Česká republika patří v rámci Evropy mezi země s největším podílem firemních aut na celkových prodejích. Podílově nejméně se jich naopak prodá ve Švýcarsku.
Z čeho se musí odvést daň a v jaké výši jasně stanovuje legislativa. Používání firemního vozidla k soukromým účelům se samozřejmě daní. Je to pro zaměstnance výhodné, to ano, ale nějak mě kromě závisti nenapadá jediný důvod, proč by si normální člověk měl přát, aby se ostatním zhoršily podmínky. Ale pak si vzpomenu, že žiju v Čechách :-(:-(:-(
No jasně. To, že zaměstnanec v konečném důsledku státu odevzdává minimálně 2/3 výdělku, je málo, ještě ho nechte zaplatit si občasné používání služebního auta..
A jak přesně přecpaným silnicím pomůže to, že zaměstnanec, který nemůže použít firemní auto k soukromým účelům, si bude muset koupit vlastní tzn. další auto, přestože firemní auto stojí zbytečně nevyužité v garáži? Z pohledu firmy jistě nejde o to, že zaměstnanci místo výplaty půjčuje auto. Firma to auto musela koupit stejně, takže to, že si ho zaměstnanec odveze domů, jí vlastně skoro nic nestojí. Navíc si nemusí pronajímat parkovací místa, takže nula od nuly pojde. Takže firmu to nic nestojí, zaměstnance to potěší a je to ekologičtější. V čem je problém?
proste je to nepenezni prijem a z toho musi minimalne odvest dan soc a zdravotni. v kazdem pripade ale plati ze skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. trefil by mne slak kdyz vidim firemni auto a vzadu napr*cany dve autosedacky. s tim by mi zamestnanec prijel jen jednou a letely by do kontejneru.
To, co tvrdíte, je kravina na entou. Firmy si dovedou dobře spočítat, co je pro ně ekonomicky výhodné. Kdyby byla u aut, které se kupují jako firemní kvalita horší, tak je prostě nekoupí.
Občas by to chtělo použít i hlavu, než něco takového vyplodíte. :no:
Stejně tak pitomé je jinde používané časté tvrzení Octavia se nekupuje, ta se fasuje. Stejný důvod.
dneska fasujou auta i pozice ktere to nepotrebuji. stacilo by jedno auto klidne i na pet lidi a proste si ho budou pujcovat. nemusi pronajimat parkovaci mista protoze si ho odveze domu? a kde ty auta asi tak parkujou pres den? a ekologictejsi? nez MHD?
problem je ze kdejaka krava dostane tento benefit a silnice jsou precpany. nejde o zadnou zavist ani zhorseni podminek. clovek ma v prvni rade dostat za praci penize a s temi nalozit jak uzna za vhodne. vsechny ty multipasy, stravenky, auta a dotace jsou nesmysly.
Říkám to už dlouho - nikdo jiný než firmy tu německou produkci nekupuje. Kvalita oproti ostatním nění vyšší, selektivně s některými modely dokonce dost hrozná. Taktéž většina lidí, co se do krve bijí za Němce to většinou mají jako firemní.
Vzít vlastní peněženku a koupit si auto pak znamená totální obrat.
Měli bychom zrušit daňové zvýhodnění pro firmy, aby nedávali auta zaměstnancům místo části platu. Kazí to trh a navíc se to dá považovat za daňový únik.
A proč by nemohl podnikatel kupovat auto bez dph? Auto je výrobní prostředek stejně jako soustruh, bagr nebo vrtačka a podnikatel má zdaněný výsledek svého podnikání. Takže uvalit ještě dph na výrobní prostředky je jaksi na hlavu, to se nedělá nikde na světě. A že to někde zneužívají nějací politici je problém těch politiků a nastavení kontrol, nikoliv daní jako takových.
predpokladam ze sukromnici dnes z D3 premie kupuju skor SUV.... proste nejake tie X3 Q5 X2 Q3 a pod... o D3 limuziny fakt uz dnes nie je moc zaujem u sukromnikov... ale je to logicke... mat 2 melony a chciet D3 premianta tak si nekupim tiez ziadny sedan... to da logiku predsa :yes:
Pozor - na tú DPH si musíš zarobiť. Že ťa to nákladovo vyjde bez nej je vec druhá. Ale ak zle podnikáš a nevychádza ti to, je to to prd platné. A okrem toho auto vie a je aj nástroj na podnikanie. V podstate aj bežný zamestnanec a človek má auto viac ako nástroj. I keď možno nie nevyhnutný. Ale povedzme si, kto dnes žije len s tým, že má iba nevyhnutné veci okolo seba? Väčšina ľudí to nebude.
Je to blbosť - zober si napr. leasingovky - konkrétne operatívny leasing. Ak chceš niečo na veľký nájazd (60tkm ročne a viac), tak bežné auto ti leasingovka obmedzí na 2r a max 120-140tkm. Prémiovku Ti zafinancuje do 200tkm a 3r. Takže asi majú dôvod a zjavne to bude kvalita.
Nesúhlasím (i keď s tým audi trocha aj áno >:D ). I keď možno by nebolo zlé vedieť, čo považuješ za prémové :).
V rodine sme mali viaceré autá (všetko nové), seat, skodovky, opel, ale aj mercedesy a bmw, a ten rozdiel je stále obróvsky. Nielen, že sme mali asi aj šťastie, ale prémiovky nepotrebovali ani raz servis navyše okrem garančiek a spotrebných vecí - pneu, brzdy, palivo, olej, filtre, (čo sa o iných autách nedalo povedať), ale napr. po 160tkm prémiovky vyzerali úplne inak(= zachovalý interiér, spoľahlivosť, vlastnosti) ako bežné auto. Inak to jazdí a jazdilo a celkovo ich použitie bolo a je úplne inde.
Jediné, čo je na diskusiu je rozdiel v cene - to asi ale každý musí zvážiť sám, či mu príplatok stojí za to.
Logikou by som sa neoháňal. Ja mám súkromne kúpené bmw (nové) a je to sedan a najbližšie uvažujem o kupé (ale možno aj sedan). SUV a spol. ma nikdy nenzaujímali. Kombi som mal raz a stačilo.
Tak pozor, podľa legislatívy je auto na súkromné účely nefinančný pôžitok a je normálne danené zamestnancovi! Je tam nejaka sadzba z obstarávacej ceny auta ako mesačná forma dane. Rovnako ak je všetko správne, tak zamestnanec si buď platí sám náklady na palivo na súkromé účely, alebo toto palivo má zdanené. Takže netrep prosím.
A že firme (aj zamestnancovi) sa to niekedy oplatí z hľadiska daní, resp. odvodov je vec normálna, každý má právo so svojími peniazmi robiť, čo uzná za vhodné. Ale hlavne je to legálne a normálne.
A ako suvisi moznost kupit auto na firmu s podnikanim? Ved tie vyhody vo forme odpoctu DPH, znizenia nakladov atd nijako s podnikanim nesuvisia, to si len tak nastavili politici pre svoje firmicky, do ktorých im nikdy nepride danova kontrola.
Uz aby tu bola parkovacia politika pre rezidentov.
Ak to chapem spravne tak toto je rebricek ukazujuci, ze ak sa daného auta, dajme tomu Sandero, preda napr. 100 000 kusov tak z toho 86 000 kusov islo sukromnej klientele.
Cize to nie su rebricky najpredavanejsich aut pre firmy ci sukromnikov.
Je to taky problem pre redakciu prepocitat tieto pomery na realne predajne cisla? To by nam povedalo viac.
---
Celkovo ale su tieto cisla smutne, v podstate kto nema moznost kupit si auto cez firmu tak je viac menej odkazany na lacnejsie auto. Rovnost pred zakonom nula bodov.
No když někdo nemá dostatečné schopnosti aby samostatně podnikal a musí se nechat zaměstnávat, tak nemůže počítat s nějakými super příjmy a musí počítat s tím, že Sandero nebo jiná levná auta jsou maximem na které dosáhne. Co je na tom špatně? Podnikat nikdo nikomu nebrání, stejně jako nikdo nikomu nebrání nechat se zaměstnat.