Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V těchto městech si postojíte v zácpách nejvíce! V Praze v zácpách ročně ztratíme skoro šest dní

David Bureš David Bureš 15. 2. 2019
39
Na hustotu dopravy dopravu v Praze čeští řidiči často nadávají. Jinde ve světě jsou ale dopravní zácpy ještě mnohem delší.

Americká společnost Inrix zabývající se analýzou dopravy opět zveřejnila žebříček nejucpanějších měst na světě. Stejně jako v roce 2017 řidiči ztratili nejvíce hodin při jízdách po kolumbijské metropoli, Bogotě, a to 272. Meziročně se ztracený čas v kolonách zkrátil o pět procent, přesto šoféři v bogotských kolonách loni strávili více než 11 dní.

Pořadí se neliší ani na dalších místech, stupně vítězů (v tomto případě spíše poražených) doplňuje druhý Řím a třetí Dublin, ke řidiči ztratí v kolonách 254 hodin, respektive 246 hodin. Na čtvrté místo se posunula Paříž, která na pátou příčkou odsunula ruský Rostov na Donu.

360p720p

Nejvíce ucpaná města za rok 2018 podle času ztraceného v dopravních zácpách
Poř.MěstoZeměČas ztracený v zacpách (hod)Meziroční rozdíl (%)
1.BogotaKolumbie272-5
2.ŘímItálie254+16
3.DublinIrsko246-4
4.PařížFrancie237+7
5.Rostov na DonuRusko237+1
6.LondýnVelká Británie227+1
7.MilánItálie226+6
8.BordeauxFrancie223+12
9.Mexico CityMexiko218+3
10.MoskvaRusko210-12
11.Belo HorizonteBrazílie202+12
12.PetrohradRusko200-5
13.Rio de JaneiroBrazílie199+15
14.FlorencieItálie195+3
15.BruselBelgie195+1
16.BelfastVelká Británie190-10
17.NeapolItálie186-3
18.GuadalajaraMexiko181+9
19.Nižnij NovgorodRusko180+2
20.VaršavaPolsko173+7
-PrahaČeská republika143-4
Zdroj: Inrix

Inrix analyzovala hustotu dopravy ve více než 200 městech v 38 zemích světa. Zahrnuty však nebyly asijské země, ani africké. Využívala přitom novou metodologii, která umožňuje hlubší analýzu a porovnání mezi jednotlivými státy. V rámci ní třeba sledovala průjezdní čas za dopravní špičky, tak za zcela volného provozu.

Data dokonce poskytuje firmám, aby je mohly využít v chytrých navigacích. Analýza dopravy, parkování a pohybu obyvatel navíc může pomoci i městským plánovačům.

Z českých městech byla protentokrát analyzována hustota dopravy pouze v Praze. Tam řidiči loni ztratili v zácpách 143 hodin, tedy zhruba šest dní. To je podobný čas jako v britském Leedsu nebo švýcarské Ženevě. Meziročně se však zkrátil o čtyři procenta.

Inrix však vedle času ztraceného v dopravních zácpách vzal v potaz i velikost města, počet obyvatel a rychlost dopravy a na základě těchto dat sestavil ještě jeden žebříček nejucpanějších měst. Při započtení dalších dat skončila nejvýše najednou Moskva, následovaná Istanbulem a Bogotou. Praha v tomto žebříčku skončila na 46. příčce, mezi italskou Neapolí a americkým Los Angeles.

Nejvíce ucpaná města za rok 2018 podle komplexní analýzy Inrix
Poř.MěstoZemě
1.MoskvaRusko
2.IstanbulTurecko
3.BogotaKolumbie
4.Mexico CityMexiko
5.Sao PauloBrazílie
6.LondýnVelká Británie
7.Rio de JaneiroBrazílie
8.BostonUSA
9.PetrohradRusko
10.ŘímItálie
11.AnkaraTurecko
12.IzmirTurecko
13.SydneyAustrálie
14.SingapurSingapur
15.BerlínNěmecko
16.PařížFrancie
17.MerlbourneAustrálie
18.Belo HorizonteBrazílie
19.Washington, D.C.USA
20.TorontoKanada
46.PrahaČeská republika

Foto: Mike's Bogota Blog

Související články

Diskuse: Přidat názor

Zkušenost
Freddka
| 17. 2. 2019
Jen se pridam - v Londyne ziju skoro 10 let a zdejsi doprava je takova dvousecna zbran. 21 hodin ze dne v podstate zacpy nejsou. Ty tri hodiny ve spicce rano a 5-7 odpoledne, tomu se vazne chcete vyhnout.
Jak nekdo zminil Londyn je strasne rozlehly, vzdyt to je lidi jako cela CR a zadna sidliste! Dam prikld Oxford - Londyn centrum cca 120 kilometru, z toho vic casu stravite jizdou po Londyne, protoze je tak velkej. Uz jste v Londyne a jeste 15 minut jedete 80km/h, dalsich 10 minut 65km/h, dalsich 20 minut 50km\h a uz jste pomalu u centra :-)
Zase na druhou stranu se schvalne podivejte do mapy na ty dva okruhy. Ten vnejsi ma cca 150 km dalnice na nekterych mistech 8 pruhu na kazde strane.

Kdyz se pak projizdim tou poloprazdnou malickou Prahou ... a nekdy uprostred dne tvrdnete pul hodiny v zacpe, ze se to ani nepohne, rikate si to jsou veci ... :-)
Zkušenost
jiras_
| 17. 2. 2019
Dublin je fajn, hlavně z/na letiště po M50 úplně v pohodě, i ve špičce se to hýbe. Navíc se paralelně na tom nejhorším úseku vede příjezdovka od hotelů a firem, na hulváta se to dá objet přes ní. :-! V centru jsem byl dvakrát, dalo se v pohodě do podzemních garáží. Nervy jsem tam neměl, prostě "na Pražáka bez prasečin" se tam jezdí dobře. Ona je to stejně jen taková větší vesnice. Horší je to na dálnici, 120 a málokdo tam i při předjíždění jede víc. Přitom je prázdno, skvělej stav a Garda měří jen při předem ohlášených akcích.
Bechovice
jiras_
| 17. 2. 2019
Co tam chtějí dělat v půlce února? Celkově je to nejpomalejší stavba ,co jsem kdy viděl.

Ale teď to ještě půjde, zhorší to exit 8 na D11, kde skoro nikdo nevyužije ten megadlouhej připojovák, ale od dubna se jde rekonstruovat i tam. Horní Počernice asi poznají středověk.
Avatar - Hammunasakra
Místo slibů
Hammunasakra
| 16. 2. 2019
Vtip? Komanči to ustanovili prioritní stavbou roku 1963 = a v roce 1983 otevřeli 7 km >:D

Další 2 km začali stavět až 1988 = takže do revoluce samozřejmě nedostavěli :-)

Eště smutnější je to s vnitřním okruhem = první 2 km se stavěly 17 let ;-)

De to furt šíleně pomalu a minulej radní pro dopravu zešílel a stavbu vnějšího zastavil = a prachy převed na stavby kde to bylo výhodný pro něj

Tak jak sem napsal = ty stavby maj bejt 50 let = hotový! Díky komunisti = i za tohle :no: 8-s :-!
Avatar - Blue Sun
Místo slibů
Blue Sun
| 16. 2. 2019
Možná kdyby u nás zůstali ti komunisti a nenechali jsme do všeho kecat tisíc různých organizací, byly by ty okruhy už dávno hotové. Zatím všichni dokázali akorát to, že umí jen efektivně blokovat cokoli společensky užitečného.