Mě by v mém "pracovním životě" vadily zácpy jedině tady....ale naštěstí to tam měli dobře zorganizované a žádné zácpy se nekonaly. Traffic byl občas hustý, ale pořád to jelo.. >:D [odkaz]
Bydlet v Praze je šílenství. Přecpaná a smradlavá MHD (včetně metra). Všude popojíždějící smrduté nafťáky.
Toto všechno navíc dotujeme z vlastních kapes my, co si auta kupujeme za svoje, protože většina z nich jsou firemní operáky. Ty lidi na ta auta ani nemají, prostě jim je firma dá jako daňově uznatelný náklad a vydělají oba. Pořád se mluví o nějakém zdanění či zpoplatnění vjezdu dieselů do centra ... stačilo by zrušit daňové výhody při pořízení aut tímto způsobem.
Lidi co si pořizují auto za vlastní mají najednou zcela jiné preference (jak ukazují veškeré tabulky). A také by jich bylo méně a ke svým autům se chovali jinak, než typický pražák - nemajetný řidič firemní Škodovky. Dostatečně méně na to, aby se zase na silnicích lépe dýchalo.
Vyplatí se miniauto (klidně hybrid), parkování.. dnes sem si užil, když 3 auta nižší střední a střední třídy smutně objížděla to jedno jediné místečko, na kterém jsem se posléze usadil já >:-[] Jak já jejich pocit znám...
Jen se pridam - v Londyne ziju skoro 10 let a zdejsi doprava je takova dvousecna zbran. 21 hodin ze dne v podstate zacpy nejsou. Ty tri hodiny ve spicce rano a 5-7 odpoledne, tomu se vazne chcete vyhnout.
Jak nekdo zminil Londyn je strasne rozlehly, vzdyt to je lidi jako cela CR a zadna sidliste! Dam prikld Oxford - Londyn centrum cca 120 kilometru, z toho vic casu stravite jizdou po Londyne, protoze je tak velkej. Uz jste v Londyne a jeste 15 minut jedete 80km/h, dalsich 10 minut 65km/h, dalsich 20 minut 50km\h a uz jste pomalu u centra :-)
Zase na druhou stranu se schvalne podivejte do mapy na ty dva okruhy. Ten vnejsi ma cca 150 km dalnice na nekterych mistech 8 pruhu na kazde strane.
Kdyz se pak projizdim tou poloprazdnou malickou Prahou ... a nekdy uprostred dne tvrdnete pul hodiny v zacpe, ze se to ani nepohne, rikate si to jsou veci ... :-)
Jazdim tu zhruba 14 rokov je to stale horsie a zapchy su caste. Staci ze nefunguje semafor nej havaria alebo len rano rush hour , school run a poobede znova. Centrum je strasne a ked netreba treba auto treba brat metro. Je tu C zona parkovne je drahe atd. Nikde som nevidel tolko kamier a retarderov ako v Londyne tu netreba k fotografovi vyfotia vas na kazdom rohu, neviem ako Tokyo tam su hi tech mozno maju kamery aj v kanaloch.
Potom ked tu napadne 5 mm snehu je kalamita obrovska zimne gumy tu nema nik a vela ludi ani nevie ze existuju zimne gumy atd atd proste nic prijemne.
no popravde ja som cim dalej tym radsej ze nebyvam v nejakom velkom meste.. stacilo ked som bol parkrat uz v blave a je to tam ist autom po tom meste proste na zblaznenie ... naopak take mesto do tych 250-300 tisic obyv. sa este da a neudusis sa tu jednak vyparmi z aut a jednak nekukas kazdemu hned par metrov do okna ..... ja som autom v praci za 10 minut a to idem aj mimo mesto ... z okna alebo aj balkona pritom vidim zasnezene kopce az do madarska ) a pred nimi aj nase letisko ako vzlietavaju lietadla ( ktore je odo mna vzdusnou ciarou snad len nejake 4km ) .... fakt v tomto sa nestazujem ... more to sice nie je ... ale ak mas dalekohlad.. ajaj... tak vidis aj co nechces ;-) .. a ten moj rusky 30 rocny a 5 kilovy od uja ... ten dovidi az za hranice >:D .. takyto vyhlad by som nemenil ani za toronto ci sydney :yes:
Yaris sa nezľakne ani diaľnice. Kým som mal jedno dieťa som s nim otočil aj Chorvátsko. Ale lepšie sa cíti v meste a okolí. V B segmente patrí k menším. Hlavne šírkou. Vpredu to nevadí, lebo tam nie je stredový panel. Ale v trojici vzadu, by som ďaleko cestovať nechcel.
Výhoda hybridu je aj to, že človeka menej frustrujú kolóny.
Tak Yaris je auto do města, dálnici bych potřeboval tak 8 km max, to určitě zvládne, když to zvládne Felicie jak by řekl Topper >:D Na to je to ideál. Musel bych se ale podívat na rozměry, přecijen B segment celkem narostl.
Když odmyslíme pohon a rozměry - praktičnost, tak z B segmentu se mi nejvíce líbí Fiesta, potažmo nové Clio
V Londýně jsem byl jen jako chodec, nebo jsem jezdil metrem, z tohoto pohledu mi ta zácpa tak strašná nepřišla a autobusem jsem jel jen cestou na Paddington na Heatrhow express a to byly 4 ráno, takže pohoda >:-[] Pražské metro je proti tomu luxusní záležitost... >:D
Z prvního žebříčku jsem si vyzkoušel jako řidič zácpy v těchto městech a mám trochu odlišnou zkušenost:
Řím : Tam jsem toho moc nenajezdil, ale celkem to vždy jelo i kolem centra
Dublin: Peklo na zemi, pro všechny, kdo tam přijíždí a jezdí jen třeba po našich silnicích. To je město až přehnané tolerance, kdy se každý tak dlouho pouští, až 20 minut stojíte v křižovatce a nikdo tam mimo cyklistů nechce najet, aby mohl jet ten druhý...Z Irů jsem měl opravdu málem záchvat vzteku... .
Brusel : Město má velké množství obchvatů pod zemí, takže jakmile se tam dostanete, jste venku z centra za pár minut. Tam mi to příjde opravdu super. Špatné je, že do historického centra se autem skoro nedostanete, když tam je hotel, je to zlé, ale blízko centra je obrovské podzemní parkoviště.
Varšava : tady mam z cizích metropolí naježděno asi nejvíce, obrovský provoz, ale město díky jeho minulosti má široké někalikaproudé ulice i v samotném centru a provoz tak strašný není, peklo je ovšem na obchvatech, než se dostanete ke sjezdu. Velké plus je, že se tam dá autem zajet skoro kamkoliv a ať si říká, kdo chce co chce, tak Poláci mi příjdou celkem svižní a tolerantnější, než v leckterém tuzemském městě (mimo Prahu), kde netuší ani co je zip....
V druhém žebříčku je ještě Berlín, ale na ten taky nemohu nic extra špatného říct, je to velké město, ale obecně v Německu ta doprava celkem šlape, pokud něco není uzavřeno, nebo není nehoda.
Dublin je fajn, hlavně z/na letiště po M50 úplně v pohodě, i ve špičce se to hýbe. Navíc se paralelně na tom nejhorším úseku vede příjezdovka od hotelů a firem, na hulváta se to dá objet přes ní. :-! V centru jsem byl dvakrát, dalo se v pohodě do podzemních garáží. Nervy jsem tam neměl, prostě "na Pražáka bez prasečin" se tam jezdí dobře. Ona je to stejně jen taková větší vesnice. Horší je to na dálnici, 120 a málokdo tam i při předjíždění jede víc. Přitom je prázdno, skvělej stav a Garda měří jen při předem ohlášených akcích.
Co tam chtějí dělat v půlce února? Celkově je to nejpomalejší stavba ,co jsem kdy viděl.
Ale teď to ještě půjde, zhorší to exit 8 na D11, kde skoro nikdo nevyužije ten megadlouhej připojovák, ale od dubna se jde rekonstruovat i tam. Horní Počernice asi poznají středověk.
Možná kdyby u nás zůstali ti komunisti a nenechali jsme do všeho kecat tisíc různých organizací, byly by ty okruhy už dávno hotové. Zatím všichni dokázali akorát to, že umí jen efektivně blokovat cokoli společensky užitečného.
V Londýně jsem nikdy nestál v zácpě, leda na M25 okružní u Heathrow. Všude lítají cyklisté-sebevrazi.
Varšava - přesně jak říkáš, na příjezdech do Varšavy peklo.
Paříž - docela dobrý. Odpovídající množství lidí které se chce do města a z města dostat.
Istanbul - divočina, žádná pravidla moc neplatí.
Dublin - nezaznamenal jsem žádné problémy, jen že jsem nemohl nají svoji půjčovnu … >:-[] >:-[] >:-[] naštěstí pomohl kamarád Ir. A měl jsem předek auta rozbitý od nějakého předmětu který auto přede mnou vymrštilo … Ale auto bylo pojištěné a půjčovna nedělala potíže, pomohl kamarád Ir :-)
Nojo tuhle sem kousek popojel Yarisem a jednak se tam díky stavbě auta dlouhánum nastupuje líp než to Aurise >:D
A čistě na město fakt pohoda = kdysi sem s tim jel po D1 a byl to kostitřas = ten současnej je v poho = nebyl to teda hybrid ale novej 1,5 litřík udělanej právě na město a je super [odkaz] :yes:
Fakt? To jsem nevěděl, bylo to fakt krásný (celé to nádraží vlakové) a ani jsem se tam necítil tak nebezpečně, jako kolem hlaváku >:D Ostatní stanice metra byly ale hnus... >:D Ještě je hezká Victoria Station - vedle byl nějaký supermarket-formou trhů. Nevím jak to nazvat, bylo to jako tržiště a když sis vše vzal, prošel si kasou jako v obchodě. Měli tam super věci, chodil jsem tam denně >:D