Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208 oficiálně: Francouzský prcek je stylovější než kdy dřív. A má diesel

Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
52 Fotogalerie

Jen pár týdnů po představení nového Clia se světu odhaluje další malý francouzský hatchback. Peugeot 208 sází na styl, naftu i elektřinu.

Není to ani měsíc, co automobilka Renault představila světu pátou generaci modelu Clio. Nyní s malým hatchbackem následuje další francouzská značka, tentokrát Peugeot s modelem 208. Věděli jsme, že Francouzi přivezou tohle auto na ženevské výstaviště a ještě před premiérou se objevilo na několika uniklých snímcích. Dnes už se nám představuje oficiální cestou.

Pokud se vám zvenčí líbila nová 508, budete mít z novinky segmentu B určitě radost. Celou řadou vzhledových prvků se totiž tohle auto nechalo inspirovat svým větším sourozencem. Všimněte si vertikálně umístěných diodových linek vpředu či zadních svítilen s „tygřími drápy“ stylově propojených černým pásem.

Extravagantní zákazníky tohle auto určitě zaujme. V nejvyšších výbavách můžeme vidět plně diodové světlomety, až sedmnáctipalcová kola či kontrastně zbarvenou střechu. Obdobně jako u 508 je číselné označení modelu umístěno i na přídi hned na logem automobilky, což odkazuje na dřívější značení vozů francouzské značky.

Velkých změn jsme se dočkali také uvnitř, kde 208 dostává moderně řešené pracoviště řidiče s i-Cockpitem, tedy s šišatým volantem, digitálním přístrojovým štítem a multimediální obrazovkou infotainmentu, jež může mít 5, 7 a v nejvyšší výbavě 10 palců. Počítat bohužel musíte s tím, že i tady Peugeot zanevřel na konvenční tlačítka maximálním možným způsobem. Na palubní desce jich zůstává nutné minimum, vše ostatní obsloužíte prostřednictvím obrazovky.

 

Video placeholder
Peugeot 208 oficiálně: Francouzský prcek je stylovější než kdy dřív. A má diesel • Zdroj: Peugeot

 

Peugeot 208 zamával staré platformě PF1 a namísto toho je jeho základem modulární architektura skupiny PSA s názvem CMP. Díky tomu je nejnovější vydání o 30 kilogramů lehčí a zlepšila se aerodynamika. Francouzi se taktéž chlubí, že zapracovali na celkovém pohodlí a úrovni hluku a vibrací během jízdy.

Zákazníci budou moci vybírat z benzinové, dieselové i čistě elektrické varianty. Zážehovou paletu obstarává dvanáctistovka ve třech výkonnostních verzích (75, 100 a 130 k). Nejslabší se páruje výhradně s pětistupňovým manuálem, silnější se šestikvaltem či osmistupňovou samočinnou převodovkou, u nejsilnější již máte na výběr pouze automat. Naftový motor v tak malém autě je na dnešní dobu poměrně neobvyklý, v případě 208 jde o patnáctistovku BlueHDi s výkonem 100 koní a páruje se pouze se šestistupňovým manuálem.

Peugeot zároveň ukázal i čistě elektrickou variantu e-208, kterou pohání elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a dodává 260 newtonmetrů točivého momentu. Vůz posazený na uzpůsobené platformě e-CMP zvládá ve sportovním režimu akcelerovat na stovku za 8,1 sekundy, pro každodenní potřeby majitelů elektromobilu jsou tu však připraveny režimy Normal a hlavně Eco.

 

Video placeholder
Peugeot 208 oficiálně: Francouzský prcek je stylovější než kdy dřív. A má diesel • Zdroj: Peugeot

 

Akumulátory mají kapacitu 50 kWh a jsou instalovány v podlaze, tudíž neukrojí nic ze zavazadlového prostoru. Všechny verze tedy nabízí shodných 220 litrů. Pokud jde o dojezd na jedno nabití, dle NEDC urazíte s elektrickou 208 až 450 kilometrů, novější a přísnější metodika WLTP hovoří o 340 km. Peugeot říká, že s rychlonabíječkou dobijete vůz na 80 % kapacity za 30 minut. Zároveň garantuje, že po osmi letech (nebo 160.000 kilometrech) budou mít baterie minimálně 70 % kapacity.

Kromě čistě elektrické verze se bude nová 208 nabízet ve výbavách Access, Active, Allure, GT Line a GT. Naživo si auto poprvé prohlédneme na ženevském autosalonu, který startuje už 5. března.