Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVyzkoušeli jsme Opel Insignia 4x4 na ledovém polygonu! Jak funguje Twinster?
28 komentářů
Hittman
2
auto, jeden z posledních "klasiků"..
Ozzman
Zajímavý článek, ale chybí mi trochu informací o fungování pohonu popsáno pro nás, laiky >:D Je to předokolka, která umožňuje připojit zadek, předokládám ? Ten se připojí pouze pod plynem, nebo při ztrátě přilnavosti? Umí 50:50 ?
Docela by bylo fajn dnešní moderní čtyřkolky porovnat, protože mi z testů i článků příjde, že už ani Haldex není každý stejný a co automobilka, to unikátní fungování pohonu, od připojení zadku při ztrátě adheze až po něco, jako má Opel, kdy si můžete poslat zadek bokem.
Docela by bylo fajn dnešní moderní čtyřkolky porovnat, protože mi z testů i článků příjde, že už ani Haldex není každý stejný a co automobilka, to unikátní fungování pohonu, od připojení zadku při ztrátě adheze až po něco, jako má Opel, kdy si můžete poslat zadek bokem.
Já jsem buď slepý, ale nenašel jsem video, to je škoda..
To já taky ne, ale v článku jízdu bokem popisují ;)
Dovolím si jako náhradu nabídnout Thomasinovo video. Stejné místo, jiná auta....krása. :yes:
[odkaz]
[odkaz]
Byly o tom nějaké články i tady, třeba [odkaz]
Díky, z toho, co píšou, se to chová podobně, jako Haldex v Mondeu, taky už jsem si párkrát rozhodil zadek a né vždy úmyslnně a to i se zaplým ESP.. naposledy už jsem se viděl v kopě sněhu, naštěstí jsem jel pomalu >:D
To víš, na tom suchém asfaltě jsem tu Insi tak vyzkoušet nemohl >:D
Líbilo by se mi nějaké větší srovnání, nedávno jsme to tu řešili v diskuzi a hodně lidí psalo naprosto rozdílné zkušenosti třeba s Passatem v různých generacích.
P.s. tak mne napadá, jak se vlastně zapíná sportovní režim převodovky? Pamatuji si, že jsem to tam nenašel, bylo tam jen klasicé PRDN a +/-.
To víš, na tom suchém asfaltě jsem tu Insi tak vyzkoušet nemohl >:D
Líbilo by se mi nějaké větší srovnání, nedávno jsme to tu řešili v diskuzi a hodně lidí psalo naprosto rozdílné zkušenosti třeba s Passatem v různých generacích.
P.s. tak mne napadá, jak se vlastně zapíná sportovní režim převodovky? Pamatuji si, že jsem to tam nenašel, bylo tam jen klasicé PRDN a +/-.
Sportovní režim převodovky jako takový není, je sportovní režim celého auta, ten se zapíná tlačítkem Sport u řadičky. Lze nastavit, co všechno dělá, jestli přitvrzuje podvozek a nastavuje tužší řízení a tak.
Aha, já myslel, že je to sport jen na podvozek >:D No, tak třeba příště >:-[]
Nějaký dramatický rozdíl tam ale není, ta převodovka je adaptivní a i v normálním režimu by měla poznat, že jedeš pilu... a měla by řadit podle toho (v rámci svých omezených možností).
Jo, no já s tím jel krátce, tak mi přišlo ,že převodovka je tak spíš na pohodu, ale za tu chvíli nechci vynášet soudy. Já třeba hodně rozdíl poznám, když dám S, tak je auto pořád v otáčkách, až je mi to na diesel nepříjemné >:D Kdežto na D jede auto tak, že ani nevíš, že řadí... V porovnání s jinými je to taky spíš na pohodu, než na nějaké závodění, nepatří mezi nejrychlejší >:-[]
Ano, měla by... ;-)
Já jsem (po přepnutí do Sportu) žádnou výraznější změnu reakcí převodovky nezaznamenal, bohužel.
Já jsem (po přepnutí do Sportu) žádnou výraznější změnu reakcí převodovky nezaznamenal, bohužel.
Zajímalo by mě, jestli má GSi nějaké jiné ladění. Když jsem auto objednával, tak se akorát objevil ceník na GSi... a prodejce (trošku nejistě) tvrdil, že by se GSi nemělo od 2.0t lišit. Myslím, že třeba brzdy jsou stejné... ale GSi má jinou rozteč kol. Je v tom binec...
No, suchej asfalt to pravda byl, ale v jedné té ostré pravé na výjezd z obce to Emel vzal částečně pravou stranou přes suchou hlínu s prachem a tam bylo hezky vidět, jak Insi zabrala zadním. Zřejmě mi to dělá schválně. Když už nemá místo výfuku plamenomet, tak mě aspoň pokropí hlínou. >:-[]
kalousek
"...Jenže ejhle. Auto se skoro nehne. Je totiž aktivován protiprokluzový systém...."
Fajn. Auto má 4x4, je obuté na (gumových?) hrotech ale bez vypnutého ASR se stejně skoro nehne.
Kde udělali němečtí soudruzi chybu ??
Fajn. Auto má 4x4, je obuté na (gumových?) hrotech ale bez vypnutého ASR se stejně skoro nehne.
Kde udělali němečtí soudruzi chybu ??
_Karel_
Opět, potisící prvé, článek podivně ustřihnutý, bez nějakého závěru.
Jinak - jako zábava určitě super, ale s hřebíkama mi to přijde tak trochu zbytečné.
Jinak - jako zábava určitě super, ale s hřebíkama mi to přijde tak trochu zbytečné.
Súhlas s obomi poznámkami. Tiež som očakával pokračovanie a ono to bol koniec.
No a pokúšať sa driftovať na gumách s hrotmi, to je skoro ako so snehovými reťazami. V aute s hrotmi som sa viezol len raz (v Nórsku za polárnym kruhom), ale aj to staré FWD auto s hrotmi išlo ako po koľajach.
Keď chcem skúšať vlastnosti štvorkolky, aby to pre bežného užívateľa malo zmysel, tak na normálnych zimákoch. Nehovoriac o nejakom driftovaní.
No a pokúšať sa driftovať na gumách s hrotmi, to je skoro ako so snehovými reťazami. V aute s hrotmi som sa viezol len raz (v Nórsku za polárnym kruhom), ale aj to staré FWD auto s hrotmi išlo ako po koľajach.
Keď chcem skúšať vlastnosti štvorkolky, aby to pre bežného užívateľa malo zmysel, tak na normálnych zimákoch. Nehovoriac o nejakom driftovaní.
Moik
V jednom odstavci se píše, že se obejde bez zadního diferenciálu a bez lamelové spojky a hned za tím, že má lamelovou spojku.
Takže předpokládám, že se nic nezměnilo, má dva "haldexy" jeden mezi nápravama a druhej na zadní nápravě...??
Takže předpokládám, že se nic nezměnilo, má dva "haldexy" jeden mezi nápravama a druhej na zadní nápravě...??
Ne. Místo jedné lamelové spojky na podélné hnací hřídeli tam jsou dvě spojky na výstupech z rozvodovky před hnacími hřídelemi kol, pro každé kolo jedna
Vepředu je úhlový převod, který převádí příčné otáčení na podélně otáčející se kardan
[odkaz]
a vzadu je druhý úhlový převod, který převádí podélné otáčení kardanu na zadní poloosy a navíc je před každou poloosu předřazena el. řízená lamelová spojka, přes kterou se realizuje pohon zadních kol a řízením obou spojek se definuje moment na zadek jako celek i na jednotlivé kolo zadní nápravy (vektorování toč. momentu).
[odkaz]
Takže z toho článku je pravdivý jenom začátek věty, tedy že nemá zadní diferenciál, resp. přesnější by bylo asi říci, že funkci zadního diferenciálu zastupují ty dvě řízené lamelové spojky.
[odkaz]
a vzadu je druhý úhlový převod, který převádí podélné otáčení kardanu na zadní poloosy a navíc je před každou poloosu předřazena el. řízená lamelová spojka, přes kterou se realizuje pohon zadních kol a řízením obou spojek se definuje moment na zadek jako celek i na jednotlivé kolo zadní nápravy (vektorování toč. momentu).
[odkaz]
Takže z toho článku je pravdivý jenom začátek věty, tedy že nemá zadní diferenciál, resp. přesnější by bylo asi říci, že funkci zadního diferenciálu zastupují ty dvě řízené lamelové spojky.
×
Sdílení komentáře
×