Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vyzkoušeli jsme Opel Insignia 4x4 na ledovém polygonu! Jak funguje Twinster?

28 komentářů

Avatar - Hittman
Hittman
auto, jeden z posledních "klasiků"..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zajímavý článek, ale chybí mi trochu informací o fungování pohonu popsáno pro nás, laiky >:D Je to předokolka, která umožňuje připojit zadek, předokládám ? Ten se připojí pouze pod plynem, nebo při ztrátě přilnavosti? Umí 50:50 ?

Docela by bylo fajn dnešní moderní čtyřkolky porovnat, protože mi z testů i článků příjde, že už ani Haldex není každý stejný a co automobilka, to unikátní fungování pohonu, od připojení zadku při ztrátě adheze až po něco, jako má Opel, kdy si můžete poslat zadek bokem.
Avatar - Hittman
Hittman
Já jsem buď slepý, ale nenašel jsem video, to je škoda..
Avatar - Ozzman
Ozzman
To já taky ne, ale v článku jízdu bokem popisují ;)
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Asi to našemu "guruovi" přes techniku zas tak moc nešlo. ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
>:-[] Počkej, guru je Vaculík a ten driftuje ve střední třídě jen s tím nejlepším vozem... C5 >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak Tomáš je "baby guru"? :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neptáš se toho pravého >:D >:-[]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Dovolím si jako náhradu nabídnout Thomasinovo video. Stejné místo, jiná auta....krása. :yes:
[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Byly o tom nějaké články i tady, třeba [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Díky, z toho, co píšou, se to chová podobně, jako Haldex v Mondeu, taky už jsem si párkrát rozhodil zadek a né vždy úmyslnně a to i se zaplým ESP.. naposledy už jsem se viděl v kopě sněhu, naštěstí jsem jel pomalu >:D

To víš, na tom suchém asfaltě jsem tu Insi tak vyzkoušet nemohl >:D

Líbilo by se mi nějaké větší srovnání, nedávno jsme to tu řešili v diskuzi a hodně lidí psalo naprosto rozdílné zkušenosti třeba s Passatem v různých generacích.

P.s. tak mne napadá, jak se vlastně zapíná sportovní režim převodovky? Pamatuji si, že jsem to tam nenašel, bylo tam jen klasicé PRDN a +/-.
Avatar - Emel
Emel
Sportovní režim převodovky jako takový není, je sportovní režim celého auta, ten se zapíná tlačítkem Sport u řadičky. Lze nastavit, co všechno dělá, jestli přitvrzuje podvozek a nastavuje tužší řízení a tak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha, já myslel, že je to sport jen na podvozek >:D No, tak třeba příště >:-[]
Avatar - Emel
Emel
Nějaký dramatický rozdíl tam ale není, ta převodovka je adaptivní a i v normálním režimu by měla poznat, že jedeš pilu... a měla by řadit podle toho (v rámci svých omezených možností).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, no já s tím jel krátce, tak mi přišlo ,že převodovka je tak spíš na pohodu, ale za tu chvíli nechci vynášet soudy. Já třeba hodně rozdíl poznám, když dám S, tak je auto pořád v otáčkách, až je mi to na diesel nepříjemné >:D Kdežto na D jede auto tak, že ani nevíš, že řadí... V porovnání s jinými je to taky spíš na pohodu, než na nějaké závodění, nepatří mezi nejrychlejší >:-[]
Avatar - white label
white label
Ano, měla by... ;-)
Já jsem (po přepnutí do Sportu) žádnou výraznější změnu reakcí převodovky nezaznamenal, bohužel.
Avatar - Emel
Emel
Zajímalo by mě, jestli má GSi nějaké jiné ladění. Když jsem auto objednával, tak se akorát objevil ceník na GSi... a prodejce (trošku nejistě) tvrdil, že by se GSi nemělo od 2.0t lišit. Myslím, že třeba brzdy jsou stejné... ale GSi má jinou rozteč kol. Je v tom binec...
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, suchej asfalt to pravda byl, ale v jedné té ostré pravé na výjezd z obce to Emel vzal částečně pravou stranou přes suchou hlínu s prachem a tam bylo hezky vidět, jak Insi zabrala zadním. Zřejmě mi to dělá schválně. Když už nemá místo výfuku plamenomet, tak mě aspoň pokropí hlínou. >:-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to máš pravdu, koukalo se na to hezky, když jste tam jeden z vás jel mým autem, tak to bylo vidět trochu taky (né tak efektně >:D ), akorát jsem trnul, že mi kamínky odřou lak >:D >:D
Avatar - Emel
Emel
Žer prach! :-)
kalousek
"...Jenže ejhle. Auto se skoro nehne. Je totiž aktivován protiprokluzový systém...."

Fajn. Auto má 4x4, je obuté na (gumových?) hrotech ale bez vypnutého ASR se stejně skoro nehne.
Kde udělali němečtí soudruzi chybu ??
Avatar - _Karel_
_Karel_
Opět, potisící prvé, článek podivně ustřihnutý, bez nějakého závěru.
Jinak - jako zábava určitě super, ale s hřebíkama mi to přijde tak trochu zbytečné.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas s obomi poznámkami. Tiež som očakával pokračovanie a ono to bol koniec.
No a pokúšať sa driftovať na gumách s hrotmi, to je skoro ako so snehovými reťazami. V aute s hrotmi som sa viezol len raz (v Nórsku za polárnym kruhom), ale aj to staré FWD auto s hrotmi išlo ako po koľajach.
Keď chcem skúšať vlastnosti štvorkolky, aby to pre bežného užívateľa malo zmysel, tak na normálnych zimákoch. Nehovoriac o nejakom driftovaní.
Moik
V jednom odstavci se píše, že se obejde bez zadního diferenciálu a bez lamelové spojky a hned za tím, že má lamelovou spojku.

Takže předpokládám, že se nic nezměnilo, má dva "haldexy" jeden mezi nápravama a druhej na zadní nápravě...??
kalousek
Ne. Místo jedné lamelové spojky na podélné hnací hřídeli tam jsou dvě spojky na výstupech z rozvodovky před hnacími hřídelemi kol, pro každé kolo jedna
Avatar - Beefcake
Beefcake
To mi pride, ze to musi mat vacsie straty. A obe tie spojky sa prakticky nezastavia.
Avatar - Ham.
Ham.
Vepředu je úhlový převod, který převádí příčné otáčení na podélně otáčející se kardan
[odkaz]
a vzadu je druhý úhlový převod, který převádí podélné otáčení kardanu na zadní poloosy a navíc je před každou poloosu předřazena el. řízená lamelová spojka, přes kterou se realizuje pohon zadních kol a řízením obou spojek se definuje moment na zadek jako celek i na jednotlivé kolo zadní nápravy (vektorování toč. momentu).
[odkaz]

Takže z toho článku je pravdivý jenom začátek věty, tedy že nemá zadní diferenciál, resp. přesnější by bylo asi říci, že funkci zadního diferenciálu zastupují ty dvě řízené lamelové spojky.
DaKra
V první větě článku by stál za opravu překlep "Insigina".