Peugeot 208 oficiálně: Francouzský prcek je stylovější než kdy dřív. A má diesel
Jen pár týdnů po představení nového Clia se světu odhaluje další malý francouzský hatchback. Peugeot 208 sází na styl, naftu i elektřinu.
Není to ani měsíc, co automobilka Renault představila světu pátou generaci modelu Clio. Nyní s malým hatchbackem následuje další francouzská značka, tentokrát Peugeot s modelem 208. Věděli jsme, že Francouzi přivezou tohle auto na ženevské výstaviště a ještě před premiérou se objevilo na několika uniklých snímcích. Dnes už se nám představuje oficiální cestou.
Pokud se vám zvenčí líbila nová 508, budete mít z novinky segmentu B určitě radost. Celou řadou vzhledových prvků se totiž tohle auto nechalo inspirovat svým větším sourozencem. Všimněte si vertikálně umístěných diodových linek vpředu či zadních svítilen s „tygřími drápy“ stylově propojených černým pásem.
Extravagantní zákazníky tohle auto určitě zaujme. V nejvyšších výbavách můžeme vidět plně diodové světlomety, až sedmnáctipalcová kola či kontrastně zbarvenou střechu. Obdobně jako u 508 je číselné označení modelu umístěno i na přídi hned na logem automobilky, což odkazuje na dřívější značení vozů francouzské značky.
Velkých změn jsme se dočkali také uvnitř, kde 208 dostává moderně řešené pracoviště řidiče s i-Cockpitem, tedy s šišatým volantem, digitálním přístrojovým štítem a multimediální obrazovkou infotainmentu, jež může mít 5, 7 a v nejvyšší výbavě 10 palců. Počítat bohužel musíte s tím, že i tady Peugeot zanevřel na konvenční tlačítka maximálním možným způsobem. Na palubní desce jich zůstává nutné minimum, vše ostatní obsloužíte prostřednictvím obrazovky.
Peugeot 208 zamával staré platformě PF1 a namísto toho je jeho základem modulární architektura skupiny PSA s názvem CMP. Díky tomu je nejnovější vydání o 30 kilogramů lehčí a zlepšila se aerodynamika. Francouzi se taktéž chlubí, že zapracovali na celkovém pohodlí a úrovni hluku a vibrací během jízdy.
Zákazníci budou moci vybírat z benzinové, dieselové i čistě elektrické varianty. Zážehovou paletu obstarává dvanáctistovka ve třech výkonnostních verzích (75, 100 a 130 k). Nejslabší se páruje výhradně s pětistupňovým manuálem, silnější se šestikvaltem či osmistupňovou samočinnou převodovkou, u nejsilnější již máte na výběr pouze automat. Naftový motor v tak malém autě je na dnešní dobu poměrně neobvyklý, v případě 208 jde o patnáctistovku BlueHDi s výkonem 100 koní a páruje se pouze se šestistupňovým manuálem.
Peugeot zároveň ukázal i čistě elektrickou variantu e-208, kterou pohání elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a dodává 260 newtonmetrů točivého momentu. Vůz posazený na uzpůsobené platformě e-CMP zvládá ve sportovním režimu akcelerovat na stovku za 8,1 sekundy, pro každodenní potřeby majitelů elektromobilu jsou tu však připraveny režimy Normal a hlavně Eco.
Akumulátory mají kapacitu 50 kWh a jsou instalovány v podlaze, tudíž neukrojí nic ze zavazadlového prostoru. Všechny verze tedy nabízí shodných 220 litrů. Pokud jde o dojezd na jedno nabití, dle NEDC urazíte s elektrickou 208 až 450 kilometrů, novější a přísnější metodika WLTP hovoří o 340 km. Peugeot říká, že s rychlonabíječkou dobijete vůz na 80 % kapacity za 30 minut. Zároveň garantuje, že po osmi letech (nebo 160.000 kilometrech) budou mít baterie minimálně 70 % kapacity.
Kromě čistě elektrické verze se bude nová 208 nabízet ve výbavách Access, Active, Allure, GT Line a GT. Naživo si auto poprvé prohlédneme na ženevském autosalonu, který startuje už 5. března.