Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tak to je on! Nový Ford Focus ST využívá motor z Mustangu a poznatky z vývoje Fordu GT

Nový hot hatch se stává jedinou verzí aktuální Focusu s benzinovým čtyřválcem. K dispozici ale nadále bude i s turbodieselem.
Zpět na článek
18. 2. 2019 11:17
21. 2. 2019 20:42
18. 2. 2019 11:27
18. 2. 2019 12:29
18. 2. 2019 12:40
18. 2. 2019 12:47
18. 2. 2019 16:22
18. 2. 2019 16:36
18. 2. 2019 17:38
18. 2. 2019 18:00
18. 2. 2019 18:09
18. 2. 2019 18:28
18. 2. 2019 19:33
18. 2. 2019 19:56
18. 2. 2019 22:35
19. 2. 2019 00:55
19. 2. 2019 08:20
19. 2. 2019 11:14
19. 2. 2019 13:15
19. 2. 2019 13:30
19. 2. 2019 14:03
19. 2. 2019 14:36
19. 2. 2019 15:51
19. 2. 2019 16:25
19. 2. 2019 16:27
19. 2. 2019 20:53
19. 2. 2019 18:09
19. 2. 2019 15:25
19. 2. 2019 15:53
19. 2. 2019 16:01
19. 2. 2019 16:18
19. 2. 2019 08:35
19. 2. 2019 10:58
19. 2. 2019 11:13
19. 2. 2019 11:24
19. 2. 2019 12:30
19. 2. 2019 12:45
19. 2. 2019 13:37
19. 2. 2019 14:44
19. 2. 2019 15:43
19. 2. 2019 16:24
19. 2. 2019 20:57
19. 2. 2019 11:16
18. 2. 2019 19:51
18. 2. 2019 20:11
18. 2. 2019 22:08
19. 2. 2019 01:03
18. 2. 2019 12:48
18. 2. 2019 13:00
18. 2. 2019 14:55
18. 2. 2019 15:12
18. 2. 2019 17:49
18. 2. 2019 18:13
18. 2. 2019 12:46
18. 2. 2019 12:52
18. 2. 2019 13:05
18. 2. 2019 13:11
18. 2. 2019 13:19
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 10:57
Žádné ořezávátko
Pořádný motor, snad už nebude tak tragicky nespolehlivý, jako u FOFO3RS, takže si vybere jak závodník, tak bych si i vybral já, ST TDCi kombi ;)
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Magister
18. 2. 2019 11:06
Re: Žádné ořezávátko
Vypadá to dobře. Hlavně po technické stránce. A použitelně. Teď ještě, aby nasadili slušnou cenu, co bude konkurovat renaultu, vw, seatu a spol.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 11:13
Re: Žádné ořezávátko
Minulé STčko si s Ecoboostem dost cenu drželo, ale TDCi byly předváděčky kolem 0,5M v kombi, hodně dlouho jsem přemýšlel, že si pro něj půjdu. Celkem mne překvapilo, jak si ještě do STčka musíš připlácet za velký infotainment a jiné věci, které třeba má i většina Titanií, co byly na trhu (skladovky).

Tipl bych si, že ta cena bude za 2.3 kolem 750-800 tis a TDCi 700-750, když Titanium 2.0 tdci 110kw začíná na 630 tis.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 11:50
Re: Žádné ořezávátko
To bych si tipnul, že jsi možná o 100t níž, než jaká bude realita. Je tam samosvor, je tam 200kW 2.3 motor...
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 11:52
Re: Žádné ořezávátko
Už jsem se níže opravil, vycházel jsem z ceníku Titania, ale je fakt, že Vignale (které je trochu mimo) začíná s 2.0TDCi 110kw na bez mála 700, takže 850-900 asi bude reálnější.
18. 2. 2019 12:21
Re: Žádné ořezávátko
Nafta, kombajn a predvadzacka, no ty si ozaj fajnsmeker...
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 12:24
Re: Žádné ořezávátko
Nebudu zastírat, že nové auto z konfigurátoru (+/- 800 tisíc) bylo nad můj finanční limit. Já nehledal HH, ale rychlé kombi.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2019 14:02
Re: Žádné ořezávátko
>:D Minuly Focus bol otrasne stiesnene auto s najmensim kufrom siroko daleko, pretlacitkovanym plastovym skaredym interierom, kupit si to s hrkotavym dieslom tak sa hanbim prispiet do diskusie o RS >:D
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 14:11
Re: Žádné ořezávátko
Plastový interiér řešil facelift celkem obstojně, bylo to jedno z mála aut, která si mohl mít i s kůží na palubce a na dvěřích, jen tak mimochodem.... hezký ten interiér zrovna nebyl.

Kufr měl v případě kombi 482l, není to moc, ale zase byl celkem rovný, a nakládací hrana byla v rovině s podlahou.

Diesel 2.0 TDCi, který má ST verze patří rozhodně k tomu lepšímu na trhu i co do spolehlivosti a kultivovanosti.

A nevím, proč bych nemohl diskutovat s Fokusem ST TDCi pod Fokusem ST, kde se píše i o TDCi (tohle není RS). No, já si ho ale nekoupil.
Avatar - wakantanka
18. 2. 2019 17:18
Re: Žádné ořezávátko
Prvý Focus tiež priestorom nejak neoplýval a interiér tiež nesadol každému a aký bol nakoniec úspešný.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 17:23
Re: Žádné ořezávátko
Myslíš třeba ve srovnání s Octavií I ;-)?
Avatar - white label
18. 2. 2019 17:54
Re: Žádné ořezávátko
Ale Focus I. g. (zejména 3dv. hb) byl designově dokonalý a přitom (i designově) úplně nový. Pamatuji, když jsem ho poprvé viděl naživo, bylo to tehdy fakt NĚCO!
A takový Focus RS I. g. je dodnes (mimo jiné) krásným autem, ze mě designově jednoznačně tím nejpovedenějším FoRS v rámci všech tří generací.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 20:12
Re: Žádné ořezávátko
Já se otočím i za ST170 :-)
Avatar - white label
18. 2. 2019 20:29
Re: Žádné ořezávátko
V podstatě všechny opravdu zachovalé Focusy I. g. vypadají dodnes dobře, hlavně hb, ideálně 3dv. ;-)
Avatar - woody-alien
18. 2. 2019 11:09
Re: Žádné ořezávátko
Počkej, on ti to Ford nacení, to budeš koukat. >:-[]
Jinak já ti nevím, pořád si nemůžu na hatch zvyknout. Svojí tvarovou disharmonií mi silně připomíná 1-er.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 11:14
Re: Žádné ořezávátko
Tak cenově to bude konkurent BMW >:D To je jasný >:D To už tady bylo >:D

Hatch zoufale potřebuje větší kola, ideálně ST paket, nebo mi nevadí uplně v základu, ale zvláštní jsou takové ty podivné kombinace, kdy už to má něco z vyšší verze, ale zbytek auta je jako u Trendu. Dnes jsem viděl nějaký kombík, nevím, co to bylo za výbavu, takže měl chromovanou masku, ale zbytek auta byl černý, což vypadalo jako, že se někdo rozšoupl, ale jen tak přiměřeně >:-[]
18. 2. 2019 11:16
Re: Žádné ořezávátko
Podla mna to bude v cenovej hladine ako Hyundai I30N performance.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 11:36
Re: Žádné ořezávátko
Tak to jsi dost optimista.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 11:39
Re: Žádné ořezávátko
Minimálně 800 za startovací cenu bez metly a se švihadlama >:D , ale teď jak čtu to, co jsem napsal výše, bych ten tip posunul klidně o pár desítek tisíc výše.
Avatar - iudex
18. 2. 2019 11:55
Re: Žádné ořezávátko
Jj, tiež sa obávam, že to bude o dosť viac. i30N je za to, čo ponúka, úplná lacnota a Ford pri nacenení noviniek je známy všeličím, len nie triezvym odhadom.
18. 2. 2019 13:16
Re: Žádné ořezávátko
ja som kupoval novu fiestu 2018 st line a dal mi dealer 50 tisic zlavu + 5 rokov zaruku ako nic. a to som sa nemusel ani snazit, myslim si ze ked clovek pride za dealerom tak na taketo auto 70-100K ako nic.
18. 2. 2019 11:52
Re: Žádné ořezávátko
Ale no tož...Focus je daleko hezčí...a když ti to říká majitel 1er, tak to musí být pravda.. ;-)
Avatar - iudex
18. 2. 2019 11:58
Re: Žádné ořezávátko
Mne ST hatch sedí, nemám najmenší problém. No, možno problémik by sa našiel, a to ten, že ST vyzerá až príliš podobne ST-line. Ale to je problém viacerých športových derivátov, že tie rôzne športové pakety a lajny znižujú vizuálnu výnimočnosť plnotučných športových verzií.
Ad cena: no je to Ford, takže hrubé prestrelenie na začiatok je takmer povinnosť. >:D
Avatar - white label
18. 2. 2019 18:17
Re: Žádné ořezávátko
Taky v tom (od začátku) vidím částečnou inspiraci 1er.
Ale zase tak zle, jako 1er (5dv. hb) to nevypadá, designově je to jakýsi hybrid Fo3 a 1er, naštěstí to není mix toho horšího z obou, což je samozřejmě dobře.
Avatar - Sysoj Psojič
18. 2. 2019 11:05
ta podoba
Hyundai Veloster ještě nikdy nebyl pěknější :yes: >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ZZ
18. 2. 2019 11:17
Čumák
Ten čumák je prostě hnusnej. Současná generace Focusu je nejošklivější, co zatím udělali.
Rozbalit vlákno
1
21. 2. 2019 20:42
Re: Čumák
Moje řeč. Škaredé zvenku i zevnitř.
Avatar - fOE
18. 2. 2019 11:27
Das Auto Syndrom
Divam se na fotky vnejsku a vsechno v poradku. Divam se na fotky vnitrku a (na pohled) vsechno v poradku. Ctu si technicke parametry, poctivych 280k z nadprumerneho obemu, samosvor atd., a i zde vsechno v poradku. To auto na me pusobi jakobi vlastne nemelo chybu (stejny dojem na me sveho casu zanechal Hyundai N (soude ciste "z papiru" a z testu)), a prece nejak necitim "to bych chtel, to musim mit". Nicim nevybocuje, nenachazim jedinou vlastnost, kterou by ST predcil vsechny sve konkurenty... je to takova esence Golfu GTI, jen vykonem postavena o stupinek vys.

Nechapte to spatne, auto co nema chybu ma potencial imponovat co nejvetsi skupine kupcu, a to je presne to co ford potrebuje, prodavat. To fordu preju, ale nejak v tom postradam emoce, neco co bych mohl vytrhnout a vmest nekomu s konkurencnim HH pri trackdays pokecu do ksichtu. Takze vsechno spravne, a pritom neco spatne.

PS: A ted Ozzmana do me >:D
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 11:33
Re: Das Auto Syndrom
No, co na to napsat, kdyby si mne neoznačil, nereaguji, protože máš vlastně pravdu >:D Já tak nějak nečekal, že to auto bude mít něco extra navíc, co budu moct někomu vmést do xichtu, to se asi buď ukáže při jízdě, nebo taky neukáže. Něco navíc měl Fokus RS >:D .

Přemýšlím, který jiný HH takové kategorie má něco navíc, snad jsem jsem si vzpoměl na starší Fabii RS TDI, která dle slov kamaráda-majitele "jede vodspoda a vočoudí nejedno BMW", akorát to zůstává na úrovni těch keců, ale myslím, že takhle se už dnes majitelé nových HH nebaví, ne? >:D

Takže, jediné, co ti zbude je, ostatním ujet >:D To je možná přesvědčí
>:-[]

edit: Už jsem si vzpoměl, můžeš říkat, že máš stejný motor jako v Mustagnu >:-[] A když si koupíš TDCi, tak zase jako v Tranzitu
Avatar - Emel
18. 2. 2019 11:48
Re: Das Auto Syndrom
Hezké bude, pokud opět bude ST i v kombíku. Pak najednou... máš svor, máš 200kW v rodinném autě... vlastně to, co dneska umí jen Cupra, ale vč. manuálu. Takže bychařsky... kdybych za dva roky koukal po novém autě a na trhu byl Focus ST s manuálem za rozumnou cenu, tak bych se šel projet.

V krátké verzi je konkurence větší, ale i tam je ta kombinace (manuál, objem, jízdní vlastnosti, samosvor) zajímavá. Jen to nesmí zabít cenou :-)

BTW... bude zajímavé sledovat v testech, jak se popasují klasické dvoulitry s downsizovanou (hlavně Megane) i upsizovanou (FoST) konkurencí, tj. jestli nebude ten 2.3 na předku už moc těžkej a tak. Osobně skoro vidím ty 2l v dané třídě jako optimum... ale nechci předbíhat.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 11:49
Re: Das Auto Syndrom
Manuál? Nešel bys už znova do automatu? >:D
Avatar - Emel
18. 2. 2019 11:51
Re: Das Auto Syndrom
A tak... šel bych klidně do obojího, ale když už bych šel do auta zaměřeného víc na jízdu než na pohodu, tak radši s (dobrým) manuálem.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 11:52
Re: Das Auto Syndrom
To já jen v případě HB, v kombiku bych asi klidně přežil zase automat ;)
Avatar - fOE
18. 2. 2019 11:54
Re: Das Auto Syndrom
Tak dieslovy kombik si o to vylozene rika. ;-)
Avatar - Emel
18. 2. 2019 11:57
Re: Das Auto Syndrom
Hmm... pro mě v tom karosářská verze nehraje roli. Automat je na pohodu, ale pokud bych chtěl řidičské auto, tak s manuálem. A FoFoStCo bych bral jako řidičské auto.

Samozřejmě teda v benzínu. S TDCi nevím, v naftě asi klidně automat.
Avatar - iudex
18. 2. 2019 12:14
Re: Das Auto Syndrom
Vidím to podobne. Väčší kufor z ST kombi nespraví razom nudné rodinné auto, ktorému svedčí automat, s benzínom to bude aj v kombíku možno zábavnejšie auto, ako niektoré konkurenčné hot-hatchbacky. A do šoférskeho auta rozhodne manuál.
Avatar - fOE
18. 2. 2019 11:54
Re: Das Auto Syndrom
3dcl objemu na vaze motoru nemusi byt znat. Tim nepisu ze nebudou, ale pokud budou, nebude to o tom ze ma tohle o 15% vetsi objem, ale o tom ze jinde maji lepsi motorare. Treba sucha V8 v M3 E92 vazila na jednotky kg stejne jako 6,2L V8 v soudobe C63 AMG. A ano, ten lehci mel byt ten od Stuttgartskejch. Kdo by to ale z objemu tipnul. :-)
Takze optimum povazuji 2,3L vazici jako 2L, i kdyz, cert to vem, za optimum povazuji ten kdo dokaze 2L foukanemu ctyrhrnku vnuknout spicku a charisma. Pokud bude 2L tocivejsi a lepe definovany nez 2,3L ve fordu, tak (cert to vem, proc si takhle pri pondelku trosku nezabycharit :-) ) bych vzal klidne mensi ale charakternejsi motor. A imho stejne bych uvazoval i nad tou 1,8 v meganu RS.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 12:06
Re: Das Auto Syndrom
Bychaření při pondělku je fajn :-)

Meg RS Trophy má 300k z 1.8. 300k je i obvyklá hodnota u konkurenčních dvoulitrů (Hyundai, VW). Honda má normovaných myslím 320k, zase se ale říká, že je často problém je tam naměřit. U Meganu jsem slyšel pár ohlasů v tom duchu, že tam ten chybějící objem je znát.

Z toho pohledu je Fordí ladění na 280k z 2.3 dost konzervativní, až se skoro vkrádá na dnešní dobu kacířská myšlenka, jestli to není plýtvání. Ale taky je možný, že naopak u Fordu reálně nabrzdíš těch 300+.
Avatar - iudex
18. 2. 2019 12:11
Re: Das Auto Syndrom
Tak radšej menej prefúknutá 2,3ka (s menším turbolagom), ako vyšpičkovaná 1,6/1,8ka. Samozrejme v kontexte toho, že 2,3ka v RS má 350 koní (a v tých limitkách tuším až 365), sa 280k javí málo, ale z vlastnej skúsenosti si viem predstaviť, že by to mohlo byť len pozitívne, t.j. viac atmosférický charakter a menšia turbodiera.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 12:27
Re: Das Auto Syndrom
Osobně si myslím, že si Ford dělá místo buď na RS, nebo na nějaké speciální limitované série.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 12:57
Re: Das Auto Syndrom
Obecně jo. Že radši 2.3 než 1.6 je asi jasný, otázka je, jestli pro tyhle výkony +-280k není optimum spíš ten 2l... ale beru, je to jen takové pondělní mudrování, nečekám, že bychom to tady rozsekli :-)

Atmosferický charakter, to si taky nejsem jistý... obvykle to právě bylo naopak a větší motory laděné na menší výkon žádnou špičku neměly, viz třeba i motor v GTI, který má maximální výkon v docela širokém spektru otáček (tím neříkám, že to nějak vadí).
Avatar - iudex
18. 2. 2019 13:11
Re: Das Auto Syndrom
Tak iste môže hroziť, že motor bude pocitovo plošší, ako silnejšie fúkaný variant z RS (ktorý rozhodne za plochosť nekritizovali). Ale samotná automobilka zdôrazňuje jeho točivosť (The brand says the unit is the most free-revving Focus ST motor yet), tak snáď to nebude žiaden 1,2TSI. ;-)
18. 2. 2019 13:49
Re: Das Auto Syndrom
Tak dle představených parametrů je jasné, že průběh bude proti současnému RS na vrcholu výrazně plošší (280 PS vs. 350 PS, ale 420Nm vs.470Nm s overboostem). Řekl bych, že se projevem a průběhem křivek bude blížit minulému ST (184kW, 360Nm s overboostem), tzn. silný střed, plochý vrchol. kde nad nějakých 4.800 se už nic moc nedělo, i když šlo motor vytáčet pomalu až k 7.000. RS má špičku mnohem ostřejší a zátah lineárnější.
18. 2. 2019 12:30
Re: Das Auto Syndrom
300k - Euro 6d/WLTP = 280k.... ;-)
Avatar - Emel
18. 2. 2019 13:01
Re: Das Auto Syndrom
Jako kde? Cupra pořád 300k verzi má (jen s 4x4, ostatní oslabily na 290k).
18. 2. 2019 23:07
Re: Das Auto Syndrom
Ten 300k/221kWmotor měl ještě donedávna 228kW/310k......takže také minus 10k... :-!
Avatar - Emel
18. 2. 2019 23:14
Re: Das Auto Syndrom
Jo, vím... byl jsem se na jeden podívat... a shodou okolností ho pak koupil Thomasino :-)
Avatar - iudex
18. 2. 2019 12:08
Re: Das Auto Syndrom
Tak z môjho pohľadu je až ST práve ten HH, kde nemám jedinú výhradu. Manuál, poriadny objem, samosvor. Doterajší FST bol super, ale ten samosvor mu citeľne chýbal, plus ten interiér bol... všetci vieme aký. Takže až teraz má ST všetko, čo od hotheču ja vyžadujem, naviac sa výrazne zlepšil v interiéri (ako využitie priestoru, tak úroveň vypracovania a materiálov). No a po tých zvestiach, že Focusu ST hrozí trojvalec 1,5, je motor 2,3 veľká úľava. Takže za mňa by bol aktuálne FF ST na prvom mieste kandidátov na HH. Viaceré koncernové HH si to (u mňa) pokašľali núteným automatom, ako Golf R, tak i GTI TCR (ktorý inak mal najbližšie k ideálu). i30N je super, motor, manuál, charakter a zvuková kulisa, ale ten interiér je stále slabší (no a trochu - priznávam - image Hyundai, aj keď u nás to nie je tak zlé ako v ČR). Doterajší favorit bol Megane RS, tiež manuál, samosvor, vizuálne asi najkrajší, aj cena super, len v určitých situáciách bolo cítiť, že je tam deficit objemu (vo vyšších rýchlostiach a otáčkach už tam nebol taký záťah, ako pri dvojlitroch).
Skrátka až FF ST u mňa (papierovo) robí všetko správne a som dosť zvedavý na jazdu a prvé testy.
18. 2. 2019 12:34
Re: Das Auto Syndrom
Interier je to posledne preco by som dal prednost Focusu pred i30n, tu sa hyundai nema za co hanbit. Imidz suhlasim (mne osobne nerobi problem, ale mnohym ludom stale ano) aj vacsi objem naznacuje moznu atmosferovost, ale bude to chciet priame porovnanie, mozno bude auto tazke na predok, predsa len stavane na trojvalce a zrazu bum 2,3ka pod tu istu kapotu. K tomu ocakavatelne vysoka cena (plne vybavena fiesta st stoji skoro tolko co i30n ked ti daju akcnu cenu) a ten sice subjektivny, ale podla mna nepodareny dizajn rozplastenej zaby, podla mna to s focusom ako kralom triedy hh nie je take jednoznacne.
Avatar - iudex
18. 2. 2019 13:01
Re: Das Auto Syndrom
Ja nepíšem o kráľovi triedy, minimálne dynamicky ním zrejme zostane CtR a aj ostatná konkurencia s podobným výkonom môže byť o chlp rýchlejšia. Ale mne nejde o absolútnu rýchlosť, skôr o subjektívny pocit. Takže ak auto má tie 3 základné veci (ktoré konečne ST má), potom pôjde len o subjektívne dojmy z jazdy, čo ma osloví najviac. No a tu Ford vedel vždy osloviť (minulé ST som mal vo finálovom výbere).
Ale ako píšeš, obávam sa, aby cenovo Ford neuletel; presne ako píšeš, keď si človek nakonfiguruje FieSTu, tak len čumí, aká mu vyšla cena, presne ako píšeš to už by som silne zvažoval malý príplatok za o triedu väčší a výkonnejší i30N. Ja tipujem ST cez 30000 eur v základe.
Avatar - fOE
18. 2. 2019 13:12
Re: Das Auto Syndrom
Muj tip je cenikovka 35k E, a jsem pripraven stavit male pivo na to ze ta vysledna cena bude blize te mnou tipovane, nez-li 30k.
Avatar - iudex
18. 2. 2019 14:18
Re: Das Auto Syndrom
Tiež sa obávam, že budeš bližšie realite Ty. Ono mám pocit, že sa zdražuje hromadne; ak má auto viac výbavy, vyšší výkon či objem, tak je to argument pre zdraženie. A ak náhodou má jednoduchšiu techniku, menší objem a pod., tak sa nájdu argumenty typu asistenčné systémy a aj tak je to dôvod pre zdraženie. >:-[] Najlepší príklad budiž nová 1er. Doteraz sa argumentovalo prémiovou technikou, predsalen RWD či 3,0 R6 boli drahšie záležitosti a dalo sa to sčasti pochopiť. Človek by preto čakal, že s prechodom na mainstreamovú techniku, FWD a R4 sa bude zlacňovať, ale chyba lávky, čítal som, že BMW už dopredu upozorňuje, že nová 1er bude rovnako drahá, ako tá predošlá. 8-s
Avatar - fOE
18. 2. 2019 16:02
Re: Das Auto Syndrom
Pokud na mainstreamove technice jezdici audi a MB drzi premiove ceny, nema BMW duvod slevit. Samozrejme musi pak pocitat s nasledky (pokud jdou dole s technikou meli by zvednout neco dalsiho, treba takovy interier se u BMW primo nabizi).

PS: Nemyslim si ze by RWD kdy prinaselo nejake zasadni prodeje navic, spise naopak. Na kazdeho zakaznika M135i, ktereho kdy RWD pocket rocket prilakala se vsadim, ze se nasel nejmene jeden dalsi zakaznik, ktereho od nakupu jeho vysnene 118i odradilo "s RWD nikam nevyjedu" anebo "je to nebezpecnejsi nez FWD" anebo "nechce se mi priplacet za xDrive".
Avatar - iudex
18. 2. 2019 16:28
Re: Das Auto Syndrom
S tým RWD súhlasím, väčšina kupovala 1er napriek RWD, nie kvôli nemu (a tých RWD fajnšmekrov bola aj tak "drvivá menšina"). Ale na cenu RWD vplyv iste malo (nehovoriac o R6), takže keď bude 1er technicky plne mainstreamová, tak bude proste výrobne lacnejšia. Teda buď zlacní, alebo bude mať výrobca väčšiu maržu. A ktoré riešenie BMW uprednostní, asi netreba dvakrát tipovať. 8-s Ostatne ako píšeš aj konkurencia nie je lacnejšia len preto, že má plebejskú techniku. Dokonca taký Mercedes A ma úplne šokoval s cenou A35 AMG, základná cena takmer 50t eur (bez príplatkov). Za hatchback so štvorvalcom a 304k. :no:
Avatar - wakantanka
18. 2. 2019 17:24
Re: Das Auto Syndrom
Nezabúdaj ale na emisie a platby za ne. Niekde to vykryť musia. :-)
Avatar - fOE
18. 2. 2019 19:04
Re: Das Auto Syndrom
MB je MB, Audi je Audi a BMW je BMW. Kazdy prodava za to za kolik muze prodat a tihle zjevne prodavat umi. Nam nezbude nez 1) to akceptovat, 2) kouknout se jinam, nebo 3) vychytat super nabidku, ale komu to pisu... ;-)
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 15:22
Re: Das Auto Syndrom
Vidím to podobně. Na papíře to vypadá dobře, stejně jako na fotografiích. Zvlášť přitažlivě vypadá ten tlusťoučký volant se správným vykrojením. Uvidíme, pro mě v blízké budoucnosti asi hlavní adept na další auto na každodenní ježdění.
18. 2. 2019 11:48
206kW/420Nm....
...jsou solidní čísla, i když 2.3 L motor v Mustangu dával 231kW/434Nm a v RS Focusu 257kW/440Nm. Bylo by hezké vidět na STéčku těch 300k (221kW), ale v dnešní "sešněrované" době musí být člověk vděčný i za těch 280.....krouťák je fajn.... :-!
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Emel
18. 2. 2019 11:51
Re: 206kW/420Nm....
Asi nebude problém to případně čipnout.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 11:55
Re: 206kW/420Nm....
Pravděpodobně ne, z praxe :

1.6 EB (určitě to bude i u 1.5EB) lze prý ofiko chipnout ze 110 kw na 134kw verzi, akorát si Ford za to účtuje cenu rozdílu motorizací dle ceníku, bylo mi to nabídnuto v oficiálním servisu.

Podobné to bylo i u 2.0TDCi, ale jen u verzích, kde jsou všechny součástky totožné, protože dříve se 2.0 TDCi dělalo od 85 do 120 kw (tam to ale nebyl stejný motor, pouze 85-103kw ano).
18. 2. 2019 12:19
Re: 206kW/420Nm....
Hmmm....moc bych se divil, že by v dnešní době oficiální Ford servis chipnul motor. A určitě ne, pokud je vůz v záruce..... :-O
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 12:26
Re: 206kW/420Nm....
Dodnes nevím, jak to mysleli, 40 tisíc za chip mi přišlo dost, tak jsem to neřešil >:-[]
18. 2. 2019 12:19
Re: 206kW/420Nm....
Cim sa odlisovali Euro V verzie 2.0TDCi v 85/103kW od tej 120kW? Lebo podla mojich informacii boli vsetky tri rovnake.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 12:25
Re: 206kW/420Nm....
Já měl ale Euro IV 85kw a ta měla jen 103kw verze, 120kw je už Euro V
18. 2. 2019 12:35
Re: 206kW/420Nm....
Aha, no v Euro IV 120kW verzia nebola, ale co viem, tak po facelifte existovali tri vykonne verzie, no vsetok hardware mali rovnaky. Sam mam 103kW chipnutu najprv cez VCDM na 120kW verziu, neskor este trosku vyssie. Ok, no uz nejdem riesit off-topic :-)
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 12:47
Re: 206kW/420Nm....
A chip v pohodě ? Já dříve hodně přemýšlel o 103kw, ale ve výsledku nevím, jak moc velký by to byl skok, protože motor měl jen o 20NM méně, než 103kw, takže jsem to nechal tak, jak to bylo, nepřišlo mi to nijak slabé a omezující. Nyní mám 132kw verzi a ta se už v jednoturbové variantě silnější nevyrábí, teď akorát FL dostal 140kw, akorát je to jiný motor a ten rozdíl je minimální.

Myslím, že to zas tak offtopic není, je to Ford, TDCi se v ST taky nabízí, tak třeba se někdo na chip 140kw ozve :-)
18. 2. 2019 12:53
Re: 206kW/420Nm....
Subjektivne to nebolo ziadne terno (papierovy rozdiel cca 30kW a 70Nm), ale objektivne naozaj zrychlil hlavne v pruznom zrychleni. Mam to v S-Maxe, takze sprinty s tym nejazdim, ale vylety z vedlajsej cesty, ci predbiehanie su prijemnejsie. A technicky asi ziadny dopad. Mam 210tkm a povodne vsetko okrem EGR a piateho vstrekovaca na DPF.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 12:57
Re: 206kW/420Nm....
Já tu Euro 4 prodával s 275 tisíci a na motoru bylo vše původní, ani DPF ani EGR jsem neměnil. Ode mne to odnesla spojka a jelikož jsem se na to vykašlal, tak vzala i převodovku :/ Kliometry to na to už mělo.

Chip si dělal až v 200 tisících? Nebo dříve?
18. 2. 2019 13:03
Re: 206kW/420Nm....
124 tisic. Bral som ho patrocny s cca 115 tisic kilometrami, ale predosly majitel s tym jazdil takmer vyhradne kratke trasy (600 metrov priskok do obchodu a podobne veci boli na dennom poriadku, viem uplne presne, lebo to bolo z rodiny), takze tomu EGR sa ani necudujem. A sviecka je udajne hop alebo trop, tu ale Euro 4 nemala. Ja mam kazdpadne napriklad spojku zas povodnu.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 13:09
Re: 206kW/420Nm....
Ve 210 jsem ji taky měl ještě dobrou >:-[] Zažil jsem i dvě koncernová TDI, kde se spojka měnila už ve 120 a 160 tisících, takže se to děje i jinde.

Pokud už na chip jezdíš takhle dlouho, tak to vypadá, že to bylo uděláno dobře, co STK ?
18. 2. 2019 13:25
Re: 206kW/420Nm....
Nemal som ziadny problem ani na emisiach, ani nic podobne. Pouzivam to hlavne ako zelezo, len dodrziavam servis a nejazdim s tym ako prasa. Samotne pohonne ustrojenstvo je kazdopadne dobre. Jasne, zajtra moze klaknut cosi za 1500 eur, ale to asi patri k autu, co ma za sebou polku cesty na mesiac. Vyhoda tych poFL Euro 5 naftakov bola, ze aj po chipe su stale dost umiernene, takze nezozeru poloosi, nerozsype sa hned lozisko spojky a take tie ostatne dobre veci.

Objavuju sa ine zavady, co zazivam, lebo som este nemal auto cez dvesto tisic :-) Rano v mraze sa obcas prve sekundy po starte rozpisti volnobezka na alternatore, odhnil mi pravy zadny parkovaci senzor (udajne tiez casta choroba), sklo som uz menil dvakrat (neviem preco mam tolke stastie, ale mam pripoistene), ludia na parkoviskach zabudli, ze sa nemaju opierat dverami o ostatne vedla stojace auta a tak.

A ta tvoja spojka asi nebola problem, skor dvojhmota zobrala prevodovku, nie?
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 13:35
Re: 206kW/420Nm....
Pokud tě zajímá mé MK4, tak mrkni na Moje.auto, je tam recenze a celých 7 let, co jsem auto měl popsáno - servis. Takže bych tady vypisoval dost věcí po druhé a zaplevelil tím diskuzi >:D Na každém autě se něco najde, nevím, co způsobilo co, ale měnil jsem celou spojku s dvouhomtou i převodvoku, jelo to, ale ten zvuk byl děs :/ Cena taky...
18. 2. 2019 13:34
Re: 206kW/420Nm....
Což určitě nebude, obzvláště u anglických firem, kde i u minulých generací bylo v nabídce x plug in zařízení (mnohé s několika různými mapami), kdy přehrát mapu znamenalo 5 -10 minut, a dle samotného dealera byl některý modifikovaný SW na diagnostice zcela nerozpoznatelný. A třeba minulý dvoulitr, kde to SW byl schopen vytáhnout někde k 220kW/500Nm, jel naprosto pekelně. 2.3-ka vychází z dvoulitru (prodloužený zdvih), takže potenciál tam bude obdobný ...
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 15:24
Re: 206kW/420Nm....
Jo, pak ale padá záruka a dopadá to špatně...viz čipnuté RSa. Zdaleka ne všechny případy byly těsněním.
18. 2. 2019 18:09
Re: 206kW/420Nm....
No to samozřejmě. Jen podmínkou je, že ten SW musí být rozpoznatelný, což dle majitele autorizovaného servisu nekdy není možné ani na Ford diagnostice, protože se hlásí jako originál.

A ano, hodně RSek prý odešlo i mj. tím, že jim majitelé dávali čočku za studena. Protože třeba teď v zimě mi kolikrát nestačí ani 15 km, aby se teplota oleje zvedla z 50-ky ...
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 19:34
Re: 206kW/420Nm....
To je smutné no, že to kupují lidé, co autům nerozumí... taky znám jeden čipovaný medializovaný případ.
18. 2. 2019 12:20
Re: 206kW/420Nm....
Mne to normalne pripada, ze rataju uz teraz s nejakou verziou performance, co dosiahne na tych 300 koni oficialnou cestou. Robia to teraz vsetci, tak preco by sa nepridal Ford?
Avatar - iudex
18. 2. 2019 12:38
Re: 206kW/420Nm....
EVO píše o performance packu, aj keď nie je zrejmé, či je spojený s vyšším výkonom (čiže skôr nie).
18. 2. 2019 12:45
Re: 206kW/420Nm....
A s cim teda? Samosvor to ma, manual tiez, medziplyny takisto...vramci performance packu budu davat nahon na vsetky styri? Mechanicku rucnu brzdu? Alebo pojdu z opacneho spektra a ponuknu farebny pas cez kapotu? Blaze orange? Pripadne za priplatok odstrania zadne sedadla? :-)
Avatar - iudex
18. 2. 2019 12:52
Re: 206kW/420Nm....
Vyzerá to, že len serepetičky ako adaptívne tlmiče, červené brzdové strmene či launch control:
Go for the optional ‘Performance Pack’ on petrol models and you’ll also get Ford’s CCD (Continuously Controlled Damping) set-up, an auto-blip function on the manual transmission, red brake calipers and a Track driver mode that unlocks a launch control function.
18. 2. 2019 13:06
Re: 206kW/420Nm....
Ja tomu na druhej strane celkom rozumiem. Urcite sa pripravuju na RS a tym padom exotiku nechavaju lezat ladom. Len to je take to klasicke v automobilovom svete. Ze predaju auto a povedia "toto je to najlepsie, co vieme postavit". A potom o tri mesiace pridu s tweaknutou verziou, ktora ma tu a tam lepsie parametre a povedia "nie, nie, zaplat nam o 10% viac a TOTO je to najlepsie, co vieme postavit".
18. 2. 2019 12:23
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Tak pokud konečně vyřešili ten průser s těsněním pod hlavou u motoru 2,3 l, tak se aspoň konečně objevil nějaký Focus se 4válcem. :-)
Na design této generace jsem si ale stále nezvyknul a líbit se mi asi nebude nikdy.
A "povinná" el. P brzda u hot-hatche je naprosto nepřijatelný faul! 8-s 8-s 8-s :no:
Rozbalit vlákno
9
18. 2. 2019 12:38
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
"Těsnění pod hlavou" je vyřešené již dávno. Nevím ale, jestli nastavené protiopatření je dostatečně blbovzdorné..... ;-)
Avatar - iudex
18. 2. 2019 12:39
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Teš sa aspoň, že je tu manuál v základe (a dvojspojka len voliteľne). ;-)
18. 2. 2019 12:47
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Tož možnost manuálu je v dnešní době "přepych". Jen aby byl "řadicky přívětivý".... ;-) Nemám se současnými forďáckými manuály žádnou zkušenost. Naposled v roce 1977 v Capri GT.... ;-) Ale mezi tím měl Ford šanci se něco naučit od Mazdy, která má manuál 1+. Tož snad se něco přiučil... ;-)
Avatar - iudex
18. 2. 2019 12:49
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Poviem to takto: manuál vo Focuse bude určite lepší, ako bavorácky manuál. ;-)
18. 2. 2019 14:53
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Pšššššššššššššttt!..... ;-)
Avatar - white label
18. 2. 2019 20:17
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Což není příliš velký problém nejen pro Ford. ;-)
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 15:26
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Mám Fiestu ST a zkušenost s RSem. Manuály perfektní, o to nemám strach.
18. 2. 2019 13:40
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Jo, konečně alespoň jedna koupitelná verze Focusu. Pořádný 4válec 2,3l a velmí pěkných 280k. Ještě udělat něco s designem a bude to fajn auto ;-)
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 15:27
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Vidím to podobně. Aspoň, že tady zůstal 4 válcový motor!
Avatar - miromen
18. 2. 2019 12:29
ST
Vypada sice velice dobře, ale přece jen jsem čekal ještě větši odvaz, interier neurazi nenadchne což plati i pro zaklad a jako celek se mi určitě vice zamlouvalo ST MK3FL. Jinak věřim, že tohle bude prostě ford tedy nejen, že bude vyborně jezdit, ale nabidne předevšim nadstandardni řidičskou naklonnost. Jen pro doplněni, předni kotouče 330mm a zadni 302mm.
Rozbalit vlákno
54
18. 2. 2019 12:40
Re: ST
...větší "odvaz" si Ford šetří pro RS..... ;-) Nemůžou přece vystřílet všechnu munici na STčku... ;-)
Avatar - miromen
18. 2. 2019 12:47
Re: ST
Tak RS je da se řict takova samostatna liga, ale prostě nepředpokladam, že by Focus ST byl jen Golf GTI.
Avatar - white label
18. 2. 2019 16:22
Re: ST
Focus ST by byl velmi rád "JEN" Golfem GTI (od Fordu).
Nový Focus ST konečně dostane skutečný samosvor a dokonce i dvojspojku, tu ovšem až 15! let po Golfu GTI (V. g.) a 17 let po Golfu R32 (IV. g.).
Avatar - miromen
18. 2. 2019 16:36
Re: ST
To nic neměni na tom, že GTI bude "jen" GTI a pochybuji, že se kdy na tom něco změni. Pořad to bude spiš vuz pro běžnějši klientelu a k tomu mu nepomuže ani trojspojka nebo samosvor na zadni napravě.
Avatar - white label
18. 2. 2019 17:38
Re: ST
Golf GTI je (záměrně) klasický hh mířící i na běžnější klientelu, ale neméně tak Focus ST (v rámci nabídky Fordu/Focusu). Můžeš se třeba stavět na hlavu, ale tak to prostě je.
A tím, že se Focus ST nabízí i s turbodieselem, navíc i jako kombi, to pro Focus platí ještě víc, než pro Golf GTI, který se jako kombi nikdy nenabízel a od 5. g. se nabízí výhradně v benzínu, stejně jako v 1. a 2. g.
Nehledě nato, že Golf GTI je pojmem obecně nesrovnatelně známějším, než jakým je Focus ST.
Avatar - miromen
18. 2. 2019 18:00
Re: ST
Znamějši vlastně nejznamějši je pro to, že jde o jakysi etalon. Na druhou stranu se jedna zřejmě o nejusedlešiho zastupce mezi HH. Prostě jestli je tu nějaky zastupce mezi HH, ktery se nejvic hodi pro rozvoz děti do školek a škol nebo za nakupy do kaufu tak je to pravě to GTI.
Avatar - white label
18. 2. 2019 18:09
Re: ST
Zatímco co dieselový Focus ST v kombíku je, proti Golfu GTI (výhradně jako hb v benzínu), naopak úplným opakem rodinného vozu. >:D >:-[]
Tvá soudnost a schopnost věcně argumentovat je tradičně na bodu mrazu a při obhajobě Fordu jsi schopen napsat opravdu cokoli, tahle tvá reakce je jen dalším příkladem. ;-)
Avatar - miromen
18. 2. 2019 18:28
Re: ST
Jednou tu někdo poukazoval na to, jak novy civic skončil v nějakem testu posledni a navic je drahy a ohaněl se golfem GTI. Na to jsem mu napsal to, že ten běžny civic mu klidně muže za pohybu vyčarovat větši usměv na tvaři než golf gti. Jinak ja patřim zrovna k těm co rozhodně neodsuzuji možnost vyběru a pokud možno co největši individualizaci vybav. Takže jestli někdo nabidne auto přehnaněji bez motoru nebo u HH naftu je mi celkem jedno.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 19:33
Re: ST
Určitě, širší nabídka je vždycky lepší... akorát ti pak hrozí, že se pohled na to auto zprůměruje. Nebo pokud je 80% v naftě, pak tedy "váženě zprůměruje". Ale benzínová verze je pořád stejně dobrá a kombík mně osobně dává největší smysl a mrzí mě, že se jich nedělá víc.
Avatar - white label
18. 2. 2019 19:56
Re: ST
Jaký to byl "nový Civic" (aspoň generaci a motorizaci)?
Samozřejmě, že můžeš nabízet např. i (relativně výkonnější) dieselovou variantu, ale nemusíš ji nabízet jako STéčko, protože tím určitou SporTovnost této verze logicky celkově degraduješ. Viz i Emel 19:33.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 22:35
Re: ST
Ale já (víceméně) souhlasím s miromenem... na těch písmenkách až tolik nezáleží, jako majiteli benzínové Octavie RS mi byla vcelku ukradená existence naftové RS a jako majiteli benzínového ST bych přežil, že Ozzy jezdí naftovým. Jde o ten pohled zvenku, když někdo to auto na ulici vidí... ale ten mě až zas tak moc nezajímá, pokud si někdo chce myslet, že je to nafta, tak ho rád vyvedu z omylu >:-[]

Jako dobře, asi by mi nevadilo, kdyby jezdilo modrých RS míň... ale argument při výběru auta ani barvy to moc nebyl.
Avatar - white label
19. 2. 2019 00:55
Re: ST
Jasně, chápu co tím chceš "říct", ale image tradičně sportovně orientovaných verzí se dieselovou motorizací prostě kazí, že to někomu vadí a jinému naopak ne, to je věc druhá.
Ale není náhodou, že u verzí typu RS (Renault, Ford, Audi, o Porsche nemluvě, tamto platilo i u verzí typu GTS/Turbo), Type-R, ///M (nikoli pouze ///M-performance) apod. se dieselové motorizace nevyskytují vůbec, i když by se (svého času) prodávaly výborně (minimálně v Evropě).
I VW na konci 4. g. Golfu uznal, že dieselový GGTI byl velkou chybou, kterou už v 5. g. nezopakoval, a v 6. g. se navíc vrátil GGTD, který existoval i v prvních třech generacích Golfu. Nevidím důvod proč by se např. dieselové STéčko nemohlo značit jako Focus SD, nebo DT apod. Nebo to klidně mohla být vrcholná dieselová verze v přívlastkem ST-line.
Ale ať si to Ford dělá jak chce (může klidně podobně na image STéčka rezignovat), jen ať tu pak někdo (rádoby zasvěceně) netvrdí, že Focus ST je něčím víc, než Golf GTI, tím spíš , že na jiném místě sám přiznává: "...co se HH tyče v tom jsem bačkora."
Avatar - iudex
19. 2. 2019 08:20
Re: ST
Ja som v tomto niekde medzi, (bol) som rád, že GTI bolo jasne identifikovateľné ako benzínový hotheč a keďže ich je logicky menej, dávalo mu to o chlp väčšiu exkluzivitu. Na druhej strane vôbec nevnímam ako nejaký problém, že Focus ST či Octavia RS pod týmto znakom majú aj silnú naftu. Ako píše Emel, ak si niekto myslí, že mám naftu, nech, prvé naštartovanie či prvé zrýchlenie ho z omylu rýchlo vyvedie. :-) Ale ideálne by asi bolo, keby sa naftové ST značilo napr. STD.
Naopak by som prijal, keby GTI bolo aj v kombíku, nevidím logiku vyhradzovať kombi až pre najsilnejšiu verziu R (naopak logickejšie by bolo mať kombi v tej menej ostrej a dostupnejšej verzii GTI).
Avatar - white label
19. 2. 2019 11:14
Re: ST
Jak už jsem psal Emelovi, eRko je sice výš, ale nemá takovou tradici, jako GTI.
Ano STD apod., by to snadno vyřešilo, u GTI je další výhodou, že má červené detaily (včetně interiéru), jiné výfuky, kola..., takže si ho s GTD nespleteš ani bez nápisu.
Hot kombi by určitě vadilo méně, než nafta, ovšem třeba pro mě by kombi nebylo, mě u GTI (a u hh obecně) nebere ani 5dv. hb.
Po vymřeni 3dv. hh se stává sportovní auto s jedním párem dveří pomalu luxusem. :-) ;-)
Avatar - fOE
19. 2. 2019 13:15
Re: ST
Probuh, jen ne STD. Zvlast u americkeho fordu by to bylo cilem posmesku. Zaslouzene. ;-)
[odkaz]
Avatar - Emel
19. 2. 2019 13:30
Re: ST
Ále, takovejch zkratek existuje. Podle mě je v en-us STD běžná zkratka pro Standard... pokud někoho napadne sexuálně přenosná choroba, tak je to profesní nebo soukromá úchylka ;-)
Avatar - fOE
19. 2. 2019 14:03
Re: ST
Vubec ne. STD je siroce pouzivano prave v tomto vyznamu a obecne (ne oborove) zname. Kdyz uz o tom diskutujeme na autoservru, tak pokud se nepletu zaznelo to nekolikrat i v Top Gearu, a jiste ne ve smyslu standard :). Takze spis naopak, chapat STD primarne jako zkratku pro "standard" nebo jinou mistni zkomoleninu je priklad bud dobreho angličtinu, nebo prave priklad te profesni uchylky. Ja se s tim jeste v tomhle smeru nikdy nesetkal (ne ze by zrovna to bylo smerodatne). ;-)
Avatar - white label
19. 2. 2019 14:36
Re: ST
Potom je tu možnost SD/DT/DST apod.
Avatar - fOE
19. 2. 2019 15:51
Re: ST
SD mi prijde idealni. ;-)
Avatar - iudex
19. 2. 2019 16:25
Re: ST
SD zase mne pripomína SDI, ako hladké koncernové dízle a to teda bolo všeličo, len nie dynamické.
Avatar - Emel
19. 2. 2019 16:27