Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ozzman
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 10:57
Pořádný motor, snad už nebude tak tragicky nespolehlivý, jako u FOFO3RS, takže si vybere jak závodník, tak bych si i vybral já, ST TDCi kombi ;)
Avatar - Magister
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:06
Vypadá to dobře. Hlavně po technické stránce. A použitelně. Teď ještě, aby nasadili slušnou cenu, co bude konkurovat renaultu, vw, seatu a spol.
Avatar - Ozzman
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:13
Minulé STčko si s Ecoboostem dost cenu drželo, ale TDCi byly předváděčky kolem 0,5M v kombi, hodně dlouho jsem přemýšlel, že si pro něj půjdu. Celkem mne překvapilo, jak si ještě do STčka musíš připlácet za velký infotainment a jiné věci, které třeba má i většina Titanií, co byly na trhu (skladovky).

Tipl bych si, že ta cena bude za 2.3 kolem 750-800 tis a TDCi 700-750, když Titanium 2.0 tdci 110kw začíná na 630 tis.
Avatar - Emel
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:50
To bych si tipnul, že jsi možná o 100t níž, než jaká bude realita. Je tam samosvor, je tam 200kW 2.3 motor...
Avatar - Ozzman
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:52
Už jsem se níže opravil, vycházel jsem z ceníku Titania, ale je fakt, že Vignale (které je trochu mimo) začíná s 2.0TDCi 110kw na bez mála 700, takže 850-900 asi bude reálnější.
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 12:21
Nafta, kombajn a predvadzacka, no ty si ozaj fajnsmeker...
Avatar - Ozzman
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 12:24
Nebudu zastírat, že nové auto z konfigurátoru (+/- 800 tisíc) bylo nad můj finanční limit. Já nehledal HH, ale rychlé kombi.
Avatar - .StenLi.
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 14:02
>:D Minuly Focus bol otrasne stiesnene auto s najmensim kufrom siroko daleko, pretlacitkovanym plastovym skaredym interierom, kupit si to s hrkotavym dieslom tak sa hanbim prispiet do diskusie o RS >:D
Avatar - Ozzman
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 14:11
Plastový interiér řešil facelift celkem obstojně, bylo to jedno z mála aut, která si mohl mít i s kůží na palubce a na dvěřích, jen tak mimochodem.... hezký ten interiér zrovna nebyl.

Kufr měl v případě kombi 482l, není to moc, ale zase byl celkem rovný, a nakládací hrana byla v rovině s podlahou.

Diesel 2.0 TDCi, který má ST verze patří rozhodně k tomu lepšímu na trhu i co do spolehlivosti a kultivovanosti.

A nevím, proč bych nemohl diskutovat s Fokusem ST TDCi pod Fokusem ST, kde se píše i o TDCi (tohle není RS). No, já si ho ale nekoupil.
Avatar - wakantanka
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 17:18
Prvý Focus tiež priestorom nejak neoplýval a interiér tiež nesadol každému a aký bol nakoniec úspešný.
Avatar - Emel
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 17:23
Myslíš třeba ve srovnání s Octavií I ;-)?
Avatar - white label
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 17:54
Ale Focus I. g. (zejména 3dv. hb) byl designově dokonalý a přitom (i designově) úplně nový. Pamatuji, když jsem ho poprvé viděl naživo, bylo to tehdy fakt NĚCO!
A takový Focus RS I. g. je dodnes (mimo jiné) krásným autem, ze mě designově jednoznačně tím nejpovedenějším FoRS v rámci všech tří generací.
Avatar - Ozzman
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 20:12
Já se otočím i za ST170 :-)
Avatar - white label
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 20:29
V podstatě všechny opravdu zachovalé Focusy I. g. vypadají dodnes dobře, hlavně hb, ideálně 3dv. ;-)
Avatar - woody-alien
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:09
Počkej, on ti to Ford nacení, to budeš koukat. >:-[]
Jinak já ti nevím, pořád si nemůžu na hatch zvyknout. Svojí tvarovou disharmonií mi silně připomíná 1-er.
Avatar - Ozzman
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:14
Tak cenově to bude konkurent BMW >:D To je jasný >:D To už tady bylo >:D

Hatch zoufale potřebuje větší kola, ideálně ST paket, nebo mi nevadí uplně v základu, ale zvláštní jsou takové ty podivné kombinace, kdy už to má něco z vyšší verze, ale zbytek auta je jako u Trendu. Dnes jsem viděl nějaký kombík, nevím, co to bylo za výbavu, takže měl chromovanou masku, ale zbytek auta byl černý, což vypadalo jako, že se někdo rozšoupl, ale jen tak přiměřeně >:-[]
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:16
Podla mna to bude v cenovej hladine ako Hyundai I30N performance.
Avatar - Emel
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:36
Tak to jsi dost optimista.
Avatar - Ozzman
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:39
Minimálně 800 za startovací cenu bez metly a se švihadlama >:D , ale teď jak čtu to, co jsem napsal výše, bych ten tip posunul klidně o pár desítek tisíc výše.
Avatar - iudex
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:55
Jj, tiež sa obávam, že to bude o dosť viac. i30N je za to, čo ponúka, úplná lacnota a Ford pri nacenení noviniek je známy všeličím, len nie triezvym odhadom.
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 13:16
ja som kupoval novu fiestu 2018 st line a dal mi dealer 50 tisic zlavu + 5 rokov zaruku ako nic. a to som sa nemusel ani snazit, myslim si ze ked clovek pride za dealerom tak na taketo auto 70-100K ako nic.
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:52
Ale no tož...Focus je daleko hezčí...a když ti to říká majitel 1er, tak to musí být pravda.. ;-)
Avatar - iudex
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 11:58
Mne ST hatch sedí, nemám najmenší problém. No, možno problémik by sa našiel, a to ten, že ST vyzerá až príliš podobne ST-line. Ale to je problém viacerých športových derivátov, že tie rôzne športové pakety a lajny znižujú vizuálnu výnimočnosť plnotučných športových verzií.
Ad cena: no je to Ford, takže hrubé prestrelenie na začiatok je takmer povinnosť. >:D
Avatar - white label
Žádné ořezávátko
| 18. 2. 2019 18:17
Taky v tom (od začátku) vidím částečnou inspiraci 1er.
Ale zase tak zle, jako 1er (5dv. hb) to nevypadá, designově je to jakýsi hybrid Fo3 a 1er, naštěstí to není mix toho horšího z obou, což je samozřejmě dobře.
Avatar - Sysoj Psojič
ta podoba
| 18. 2. 2019 11:05
Hyundai Veloster ještě nikdy nebyl pěknější :yes: >:-[]
Avatar - ZZ
Čumák
| 18. 2. 2019 11:17
Ten čumák je prostě hnusnej. Současná generace Focusu je nejošklivější, co zatím udělali.
Čumák
| 21. 2. 2019 20:42
Moje řeč. Škaredé zvenku i zevnitř.
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 11:27
Divam se na fotky vnejsku a vsechno v poradku. Divam se na fotky vnitrku a (na pohled) vsechno v poradku. Ctu si technicke parametry, poctivych 280k z nadprumerneho obemu, samosvor atd., a i zde vsechno v poradku. To auto na me pusobi jakobi vlastne nemelo chybu (stejny dojem na me sveho casu zanechal Hyundai N (soude ciste "z papiru" a z testu)), a prece nejak necitim "to bych chtel, to musim mit". Nicim nevybocuje, nenachazim jedinou vlastnost, kterou by ST predcil vsechny sve konkurenty... je to takova esence Golfu GTI, jen vykonem postavena o stupinek vys.

Nechapte to spatne, auto co nema chybu ma potencial imponovat co nejvetsi skupine kupcu, a to je presne to co ford potrebuje, prodavat. To fordu preju, ale nejak v tom postradam emoce, neco co bych mohl vytrhnout a vmest nekomu s konkurencnim HH pri trackdays pokecu do ksichtu. Takze vsechno spravne, a pritom neco spatne.

PS: A ted Ozzmana do me >:D
Avatar - Ozzman
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 11:33
No, co na to napsat, kdyby si mne neoznačil, nereaguji, protože máš vlastně pravdu >:D Já tak nějak nečekal, že to auto bude mít něco extra navíc, co budu moct někomu vmést do xichtu, to se asi buď ukáže při jízdě, nebo taky neukáže. Něco navíc měl Fokus RS >:D .

Přemýšlím, který jiný HH takové kategorie má něco navíc, snad jsem jsem si vzpoměl na starší Fabii RS TDI, která dle slov kamaráda-majitele "jede vodspoda a vočoudí nejedno BMW", akorát to zůstává na úrovni těch keců, ale myslím, že takhle se už dnes majitelé nových HH nebaví, ne? >:D

Takže, jediné, co ti zbude je, ostatním ujet >:D To je možná přesvědčí
>:-[]

edit: Už jsem si vzpoměl, můžeš říkat, že máš stejný motor jako v Mustagnu >:-[] A když si koupíš TDCi, tak zase jako v Tranzitu
Avatar - Emel
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 11:48
Hezké bude, pokud opět bude ST i v kombíku. Pak najednou... máš svor, máš 200kW v rodinném autě... vlastně to, co dneska umí jen Cupra, ale vč. manuálu. Takže bychařsky... kdybych za dva roky koukal po novém autě a na trhu byl Focus ST s manuálem za rozumnou cenu, tak bych se šel projet.

V krátké verzi je konkurence větší, ale i tam je ta kombinace (manuál, objem, jízdní vlastnosti, samosvor) zajímavá. Jen to nesmí zabít cenou :-)

BTW... bude zajímavé sledovat v testech, jak se popasují klasické dvoulitry s downsizovanou (hlavně Megane) i upsizovanou (FoST) konkurencí, tj. jestli nebude ten 2.3 na předku už moc těžkej a tak. Osobně skoro vidím ty 2l v dané třídě jako optimum... ale nechci předbíhat.
Avatar - Ozzman
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 11:49
Manuál? Nešel bys už znova do automatu? >:D
Avatar - Emel
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 11:51
A tak... šel bych klidně do obojího, ale když už bych šel do auta zaměřeného víc na jízdu než na pohodu, tak radši s (dobrým) manuálem.
Avatar - Ozzman
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 11:52
To já jen v případě HB, v kombiku bych asi klidně přežil zase automat ;)
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 11:54
Tak dieslovy kombik si o to vylozene rika. ;-)
Avatar - Emel
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 11:57
Hmm... pro mě v tom karosářská verze nehraje roli. Automat je na pohodu, ale pokud bych chtěl řidičské auto, tak s manuálem. A FoFoStCo bych bral jako řidičské auto.

Samozřejmě teda v benzínu. S TDCi nevím, v naftě asi klidně automat.
Avatar - iudex
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 12:14
Vidím to podobne. Väčší kufor z ST kombi nespraví razom nudné rodinné auto, ktorému svedčí automat, s benzínom to bude aj v kombíku možno zábavnejšie auto, ako niektoré konkurenčné hot-hatchbacky. A do šoférskeho auta rozhodne manuál.
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 11:54
3dcl objemu na vaze motoru nemusi byt znat. Tim nepisu ze nebudou, ale pokud budou, nebude to o tom ze ma tohle o 15% vetsi objem, ale o tom ze jinde maji lepsi motorare. Treba sucha V8 v M3 E92 vazila na jednotky kg stejne jako 6,2L V8 v soudobe C63 AMG. A ano, ten lehci mel byt ten od Stuttgartskejch. Kdo by to ale z objemu tipnul. :-)
Takze optimum povazuji 2,3L vazici jako 2L, i kdyz, cert to vem, za optimum povazuji ten kdo dokaze 2L foukanemu ctyrhrnku vnuknout spicku a charisma. Pokud bude 2L tocivejsi a lepe definovany nez 2,3L ve fordu, tak (cert to vem, proc si takhle pri pondelku trosku nezabycharit :-) ) bych vzal klidne mensi ale charakternejsi motor. A imho stejne bych uvazoval i nad tou 1,8 v meganu RS.
Avatar - Emel
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 12:06
Bychaření při pondělku je fajn :-)

Meg RS Trophy má 300k z 1.8. 300k je i obvyklá hodnota u konkurenčních dvoulitrů (Hyundai, VW). Honda má normovaných myslím 320k, zase se ale říká, že je často problém je tam naměřit. U Meganu jsem slyšel pár ohlasů v tom duchu, že tam ten chybějící objem je znát.

Z toho pohledu je Fordí ladění na 280k z 2.3 dost konzervativní, až se skoro vkrádá na dnešní dobu kacířská myšlenka, jestli to není plýtvání. Ale taky je možný, že naopak u Fordu reálně nabrzdíš těch 300+.
Avatar - iudex
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 12:11
Tak radšej menej prefúknutá 2,3ka (s menším turbolagom), ako vyšpičkovaná 1,6/1,8ka. Samozrejme v kontexte toho, že 2,3ka v RS má 350 koní (a v tých limitkách tuším až 365), sa 280k javí málo, ale z vlastnej skúsenosti si viem predstaviť, že by to mohlo byť len pozitívne, t.j. viac atmosférický charakter a menšia turbodiera.
Avatar - Ozzman
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 12:27
Osobně si myslím, že si Ford dělá místo buď na RS, nebo na nějaké speciální limitované série.
Avatar - Emel
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 12:57
Obecně jo. Že radši 2.3 než 1.6 je asi jasný, otázka je, jestli pro tyhle výkony +-280k není optimum spíš ten 2l... ale beru, je to jen takové pondělní mudrování, nečekám, že bychom to tady rozsekli :-)

Atmosferický charakter, to si taky nejsem jistý... obvykle to právě bylo naopak a větší motory laděné na menší výkon žádnou špičku neměly, viz třeba i motor v GTI, který má maximální výkon v docela širokém spektru otáček (tím neříkám, že to nějak vadí).
Avatar - iudex
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 13:11
Tak iste môže hroziť, že motor bude pocitovo plošší, ako silnejšie fúkaný variant z RS (ktorý rozhodne za plochosť nekritizovali). Ale samotná automobilka zdôrazňuje jeho točivosť (The brand says the unit is the most free-revving Focus ST motor yet), tak snáď to nebude žiaden 1,2TSI. ;-)
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 13:49
Tak dle představených parametrů je jasné, že průběh bude proti současnému RS na vrcholu výrazně plošší (280 PS vs. 350 PS, ale 420Nm vs.470Nm s overboostem). Řekl bych, že se projevem a průběhem křivek bude blížit minulému ST (184kW, 360Nm s overboostem), tzn. silný střed, plochý vrchol. kde nad nějakých 4.800 se už nic moc nedělo, i když šlo motor vytáčet pomalu až k 7.000. RS má špičku mnohem ostřejší a zátah lineárnější.
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 12:30
300k - Euro 6d/WLTP = 280k.... ;-)
Avatar - Emel
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 13:01
Jako kde? Cupra pořád 300k verzi má (jen s 4x4, ostatní oslabily na 290k).
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 23:07
Ten 300k/221kWmotor měl ještě donedávna 228kW/310k......takže také minus 10k... :-!
Avatar - Emel
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 23:14
Jo, vím... byl jsem se na jeden podívat... a shodou okolností ho pak koupil Thomasino :-)
Avatar - iudex
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 12:08
Tak z môjho pohľadu je až ST práve ten HH, kde nemám jedinú výhradu. Manuál, poriadny objem, samosvor. Doterajší FST bol super, ale ten samosvor mu citeľne chýbal, plus ten interiér bol... všetci vieme aký. Takže až teraz má ST všetko, čo od hotheču ja vyžadujem, naviac sa výrazne zlepšil v interiéri (ako využitie priestoru, tak úroveň vypracovania a materiálov). No a po tých zvestiach, že Focusu ST hrozí trojvalec 1,5, je motor 2,3 veľká úľava. Takže za mňa by bol aktuálne FF ST na prvom mieste kandidátov na HH. Viaceré koncernové HH si to (u mňa) pokašľali núteným automatom, ako Golf R, tak i GTI TCR (ktorý inak mal najbližšie k ideálu). i30N je super, motor, manuál, charakter a zvuková kulisa, ale ten interiér je stále slabší (no a trochu - priznávam - image Hyundai, aj keď u nás to nie je tak zlé ako v ČR). Doterajší favorit bol Megane RS, tiež manuál, samosvor, vizuálne asi najkrajší, aj cena super, len v určitých situáciách bolo cítiť, že je tam deficit objemu (vo vyšších rýchlostiach a otáčkach už tam nebol taký záťah, ako pri dvojlitroch).
Skrátka až FF ST u mňa (papierovo) robí všetko správne a som dosť zvedavý na jazdu a prvé testy.
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 12:34
Interier je to posledne preco by som dal prednost Focusu pred i30n, tu sa hyundai nema za co hanbit. Imidz suhlasim (mne osobne nerobi problem, ale mnohym ludom stale ano) aj vacsi objem naznacuje moznu atmosferovost, ale bude to chciet priame porovnanie, mozno bude auto tazke na predok, predsa len stavane na trojvalce a zrazu bum 2,3ka pod tu istu kapotu. K tomu ocakavatelne vysoka cena (plne vybavena fiesta st stoji skoro tolko co i30n ked ti daju akcnu cenu) a ten sice subjektivny, ale podla mna nepodareny dizajn rozplastenej zaby, podla mna to s focusom ako kralom triedy hh nie je take jednoznacne.
Avatar - iudex
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 13:01
Ja nepíšem o kráľovi triedy, minimálne dynamicky ním zrejme zostane CtR a aj ostatná konkurencia s podobným výkonom môže byť o chlp rýchlejšia. Ale mne nejde o absolútnu rýchlosť, skôr o subjektívny pocit. Takže ak auto má tie 3 základné veci (ktoré konečne ST má), potom pôjde len o subjektívne dojmy z jazdy, čo ma osloví najviac. No a tu Ford vedel vždy osloviť (minulé ST som mal vo finálovom výbere).
Ale ako píšeš, obávam sa, aby cenovo Ford neuletel; presne ako píšeš, keď si človek nakonfiguruje FieSTu, tak len čumí, aká mu vyšla cena, presne ako píšeš to už by som silne zvažoval malý príplatok za o triedu väčší a výkonnejší i30N. Ja tipujem ST cez 30000 eur v základe.
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 13:12
Muj tip je cenikovka 35k E, a jsem pripraven stavit male pivo na to ze ta vysledna cena bude blize te mnou tipovane, nez-li 30k.
Avatar - iudex
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 14:18
Tiež sa obávam, že budeš bližšie realite Ty. Ono mám pocit, že sa zdražuje hromadne; ak má auto viac výbavy, vyšší výkon či objem, tak je to argument pre zdraženie. A ak náhodou má jednoduchšiu techniku, menší objem a pod., tak sa nájdu argumenty typu asistenčné systémy a aj tak je to dôvod pre zdraženie. >:-[] Najlepší príklad budiž nová 1er. Doteraz sa argumentovalo prémiovou technikou, predsalen RWD či 3,0 R6 boli drahšie záležitosti a dalo sa to sčasti pochopiť. Človek by preto čakal, že s prechodom na mainstreamovú techniku, FWD a R4 sa bude zlacňovať, ale chyba lávky, čítal som, že BMW už dopredu upozorňuje, že nová 1er bude rovnako drahá, ako tá predošlá. 8-s
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 16:02
Pokud na mainstreamove technice jezdici audi a MB drzi premiove ceny, nema BMW duvod slevit. Samozrejme musi pak pocitat s nasledky (pokud jdou dole s technikou meli by zvednout neco dalsiho, treba takovy interier se u BMW primo nabizi).

PS: Nemyslim si ze by RWD kdy prinaselo nejake zasadni prodeje navic, spise naopak. Na kazdeho zakaznika M135i, ktereho kdy RWD pocket rocket prilakala se vsadim, ze se nasel nejmene jeden dalsi zakaznik, ktereho od nakupu jeho vysnene 118i odradilo "s RWD nikam nevyjedu" anebo "je to nebezpecnejsi nez FWD" anebo "nechce se mi priplacet za xDrive".
Avatar - iudex
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 16:28
S tým RWD súhlasím, väčšina kupovala 1er napriek RWD, nie kvôli nemu (a tých RWD fajnšmekrov bola aj tak "drvivá menšina"). Ale na cenu RWD vplyv iste malo (nehovoriac o R6), takže keď bude 1er technicky plne mainstreamová, tak bude proste výrobne lacnejšia. Teda buď zlacní, alebo bude mať výrobca väčšiu maržu. A ktoré riešenie BMW uprednostní, asi netreba dvakrát tipovať. 8-s Ostatne ako píšeš aj konkurencia nie je lacnejšia len preto, že má plebejskú techniku. Dokonca taký Mercedes A ma úplne šokoval s cenou A35 AMG, základná cena takmer 50t eur (bez príplatkov). Za hatchback so štvorvalcom a 304k. :no:
Avatar - wakantanka
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 17:24
Nezabúdaj ale na emisie a platby za ne. Niekde to vykryť musia. :-)
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 19:04
MB je MB, Audi je Audi a BMW je BMW. Kazdy prodava za to za kolik muze prodat a tihle zjevne prodavat umi. Nam nezbude nez 1) to akceptovat, 2) kouknout se jinam, nebo 3) vychytat super nabidku, ale komu to pisu... ;-)
Avatar - CHerokee
Das Auto Syndrom
| 18. 2. 2019 15:22
Vidím to podobně. Na papíře to vypadá dobře, stejně jako na fotografiích. Zvlášť přitažlivě vypadá ten tlusťoučký volant se správným vykrojením. Uvidíme, pro mě v blízké budoucnosti asi hlavní adept na další auto na každodenní ježdění.
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 11:48
...jsou solidní čísla, i když 2.3 L motor v Mustangu dával 231kW/434Nm a v RS Focusu 257kW/440Nm. Bylo by hezké vidět na STéčku těch 300k (221kW), ale v dnešní "sešněrované" době musí být člověk vděčný i za těch 280.....krouťák je fajn.... :-!
Avatar - Emel
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 11:51
Asi nebude problém to případně čipnout.
Avatar - Ozzman
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 11:55
Pravděpodobně ne, z praxe :

1.6 EB (určitě to bude i u 1.5EB) lze prý ofiko chipnout ze 110 kw na 134kw verzi, akorát si Ford za to účtuje cenu rozdílu motorizací dle ceníku, bylo mi to nabídnuto v oficiálním servisu.

Podobné to bylo i u 2.0TDCi, ale jen u verzích, kde jsou všechny součástky totožné, protože dříve se 2.0 TDCi dělalo od 85 do 120 kw (tam to ale nebyl stejný motor, pouze 85-103kw ano).
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:19
Hmmm....moc bych se divil, že by v dnešní době oficiální Ford servis chipnul motor. A určitě ne, pokud je vůz v záruce..... :-O
Avatar - Ozzman
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:26
Dodnes nevím, jak to mysleli, 40 tisíc za chip mi přišlo dost, tak jsem to neřešil >:-[]
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:19
Cim sa odlisovali Euro V verzie 2.0TDCi v 85/103kW od tej 120kW? Lebo podla mojich informacii boli vsetky tri rovnake.
Avatar - Ozzman
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:25
Já měl ale Euro IV 85kw a ta měla jen 103kw verze, 120kw je už Euro V
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:35
Aha, no v Euro IV 120kW verzia nebola, ale co viem, tak po facelifte existovali tri vykonne verzie, no vsetok hardware mali rovnaky. Sam mam 103kW chipnutu najprv cez VCDM na 120kW verziu, neskor este trosku vyssie. Ok, no uz nejdem riesit off-topic :-)
Avatar - Ozzman
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:47
A chip v pohodě ? Já dříve hodně přemýšlel o 103kw, ale ve výsledku nevím, jak moc velký by to byl skok, protože motor měl jen o 20NM méně, než 103kw, takže jsem to nechal tak, jak to bylo, nepřišlo mi to nijak slabé a omezující. Nyní mám 132kw verzi a ta se už v jednoturbové variantě silnější nevyrábí, teď akorát FL dostal 140kw, akorát je to jiný motor a ten rozdíl je minimální.

Myslím, že to zas tak offtopic není, je to Ford, TDCi se v ST taky nabízí, tak třeba se někdo na chip 140kw ozve :-)
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:53
Subjektivne to nebolo ziadne terno (papierovy rozdiel cca 30kW a 70Nm), ale objektivne naozaj zrychlil hlavne v pruznom zrychleni. Mam to v S-Maxe, takze sprinty s tym nejazdim, ale vylety z vedlajsej cesty, ci predbiehanie su prijemnejsie. A technicky asi ziadny dopad. Mam 210tkm a povodne vsetko okrem EGR a piateho vstrekovaca na DPF.
Avatar - Ozzman
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:57
Já tu Euro 4 prodával s 275 tisíci a na motoru bylo vše původní, ani DPF ani EGR jsem neměnil. Ode mne to odnesla spojka a jelikož jsem se na to vykašlal, tak vzala i převodovku :/ Kliometry to na to už mělo.

Chip si dělal až v 200 tisících? Nebo dříve?
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 13:03
124 tisic. Bral som ho patrocny s cca 115 tisic kilometrami, ale predosly majitel s tym jazdil takmer vyhradne kratke trasy (600 metrov priskok do obchodu a podobne veci boli na dennom poriadku, viem uplne presne, lebo to bolo z rodiny), takze tomu EGR sa ani necudujem. A sviecka je udajne hop alebo trop, tu ale Euro 4 nemala. Ja mam kazdpadne napriklad spojku zas povodnu.
Avatar - Ozzman
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 13:09
Ve 210 jsem ji taky měl ještě dobrou >:-[] Zažil jsem i dvě koncernová TDI, kde se spojka měnila už ve 120 a 160 tisících, takže se to děje i jinde.

Pokud už na chip jezdíš takhle dlouho, tak to vypadá, že to bylo uděláno dobře, co STK ?
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 13:25
Nemal som ziadny problem ani na emisiach, ani nic podobne. Pouzivam to hlavne ako zelezo, len dodrziavam servis a nejazdim s tym ako prasa. Samotne pohonne ustrojenstvo je kazdopadne dobre. Jasne, zajtra moze klaknut cosi za 1500 eur, ale to asi patri k autu, co ma za sebou polku cesty na mesiac. Vyhoda tych poFL Euro 5 naftakov bola, ze aj po chipe su stale dost umiernene, takze nezozeru poloosi, nerozsype sa hned lozisko spojky a take tie ostatne dobre veci.

Objavuju sa ine zavady, co zazivam, lebo som este nemal auto cez dvesto tisic :-) Rano v mraze sa obcas prve se*** po starte rozpisti volnobezka na alternatore, odhnil mi pravy zadny parkovaci senzor (udajne tiez casta choroba), sklo som uz menil dvakrat (neviem preco mam tolke stastie, ale mam pripoistene), ludia na parkoviskach zabudli, ze sa nemaju opierat dverami o ostatne vedla stojace auta a tak.

A ta tvoja spojka asi nebola problem, skor dvojhmota zobrala prevodovku, nie?
Avatar - Ozzman
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 13:35
Pokud tě zajímá mé MK4, tak mrkni na Moje.auto, je tam recenze a celých 7 let, co jsem auto měl popsáno - servis. Takže bych tady vypisoval dost věcí po druhé a zaplevelil tím diskuzi >:D Na každém autě se něco najde, nevím, co způsobilo co, ale měnil jsem celou spojku s dvouhomtou i převodvoku, jelo to, ale ten zvuk byl děs :/ Cena taky...
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 13:34
Což určitě nebude, obzvláště u anglických firem, kde i u minulých generací bylo v nabídce x plug in zařízení (mnohé s několika různými mapami), kdy přehrát mapu znamenalo 5 -10 minut, a dle samotného dealera byl některý modifikovaný SW na diagnostice zcela nerozpoznatelný. A třeba minulý dvoulitr, kde to SW byl schopen vytáhnout někde k 220kW/500Nm, jel naprosto pekelně. 2.3-ka vychází z dvoulitru (prodloužený zdvih), takže potenciál tam bude obdobný ...
Avatar - CHerokee
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 15:24
Jo, pak ale padá záruka a dopadá to špatně...viz čipnuté RSa. Zdaleka ne všechny případy byly těsněním.
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 18:09
No to samozřejmě. Jen podmínkou je, že ten SW musí být rozpoznatelný, což dle majitele autorizovaného servisu nekdy není možné ani na Ford diagnostice, protože se hlásí jako originál.

A ano, hodně RSek prý odešlo i mj. tím, že jim majitelé dávali čočku za studena. Protože třeba teď v zimě mi kolikrát nestačí ani 15 km, aby se teplota oleje zvedla z 50-ky ...
Avatar - CHerokee
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 19:34
To je smutné no, že to kupují lidé, co autům nerozumí... taky znám jeden čipovaný medializovaný případ.
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:20
Mne to normalne pripada, ze rataju uz teraz s nejakou verziou performance, co dosiahne na tych 300 koni oficialnou cestou. Robia to teraz vsetci, tak preco by sa nepridal Ford?
Avatar - iudex
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:38
EVO píše o performance packu, aj keď nie je zrejmé, či je spojený s vyšším výkonom (čiže skôr nie).
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:45
A s cim teda? Samosvor to ma, manual tiez, medziplyny takisto...vramci performance packu budu davat nahon na vsetky styri? Mechanicku rucnu brzdu? Alebo pojdu z opacneho spektra a ponuknu farebny pas cez kapotu? Blaze orange? Pripadne za priplatok odstrania zadne sedadla? :-)
Avatar - iudex
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 12:52
Vyzerá to, že len serepetičky ako adaptívne tlmiče, červené brzdové strmene či launch control:
Go for the optional ‘Performance Pack’ on petrol models and you’ll also get Ford’s CCD (Continuously Controlled Damping) set-up, an auto-blip function on the manual transmission, red brake calipers and a Track driver mode that unlocks a launch control function.
206kW/420Nm....
| 18. 2. 2019 13:06
Ja tomu na druhej strane celkom rozumiem. Urcite sa pripravuju na RS a tym padom exotiku nechavaju lezat ladom. Len to je take to klasicke v automobilovom svete. Ze predaju auto a povedia "toto je to najlepsie, co vieme postavit". A potom o tri mesiace pridu s tweaknutou verziou, ktora ma tu a tam lepsie parametre a povedia "nie, nie, zaplat nam o 10% viac a TOTO je to najlepsie, co vieme postavit".
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 12:23
Tak pokud konečně vyřešili ten průser s těsněním pod hlavou u motoru 2,3 l, tak se aspoň konečně objevil nějaký Focus se 4válcem. :-)
Na design této generace jsem si ale stále nezvyknul a líbit se mi asi nebude nikdy.
A "povinná" el. P brzda u hot-hatche je naprosto nepřijatelný faul! 8-s 8-s 8-s :no:
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 12:38
"Těsnění pod hlavou" je vyřešené již dávno. Nevím ale, jestli nastavené protiopatření je dostatečně blbovzdorné..... ;-)
Avatar - iudex
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 12:39
Teš sa aspoň, že je tu manuál v základe (a dvojspojka len voliteľne). ;-)
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 12:47
Tož možnost manuálu je v dnešní době "přepych". Jen aby byl "řadicky přívětivý".... ;-) Nemám se současnými forďáckými manuály žádnou zkušenost. Naposled v roce 1977 v Capri GT.... ;-) Ale mezi tím měl Ford šanci se něco naučit od Mazdy, která má manuál 1+. Tož snad se něco přiučil... ;-)
Avatar - iudex
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 12:49
Poviem to takto: manuál vo Focuse bude určite lepší, ako bavorácky manuál. ;-)
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 14:53
Pšššššššššššššttt!..... ;-)
Avatar - white label
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 20:17
Což není příliš velký problém nejen pro Ford. ;-)
Avatar - CHerokee
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 15:26
Mám Fiestu ST a zkušenost s RSem. Manuály perfektní, o to nemám strach.
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 13:40
Jo, konečně alespoň jedna koupitelná verze Focusu. Pořádný 4válec 2,3l a velmí pěkných 280k. Ještě udělat něco s designem a bude to fajn auto ;-)
Avatar - CHerokee
Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
| 18. 2. 2019 15:27
Vidím to podobně. Aspoň, že tady zůstal 4 válcový motor!
Avatar - miromen
ST
| 18. 2. 2019 12:29
Vypada sice velice dobře, ale přece jen jsem čekal ještě větši odvaz, interier neurazi nenadchne což plati i pro zaklad a jako celek se mi určitě vice zamlouvalo ST MK3FL. Jinak věřim, že tohle bude prostě ford tedy nejen, že bude vyborně jezdit, ale nabidne předevšim nadstandardni řidičskou naklonnost. Jen pro doplněni, předni kotouče 330mm a zadni 302mm.
ST
| 18. 2. 2019 12:40
...větší "odvaz" si Ford šetří pro RS..... ;-) Nemůžou přece vystřílet všechnu munici na STčku... ;-)
Avatar - miromen
ST
| 18. 2. 2019 12:47
Tak RS je da se řict takova samostatna liga, ale prostě nepředpokladam, že by Focus ST byl jen Golf GTI.
Avatar - white label
ST
| 18. 2. 2019 16:22
Focus ST by byl velmi rád "JEN" Golfem GTI (od Fordu).
Nový Focus ST konečně dostane skutečný samosvor a dokonce i dvojspojku, tu ovšem až 15! let po Golfu GTI (V. g.) a 17 let po Golfu R32 (IV. g.).
Avatar - miromen
ST
| 18. 2. 2019 16:36
To nic neměni na tom, že GTI bude "jen" GTI a pochybuji, že se kdy na tom něco změni. Pořad to bude spiš vuz pro běžnějši klientelu a k tomu mu nepomuže ani trojspojka nebo samosvor na zadni napravě.
Avatar - white label
ST
| 18. 2. 2019 17:38
Golf GTI je (záměrně) klasický hh mířící i na běžnější klientelu, ale neméně tak Focus ST (v rámci nabídky Fordu/Focusu). Můžeš se třeba stavět na hlavu, ale tak to prostě je.
A tím, že se Focus ST nabízí i s turbodieselem, navíc i jako kombi, to pro Focus platí ještě víc, než pro Golf GTI, který se jako kombi nikdy nenabízel a od 5. g. se nabízí výhradně v benzínu, stejně jako v 1. a 2. g.
Nehledě nato, že Golf GTI je pojmem obecně nesrovnatelně známějším, než jakým je Focus ST.
Avatar - miromen
ST
| 18. 2. 2019 18:00
Znamějši vlastně nejznamějši je pro to, že jde o jakysi etalon. Na druhou stranu se jedna zřejmě o nejusedlešiho zastupce mezi HH. Prostě jestli je tu nějaky zastupce mezi HH, ktery se nejvic hodi pro rozvoz děti do školek a škol nebo za nakupy do kaufu tak je to pravě to GTI.
Avatar - white label
ST
| 18. 2. 2019 18:09
Zatímco co dieselový Focus ST v kombíku je, proti Golfu GTI (výhradně jako hb v benzínu), naopak úplným opakem rodinného vozu. >:D >:-[]
Tvá soudnost a schopnost věcně argumentovat je tradičně na bodu mrazu a při obhajobě Fordu jsi schopen napsat opravdu cokoli, tahle tvá reakce je jen dalším příkladem. ;-)
Avatar - miromen
ST
| 18. 2. 2019 18:28
Jednou tu někdo poukazoval na to, jak novy civic skončil v nějakem testu posledni a navic je drahy a ohaněl se golfem GTI. Na to jsem mu napsal to, že ten běžny civic mu klidně muže za pohybu vyčarovat větši usměv na tvaři než golf gti. Jinak ja patřim zrovna k těm co rozhodně neodsuzuji možnost vyběru a pokud možno co největši individualizaci vybav. Takže jestli někdo nabidne auto přehnaněji bez motoru nebo u HH naftu je mi celkem jedno.
Avatar - Emel
ST
| 18. 2. 2019 19:33
Určitě, širší nabídka je vždycky lepší... akorát ti pak hrozí, že se pohled na to auto zprůměruje. Nebo pokud je 80% v naftě, pak tedy "váženě zprůměruje". Ale benzínová verze je pořád stejně dobrá a kombík mně osobně dává největší smysl a mrzí mě, že se jich nedělá víc.
Avatar - white label
ST
| 18. 2. 2019 19:56
Jaký to byl "nový Civic" (aspoň generaci a motorizaci)?
Samozřejmě, že můžeš nabízet např. i (relativně výkonnější) dieselovou variantu, ale nemusíš ji nabízet jako STéčko, protože tím určitou SporTovnost této verze logicky celkově degraduješ. Viz i Emel 19:33.
Avatar - Emel
ST
| 18. 2. 2019 22:35
Ale já (víceméně) souhlasím s miromenem... na těch písmenkách až tolik nezáleží, jako majiteli benzínové Octavie RS mi byla vcelku ukradená existence naftové RS a jako majiteli benzínového ST bych přežil, že Ozzy jezdí naftovým. Jde o ten pohled zvenku, když někdo to auto na ulici vidí... ale ten mě až zas tak moc nezajímá, pokud si někdo chce myslet, že je to nafta, tak ho rád vyvedu z omylu >:-[]

Jako dobře, asi by mi nevadilo, kdyby jezdilo modrých RS míň... ale argument při výběru auta ani barvy to moc nebyl.
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 00:55
Jasně, chápu co tím chceš "říct", ale image tradičně sportovně orientovaných verzí se dieselovou motorizací prostě kazí, že to někomu vadí a jinému naopak ne, to je věc druhá.
Ale není náhodou, že u verzí typu RS (Renault, Ford, Audi, o Porsche nemluvě, tamto platilo i u verzí typu GTS/Turbo), Type-R, ///M (nikoli pouze ///M-performance) apod. se dieselové motorizace nevyskytují vůbec, i když by se (svého času) prodávaly výborně (minimálně v Evropě).
I VW na konci 4. g. Golfu uznal, že dieselový GGTI byl velkou chybou, kterou už v 5. g. nezopakoval, a v 6. g. se navíc vrátil GGTD, který existoval i v prvních třech generacích Golfu. Nevidím důvod proč by se např. dieselové STéčko nemohlo značit jako Focus SD, nebo DT apod. Nebo to klidně mohla být vrcholná dieselová verze v přívlastkem ST-line.
Ale ať si to Ford dělá jak chce (může klidně podobně na image STéčka rezignovat), jen ať tu pak někdo (rádoby zasvěceně) netvrdí, že Focus ST je něčím víc, než Golf GTI, tím spíš , že na jiném místě sám přiznává: "...co se HH tyče v tom jsem bačkora."
Avatar - iudex
ST
| 19. 2. 2019 08:20
Ja som v tomto niekde medzi, (bol) som rád, že GTI bolo jasne identifikovateľné ako benzínový hotheč a keďže ich je logicky menej, dávalo mu to o chlp väčšiu exkluzivitu. Na druhej strane vôbec nevnímam ako nejaký problém, že Focus ST či Octavia RS pod týmto znakom majú aj silnú naftu. Ako píše Emel, ak si niekto myslí, že mám naftu, nech, prvé naštartovanie či prvé zrýchlenie ho z omylu rýchlo vyvedie. :-) Ale ideálne by asi bolo, keby sa naftové ST značilo napr. STD.
Naopak by som prijal, keby GTI bolo aj v kombíku, nevidím logiku vyhradzovať kombi až pre najsilnejšiu verziu R (naopak logickejšie by bolo mať kombi v tej menej ostrej a dostupnejšej verzii GTI).
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 11:14
Jak už jsem psal Emelovi, eRko je sice výš, ale nemá takovou tradici, jako GTI.
Ano STD apod., by to snadno vyřešilo, u GTI je další výhodou, že má červené detaily (včetně interiéru), jiné výfuky, kola..., takže si ho s GTD nespleteš ani bez nápisu.
Hot kombi by určitě vadilo méně, než nafta, ovšem třeba pro mě by kombi nebylo, mě u GTI (a u hh obecně) nebere ani 5dv. hb.
Po vymřeni 3dv. hh se stává sportovní auto s jedním párem dveří pomalu luxusem. :-) ;-)
ST
| 19. 2. 2019 13:15
Probuh, jen ne STD. Zvlast u americkeho fordu by to bylo cilem posmesku. Zaslouzene. ;-)
[odkaz]
Avatar - Emel
ST
| 19. 2. 2019 13:30
Ále, takovejch zkratek existuje. Podle mě je v en-us STD běžná zkratka pro Standard... pokud někoho napadne sexuálně přenosná choroba, tak je to profesní nebo soukromá úchylka ;-)
ST
| 19. 2. 2019 14:03
Vubec ne. STD je siroce pouzivano prave v tomto vyznamu a obecne (ne oborove) zname. Kdyz uz o tom diskutujeme na autoservru, tak pokud se nepletu zaznelo to nekolikrat i v Top Gearu, a jiste ne ve smyslu standard :). Takze spis naopak, chapat STD primarne jako zkratku pro "standard" nebo jinou mistni zkomoleninu je priklad bud dobreho angličtinu, nebo prave priklad te profesni uchylky. Ja se s tim jeste v tomhle smeru nikdy nesetkal (ne ze by zrovna to bylo smerodatne). ;-)
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 14:36
Potom je tu možnost SD/DT/DST apod.
ST
| 19. 2. 2019 15:51
SD mi prijde idealni. ;-)
Avatar - iudex
ST
| 19. 2. 2019 16:25
SD zase mne pripomína SDI, ako hladké koncernové dízle a to teda bolo všeličo, len nie dynamické.
Avatar - Emel
ST
| 19. 2. 2019 16:27
Tak SD je přece primárně označení paměťové karty SecureDigital ;-)
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 20:53
Zkus najít kombinaci dvou běžných písmen, která se nedá na nic napasovat. ;-)
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 18:09
Tak SDT.
Avatar - iudex
ST
| 19. 2. 2019 15:25
Tak pokiaľ nie si lekár či streetworker pracujúci so šlapkami, tak Tvoja dôverná znalosť venerologických skratiek je akási podozrivá. >:-[]
ST
| 19. 2. 2019 15:53
Jen 10 let pouzivani anglictiny v praci panove (rad bych zduraznil ze nepracuji "venku" >:D ), nic vic za tim nehledejte... [odkaz] :*) :*) >:D
Avatar - iudex
ST
| 19. 2. 2019 16:01
Tak potom to musí zostať len ST, aj keď sa to labelovi nepáči.
>:D
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 16:18
Už jsme se shodli na SD. ;-)
Mimochodem dost dlouho existoval Focus ST bez dieselové verze a šlo to bez problémů, tohle je poměrně čerstvá záležitost, tuším až faceliftu 3. g.
Aspoň to logo ST mohlo být v naftě třeba černé/stříbrné, ne červené, jako u benzínu.
Avatar - Emel
ST
| 19. 2. 2019 08:35
Focus ST není vrcholný Focus, je to spíš ekvivalent Audi S než RS. BMW sice nedělá ///M5, ale dělá ///M550d a X4 ///M40d...

Nevím, mě image asi zase tolik nezajímá, možná proto, že pro mě HotHatche žádné sportovní ikony nejsou... neberu je jako sportovní auta, spíš jako lepší spotřebku. Zajímá mě, jaké bude benzínové ST teď, v téhle generaci, v benzínu a manuálu.
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 10:58
KlaSické eSkové Audi (S3, S4, S5, S6, S7, S8) si taky v dieselu nekoupíš.
Ani GGTI není vrcholný Golf, ale zase má mnohem delší tradici, než eRko, nebo STéčko.
HH jsou hranicí kde končí běžná "konfekce" a začínají sportovní auta.
Na image se můžeš klidně vykašlat, nebo si dát rovnou Sprite. >:-[] ;-)
Avatar - Emel
ST
| 19. 2. 2019 11:13
Jo, ale SQ7 je TDI a nebýt dieselgate, tak už tu podle mě vesele jezdí další eSka v naftě. RS5 TDI tu byla jako koncept v době, kdy Audi s naftou závodilo.

Focus jako takový není na trhu tak dlouho jako Golf, to je jasný... předtím tu byl Escort (Cosworth). Beru že tam ta kontinuita není taková, ale... dám si Sprite :-)
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 11:24
Psal jsem u klasických (nízkých/no SUV) eSkových Audi. O SQ7 a minulé SQ5 samozřejmě vím. Nejde ani tak o kratší tradici Focusu, jako o kratší tradici "ST" ve srovnání s "GTI". Ať ti zdraví "Spra(jt)ví". >:-[]
Avatar - Emel
ST
| 19. 2. 2019 12:30
Jo, já vím. Přijde mi ta zásadovost taková vachrlatá... VW zásadně nedělá GTI v naftě, jenom teda ve čtvrté generaci. Audi zásadně nedělá S v naftě, jenom teda u SUV. BMW zásadně nedělá ///M v naftě, ale dělá ///M550d a X4 ///M40d. To je jako "zásadně nepodvádím manželku, jenom teda s Katkou".

Kratší tradice ST je svázaná s kratší tradicí Focusu jako modelu. Před ST tu byl TwinCam, XR3i, Cosworth apod. [odkaz]
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 12:45
Ano, i když ani ST verze není spjata pouze s Focusem.
Avatar - Emel
ST
| 19. 2. 2019 13:37
Aha, to je fakt... Mondeo ST je tu od Mk2... které přišlo ale až po Focusu, ne? A Fiesta ještě později...
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 14:44
U BMW jsou poměrně jasně vymezeny ryzí eMmodely a eMperformance verze, no a eMmodely v dieselu nejsou, stejně jako RS modely u Audi...
Avatar - iudex
ST
| 19. 2. 2019 15:43
Presne ako píšeš, M performance je stupeň pod M, a kým do čistokrvného Mka dízel nesmie, v M performance v pohode a niet dôvodu sa nad tým pohoršovať. A rovnako u Fordu: čistokrvný športiak máš RS, kde je ( a vždy bol) len benzín, kým o ligu slabšie a univerzálnejšie ST môže mať aj naftu. Teda vzťah ST-RS je presne rovnaký, ako M performance-M. ;-)
Avatar - Emel
ST
| 19. 2. 2019 16:24
Má ale na zádi úplně stejný symbol ///M... ani není černý nebo stříbrný :-)
[odkaz]
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 20:57
Stejně barevné logo ///M májí dávno (u 5er od mod. r. 2000) i tzv. eMpakety. To je na ryzí eMmodel slabé "stigma". ;-)
Avatar - miromen
ST
| 19. 2. 2019 11:16
Jako i souhlas, že to sjednoceni pod jedno označeni ubližuje imigi, i když je to spiš slovičkařeni a mě osobně je to v podstatě uplně jedno. S tou bačkorou je to jednoduche, prostě rad bych u auta zachoval větši kultivovanost a proto se mi spiš zamlouvaji GT nebo vyměkle HH, ale samozřejmě to auto musi i nadpruměrně dobře fungovat co do sladěnosti šasi a jizdy. Samozřejmě by to chtělo vice zkušenosti s kategorii těchto aut a možna bych přehodnotil postoj k těm většim tvrďakum.
Avatar - CHerokee
ST
| 18. 2. 2019 19:51
A jaký je rozdíl mezi focusem ST v dieselu a Golfem GTD? :-). Dobrý argumentační faul.

Golf GTI je určitě super, ale ostré fordy mi přišly vždy o kus více o emocích. Samo je to věc volby. A argumentovat automatem sedí na zákazníka VW, to by u Fordu nikoho nenapadlo, protože ve VW se o takových manuálech, jaké mají fordy, může zdát. Na druhé straně zákazníkům golfu je to asi jedno. Většině, a tak už snad ani nemají na výběr.
Avatar - white label
ST
| 18. 2. 2019 20:11
Jsi vážně tak mimo, nebo to jen hraješ?
Pročpak se asi Golf GTD nejmenuje stejně jako Golf GTI, tedy jako u Focusu ST, nebo Octavie RS??? Golfa GTI si nekoupíš ani v naftě, ani v kombíku, na rozdíl od FoST, ORS, GGTD, ty "argumentační faule".
U Golfu GTI je palivo jasné, u Focusu ST se na palivo musíš zeptat, nebo počkat, až ho před tebou nastartuje.
GTI je hh, GTD jen rychlejší dieselový Golf. Focus ST je celkově (podle toho s jakými motorem se ho prodá více) něco mezi hh na bázi Focusu a rychlejším dieselovým Focusem.
Nejlepší je nabízet pro hh obě převodovky (MT/DS), FoST bude tu druhou nabízet až 15! let po GGTI. A manuály ve Fordu nejsou v celkově o nic moc lepší, než u VW (obojí max. lehký nadprůměr), Ford (v tomto ohledu obecně) není ani Honda, ani Porsche.
Avatar - CHerokee
ST
| 18. 2. 2019 22:08
Když tě to slovíčkaření baví...přitom GTI a GTD jsou podobné jako vejce vejci. Ale když ti to dělá dobře :-). Přitom je to úplně stejné jako u forda.

No a ostrý Golf pokud vím už ani snad manuál nenabízí. Co se kvalit manuálu týká u ostrých fordů, doporučuju nejdříve vyzkoušet. ;-)
Avatar - white label
ST
| 19. 2. 2019 01:03
Není to slovíčkaření, když ze tří písmen jedno změníš, jedná se o snadně/jasně/okamžitě identifikovatelný rozdíl v označení. Když se řekne Golf GTI je to jasný hh (benzínový hb), když se řekne Focus ST, může to být hh, ale taky nemusí...
Avatar - iudex
ST
| 18. 2. 2019 12:48
Len či bude. Podľa rumours ak vôbec bude RS, tak len ako hybrid. Takže ST bude vrchol medzi konvenčnými Focusmi. Skôr to vidím tak, že po vzore konkurencie spravia ešte nejakú performance verziu STčka, bolo by to lacné riešenie a motor na to rozhodne má potenciál.
Avatar - Emel
ST
| 18. 2. 2019 13:00
Taky to vidím tak, že naopak 2.3T se samosvorem moc místa pro RS nenechává.
ST
| 18. 2. 2019 14:55
Ještě je tu potenciálně 300k, 4x4 pro RS........ :-!
Avatar - iudex
ST
| 18. 2. 2019 15:12
Ani potenciálne. Z logiky veci po 350k generácii predsa nemôžu prísť s 300k, nemôžu prísť ani s rovnakým výkonom, len s vyšším. No a zdá sa, že pri súčasnom splnení najnovšej emisnej normy zrejme nevedia z 2,3ky dostať viac, ako doterajších 350k. Preto tie úvahy o hybride, teda že by 2,3ka zostala na +/- doterajšom výkone a o zvyšok by sa staral elektromotor/baterky.
ST
| 18. 2. 2019 17:49
Ja som sa o RS na webe docital toto:
The 2019 Focus RS is in the works , is getting new Ohlins adjustable dampers and lighter but more rigid chassis and a more advanced RDU with cooling
The new RS will be wider and longer than current RS and will still make just 350 HP, but the car as a whole will be 40-50 lbs lighter
Also a new 6 speed Manual with dual mass flywheel and way better interiors and exterior too is on works

Source is from a friend who works for PR at Ford Belgium
ST
| 18. 2. 2019 18:13
Ford stáhl FRS s 350k z prodeje jen proto, že s daným naladěním už E6d/WLTP nesplňovali. Z toho samého důvodu i další automobilky stáhly vozy z prodeje. A nebylo jich málo. Že nestíhaly homologace byla jen výmluva. Co nestíhaly byly úpravy motoru, výfuku a ECU, aby mohly plnit nové normy. Takže je málo pravděpodobné, že se ještě FRS s 350k kdy vrátí. Spíš to vidím na těch 300-320k max... :-! To samé postihlo Renault s MRS. Určitě by nešli do té 1.8 kdyby nemuseli.... :-!
Avatar - iudex
ST
| 18. 2. 2019 12:46
Súhlasím, trošku väčší odstup od ST-line mohol byť, takto to bude trochu zameniteľné s litrovými trojvalcami s ST-line. Inak ale nemám žiadne výhrady, k technike (motor, samosvor, manuál) palec hore.
Ad brzdy: tak mohli byť aj o niečo väčšie, už Octavia RS s podstatne nižším výkonom (aj GTIP) mala kotúče 340mm vpredu a 310 vzadu; i30N má 345/315mm. Ale brzdné vlastnosti nie sú len o priemere disku, takže si počkám na testy.
Avatar - miromen
ST
| 18. 2. 2019 12:52
Tak, sam jsem se přesvědčil, že jen na velikosti kotouču nezaleži. Focus s 1.5EB ma předni kotouče o pruměru 308mm a zadni tušim 280mm a v nějakem testě dokazal zastavit ze 100 pod 32m. Duležitějši u ST však bude jejich vydrž pod větši zatěži.

Jinak podrobnějši ofiko zprava...
[odkaz]
Avatar - iudex
ST
| 18. 2. 2019 13:05
A práve s výdržou mal minulý FST problém. Tam sa prejavila absencia samosvoru, keď na okruhu to stále musel riešiť ten elektronický systém pribrzďovaním jedného kolesa a v jednom teste (tuším Angličanom) sa pekne zapiekli brzdy (doslova horeli). Ale teraz bude samosvor, čo výrazne odbremení brzdy, uvidíme ešte, čo hmotnosť.
Avatar - miromen
ST
| 18. 2. 2019 13:11
Tak jestli ma i součastna fiesta st nějake slabši misto tak to jsou pravě taky brzdy.
ST
| 18. 2. 2019 13:19
Tak padni komu padni, dat takovouhle featuru do auta, ktere lidi budou pravidelne / dlouhodobe prohanet po okreskach a amatersky i po okruzich, je proste na facku. To nemuze jinak nez znicenim brzd skoncit. Podobne elektronicke siditka maji sve misto v konfekci, kde si clovek projede rychleji jednu dve zatacky kdyz ma zrovna naladu po ceste z prace,ale ne v HH. Jen dobre ze sel ford do sebe a aktualni ST bude v tomhle poctive.
Avatar - .StenLi.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 14:07
..ze este aj vo vrcholnej specifikacii je smiesne a cudne, akoby pozliepanec z roznych auto mimo akejkolevek dizajovej harmonie som este u ziadnej znacky nevidel. Taktiez ak ma byt toto interier pre rok 2019 tak vo Forde poriadne zaspali :no: Akoby sa snazili vytvorit protiklad druheho extremu jednoduchosti a cistoty tvarov u Modelu 3.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 15:27
Jo s designem exteriéru Ford tápe už dlouhou dobu... nebo chodí jeho designéři hodně na ryby, jak Fiesta, tak Focus vypadají jak kapr po výlovu >:D
Avatar - miromen
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 15:55
A už je tu krom kolovratku arese i dalši.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:17
No evidentně se design nového Focusu příliš nezamlouvá i spoustě dalších lidí, nejen Aresemu. Pech, viď? ;-)
Avatar - miromen
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:30
Proč pech ? Focus vypada paradně a je jedno, že se najde spoustu těch, kterym se nelibi a taky těch, kterym se "nemuže" libit.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:31
Prostě 100 lidí, 100 chutí :yes:
Avatar - CHerokee
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 15:32
Aha a proto je nový Focus v Česku a i jiných zemích vyhlášen autem roku? :-)

Jestli srovnáváš s Mazdou 3, tak tam se mi líbí. Jen ji chybí k ST konkurenční motor a víceprvková náprava vzadu.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 15:41
Sázíš na zprofanovanou novinářskou anketu? Lepší je koukat na prodeje, co lidi a firmy koupují - Focus dost ztrácí ;-)
Avatar - miromen
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 15:59
Jasně prodeje dělaji auto autem. Tak hlavně, že jsou na vzestupu takove "parodie" jako jsou dačie nebo škodovky. A on ten focus neni jen pojem, bohužel pro tebe.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:11
Tak zájem zákazníků je o dost důležitější než novinářská anketa, výrobci nevyrábějí pro něčí modré oči a tleskání novinářů, ale kvuli zisku z prodeje ;-) Já netvrdím, že je to krám, je to dobrý auto, ale podivný design a pouze 3hrnky v benzínu ho sráží k zemi...
Avatar - iudex
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:40
Záujem zákazníkov je samozrejme najdôležitejší a ako píšem nižšie, o Focus záujem je, a to vysoký (3. miesto v EU a medziročné zlepšenie pozície).
Avatar - Emel
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:01
Astra je s -30% (-27% dle Carsalesbase) jasně looser of the year.

Focus ztrácí dle focus2move značných 12%, dle carsalesbase ale jen 6% segmentu, který má jako celek -9%. Každopádně... letos se bude lámat chleba, buď to nová generace zvrátí, nebo bude pokles pokračovat.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:08
Přesně tak. Můj tip je, že nezvrátí a sešup bude pokračovat...
Avatar - Emel
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:14
Můj tip je, že zvrátí a připíše mírné plusko (v absolutních číslech). Je to nová generace a ta obvykle znamená vzestup, navíc byl loňský rok ovlivněný WLTP.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:32
To sice je nová generace, ale design prodává a tady se moc nezadařilo. Sázka jen na 3hrnky není to pravé ořechové a diesel je všeobecně na ústupu... předchozí generace jela v ČR hodně na atmo benzinech 1.6 při cenách již od, případně 1.6TDCI ;-) Litrový EB takovou popularitu nemá...
Avatar - Emel
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:40
Bavíme se ale o evropských prodejích, ne?

S designem - mně se to celkem líbí... je teda fakt, že spíš ty sportovní mutace než ta klasika s chromovou maskou. Ale obecně si nemyslím, že by měl být design nějaký zásadní problém. Ono nalijme si čistého vína... jediný fakt hezký Focus byla první generace (na svou dobu).

1.0EB je celkem osvědčená motorizace, konkurence v dané třídě a ceně nemá nic lepšího a proti 1.6 atmo je to určitě lepší svezení. Protivná je torzka v základu, ale zase kombík má myslím víceprvek vždy...

Ještě je tu aspekt ceny... výprodejové ceny minulé generace byly samozřejmě hodně zajímavé a proti nim ceny novinky nejsou právě podbízivé.

I přesto... sečteno a podtrženo... já jsem ochotný vsadit v absolutních číslech na plusko (Evropa 2019 vs. 2018).
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 18:26
No tak uvidíme, prodeje 2019 hodně napoví i první půlka. Ne že bych to Fordu nepřál, ale za tu strategii 3hrnků by zasloužil vytrestat ;-)
Avatar - miromen
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:48
Designově se nezadařilo u jednoho z nejpohlednějšich zastupcu třidy ? Kde ty na ty hlody chodiš. A 1.0EB je s přehledem nejprodavanějši motorizace. Jo a jde o 3 valec jen pro upřeněni tvych hlodu a předsudku.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 18:24
Miromene prober se, to že tobě se líbí neznamená, že ostatním musí taky. Mě se nelíbí, vypadá ja čerstvě vytaženej kapr z rybníka. Celkově se o harmonii linek a různých tvarů také nedá mluvit... Rozhodně nepatří k nejpovedenějším ve třídě, i oba korejci i30 se Ceedem vypadají lépe než nový Focus.

A k těm 3hrnkům - vždyť nic jinýho nevyrábí, tj kdo chce benzínový Ford nemá jinou možnost...

Já nemám předsudky ke 3 hrnkům, mám jedem doma od PSA v atmo verzi v autě do města, kam 3hrnek tak nějak už patří. Do nižší střední je to pro modely již od! Ale dál ne. Raději půjdu do Golfa 1.5TSI nebo Ceedu 1.4T než do 3hrnkovýho Focusu ;-)
Avatar - miromen
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 18:58
Jednoznačně patři a ty se mužeš dal přesvědčovat jak chceš. :-!
Větši nabidka byla ta 4 valcova takže pořad nevim o co se jako snažiš a pišeš jen blaboly.
A kup si co chceš, tebe evidentně uspokoji cokoliv.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 19:04
To nemá smysl dál komentovat ;-)
Avatar - miromen
Tak skarede auto..
| 19. 2. 2019 11:24
To ne zvlašť, když takovy novy ceed vypada vedle noveho designově a dynamicky velmi povedeneho fokalu jak chudy přibuzny. Jak už jsem psal, jak I30 tak předevšim ceed jsou korejšti golfove a i ten vypada o něco lepe a to už je co řict, protože ten z profilu nevypada jak nedodělany kombik.
Avatar - twistedTSD
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 18:13
Určitě? Nedávno tu někdo o těch motorech psal úplně opačné info.
Avatar - .StenLi.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:37
Tak to si zle pochopil statistiky :-) Focus pada prudko dole.. v EU chce konkurovat Golfu na 1. mieste ale za 2018 sa dostal iba na 15. miesto a to bol v 2012 najpredavanejsim autom planety, takze nie, nie je onho vysoky zaujem a preto je Ford Europe v strate, kedze Focus dosiahol najvacsi prepad predajov -9% z prvej 19tky.
Ak sa chce automobilka zachranit z cervenych cisel a jej druhy najpredvanejsi model si ludia nekupovali kvoli krase, priestrannsoti, spolahlivosti, ale kvoli podvozku, tak je velmi nepravdepodobne aby sa jej to podarilo zlepenim BMW1 profilu, Fiat Tipo zadku a predku podla dusiacej sa ryby.. kludne mohli tazit z evolucie MK3 bez nepopularneho faceliftu. Focus az zbytocne nafukli na rozmery stareho Mondea, asi chcu konkurovat lepsie predavanej Octavii, ale ten interier len zdoraznuje dizajnove trapenie sa Fordu.

Ford nepochopitelne zaspal nastup hybridov a teraz odradza zakaznikov trojvalcami a trapi sa s EV tak ako VW. Naopak Toyota svojmu najpredavanejsiemu auto udelila najvacsi upgrade z konkurencie.. vyrazny narast jej predajov je isty..
Avatar - miromen
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:56
Zajem zakazniku je duležity pro automobilku. A jestliže dnes zakaznici jdou evidentně po něčem jinem respektive upřednostňuji u aut jine věci než před lety, jako jsou třeba krabice, asistenty a jine "podružnosti" než samotny zaklad auta tak je to spiš smutne. A nebo takovych předsudkařu jako si ty je taky zřejmě vic než dost.
Avatar - Emel
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:02
Ještě že ty jsi tak zázračně prozřel >:-[]
Avatar - white label
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:10
>:D
Avatar - miromen
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:15
To viš, stači přesedlad z vyborneho přemisťovadla, do vyborneho auta. Ale jinak jak už jsem nejednou psal tak co se HH tyče v tom jsem bačkora. Každopadně krabice mi nesmi domu i kdbych měl na pateři uzel.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:11
Pověz mi, co myslíš tím předsudkem? Fordy jsem doma měl 2 a 3hrnek mám doma taky v malém autě do města ;-)
Avatar - CHerokee
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:42
S těmi třemi válci souhlasím, to je průšvih, proto bych si Focuse nekoupil. Ale tato verze to trochu napravuje...
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 18:31
Já bych si troufl říct, že i dost napravuje.... ;-)
Avatar - CHerokee
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 19:56
Jsem zvědavý na svezení, a pak uvidíme... líbí se mi ten tlustý věnec volantu. :yes:

Teď jde o to, aby nepřestřelili cenu..
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 20:19
No, já si ho přidám na "my list of potentials"..... ;-)
Avatar - CHerokee
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 20:27
Jsme dva. ;-)
Avatar - Emel
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:01
To je pravda, v Evropě spadl z #11 na #15 s -11.9%. Na druhou stranu to bylo ovlivněné nástupem nové generace...
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:05
Ale hlavně v letech 2000-2003 měl Focus prodeje k 500tis ks, od té doby jen padá. Loni 199tis ks... Tj ohrožoval vážně Golf, nyní je rozdíl v Evropě víc jak 250tis ks...
Avatar - Emel
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:11
Jako jo... ale Astra měla v roce 1999 670t a loni 158t, Megane měl 465t v roce 2004 a 138t loni... takže ono je to spíš tak, že Golf (a jeho "klony") jsou výjimkou v jinak padající kompaktní třídě.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:26
Jo, to máš pravdu. Golf je v Evropě hegemon,pořád přes 450tis ks, Octavka 220tis, Focus 199tis, všichni ostatní velcí hráči 110-160tis ks - Leon, Auris, Megane, P308, A3 a třeba i MB A ;-)
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 18:38
Mrkněte se na prodeje "Korejců" a hned budete mít jasno proč.... :-!
Avatar - Emel
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 19:29
Myslím, že to jsou spíš prodeje Qashqaiů, Atec, 3008 a Tiguanů... a Korejci posbírali kupce třebas Fiatu. Ale to je asi fuk, čísla jsou čísla.
Avatar - iudex
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:39
Máš pravdu, treba pozerať na predaje. A Focus je za r 2018 európskou trojkou; dokonca si medziročne o miesto polepšil (keď predbehol predtým tretiu Astru). ;-)
Ale keď to myslíš v absolútnych číslach, tak samozrejme stráca, ako všetky tradičné segmenty, ktoré klesajú na úkor populárnych SUV.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 16:50
Jj absolutní čísla jdou neúprosně dolu...
Avatar - CHerokee
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:46
To ale není vina focusu, ale módy v crossoverech a SUV.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 18:29
Jo, tahle módní vlna na tom má samozřejmě také značný podíl ;-)
Avatar - CHerokee
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 17:07
Spíše na své pozitivní zkušenosti s ostrými fordy. A není to jedna zprofanovaná anketa...Focus vyhrál ve více zemích.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 18:24
Přesně, Mazdě chybí nová MPS..... ;-)
Avatar - CHerokee
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 19:58
A už hodně dlouho. A zatím žádné zprávy o změně...
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 20:17
Asi na to nemají “koule”, těžko říci ;-)
Avatar - CHerokee
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 20:28
Každopádně je to pro nás škoda... mazda je moc designově povedená.
Tak skarede auto..
| 18. 2. 2019 22:52
Nemají koule? Spíš love.....Mazdu teď kontroluje banka a jak víme, banky jsou ti největší kolenovrti.... :-!
Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
| 19. 2. 2019 12:28
Anglicani napsali jeste info navic, ktere myslim v clanku chybi (necetl jsem to znovu, tak nevim)
- ten samosvor nebude v dieselove verzi
- zakladni cena se ocekava o 1000 liber nizsi nez i30N (cca 30tis korun)
Avatar - Emel
Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
| 19. 2. 2019 12:31
Že nebude svor v naftě tu myslím je, nebo jsem to někde slyšel.

Na 30t Kč nevěřím... ani na 30t €.
Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
| 19. 2. 2019 12:36
Mas pravdu v clanu to je, jsem to vcera prehlidnul.

Jen poznamka ze cenikova cena i30N je v UK stejna nako v CR 760tis resp 26 tis liber resp 30,5tis eur v nemecku (tj v nemecku je trochu drazsi 785 tis korun)
Osobne si myslim, ze ST bude spis o tech 30tis Kc drazsi, no vsak do par mesicu nam to reknou.
V eurech v nemecku tedy nekde kolem tech 30tis euro spis lehce pres, kdyby meli anglicani pravdu, bylo by to tesne pod 30 tis euro
Avatar - Emel
Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
| 19. 2. 2019 13:06
i30N je obecně výborná value/money. Ford to při představení obvykle spíš napálí, pokud by byl na úrovni Hyu, bylo by to překvapení.

Je možný, že Ford půjde u ST opět cestou mnoha příplatků... minulé ST bylo v základu s halogenama a bez tempomatu pokud si to dobře pamatuju. Pak možná... stejně ale nevěřím, že by benzín se samosvorem a 2.3EB začínal na 750, asi bych si vsadil spíš na 850 než na 750.
Avatar - iudex
Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
| 19. 2. 2019 15:23
Pamätáš si dobre, len halogény, parkovacie senzory či tempomat za príplatok (ale na rozdiel od GTI mal v základe 18ky). A súčasná FieSTa je na tom podobne, v základe napriek tej vysokej cene nie je nič, takže na príplatkoch tak 3000 zaplatíš (a dostaneš sa na sumu 25000 eur, čo je na Béčkový hotheč s trojvalcom silná káva).
Ako som písal odhad 30t eur za základný Focus ST, tak aktuálne si myslím, že to bude ešte viac. i30N je cenová výnimka, ale aj u neho silnejší model so samosvorom je cez 30t (30190 eur), obdobne MRS Trophy je za 31890 eur, GTI je rovných 31t.
Takže môj odhad je rovnakých 31000 ako GTI. A u Vás s ohľadom na "dobré zvyky" importéra to bude ešte viac. >:-[]
Avatar - CHerokee
Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
| 19. 2. 2019 17:55
Nevím, jak na Slovensku, ale já ještě mám ceník Focusu ST - v základu byly 18" kola, 2 zónová klima, polokožená vyhřívaná Recara, vyhřívané čelní sklo, alarm..takže to nebyla taková hrůza.

Kdyby nové ST útočilo na Hyundai, tak by to bylo hodně zajímavé. Co se týká přepálené Fiesty ST...popravdě jsem ještě ani jednu nepotkal. O generaci starších jezdí dost. Ale to tež bylo za jiné peníze...
Avatar - woody-alien
Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
| 21. 2. 2019 23:05
Náš importér Fordu má výkyvy ne nepodobné nejmenovaným pravidelným měsíčním stavům u žen. ;-) A tak zatímco minulá FieSTa byla u nás za mnohem lepší peníze než na Slovensku, tak Focus ST na začátku napálili tak, že bylo o cca 150t dražší než u vás nebo v Polsku. A GTI sice nemělo v základu 18" ani xenony....ale u nás to bylo v paketu Sport GTI za hodně výhodnou cenu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku