Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes
Paulie001
| 19. 2. 2019 14:40
Taky jsem byl letos prekvapen ve chvili, kdy mi volal servisak, ze pri servisu mu par dilu chybelo a pri dotazu ktere mi odvetil, ze krome jineho bylo malo svicek.

I kdyz jsem si zjistoval spoustu informaci pred koupi auta, tohle me opravdu nenapadlo zkoumat. Takze vymena svicek na V12 vyjde ve finale levneji nez na mem 8-s
Fakt?
_Teddy_
| 19. 2. 2019 15:06
"...Dnes je samozřejmě možností, jak to řešit, celá řada (například zvýšením přeskokového napětí na elektrodách svíčky..."

To by som fakt rad vedel, ako moze napatie na svieckach zvysit rychlost sirenia plamena v spalovacom priestore...
Fakt?
starý_kluk
| 19. 2. 2019 15:51
Pan redaktor se jen upsal - myslel zvyšování kompresního poměru a splnění Paschenova zákona.

Vše je mnohem mnohem složitější, než se dá v takovém článku postihnout.
Avatar - lamal
Fakt?
lamal
| 19. 2. 2019 16:00
zvysovanie napatia vytvara kratsiu tzv rychlejsiu a intenzivnejsiu iskru, tym padom zazne zmes homogennejsie... dlha iskra nizsieho napatia neodpali zmes tak intenzivne a hlavne nie naraz, horenie smesi je tak postupne a pomale co je neziaduce z viacero dovodov
Fakt?
_Teddy_
| 19. 2. 2019 21:34
Zapalovacia sviecka nemoze nijakym sposobom zazat zmes (sic.) "homogennejsie". Zmes je zapalena len v oblasti kde preskoci iskra medzi elektrodami. Od toho miesta zmes "prehori" do zvysneho objemu spalovacieho priestoru. Na to uz ale sviecka nema vobec ziaden vplyv...
Avatar - lamal
Fakt?
lamal
| 20. 2. 2019 11:49
pokial ju zapali s malym a pomalym vybojom tak sa chyti zmes na malej ploche a postupnim prehorenim sa chyti vsetka zmes, ale rychlost horenia je nizka,,, ak je iskra dostatocne intenzivna a kratka tak odpali vsetku zmes naraz a horenie je efektivne, kratke a nezvysuje sa tak teplota horenia ako pri pomalom horeni... to ze si myslis, ze zmes hori zakazdym rovnako a v rovnakom bode je dost obmedzene...

skus si sam odpovedat, keby zapalis zmes na spodu v strede a hore je tam nejaky rozdiel ? ked poznas rychlost horenia danej zmesi, ktora sa rozlisuje
Fakt?
starý_kluk
| 20. 2. 2019 12:57
To si to, chlapče, nepředstavuješ dobře. Je to složité, ale zásadní je, že benzínová směs musí prohořívat postupně a plynule a hlídají se přitom místa s větší teplotou, aby nedetonovala. Podle nich se taky řídí tvar spalovacího prostoru atd. Místo svíčky kolikrát koliduje s tím, že nejlepší místo k zážehu neumožňuje umístění ventilů. Nynější nad-čtvercové motory to ještě stěžují.
Avatar - lamal
Fakt?
lamal
| 20. 2. 2019 13:44
ano, no pomale horenie je na skodu, fyzicky nie je mozne aby sa kazda molekula zapalila v rovnakom case, ale je lepsie ak to hori rychlejsie... aspon takto to evidujem ja v pamati... aj to, ze pomale horenie vedie k prehrievaniu a nie je efektivne, ale zavysi to velmi od otaciek a samo od kopec inych poziadaviek

s navaznostou na zapalovaciu sviecku je prave typ rychlej a intenzivnej iskry vyhodnejsi, pretoze zapali viac zmesi a rychlejsie tak nastane proces horenia... cim viac molekul zapali v case iskry tym je horenie rychlejsie... molekuly co sa zapalia od druhych horiacich molekul - tento proces je pomalsi
Avatar - Ada je zase tady
Přežitkem je dnes
Ada je zase tady
| 19. 2. 2019 15:43
každý zážehový motor :no: Další desetiletí budou patřit dieselu.
Přežitkem je dnes
comper
| 20. 2. 2019 09:47
A ty budes dalsie desatrocia patrit zvieracej kazajke.
TS od Alfy....
Mr.Murphy
| 19. 2. 2019 16:17
.....v té první variantě (TS 8v, celohliníkový DOHC motor 2.0) to byl opravdu famózní motor..... ale jen pro pořádek dvě svíčky na válec měly závodní auta už ve dvacátých letech minulého století.....
Avatar - lamal
TS od Alfy....
lamal
| 19. 2. 2019 16:31
je smutne ze posledny TS 2.0 co stal za nieco aj po stranke spolahlivosti bol 8V... jak to chytil do ruky Fiat tak to pochoval
TS od Alfy....
Ja Prvni 123
| 19. 2. 2019 20:43
No, v podstatě je to pravda... twinsparku dal teda řádně "po uších"...
:-(
TS od Alfy....
Arese
| 20. 2. 2019 21:25
Jasně, druhá generace je velmi citlivý motor s vysokými nároky na precizní údržbu (a opatrný jízdní režim do jeho zahřátí), ale (zvláště ve 2l verzi) je svezení s ním stále fantastické (zvláště, pokud se jedná o původní verzi Euro 2). :-) :yes: :yes: :yes:
TS od Alfy....
Ja Prvni 123
| 20. 2. 2019 23:13
To je sice pravda... ale pořád platí, že s původními motory není svezení o nic horší, a navíc disponují báječnou životností.

Takto si pokrok fakt nepředstavuju.
;-)

Jak mám jinak Fiata rád a ví se to o mně.
Som zvedavý...
TT
| 19. 2. 2019 19:12
...či sa chytí mikrovlnka, o ktorej boli prednedávnom na nete články, tuším aj na ACZ.
Som zvedavý...
Freddka
| 20. 2. 2019 12:34
To mi pripada jako zajimave reseni, tak jsem si to dohledal a jedne veci nerozumim:
"Výhodu mikrovln je, že palivo pomůžou spálit při mnohem nižší teplotě." a zaroven idealne v celem objemu najednou.

Musim priznat, ze jako uplny laik jsem se na chvili zarazil ... vzdyt prece vyssi teplota = vetsi tlak. Ale nakonec mi to doslo, tady jde prece o zmenu objemu kvuli te chemicke reakci horeni, vyssi teplota sice zvysuje tlak, ale to je asi procentuelne mnohem mensi zmena tlanku nez samotna chemicka reakce, ktera bude dominovat.

Vypada to, ze je tu par lidi, kteri temto vecem docela rozumi. Mohl by mi tady nekdo tuhle mou myslenku nejak potvrdit / vyvratit? Jdu na to spravne nebo vubec ne?

Vzdyt ja tady tapu, co je to vlastne horeni, az by se jeden stydel ... ale ja se nebojim priznat si, ze necemu nerozumim a zeptam se ... :-)

Jeste si rikam, ze treba necheme NOx, tak uvazuju ze kdyz je 80% vzduchu dusik a my nechceme, aby se spojoval s kyslikem, je to tak, ze pro horeni kysliku a uhliku je potreba nizsi teplota nez pro horeni kysliku a dusiku? A tudiz by tato technologie znacne omezila vznik NOx?

Ja vim, asi mam prilis malo znalosti, prilis mnoho otazek a asi to patri jinam... :-)
Som zvedavý...
Ja Prvni 123
| 20. 2. 2019 23:27
No, asi se tady nejdou i větší experti, ale jestlis otázky myslel jako otázky, tak přidám svůj pohled na věc:
Pointa je v tom, že dojde naráz k zapálení celého objemu směsi ve válci... na tom to celé stojí. Tím pádem může být směs "chudší" - tedy obsahovat méně paliva. Dojde k dokonalejšímu prohoření té směsi a tím pádem k efektivnějšímu využití energie v palivu obsažené.
V dnešní době, kdy se skloňuje ekologie ve všech souvislostech to má zajímavé souvislosti a patrně se podaří obhájit i to, že systém bude dražší, než svíčka: samotný fakt, že ve válci bude méně paliva povede k tomu, že motor vyprodukuje méně CO2. To je ta snazší část.
Tím snížením teploty se dosáhne drastického snížení tvorby NOx, o nichž se moc nemluví, ale jsou vlastně důležitější.
A ano, k úplnému pochopení chybí si připustit, že "hoření" je každé bouřlivé okysličování.. a nemusí vždycky mít podobu, kterou známe z ohniště... a ano, samotné teplo je vlastně plýtváním té uvolněné energie.

Tak asi tak.
Som zvedavý...
Freddka
| 21. 2. 2019 13:50
Diky
Som zvedavý...
starý_kluk
| 21. 2. 2019 15:04
Tak ono to není zase takové ejchuchu. Jak s tím současným zapálením směsi v celém kompresním objemu, tak s tím NOx.
Avatar - Barrichello
HEMI
Barrichello
| 20. 2. 2019 08:59
to používá pořád, stále je tam 16 svíček. A přímý vstřik HEMI nemá :-)
HEMI
Mig_35
| 20. 2. 2019 17:04
Motor z náklaďáku? Jak rád a často říkám, chtějte po Američanech, aby dělali dobrá auta, když benzín stojí deset korun a smí se jezdit nejvíc stodesítkou, povětšinou tisíc km rovně:)
Avatar - Barrichello
HEMI
Barrichello
| 22. 2. 2019 11:44
Smí se jezdit i 120, někde i 130.
Takže skoro jak tady, akorát v USA si to málokdo lajsne překročit, narozdíl od nás :-)

A když nechceš motor z nákladáku, je to nové CT6-V s V8 s turby a je to moderní motor. Někde mezitím je smallblock 6,2 V8 v CTS-V, co je motor z Corvetty.

Amerika pořád umí >:D
Tohle jsem dostal... a líbí se mi to.
Ja Prvni 123
| 20. 2. 2019 23:30
Ferrari Forum:
V 16.000 ot./min je v interiéru velký hluk! Co s tím?

Audi A8 Forum:
Nevíte kde nechat opravit Rolexky?

Toyota Forum:
Ve 400.000km se přetrhl originální klíňák! Dá se reklamovat v rámci záruky?

Volvo 850 Forum:
Měl jsem nehodu, ten chlapík s passatem má totálku. Prosím nevíte někdo čím rozleštit šmouhy na nárazníku?

Fiat Forum:
Haló? Fakt nikdo?

Opel-Forum:
Nemůžu v noci spát, můj Opel reziví strašně nahlas.

Mercedes C-Klasse Forum:
Skvrna od kávy, co s tím?

MX-5 Forum:
Nějaký vidlák s Defenderem mi ráno normálně přejel přes auto!

Landrover Defender Forum:
Uvízla mi v povozku mazda MX-5. Neví někdo jak ji dostat ven?

Citroen Forum:
Prodám měsíční permici do servisu -
Auto se mi vrátilo nečekaně mnohem dřív.

Bentley Forum:
Dnes jsem poprve použil popelník. Jak na výměnu za nový?

Porsche-Cayenne Forum:
Spotřeba klesla pod 40L/100km - vada motoru???

Smart Forum:
Swap za motor ze sekačky dokončen!
Konečně mnohem vyšší výkon!

Viper-Forum:
Do sání se dostal Smart! Jak ho dostat ven?

BMW 3 E36-Forum:
Čaje more! Kde je nejlepčí kebab ve městě?

Hummer Forum:
Ohnul jsem si nárazník. 24 zraněných,10
mrtvých. Musím koupit originál černou barvu od dealera značky??
Sídlí 25 km daleko - to je 1000,- jen za cestu!
Hm..
Jirka1
| 23. 2. 2019 01:28
Dvě svíčky na válec byla svého času běžná věc u leteckých pístových motorů, protože když jedna svíčka zdechla, válec stále fungoval, nechladl a benzín neumýval stěný válce od oleje. Často se ani nepoznalo, že nějaká svíčka odešla - pokud se důkladně motor na zemi nezkontroloval. U závodních aut v meziválečném období se také používaly dvě svíce z důvodu spolehlivosati zapalování - přesně jako u leteckých motorů.