Práve pri tejto značke by som sa základných, alebo aspoň bežných výbav vôbec nebál. Peugeot už niekoľko rokov dokazuje, že špičkovo vypracovaný interiér dostaneš už v základe (viď. 3008, 5008, 508), na rozdiel od takzvanej „prémie“ kde napr. výbavu v základe s označením „náskok vďaka technike“ osobne považujem za podvod. Za väčšie obrazovky, krajšie prešívania sedadiel atď. si bude určite treba doplácať, kvalitu spracovania a materiálov ale dostanú všetci už v základe. Tento víkend som mal možnosť jazdiť v Jaguare E-Pace v služobnom základe a poviem ti, na základe interiéru by som za neho viac ako 20 000 € nedal.
že sa autá líšia výbavou a že majú ceny už od, vedia všetci. Prémia zistila, že mnohí ľudia by si za prémiovú značku na kapote dali aj prst odrezať, len aby ju mali aj keby to mali byť len kolesá s karosériou, tak im to dávajú, je to celkom masívna cieľovka. Samozrejme sú aj takí, ktorí to kúpia cielene a vedome a vôbec im tie moderné serepetičky nechýbajú, lebo väčšinou sú to kraviny.
Sorry, ale nikdo mě nepřesvědčí, že je diesel vhodný do města. I když pominu emise, pak staré diesely snad, ale nové s DPF - ne.
Ať si kupuje kdo chce co chce, jen mi to přijde trochu úsměvné- v kontextu s aktuální antidieselovou módní vlnou, na které jede i Francie.
Plácáš. Tragické základní výbavy patří k D3 odjakmrtva. Jsou tu mezi námi tací, kteří to vítají - že si můžou koupit lehký výkonný auto "holotu" bez výbavy, kterou nepotřebují.
osviezujuce, hoci mam pocit, ze bez tych zvislych LED pasov v narazniku by ten predok vyzeral lepsie. Vo vnutri zamrzi prilisna orientacia na displeje a s tym suvisiaca redukcia tlacidiel na minimum. Ovladat vsetko cez displej moze byt z hladiska uzivatelskej privetivosti kontraproduktivne. Zaciatocna ponuka motorov asi neurazi, neskor by to chcelo aj nejaky benzinovy 4 valec pre top verziu.
Jedna věc je co Frantíci mluví a co ve skutečnosti dělají. Francie je bašta dieselů včetně malých aut a vzhledem k tomu, že domácí trh je pro 208 zcela klíčový, tak si nemohou ani ve snu dovolit vynechat dieselovou motorizaci, na ostatních trzích by jim to prošlo, doma by vyšly žluté vesty do ulic.
Peugeot má ve znaku lva, takže drápy to vskutku nejsou tygří.
Jinak nová 208 mě opravdu dostala, alespoň podle fotek. Těším se naživo, hned si jí půjdu vyzkoušet... Snad nepřepálí cenu.
Jj, súhlas, tá GT line vyzerá parádne, dosť pomáha aj výrazná a vydarená zlatá metalíza (ale aj v modrej je to fajn). Na tento dizajn Francúzi nalákajú mnoho kupujúcich. A u nás v trnavskom závode PSA sa potešia, lebo nová 208 sa má vyrábať iba u nás (a aktuálne sa plnia sklady nepredanými Citroenmi).
Niekomu sme narušili EGO, predpokladám že zavážila aj moja poznámka na nemenovanú automobilku, ktorej náskok vďaka technike zašiel už tak ďaleko, že model strednej triedy za cca 50 000 € nemá v sérii tempomat a USB konektor. A ešte raz zopakujem, že to osobne považujem za podvod. Ak je ale zákazník ochotný priplatiť si aj za volant, rešpektujem to a nebudem tu mínusovať ľudí s iným názorom.
Pochybuji, že rozdíl 100 tisíc u malého auta při jeho nájezdu vyváží náklady na údržbu spalováku, ale jinak v takovém autě jsem pro hybrid všemi deseti.
Tří dveřová varianta má ale dnes velice specifickou/úzkou skupinu zákazníků. Prostě poptávka není taková, aby se tím vůbec dalo zabývat. Nicméně klika zadních dveří je tam jako pěst na oko. Je to asi jediný vnější detail, který působí, že jej na hliněný model někdo dolepil omylem. Dveře jsou tak malé, že by se zde hodilo řešení klik ve sloupku, jako má i nové Clio (a nejen ono samozřejmě). Tedy zachovat praktičnost 5 dveřové varianty, ale efektivně se vylhat z nevzhledného detailu.
na svišťovi mám dlhodobku 4,9 - to je dízlová spotreba, čiže malá naftová spotreba dnes nie je argument pri malom aute. Záleží ale aj na celom balíku (koľko stojí nafta v ktorej krajine, aké sú tam dane alebo úľavy). Osobne si ale myslím, že mnohí využívajú B aj na dlhšie cesty. Dnes nie je dôvod báť sa ísť béčkom 100, 200 alebo aj tisíc km, už sú rýchle, celkom tiché aj pohodlné, je dosť ľudí, čo ich využívajú všelijako. Samozrejme len na pinkačky po paríži by to bola kravina.
Re: Jestli chce někdo pochopit malý diesel v 208...
No, vzhledem k tomu, jak v F vehementně cpali diesel i do ručních mixérů a teď disesel pro změnu upálili na ropné hranici bych řekl, že ... typická Francie >:-[];-)
Však si taky plácej, co chceš, na mou pravdu to vliv nemá.
Jen mi tedy vysvětli, co v tom Peugeotu dělám špatně, když to auto je bez problémů ovladatelné, posed je pohodlný, vidím na všechny přístroje, a bez problémů zvládám zatáčet tak, jak ukazuje ta tvá druhá fotka. A nejen já, ale spousta jiných lidí na světě...
Nebo vlastně ne, nesnaž se, stejně z tebe vypadnou zase jen výmluvy.
Krásné, leč naprosto nepraktické s tím, jak je stále méně a méně místa. Po několikaleté zkušenosti s třídveřovou 206 už jasně říkám: třídvířko už nikdy!
Já nepíšu o jízdní nevhodnosti, ale o technické. Sám mám teď coby náhradní auto půjčenou OIII 1,6TDi a jsem překvapený, jak to slušně jede a nic nežere. Ale tahle auta potřebují provětrávat, krátké jízdy se studeným motorem, ucpávající se DPF.... nepřesvědčíš mě. :-)
Vyjeď si na Francouzský venkov. Čím se tam jezdí. Zrovna ten hliníkový diesel PSA jako jeden z mála dobře dává i město. Ale zrovna tady, při představě jak to bude vypadat v základu nebo v prostřední výbavě, mi přijde, že ten diesel bude na tom autě to nejlepší. >:-[]
Jo, věřím, že 1,5HDi je skvělý, ale jestli tedy v dnešní době antinaftového šílenství někde není nutná nafta, pak právě tady. Nechápu. Frantíci zakazují naftu do měst, ale strčí ji do typicky městského autíčka.
To auto vypadá velmi dobře, ve žluté i v modré, interiér by byl taky dobrý, kdyby sakra ten volant byl trochu výš a byl trochu větší ! Pak je to skoro městský ideál a k Fiestě a novému Cliu mi přibylo další auto, které BYCH bral.... a k tomu skvělý naftový 1.5 HDi...
Jenže, stejně jako s 508, kdy jsme tady omdlévali krásou nad promofotkami, se bojím, že příjde vystřízlivění v podobě běžné 208 v obyčejnější výbavě a barvě....No, uvidíme...
Dneska ráno jsem před barákem viděl Mustanga v takové neuvěřitelné modré barvě s kovovým nádechem do fialova a šel jsem do kolen.
Ještě ušetřím nějakou tu kačku a odměním se Mustangem, konečně vím pro co žít >:D
Nevíš jaké jsou cenovky?
No... mě se G10 ale líbí, tedy zadek HB ne, ale předek je super, to auto vypadá prostě dobře, takže sedan to jistí. Dokonce jsem o něm i přemýšlel... :-) A i v interiéru se mi moc líbilo. Bohužel je dost malý na mé potřeby.
Umí, ale pořád né všechny... záleží na konkrétním motoru. Jezdil jsem třeba s 1.0TGDi a ten motor i když nebyl zrovna nejpomalejší, tak bych za malou R4 naftu nevyměnil.
Bez ohledu na ergonomii - ani jeden jsme v autě ještě neseděli - tak aktuální interiéry Peugeotu jsou co do vzhledu pravděpodobně nejzajímavější počiny ve třídě. Jestli se za volantem člověk uvelebí, nebo naštve, je až otázkou živého pokusu. Do té doby, palec nahoru, za efektní interiér. ;-)
V městském autě určitě, ale má to dvě nevýhody... 1. Cena, za 2. Cena.....Je to sice jedna věc, ale přišla mi tak důležitá, že jsem ji napsal hned 2x...
Já to ale o tobě tvrdim taky = viz článek o měřeních dusíku a snížení emisí v přístavech. Eště dneska hraješ drsoně že to určitě neni pravda = už 2 dny se ztrapňuješ a naprosto plácáš o něčem o čem evidentně vůbec nic nevíš :-)
Musí se do té Francie jakýmkoli autem podívat osobně.
Francie není Rusko ale proti ČR je prostě OBROVSKÁ, a proto tam diesely skórují a skórovat budou. Při neustálém nabíjení po cca 300 km se tam člověk elektromobilem nikam v rozumném čase nedostane. Potom teprve člověk docení diesely s dojezdem přes 1 000 km.
Já jsem si to vyzkoušel všechno, na jih do Itálie, do Bretaně, do Andalusie i do Skotska kde na nás troubili a všichni nám mávali (exoty s cizí značkou mají ve Skotsku rádi).
pro ty co se jim nechce do Francie bohatě postačí Polsko aby jim diesel začal dávat smysl. Německo je proti těmto zemím přehuštěné a mrňavé i Anglie sama o sobě je malá, britské ostrovy jsou velké díky Skotsku.
Z toho co nová 208 ukazuje musím napsat, že se podle mě povedla více než 508.
508 byla skvělá na první dojem. Jenže až opadly první zářivé záblesky, zas tak moc toho nezbylo. 508 je na svoji třídu malá a tak nějak ... si prostě hraje na něco čím není.
Tady si myslím by to mohlo fungovat o dost líp. Jasně, první promo jsou TOP verze, ale i tak je kompaktnost a celkové propojení zkrátka sympatické.
Upřímě, do takového auta bych se spokojil s tím nejslabším motorem, protože bych s ním jezdil jen Prahu a přilehlé okolí, takže by mne více zajímaly náklady na palivo a jaký je výhled z auta při parkování.....
Já jsem to zkoušel, vůbec nepochybuju, že lidem, kteří si do auta nějak sednou a jedou, se posaz s volantíkem na koulích může i líbit, pokud je ale člověk zvyklý na nějaké auto s možností opravdu ergonomicky správného posazu, např. bmw, pak si troufám tvrdit, že si aktuální peugeoty neoblíbí. :-)
Tak, týmto sa bežně s dieselom dochádza do práce a mimochodom je to s dieselom schopné jazdiť priemer za 4L, reál!!! Dnes už v tomto segmente je 5L na diesel skuor vyššia spotřeba. Výhodou celej rady DV je podarená hliníková konštrukcia, zohrieva sa to snáď aj rýchlejšie ako trebárs liatinový benzín. V Paríži som bol autom len raz, bol to malý benzínový Peugeot. Bolo úplne jedno v čom som sedel, bolo to peklo. A o krátkom poskakovaní po meste v tomto prípade nemohlo byť ani reči, trvalo nám to 3 hodiny!!! Zlatá Praha. Toľko k vhodnosti dieselu na poskakovanie mestom. To nie je len Ilava alebo Jihlava, kde aj v zácpe nemám za 10-15 minut čo robiť a som na druhej strane mesta. To je Štuttgart (ano, aj tam začínajú blbnúť s diesel histériou), to je Paríž, Marseille, Norimberk, Berlín, Rím a iné veľkomestá, kde ono "krátké" poskakovanie po meste, "kde sa motor ani nezahreje", muože byť na pol dňa. A preto si tam ľudia dodnes kúpia diesel, pokiaľ im v tom ekonomika alebo politika nezabráni.
220 litrů je nesmysl, když stávající 208 má 285 litrů. Jinde píší o 311 litrech, což je reálnější hodnota.
A ještě jinde zase o 265, tak se v tom teď vyznej...
Pokud je to nový diesel, tak to taková tragédie není, ale co se týče jízdy samotné, tak naopak diesel ve městě je dobrý, protože ho nemusíš tak vytáčet a už v malé rychlosti může být živý a mít nízkou spotřebu.... píši, že může, né ,že je to vždy pravidlo.
Re: Jestli chce někdo pochopit malý diesel v 208...
Hele, ty diskuzní ometaku, chceš se snížit na úroveň hamuna? To teď budeš taky sledovat všechny moje příspěvky a budeš jak malé ublížené dítě reagovat na každý z nich podobným nesmyslem? Jestli máš zájem, pošlu ti můj týdenní rozpis na mail ať mě můžeš vyhlížet, třeba teď jako každé ráno kadím, můžeš si s tím popovídat ;-) já se možná změnil, resp. dospěl jsem do té fáze, že jsou mi diskuze na auto.cz u zadele, zatímco ty jsi koukám pořád malé dítě.
Mne to nevysvetluj, jednym "i-cockpitom" jazdim a dokonca so spravnym posedom. Navzdory tomu ako sa to snazis popisat. Pre uplnost meriam 177. Kamarat ma 187 a tiez sedi OK. V oboch pripadoch nikomu volant neobtiera "koule". Ono nadsazka je jedna vec, ale vyslovene sprostosti su druha.
Podívej se na fotky v těch dvou odkazech, které jsem dal v původním příspěvku, pak si do google zadej heslo typu "správný posaz v autě" a porovnej s obrázky příp. informacemi příslušných článků. A pak mi přijď říct, jestli se v tom, co je správný posaz, pletu. ;-)
Já ale nemám problém s interiérem, to vůbec ne, ale spíše, že ta auta vypadají z exteriéru hůře a vylezou i disproporce karoserie, nejvíce na to trpí třeba P308 SW.
Mezi 'vyhovuje' a 'správný posaz' může být velký rozdíl, viz. i ten obrázek. V icockpitu si správně nesedne žádná postava, je to ergonomicky špatně, že takový posaz může někomu vyhovovat, proč ne.
Minulý týden jsem pod prvními obrázky 208 psal, že tzv. "přímý přístup k funkcím" přes řadu tlačítek pod zamatlávacím displejem je krok zpátky. Byl jsem poučen, že u Francouzů se páčka používá k přímému nastavení teploty. Jak dokazují zde obrázky č. 6 a 7, není to pravda. lev opravdu nutí řidiče, aby před nastavením (změnou nastavení) teploty zmáčknul nejprve páčku přímého přístupu a potom aby se prstem trefoval do 0,4 mm silné čáry na zamatlávacím displeji.
Jsem opravdu moc rád, že jste se minulý týden na mě tak osopili kvůli mé neduchaplnosti a kvůli tomu, že pomlouvám výplody francouzké techniky.
Tak na zdraví!
městoskokan, zvenku i zevnitř, jen ten icockpit, taková škoda...
Je bohužel vidět, že i nějaká 160cm slečna si není schopna v tom autě pořádně sednout. Jestli s rukama nataženýma drží volant v pozici 3/4 na 3 [odkaz] , jak potom takhle zatočí? [odkaz]
Jinými slovy, na prvním obrázku je posaz tak, jak nemá vypadat (auto bohužel jiný neumožňuje), na druhém tak, jak vypadat má, volant na krátké ruce a jeho horní hrana těsně pod hranicí očí a ne pod bradou.
hej hej, německý holobyt, hlavně že má ten správný znak na kapotě ... a uvnitř naleštěná bída.
na ulici pak delaji machra, a zerou rezave konzervy.
tak moc jsou zadlužený >:-[]:yes: socka-edišn.
Re: Jestli chce někdo pochopit malý diesel v 208...
Přečti si to ještě jednou, co jsem napsal nebo to nech přečíst alter ego tetičku, třeba to pochopíte spolu lépe, i když na to moc nesázím, inteligenci mají oba "jedinci" v alter egu stejnou.
je to podstatne krajsie ako nove rozplacnute a vizualne aj otesane polo ...skoda len tej kabiny... :*) ... pasoval by mi tu nejaky sportovy normalny kokpit... ale tak uspech je tu stejne jasny... :yes:
Chcelo by to asi nejake skutocne cisla v akych to opusta vyrobu. Z pozorovania mojho okolia to viac potvrdzuje presny opak coho pises. Ze ked sa kupuje nepremiove auto, tak skor vybavenejsie - Mazda bola posledna kde som cital, ze rusia zakladnu vybavu a pridavaju este vyssiu, lebo v praxi o to nie je zaujem. To iste som zachytili aj o tych beznych autach z C segmentu - proste zaklad sa predava minimalne a ludia si priplacaju. Naopak, jeden A-classe v holobyte parkuje kusok odomna. Jednoducho ludia hraju na efekt, co z toho, ze mohli mat fakt pekne male stylove auto od nepremiovej znacky, ked sa mozu pochvalit tym, ze maju Mercedes? To je predsa "viac".
no ale tie prémiové holobyty niesú žiadna novinka :-) Len si treba spomenúť za čo všetko sa priplácalo aj v mainstreame. V podstate nič sa nezmenilo. >:D
viem, že potrebuješ aj väčšie, nemám problém. My sme na škodovkách a dáciách síce jazdili kade tade, ale bolo často utrpenie, dnešné B sú inde, každý prcek v pohode cestuje 130-140 a nehučí, neprehrieva sa a netrhajú sa mu remene a samozrejme tie prcky sú dnes väčšie ako starý golf.
Já si tedy myslím, že sociálně vybavené prémiovky moc nejsou a když už někdo kupuje takové auto, tak alespoň ve střední výbavě.
Taková social auta jsou spíše fleety bohatších firem ze západu. Když jsem v létě sháněl auto, tak jsem dost pokukoval po zánovním 3er v drtivé většině to byly právě 3 leté leasingy a operáky z firem z Německa, když už to byl Čech, byl to větší motor i výbava.
Tak určitě, ono to šlo i dříve na B segmentě, vždyť my, náš národ, jsme se proslavili tím, že jsme k moři cestovali Favoritama, Feliciema a Fabiema... takže určitě ano, ale pro mne osobně je takové auto jen městské. Použivám zatím jedno staré (protože je to finančně výhodnější a neštve tě, když ti ho někdo odře) a proto mne zajímají hlavně náklady na provoz a manévrovatelnost při parkování.
Pokud chceš Pug, i-Cocpitu se prostě nevyhneš. Ale máš na výběr, buď to zkousneš a nebo jdi jinam... Je to nezvyklé řešení, ale mě to problém ani u 208 ani u 308 nedělalo.
Jen to divně vypadá ;-\
Peugeot s icockpitem jsem nejel, jen kdyz vidim obrazky, tak premyslim, jak se v tom ku.r.va sedi a ridi zroven. Musim to napravit a vyzkouset, at nekritizuju na prazdno.
Článek je sice nadepsán ".... stylovější ..... ", ale zabývá se detaily povrchu karoserie. Zpřetrhané linie a necelistvý tvar jako styl ani označit nejde. Stylovější byl předchozí typ - byl to pohledově kompakt s krásným vnitřním prostorem - jakoby kompaktně obestavěný prostor čtyř sedících lidí se zavazadelníkem za nimi - jakoby ani neměl motor.
Předchozí Peugeot 208 a Renault Clio rozhodně patřily k tomu nejpovedenějšímu v této 4-metrové třídě.
Tá šírka je už chorá. Prečo musí mať aj mini do mesta šírku ako limuzína? Veď sa s tým už nedá parkovať... To robia asi tie obludné lemy blatníkov. Fleky by mali začať robiť o pol metra širšie.
aj ta zlatozlta mu moc sekne... auto krasne... snad jedina skoda ze to nema klasicku kabinu ako povedzme mazda 2 alebo C3... nic proti i-cocpitu ale v reale viem ze by som sa mu stejne vyhol ( radsej za mna clio potom ) .. pritom cely zbytok vozu je podla mna super ... ach jo.. uspech je tu stejne jasny ... levik v tomto segmente bude zda opat zda sa silny ako za starych dobrych cias
No tahle třída do příchodu SUV bejvala nejprodávanější = protože je to přesně ta správná velikost. Ať do města ale de s tim už jet i dálka
Ale měl sem na mysli ceny = nafty vs benzín hybrid
Uvidíme kolik bude stát tahle malá povedená naftička = ale moc optimista nejsem = třeba to ale těch -100 000 kč od Yarisu hybrid což je pohon z Priuse II (myslim :-) dá modely 2018 sou od 397 t.
Pro letošek se počítá s větší inflací než si asi lidi připouštěj takže [odkaz] nejel sem s nim, ale zrovna nedávno s 1,5 VVT-iE a to je na město super motor = když ti to přijde jako optimální velikost
V té nafocené pozici nemůže dosáhnout ani na pedály, to je nesmysl.
Já fakt nechápu ten neustálý problém, prostě někomu to vyhovuje. Mezi mnou a kamarádkou, jejíž auto občas řídím je rozdíl výšky 10 cm a oba se tam usadíme v pohodě a krásně vidíme.
308 SW vypadá disproporčně ve všech verzích. Ten batoh se mi zkrátka nelíbí a nelíbí, jak jinak 308 docela můžu...
Ale jinak bych neřekl, že Peugeoty mají v nižších výbavách nějaký problém. I základní 208 vypadá k světu, dá se to už jen vylepšit. Totéž se dá říci o 308, 3008, 2008. Větší řady jsem zatím neměl možnost porovnat.
Já jsem už měl i tu čest třeba s 508 v šedé v nějaké základnější výbavě a malých kolech a taky to není žádná sláva a nebýt pár znaků (zadní světla, předek), tak to auto tak nějak zapadne v šedi.
U pidivozítek typu 208 je trochu problém už nafta = tahle nová 1.5 BlueHDI je podle všech zdrojů hodně povedená = otázka je cena. Už o kategorii vejš je hybrid dneska spíš výhodnější nabídka než nafta = z pohledu dlouhodobejch nákladů nejspíš i jednoznačně
To už ale umí i turbobenziny. A nakonec, docela hezky to umí i stávající 208 s atmosférickou dvanáctistovkou. Doufám, že podle uvedených výkonů to bude znamenat polepšení si u atmosféry z 60 kW na 74 kW... Bohužel se bojím opaku, že atmo zůstane na 55 kW a zbytek budou turba.
Vypadá to že to bude podobně povrchní auto jako byla 206 - hezký střep. Tady se nedá říct jestli to bude úplný střep, ale námahu vývojářů dotáhnout detaily naznačuje velikost kufru - 220 l nemá snad žádný jiný auto na trhu vč. malého twinga s motorem vzadu. >:-[]