S modelem I-Pace se Jaguaru povedlo předběhnout konkurenci. Jako první prémiová automobilka totiž přišla s rodinným luxusním elektromobilem. Je ale tohle prvenství vůbec k něčemu?
.. ale jinak docela fajn test
Přijde mi legrační když plně nabité auto u kterého se výrobce chlubí dojezdem 470 km ukáže na budíku jen 310 km. Výrobce tedy realitu přikrášlil o +50 % !!!
Ostatně se spotřebou skoro 30 kWh/100 km je to pěkně nenažraný cvalík
Velká EV jsou dobrá na vytahování peněz z kapes lidí kteří na to mají, tam bude dobře plnit funkci Jag, Audi i Porsche a už delší dobu plní tuto funkci Tesly.
Málokdo z nich mají EV jak jediné auto v rodině.
Specielně amíci ukrývají ve stodole plnotučný truck a na webu se potom honosí "ekologickými" priusy a teslami.
Viz garáž Arnolda S., sluníčka našeho. Pokrytectví nejvyššího stupně.
No čekal bych v prvé řadě že s nabitou baterkou to aspoň ukáže těch slibovaných 470 km.
A pak už je samozřejmě na mě, jak moc eko pojedu. Když pojedu rychleji, dojezd taky může padat rychleji. Ale proč auto takhle zesměšňuje údaj výrobce už předem, aniž bych vůbec vyjel, to netuším.
Nevěřím že je to jen poklesem teploty lehce pod nulu. To by pak třeba mínus deset diskvalifikovalo elektromobily úplně.
Tak za tuhle cenu odjizdim teda v BMW M3 a koukam se po rocnim Porsche 911 =D
Ale zas lidi, kteri to kupuji, jsou bud bohati super-eko nadsenci, nebo je to 3 auto do domu, ktere bude stat v garazi po boku Mercedes S a Range Rover. Kdyz se pojede dal, pojede se jinym. Po meste je EV dobry.
Ačkoliv ano, přece jen, blbá atmosféra má pořád nejrychlejší reakci na plyn a elektromotor navíc umocněnou točivým momentem. Diesel může být klidně velmi rychlý, ale ten nástup prostě bude vždycky opožděný. Je to o tom efektu.
Reakce na plynový pedál je u elektroauta nejrychlejší, jednak žádné zpoždění, druhak vysoký točivý moment. U klasického spalovacího motoru ten začátek není tak dramatický.
200-300km dojazd je stale dost obmedzujuci, ale ono je to vlastne este horsie. Podla testu vraj na dialnici berie 30-50kWh/100km. Takze netreba ani zimu, a skutocny dojazd po dialnici je len ~200km (90kWh bateria)! To je sotva na hodinu a pol jazdy...
Pritom v teste sa pise, ze s 50kW rychlo-nabijackou trva nabitie dve-tri hodiny. Takze pri dlhsej trase clovek stravi viac casu cakanim pri nabijacke, nez vlastnou jazdou. To su pre mna absolutne neprijatelne hodnoty, aj keby bola rychlonabijacka na kazdom rohu...
Druha vec, cena: 2.5 miliona Kc je teda odvazna cena. Za to si clovek moze kupit slusne auto s benzinovym motorom, a este mu zostane dost na benzin...
Taky že diskvalifikuje a kdyby bylo mínus 20, tak klesne kapacita baterií ještě víc a ukáže ti to třeba jen 150 km. Je to stejný jako klasická autobaterie. Čím větší je zima s tím menším dojezdem musíš počítat a to zjevně od dost nižším. To je právě velká nevýhoda elektromobilů, kterou zarytí elektromobilisti radši moc nezmiňují.
Nemôže to byť tým, že je zima a teploty často pod nulou? Zrejme pri ideálnejších teplotách by ten dojazd bol bližší papierovému údaju. Ostatne nemá to spaľovák tiež tak? Papierový údaj nejakej dvojlitrovej nafty je 4,9l a ty spravíš v bežnej premávke v zime 7, čo máš tiež zhruba o polovicu viac. Nechcem obhajovať EV, len uvažujem.
Presne to jsem chtel napsat. Ta odchylka je zcela srovnatelna s normalnimi auty. Misto 470km je to 350km (25% rozdil). Misto 5 litru na sto je to 6.5 l/100km (25% rozdil). Nic noveho pod sluncem.
jako hračka dobrý >:D malí chlapíci si hrají s malými elektrickými modely, velcí chlapíci si hrají s velkými elektrickými modely, pravda trochu dražšími
600 kg baterií ………. no comment
rypadla v Africe, Austrálii, Chile, zaryjte hlouběji
Rozumnější je připlatit na začátku sto tisíc za hybrid, abych následně ušetřil při každodenní jízdě? Nerozhodují momentální čísla, ale ty absolutní. Za jak dlouho se při stejné motorizaci vyplatí příplatek za baterie a elektromotory si většinou dokážeš jednoduše spočítat.
Psal jsem to už Karlovi, o víkendu jsem absolvoval experiment, kdy jsem od maminky jel 140 km domů po dálnici a okreskách, na závěr nějaký průjezd městem. Dodržoval jsem naprosto přesně všechny limity, tzn. většinu času tempomat na 130 a 90. Výsledná spotřeba u téměř dvoutunového automobilu s třílitrovým turbobenzínem byla 7,2 litru. Za takové náklady bych jezdil, kdybych se krotil, resp. dodržoval předepsané rychlosti. Se 400 kobylama pod kapotou...
Ja sa v tom síce moc nevyznám, ale ak použijem analógiu s baterkami v spotrebnej elektronike, tak ten vplyv teploty je výrazný. Napr. baterka vo foťáku mi v normálnych teplotách vydrží povedzme 400 záberov, ale vonku pri -10°C odíde po 150-200 záberoch.
Čím neobhajujem elektromobil, naopak je to jeho ďalšie výrazné mínus.
Asi tak. Zatím bych nechal čistě elektrický pohon městským přibližovadlům. Protože, tohle když se naloží celou rodinou a věcmi na víkend, stěží to dojede dál než na chatu...
Je vidět, že ta technologie má ještě co dohánět. Když odhlédnu od dojezdu a ceny, tak ani výkonové parametry neoslní. Z 0-200 za 22s? Pro srovnání - výkonově slabší (naftová) Alpina XD4 (388 koní) to má za 17,7, takže sice nemusím čekat v iPacu na otáčky, jak píše autor článku, ale ani tak v dynamice nepřekoná silnější EV srovnatelnou naftu, takže v čem to má přesvědčit? Čekal bych, že alespoň "trháním asfaltu", ale ani to se zjevně nekoná...tudíž dojezd malej, dobíjení pomalý, cena vysoká, hmotnost taky, jakou to má vlastně výhodu?
Proč ta kombinace? Podle mého je nafta tak úsporná sama o sobě, že jí už hybridní pohon ubere maximálně půl litru, možná litr u velkého auta. Viz zdejší test
[odkaz]
navíc to zacloumání celým autem při každém připojení se motoru...
edit: už to čtu, po potřebu snížení lokálních emisí.
Tak co se topeni tyka, tak elektromobil topi jen kdyz je zima. Spalovaci motor topi v zime v lete furt, jen v zime to odpadni teplo pouzijes na ohrati kabiny. Tak to proste je.
Pises "čekal bych v prvé řadě že s nabitou baterkou to aspoň ukáže těch slibovaných 470 km".
Vsak ja s tebou souhlasim.
Ale stejne tak bych cekal, ze s tim dieselem pojedu za 5 litru na sto. V tomhle je to proste uplne stejny.
Proste jsou to vysledky z laborky.
Vis napr., ze v laborce se treba nemeri spotreba podle toho, kolik se tam naleje benzinu?
Ne ne, to by bylo prislis jednoduchy. Spotreba se dodpocitava podle emisi. Kolik litru benzinu zmizelo z nadrze, to nikdo nemeri.
Mně jako univerzál (při potřebě snížení lokálních emisí) vychází plug-in hybrid, nejlépe dýzlový. Čisté EV mi dává smysl jako skokan do města, okolo komína, druhé auto do rodiny max. Velká EV při akt. technologické úrovni mi prostě smysl nedávají.
Letadlem na lyže přímo do alpského střediska se dá tak do Davosu, možná dvou dalších, jinak je to max. na vrtulník, a na to my z lidu prostě nemáme. :-);-)
Ale cilem neni vyuzitelnost jako u normalniho auta. To prece vsichni vime. Sice bychom si to vischni prali, ale tak to proste neni.
Cilem je auto na baterky s dojezdem 350km.
Splneno.
To na co cekame ja a ty (realny dojezd aspon 500km, nabito za 10 minut) se tady jen tak neukaze.
Teda pravda Porsche uz to ma pomalu v produkcnim aute, ale to bude trvat dve dekady, nez to uvidime v mainstreamu.
Mezi tim si nekteri lide mozna zvyknou na zivot s mestskymi elektrickymi posunovadly a ostatni budou jezdit v uplne normalnich autech, kde budou teda navic nejaky miniaturni baterky a elektricky moturky (zname jako Mild Hybrid).
využitelné jako univerzální auto, s reálně garantovaným dojezdem 250 km se blbě cestuje i pokud je auto na benzin, přestože benzinky jsou doslova na každém rohu. Představa, že jedu třeba do Alp a musím zjišťovat, jestli mám po trase za sebou dobíjecí stanice v rozmezí do 250 km (o čemž pochybuju), plus časy k nabíjení... Takže zatím furt nic...
A jaký je rozdíl proti stejně velkému a stejně dynamickému Jaguáru? Třeba Audi Etron je o 100.ooo dražší než Q8. Vzhledem k nákladům jen na palivo (a to nepočítám oleje, výměny fitrů, svíček, případně rozvody) to máte zpátky za 30-50 tis. bez jakékoliv státní podpory.
Málokdo si uvědomuje dynamiku elektromobilu. U spalováku abyste se dostali na udávanou dynamiku, potřebujete volnou cestu, vytočit motor do otáček kde zní často divně, ideálně řadit… V elektromobilu prostě sešlápnete plyn. Zvládne to i dítě. Prostě na každých semaforech jste na papírových hodnotách.. u spalovacího motoru ne....
Ne neklesne = tohle všechno je dávno vyzkoušený změřený. Minus 20°C nebejvá běžně ani ve Skandinávii a pokles v zimě neni na třetinu jak píšeš = ale o třetinu. Nejvíc dokázali naměřit snížení o 40%
Vtipný že v zemi kde se najezdí za rok jen něco přes 10 t. km maj všichni starosti s dojezdem a na severoamerickym kontinentu kde se fakt za rok najezdí daleko víc = se s Teslama no problem jezdí napříč přece jen chladnější Kanadou a USA no problem :-)
To že ropu která vznikala miliony let promrhá pár generací = to je tupost obřích rozměrů = což dneska učí už i na základce. Ropu životně nutně potřebujeme a neumíme jí zatim nahradit = i na díly počítače pomocí kterýho tu diskutujeme. Mrhat jí na běžný popojíždění nebo na tom dokonce trvat = to je fakt neuvěřitelná hloupost Ne že bysme systém = po mě potopa = neprosazovali i jinde >:-[]
Ne urcite ne, ja nepotrebuju prebirat cizi nazory, mne se moje auto moc libi. Proti treba stejne velkemu kodiaqu mi Out. prijde jako designovy klenot. Ale to je velmi subjektivni a proto nejsou vsecky auta stejny a ve stejne barve. Ktere velke SUV je podle tebe k svetu?
Nicmene znas jiny SUV plug-in vhodny k porovnani? Jeste by tam mohl byt nejaky full hybrid, treba CR-V. Nebo si nepochopil smysl toho testu?
Nesmyslná kritika. Dojezd se počítá jako u každého jiného auta z předcházející průměrné spotřeby.
Když natankuješ plnou u spalováku tak to dělá přesně stejně a neukáže ti to papírový dojezd.
Samozřejmě. Dojezd 250km je normální třeba u motorky a pokud jedeš někde kde to neznáš, občas zažiješ nepříjemné chvíle. Stačí jedna zavřená benzínka v horách. Když se můj dojezd zvedl na 450km, dost si to užívám, protože prostě odpadá stres s tankováním.
Jednu dobu to byl hrozný hit, když jsem byl ještě s rodiči na dovče v Jugošce, tedy Chorvatsku, tak jsme tam potkali českou rodinu, kteří toto využili a jejich tehdy novou VW Jettu jim při manipulaci poškodili a nešla jim zamykat >:-[] No a já tam zase poškodil naši novou VW Jettu když jsem se nevešel mezi dva stromy, naštěstí to skoro nebylo vidět >:D
Možná ten pal. počítač uvažuje stejně jako u spalováku. Vychází z posledních cca 50 km. A když navíc zjistí teplotu pod 0, vychází z předpokládané energie na topení. Asi neuvažuje, že pojedeš v bundě a kulichu. A -10 je skutečně diskvalifikuje. Viděl jsem jak Hyundai při -7 ukázal dojezd 130 km.
Pokud si poridite Ev mate levny tarif na elektrinu v nocnich hodinach za vice jak polovinu takze pak naklady jsou daleko mensi na provoz. Jinak JAG i Etron nedohonil teslu X ve spotrebe tam je tesla lepsi celkem o dost.
Nač ta skromnost ? Stydíš se přiznat že s jedním vrtulníkem zrovna odletěla tvoje žena na nákup šperků a druhý ti bez dovolení sebrala dcera ? A tobě chudákovi už nezůstal žádný ? :-)
Súhlas, EV do mesta, kde aj tak nebeháš max. 50 km za deň a každý deň si doma v garáži, kde to zapichneš do zásuvky. Na dovču s rodinou proste nehrozí, aj keby si bol teoreticky v rámci dojazdu, ale na lyžovačke v noci prituhne na -20°C a zrazu sa musíš báť, či dôjdeš na svah, keď široko ďaleko žiadna nabíjačka.
Rovnako to v najbližšej dobe vidím len na PHEV, na denné poskakovanie jazdíš na elektrinu, keď ale vystrčíľ päty z mesta, tak benzín/nafta, nech sa nemusíš báť, že ostaneš visieť 100 km od najbližšej nabíjačky.
Sorry, ale jak mám chápat že u zrychlování 0-100 za 4.8 sec nemusím na nic čekat? To jako zrychlení u elektroauta za 4.8 je rychlejší než u spalováku za 4.8? Elektro za 4.8 vystřelí až tě překvapí a spalovák za 4.8 se vleče?
Taky se všude píše že elektrick áauta mají nízko těžiště a tak se skvěle řídí. Ale zároveň se píše že je váha cítit a to i přes to že to má adaptivní podvozek. Celé mi to přijde takové zmatené.
Výkonem, komfortem, výbavou a vlastně i cenou se nabízí předurčení podobných vozů na časté dlouhé cesty, jenže ouha, elektromobil se takto využít už se své podstaty nedá. Snad všichni v takovém postavení, že si koupí nebo vyfasují vůz v takové cenové kategorii, přece sem tam jezdí na pracovní cesty. Nemusí to být do nutně zahraničí. Ono bohatě stačí do Brna. Ale k čemu auto, které mě nedoveze tam a zpátky? Nějak si to neumím představit.. v garáži krasavec za 2.5 mil. a já ráno utíkám na vlak, abych stihl schůzku. Nebo to risknu, vezmu auto a celou cestu se stresuju, kde to dobiju. Ale možná to bude do budoucna naprosto běžná záležitost. Teď se po dlouhé cestě ptám, kde najdu toaletu. Za pár let se po příjezdu do cílové destinace budu ještě ve dveřích s kabelem přes rameno potupně ptát, kde mají zásuvku..
Máš pravdu, že kapacita baterie umí v mrazech klesnout i o 40%.
O tom že promrháváme ropu nechci diskutovat to máš samozřejmě pravdu. Elektromobily mají podle mě prostor v malých autech do města. Cpát to do dálničního křižníku typu Jaguar mi přijde jako nesmysl. Uvidíme jak to uvidí zákazníci. Spíš bych si tipnul, že to prodejní trhák nebude.
Ako tiež moc nemusím SUV ale GL sa mi zrovna páči ale Outl som nikdy neprišiel na chuť. To som ho bol aj pred pár rokmi okuknuť pretože bola zaujímavá cenovka na skladovke,ale nie a nie.
Každý to máme inak.
prave preto ked elektro tak za mna nieco male sikovne ako zoe a len do mesta ... inak je to cele elektro ako take nezmysel ... a ako masovo pouzitelne prenasadlo pre miliony ludi na kazdy den uz absolutny nezmysel.... osobne by som ziadne elektro pri mojich potrebach nevyuzil... uz ale napriklad s takou hybridnou corollou by som si iste v pohode rozumel aj ona so mnou ;-)
mne dava zmysel este tak hybrid.. elektro ako auto na kazdy den popravde urcite nie ... ale komu to vyhovuje a zaroven aj na to ma tak preco nie .... kolko ludi tolko potrieb a priorit ... osobne ale ja by som v tomto mimo klasiku jedine este hybrida.. lebo ciste elektro by bolo pre mna v reale teda absolutne nepouzitelne ;-\
ono aj velke GL za 3 melony je v podstate ako dodavka ked sa pozrieme na to tvojou optikou ze jo.. ... ale tak to uz raz proste u SUV chodi... kabria ani kupatka to proste nie su.... vlastne voci nejakemu kontajneru menom GL je outlander dizajnovym drahokamom ... ale tak psst.. nebudme medveda zo zimneho spanku .. dobre mu tak ;-):yes:
asi tak .. voci kodiaqu je to nadalej o level inde suhlas... ;-) ... dokonca za mna outlander je z roka na rok vlastne este krajsi :yes: skratka dokonale SUV [odkaz] :-)
popravde zrovna I-pace krasy moc nepobralo ale tak chapem ;-)
Ten mechanismus funguje trochu jinak.Ve foťáku, mobilu atd. se baterie opravdu ochladí. Elektromobily mají poměrně složitý "thermal management", který se snaží baterii udržet v optimální teplotě. V zimě ohřívá, v létě chladí. Jenom na to samozřejmě spotřebovává energii z té baterie.
Tvoja teória ma chybu v tom, že väčšina hybridov umožňuje isť v EV, alebo hybridnom režime až keď dosiahne určitú teplotu. Najprv sa snažia ohriať spalovák aspoň na nejakých 30-40 stupňov.
PHEV je dobrý ak máš v rodine len jedno auto. Ak máš dve tak mi vychádza ako vhodný koncept kombinácia veľké + malá auto. Pri väčšom pohon čo potiahne aj cestu k moru a v malom čokoľvek čo dáva ekonomický zmysel. Ekologicky je to spravidla o tom istom ako ekonomicky. Ja sa považujem za mierne zeleného, ale na zelenosť EV neverím. EV nestojí veľa kvôli marži, ale kvôli vysokej cene vstupov. To môžu byť veci ako náročne získavanie surovín, metalurgia, energetická náročnosť určitého procesu... Zjednodušene platí, že ak je sériovo vyrábaná vec dráha, tak ťažko bude ekologickejšia ako jej lacný ekvivalent.
Ešte doplním, že porovnávam ekológiu globálne. Nie či je to zdravšie pre konečného užívateľa.
V tomto s tebou výnimočné súhlasím. EV je vhodné ako druhé auto do rodiny. Ale jeho cena nemôže byť vyššia ako napríklad ten Yaris HSD, lebo síce máš nižšie prevádzkové náklady, ale zase obmedzený dojazd. A s tým Yarisom vie rodina s jedným dieťaťom spraviť aj dovolenku a väčšie auto dokúpi keď to bude nutné.
Čo ale nechápem je snaha tlačiť EV do segmentu veľkých aut. Na poskakovanie po meste je male auto lepšie. A na dlhé trasy je EV dobre, tak možno v partii dospelích čo sa nikam neponáhľa, ale nie keď chcem stihnúť cestu k moru, tak aby j deti prespali.
Ja bývam v dome a parkujem na vlastnom takže dobíjanie nie je problém. Ale proste odmietam dať 30 a viac tisíc EUR za jednoúčelové auto. A nik neponúka EV veľkosti do 4m s batériami trebars miesto kufra za 15 tisíc. Pri tom sa to dá spraviť lacno. Moderne LSD NiMH baterie ktoré používa aj Toyota sú dlhodobo spoľahlivé a väčšine ľudí stačí reálny dojazd do 100km. Tieto baterié majú síce nižšiu energeticku hustotu, ale aj mnoho výhod a hlavne cca polovičnú cenu za KWh a možnosť výraznejšieho znižovania ceny, lebo nie sú tak závisle na ťažko dostupných surovinách.
I-Pace jsem nejel, ale muj Prius PHV ukazuje elektricky dojezd okolo 50km. Kdyz zapnu topeni, okamzite to skoci nekam ke 40km. A pokud bych ho zase vypnul, tak ten dojezt zase adekvatne poskoci nahoru.
Treba je to u I-Pace s tim ukazatelem dojezdu podobne?
Ono to bude o pruznom zrychleni. Odpich z miesta s launch control nie je zrovna scenar, ktory niekto praktizuje pri kazdom rozjazde :-)
Pri pruznom zrychleni z ustalenej rychlosti (take to bezne zaslapnutie plynu bez planovania vopred) znamena u vacsiny aut niekolko sekund kym to zatiahne.
Najprv musi podradit automat / vodic, to je tak 0.5 (manual) - 2s (u dvojspoky co to necakala), nasledne este je potrebny narast tlaku u turba. Tu to zavisi od motora, od 0.3s u nejakeho nizkotlakeho aj po 1-2s pri silne pretlakovanom motore (1.0 tsi). Potom sa konecne dostanes k maximalnej dynamike.
U elektra cakas len na oneskorenie dane softwarom.
Samozrejme pri pouziti mozgu vies vyssie uvedene eleminovat, ale musis planovat. Ono ani 550i nedokaze vystrelit okamzite ked ma prave 1000 otacok na 8 stupni...
Atmosfericky plneny motor (pripadne kompresor) s lankovym ovladanim skrtiacej klapky a kratkymi prevodmi bude v tomto najblizsie elektru, akurat, ze jediny co ma napada je Lotus Elise >:-[]
To já zas asi před asi 23 lety promáčkl zadní dveře u našeho rodinného Fáčka, které jsem si půjčil od rodičů. Asi 25 cm nad zemí byla vedle mého parkovacího místa zabetonovaná malá lavička. Samozřejmě na straně od řidiče, takže jsem si ji nevšiml. Snad už nikdy jsem na sebe nebyl (v souvislosti s autem) tak nasr. jako tehdy! >:-[]8-s
Kazdym nabijenim se snizuje kapacita baterie. Rychlonabijenim rychleji.
Ja treba svuj mobil uz 3 roky nabijim rychlonabijenim (tj 0-100% pod hodinu, presne to nejhorsi co muzes delat) ... a baterka je zatim v pohode. Az se divim.
Taky byste uz meli pomalu chapat, ze baterka v aute je uplne jina nez v mobilu. Sice jsou mozna obe baterie typu Li-ion, ale tam ta podobnost konci. Takze napr. zivotnost baterii v aute je dimenzovana na mnohem vice let nez v mobilu, mene se zahriva, ma o mnoho nizsi hustotu (tj. kapacita na objem) - a ano, v zivotnosti autobaterie se pocita i s rychlonabijenim.
Bohuzel sestersky E-Pace ma maximalne 300k dvoulitr.
Jinak E-Pace a I-Pace se vyrabi na jedne lince vedle sebe (Magna Steyr Gratz) a neco spolu sdileji, ale ne mnoho.
Napr. I-Pace je z hliniku, ale E-Pace neni z hliniku (hmotnost zacina na 1775Kg!!!), a tak je myslim ve stejne motorizaci dokonce tezsi nez o dost vetsi F-Pace ... to jen takova zajimavost =D
Az na ten detail, ze tenhle Jaguar neni konkurentem Tesly S.
Mnohem blize je rozmery jako mensi Tesla Model 3.
Ovsem jeho cena je jako za velkou Teslu S.
Pro zajimavost treba v anglii zacina Model 3 za Ł45 tisic a prijde jeste levnejsi verze.
Cena Jaguaru v UK zacina na Ł65 tisic, Tesla S zacina na Ł70 tisic.
Tesla S: 4970 x 1964 x 1445 mm
Tesla Model 3: 4694 x 1849 x 1443 mm
Jaguar I-Pace: 4682 x 1895 x 1565 mm
PS: Sorry za ten divnej znak libry, na auto.cz jeste zjevne nezvladaji UTF8 znaky ani v roce 2019... :-)
Já mám malý auto s kterým jezdím jen na kafe, žena na nákup. Víc jak 50km po městě nenajedu, tam si to klidně umím představit, ale logicky za úplně jiný peníze.
>:-[] Hmmm.. to se mi stalo v Praze mockrát, zídky, neoznačené kontajnery na suť volně ležící, nebo různé železné tyče a ochrany zeleně řádně zarostlé v keři >:D
No jasně, ale 4.8 je pořád 4.8 ne? Já jsem asi blbej, ale prostě to nechápu a to jsem elektrický auto měl půjčený. Pokud spalovák zrychluje za 4.8 a ze začátku se mu nechce, musí pak táhnout víc aby to zvládl za daný čas. Pokud jede elektromobil plynule taky za 4.8 tak to vlastně znamená že táhne od začátku stejně ale méně. Koukám na to správně?
Ale elektromotor by mohol menit pouzitie auta. Ja len pisem, ze ked uz priplacat za plug-in hybrid, tak radsej s dieselom. Takych 50 km dojazdu (realne 40) by mi umoznilo aj dochadzat do prace cisto na elektriku. A na dlhsie cesty by fungoval diesel. A 400 koni pod kapotou sa inac vyuziva, ved sa pochvalte, aku mate spotrebu, ked idete co to da (volna cesta a nemeraju).
Znovu, jako klasický cesťák, tedy přes den to auto má využití na 200-250km. Pokud máš potřebu vyšší, tak dobíjíš za podstatně vyšší ceny. Nevím jaký je tarif třeba "na půli cesty" D1 v Humpolci přes den, ale asi to nebude zrovna noční proud přes poledne.
Včetně měření dynamiky to tak vycházelo? Video jsem viděl, velmi klidná jízda. Asi taková, jakou bych si představoval při měření. Ano, tobě by to v zásadě téměř na WLTP vyšlo. ;-)
Jojo, z těchto eko aut mi jako největší smysl dává právě Yaris Hybrid. Jen elektromotor by pro mne, který rád tankování odkládá, protože je to zdržovačka ,nebo na to zapomene, asi zatím neakceptovatelný. Až tu bude více aut této velikosti a přiměřené ceny, rád budu takové mít doma vedle naftového kombíku.
Pisete "Tady jen šlápnete na plyn, vůz se zhoupne, okamžitě vystřelí"
To by me docela zajimalo, protoze jini recenzenti (anglie, amerika) rikaji, ze prave u tohoto E-Pace (ale treba i Audi E-Tron) je reakce na plyn UMELE naschval dost zpomalena ve vsech modech, treba 0.5-1 s nez se zacne neco dit po seslapnuti plynu.
Rikaji, ze to je vlastne hlavni rozdil proti Tesle - ta pry tak "pomalu" reaguje jen v "chill" modu. V jinych modech pry reaguje doslova okamzite 0.1-0.2 sec, to pry ani nejde postrehnout.
Ja nevim, ja v tech autech nejel, ale vy je recenzujete, tak by me zajimalo, jestli jste jsi tohoto rozdilu take vsimnuli?
Tento test v plné nahotě odhaluje hrozivou pravdu - ačkoliv je tento Jag elektrošílenci vynášen do nebes, pořád je to příšerně těžké, příšerně drahé a s příšerně krátkým dojezdem. Hračka pro bohaté eko-pozéry, nic víc. :-!