Tak z môjho pohľadu je až ST práve ten HH, kde nemám jedinú výhradu. Manuál, poriadny objem, samosvor. Doterajší FST bol super, ale ten samosvor mu citeľne chýbal, plus ten interiér bol... všetci vieme aký. Takže až teraz má ST všetko, čo od hotheču ja vyžadujem, naviac sa výrazne zlepšil v interiéri (ako využitie priestoru, tak úroveň vypracovania a materiálov). No a po tých zvestiach, že Focusu ST hrozí trojvalec 1,5, je motor 2,3 veľká úľava. Takže za mňa by bol aktuálne FF ST na prvom mieste kandidátov na HH. Viaceré koncernové HH si to (u mňa) pokašľali núteným automatom, ako Golf R, tak i GTI TCR (ktorý inak mal najbližšie k ideálu). i30N je super, motor, manuál, charakter a zvuková kulisa, ale ten interiér je stále slabší (no a trochu - priznávam - image Hyundai, aj keď u nás to nie je tak zlé ako v ČR). Doterajší favorit bol Megane RS, tiež manuál, samosvor, vizuálne asi najkrajší, aj cena super, len v určitých situáciách bolo cítiť, že je tam deficit objemu (vo vyšších rýchlostiach a otáčkach už tam nebol taký záťah, ako pri dvojlitroch).
Skrátka až FF ST u mňa (papierovo) robí všetko správne a som dosť zvedavý na jazdu a prvé testy.
Mne ST hatch sedí, nemám najmenší problém. No, možno problémik by sa našiel, a to ten, že ST vyzerá až príliš podobne ST-line. Ale to je problém viacerých športových derivátov, že tie rôzne športové pakety a lajny znižujú vizuálnu výnimočnosť plnotučných športových verzií.
Ad cena: no je to Ford, takže hrubé prestrelenie na začiatok je takmer povinnosť. >:D
Hmm... pro mě v tom karosářská verze nehraje roli. Automat je na pohodu, ale pokud bych chtěl řidičské auto, tak s manuálem. A FoFoStCo bych bral jako řidičské auto.
Samozřejmě teda v benzínu. S TDCi nevím, v naftě asi klidně automat.
Počkej, on ti to Ford nacení, to budeš koukat. >:-[]
Jinak já ti nevím, pořád si nemůžu na hatch zvyknout. Svojí tvarovou disharmonií mi silně připomíná 1-er.
Vidím to podobne. Väčší kufor z ST kombi nespraví razom nudné rodinné auto, ktorému svedčí automat, s benzínom to bude aj v kombíku možno zábavnejšie auto, ako niektoré konkurenčné hot-hatchbacky. A do šoférskeho auta rozhodne manuál.
Tak zájem zákazníků je o dost důležitější než novinářská anketa, výrobci nevyrábějí pro něčí modré oči a tleskání novinářů, ale kvuli zisku z prodeje ;-) Já netvrdím, že je to krám, je to dobrý auto, ale podivný design a pouze 3hrnky v benzínu ho sráží k zemi...
Divam se na fotky vnejsku a vsechno v poradku. Divam se na fotky vnitrku a (na pohled) vsechno v poradku. Ctu si technicke parametry, poctivych 280k z nadprumerneho obemu, samosvor atd., a i zde vsechno v poradku. To auto na me pusobi jakobi vlastne nemelo chybu (stejny dojem na me sveho casu zanechal Hyundai N (soude ciste "z papiru" a z testu)), a prece nejak necitim "to bych chtel, to musim mit". Nicim nevybocuje, nenachazim jedinou vlastnost, kterou by ST predcil vsechny sve konkurenty... je to takova esence Golfu GTI, jen vykonem postavena o stupinek vys.
Nechapte to spatne, auto co nema chybu ma potencial imponovat co nejvetsi skupine kupcu, a to je presne to co ford potrebuje, prodavat. To fordu preju, ale nejak v tom postradam emoce, neco co bych mohl vytrhnout a vmest nekomu s konkurencnim HH pri trackdays pokecu do ksichtu. Takze vsechno spravne, a pritom neco spatne.
To nic neměni na tom, že GTI bude "jen" GTI a pochybuji, že se kdy na tom něco změni. Pořad to bude spiš vuz pro běžnějši klientelu a k tomu mu nepomuže ani trojspojka nebo samosvor na zadni napravě.
Ale Focus I. g. (zejména 3dv. hb) byl designově dokonalý a přitom (i designově) úplně nový. Pamatuji, když jsem ho poprvé viděl naživo, bylo to tehdy fakt NĚCO!
A takový Focus RS I. g. je dodnes (mimo jiné) krásným autem, ze mě designově jednoznačně tím nejpovedenějším FoRS v rámci všech tří generací.
ja som kupoval novu fiestu 2018 st line a dal mi dealer 50 tisic zlavu + 5 rokov zaruku ako nic. a to som sa nemusel ani snazit, myslim si ze ked clovek pride za dealerom tak na taketo auto 70-100K ako nic.
Jj, tiež sa obávam, že to bude o dosť viac. i30N je za to, čo ponúka, úplná lacnota a Ford pri nacenení noviniek je známy všeličím, len nie triezvym odhadom.
Hezké bude, pokud opět bude ST i v kombíku. Pak najednou... máš svor, máš 200kW v rodinném autě... vlastně to, co dneska umí jen Cupra, ale vč. manuálu. Takže bychařsky... kdybych za dva roky koukal po novém autě a na trhu byl Focus ST s manuálem za rozumnou cenu, tak bych se šel projet.
V krátké verzi je konkurence větší, ale i tam je ta kombinace (manuál, objem, jízdní vlastnosti, samosvor) zajímavá. Jen to nesmí zabít cenou :-)
BTW... bude zajímavé sledovat v testech, jak se popasují klasické dvoulitry s downsizovanou (hlavně Megane) i upsizovanou (FoST) konkurencí, tj. jestli nebude ten 2.3 na předku už moc těžkej a tak. Osobně skoro vidím ty 2l v dané třídě jako optimum... ale nechci předbíhat.
No, co na to napsat, kdyby si mne neoznačil, nereaguji, protože máš vlastně pravdu >:D Já tak nějak nečekal, že to auto bude mít něco extra navíc, co budu moct někomu vmést do xichtu, to se asi buď ukáže při jízdě, nebo taky neukáže. Něco navíc měl Fokus RS >:D .
Přemýšlím, který jiný HH takové kategorie má něco navíc, snad jsem jsem si vzpoměl na starší Fabii RS TDI, která dle slov kamaráda-majitele "jede vodspoda a vočoudí nejedno BMW", akorát to zůstává na úrovni těch keců, ale myslím, že takhle se už dnes majitelé nových HH nebaví, ne? >:D
Takže, jediné, co ti zbude je, ostatním ujet >:D To je možná přesvědčí
>:-[]
edit: Už jsem si vzpoměl, můžeš říkat, že máš stejný motor jako v Mustagnu >:-[] A když si koupíš TDCi, tak zase jako v Tranzitu
Máš pravdu, treba pozerať na predaje. A Focus je za r 2018 európskou trojkou; dokonca si medziročne o miesto polepšil (keď predbehol predtým tretiu Astru). ;-)
Ale keď to myslíš v absolútnych číslach, tak samozrejme stráca, ako všetky tradičné segmenty, ktoré klesajú na úkor populárnych SUV.
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Pamätáš si dobre, len halogény, parkovacie senzory či tempomat za príplatok (ale na rozdiel od GTI mal v základe 18ky). A súčasná FieSTa je na tom podobne, v základe napriek tej vysokej cene nie je nič, takže na príplatkoch tak 3000 zaplatíš (a dostaneš sa na sumu 25000 eur, čo je na Béčkový hotheč s trojvalcom silná káva).
Ako som písal odhad 30t eur za základný Focus ST, tak aktuálne si myslím, že to bude ešte viac. i30N je cenová výnimka, ale aj u neho silnejší model so samosvorom je cez 30t (30190 eur), obdobne MRS Trophy je za 31890 eur, GTI je rovných 31t.
Takže môj odhad je rovnakých 31000 ako GTI. A u Vás s ohľadom na "dobré zvyky" importéra to bude ešte viac. >:-[]
Ále, takovejch zkratek existuje. Podle mě je v en-us STD běžná zkratka pro Standard... pokud někoho napadne sexuálně přenosná choroba, tak je to profesní nebo soukromá úchylka ;-)
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
i30N je obecně výborná value/money. Ford to při představení obvykle spíš napálí, pokud by byl na úrovni Hyu, bylo by to překvapení.
Je možný, že Ford půjde u ST opět cestou mnoha příplatků... minulé ST bylo v základu s halogenama a bez tempomatu pokud si to dobře pamatuju. Pak možná... stejně ale nevěřím, že by benzín se samosvorem a 2.3EB začínal na 750, asi bych si vsadil spíš na 850 než na 750.
Jo, já vím. Přijde mi ta zásadovost taková vachrlatá... VW zásadně nedělá GTI v naftě, jenom teda ve čtvrté generaci. Audi zásadně nedělá S v naftě, jenom teda u SUV. BMW zásadně nedělá ///M v naftě, ale dělá ///M550d a X4 ///M40d. To je jako "zásadně nepodvádím manželku, jenom teda s Katkou".
Kratší tradice ST je svázaná s kratší tradicí Focusu jako modelu. Před ST tu byl TwinCam, XR3i, Cosworth apod. [odkaz]
Určitě, širší nabídka je vždycky lepší... akorát ti pak hrozí, že se pohled na to auto zprůměruje. Nebo pokud je 80% v naftě, pak tedy "váženě zprůměruje". Ale benzínová verze je pořád stejně dobrá a kombík mně osobně dává největší smysl a mrzí mě, že se jich nedělá víc.
Ford stáhl FRS s 350k z prodeje jen proto, že s daným naladěním už E6d/WLTP nesplňovali. Z toho samého důvodu i další automobilky stáhly vozy z prodeje. A nebylo jich málo. Že nestíhaly homologace byla jen výmluva. Co nestíhaly byly úpravy motoru, výfuku a ECU, aby mohly plnit nové normy. Takže je málo pravděpodobné, že se ještě FRS s 350k kdy vrátí. Spíš to vidím na těch 300-320k max... :-! To samé postihlo Renault s MRS. Určitě by nešli do té 1.8 kdyby nemuseli.... :-!
No to samozřejmě. Jen podmínkou je, že ten SW musí být rozpoznatelný, což dle majitele autorizovaného servisu nekdy není možné ani na Ford diagnostice, protože se hlásí jako originál.
A ano, hodně RSek prý odešlo i mj. tím, že jim majitelé dávali čočku za studena. Protože třeba teď v zimě mi kolikrát nestačí ani 15 km, aby se teplota oleje zvedla z 50-ky ...
S tým RWD súhlasím, väčšina kupovala 1er napriek RWD, nie kvôli nemu (a tých RWD fajnšmekrov bola aj tak "drvivá menšina"). Ale na cenu RWD vplyv iste malo (nehovoriac o R6), takže keď bude 1er technicky plne mainstreamová, tak bude proste výrobne lacnejšia. Teda buď zlacní, alebo bude mať výrobca väčšiu maržu. A ktoré riešenie BMW uprednostní, asi netreba dvakrát tipovať. 8-s Ostatne ako píšeš aj konkurencia nie je lacnejšia len preto, že má plebejskú techniku. Dokonca taký Mercedes A ma úplne šokoval s cenou A35 AMG, základná cena takmer 50t eur (bez príplatkov). Za hatchback so štvorvalcom a 304k. :no:
Ale hlavně v letech 2000-2003 měl Focus prodeje k 500tis ks, od té doby jen padá. Loni 199tis ks... Tj ohrožoval vážně Golf, nyní je rozdíl v Evropě víc jak 250tis ks...
Pokud tě zajímá mé MK4, tak mrkni na Moje.auto, je tam recenze a celých 7 let, co jsem auto měl popsáno - servis. Takže bych tady vypisoval dost věcí po druhé a zaplevelil tím diskuzi >:D Na každém autě se něco najde, nevím, co způsobilo co, ale měnil jsem celou spojku s dvouhomtou i převodvoku, jelo to, ale ten zvuk byl děs :/ Cena taky...
Ja tomu na druhej strane celkom rozumiem. Urcite sa pripravuju na RS a tym padom exotiku nechavaju lezat ladom. Len to je take to klasicke v automobilovom svete. Ze predaju auto a povedia "toto je to najlepsie, co vieme postavit". A potom o tri mesiace pridu s tweaknutou verziou, ktora ma tu a tam lepsie parametre a povedia "nie, nie, zaplat nam o 10% viac a TOTO je to najlepsie, co vieme postavit".
A práve s výdržou mal minulý FST problém. Tam sa prejavila absencia samosvoru, keď na okruhu to stále musel riešiť ten elektronický systém pribrzďovaním jedného kolesa a v jednom teste (tuším Angličanom) sa pekne zapiekli brzdy (doslova horeli). Ale teraz bude samosvor, čo výrazne odbremení brzdy, uvidíme ešte, čo hmotnosť.
Tak, sam jsem se přesvědčil, že jen na velikosti kotouču nezaleži. Focus s 1.5EB ma předni kotouče o pruměru 308mm a zadni tušim 280mm a v nějakem testě dokazal zastavit ze 100 pod 32m. Duležitějši u ST však bude jejich vydrž pod větši zatěži.
Len či bude. Podľa rumours ak vôbec bude RS, tak len ako hybrid. Takže ST bude vrchol medzi konvenčnými Focusmi. Skôr to vidím tak, že po vzore konkurencie spravia ešte nejakú performance verziu STčka, bolo by to lacné riešenie a motor na to rozhodne má potenciál.
Tož možnost manuálu je v dnešní době "přepych". Jen aby byl "řadicky přívětivý".... ;-) Nemám se současnými forďáckými manuály žádnou zkušenost. Naposled v roce 1977 v Capri GT.... ;-) Ale mezi tím měl Ford šanci se něco naučit od Mazdy, která má manuál 1+. Tož snad se něco přiučil... ;-)
Tak radšej menej prefúknutá 2,3ka (s menším turbolagom), ako vyšpičkovaná 1,6/1,8ka. Samozrejme v kontexte toho, že 2,3ka v RS má 350 koní (a v tých limitkách tuším až 365), sa 280k javí málo, ale z vlastnej skúsenosti si viem predstaviť, že by to mohlo byť len pozitívne, t.j. viac atmosférický charakter a menšia turbodiera.
Meg RS Trophy má 300k z 1.8. 300k je i obvyklá hodnota u konkurenčních dvoulitrů (Hyundai, VW). Honda má normovaných myslím 320k, zase se ale říká, že je často problém je tam naměřit. U Meganu jsem slyšel pár ohlasů v tom duchu, že tam ten chybějící objem je znát.
Z toho pohledu je Fordí ladění na 280k z 2.3 dost konzervativní, až se skoro vkrádá na dnešní dobu kacířská myšlenka, jestli to není plýtvání. Ale taky je možný, že naopak u Fordu reálně nabrzdíš těch 300+.
...jsou solidní čísla, i když 2.3 L motor v Mustangu dával 231kW/434Nm a v RS Focusu 257kW/440Nm. Bylo by hezké vidět na STéčku těch 300k (221kW), ale v dnešní "sešněrované" době musí být člověk vděčný i za těch 280.....krouťák je fajn.... :-!
Minulé STčko si s Ecoboostem dost cenu drželo, ale TDCi byly předváděčky kolem 0,5M v kombi, hodně dlouho jsem přemýšlel, že si pro něj půjdu. Celkem mne překvapilo, jak si ještě do STčka musíš připlácet za velký infotainment a jiné věci, které třeba má i většina Titanií, co byly na trhu (skladovky).
Tipl bych si, že ta cena bude za 2.3 kolem 750-800 tis a TDCi 700-750, když Titanium 2.0 tdci 110kw začíná na 630 tis.
A jaký je rozdíl mezi focusem ST v dieselu a Golfem GTD? :-). Dobrý argumentační faul.
Golf GTI je určitě super, ale ostré fordy mi přišly vždy o kus více o emocích. Samo je to věc volby. A argumentovat automatem sedí na zákazníka VW, to by u Fordu nikoho nenapadlo, protože ve VW se o takových manuálech, jaké mají fordy, může zdát. Na druhé straně zákazníkům golfu je to asi jedno. Většině, a tak už snad ani nemají na výběr.
Znamějši vlastně nejznamějši je pro to, že jde o jakysi etalon. Na druhou stranu se jedna zřejmě o nejusedlešiho zastupce mezi HH. Prostě jestli je tu nějaky zastupce mezi HH, ktery se nejvic hodi pro rozvoz děti do školek a škol nebo za nakupy do kaufu tak je to pravě to GTI.
Mne to normalne pripada, ze rataju uz teraz s nejakou verziou performance, co dosiahne na tych 300 koni oficialnou cestou. Robia to teraz vsetci, tak preco by sa nepridal Ford?
..ze este aj vo vrcholnej specifikacii je smiesne a cudne, akoby pozliepanec z roznych auto mimo akejkolevek dizajovej harmonie som este u ziadnej znacky nevidel. Taktiez ak ma byt toto interier pre rok 2019 tak vo Forde poriadne zaspali :no: Akoby sa snazili vytvorit protiklad druheho extremu jednoduchosti a cistoty tvarov u Modelu 3.
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Náš importér Fordu má výkyvy ne nepodobné nejmenovaným pravidelným měsíčním stavům u žen. ;-) A tak zatímco minulá FieSTa byla u nás za mnohem lepší peníze než na Slovensku, tak Focus ST na začátku napálili tak, že bylo o cca 150t dražší než u vás nebo v Polsku. A GTI sice nemělo v základu 18" ani xenony....ale u nás to bylo v paketu Sport GTI za hodně výhodnou cenu.
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Nevím, jak na Slovensku, ale já ještě mám ceník Focusu ST - v základu byly 18" kola, 2 zónová klima, polokožená vyhřívaná Recara, vyhřívané čelní sklo, alarm..takže to nebyla taková hrůza.
Kdyby nové ST útočilo na Hyundai, tak by to bylo hodně zajímavé. Co se týká přepálené Fiesty ST...popravdě jsem ještě ani jednu nepotkal. O generaci starších jezdí dost. Ale to tež bylo za jiné peníze...
Už jsme se shodli na SD. ;-)
Mimochodem dost dlouho existoval Focus ST bez dieselové verze a šlo to bez problémů, tohle je poměrně čerstvá záležitost, tuším až faceliftu 3. g.
Aspoň to logo ST mohlo být v naftě třeba černé/stříbrné, ne červené, jako u benzínu.
Presne ako píšeš, M performance je stupeň pod M, a kým do čistokrvného Mka dízel nesmie, v M performance v pohode a niet dôvodu sa nad tým pohoršovať. A rovnako u Fordu: čistokrvný športiak máš RS, kde je ( a vždy bol) len benzín, kým o ligu slabšie a univerzálnejšie ST môže mať aj naftu. Teda vzťah ST-RS je presne rovnaký, ako M performance-M. ;-)
Vubec ne. STD je siroce pouzivano prave v tomto vyznamu a obecne (ne oborove) zname. Kdyz uz o tom diskutujeme na autoservru, tak pokud se nepletu zaznelo to nekolikrat i v Top Gearu, a jiste ne ve smyslu standard :). Takze spis naopak, chapat STD primarne jako zkratku pro "standard" nebo jinou mistni zkomoleninu je priklad bud dobreho angličtinu, nebo prave priklad te profesni uchylky. Ja se s tim jeste v tomhle smeru nikdy nesetkal (ne ze by zrovna to bylo smerodatne). ;-)
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Mas pravdu v clanu to je, jsem to vcera prehlidnul.
Jen poznamka ze cenikova cena i30N je v UK stejna nako v CR 760tis resp 26 tis liber resp 30,5tis eur v nemecku (tj v nemecku je trochu drazsi 785 tis korun)
Osobne si myslim, ze ST bude spis o tech 30tis Kc drazsi, no vsak do par mesicu nam to reknou.
V eurech v nemecku tedy nekde kolem tech 30tis euro spis lehce pres, kdyby meli anglicani pravdu, bylo by to tesne pod 30 tis euro
Anglicani napsali jeste info navic, ktere myslim v clanku chybi (necetl jsem to znovu, tak nevim)
- ten samosvor nebude v dieselove verzi
- zakladni cena se ocekava o 1000 liber nizsi nez i30N (cca 30tis korun)
Psal jsem u klasických (nízkých/no SUV) eSkových Audi. O SQ7 a minulé SQ5 samozřejmě vím. Nejde ani tak o kratší tradici Focusu, jako o kratší tradici "ST" ve srovnání s "GTI". Ať ti zdraví "Spra(jt)ví". >:-[]
Jako i souhlas, že to sjednoceni pod jedno označeni ubližuje imigi, i když je to spiš slovičkařeni a mě osobně je to v podstatě uplně jedno. S tou bačkorou je to jednoduche, prostě rad bych u auta zachoval větši kultivovanost a proto se mi spiš zamlouvaji GT nebo vyměkle HH, ale samozřejmě to auto musi i nadpruměrně dobře fungovat co do sladěnosti šasi a jizdy. Samozřejmě by to chtělo vice zkušenosti s kategorii těchto aut a možna bych přehodnotil postoj k těm většim tvrďakum.
Jak už jsem psal Emelovi, eRko je sice výš, ale nemá takovou tradici, jako GTI.
Ano STD apod., by to snadno vyřešilo, u GTI je další výhodou, že má červené detaily (včetně interiéru), jiné výfuky, kola..., takže si ho s GTD nespleteš ani bez nápisu.
Hot kombi by určitě vadilo méně, než nafta, ovšem třeba pro mě by kombi nebylo, mě u GTI (a u hh obecně) nebere ani 5dv. hb.
Po vymřeni 3dv. hh se stává sportovní auto s jedním párem dveří pomalu luxusem. :-);-)
Jo, ale SQ7 je TDI a nebýt dieselgate, tak už tu podle mě vesele jezdí další eSka v naftě. RS5 TDI tu byla jako koncept v době, kdy Audi s naftou závodilo.
Focus jako takový není na trhu tak dlouho jako Golf, to je jasný... předtím tu byl Escort (Cosworth). Beru že tam ta kontinuita není taková, ale... dám si Sprite :-)
KlaSické eSkové Audi (S3, S4, S5, S6, S7, S8) si taky v dieselu nekoupíš.
Ani GGTI není vrcholný Golf, ale zase má mnohem delší tradici, než eRko, nebo STéčko.
HH jsou hranicí kde končí běžná "konfekce" a začínají sportovní auta.
Na image se můžeš klidně vykašlat, nebo si dát rovnou Sprite. >:-[];-)
Focus ST není vrcholný Focus, je to spíš ekvivalent Audi S než RS. BMW sice nedělá ///M5, ale dělá ///M550d a X4 ///M40d...
Nevím, mě image asi zase tolik nezajímá, možná proto, že pro mě HotHatche žádné sportovní ikony nejsou... neberu je jako sportovní auta, spíš jako lepší spotřebku. Zajímá mě, jaké bude benzínové ST teď, v téhle generaci, v benzínu a manuálu.
Ja som v tomto niekde medzi, (bol) som rád, že GTI bolo jasne identifikovateľné ako benzínový hotheč a keďže ich je logicky menej, dávalo mu to o chlp väčšiu exkluzivitu. Na druhej strane vôbec nevnímam ako nejaký problém, že Focus ST či Octavia RS pod týmto znakom majú aj silnú naftu. Ako píše Emel, ak si niekto myslí, že mám naftu, nech, prvé naštartovanie či prvé zrýchlenie ho z omylu rýchlo vyvedie. :-) Ale ideálne by asi bolo, keby sa naftové ST značilo napr. STD.
Naopak by som prijal, keby GTI bolo aj v kombíku, nevidím logiku vyhradzovať kombi až pre najsilnejšiu verziu R (naopak logickejšie by bolo mať kombi v tej menej ostrej a dostupnejšej verzii GTI).
Jasně, chápu co tím chceš "říct", ale image tradičně sportovně orientovaných verzí se dieselovou motorizací prostě kazí, že to někomu vadí a jinému naopak ne, to je věc druhá.
Ale není náhodou, že u verzí typu RS (Renault, Ford, Audi, o Porsche nemluvě, tamto platilo i u verzí typu GTS/Turbo), Type-R, ///M (nikoli pouze ///M-performance) apod. se dieselové motorizace nevyskytují vůbec, i když by se (svého času) prodávaly výborně (minimálně v Evropě).
I VW na konci 4. g. Golfu uznal, že dieselový GGTI byl velkou chybou, kterou už v 5. g. nezopakoval, a v 6. g. se navíc vrátil GGTD, který existoval i v prvních třech generacích Golfu. Nevidím důvod proč by se např. dieselové STéčko nemohlo značit jako Focus SD, nebo DT apod. Nebo to klidně mohla být vrcholná dieselová verze v přívlastkem ST-line.
Ale ať si to Ford dělá jak chce (může klidně podobně na image STéčka rezignovat), jen ať tu pak někdo (rádoby zasvěceně) netvrdí, že Focus ST je něčím víc, než Golf GTI, tím spíš , že na jiném místě sám přiznává: "...co se HH tyče v tom jsem bačkora."
Ale já (víceméně) souhlasím s miromenem... na těch písmenkách až tolik nezáleží, jako majiteli benzínové Octavie RS mi byla vcelku ukradená existence naftové RS a jako majiteli benzínového ST bych přežil, že Ozzy jezdí naftovým. Jde o ten pohled zvenku, když někdo to auto na ulici vidí... ale ten mě až zas tak moc nezajímá, pokud si někdo chce myslet, že je to nafta, tak ho rád vyvedu z omylu >:-[]
Jako dobře, asi by mi nevadilo, kdyby jezdilo modrých RS míň... ale argument při výběru auta ani barvy to moc nebyl.
Jsi vážně tak mimo, nebo to jen hraješ?
Pročpak se asi Golf GTD nejmenuje stejně jako Golf GTI, tedy jako u Focusu ST, nebo Octavie RS??? Golfa GTI si nekoupíš ani v naftě, ani v kombíku, na rozdíl od FoST, ORS, GGTD, ty "argumentační faule".
U Golfu GTI je palivo jasné, u Focusu ST se na palivo musíš zeptat, nebo počkat, až ho před tebou nastartuje.
GTI je hh, GTD jen rychlejší dieselový Golf. Focus ST je celkově (podle toho s jakými motorem se ho prodá více) něco mezi hh na bázi Focusu a rychlejším dieselovým Focusem.
Nejlepší je nabízet pro hh obě převodovky (MT/DS), FoST bude tu druhou nabízet až 15! let po GGTI. A manuály ve Fordu nejsou v celkově o nic moc lepší, než u VW (obojí max. lehký nadprůměr), Ford (v tomto ohledu obecně) není ani Honda, ani Porsche.
Jaký to byl "nový Civic" (aspoň generaci a motorizaci)?
Samozřejmě, že můžeš nabízet např. i (relativně výkonnější) dieselovou variantu, ale nemusíš ji nabízet jako STéčko, protože tím určitou SporTovnost této verze logicky celkově degraduješ. Viz i Emel 19:33.
MB je MB, Audi je Audi a BMW je BMW. Kazdy prodava za to za kolik muze prodat a tihle zjevne prodavat umi. Nam nezbude nez 1) to akceptovat, 2) kouknout se jinam, nebo 3) vychytat super nabidku, ale komu to pisu... ;-)
Jednoznačně patři a ty se mužeš dal přesvědčovat jak chceš. :-!
Větši nabidka byla ta 4 valcova takže pořad nevim o co se jako snažiš a pišeš jen blaboly.
A kup si co chceš, tebe evidentně uspokoji cokoliv.
Jednou tu někdo poukazoval na to, jak novy civic skončil v nějakem testu posledni a navic je drahy a ohaněl se golfem GTI. Na to jsem mu napsal to, že ten běžny civic mu klidně muže za pohybu vyčarovat větši usměv na tvaři než golf gti. Jinak ja patřim zrovna k těm co rozhodně neodsuzuji možnost vyběru a pokud možno co největši individualizaci vybav. Takže jestli někdo nabidne auto přehnaněji bez motoru nebo u HH naftu je mi celkem jedno.
Miromene prober se, to že tobě se líbí neznamená, že ostatním musí taky. Mě se nelíbí, vypadá ja čerstvě vytaženej kapr z rybníka. Celkově se o harmonii linek a různých tvarů také nedá mluvit... Rozhodně nepatří k nejpovedenějším ve třídě, i oba korejci i30 se Ceedem vypadají lépe než nový Focus.
A k těm 3hrnkům - vždyť nic jinýho nevyrábí, tj kdo chce benzínový Ford nemá jinou možnost...
Já nemám předsudky ke 3 hrnkům, mám jedem doma od PSA v atmo verzi v autě do města, kam 3hrnek tak nějak už patří. Do nižší střední je to pro modely již od! Ale dál ne. Raději půjdu do Golfa 1.5TSI nebo Ceedu 1.4T než do 3hrnkovýho Focusu ;-)
Taky v tom (od začátku) vidím částečnou inspiraci 1er.
Ale zase tak zle, jako 1er (5dv. hb) to nevypadá, designově je to jakýsi hybrid Fo3 a 1er, naštěstí to není mix toho horšího z obou, což je samozřejmě dobře.
Ja som sa o RS na webe docital toto:
The 2019 Focus RS is in the works , is getting new Ohlins adjustable dampers and lighter but more rigid chassis and a more advanced RDU with cooling
The new RS will be wider and longer than current RS and will still make just 350 HP, but the car as a whole will be 40-50 lbs lighter
Also a new 6 speed Manual with dual mass flywheel and way better interiors and exterior too is on works
Source is from a friend who works for PR at Ford Belgium
S designem - mně se to celkem líbí... je teda fakt, že spíš ty sportovní mutace než ta klasika s chromovou maskou. Ale obecně si nemyslím, že by měl být design nějaký zásadní problém. Ono nalijme si čistého vína... jediný fakt hezký Focus byla první generace (na svou dobu).
1.0EB je celkem osvědčená motorizace, konkurence v dané třídě a ceně nemá nic lepšího a proti 1.6 atmo je to určitě lepší svezení. Protivná je torzka v základu, ale zase kombík má myslím víceprvek vždy...
Ještě je tu aspekt ceny... výprodejové ceny minulé generace byly samozřejmě hodně zajímavé a proti nim ceny novinky nejsou právě podbízivé.
I přesto... sečteno a podtrženo... já jsem ochotný vsadit v absolutních číslech na plusko (Evropa 2019 vs. 2018).
To sice je nová generace, ale design prodává a tady se moc nezadařilo. Sázka jen na 3hrnky není to pravé ořechové a diesel je všeobecně na ústupu... předchozí generace jela v ČR hodně na atmo benzinech 1.6 při cenách již od, případně 1.6TDCI ;-) Litrový EB takovou popularitu nemá...
To viš, stači přesedlad z vyborneho přemisťovadla, do vyborneho auta. Ale jinak jak už jsem nejednou psal tak co se HH tyče v tom jsem bačkora. Každopadně krabice mi nesmi domu i kdbych měl na pateři uzel.
Můj tip je, že zvrátí a připíše mírné plusko (v absolutních číslech). Je to nová generace a ta obvykle znamená vzestup, navíc byl loňský rok ovlivněný WLTP.
Astra je s -30% (-27% dle Carsalesbase) jasně looser of the year.
Focus ztrácí dle focus2move značných 12%, dle carsalesbase ale jen 6% segmentu, který má jako celek -9%. Každopádně... letos se bude lámat chleba, buď to nová generace zvrátí, nebo bude pokles pokračovat.
Jo, to máš pravdu. Golf je v Evropě hegemon,pořád přes 450tis ks, Octavka 220tis, Focus 199tis, všichni ostatní velcí hráči 110-160tis ks - Leon, Auris, Megane, P308, A3 a třeba i MB A ;-)
Jako jo... ale Astra měla v roce 1999 670t a loni 158t, Megane měl 465t v roce 2004 a 138t loni... takže ono je to spíš tak, že Golf (a jeho "klony") jsou výjimkou v jinak padající kompaktní třídě.
Pokud na mainstreamove technice jezdici audi a MB drzi premiove ceny, nema BMW duvod slevit. Samozrejme musi pak pocitat s nasledky (pokud jdou dole s technikou meli by zvednout neco dalsiho, treba takovy interier se u BMW primo nabizi).
PS: Nemyslim si ze by RWD kdy prinaselo nejake zasadni prodeje navic, spise naopak. Na kazdeho zakaznika M135i, ktereho kdy RWD pocket rocket prilakala se vsadim, ze se nasel nejmene jeden dalsi zakaznik, ktereho od nakupu jeho vysnene 118i odradilo "s RWD nikam nevyjedu" anebo "je to nebezpecnejsi nez FWD" anebo "nechce se mi priplacet za xDrive".
Vidím to podobně. Na papíře to vypadá dobře, stejně jako na fotografiích. Zvlášť přitažlivě vypadá ten tlusťoučký volant se správným vykrojením. Uvidíme, pro mě v blízké budoucnosti asi hlavní adept na další auto na každodenní ježdění.
Ani potenciálne. Z logiky veci po 350k generácii predsa nemôžu prísť s 300k, nemôžu prísť ani s rovnakým výkonom, len s vyšším. No a zdá sa, že pri súčasnom splnení najnovšej emisnej normy zrejme nevedia z 2,3ky dostať viac, ako doterajších 350k. Preto tie úvahy o hybride, teda že by 2,3ka zostala na +/- doterajšom výkone a o zvyšok by sa staral elektromotor/baterky.
Tiež sa obávam, že budeš bližšie realite Ty. Ono mám pocit, že sa zdražuje hromadne; ak má auto viac výbavy, vyšší výkon či objem, tak je to argument pre zdraženie. A ak náhodou má jednoduchšiu techniku, menší objem a pod., tak sa nájdu argumenty typu asistenčné systémy a aj tak je to dôvod pre zdraženie. >:-[] Najlepší príklad budiž nová 1er. Doteraz sa argumentovalo prémiovou technikou, predsalen RWD či 3,0 R6 boli drahšie záležitosti a dalo sa to sčasti pochopiť. Človek by preto čakal, že s prechodom na mainstreamovú techniku, FWD a R4 sa bude zlacňovať, ale chyba lávky, čítal som, že BMW už dopredu upozorňuje, že nová 1er bude rovnako drahá, ako tá predošlá. 8-s
Plastový interiér řešil facelift celkem obstojně, bylo to jedno z mála aut, která si mohl mít i s kůží na palubce a na dvěřích, jen tak mimochodem.... hezký ten interiér zrovna nebyl.
Kufr měl v případě kombi 482l, není to moc, ale zase byl celkem rovný, a nakládací hrana byla v rovině s podlahou.
Diesel 2.0 TDCi, který má ST verze patří rozhodně k tomu lepšímu na trhu i co do spolehlivosti a kultivovanosti.
A nevím, proč bych nemohl diskutovat s Fokusem ST TDCi pod Fokusem ST, kde se píše i o TDCi (tohle není RS). No, já si ho ale nekoupil.
Tak dle představených parametrů je jasné, že průběh bude proti současnému RS na vrcholu výrazně plošší (280 PS vs. 350 PS, ale 420Nm vs.470Nm s overboostem). Řekl bych, že se projevem a průběhem křivek bude blížit minulému ST (184kW, 360Nm s overboostem), tzn. silný střed, plochý vrchol. kde nad nějakých 4.800 se už nic moc nedělo, i když šlo motor vytáčet pomalu až k 7.000. RS má špičku mnohem ostřejší a zátah lineárnější.
Což určitě nebude, obzvláště u anglických firem, kde i u minulých generací bylo v nabídce x plug in zařízení (mnohé s několika různými mapami), kdy přehrát mapu znamenalo 5 -10 minut, a dle samotného dealera byl některý modifikovaný SW na diagnostice zcela nerozpoznatelný. A třeba minulý dvoulitr, kde to SW byl schopen vytáhnout někde k 220kW/500Nm, jel naprosto pekelně. 2.3-ka vychází z dvoulitru (prodloužený zdvih), takže potenciál tam bude obdobný ...
Nemal som ziadny problem ani na emisiach, ani nic podobne. Pouzivam to hlavne ako zelezo, len dodrziavam servis a nejazdim s tym ako prasa. Samotne pohonne ustrojenstvo je kazdopadne dobre. Jasne, zajtra moze klaknut cosi za 1500 eur, ale to asi patri k autu, co ma za sebou polku cesty na mesiac. Vyhoda tych poFL Euro 5 naftakov bola, ze aj po chipe su stale dost umiernene, takze nezozeru poloosi, nerozsype sa hned lozisko spojky a take tie ostatne dobre veci.
Objavuju sa ine zavady, co zazivam, lebo som este nemal auto cez dvesto tisic :-) Rano v mraze sa obcas prve sekundy po starte rozpisti volnobezka na alternatore, odhnil mi pravy zadny parkovaci senzor (udajne tiez casta choroba), sklo som uz menil dvakrat (neviem preco mam tolke stastie, ale mam pripoistene), ludia na parkoviskach zabudli, ze sa nemaju opierat dverami o ostatne vedla stojace auta a tak.
A ta tvoja spojka asi nebola problem, skor dvojhmota zobrala prevodovku, nie?
Tak padni komu padni, dat takovouhle featuru do auta, ktere lidi budou pravidelne / dlouhodobe prohanet po okreskach a amatersky i po okruzich, je proste na facku. To nemuze jinak nez znicenim brzd skoncit. Podobne elektronicke siditka maji sve misto v konfekci, kde si clovek projede rychleji jednu dve zatacky kdyz ma zrovna naladu po ceste z prace,ale ne v HH. Jen dobre ze sel ford do sebe a aktualni ST bude v tomhle poctive.
Tak iste môže hroziť, že motor bude pocitovo plošší, ako silnejšie fúkaný variant z RS (ktorý rozhodne za plochosť nekritizovali). Ale samotná automobilka zdôrazňuje jeho točivosť (The brand says the unit is the most free-revving Focus ST motor yet), tak snáď to nebude žiaden 1,2TSI. ;-)
124 tisic. Bral som ho patrocny s cca 115 tisic kilometrami, ale predosly majitel s tym jazdil takmer vyhradne kratke trasy (600 metrov priskok do obchodu a podobne veci boli na dennom poriadku, viem uplne presne, lebo to bolo z rodiny), takze tomu EGR sa ani necudujem. A sviecka je udajne hop alebo trop, tu ale Euro 4 nemala. Ja mam kazdpadne napriklad spojku zas povodnu.
Ja nepíšem o kráľovi triedy, minimálne dynamicky ním zrejme zostane CtR a aj ostatná konkurencia s podobným výkonom môže byť o chlp rýchlejšia. Ale mne nejde o absolútnu rýchlosť, skôr o subjektívny pocit. Takže ak auto má tie 3 základné veci (ktoré konečne ST má), potom pôjde len o subjektívne dojmy z jazdy, čo ma osloví najviac. No a tu Ford vedel vždy osloviť (minulé ST som mal vo finálovom výbere).
Ale ako píšeš, obávam sa, aby cenovo Ford neuletel; presne ako píšeš, keď si človek nakonfiguruje FieSTu, tak len čumí, aká mu vyšla cena, presne ako píšeš to už by som silne zvažoval malý príplatok za o triedu väčší a výkonnejší i30N. Ja tipujem ST cez 30000 eur v základe.
Já tu Euro 4 prodával s 275 tisíci a na motoru bylo vše původní, ani DPF ani EGR jsem neměnil. Ode mne to odnesla spojka a jelikož jsem se na to vykašlal, tak vzala i převodovku :/ Kliometry to na to už mělo.
Subjektivne to nebolo ziadne terno (papierovy rozdiel cca 30kW a 70Nm), ale objektivne naozaj zrychlil hlavne v pruznom zrychleni. Mam to v S-Maxe, takze sprinty s tym nejazdim, ale vylety z vedlajsej cesty, ci predbiehanie su prijemnejsie. A technicky asi ziadny dopad. Mam 210tkm a povodne vsetko okrem EGR a piateho vstrekovaca na DPF.
Vyzerá to, že len serepetičky ako adaptívne tlmiče, červené brzdové strmene či launch control:
Go for the optional ‘Performance Pack’ on petrol models and you’ll also get Ford’s CCD (Continuously Controlled Damping) set-up, an auto-blip function on the manual transmission, red brake calipers and a Track driver mode that unlocks a launch control function.
A chip v pohodě ? Já dříve hodně přemýšlel o 103kw, ale ve výsledku nevím, jak moc velký by to byl skok, protože motor měl jen o 20NM méně, než 103kw, takže jsem to nechal tak, jak to bylo, nepřišlo mi to nijak slabé a omezující. Nyní mám 132kw verzi a ta se už v jednoturbové variantě silnější nevyrábí, teď akorát FL dostal 140kw, akorát je to jiný motor a ten rozdíl je minimální.
Myslím, že to zas tak offtopic není, je to Ford, TDCi se v ST taky nabízí, tak třeba se někdo na chip 140kw ozve :-)
Súhlasím, trošku väčší odstup od ST-line mohol byť, takto to bude trochu zameniteľné s litrovými trojvalcami s ST-line. Inak ale nemám žiadne výhrady, k technike (motor, samosvor, manuál) palec hore.
Ad brzdy: tak mohli byť aj o niečo väčšie, už Octavia RS s podstatne nižším výkonom (aj GTIP) mala kotúče 340mm vpredu a 310 vzadu; i30N má 345/315mm. Ale brzdné vlastnosti nie sú len o priemere disku, takže si počkám na testy.
A s cim teda? Samosvor to ma, manual tiez, medziplyny takisto...vramci performance packu budu davat nahon na vsetky styri? Mechanicku rucnu brzdu? Alebo pojdu z opacneho spektra a ponuknu farebny pas cez kapotu? Blaze orange? Pripadne za priplatok odstrania zadne sedadla? :-)
Aha, no v Euro IV 120kW verzia nebola, ale co viem, tak po facelifte existovali tri vykonne verzie, no vsetok hardware mali rovnaky. Sam mam 103kW chipnutu najprv cez VCDM na 120kW verziu, neskor este trosku vyssie. Ok, no uz nejdem riesit off-topic :-)
3dcl objemu na vaze motoru nemusi byt znat. Tim nepisu ze nebudou, ale pokud budou, nebude to o tom ze ma tohle o 15% vetsi objem, ale o tom ze jinde maji lepsi motorare. Treba sucha V8 v M3 E92 vazila na jednotky kg stejne jako 6,2L V8 v soudobe C63 AMG. A ano, ten lehci mel byt ten od Stuttgartskejch. Kdo by to ale z objemu tipnul. :-)
Takze optimum povazuji 2,3L vazici jako 2L, i kdyz, cert to vem, za optimum povazuji ten kdo dokaze 2L foukanemu ctyrhrnku vnuknout spicku a charisma. Pokud bude 2L tocivejsi a lepe definovany nez 2,3L ve fordu, tak (cert to vem, proc si takhle pri pondelku trosku nezabycharit :-) ) bych vzal klidne mensi ale charakternejsi motor. A imho stejne bych uvazoval i nad tou 1,8 v meganu RS.
Už jsem se níže opravil, vycházel jsem z ceníku Titania, ale je fakt, že Vignale (které je trochu mimo) začíná s 2.0TDCi 110kw na bez mála 700, takže 850-900 asi bude reálnější.
Minimálně 800 za startovací cenu bez metly a se švihadlama >:D , ale teď jak čtu to, co jsem napsal výše, bych ten tip posunul klidně o pár desítek tisíc výše.
To ne zvlašť, když takovy novy ceed vypada vedle noveho designově a dynamicky velmi povedeneho fokalu jak chudy přibuzny. Jak už jsem psal, jak I30 tak předevšim ceed jsou korejšti golfove a i ten vypada o něco lepe a to už je co řict, protože ten z profilu nevypada jak nedodělany kombik.
Zatímco co dieselový Focus ST v kombíku je, proti Golfu GTI (výhradně jako hb v benzínu), naopak úplným opakem rodinného vozu. >:D >:-[]
Tvá soudnost a schopnost věcně argumentovat je tradičně na bodu mrazu a při obhajobě Fordu jsi schopen napsat opravdu cokoli, tahle tvá reakce je jen dalším příkladem. ;-)
Designově se nezadařilo u jednoho z nejpohlednějšich zastupcu třidy ? Kde ty na ty hlody chodiš. A 1.0EB je s přehledem nejprodavanějši motorizace. Jo a jde o 3 valec jen pro upřeněni tvych hlodu a předsudku.
Golf GTI je (záměrně) klasický hh mířící i na běžnější klientelu, ale neméně tak Focus ST (v rámci nabídky Fordu/Focusu). Můžeš se třeba stavět na hlavu, ale tak to prostě je.
A tím, že se Focus ST nabízí i s turbodieselem, navíc i jako kombi, to pro Focus platí ještě víc, než pro Golf GTI, který se jako kombi nikdy nenabízel a od 5. g. se nabízí výhradně v benzínu, stejně jako v 1. a 2. g.
Nehledě nato, že Golf GTI je pojmem obecně nesrovnatelně známějším, než jakým je Focus ST.
Zajem zakazniku je duležity pro automobilku. A jestliže dnes zakaznici jdou evidentně po něčem jinem respektive upřednostňuji u aut jine věci než před lety, jako jsou třeba krabice, asistenty a jine "podružnosti" než samotny zaklad auta tak je to spiš smutne. A nebo takovych předsudkařu jako si ty je taky zřejmě vic než dost.
Obecně jo. Že radši 2.3 než 1.6 je asi jasný, otázka je, jestli pro tyhle výkony +-280k není optimum spíš ten 2l... ale beru, je to jen takové pondělní mudrování, nečekám, že bychom to tady rozsekli :-)
Atmosferický charakter, to si taky nejsem jistý... obvykle to právě bylo naopak a větší motory laděné na menší výkon žádnou špičku neměly, viz třeba i motor v GTI, který má maximální výkon v docela širokém spektru otáček (tím neříkám, že to nějak vadí).
1.6 EB (určitě to bude i u 1.5EB) lze prý ofiko chipnout ze 110 kw na 134kw verzi, akorát si Ford za to účtuje cenu rozdílu motorizací dle ceníku, bylo mi to nabídnuto v oficiálním servisu.
Podobné to bylo i u 2.0TDCi, ale jen u verzích, kde jsou všechny součástky totožné, protože dříve se 2.0 TDCi dělalo od 85 do 120 kw (tam to ale nebyl stejný motor, pouze 85-103kw ano).
Tak cenově to bude konkurent BMW >:D To je jasný >:D To už tady bylo >:D
Hatch zoufale potřebuje větší kola, ideálně ST paket, nebo mi nevadí uplně v základu, ale zvláštní jsou takové ty podivné kombinace, kdy už to má něco z vyšší verze, ale zbytek auta je jako u Trendu. Dnes jsem viděl nějaký kombík, nevím, co to bylo za výbavu, takže měl chromovanou masku, ale zbytek auta byl černý, což vypadalo jako, že se někdo rozšoupl, ale jen tak přiměřeně >:-[]
Není to slovíčkaření, když ze tří písmen jedno změníš, jedná se o snadně/jasně/okamžitě identifikovatelný rozdíl v označení. Když se řekne Golf GTI je to jasný hh (benzínový hb), když se řekne Focus ST, může to být hh, ale taky nemusí...
Tak to si zle pochopil statistiky :-) Focus pada prudko dole.. v EU chce konkurovat Golfu na 1. mieste ale za 2018 sa dostal iba na 15. miesto a to bol v 2012 najpredavanejsim autom planety, takze nie, nie je onho vysoky zaujem a preto je Ford Europe v strate, kedze Focus dosiahol najvacsi prepad predajov -9% z prvej 19tky.
Ak sa chce automobilka zachranit z cervenych cisel a jej druhy najpredvanejsi model si ludia nekupovali kvoli krase, priestrannsoti, spolahlivosti, ale kvoli podvozku, tak je velmi nepravdepodobne aby sa jej to podarilo zlepenim BMW1 profilu, Fiat Tipo zadku a predku podla dusiacej sa ryby.. kludne mohli tazit z evolucie MK3 bez nepopularneho faceliftu. Focus az zbytocne nafukli na rozmery stareho Mondea, asi chcu konkurovat lepsie predavanej Octavii, ale ten interier len zdoraznuje dizajnove trapenie sa Fordu.
Ford nepochopitelne zaspal nastup hybridov a teraz odradza zakaznikov trojvalcami a trapi sa s EV tak ako VW. Naopak Toyota svojmu najpredavanejsiemu auto udelila najvacsi upgrade z konkurencie.. vyrazny narast jej predajov je isty..
Focus ST by byl velmi rád "JEN" Golfem GTI (od Fordu).
Nový Focus ST konečně dostane skutečný samosvor a dokonce i dvojspojku, tu ovšem až 15! let po Golfu GTI (V. g.) a 17 let po Golfu R32 (IV. g.).
Interier je to posledne preco by som dal prednost Focusu pred i30n, tu sa hyundai nema za co hanbit. Imidz suhlasim (mne osobne nerobi problem, ale mnohym ludom stale ano) aj vacsi objem naznacuje moznu atmosferovost, ale bude to chciet priame porovnanie, mozno bude auto tazke na predok, predsa len stavane na trojvalce a zrazu bum 2,3ka pod tu istu kapotu. K tomu ocakavatelne vysoka cena (plne vybavena fiesta st stoji skoro tolko co i30n ked ti daju akcnu cenu) a ten sice subjektivny, ale podla mna nepodareny dizajn rozplastenej zaby, podla mna to s focusom ako kralom triedy hh nie je take jednoznacne.
Vypada sice velice dobře, ale přece jen jsem čekal ještě větši odvaz, interier neurazi nenadchne což plati i pro zaklad a jako celek se mi určitě vice zamlouvalo ST MK3FL. Jinak věřim, že tohle bude prostě ford tedy nejen, že bude vyborně jezdit, ale nabidne předevšim nadstandardni řidičskou naklonnost. Jen pro doplněni, předni kotouče 330mm a zadni 302mm.
>:D Minuly Focus bol otrasne stiesnene auto s najmensim kufrom siroko daleko, pretlacitkovanym plastovym skaredym interierom, kupit si to s hrkotavym dieslom tak sa hanbim prispiet do diskusie o RS >:D
Tak pokud konečně vyřešili ten průser s těsněním pod hlavou u motoru 2,3 l, tak se aspoň konečně objevil nějaký Focus se 4válcem. :-)
Na design této generace jsem si ale stále nezvyknul a líbit se mi asi nebude nikdy.
A "povinná" el. P brzda u hot-hatche je naprosto nepřijatelný faul! 8-s8-s8-s:no:
Jasně prodeje dělaji auto autem. Tak hlavně, že jsou na vzestupu takove "parodie" jako jsou dačie nebo škodovky. A on ten focus neni jen pojem, bohužel pro tebe.