Asi to nevypadá zrovna vyloženě špatně.... to je asi tak vše. Měl jsem tu čest s klasickou Vestou, je to lowend se vším všudy, když vezmu v potaz tu cenu 550 tisíc, tak se musím pousmát, a i kdyby dobře jezdila, pořád za tyto peníze koupím silnější a sportovnější auta.
Klasická Vesta za 200-250 dle výbavy a tohle za 300.. pak by se to asi i prodávalo i v Evropě.
Když je to z Ruska, můžu s tím jezdit po chodníku a pěší zóně jako je tam obvyklé? >:-[] >:D
Nic ve zlým, když odhlédnu od toho, že je to Lada (stejně to je přeznačkovaný Renault), tak ti konkurenti, cos tu nadhodil, jsou všechno oproti ní chudobky (jak vzhledem, tak interiérem). Je prostě poznat, že pro tyto značky je to levné auto, ale Lada to udělala jako top model a na tom autě je to prostě znát - sedačky, palubka, exteriér... A ta atmosféra pod kapotou by taky spoustu lidí mohla zviklat... ;-\ Není to tak dávno, co se tobě podobní smáli Dacii >:D
Snad nikdo mě tady nemůže podezírat z rusofilních tendencí, ale přiznejme si, že toto auto nevypadá vůbec zle. Jeho vzhledu totiž nesmírně prospěly nejen ty činčurinky na karoserii a hezká kola, ale hlavně výrazně snížený podvozek. Jsem přesvědčen, že za nějakých 350-380 000 by se u nás našlo nemálo zájemců, pro které by byl velkým lákadlem už ten atmosférický motor 1,8 l. Ale právě on by asi byl v EU kamenem úrazu kvůli emisím...
Děkujeme za poskytnuté zkušenosti s Vestou, až se tady bude prodávat, je potřeba si připomenout životní minimum v Rusku... :-|
Jinak je škoda, že nikde nejsou (nebo jsem neviděl) ekonomická čísla rozdělená Moskva/Petrohrad/západní Rusko a zbytek Ruska. To by to Rusko najednou vypadalo dost jinak :-)
btw životní minimum v ČR je 3410 CZK jestli správně koukám, takže je to dokonce nižší než v Rusku co uvádíš >:D
Já si pořád neumím představit někoho, kdo by si to koupil i za 380 tisíc, proč ?
Každý tady mudruje, jak jedině chce atmosféru, protože je to to pravý ořechový, ale pak si zkusí, jaké je to jet v nějakém autě s moderním motorem, zjistí, že je to stejně rychlé, nebo i rychlejší,protože ten motor má sílu nejen v červeném poli, méně to žere a takové auto bude ve všech věcech lepší, až možná na výbavu. Sportovní ta Vesta stejně není.
Jen tak namátkou co za tohle do 400 tisíc můžeš mít :
Ádo, s autama je to jasný. Tam už není co řešit. Při svém vzdělání a rozhledu by ses už měl zaměřit na očištění jazyka.Jenom těch idiotskejch slov, co pochází z francouzštiny...a přísloví. ;-)
[odkaz]
Jako já ve výsledku taky, ale zase Vesta má prvky výbavy, které Logan nemá a celkově je trochu výš. U nás by to měla hodně těžké kvůli značce. Kdyby se třeba Vesta prodávala jako P301, myslím si že by měla větší úspěch než současná 301 :-) Vidím ji totiž tak jako mezi Loganem a Rapidem, což je velmi úzké teritorium.
Ze zkušenosti s Rapidem i Vestou si myslím, že Rapid je přecijen lepším autem, zpracování, ale i věcmi jako infotainment, působí hodnotněji i přes tupé rány od zadní nápravy.
Právě, že image značky je tady mizerná, tak musí začít s nízkou cenou a nabídnout lepší produkt, než levná konkurence, což tady pořád nějak nevidím... o co je horší Dacie? A ta má lepší image :-)
Výbava u levných aut asi nebude to hlavní, protože dnes v základu mimo Škodovek je výbava celkem slušná, respektive už to není tak, že třeba vyberu náhodně: Hyundai i30 v základu není bez serva, bez airbagu, bez rádia a bez elektrických oken v předu...
Fakt pěkná, to bych netvrdil, já bych to nazval tak, že neurazí a nečiší z ní na kilometry daleko ,že je to Lada, že je to zaostalé auto z východu, které se vyrábí už 40 let stejné...
Dacia je mnohem dále. Tohle auto by konkurovalo Dacii před deseti lety, možná.
"Zatímco Moskva i Petrohrad si žijí často nad poměry, v „glubince“, tedy ve většině regionů, berou lidé kolem 15 tisíc rublů, asi 5000 korun měsíčně. Zaměstnavatelé s duší sovětských předáku se ovšem brání tím, že lidé více peněz nepotřebují. Protože s nimi tak jako tak neumějí nakládat."
Myslím, že tady by to nekupovali ani komunisti. A asi by bylo dobré připomenout, jak dlouho na to obyčejný Rus bude šetřit a tedy proč se jich tak málo prodává v obrovském Rusku...
Životní minimum v Rusku:
Důchodce: 8496 rublů
Dítě: 10 181 rublů
Dospělý 11160 rublů
Přičemž: 1000 rublů je cca 370 korun
Lada je lepšou volbou pre tých, čo chcú 4 valce a atmo motor a nie je ich málo. To bol aj môj prípad, Rapid, Toledo a Logan som musel vyradiť. Logan bol príšerný aj vovnútri, to Vesta je o míľu dalej.
To jo, ale to je statistika. Pak si projdeš Moskvu a všude samý zánovní Landcruiser a Mercedes. Na východě mají narozdíl od nás hodně peněz bokem. Takže realita nemusí být tak hrozná. Alespoň ve městech, Moskva a Petrohrad je náhodou slušná. Na vesnicích a těch zapádákovech zas ano, tam stále 18 století. Jedny tepláky a igelitka řepy a je vystaráno na týden.
První verze to dělali, měl jsem ho. Ale pak udělali nějakou změnu podvozku kdy ho velmi změkčili. Nicméně na tupých nerovnostech to dělá pořád, jel jsem tím nedávno jako taxíkem a přes přejezd, kde už jsou velké spáry to bylo hooodně znát, až jsem se lekl. Přes to místo jezdím jak sám různými auty, tak třeba i těmi taxíky, tak tam mám celkem porovnání. Na firmě máme třeba Sandero Stepway a to tam přejede jak nic :-)
Teď by mě docela i zajímalo jak by to přejela Vesta >:D
Ok, to souhlasím, i k dyž Mégane není zas tak marný, stejně jako ta i30Fastback, nicméně to je asi to dilema, jestli je důležitější dospělejší auto, jako celek, než výbava a já si troufnu říct, že to bude to první i za cenu horší výbavy. Jak jsem psal výše, já Vestu viděl, tu normální a každý korejec či francouz jsou v interiéru hodnotnější auta i v nižší výbavě... tedy alespoň za mne.
Já bych si asi stejně radši vzal ten Logan... a za 300 tisíc, co se taková obyčejná Vesta prodává, klidně i cokoliv jiného z klasického mainstreamu :-)
Víš, že VW s tím nápisem nepřišel, že jo ? Třeba slavné pickupy Toyota a Ford to mívaly na zadku už před 30-40 lety :-)
Re: Proč autor článku nepřidal taky fotky interiéru?
Protoze by k tomu musel dat zdravotni varovani. "Jste starsi 18 let?", "Netrpite poruchou rytmu?", "Netrpite erektilni disfunkci?", "A chcete?" atd.... a komu by se s tim chtelo crcat a tohle vsechno vyskrtavat, ze. :-)
Auto bez dieselu? K čemu je to dobré? Ty symetrické boční prolisy vypadají blbě. Kdyby to bylo ruské, dá se to překousnout. Ale s vlivem rendlíku je to neprodejné. :no:
Tak to tedy bylo hóódně přestřelené číslo, myslím že i kdybys ubral jednu nulu, tak je to hodně přestřelené. Možná těch 1000 kousků, to by mohlo odpovídat... ;-\
v cesku je asi situacia s cenami aut ina...lebo ja ked pridem do salonu Hyundai napriklad tak za i30 kombik si vypytaju 16-17 tisic € ked chcem parkovaciu kameru...ukazem im prstom do mobilu, ze to si radsej objednam comfort extra co je teraz v ponuke za 15300€ a predajca proste nic, kamenny ksicht, nulova reakcia na logicke argumenty, drzi sa svojej premrstenej ceny...pre obcana ziadna zlava, na firmu minimalne 5-10% zlava, Lada na firmu zlavu neda a Vesta kombik potom stoji tolko, co i30 kombi na objednavku po firemnej zlave...
idem k dilerovi Peugeotu a nuka mi tam 308 SW, rocnik 2017! so 40 tisic kilometrami, ze to je nasa predvadzacka (na ktorej asi predajca jazdi kazdy vikend na dovolenku alebo co), povodna cena (cennik) 18 tisic ale davaju na to zlavu 3 tisic €
toto je z mojich skusenosti uplna klasika, nakupia si nejake skladovky, importer nahodi celoplosnu akciu a predajcovia proste nic, auto v celostatnej akcii za 14 tisic a dileri ho predavaju v podobnej vybave za 15-16 tisic
uprimne sa necudujem, ze je Dacia najpredavanejsia europska znacka sukromnej klientely, naklikas si konfigurator, prides, zaplatis co si si naklikal a odides...v Lade je to podobne, len bez konfiguratora, sportova Vesta (ako hociake ine kvazi sportove auta) su pre mna nezmysel, ale obycajna vesta preco nie, zase nejaku extra konkurenciu velmi nema
jeden tu linkoval i30 fastback v prepocte za 13500 €, super cena, navstivil som par dilerov a pytal som sa na to auto (je fakt nadherne), ani za boha nechceli ist pod cennik cca 17 tisic
Ono to ruské je, motor je ruský, převodovka taky (vyjma robotů, ty sou ZF), kastle je ruská, podvozek taky. Nějaké páčky a budíky z Renaultu nejsou podstatné, to nedělá auto autem.
Neofiko dovoz (Remoraid vyškov) bere auta od ofiko prodejce na Slovensku, což je SlovLada. Samozřejmě si připočítává marži za dovoz, přihlášení + vlastní zisk.
Pak jsou modely, které se v EU ofiko neprodávají a vozí to sem Canocar, AMC Radíkovice a další přímo z ruska, tam sou náklady daleko větší, musí to mít individuální homologaci atd
Tam nemůže nikdo čekat, že to bude stát o 30 tis víc než v rusku, to je utopie. Navíc se platí clo
I tak se ty auta vozí, v čr sou minimálně 3x Xray a několik pikapů Niva a Bronto nivy....
na to zabudni, to už ani Daciu za to nedostaneš, síce ju majú v ponuke ale v skutočnosti ju nekúpiš, lebo nestíhajú, tak robia len od strednej výbavy vyššie,
mám dokker nový 1,6l hladký + plyn za 11.400 s DPH
dokker je najpredávanejšie auto vo svojej kategórii v EU, podotýkam
Mi ta Lada nevadí jako takhle. Ale je třeba si jasně říct, že to je jakýsi "pod Logan" a podle toho by se měla chovat a mít ceny. Za 249.000,- v plné a šoupat nohama, proč ne. Takhle moc tlačí na pilu a výsledek působí nereálně a směsně.
Scout som siel aj ja, ten funguje dobre, sice je tuhy v meste a na ostrejsich nerovnostiach, ale ked chytis vacsie diery a fakt rozbitu alebo polnu cestu tak toho znesie vela a nevydava to rany az v extreme... v tomto ma prekvapila, jazdi to dobre, je to robustne
u nas su to servisne vozy takze to nikto nesetri a prejazd tram kolaji uplne v pohode, tak ako od prednej napravy tak aj od zadnej, ziadne rany zo zadu... aspon nie vacsie ako z predu, vravim lepsie jak octavia 3 s vleckou ta od zadu bucha viac ako na predku...
zdoraznil som len nejake tie vyhody lady nic viac..... aj ja som uz startoval pri -20 pred rokom rano o 5tej sme tu mavali neraz mali taketo kosy ( tento rok uz len nejakych -12 pred par tyzdnami.. viac hadam nebolo ) ... a pohoda..
len proste vesta je prisposobena lepsie aj na ine podmienky uz z principu fungovania domaceho trhu a danych klimatickych podmienok ... tym ale netvrdim ze i30 nenastartuje pri -30 ...
No holátka jsou to jednak, ale hlavně všechno jsou to předváděčky s uváděnou původní ceníkovou cenou cca o 100k vyšší. Tzn. to už jsme zase u tématu jestli novou Dacii nebo jetou Octavii.
problem vidim v tom ze cena takychto aut sa uz prelina s plnotucnymi vozmi.. to iste aj minovozy.. za kusok lepsi minivoz uz das v podstate to iste co za podstatne vyspelejsi vacsi maly voz s neraz este aj vacsim vykonom a celkovo lepsou bezpecnostou vacsim kufrom atd.. proste sila ale je to tak .. preto podla mna ninivozy ani nepreziju a casom uplne skoncia .. este par rokov a skoncia pretoze ich vyrobcovia proste nevedia dnes uz vyrobit o adekvatnu sumu lacnejsie ako vacsie vozy ..... osatnu uz len nejake tie uspesne chutovky taziace z historie a imidzu ako F500 a pod.. tam predaje nadalej budu este predpokladam solidne
Za 300 tis. korun radsej este raz urobim vylet s rodinou na N.Zeland a ta cesta bude stejne utrpenie ako Lada , to auto by malo mat v Cesku cenu 180 tis. korun potom by o tom ludia zacali rozmyslat. >:D
rapid som mal par dni ako nahradne auto pred par rokmi .. a jazdi normalne bez pocitu nejakeho "lowendu" suhlas ... prednu napravu ma dokonca taku istu ako mam ja v pole a zadok mi prisiel vcelku slusne utlmeny ale vsetko posudit neviem kedze som s nim siel len sam a auto nebolo moc zatazene.... .. ale v tomto smere to je v pohode auto .. nikde nic nevrgzalo nebuchalo ... je sice kusok proporcne uzsie vzhladom na dlzku kasne a je vidiet aj iste kompromisy na materialoch rovnako vyplne dveri a pod.. ale nic strasne... povedal by som ze ako celok je na pomedzi malej a nizsej strednej triedy... rozhodne je to ale vyspelejsie auto ako logan alebo P301 vesta a pod... octavia 3 za mna uz nema ten smrnc predoslej 2-ky... ta sa mi zda stale ( aj na pohlad ) akasi lepsia ale tak novou O3 som nesiel no.. ale ved zle auta dnes uz nie su... otazne je len co za danu cenovku sa da povazovat ako este dobre a super a co uz ako menej prijatelne alebo vyslovene az neprijatelne ... osobne by som si ale v cene 4x4 octavky vybral jasne outlandera alebo nieco taketo proste "SUV-ckovite" .. najlepsie made in japan
ktora verzia Rapidu davala tupe razy od zadnej napravy ? vo firme mame Rapidy 1.6tdi pred FL aj po FL na 16kach a tlmia po Prahe lepsie nerovnosti aj v zadu ako Octavie 3 1.6tdi... celkovo mi pride rapid podvozkovo kultivovanejsi ako Octavia s vleckou, ta drnca priserne aj na 15kach s 65 profilom... Octavia zas znesie na okreske viac, ale dan za komfort je vysoka... Scout 4x4 O3 funguje najlepsie z Octavii
za 350 za mna urcite radsej ten i30 fastback s 1,4tgdi co tu hodil ozzy... ale tak vesta zase nastartuje aj pri -30 .. ma proste ine vyhody ja viem .. kto ju chce tak si ju proste kupi a nebude osahavat dalsich 20 aut ... asi o tom to bude ... sused u nasich ma bielu nivu asi 5 rocnu... a mal aj stare lady nejake predtym ... on by vestu iste kupil a kaslal na nejakeho hypermoderneho fastbacka :*) ... ale takychto zakaznikov ako on je proste malo no.... ti lade moc v eu cisla nespravia .. chce to proste este o kusok vyspelejsie vozy... ale vidim uz spravny smer.. navyse budme uprimni... sedany ako take bez ohladu na technologicku vyspelost a povod u nas stejne nikdy moc nefrcali a v europe obecne tiez nie.... a stale sa pytam este aj to v com je problem ze tu nemame cross X-ray-... predaval by 5 nasobok vesty ale ok... lada si zrejme vzala za vzor alfu a jej logiku ... skoda debat v tomto smere no
ten fastback je lakavy.. no a potom daj 300 litrov za vestu ... vravim u nas taketo nieco by malo stat 200 litrov... teda u nas konkretne 7 tisic eur ...
Tak jasně, já bych samozřejmě v této cenové relaci sáhnul po Tipu, ale stejně si myslím, že tato Vesta by při slušné ceně i na našem trhu mohla být zajímavým zpestřením. :-!
ano aj toyoty aj mitsubishi ( obzvlast kdejake stare offroady a dodavky presne ) .. obecne japonci proste .. ti taketo napisy mali uz davno jasne ... narazal som ale na sucasnost... a sucasne modne trendy kde lada "oprasila" tuto "frajerinku" nakoniec skor ako samotny vw
ale aj najnovsi koncept velkeho SUV od mitsu ma opat takyto nejaky napis na kufri [odkaz] .. zrejme nas caka nova moda... po ciernych lesklych C stlpikoch a led pasikoch vo svetlach a dvojfarebnych kasnach budeme mat pre zmenu teraz na kazdom druhom aute siroky chromovany 3D napis modelu cez cele veko kufra... no uvidime ... skarede to za mna sice nie je ale nie kazdemu auto to asi uplne sadne... velkym autam asi skor...
s tym poslednym odstavcom suhlas asi tak veru ... bohuzial teda.. ale len technicky.. lebo dizajnom je vesta podla mna plne na urovni a mne sa dokonca paci viac ako logan...
PS: ak sa nemylim tak vesta ma vzadu cez kufor siroky napis L A D A .... v tomto napriklad predbehla aj slavny vw >:D ... ktory az po facelifte pasastu na zadok "nalepil" siroky nazov p a s s a t :-) .. to aby udrzal krok s vychodnou konkurenciu... ale to bol len taky for jasne.. :-) .. bohuzial pravda je inde no ;-\
ved prave to je problem tych kdejakych "kompromisnych aut" ... ze cenou su uz stejne skoro jak klasicke plnotucne vozy ... vzdy to vravim ze nejake to jednoduche mensie auto by malo stat 6-7 tisic a nie 11 tisic... to iste minivozy... kto da dnes za pandu 12 tisic ked v tej cene ma o triedu vacsiu a aj silnejsiu 208-cku alebo nejake to uz skoro rodinne rio ... a to iste vesta... kto da za relativne este kompromisne auto cenu ako za klasicke plnotucne auto s dlhorocnymi skusenostami v danom segmente... ja u nas nejaku tu vestu vidim ... bordova je fakt pekna ale je ich fakt malo.. pri pohlade do cennika sa bohuzial ani nedivim... navyse v niektorych kuskoch vesty si uz aj na cene leonu ci golfu... proste fakt nekupitelne aj keby si bol neviem aky fanda ;-\ .. navyse u ans podla mna veste hodne berie zakaznikov prave dacia... ktora ma u nas uz aj napriek celkovo mladsiemu veku daleko lepsie renome ako lada
Cenu myslíš z toho neofic. dovozu? Ty ceny přes ně jsou nesmysl, Vesta Sport za 350k (jak je v článku) mi zní jako levnější (a možná s lepší výbavou? :D) variace na Rapid Sportline (dřív Monte Carlo), s ofic. dovozem by mohlo stát tak 400k? Proč ne, jen ta image značky by to brzdila...