Značka Cupra avizovala, že na ženevské výstaviště přiveze nový koncept. Ještě předtím jej představuje na sérii prvních fotek i s podrobnými informacemi.
Vazeny pan Bubaq, autor clanku napisal: "Můžeme si všimnout, že design se inspiroval vizí Seat 20V20, která se na ženevském výstavišti objevila před čtyřmi lety."
A ja s tym jeho tvrdenim suhlasim, lebo moje oko (sice neodborne) v tom tu designovu inspiraciu vidi. Zdvoraznujem slovo "inspiraciu".
Nehodnotim techniku, podvozkovu platformu ani rozmery...
Já hlavně vůbec nerozumím tomu, jaký má smysl spojovat "sportovnost" s robustností ( tedy s vysokou hmotností + zvýšeným těžištěm) SUV? Toto mi opravdu nic neříká, když Cupru, tak Leon, nebo Ibizu (která bohužel v této verzi v portfoliu Seatu trestuhodně chybí...) Sportovní auto má prostě být hlavně co nejlehčí a mít co nejnižší těžiště! :-O
Omyl. U PSA v případě nových i-cockpitů máš tlačítka přímé volby pro jednotlivá podmenu. Zbytek pak ovládaš přes dotyk na displeji. A hlasitost má také svůj otočný ovladač. Takže žádné PSA ;-) . Ty se u 308 poučili, tam opravdu nebylo ani tlačítko.
Holt VAG si tím asi musí projít také, je to takové cool čistý interiér, na co tlačítka. Tam musíš řešit spáry, a taky to vrže, .... ;-)
Under the skin of Seat's new SUV.
Based on Volkswagen’s MQB platform found under everything from the Golf to the TT, the 20V20 would use Seat’s familiar range of four-cylinder powertrains and a Haldex all-wheel-drive powertrain. Seat is also talking up a plug-in hybrid variant, presumably based on Audi A3 E-tron technology. The show car rides on 20-inch alloys, a 2791mm wheelbase, and a track that is 1648mm wide at the front, 1638mm wide at the rear.
[odkaz]
Seat 20V20 je postaven na platformě MQB s rozvorem náprav 2791 mm, je 4659 mm dlouhý a disponuje světlou výškou 228 mm.
[odkaz]
Byl by fajn, tohle je podle mě final verze. Nevím co je na tom autě kupé. Líbí se mi zvenku, označení typu karoserie jel lživé a spíš je to crossover než SUV.
To jsi nás nepochopil... a nepochopil jsi zřejmě ani to, jak to tady nejspíš funguje.
Takže od konce - tady jsou tlačítka + a - pod displejem. Smáčkneš mínus - sníží se teplota (předpokládám). Nemusíš lézt nikam do menu, nemusíš štrachat po obrazovce. Podívej se na fotku toho dotykáče, tlačítka jsou pod ním.
No a pak je jasné i to pořadí - nejlepší je kolečko na teplotu, pak fyzický kolíbkový přepínač co se dá nahmátnout, pak dedikovaná tlačítka bez fyzického "kliknutí" (to je asi tady), pak namalovaná tlačítka na displeji... a nejhorší je potřeba proklikat se v menu k nastavení teploty a tam to měnit "štracháním prstem".
No technicky (MQB, s motory napříč, plug-in hybrid) a pravděpodobně i rozměrově (obojí platforma z Atecy) s tou studií má společného hodně. Designově je tam také pár prvků, které převzali, třeba dva boční prolisy nebo základní proporce jsou dost podobné.
Na mě ten interiér proti vnějšku působí strašně chudě. Něco jako vybydlená Tesla 3.
Design kastle je mnohem lepší, leč silně koketuje s Mazdou CX-3.
Stelvio je nedá moc srovnávat, jelikož je to velké SUV, kde lze těžko očekávat nějaké hravé prvky. Cupra bude "prcek"... vycházející z Arony.
na stelviu ale aspon ten zabaci svalnaty hermafrodit look funguje.. ale giulia vyzera
s tymi mega kukadlami a rozplastena hodne neforemne .. ono celkovo mne by na alfe sedeli viac hrany... ako tomu bolo za starsich cias....
Ako celok to zvonka nevyzerá najhoršie, až na dve veci. Prvou je ten ohyzdný prelis pod zadnou kľučkou. Ten si naozaj mohli odpustiť. Kúsok pred ním končí pozdĺžny prelis, ktorý sa ťahá spredu a za ním je už nábeh na plasticky tvarovaný zadok a zadné svetlá. Tú neveľkú hladkú plochu nad zadným kolesom už vôbec nebolo treba rozbíjať. Druhá vec - skoro každé nové auto má vysoký a kolmý čumák, s nadmerným množstvom mriežok, z ktorých funkčná obvykle max. polovica. Načo je to dobré? Hlboko zapustené predné svetlá a hromada hrán trčiacich dopredu. To je fakt jediný dôležitý expresívny výraz auta a aerodynamiku už tak riešiť netreba? A čo bezpečnosť chodca pri zrážke?
Tvarovo mi dosť pripomína Mazdu, tá je ale o kus krajšia.
Interiér mi pripadá úplne tuctovo. Je síce trochu ozvláštnený použitím viacerých materiálov a červeným dekorom, ale celkovo je to len tmavá diera, kde keď ti spadnú kľúče, musíš si svietiť mobilom, aby sa vôbec dali nájsť. Ani široký stredový tunel a priestor pre nohy vodiča definovaný neveľkou dierou pod volantom k nasadnutiu neláka, čiže tak bežná ponuka dneška.
Ak niečo bude lákať kupcov, tak silné motory, dobré podvozky a dobrá cena. Dizajnom ide Seat hore, ale sú to malé kroky, hlavne interiér by potreboval razantnejších tvorcov.
P.S. Taktiež, ako už spomenul webpaja, nevidím na tej krabici ani náznak kupé. Divná móda toto...
No tady máš zřejmě modré tlačítko pod displejem pro snížení a červené pro zvýšení teploty, takže je to ještě jednodušší, než tlačítko pro podmenu... ale kolečko by bylo ještě lepší.
Suhlas ta predma cast je uz dost prekomplikovana pouzitim mnozstva dalosnych nasavaxich otvorov...ale mna dostali tie nechutne bradavice v podobe hmloviek >:D
Jo, s takovou může být SUV kupé kde jaké SUV a třeba Macan je víc SUV/crossover "kupé", než tohle, přitom to o něm nikdo (včetně Porsche) netvrdí.
[odkaz]
[odkaz]
Nie je to najhorsie, ale co ma toto s kupe? Este ked niekto oznaci cls za 4 dverove kupe tak s odretymi usami okej, ale toto? Za chvilu bude aj kazdy autobus kupe.
Pár čudlíků navíc by se hodilo a pak nic neměnit. Z hlediska designu je to hodně lepší než Stelvio, která je jako ožužlaný Alfí bombón, auto bez hran a nápadů.
Vážený pán Market, prosím netykejte mi. Nejsem na Váš přístup vycházející z pohrdání názorem druhého a nacházející výraz v přisprostlém tykání Vám zcela neznámé osobě, naprosto vůbec zvědavý.
Nechápu, kde berete jistotu k tomu, abyste dával slovo odborný do uvozovek, Pro Vaši informaci, všem projektům Seatu v posledních 16 letech své profesní aktivity jsem mnohem blíže, než byste si jen odvážil představit.
Nemusím si googlovat informace o projektu 20V20, abych věděl, že není postaven na MQB. Nemusím si nic googlovat, abych věděl, že s délkou 4.846 mm projekt 20V20 přesahuje délku projektu Formentor o zhruba 0,5- a to je už pořádný rozdíl. A nemusím si nic googlovat abych věděl, že projekt 20V20 byl připraven v době zcela jiného tzv. designového jazyka, než který byl použit nyní pro projekt Formentor.
Prosím můžete mi tedy otevřeně napsat, podle jakých parametrů jste můj příspěvek označil za cit.: "odborný"?
Tak to je druhe auto, to by sme mali, sice len koncept, ale to sa tiez rata. Hlavne, ze ho nezabudli oznacit ako SUV.
Tak este prosim nejaky ekvivalent Tarraca, aby bola ponuka kompletna - 3 SUV modelova, ako sa od kazdej koncernovej automobilky patri.
[odkaz] - pekny fail s tou DSG.
Na tomto je jedna pozitivna vec - a to, ze mi to pripomenulo dovolenku na Mallorce.
Kupce to možná lákat bude do té doby než tu cenu opravdu uvidí... to zas bude raketa. Dělat z low-endu skoroprémii zkusil i Citroen a moc mu to nevychází. Tohle bude stejný případ a to nezmění ani 250 ani 300k. Pořád je to jen trochu lepší Seat...
Není tenhle tvar přídě právě výsledkem testů ENCAP na srážku z chodcem? Tam, kde auta s nízkou přídí "útočí" na chodce bodově, rozkládá se náraz takovouhle přídí do větší plochy a tím by měl mírnit následky srážky.
Zbytek... jen souhlas.
No neviem. Je síce fajn, že keď ťa zotne takéto auto, tak sa o vysokú kapotu, pod ktorou je ešte kus voľného priestoru, dolámeš menej, ale ako pozerám na to vysoké kolmé čelo plné hrán, tak od pása dole budeš na kašu. To mi nepríde ako ideál.
Hned ma napadlo Fermentor ked som to cital >:-[] Ako koncept v pohode vyzera to skor ako hotove auto, hybridy idu zatial mimo mna ale nieco sa suskalo o 2.5 T od Audi ale to sa mi zda dost nepravdepodobne. Z boku mi trosku pripomina infiniti qx30. Aspon to vyzera trosku svojsky nie ako Cupra ATECA, ktora je v podstate stale len Ateca aj ked s lepsou technikou.
Máte úplnou pravdu. Nicméně si dovolím malinko upozornit na to, že onou robustností zmíněnou v článku se nerozumí mechanická odolnost založená na předimenzování všech prvků konstrukce, nýbrž robustnost optická, tedy designová. A ta je v případe Formentoru nezpochybnitelná. Líbí se mi především pohled na záď auta: žádná pořádná (robustní) černoška se za takovou nemusí stydět :-)
Bože můj, vysvětlete mi prosím, co je fajn na řešení, že pro přenastavení teploty musím najít a zmáčknout "tlačítko přímé volby"! A pak teprve nastavuji teplotu nějakým štracháním prstem po obrazovce, a musím pohledem nejen kontrolovat, že mi prst furt drží úhel, ale že nastavená teplota je ta, co chci. A jaká je tedy výhoda proti otočnému ovladači, který má své místo na středovém panelu tam, kde ho vždycky najdu poslepu, jímž otočím o snadno identifikovatelný jeden krok doprava či doleva a vím, že jsem zvýšil či snížil teplotu o půl stupně, nebo o stupeň, ani se nemusím koukat na středový displej...
Já vím, tady to bylo probíráno už sto tisíckrát, ale musím reagovat na Vaše tvrzení, že tlačítko přímé volby anuluje nevýhody ovládání funkcí přes dotykový displej. A to je přitom tlačítko umístěné v jedné řadě se sedmi dalšími tlačítky přímé volby. Designéři si ze zákazníků dělají srandu a navíc najdou zastánce svých stupidních řešení, která mimochodem vznikla v tak automobilově primitivní zemi, jakou před lety byla Čína.
No minimálně designově to tedy nemá společného skutečně nic. Snad jen kategorii auta. Koncept byl Leon na chůdách, tohle je (v mých očích) Hyundai, podoba čistá nula. Jak zvenku tak uvnitř naprosto jiná auta.
Být tady[odkaz] na masce znak Hyundaie, nikdo by neřekl ani popel. Snad jen grafika denního svícení je jasný Seat.
Zkusil jste před tím, než jste zde opakoval tvrzení marketingu Seatu o tom, že tento Fermentor navazuje na studii 20V20, zkontrolovat skutečnou designovou nebo technickou vazbu mezi těmito dvěma modely?
Jen úplný ignorant může toto reklamní tvrzení opsat. Ve skutečno nemá Formentor vůbec, ale vůbec nic společného s 20V20. Ani designově, ani technicky, a zdá se, že ani rozměry.
Je mi šoufl z toho, jak hrubě podceňujete nás, čtenáře Vašich článků.