Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejvýznamnější modely Renaultu s turbodmychadlem: Začalo to ve formuli 1

Na počátku první „nehybridní“ turboéry ve formuli 1 stála francouzská automobilka Renault. Výfukové přeplňování později uplatnila i v sériové produkci. Dávno předtím, než si jej vynutily emisní limity...
Zpět na článek
7. 2. 2019 20:13
Re: Žán Pjér Žabují, René Arnů,
pamätám, aj na Fuego si pamätám,
ked som ho prvýkrát videl, skoro som padol na sedací sval,
neskutočný design, dodnes ikona
Avatar - Dinar
8. 2. 2019 08:44
Re: Žán Pjér Žabují, René Arnů,
Vůbec si neumím představit, s čím by kdo přišel, být dneska v pravidlech podobná volnost jako na začátku 80. let, myslím, že bychom čučeli. Naopak, když jsem se díval na jen hrubá technická pravidla pro 2019, tak jsem si říkal, že z toho nemůže lézt týmům nic jiného, než naprosto stejné auto u všech. ;-\
7. 2. 2019 20:18
Re: Žán Pjér Žabují, René Arnů,
Len je škoda, že dnes je technická kreativita tak trochu v úzadí...
Avatar - Dinar
7. 2. 2019 19:27
Žán Pjér Žabují, René Arnů,
jsem jako školák vyslovoval s patřičným přízvukem a kreslil si do sešitu nádherné žluté monoposty, zejména ty z let 80 - 82 s krásným provedením zadního křídla, to byly artefakty.
A je čistě zásluhou buldočí výdrže a snahy Renaultu, že v polovině 80. let turba v F1 přetlačila atmo cosworthy a ferrári. :-) :yes:
8. 2. 2019 17:39
hmm...
Tak teprve teď jsem si prohlédl všechny přiložené fotky. A ani ty další Renaultíky nevypadá vůbec špatně, hlavně ta 3dv. R11 a nabroušená Superpětka! :-) :yes: :yes: :yes:
P.S. Ádo, radši to vůbec neprohlížej, mohl bys utrpět infarkt! >:D
8. 2. 2019 14:13
Je to paráda...
...vidět takto po letech červené Fuego na titulní fotce. Dodnes nádherné auto! :-) :yes: :yes: :yes:
9. 2. 2019 00:07
Re: hmm...
Kdepak, on je masochista a články o renaultech čte rád, je to to jediný co ho ještě vzruší. :-!
27. 8. 2021 09:44
Safrane Biturbo
"Tohle auto nebylo zaměřeno na nějaké sportovní, či dokonce závodní choutky, šlo o velkého, komfortního a rychlého polykače dálničních kilometrů."
Jiste... proto má biturbo třeba mezinápravovej samosvor, nebo s nim Michael Schumacher najezdil po Nurburgringu 20tkm kvuli odlazeni vejšky a tvrdosti pruzin vs. tlaku v měchách a odlazení třech úrovní tuhosti adaprivních tlumičů... Realita je totiz takova, ze je toho auta na dalnici skoda, mnohem vic si ho clovek uzije na okreskach, krom toho, ze je to univerzalne ultrapohodlny a ultrarychly premistovadlo s obříma koulema na jakykoliv cesty a vzdalenosti. Nerikam, ze je to zavodni stroj, nebo ze nema chyby, samozrejme nejvetsi slabinou vychazejici z koncepce pohonu a rozlozeni hmotnosti je mirna nedotacivost, ale skutecne jen mirna a velmi citelna a jednodusse podychtitelna. Celkove ale na okreskach funguje takovym zpusobem, ze by mu horko tezko ujizdely i imprezy a lancery, nejspis by neujely.. Doporucuju pohledat na youtube "safrane biturbo serpentines" a mrknout se pro predstavu jak se to chova mimo dalnici.. :)
PS: krom designu narazniku (i zadniho) to auto vyvijel Hartge, u Irmschera se "pouze" tech 806 kusu skladalo na zaklade renaultem dodanejch atmosfer V6 quadra, z navrhu ma irmscher na svedomi jen ty narazniky s koncovkou vejfuku a castecne interier, ony se u Irmschera skladaly interiery vsech Baccar, nejen biturb.. Co se podvozku tyce, ten renault daval i do obycejnejch safranu v lepsich vybavach s lepsima motorama, pro biturbo byl jenom trochu prelazenej, ale nic novyho na nem nebylo oproti ostatnim safranum, i na biturbech byly ty samy adaptivni tlumice s mechama od sachs/boge, jenom proste pro biturba prenastaveny behem testovani na nurburgringu s Michaelem Schumacherem za volantem. :)
9. 2. 2019 00:56
Chybí tu V6 Turbo..
..Alpine GTA, R25, ani ta zmínka o A610 to moc nezachránila :-O