromobilů jsem se setkal ve Florencii... po starém městě se jezdí elektromobily... ale z "půjčovny".
Koupíš si "kartu" a pronajmeš auto na den. Město je plné "autobusových zastávek" = parkoviště s nabíjením.
Přijdeš ke kterémukoliv malému auto, co tam stojí... otevřeš ho tou kartou, odpojíš od nabíjení a přejedeš na jiné parkoviště, na jiné straně města. Tam zapojíš, zamkneš kartou... a jdeš si vyřídit, co potřebuješ.
Vrátíš se za dvě hodiny, a už tam stojí jiná malá auta... jedno si vybereš, odemkneš kartou... atd.
😄
Který zákon přikazuje vydávat zvuky pro okolí do 30 km/h??? Co to je za blábol???
Potkal už jsem hromadu EV (pravda, ani jeden Zoe, ten to má možná sériově), ale žádný z nich nevydával umělé zvuky do 30 km/h, pouze Leaf pípal při zpátečce jak náklaďák.
Ty umělý zvuky jsou naprostá zbytečnost, ještě jsem to dosud v EV, co ho mám, nevyužil. Když jedete pomalu, tak dáváte jako řidič pozor, drivá většina lidi normálně vidí a těch pár jedinců poznáte snadno, že vaše auto nezaregistrovali.
Celou dobu se snažíme auta ztišit a když jsou tiché, tak by je zase někdo zhlučňoval...
Potkal už jsem hromadu EV (pravda, ani jeden Zoe, ten to má možná sériově), ale žádný z nich nevydával umělé zvuky do 30 km/h, pouze Leaf pípal při zpátečce jak náklaďák.
Ty umělý zvuky jsou naprostá zbytečnost, ještě jsem to dosud v EV, co ho mám, nevyužil. Když jedete pomalu, tak dáváte jako řidič pozor, drivá většina lidi normálně vidí a těch pár jedinců poznáte snadno, že vaše auto nezaregistrovali.
Celou dobu se snažíme auta ztišit a když jsou tiché, tak by je zase někdo zhlučňoval...
Nařízení EU, ale mělo by platit až od roku 2020.
Bohužel, místo aby učili populaci přemýšlet a sledovat trochu prostředí, zamoří nás nesmyslnými zvuky.
Bohužel, místo aby učili populaci přemýšlet a sledovat trochu prostředí, zamoří nás nesmyslnými zvuky.
Správně, nejlepší je mít auto se zvukem smysluplným, tedy se spalovacím motorem. 😄 :yes:
Pravěk? Ne, děkuji.
Takže hluk, vibrace a neplynulost, zbusoubena menicimi se převody vyhovují?
Mám dotaz, kolik jsi ridil elektromobilů?
Mám dotaz, kolik jsi ridil elektromobilů?
Nejen že vyhovují, je to přímo požitek - řídit si své auto se spalovacím motorem, poslouchat jak zpívá pod kapotou a mít požitek z perfektního řazení, přesného řízení a prostě precizního ovládání pořádného normálního auta se SPALOVACÍM motorem a MANUÁLNÍ převodovkou! 😄 :yes: :yes: :yes:
Pořádné normální auto, to už je fakt úchylné. Já "Arese" definuji normálnost, ostatní jsou nenormální... >😁
Podívej se na můj nikdy nezveřejněný blog, kde vybírám nové auto😒br />
[odkaz]
takže my dva jsme úplně na stejné vlně. A najednou přijde další věc a to je zkušenost s rychlými elektromobily. Zábava na úplně jiné úrovni, pořád se směješ, je to čistá radost. Lineární zátah, ticho v kabině, to je prostě fantastické. Neodsuzuj prosím elektromobily, protože až je vyzkoušíš, tak si pravděpodobně jeden objednáš.
Já říkám po těch letech jednu věc: Téměř všichni, kdo elektromobil nevyzkoušeli, jsou proti nebo mají dokonce averzi. Všichni, kdo elektromobil vyzkoušeli, nad ním minimálně uvažují. Ty emoce totiž z elektromobilu jen stříkají.
Podívej se na můj nikdy nezveřejněný blog, kde vybírám nové auto😒br />
[odkaz]
takže my dva jsme úplně na stejné vlně. A najednou přijde další věc a to je zkušenost s rychlými elektromobily. Zábava na úplně jiné úrovni, pořád se směješ, je to čistá radost. Lineární zátah, ticho v kabině, to je prostě fantastické. Neodsuzuj prosím elektromobily, protože až je vyzkoušíš, tak si pravděpodobně jeden objednáš.
Já říkám po těch letech jednu věc: Téměř všichni, kdo elektromobil nevyzkoušeli, jsou proti nebo mají dokonce averzi. Všichni, kdo elektromobil vyzkoušeli, nad ním minimálně uvažují. Ty emoce totiž z elektromobilu jen stříkají.
Takže SQ7 pryč a Tesla X domů?
To vůbec ne, já elektromobil nebudu kupovat. Jen mě vždycky udivuje ta definice normálnosti a nenormálnosti. Výsměch ostatním si můžeš dovolit v určitých případech (i když samo o sobě je to známkou narušené osobnosti), ale být Arese, určitě bych neodsuzoval jiná řešení pohonu. Já zatím stále na vlně M2C... 😄
Plus SQ7 nechci prodat nikdy v životě, doufám, že to dodržím aspoň pár let. 😉
Plus SQ7 nechci prodat nikdy v životě, doufám, že to dodržím aspoň pár let. 😉
Právě se lopotíms konfigurátorem nástupce své současné X5, ke čtyřem kroužkům zpátky nepůjdu. Jen mě překvapilo jak je drahý Touareg a naopak velmi dobře naceněné nové GLE.
Ale vím jedno, auto s dojezdem 600km na rychlé dočerpání k dalším km je jasným a nekomprosmisním požadavkem.
Ale vím jedno, auto s dojezdem 600km na rychlé dočerpání k dalším km je jasným a nekomprosmisním požadavkem.
Jj, já zítra budu dělat srovnání SQ7 a nové X5 M50d a ve středu si jdu vyzvednout X5 40i na test. Jsem zvědav.
Taky jsem na to koukal, novej Touareg stojí stejně jako GLE (oboje s příplatkovým podvozkem, Tureg se stabilizátory a GLE s tím active body control). Akorát GLE je za ty peníze vevnitř hezčí (kůží obšitá palubka a ne ten plast) a vůbec detaily kabiny. Naopa tureg má natáčení zadní nápravy.
Každopádně to opravdu vypadá že koncem roku bude k objednání Tureg s V6 TSI a PHEV na bázi Cayennu E hybrid. Takže třikrát hurá...
Nicméně V8 TDI v Tuaregu si taky chci vyzkoušet, k dostání má být někdy v dubnu.
Každopádně to opravdu vypadá že koncem roku bude k objednání Tureg s V6 TSI a PHEV na bázi Cayennu E hybrid. Takže třikrát hurá...
Nicméně V8 TDI v Tuaregu si taky chci vyzkoušet, k dostání má být někdy v dubnu.
Na M2C jedině Hockenheim Silver, jinak toho budeš do smrti litovat! 😉
Proč ne white a nějaké ty labely navíc? >😁
Proč ne white?
- bílé auto dnes mají "všichni", a to říkám jako někdejší příznivec bílé a např. dlouholetý majitel bílého G5 GTI, ...když jsme nedávno vybírali nové auto, bílou jsem si zakázal (a černou barvu bych na auto nekupil už vůbec).
- sám píšeš, že nejvíc klasických M2 je v modré (souhlasím), ale hádej, která barva je hned těsně za ní?
- Hockenheim Silver je exkluzivně pro M2C, a to se cení
- Hockenheim Silver je hodně dobře trefený odstín, navíc i praktičtější, než bílá.
[odkaz] :yes:
- bílé auto dnes mají "všichni", a to říkám jako někdejší příznivec bílé a např. dlouholetý majitel bílého G5 GTI, ...když jsme nedávno vybírali nové auto, bílou jsem si zakázal (a černou barvu bych na auto nekupil už vůbec).
- sám píšeš, že nejvíc klasických M2 je v modré (souhlasím), ale hádej, která barva je hned těsně za ní?
- Hockenheim Silver je exkluzivně pro M2C, a to se cení
- Hockenheim Silver je hodně dobře trefený odstín, navíc i praktičtější, než bílá.
[odkaz] :yes:
K barvě kol, souhlasím s tvými argumenty pro světlejší, ale vybral bych ty tmavší, hodí se víc ke světlému laku a tmavým doplňkům. V tomto designu mi přijdou ta světlejší trochu moc retro, ty tmavší jsou takové současnější a sportovnější.
Nejsou to klasicky černá kola, ale spíš kovově kouřová, v reálu vypadají lépe, než v konfigurátoru😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Není tam nějaká možnost alcantary na sedačky?
Komfortní přístupový systém zatím považuji za usnadnění pro případné zloděje, a když chceš ještě relativně klasické auto (manuál, analog budíky), tak proč ne ještě s klasickým klíčem, který za 10-15 let už taky nebude. Navíc nám to teď zrovna třeba u 740d blbne, někdy to nejde zamknout tlačítkem na klice, nebo se při zamknutí nevypne středový LCD apod. A u takto zaměřeného auta se to dá oželet snadněji, než třeba u praktického rodinného vozu.
Naopak bych přidal speed limit info, na to jsem si zvykl a chybí mi to v některých starších autech.
Nejsou to klasicky černá kola, ale spíš kovově kouřová, v reálu vypadají lépe, než v konfigurátoru😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Není tam nějaká možnost alcantary na sedačky?
Komfortní přístupový systém zatím považuji za usnadnění pro případné zloděje, a když chceš ještě relativně klasické auto (manuál, analog budíky), tak proč ne ještě s klasickým klíčem, který za 10-15 let už taky nebude. Navíc nám to teď zrovna třeba u 740d blbne, někdy to nejde zamknout tlačítkem na klice, nebo se při zamknutí nevypne středový LCD apod. A u takto zaměřeného auta se to dá oželet snadněji, než třeba u praktického rodinného vozu.
Naopak bych přidal speed limit info, na to jsem si zvykl a chybí mi to v některých starších autech.
Dobře, tak si místo slova "normální" dosaď třeba výraz "tradiční" nebo "klasický". Lepší? 😄
P.S. Co je na tom špatného, když k požitku z řízení auta nemusím mít supersilný (elektro)motor (kde jinde ho vlastně lze legálně naplno využít, než na okruhu, nebo na německé dálnici?) ale stačí mi jen to ovládání mechanického benzinového stroje s "živým", "zpívajícím" a vytáčejícím se spalovacím motorem, manuální převodovkou, 3 pedály, přirozeným brzdným účinkem nezprzněným rekuperací a precizním řízením? Nemluvě o mnohem příznivější ceně a dojezdu cca 800 km na jednu bleskovou zastávku u pumpy a o agilitu danou o stovky kg nižší pohotovostní hmotností těžkopádných a drahých akumulátorů?. Co je na tom pro tebe tak nepochopitelného? 😄
P.S. Co je na tom špatného, když k požitku z řízení auta nemusím mít supersilný (elektro)motor (kde jinde ho vlastně lze legálně naplno využít, než na okruhu, nebo na německé dálnici?) ale stačí mi jen to ovládání mechanického benzinového stroje s "živým", "zpívajícím" a vytáčejícím se spalovacím motorem, manuální převodovkou, 3 pedály, přirozeným brzdným účinkem nezprzněným rekuperací a precizním řízením? Nemluvě o mnohem příznivější ceně a dojezdu cca 800 km na jednu bleskovou zastávku u pumpy a o agilitu danou o stovky kg nižší pohotovostní hmotností těžkopádných a drahých akumulátorů?. Co je na tom pro tebe tak nepochopitelného? 😄
Niekoho prejdete, lebo nezaregistruje zvuk motora, potom budete pisat inac 😄 Urcite je lepsie aj pre vodica, ked ludia okolo auto registruju.
Lidi mají koukat okolo sebe, ne chovat se jak tupé stádo. Jsem víc cyklista a chodec než řidič, ale jsem naprosto proti jakýmkoli takovým umělým zvukům.
Dobrá kravina. Auto je menej hlučné, tak mu hluk vyrobíme. Tak potom by mali vrčať aj bicykle a kolobežky.
A bicykle nevrcia? Elektricky bicykel vrci a pekne ludia ustupuju a davaju pozor na chodniku 😄 Predpokladam, ze nejak tak vrci aj ten Zoe. Ked vypnem elektromotor na bicykli, tak zrazu je problem, ludia to neregistruju a potom je na to taky zvoncek.
Nové BOSCH i další jsou téměř bez hluku.
Elektrické kolo vrčí? Na jakém vraku jsi jezdil?
Na ceskom vraku Leader Fox .
[odkaz]
Trosku si dajte hlavu dokopy, raz ked napisem, ze niektore elektricke bicykle vrcia, tak asi mam vyskusane a fakt vrcia. Cena okolo 900 €. Nie kazdy ma 4500 € za elektricky bicykel, aby nebol "vrak".
[odkaz]
Trosku si dajte hlavu dokopy, raz ked napisem, ze niektore elektricke bicykle vrcia, tak asi mam vyskusane a fakt vrcia. Cena okolo 900 €. Nie kazdy ma 4500 € za elektricky bicykel, aby nebol "vrak".
Když by to šlo volitelně zapnout tak bych to využil. Kdykoliv parkuju u obchodu a chodí tam lidi, tak jim jedu za zadkem a netuší že je za nimi auto.
Je mi blbý troubit, tak čekám jen kdy si všimnou. To že by si měli dávat pozor automaticky nehledě na zvuk je samozřejmě věc jiná...ale prostě stává se mi to opravdu skoro každý den.
Ale jako že bych to nařizoval, to určitě ne. Lidi si musí dávat pozor než vejdou do vozovky a nevím proč by se kvůli tomu mělo montovat povinně nějaké šidítko...
Je mi blbý troubit, tak čekám jen kdy si všimnou. To že by si měli dávat pozor automaticky nehledě na zvuk je samozřejmě věc jiná...ale prostě stává se mi to opravdu skoro každý den.
Ale jako že bych to nařizoval, to určitě ne. Lidi si musí dávat pozor než vejdou do vozovky a nevím proč by se kvůli tomu mělo montovat povinně nějaké šidítko...
Musia davat pozor a aj tak nedavaju. Resp. davaju pozor, pocuvaju, ci za nimi nie je auto a ono je, len je tiche.
Správně!
Je to svým způsobem přirozený výběr, no ni?
A zršil bych i všechny ty airbagy a abs a já nevím co ještě... lidi mají dávat pozor. A kolik se ušetří za péči v nemocnicích!
Když lidi nebudou tak moc přežívat autonehody...
Je to svým způsobem přirozený výběr, no ni?
A zršil bych i všechny ty airbagy a abs a já nevím co ještě... lidi mají dávat pozor. A kolik se ušetří za péči v nemocnicích!
Když lidi nebudou tak moc přežívat autonehody...
Počet preživších pri autonehodách závisí od hluku, ktorý autá vydávajú? Prosím ťa, kam na tie vedecké poznatky chodíš?
Pri elektromobiloch ano. Tam, kde sa pohybuju ludia, je lepsie, ked auto v nizkej rychlosti nejaky zvuk vydava. Co je na tom tazke pochopit? Preto to bude aj povinne.
Tam, kde sa pohybujú autá, si musia dávať chodci bacha.Logicky, nie? Keď bude auto dobiehať do križovatky na voľnobeh a zrazí chodca, tak vodič bude na vine, že auto prišlo potichu? Netrep prosím ťa už.
Treba si vyskusat elektromobilom po takom parkovisku pri hypermarkete, ked ludia nebudu pocut. Raz skocia oni, raz vysunu kosik a oskrie sa blatnik. Musia davat bacha, aj davaju, ale ked nepocuju, tak co. Nemaju oci vzadu.
Ale to je chyba lidí, ne elektrického auta. Že ty jsi stejně retardovaný a umíš už jen čumět tupě do mobilu? Chápu, pak přehlídneš i náklaďák, nebo rozjeté hasičské auto se sirénou, jako jeden kluk kdysi v Brně. Nekoukal doleva ani doprava, prostě jen vlezl do silnice. Moc pěkná podívaná.
dokud bude mozno jezdit po mestech a vlasti v jakemkoliv aute, nebo aspon v tom co plni Euro 3-5, tak je - nejen - pro me ele mobil uplne bezpodstatny. Uz to bylo receno nekolikrat, z benzinu a nafty se plati statu pekelne velka dan a s poklesem bude stat hledat jak toto nahradit. Jednou budem "s placem" nabijet ty svy ele krabice a vzpominat na to jak jsme natankovali 50L za 2 minuty a frceli jsme 800km dal... A jak zaplacem az EON / CEZ zdrazi elektriku, radejc ani nepremyslet. Protoze sice ma kazdy prumerny barak 25A jisteni, ale kdyby kazdy zabral šponu byt jen na 50%, coz je realne behem nabijeni te ele krabice, tak to proste rozvodna sit neda... Ta ekologie nas vyjde kurefsky draho a to vsechny, bez vyjimky. Jediny kdo se bude smat a pocitat pakly petitisicovek po balikach budou vyrobci aut.
No, to je marný... tady Tě utlučou.. a označí za křováka...
A když se zeptáš, jak si to představují na sídlišti v Praze, kde bydlí řekněme 300 tisíc lidí v panelácích... a parkuje tam řekněme 100 tisíc aut.
Kde budou nabíjet? Jak budou nabíjet: 100 tisíc x 22kW... ?
A přitom zrovna tam, na dojíždění do práce po Praze by ten elektromobil ještě nějakej smysl dával.
Já, když jezdím z Vysočiny do práce 90 km, tak prostě elektromobil mít nemůžu... minimálně v zimě by to prostě nedojel.
I kdybych připustil, že bych ho dobil na konci, v nížině... jako, že by platilo to samé: kde bych ho tam asi tak nabíjel? Čekal v extrémně příznivém případě 1,5 hodiny u nabíječky?
Ale v zimě, proti kopci... prostě bych na jedno nabití nedokázal dojet zpátky.
A když se zeptáš, jak si to představují na sídlišti v Praze, kde bydlí řekněme 300 tisíc lidí v panelácích... a parkuje tam řekněme 100 tisíc aut.
Kde budou nabíjet? Jak budou nabíjet: 100 tisíc x 22kW... ?
A přitom zrovna tam, na dojíždění do práce po Praze by ten elektromobil ještě nějakej smysl dával.
Já, když jezdím z Vysočiny do práce 90 km, tak prostě elektromobil mít nemůžu... minimálně v zimě by to prostě nedojel.
I kdybych připustil, že bych ho dobil na konci, v nížině... jako, že by platilo to samé: kde bych ho tam asi tak nabíjel? Čekal v extrémně příznivém případě 1,5 hodiny u nabíječky?
Ale v zimě, proti kopci... prostě bych na jedno nabití nedokázal dojet zpátky.
Tá elektrina ťa postupne bude stáť toľko, čo tá nafta alebo benzín, to je každému mysliacemu človeku snáď jasné. Akurát ľudia nebudú musieť dýchať to svinstvo z výfukov a na pľúcach z neho nebudú mať povlak.
ja mam 1kWh za 1.70kc v NT a za 3kc ve VT, coz je hodne vzdaleny tem 5kc v clanku
Obdobně. 1,07 za kWh.
Počkej, tam ale není poplatek za přenosovou soustavu, obnovitelný zdroje a DPH ne? Kolem 1kč vychází silová elektřina. Celkové nejmenší náklady na kWh (s rozpočteným poplatkem za jistič a veškerýma poplatkama) jsou někde kolem 1,7kč/kWh pro 8h sazbu a s nějakým tarifem na EV. Jinak to bývalo kolem 2,2kč s DPH a vším pro 8hodin.
Já nevím, já jsem dostal prostě fakturu a tam je psáno toto😒br />
[odkaz]
Je to 1,09 zaokrouhleně, omlouvám se...
[odkaz]
Je to 1,09 zaokrouhleně, omlouvám se...
Hmmm, to jsem netušil, že to jde až takhle levně. Pokud tedy neplatíš nějaké poplatky (tím myslím třeba ten poplatek za jistič) v jiné faktuře (nevím, třeba náklady spojené s užíváním garáže do fondu SVJ), tak dost čumím. Docela bych chtěl vidět fakturu od poskytovatele energie, protože tohle je opravdu super cena a to se už ani zdaleka nevyplatí topit uhlím nebo jezdit na naftu...
Já jsem měl zase zato, ze tahle cena je v pohodě a nevybocuje z průměru. Nikdy jsem se o cenu za kWh nezajímal. Ptal jsem se na případné další poplatky ženy a ta říkala, ze nic navíc jsme neplatili. Jen kdybychom chtěli do budoucna navýšit jističe, tak pak snad ano.
Je mi to divný, protože silová elektřina v nejmenší sazbě (25 - pro bojler nebo nebo 27 pro elektromobil) se skládá z 1,4Kč silové elektřiny, cca 0,15 Kč poplatku za přenos, cca 0,5Kč za obnovitelný zdroje a nějakých haléřů. Takže pod 2 Kč s DPH nevím jak to udělat. Třeba těch 50 haleřů za obnovitelný zdroje je fixních pro všechny tarify.
Ale nevím, třeba je tam nějaký spešl tarif, třeba dopravní podniky tu elektřinu nekupují úplně za tyhle ceny..
Ale nevím, třeba je tam nějaký spešl tarif, třeba dopravní podniky tu elektřinu nekupují úplně za tyhle ceny..
Vzpomínáte na ten poprask, když po státní podpoře vytápění na elektřinu přišlo drastické zdražení proudu na vytápění?
A nemyslím akumulačky. Topení do vody, ale elektrickým topným tělesem... a řeči o ekologii byly úplně stejný!
Doplněný studiema na téma, jak je to dokonalej nápad, protože topí se nejvíc v noci, kdy je "přebytek" elektriky, protože továrny nepracují...
Proč si někdo myslí, že to teď bude jinak?
A nemyslím akumulačky. Topení do vody, ale elektrickým topným tělesem... a řeči o ekologii byly úplně stejný!
Doplněný studiema na téma, jak je to dokonalej nápad, protože topí se nejvíc v noci, kdy je "přebytek" elektriky, protože továrny nepracují...
Proč si někdo myslí, že to teď bude jinak?
No, realita je ta, že vytápění elektřinou vyjde na řekněme něco víc než dvojnásobek při topení uhlím. Při topení elektřinou s TČ je to nastejno. Nemyslím, že s ohledem na pohodlí je to nějak extra předražený.
Nejlepší je vytápění plynem - z hlediska komfortu i emisí. A pokud plyn v daném místě není dostupný, ještě pořád se dá za slušné peníze a bez velkého čoudu topit kvalittím dřívím.
Já už si to poslední dobou nemyslím. Provozujeme několik bytů topených lokálníma plynovýma kotlema a ty věčný revize a údržby mě už dost nebaví. Je to pořád něco, každej rok čištění kotle (1000-1500kč), revize komínu, ostatně i ten plynovod by se měl revidovat. No a pak to teda rozhodně není bezporuchový. Zatímco elektrokotel taky provozuju víc než 20 let bez jedinýho servisu.
Stavět si novostavbu, o plynu bych nepřemýšlel ani na vaření.
A dřevo, no pokud tě to baví tak proč ne, ale na můj vkus je s tím strašný práce.
Stavět si novostavbu, o plynu bych nepřemýšlel ani na vaření.
A dřevo, no pokud tě to baví tak proč ne, ale na můj vkus je s tím strašný práce.
Právě dokončujeme několik bytových domů s topením TČ, náklady na systém vzduch/vodajsoujiž na takové úrovni, že nemělo smysl investovat do plynového řadu. O provozních nákladech ani nemluvě.
Samozřejmě se dá očekávat zdražení EE, i přesto jde o velmi rozumné řešení.
Samozřejmě se dá očekávat zdražení EE, i přesto jde o velmi rozumné řešení.
Další článek z dílny SM, kde chybí závěr. Kua úvod, stať, závěr. Je to takovej problém? Neumí to novináři ze SM, nebo tu máte hrozně málo místa a nekopírujete celé články?
Fakt je to opruz.
Fakt je to opruz.
Pořád platí, že rychlodobíjení snižuje kapacitu/životnost baterie?
Trochu mi unika v cem vidi redakce smysl testovat na rok auto, ktere je uz tezce za zenitem, precejen rok vzniku 2012 je uz dneska dost elektromobilni pravek a cenove podobne treba hyundai jsou nekde uplne jinde...
Vyslekde testu - auto je docela v pohode, ale ma soustu much, pusobi zastarale (jak prekvapive), nema DC rychlodobijeni (asi jako jedine na trhu) ....
Vicemene bych rekl ze neni snad zadny racionalni duvod proc si poridit zoe, pokud uz chci ted aktune koupit auto na elektrinu a nemam na teslu, tak bych zvazil treba prave hyundai, nebo pri nejhorsim sestersky nissan leaf ... pripadne pokud nemam hluboko do kapsy, a libi se mi tak BMW i3...
Vyslekde testu - auto je docela v pohode, ale ma soustu much, pusobi zastarale (jak prekvapive), nema DC rychlodobijeni (asi jako jedine na trhu) ....
Vicemene bych rekl ze neni snad zadny racionalni duvod proc si poridit zoe, pokud uz chci ted aktune koupit auto na elektrinu a nemam na teslu, tak bych zvazil treba prave hyundai, nebo pri nejhorsim sestersky nissan leaf ... pripadne pokud nemam hluboko do kapsy, a libi se mi tak BMW i3...
Šetřilo se i na odhlučnění, při nízkých rychlostech je ve voze celkem ticho, ale již na okresce slyšíte jak hluk pohonu, tak výraznější hluk proudění vzduchu kolem karoserie. Na dálnici je ve voze poměrně hlučno, dokonce tak, že jsem musel výrazněji zesílit autorádio, abych rozuměl hovořícím - a to jsem v elektromobilu ještě nezažil.
Zdroj: [odkaz]