Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Vesta Sport se začíná prodávat. Sportovní ale tolik není

David Bureš David Bureš 7. 2. 2019
17
83
Zobrazit náhledy (17)
Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport Lada Vesta Sport
Nabídka modelu Lada Vesta se neustále rozšiřuje. Naposledy ruský výrobce začal nabízet její sportovní verzi.

Lada Vesta se od příchodu na trh v roce 2015 stala hitem. Vloni byla nejprodávanějším modelem na domácím ruském trhu s tím, že její tamější prodeje meziročně vzrostly o 40 % na 108.364 kusů. Automobilka však neusíná na vavřínech a nabídku vozu postupně rozšiřuje, aby nalákala nové a nové zákazníky. Naposledy portfolio doplnil dynamicky laděný sedan Vesta Sport.

Ten se světu poprvé představil ve formě konceptu už v roce 2016, v rámci tehdejších oslav 50 let od založení Lady. Sériová verze následovala loni v létě, když debutovala na tehdejším moskevském autosalonu. A nyní už ji mohou ruští zákazníci objednávat, s cenovkou 1.009.900 rublů (v přepočtu bezmála 350.000 korun).

To se v přepočtu nezdá moc, vězte ale, že se jedná o nejdražší verzi Vesty s takřka dvojnásobnou cenou oproti základnímu provedení. Nejlevnější variantu tohoto vozu pořídíte za 554.900 rublů, což je asi 191.000 korun.

A co za tuto částku dostanete? Předně posílený motor, kterým je atmosférická zážehová osmnáctistovka s výkonem vzrostlým z 90 kW na 107 kW. V evropských podmínkách to možná není mnoho, na poměry Lady ale ano. Spárována je s pětistupňovým manuálem a vozu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 9,6 sekundy a jet maximální rychlostí 198 km/h.

Sportovní styl tak Vesta Sport dává spíše najevo svoji vizáží. Upravené nárazníky se inspirovaly u okruhové Vesty, nasazované nejen na domácích závodech na ruských tratích, ale v minulých letech také v šampionátu WTCC.

Na boku si všimnete zase černě lakovaných krytů vnějších zpětných zrcátek nebo nových 17palcových kol obutých do nízkoprofilových pneumatik. Zádi zase dominuje difusor s integrovanými koncovkami výfuku. Zajímavostí jsou i nové, falešné chladicí otvory, do nichž jsou zakomponovány parkovací senzory. Víko kufru zase zdobí decentní spoiler s integrovaným brzdovým světlem z diod.

Podvozek je snížený o 31 milimetrů, Vesta Sport se dočkala i specifického naladění nebo větších předních kotoučů. Kotoučové brzdy mimochodem najdete také vzadu, kde nahradily výchozí bubny. Lada pak zdůrazňuje i sportovní režim ESP a možnost jeho úplného vypnutí.

Výbava pak odpovídá postavení auta na vrcholu nabídky Vesty. Je v ní zahrnuta klimatizace, tempomat, multifunkční volant s věncem z perforované kůže, vyhřívané přední sedačky, čalounění alcantarou nebo dešťový a světelný senzor. Za 36.000 rublů (cca 12.400 korun) si pak lze dokoupit paket Multimedia zahrnující zadní parkovací kameru, multimediální systém, navigaci a vyhřívané čelní sklo.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
lada
Barrichello
| 9. 2. 2019
100 000 ks je nesmysl, 1000 ks je další nesmysl, tolik se prodá zhruba v madarsku....kde máš německo, rakousko, slovensko, čr, francii atd
lada
Arese
| 9. 2. 2019
Tak to tedy bylo hóódně přestřelené číslo, myslím že i kdybys ubral jednu nulu, tak je to hodně přestřelené. Možná těch 1000 kousků, to by mohlo odpovídat... ;-\
Prostě hezké auto
Vauban
| 9. 2. 2019
v cesku je asi situacia s cenami aut ina...lebo ja ked pridem do salonu Hyundai napriklad tak za i30 kombik si vypytaju 16-17 tisic € ked chcem parkovaciu kameru...ukazem im prstom do mobilu, ze to si radsej objednam comfort extra co je teraz v ponuke za 15300€ a predajca proste nic, kamenny ksicht, nulova reakcia na logicke argumenty, drzi sa svojej premrstenej ceny...pre obcana ziadna zlava, na firmu minimalne 5-10% zlava, Lada na firmu zlavu neda a Vesta kombik potom stoji tolko, co i30 kombi na objednavku po firemnej zlave...

idem k dilerovi Peugeotu a nuka mi tam 308 SW, rocnik 2017! so 40 tisic kilometrami, ze to je nasa predvadzacka (na ktorej asi predajca jazdi kazdy vikend na dovolenku alebo co), povodna cena (cennik) 18 tisic ale davaju na to zlavu 3 tisic €

toto je z mojich skusenosti uplna klasika, nakupia si nejake skladovky, importer nahodi celoplosnu akciu a predajcovia proste nic, auto v celostatnej akcii za 14 tisic a dileri ho predavaju v podobnej vybave za 15-16 tisic

uprimne sa necudujem, ze je Dacia najpredavanejsia europska znacka sukromnej klientely, naklikas si konfigurator, prides, zaplatis co si si naklikal a odides...v Lade je to podobne, len bez konfiguratora, sportova Vesta (ako hociake ine kvazi sportove auta) su pre mna nezmysel, ale obycajna vesta preco nie, zase nejaku extra konkurenciu velmi nema

jeden tu linkoval i30 fastback v prepocte za 13500 €, super cena, navstivil som par dilerov a pytal som sa na to auto (je fakt nadherne), ani za boha nechceli ist pod cennik cca 17 tisic
Avatar - Barrichello
Lada
Barrichello
| 8. 2. 2019
Tady sou taky lidi co dělaj za 15 000 čistého.....
Avatar - Barrichello
Lada
Barrichello
| 8. 2. 2019
Lada je v rusku nejprodávanější a prodává se tam Vest hodně. Dohledej si prodejní čísla za 2018, bylo to nedávno na Autoforum

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku