Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Reakce na plyn
Freddka
| 11. 2. 2019 13:39
Pisete "Tady jen šlápnete na plyn, vůz se zhoupne, okamžitě vystřelí"

To by me docela zajimalo, protoze jini recenzenti (anglie, amerika) rikaji, ze prave u tohoto E-Pace (ale treba i Audi E-Tron) je reakce na plyn UMELE naschval dost zpomalena ve vsech modech, treba 0.5-1 s nez se zacne neco dit po seslapnuti plynu.

Rikaji, ze to je vlastne hlavni rozdil proti Tesle - ta pry tak "pomalu" reaguje jen v "chill" modu. V jinych modech pry reaguje doslova okamzite 0.1-0.2 sec, to pry ani nejde postrehnout.

Ja nevim, ja v tech autech nejel, ale vy je recenzujete, tak by me zajimalo, jestli jste jsi tohoto rozdilu take vsimnuli?
Reakce na plyn
stealth01
| 11. 2. 2019 14:25
Je tam prodleva. Měřil jsem na svém YT kanále i dynamická zrychlení.
JAKO VŮBEC SKVĚLÝ NENÍ, TO JEN REDAKTOŘI MASÍRUJÍ ;)))
Kharl.ANTIDIESEL
| 13. 2. 2019 10:20
nj
anglánskej jagouš a jeho mindrák [odkaz]
:-)
:-) :-)
:-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :yes:
Trochu stručné..
kalousek
| 11. 2. 2019 13:43
.. ale jinak docela fajn test
Přijde mi legrační když plně nabité auto u kterého se výrobce chlubí dojezdem 470 km ukáže na budíku jen 310 km. Výrobce tedy realitu přikrášlil o +50 % !!!

Ostatně se spotřebou skoro 30 kWh/100 km je to pěkně nenažraný cvalík
Avatar - iudex
Trochu stručné..
iudex
| 11. 2. 2019 13:49
Nemôže to byť tým, že je zima a teploty často pod nulou? Zrejme pri ideálnejších teplotách by ten dojazd bol bližší papierovému údaju. Ostatne nemá to spaľovák tiež tak? Papierový údaj nejakej dvojlitrovej nafty je 4,9l a ty spravíš v bežnej premávke v zime 7, čo máš tiež zhruba o polovicu viac. Nechcem obhajovať EV, len uvažujem.
Trochu stručné..
Freddka
| 11. 2. 2019 13:53
Presne to jsem chtel napsat. Ta odchylka je zcela srovnatelna s normalnimi auty. Misto 470km je to 350km (25% rozdil). Misto 5 litru na sto je to 6.5 l/100km (25% rozdil). Nic noveho pod sluncem.
Trochu stručné..
kalousek
| 11. 2. 2019 14:07
No čekal bych v prvé řadě že s nabitou baterkou to aspoň ukáže těch slibovaných 470 km.
A pak už je samozřejmě na mě, jak moc eko pojedu. Když pojedu rychleji, dojezd taky může padat rychleji. Ale proč auto takhle zesměšňuje údaj výrobce už předem, aniž bych vůbec vyjel, to netuším.

Nevěřím že je to jen poklesem teploty lehce pod nulu. To by pak třeba mínus deset diskvalifikovalo elektromobily úplně.
Trochu stručné..
ryccardo
| 11. 2. 2019 14:17
Taky že diskvalifikuje a kdyby bylo mínus 20, tak klesne kapacita baterií ještě víc a ukáže ti to třeba jen 150 km. Je to stejný jako klasická autobaterie. Čím větší je zima s tím menším dojezdem musíš počítat a to zjevně od dost nižším. To je právě velká nevýhoda elektromobilů, kterou zarytí elektromobilisti radši moc nezmiňují.
Avatar - Hammunasakra
Trochu stručné..
Hammunasakra
| 12. 2. 2019 15:40
Ne neklesne = tohle všechno je dávno vyzkoušený změřený. Minus 20°C nebejvá běžně ani ve Skandinávii a pokles v zimě neni na třetinu jak píšeš = ale o třetinu. Nejvíc dokázali naměřit snížení o 40%

Vtipný že v zemi kde se najezdí za rok jen něco přes 10 t. km maj všichni starosti s dojezdem a na severoamerickym kontinentu kde se fakt za rok najezdí daleko víc = se s Teslama no problem jezdí napříč přece jen chladnější Kanadou a USA no problem :-)

To že ropu která vznikala miliony let promrhá pár generací = to je tupost obřích rozměrů = což dneska učí už i na základce. Ropu životně nutně potřebujeme a neumíme jí zatim nahradit = i na díly počítače pomocí kterýho tu diskutujeme. Mrhat jí na běžný popojíždění nebo na tom dokonce trvat = to je fakt neuvěřitelná hloupost Ne že bysme systém = po mě potopa = neprosazovali i jinde >:-[]
Trochu stručné..
ryccardo
| 13. 2. 2019 12:28
Máš pravdu, že kapacita baterie umí v mrazech klesnout i o 40%.

O tom že promrháváme ropu nechci diskutovat to máš samozřejmě pravdu. Elektromobily mají podle mě prostor v malých autech do města. Cpát to do dálničního křižníku typu Jaguar mi přijde jako nesmysl. Uvidíme jak to uvidí zákazníci. Spíš bych si tipnul, že to prodejní trhák nebude.
Trochu stručné..
Freddka
| 11. 2. 2019 14:18
Tak co se topeni tyka, tak elektromobil topi jen kdyz je zima. Spalovaci motor topi v zime v lete furt, jen v zime to odpadni teplo pouzijes na ohrati kabiny. Tak to proste je.

Pises "čekal bych v prvé řadě že s nabitou baterkou to aspoň ukáže těch slibovaných 470 km".

Vsak ja s tebou souhlasim.
Ale stejne tak bych cekal, ze s tim dieselem pojedu za 5 litru na sto. V tomhle je to proste uplne stejny.

Proste jsou to vysledky z laborky.
Vis napr., ze v laborce se treba nemeri spotreba podle toho, kolik se tam naleje benzinu?
Ne ne, to by bylo prislis jednoduchy. Spotreba se dodpocitava podle emisi. Kolik litru benzinu zmizelo z nadrze, to nikdo nemeri.
Avatar - Blue Sun
Trochu stručné..
Blue Sun
| 11. 2. 2019 16:58
Zase na druhou stranu, u spalováku ti počítač ukáže teoretický dojezd po natankování podle papírové spotřeby. Přitom je to taky nesmysl.
Avatar - speedfred
Trochu stručné..
speedfred
| 11. 2. 2019 18:45
A to u akého auta ? Mne ukazuje dojazd podľa štýlu jazdy.
Avatar - iudex
Trochu stručné..
iudex
| 11. 2. 2019 14:23
Ja sa v tom síce moc nevyznám, ale ak použijem analógiu s baterkami v spotrebnej elektronike, tak ten vplyv teploty je výrazný. Napr. baterka vo foťáku mi v normálnych teplotách vydrží povedzme 400 záberov, ale vonku pri -10°C odíde po 150-200 záberoch.
Čím neobhajujem elektromobil, naopak je to jeho ďalšie výrazné mínus.
Trochu stručné..
tomas4568
| 12. 2. 2019 16:01
Ten mechanismus funguje trochu jinak.Ve foťáku, mobilu atd. se baterie opravdu ochladí. Elektromobily mají poměrně složitý "thermal management", který se snaží baterii udržet v optimální teplotě. V zimě ohřívá, v létě chladí. Jenom na to samozřejmě spotřebovává energii z té baterie.
Trochu stručné..
JirkaX
| 11. 2. 2019 16:01
Možná ten pal. počítač uvažuje stejně jako u spalováku. Vychází z posledních cca 50 km. A když navíc zjistí teplotu pod 0, vychází z předpokládané energie na topení. Asi neuvažuje, že pojedeš v bundě a kulichu. A -10 je skutečně diskvalifikuje. Viděl jsem jak Hyundai při -7 ukázal dojezd 130 km.
Trochu stručné..
kalousek
| 11. 2. 2019 17:19
Jo to může být
Trochu stručné..
JirkaVejrazka
| 12. 2. 2019 09:35
I-Pace jsem nejel, ale muj Prius PHV ukazuje elektricky dojezd okolo 50km. Kdyz zapnu topeni, okamzite to skoci nekam ke 40km. A pokud bych ho zase vypnul, tak ten dojezt zase adekvatne poskoci nahoru.

Treba je to u I-Pace s tim ukazatelem dojezdu podobne?
Avatar - WinDiesel
Trochu stručné..
WinDiesel
| 11. 2. 2019 13:50
jako hračka dobrý >:D malí chlapíci si hrají s malými elektrickými modely, velcí chlapíci si hrají s velkými elektrickými modely, pravda trochu dražšími
600 kg baterií ………. no comment

rypadla v Africe, Austrálii, Chile, zaryjte hlouběji
Trochu stručné..
Freddka
| 11. 2. 2019 14:02
Tak za tuhle cenu odjizdim teda v BMW M3 a koukam se po rocnim Porsche 911 =D

Ale zas lidi, kteri to kupuji, jsou bud bohati super-eko nadsenci, nebo je to 3 auto do domu, ktere bude stat v garazi po boku Mercedes S a Range Rover. Kdyz se pojede dal, pojede se jinym. Po meste je EV dobry.
Trochu stručné..
ryccardo
| 11. 2. 2019 14:19
jj klasický kupující takovýho auta je výstřední, neekonomicky uvažující, zazobaný podivín. Pro tebe to holt není. ;-)
Trochu stručné..
spaleny6
| 11. 2. 2019 19:11
Jo, jo. Třetí auto do domu. Ať žije ekologie.
Trochu stručné..
bez_prislusnosti
| 14. 2. 2019 23:43
A jaký je rozdíl proti stejně velkému a stejně dynamickému Jaguáru? Třeba Audi Etron je o 100.ooo dražší než Q8. Vzhledem k nákladům jen na palivo (a to nepočítám oleje, výměny fitrů, svíček, případně rozvody) to máte zpátky za 30-50 tis. bez jakékoliv státní podpory.

Málokdo si uvědomuje dynamiku elektromobilu. U spalováku abyste se dostali na udávanou dynamiku, potřebujete volnou cestu, vytočit motor do otáček kde zní často divně, ideálně řadit… V elektromobilu prostě sešlápnete plyn. Zvládne to i dítě. Prostě na každých semaforech jste na papírových hodnotách.. u spalovacího motoru ne....
Trochu stručné..
stealth01
| 11. 2. 2019 14:26
Ja jsem zkoušel okresky - pražský okruh a vnitřní Prahu (plus tunely Blanka) a dosáhl jsem 21,7.
Trochu stručné..
webpaja
| 11. 2. 2019 16:11
Včetně měření dynamiky to tak vycházelo? Video jsem viděl, velmi klidná jízda. Asi taková, jakou bych si představoval při měření. Ano, tobě by to v zásadě téměř na WLTP vyšlo. ;-)
Trochu stručné..
stealth01
| 11. 2. 2019 19:42
Bez dynamiky. Ukončil jsem to před měřením. Bylo to proste na spotřebu a těžce nudné. ;-)
Trochu stručné..
Hendly
| 12. 2. 2019 06:48
Nesmyslná kritika. Dojezd se počítá jako u každého jiného auta z předcházející průměrné spotřeby.
Když natankuješ plnou u spalováku tak to dělá přesně stejně a neukáže ti to papírový dojezd.
Avatar - Dinar
Stále těžko
Dinar
| 11. 2. 2019 13:53
využitelné jako univerzální auto, s reálně garantovaným dojezdem 250 km se blbě cestuje i pokud je auto na benzin, přestože benzinky jsou doslova na každém rohu. Představa, že jedu třeba do Alp a musím zjišťovat, jestli mám po trase za sebou dobíjecí stanice v rozmezí do 250 km (o čemž pochybuju), plus časy k nabíjení... Takže zatím furt nic...
Avatar - Ozzman
Stále těžko
Ozzman
| 11. 2. 2019 14:06
Ty si ještě pořád nepochopil, že na cestu delší, než 100km se lítá letadlem ! >:-[] To jezdí jen obchoďáci autem >:D >:D

Jinak souhlas...
Avatar - Dinar
Stále těžko
Dinar
| 11. 2. 2019 14:12
Letadlem na lyže přímo do alpského střediska se dá tak do Davosu, možná dvou dalších, jinak je to max. na vrtulník, a na to my z lidu prostě nemáme. :-) ;-)
Avatar - Ozzman
Stále těžko
Ozzman
| 11. 2. 2019 14:19
>:D
Stále těžko
kalousek
| 11. 2. 2019 15:47
Nač ta skromnost ? Stydíš se přiznat že s jedním vrtulníkem zrovna odletěla tvoje žena na nákup šperků a druhý ti bez dovolení sebrala dcera ? A tobě chudákovi už nezůstal žádný ? :-)
Stále těžko
ryccardo
| 11. 2. 2019 14:20
Jasně z Prahy do Brna se běžně lítá. To je vidět na D1 >:D >:D
Avatar - Ozzman
Stále těžko
Ozzman
| 11. 2. 2019 14:23
Já si jen vypůjčil teorii od Barika >:D
Stále těžko
kalousek
| 11. 2. 2019 15:47
:yes: :-)
Stále těžko
ryccardo
| 11. 2. 2019 16:19
Aha. No ono to v reálu je tak, že se do 1000 km běžně jezdí, než že se nad 100 běžně lítá >:D
Avatar - Barrichello
Stále těžko
Barrichello
| 12. 2. 2019 10:45
letadlem se dá leckam, a dál si půjčit auto na místě nebo můžet jet vlakem a busem >:D
Stále těžko
ryccardo
| 12. 2. 2019 12:57
No ovšem lítat jen vzdálenosti nad 1000 km. To je pohodlnější a většinou i rychlejší.
Avatar - Machýrek
Stále těžko
Machýrek
| 11. 2. 2019 16:22
V lete sem v Chorvatsku potkal nekolik tesel s norskou RZ.
Jak ti tam dojeli, no nechtel bych to absolvovat.
Avatar - Ozzman
Stále těžko
Ozzman
| 11. 2. 2019 16:28
Do Splitu jezdí autovlak... :-!
Avatar - Machýrek
Stále těžko
Machýrek
| 11. 2. 2019 16:32
Aha. Tohle sice bylo na Istrii, ale tam asi taky jede vlak.. To sem nevedel.
Avatar - Ozzman
Stále těžko
Ozzman
| 11. 2. 2019 16:49
Jednu dobu to byl hrozný hit, když jsem byl ještě s rodiči na dovče v Jugošce, tedy Chorvatsku, tak jsme tam potkali českou rodinu, kteří toto využili a jejich tehdy novou VW Jettu jim při manipulaci poškodili a nešla jim zamykat >:-[] No a já tam zase poškodil naši novou VW Jettu když jsem se nevešel mezi dva stromy, naštěstí to skoro nebylo vidět >:D
Avatar - Machýrek
Stále těžko
Machýrek
| 11. 2. 2019 16:58
Já si tam při parkování vodřel auto vo takovou zku.rvenou zídku. Ještě teď bych si nafackoval, když si vzpomenu.
Avatar - Ozzman
Stále těžko
Ozzman
| 11. 2. 2019 17:24
>:-[] Hmmm.. to se mi stalo v Praze mockrát, zídky, neoznačené kontajnery na suť volně ležící, nebo různé železné tyče a ochrany zeleně řádně zarostlé v keři >:D
Stále těžko
Arese
| 12. 2. 2019 00:02
To já zas asi před asi 23 lety promáčkl zadní dveře u našeho rodinného Fáčka, které jsem si půjčil od rodičů. Asi 25 cm nad zemí byla vedle mého parkovacího místa zabetonovaná malá lavička. Samozřejmě na straně od řidiče, takže jsem si ji nevšiml. Snad už nikdy jsem na sebe nebyl (v souvislosti s autem) tak nasr. jako tehdy! >:-[] 8-s
Avatar - simon_sez
Stále těžko
simon_sez
| 13. 2. 2019 11:14
Áno, pametna veta, akurát že nakoniec skončil so 6valcovou naftou a jazdí s tým po Prahe... 8-s
Stále těžko
Freddka
| 11. 2. 2019 14:08
Ale cilem neni vyuzitelnost jako u normalniho auta. To prece vsichni vime. Sice bychom si to vischni prali, ale tak to proste neni.

Cilem je auto na baterky s dojezdem 350km.
Splneno.

To na co cekame ja a ty (realny dojezd aspon 500km, nabito za 10 minut) se tady jen tak neukaze.
Teda pravda Porsche uz to ma pomalu v produkcnim aute, ale to bude trvat dve dekady, nez to uvidime v mainstreamu.

Mezi tim si nekteri lide mozna zvyknou na zivot s mestskymi elektrickymi posunovadly a ostatni budou jezdit v uplne normalnich autech, kde budou teda navic nejaky miniaturni baterky a elektricky moturky (zname jako Mild Hybrid).
Avatar - Ozzman
Stále těžko
Ozzman
| 11. 2. 2019 14:11
Potom je otázka, k čemu tak velké auto ?
Stále těžko
Mig_35
| 11. 2. 2019 14:13
Asi tak. Zatím bych nechal čistě elektrický pohon městským přibližovadlům. Protože, tohle když se naloží celou rodinou a věcmi na víkend, stěží to dojede dál než na chatu...
Avatar - Ozzman
Stále těžko
Ozzman
| 11. 2. 2019 14:22
Jojo, z těchto eko aut mi jako největší smysl dává právě Yaris Hybrid. Jen elektromotor by pro mne, který rád tankování odkládá, protože je to zdržovačka ,nebo na to zapomene, asi zatím neakceptovatelný. Až tu bude více aut této velikosti a přiměřené ceny, rád budu takové mít doma vedle naftového kombíku.
Stále těžko
Niemand
| 12. 2. 2019 13:32
V tomto s tebou výnimočné súhlasím. EV je vhodné ako druhé auto do rodiny. Ale jeho cena nemôže byť vyššia ako napríklad ten Yaris HSD, lebo síce máš nižšie prevádzkové náklady, ale zase obmedzený dojazd. A s tým Yarisom vie rodina s jedným dieťaťom spraviť aj dovolenku a väčšie auto dokúpi keď to bude nutné.
Čo ale nechápem je snaha tlačiť EV do segmentu veľkých aut. Na poskakovanie po meste je male auto lepšie. A na dlhé trasy je EV dobre, tak možno v partii dospelích čo sa nikam neponáhľa, ale nie keď chcem stihnúť cestu k moru, tak aby j deti prespali.
Ja bývam v dome a parkujem na vlastnom takže dobíjanie nie je problém. Ale proste odmietam dať 30 a viac tisíc EUR za jednoúčelové auto. A nik neponúka EV veľkosti do 4m s batériami trebars miesto kufra za 15 tisíc. Pri tom sa to dá spraviť lacno. Moderne LSD NiMH baterie ktoré používa aj Toyota sú dlhodobo spoľahlivé a väčšine ľudí stačí reálny dojazd do 100km. Tieto baterié majú síce nižšiu energeticku hustotu, ale aj mnoho výhod a hlavne cca polovičnú cenu za KWh a možnosť výraznejšieho znižovania ceny, lebo nie sú tak závisle na ťažko dostupných surovinách.
Stále těžko
spaleny6
| 11. 2. 2019 19:24
Já mám malý auto s kterým jezdím jen na kafe, žena na nákup. Víc jak 50km po městě nenajedu, tam si to klidně umím představit, ale logicky za úplně jiný peníze.
Stále těžko
ryccardo
| 11. 2. 2019 14:21
To je jasný. Musí to uvézt několik set kg baterií ;-)
Avatar - Ozzman
Stále těžko
Ozzman
| 11. 2. 2019 14:22
>:-[]
Avatar - Hammunasakra
Stále těžko
Hammunasakra
| 12. 2. 2019 15:34
Místo několik set kg spalovacího motoru :-)

A tyhle kila sou na lepšim místě = jak z pohledu těžiště tak rozložení hmotnosti ;-)
Stále těžko
ryccardo
| 13. 2. 2019 08:41
No on ten spalovací motor zase tak těžkej není. Nicméně z pohledu těžiště máš určitě pravdu.
Avatar - Dinar
Stále těžko
Dinar
| 11. 2. 2019 14:14
Mně jako univerzál (při potřebě snížení lokálních emisí) vychází plug-in hybrid, nejlépe dýzlový. Čisté EV mi dává smysl jako skokan do města, okolo komína, druhé auto do rodiny max. Velká EV při akt. technologické úrovni mi prostě smysl nedávají.
Avatar - iudex
Stále těžko
iudex
| 11. 2. 2019 14:31
Súhlas, EV do mesta, kde aj tak nebeháš max. 50 km za deň a každý deň si doma v garáži, kde to zapichneš do zásuvky. Na dovču s rodinou proste nehrozí, aj keby si bol teoreticky v rámci dojazdu, ale na lyžovačke v noci prituhne na -20°C a zrazu sa musíš báť, či dôjdeš na svah, keď široko ďaleko žiadna nabíjačka.
Rovnako to v najbližšej dobe vidím len na PHEV, na denné poskakovanie jazdíš na elektrinu, keď ale vystrčíľ päty z mesta, tak benzín/nafta, nech sa nemusíš báť, že ostaneš visieť 100 km od najbližšej nabíjačky.
Stále těžko
Niemand
| 12. 2. 2019 14:50
PHEV je dobrý ak máš v rodine len jedno auto. Ak máš dve tak mi vychádza ako vhodný koncept kombinácia veľké + malá auto. Pri väčšom pohon čo potiahne aj cestu k moru a v malom čokoľvek čo dáva ekonomický zmysel. Ekologicky je to spravidla o tom istom ako ekonomicky. Ja sa považujem za mierne zeleného, ale na zelenosť EV neverím. EV nestojí veľa kvôli marži, ale kvôli vysokej cene vstupov. To môžu byť veci ako náročne získavanie surovín, metalurgia, energetická náročnosť určitého procesu... Zjednodušene platí, že ak je sériovo vyrábaná vec dráha, tak ťažko bude ekologickejšia ako jej lacný ekvivalent.
Ešte doplním, že porovnávam ekológiu globálne. Nie či je to zdravšie pre konečného užívateľa.
Avatar - WinDiesel
Stále těžko
WinDiesel
| 11. 2. 2019 14:47
Velká EV jsou dobrá na vytahování peněz z kapes lidí kteří na to mají, tam bude dobře plnit funkci Jag, Audi i Porsche a už delší dobu plní tuto funkci Tesly.
Málokdo z nich mají EV jak jediné auto v rodině.
Specielně amíci ukrývají ve stodole plnotučný truck a na webu se potom honosí "ekologickými" priusy a teslami.
Viz garáž Arnolda S., sluníčka našeho. Pokrytectví nejvyššího stupně.
Avatar - Blue Sun
Stále těžko
Blue Sun
| 11. 2. 2019 17:00
Aneb jak nejlépe dát najevo závist. >:D >:D
Stále těžko
JirkaX
| 11. 2. 2019 18:46
To jsi zplodil hloupost.
Stále těžko
Arese
| 12. 2. 2019 00:04
Závist na co, proboha? >:D Snad ne na vlastnictví elektromobilu? >:D >:D >:D >:D >:D
Stále těžko
stealth01
| 12. 2. 2019 14:30
Dotaz... kolik jsi zkoušel elektromobilů ve svém životě?
Stále těžko
Mig_35
| 11. 2. 2019 15:04
Proč ta kombinace? Podle mého je nafta tak úsporná sama o sobě, že jí už hybridní pohon ubere maximálně půl litru, možná litr u velkého auta. Viz zdejší test
[odkaz]
navíc to zacloumání celým autem při každém připojení se motoru...
edit: už to čtu, po potřebu snížení lokálních emisí.
Avatar - xxc
Stále těžko
xxc
| 11. 2. 2019 16:26
Ale lokalne na 20 km cestu do obchodu nemusi diesel ani startovat. A na dialnici je to urcite rozumnejsie, ako benzin za 9l/100 km.
Stále těžko
Mig_35
| 11. 2. 2019 17:36
Rozumnější je připlatit na začátku sto tisíc za hybrid, abych následně ušetřil při každodenní jízdě? Nerozhodují momentální čísla, ale ty absolutní. Za jak dlouho se při stejné motorizaci vyplatí příplatek za baterie a elektromotory si většinou dokážeš jednoduše spočítat.
Psal jsem to už Karlovi, o víkendu jsem absolvoval experiment, kdy jsem od maminky jel 140 km domů po dálnici a okreskách, na závěr nějaký průjezd městem. Dodržoval jsem naprosto přesně všechny limity, tzn. většinu času tempomat na 130 a 90. Výsledná spotřeba u téměř dvoutunového automobilu s třílitrovým turbobenzínem byla 7,2 litru. Za takové náklady bych jezdil, kdybych se krotil, resp. dodržoval předepsané rychlosti. Se 400 kobylama pod kapotou...
Avatar - xxc
Stále těžko
xxc
| 11. 2. 2019 18:23
Ale elektromotor by mohol menit pouzitie auta. Ja len pisem, ze ked uz priplacat za plug-in hybrid, tak radsej s dieselom. Takych 50 km dojazdu (realne 40) by mi umoznilo aj dochadzat do prace cisto na elektriku. A na dlhsie cesty by fungoval diesel. A 400 koni pod kapotou sa inac vyuziva, ved sa pochvalte, aku mate spotrebu, ked idete co to da (volna cesta a nemeraju).
Stále těžko
Mig_35
| 11. 2. 2019 19:15
Dlouhodobá 10,6. Nikde se nedá jet co to dá. Neumím si představit jezdit na okresce 200 a na dálnici 300:)
Avatar - speedfred
Stále těžko
speedfred
| 12. 2. 2019 08:06
to sa snáď ani nedá pretože by som bol každú chvíľu cez 250km/h >:D
Stále těžko
Niemand
| 12. 2. 2019 15:26
Tvoja teória ma chybu v tom, že väčšina hybridov umožňuje isť v EV, alebo hybridnom režime až keď dosiahne určitú teplotu. Najprv sa snažia ohriať spalovák aspoň na nejakých 30-40 stupňov.
Stále těžko
webpaja
| 11. 2. 2019 14:48
Souhlas, nejezdit víc než cca 200 v jednom zátahu si neumím představit. Obrovské omezení a tím pádem pro mě nevyužitelné.
Stále těžko
_Teddy_
| 11. 2. 2019 15:33
200-300km dojazd je stale dost obmedzujuci, ale ono je to vlastne este horsie. Podla testu vraj na dialnici berie 30-50kWh/100km. Takze netreba ani zimu, a skutocny dojazd po dialnici je len ~200km (90kWh bateria)! To je sotva na hodinu a pol jazdy...

Pritom v teste sa pise, ze s 50kW rychlo-nabijackou trva nabitie dve-tri hodiny. Takze pri dlhsej trase clovek stravi viac casu cakanim pri nabijacke, nez vlastnou jazdou. To su pre mna absolutne neprijatelne hodnoty, aj keby bola rychlonabijacka na kazdom rohu...

Druha vec, cena: 2.5 miliona Kc je teda odvazna cena. Za to si clovek moze kupit slusne auto s benzinovym motorom, a este mu zostane dost na benzin...
Avatar - xxc
Stále těžko
xxc
| 11. 2. 2019 16:25
Ale ti ludia, co to kupuju, uz vacsinou slusne auto s benzinovym motorom maju :-) To je len hracka na lokalne cesty.
Stále těžko
spaleny6
| 11. 2. 2019 19:12
Samozřejmě. Dojezd 250km je normální třeba u motorky a pokud jedeš někde kde to neznáš, občas zažiješ nepříjemné chvíle. Stačí jedna zavřená benzínka v horách. Když se můj dojezd zvedl na 450km, dost si to užívám, protože prostě odpadá stres s tankováním.
Stále těžko
Hendly
| 12. 2. 2019 06:51
A není omezující se na vše koukat optikou zaprděné české republiky?
Avatar - janodespota
alternativa k tesle
janodespota
| 11. 2. 2019 14:40
JJ, zajimava alternativa k Tesla model S. Jaguar je o 25% levnejsi a parametry nema vubec spatne.
alternativa k tesle
Freddka
| 11. 2. 2019 20:09
Az na ten detail, ze tenhle Jaguar neni konkurentem Tesly S.

Mnohem blize je rozmery jako mensi Tesla Model 3.
Ovsem jeho cena je jako za velkou Teslu S.

Pro zajimavost treba v anglii zacina Model 3 za Ł45 tisic a prijde jeste levnejsi verze.
Cena Jaguaru v UK zacina na Ł65 tisic, Tesla S zacina na Ł70 tisic.

Tesla S: 4970 x 1964 x 1445 mm

Tesla Model 3: 4694 x 1849 x 1443 mm
Jaguar I-Pace: 4682 x 1895 x 1565 mm

PS: Sorry za ten divnej znak libry, na auto.cz jeste zjevne nezvladaji UTF8 znaky ani v roce 2019... :-)
Avatar - lamal
Vykony su dobre, bateria ujde, ale ...
lamal
| 11. 2. 2019 14:42
na toto by ma nedostali [odkaz] 8-s
EV vs. nafta
MrBeranek
| 11. 2. 2019 15:11
Je vidět, že ta technologie má ještě co dohánět. Když odhlédnu od dojezdu a ceny, tak ani výkonové parametry neoslní. Z 0-200 za 22s? Pro srovnání - výkonově slabší (naftová) Alpina XD4 (388 koní) to má za 17,7, takže sice nemusím čekat v iPacu na otáčky, jak píše autor článku, ale ani tak v dynamice nepřekoná silnější EV srovnatelnou naftu, takže v čem to má přesvědčit? Čekal bych, že alespoň "trháním asfaltu", ale ani to se zjevně nekoná...tudíž dojezd malej, dobíjení pomalý, cena vysoká, hmotnost taky, jakou to má vlastně výhodu?
Avatar - xxc
EV vs. nafta
xxc
| 11. 2. 2019 15:41
Vyhodu asi taku, ze nemusim zahrievat motor 10 km (1/3 cesty do prace), kym na to mozem slapnut.
Avatar - speedfred
EV vs. nafta
speedfred
| 11. 2. 2019 15:58
však ani ty ho nemusíš zahrievať >:D >:D >:D
Avatar - xxc
EV vs. nafta
xxc
| 11. 2. 2019 16:22
Ale odporuca sa to. Jedine, zeby som mal auto na operativny leasing. To by mozno bolo aj lacnejsie, ako tento i-pace :-)
EV vs. nafta
spaleny6
| 11. 2. 2019 19:31
Kup si nezávislé topení. Nebo stačí topná spirála a auto je ohřáté na konci ulice.
Auto hezký....
praděda7
| 11. 2. 2019 15:52
........tak kdyby bylo s 3.0 l V6 turbo.....to by už potom šlo zařadit na čekací list...... ;-)
Auto hezký....
Freddka
| 11. 2. 2019 20:19
Bohuzel sestersky E-Pace ma maximalne 300k dvoulitr.

Jinak E-Pace a I-Pace se vyrabi na jedne lince vedle sebe (Magna Steyr Gratz) a neco spolu sdileji, ale ne mnoho.
Napr. I-Pace je z hliniku, ale E-Pace neni z hliniku (hmotnost zacina na 1775Kg!!!), a tak je myslim ve stejne motorizaci dokonce tezsi nez o dost vetsi F-Pace ... to jen takova zajimavost =D
Auto hezký....
praděda7
| 12. 2. 2019 09:25
Když už 300k dvoulitr Tata, tak raději Evoque... ;-)
cena elektriny
alien105
| 11. 2. 2019 15:56
Pokud si poridite Ev mate levny tarif na elektrinu v nocnich hodinach za vice jak polovinu takze pak naklady jsou daleko mensi na provoz. Jinak JAG i Etron nedohonil teslu X ve spotrebe tam je tesla lepsi celkem o dost.
cena elektriny
webpaja
| 11. 2. 2019 16:14
Znovu, jako klasický cesťák, tedy přes den to auto má využití na 200-250km. Pokud máš potřebu vyšší, tak dobíjíš za podstatně vyšší ceny. Nevím jaký je tarif třeba "na půli cesty" D1 v Humpolci přes den, ale asi to nebude zrovna noční proud přes poledne.
cena elektriny
Šimpanz
| 11. 2. 2019 16:20
Ve spotřebě je to šul nul, ve městě je nepatrně lepší Jag, na okreskách nepatrně Tesla, ale rozdíly jsou minimální.
[odkaz]
cena elektriny
westeros
| 11. 2. 2019 17:02
Je treba se ale divat s tim, ze Tesla model X je o tridu vetsi auto.
cena elektriny
webpaja
| 12. 2. 2019 03:14
Takže Tesla je lepší, i když je horší, protože je větší >:-[] :yes:
cena elektriny
westeros
| 12. 2. 2019 10:17
Stejna spotreba ve vetsim a tezsim aute = vyssi efektivita, co je na tom k nepochopeni?
Luxusní elektromobil je v podstatě paradox
vondry87
| 11. 2. 2019 17:14
Výkonem, komfortem, výbavou a vlastně i cenou se nabízí předurčení podobných vozů na časté dlouhé cesty, jenže ouha, elektromobil se takto využít už se své podstaty nedá. Snad všichni v takovém postavení, že si koupí nebo vyfasují vůz v takové cenové kategorii, přece sem tam jezdí na pracovní cesty. Nemusí to být do nutně zahraničí. Ono bohatě stačí do Brna. Ale k čemu auto, které mě nedoveze tam a zpátky? Nějak si to neumím představit.. v garáži krasavec za 2.5 mil. a já ráno utíkám na vlak, abych stihl schůzku. Nebo to risknu, vezmu auto a celou cestu se stresuju, kde to dobiju. Ale možná to bude do budoucna naprosto běžná záležitost. Teď se po dlouhé cestě ptám, kde najdu toaletu. Za pár let se po příjezdu do cílové destinace budu ještě ve dveřích s kabelem přes rameno potupně ptát, kde mají zásuvku..
Avatar - 3_diamanty
Luxusní elektromobil je v podstatě paradox
3_diamanty
| 12. 2. 2019 21:20
prave preto ked elektro tak za mna nieco male sikovne ako zoe a len do mesta ... inak je to cele elektro ako take nezmysel ... a ako masovo pouzitelne prenasadlo pre miliony ludi na kazdy den uz absolutny nezmysel.... osobne by som ziadne elektro pri mojich potrebach nevyuzil... uz ale napriklad s takou hybridnou corollou by som si iste v pohode rozumel aj ona so mnou ;-)
Avatar - lordlord
.
lordlord
| 11. 2. 2019 18:42
rychlodobíjením se snižuje kapacita baterie
.
Freddka
| 11. 2. 2019 20:31
Kazdym nabijenim se snizuje kapacita baterie. Rychlonabijenim rychleji.

Ja treba svuj mobil uz 3 roky nabijim rychlonabijenim (tj 0-100% pod hodinu, presne to nejhorsi co muzes delat) ... a baterka je zatim v pohode. Az se divim.

Taky byste uz meli pomalu chapat, ze baterka v aute je uplne jina nez v mobilu. Sice jsou mozna obe baterie typu Li-ion, ale tam ta podobnost konci. Takze napr. zivotnost baterii v aute je dimenzovana na mnohem vice let nez v mobilu, mene se zahriva, ma o mnoho nizsi hustotu (tj. kapacita na objem) - a ano, v zivotnosti autobaterie se pocita i s rychlonabijenim.
Sorry
spaleny6
| 11. 2. 2019 19:02
Sorry, ale jak mám chápat že u zrychlování 0-100 za 4.8 sec nemusím na nic čekat? To jako zrychlení u elektroauta za 4.8 je rychlejší než u spalováku za 4.8? Elektro za 4.8 vystřelí až tě překvapí a spalovák za 4.8 se vleče?

Taky se všude píše že elektrick áauta mají nízko těžiště a tak se skvěle řídí. Ale zároveň se píše že je váha cítit a to i přes to že to má adaptivní podvozek. Celé mi to přijde takové zmatené.
Sorry
Mig_35
| 11. 2. 2019 19:17
Reakce na plynový pedál je u elektroauta nejrychlejší, jednak žádné zpoždění, druhak vysoký točivý moment. U klasického spalovacího motoru ten začátek není tak dramatický.
Sorry
spaleny6
| 11. 2. 2019 19:47
No jasně, ale 4.8 je pořád 4.8 ne? Já jsem asi blbej, ale prostě to nechápu a to jsem elektrický auto měl půjčený. Pokud spalovák zrychluje za 4.8 a ze začátku se mu nechce, musí pak táhnout víc aby to zvládl za daný čas. Pokud jede elektromobil plynule taky za 4.8 tak to vlastně znamená že táhne od začátku stejně ale méně. Koukám na to správně?
Sorry
Mig_35
| 11. 2. 2019 20:06
Ačkoliv ano, přece jen, blbá atmosféra má pořád nejrychlejší reakci na plyn a elektromotor navíc umocněnou točivým momentem. Diesel může být klidně velmi rychlý, ale ten nástup prostě bude vždycky opožděný. Je to o tom efektu.
Sorry
Redmex
| 12. 2. 2019 09:31
Ono to bude o pruznom zrychleni. Odpich z miesta s launch control nie je zrovna scenar, ktory niekto praktizuje pri kazdom rozjazde :-)

Pri pruznom zrychleni z ustalenej rychlosti (take to bezne zaslapnutie plynu bez planovania vopred) znamena u vacsiny aut niekolko sekund kym to zatiahne.
Najprv musi podradit automat / vodic, to je tak 0.5 (manual) - 2s (u dvojspoky co to necakala), nasledne este je potrebny narast tlaku u turba. Tu to zavisi od motora, od 0.3s u nejakeho nizkotlakeho aj po 1-2s pri silne pretlakovanom motore (1.0 tsi). Potom sa konecne dostanes k maximalnej dynamike.
U elektra cakas len na oneskorenie dane softwarom.

Samozrejme pri pouziti mozgu vies vyssie uvedene eleminovat, ale musis planovat. Ono ani 550i nedokaze vystrelit okamzite ked ma prave 1000 otacok na 8 stupni...
Atmosfericky plneny motor (pripadne kompresor) s lankovym ovladanim skrtiacej klapky a kratkymi prevodmi bude v tomto najblizsie elektru, akurat, ze jediny co ma napada je Lotus Elise >:-[]
Sorry
Mig_35
| 12. 2. 2019 09:57
zrychlení z nuly na sto je pružné zrychlení? :yes:
Sorry
Redmex
| 12. 2. 2019 11:01
Asi si ma zle pochopil. Prave, ze nie je. To o com pise redaktor bude prave pruzne zrychlenie.
Ako sa tankuje elektromobil
TT
| 11. 2. 2019 20:12
Len tak pre potešenie. Prvých asi 45 sekúnd.
[odkaz]
Ako sa tankuje elektromobil
Freddka
| 11. 2. 2019 20:34
Uz jsem videl, je to legenda =D
Asi je to EV cely jen o tom si zvyknout ... hehe =D
Avatar - 3_diamanty
za mna hybrid
3_diamanty
| 11. 2. 2019 21:30
[odkaz]

ale ta cervena inak sekne vsetkym trom :-)
za mna hybrid
Arese
| 12. 2. 2019 00:10
Není o čem. Stelvio! ;-) :yes: :yes: :yes:
za mna hybrid
webpaja
| 12. 2. 2019 03:18
>:D >:D >:D Outlander je tam jako gothaj mezi pršutem.

Jasně, stejně jako by sis vždy vzal H/K místo VW. ;-)
Avatar - 3_diamanty
za mna hybrid
3_diamanty
| 12. 2. 2019 21:04
nahodou tento plugin hybrid ma uspech... aj rocne preda vo svete viac ako stelvio s xy kombinaciami v podobnej cenovke ... cuduj sa svete ;-)
Avatar - speedfred
za mna hybrid
speedfred
| 12. 2. 2019 08:19
Sprava celkom pekné 2 autá,ale čo robí medzi nimi tá dodávka ?
Avatar - Zetti
za mna hybrid
Zetti
| 12. 2. 2019 08:57
Kazdy velky suv bude vypadat jako dodavka ty mysliteli. Taky je to auto aby neco odvezlo a proto se kupuje
Avatar - speedfred
za mna hybrid
speedfred
| 12. 2. 2019 09:21
Tak ono aj velké SUV môžu vypadať k svetu. Aha dotkol som sa garáže?
Avatar - Zetti
za mna hybrid
Zetti
| 12. 2. 2019 09:59
Ne urcite ne, ja nepotrebuju prebirat cizi nazory, mne se moje auto moc libi. Proti treba stejne velkemu kodiaqu mi Out. prijde jako designovy klenot. Ale to je velmi subjektivni a proto nejsou vsecky auta stejny a ve stejne barve. Ktere velke SUV je podle tebe k svetu?

Nicmene znas jiny SUV plug-in vhodny k porovnani? Jeste by tam mohl byt nejaky full hybrid, treba CR-V. Nebo si nepochopil smysl toho testu?
Avatar - 3_diamanty
za mna hybrid
3_diamanty
| 12. 2. 2019 20:56
asi tak .. voci kodiaqu je to nadalej o level inde suhlas... ;-) ... dokonca za mna outlander je z roka na rok vlastne este krajsi :yes: skratka dokonale SUV [odkaz] :-)

popravde zrovna I-pace krasy moc nepobralo ale tak chapem ;-)
Avatar - 3_diamanty
za mna hybrid
3_diamanty
| 12. 2. 2019 21:00
ono aj velke GL za 3 melony je v podstate ako dodavka ked sa pozrieme na to tvojou optikou ze jo.. ... ale tak to uz raz proste u SUV chodi... kabria ani kupatka to proste nie su.... vlastne voci nejakemu kontajneru menom GL je outlander dizajnovym drahokamom ... ale tak psst.. nebudme medveda zo zimneho spanku .. dobre mu tak ;-) :yes:
Avatar - speedfred
za mna hybrid
speedfred
| 13. 2. 2019 08:50
Ako tiež moc nemusím SUV ale GL sa mi zrovna páči ale Outl som nikdy neprišiel na chuť. To som ho bol aj pred pár rokmi okuknuť pretože bola zaujímavá cenovka na skladovke,ale nie a nie.
Každý to máme inak.
Pravda v plné nahotě
Arese
| 12. 2. 2019 00:12
Tento test v plné nahotě odhaluje hrozivou pravdu - ačkoliv je tento Jag elektrošílenci vynášen do nebes, pořád je to příšerně těžké, příšerně drahé a s příšerně krátkým dojezdem. Hračka pro bohaté eko-pozéry, nic víc. :-!
Avatar - Barrichello
Pravda v plné nahotě
Barrichello
| 12. 2. 2019 10:40
V současné podobě sou elektromobily nepoužitelné mimo pojíždění ve městě, kde ale zcela chybí infrastruktura pro jejich nabíjení v masovém měřítku.

Navíc situace v USA ukazuje, jak to v zimě nefuguje >:D
Avatar - 3_diamanty
Pravda v plné nahotě
3_diamanty
| 12. 2. 2019 21:07
mne dava zmysel este tak hybrid.. elektro ako auto na kazdy den popravde urcite nie ... ale komu to vyhovuje a zaroven aj na to ma tak preco nie .... kolko ludi tolko potrieb a priorit ... osobne ale ja by som v tomto mimo klasiku jedine este hybrida.. lebo ciste elektro by bolo pre mna v reale teda absolutne nepouzitelne ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku