Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lada Vesta Sport
Lada Vesta Sport
Lada Vesta Sport
Lada Vesta Sport
17 Fotogalerie

Lada Vesta Sport se začíná prodávat. Sportovní ale tolik není

Nabídka modelu Lada Vesta se neustále rozšiřuje. Naposledy ruský výrobce začal nabízet její sportovní verzi.

Lada Vesta se od příchodu na trh v roce 2015 stala hitem. Vloni byla nejprodávanějším modelem na domácím ruském trhu s tím, že její tamější prodeje meziročně vzrostly o 40 % na 108.364 kusů. Automobilka však neusíná na vavřínech a nabídku vozu postupně rozšiřuje, aby nalákala nové a nové zákazníky. Naposledy portfolio doplnil dynamicky laděný sedan Vesta Sport.

Ten se světu poprvé představil ve formě konceptu už v roce 2016, v rámci tehdejších oslav 50 let od založení Lady. Sériová verze následovala loni v létě, když debutovala na tehdejším moskevském autosalonu. A nyní už ji mohou ruští zákazníci objednávat, s cenovkou 1.009.900 rublů (v přepočtu bezmála 350.000 korun).

To se v přepočtu nezdá moc, vězte ale, že se jedná o nejdražší verzi Vesty s takřka dvojnásobnou cenou oproti základnímu provedení. Nejlevnější variantu tohoto vozu pořídíte za 554.900 rublů, což je asi 191.000 korun.

A co za tuto částku dostanete? Předně posílený motor, kterým je atmosférická zážehová osmnáctistovka s výkonem vzrostlým z 90 kW na 107 kW. V evropských podmínkách to možná není mnoho, na poměry Lady ale ano. Spárována je s pětistupňovým manuálem a vozu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 9,6 sekundy a jet maximální rychlostí 198 km/h.

Sportovní styl tak Vesta Sport dává spíše najevo svoji vizáží. Upravené nárazníky se inspirovaly u okruhové Vesty, nasazované nejen na domácích závodech na ruských tratích, ale v minulých letech také v šampionátu WTCC.

Na boku si všimnete zase černě lakovaných krytů vnějších zpětných zrcátek nebo nových 17palcových kol obutých do nízkoprofilových pneumatik. Zádi zase dominuje difusor s integrovanými koncovkami výfuku. Zajímavostí jsou i nové, falešné chladicí otvory, do nichž jsou zakomponovány parkovací senzory. Víko kufru zase zdobí decentní spoiler s integrovaným brzdovým světlem z diod.

Podvozek je snížený o 31 milimetrů, Vesta Sport se dočkala i specifického naladění nebo větších předních kotoučů. Kotoučové brzdy mimochodem najdete také vzadu, kde nahradily výchozí bubny. Lada pak zdůrazňuje i sportovní režim ESP a možnost jeho úplného vypnutí.

Výbava pak odpovídá postavení auta na vrcholu nabídky Vesty. Je v ní zahrnuta klimatizace, tempomat, multifunkční volant s věncem z perforované kůže, vyhřívané přední sedačky, čalounění alcantarou nebo dešťový a světelný senzor. Za 36.000 rublů (cca 12.400 korun) si pak lze dokoupit paket Multimedia zahrnující zadní parkovací kameru, multimediální systém, navigaci a vyhřívané čelní sklo.