Novinky
Vydělávají zejména na nových autech. Typický životní cyklus dnešní škodovky je takový, že jej pořídí operáková společnost a tu si potom pronajme firma pro své zaměstnance. Po skončení životního cyklu auto končí ve stejným vodách, kde bylo koupena, jen v rukou jiného majitele.
80% Škodovek jsou operáky. Lidi ta auta ani nevlastní. Většina operáků jsou firmy. A řekněme si na rovinu, že z těchto lidí málokdo už dneska tahá za autem přívěs a pokud ano, rozhodně si takoví nekupují naleštěné křápy, kterým se koncern v poslední době bez pochyby stal. Cílovka těchle aut jsou nemajetní Pražáci (nejen, ale v Praze je tento životní styl nejmarkantnější), kterým to auto bude stát jako firemní před králíkárnou, kam se chodí vyspat. Lidi s nějakým majetkem, například pořádným domem se zahradou a autem pořízeným za vlastní (byť z druhé ruky) dali od koncernu pryč někdy v době, kdy přišel Rapid, tedy s Octavií 2. A kupují jiné značky.
Má to smysl. Moderní naleštěné krabičky opravdu nemají s vytrvalostí starých Octaviíí 1.9 TDI (nebo i dvojkových v některých motorizacích) nic společného a používání "po staru" prostě nevydrží - je to ekonomicky nerentabilní. Lidi se pohybují jen po Praze, Brně či v okolí větších měst (zkrátka žijí omezeným městským životem) a jezdí hlavně do nákupáků mají mnohem větší nároky na vzhled (tam jsou dnes ty dražší technologie) a mnohem menší nároky na kvalitu pod karoserií (tam se dnes šetří).
Proto jsou tyto kroky naprosto logickou volbou. Trh se trochu vysegmentoval a je to vlastně i dobře. Takhle natvrdo to samozřejmě nikdo z PR oddělení neřekne, ale je to tak. Navíc firemní trh se při předchozí krizi ukázal jako renatiblnější (osobní prodeje šli do kopru mnohem více). A zejména větší města, jako je třeba naše Praha, mají mnohem stabilnější poptávku. Celé je to jen přizpůsobení-se trhu.
80% Škodovek jsou operáky. Lidi ta auta ani nevlastní. Většina operáků jsou firmy. A řekněme si na rovinu, že z těchto lidí málokdo už dneska tahá za autem přívěs a pokud ano, rozhodně si takoví nekupují naleštěné křápy, kterým se koncern v poslední době bez pochyby stal. Cílovka těchle aut jsou nemajetní Pražáci (nejen, ale v Praze je tento životní styl nejmarkantnější), kterým to auto bude stát jako firemní před králíkárnou, kam se chodí vyspat. Lidi s nějakým majetkem, například pořádným domem se zahradou a autem pořízeným za vlastní (byť z druhé ruky) dali od koncernu pryč někdy v době, kdy přišel Rapid, tedy s Octavií 2. A kupují jiné značky.
Má to smysl. Moderní naleštěné krabičky opravdu nemají s vytrvalostí starých Octaviíí 1.9 TDI (nebo i dvojkových v některých motorizacích) nic společného a používání "po staru" prostě nevydrží - je to ekonomicky nerentabilní. Lidi se pohybují jen po Praze, Brně či v okolí větších měst (zkrátka žijí omezeným městským životem) a jezdí hlavně do nákupáků mají mnohem větší nároky na vzhled (tam jsou dnes ty dražší technologie) a mnohem menší nároky na kvalitu pod karoserií (tam se dnes šetří).
Proto jsou tyto kroky naprosto logickou volbou. Trh se trochu vysegmentoval a je to vlastně i dobře. Takhle natvrdo to samozřejmě nikdo z PR oddělení neřekne, ale je to tak. Navíc firemní trh se při předchozí krizi ukázal jako renatiblnější (osobní prodeje šli do kopru mnohem více). A zejména větší města, jako je třeba naše Praha, mají mnohem stabilnější poptávku. Celé je to jen přizpůsobení-se trhu.
Asi je pán z nějaký vsi, a nepřítel je z města. Doufam, že tento kazatel jezdí na koni a chodí pěky, ona ho ta zapšklost jednou přejde. Bohužel, u takových tydýtů většinou až mezi čtyřma prknama...
Tyvole… takový mindrák jsem už dlooooouho neviděl.
Co je na tom za mindrák ? Je to pouho pouhá úvaha. K tomuto stavu jsme zkrátka došli. Většina jejich zákazníků jsou mestští a ti opravdu přívěsy netahají. A už vůbec ne Karoqem nebo Scalou. Ta auta jsou na to kompletně přizpůsobená a cost cutting se zkrátka děje. Navíc je potřeba v době krize, která přišla, nějak ušetřit. Na vzhledu šetřit příliš nemohou, protože to by jim kupci špatně odpouštěli. Ve městech je auto, byť ho majitel nevlastní, jakýmsi ukazatel jeho statusu. Člověk ve Fabii je míň než v Superbu, protože i když ho nevlastní, tak je předpoklad, že je kariérně výše postaven. To je pouho pouhé pozorování. Nevidím v tom žádný mindrák.
Prostě žijeme v době, kdy i levné auto musí mít ve světlech "český křišťál" (plastová imitace za pár kaček, ale to ví jen lidi ve fabrice), ale jízdně ho nikdo nehodnotí. Tak se dělají ústupky tu. Je to naprosto stejné jako s SUV. Většina z nich se ani neprodává s 4x4, protože s nimi majitelé málokdy vyjedou mimo město či přilehlou dálnici. Opět je to neskutečně primitivní chování ve stejném duchu, jako jsem popisoval tažné. Velká auto s velikou světlou výškou je pořizováno jako "status symbol" a ne pro jeho schopnosti jízdy v terénu. Většina z nich je na tak malém podvozku s takovými převisy, že se vlastně ani pro jízdu v terénu nehodí (nájezdové úhly nic moc).
Vzpomínáte na zdejší článek o tom, jak Rapid 1.0 TSI prodělal u českých hranic výměnu spojky po cca 40 tisících km s tím, že občasně tahal přívěs ? Tak přesně takto jsou ta auta dimenzovaná. Stačí za současnou Octavii 1.0 TSI 85 kW zapojit vozík a zkusit couvat i pár metrů - smrad spojky k nezaplacení.
Chcete snad popírat, že se něco takového v průmyslu neděje ? Však jsou takto dneska všechna mainstreamová auta vyráběna. Jen už teď došlo i na koule. Hlavní problém bych viděl právě ve spojkách a chlazení - turbomotůrky typu 1.0 TSI mají v malé rychlosti při vysokém zatížení s přívěsem docela dost velký problém - nejsou na to konstrukčně stavěné a pokud by byly, bylo by to přirozeně dražší.
Prostě žijeme v době, kdy i levné auto musí mít ve světlech "český křišťál" (plastová imitace za pár kaček, ale to ví jen lidi ve fabrice), ale jízdně ho nikdo nehodnotí. Tak se dělají ústupky tu. Je to naprosto stejné jako s SUV. Většina z nich se ani neprodává s 4x4, protože s nimi majitelé málokdy vyjedou mimo město či přilehlou dálnici. Opět je to neskutečně primitivní chování ve stejném duchu, jako jsem popisoval tažné. Velká auto s velikou světlou výškou je pořizováno jako "status symbol" a ne pro jeho schopnosti jízdy v terénu. Většina z nich je na tak malém podvozku s takovými převisy, že se vlastně ani pro jízdu v terénu nehodí (nájezdové úhly nic moc).
Vzpomínáte na zdejší článek o tom, jak Rapid 1.0 TSI prodělal u českých hranic výměnu spojky po cca 40 tisících km s tím, že občasně tahal přívěs ? Tak přesně takto jsou ta auta dimenzovaná. Stačí za současnou Octavii 1.0 TSI 85 kW zapojit vozík a zkusit couvat i pár metrů - smrad spojky k nezaplacení.
Chcete snad popírat, že se něco takového v průmyslu neděje ? Však jsou takto dneska všechna mainstreamová auta vyráběna. Jen už teď došlo i na koule. Hlavní problém bych viděl právě ve spojkách a chlazení - turbomotůrky typu 1.0 TSI mají v malé rychlosti při vysokém zatížení s přívěsem docela dost velký problém - nejsou na to konstrukčně stavěné a pokud by byly, bylo by to přirozeně dražší.
Já Tě z Tvého rozškatulkovaného sociálního přehledu s kádrovacím rysem vyvedu.
V naší nepříliš rozvětvené rodině, která je kompletně z Prahy, je celkem šest aut a budeš se divit, šest škodovek v ryze soukromém vlastnictví. 1x Kodiaq s koulí, 2x roomster (oba s koulí, jeden s odnímatelnou, ano sundávám ji, když netáhnu, druhý s pevnou, se nesundavá), 1x Fabie Combi, bez koule, 1x Octavie Combi (nevím jestli má kouli) a 1x Rapid 1,0 TSI s odnímatelnou koulí z továrny.
Budeš se divit, bydlíme celkem ve čtyřech bytech, 2x vlastnictví družstevní, 2x osobní vlastnictví. Máme celkem 3x chatu, také v osobním vlastnictví. To jen aby sis nemyslel, že lidi z Prahy nic nevlastní a žijou jen z pronájmů.
A budeš se divit, cesta k těm chatám a chalupám je polní.
A ani jedno z těch aut není ve 4x4, ani Kodiaq. A taky to zvládnou.
Ad Tvé hodnocení společenského statu, podle toho kdo postaví jaké auto na parkoviště océčka. Kodiaqa, který by dle Tvého společenského žebříčku měl mít nejvyšší postavení, má pán, který si ho koupil na důchod, protože se mu prostě líbil a tou fabii, jezdí naopak lékařka. Kupodivu nejhonosnější auto s výbavou je ta octavie Combi, která je v laurin a klement a teď se neuraz, jezdí v tom učitelka ZŠ a má ji jako soukromé. Firemního mám jen já jednoho roomstera, které používám k podnikání...a ne opravdu ho nemám na operák.
Všechna ta ostatní auta jsou tak nějak ve střední výbavě, ano včetně toho kodiaqa.
A co je nezajímavější, nejčastěji táhne přívěs ten Kodiaq a rapid. A co je úplně nejzajímavější, že ten rapid s tím problém nemá. Nesmrdí mu spojka, ono když s tím umíš couvat, tak Ti nesmrdí spojka nikdy. Ono někomu smrdí spojka i když u nás v práci najíždí na zvedák a jede dopředu s bavorákem v automatu - ano i takoví lidi jsou.
On svět není tak černobílý, jak to vidíš Ty. Skutečnost je taková, že 95% je úplně u zadku, s čím kdo jezdí a jestli je to jeho nebo ne.
V naší nepříliš rozvětvené rodině, která je kompletně z Prahy, je celkem šest aut a budeš se divit, šest škodovek v ryze soukromém vlastnictví. 1x Kodiaq s koulí, 2x roomster (oba s koulí, jeden s odnímatelnou, ano sundávám ji, když netáhnu, druhý s pevnou, se nesundavá), 1x Fabie Combi, bez koule, 1x Octavie Combi (nevím jestli má kouli) a 1x Rapid 1,0 TSI s odnímatelnou koulí z továrny.
Budeš se divit, bydlíme celkem ve čtyřech bytech, 2x vlastnictví družstevní, 2x osobní vlastnictví. Máme celkem 3x chatu, také v osobním vlastnictví. To jen aby sis nemyslel, že lidi z Prahy nic nevlastní a žijou jen z pronájmů.
A budeš se divit, cesta k těm chatám a chalupám je polní.
A ani jedno z těch aut není ve 4x4, ani Kodiaq. A taky to zvládnou.
Ad Tvé hodnocení společenského statu, podle toho kdo postaví jaké auto na parkoviště océčka. Kodiaqa, který by dle Tvého společenského žebříčku měl mít nejvyšší postavení, má pán, který si ho koupil na důchod, protože se mu prostě líbil a tou fabii, jezdí naopak lékařka. Kupodivu nejhonosnější auto s výbavou je ta octavie Combi, která je v laurin a klement a teď se neuraz, jezdí v tom učitelka ZŠ a má ji jako soukromé. Firemního mám jen já jednoho roomstera, které používám k podnikání...a ne opravdu ho nemám na operák.
Všechna ta ostatní auta jsou tak nějak ve střední výbavě, ano včetně toho kodiaqa.
A co je nezajímavější, nejčastěji táhne přívěs ten Kodiaq a rapid. A co je úplně nejzajímavější, že ten rapid s tím problém nemá. Nesmrdí mu spojka, ono když s tím umíš couvat, tak Ti nesmrdí spojka nikdy. Ono někomu smrdí spojka i když u nás v práci najíždí na zvedák a jede dopředu s bavorákem v automatu - ano i takoví lidi jsou.
On svět není tak černobílý, jak to vidíš Ty. Skutečnost je taková, že 95% je úplně u zadku, s čím kdo jezdí a jestli je to jeho nebo ne.
nikdy bych netusil ze je nekde pohromade tolik lidi rozumu mdleho a u vas je to dokonce komplet v jedne familii >😒]
Nic jiného než zbytečná honba za emisemi. Jde o pár ušetřených gramů a o to jak nejvíce o*** zákazníka = jak ušetřit na výrobě auta co nejvíc, zvlášť u dojné krávy koncernu jakou je škodovka... Je to neúcta k zákazníkovi. Předpokládám navíc, že na tutu problematiku nikdo z prodejců zakazníka ani neupozorní (a dost pochybuji, že o tom i vědí)... :no:
Tak skodovka to ma posvojom - nepaci sa mi to, ale v zasade mi je to jedno, nie som ich zakaznik. Avsak co sa tyka novej emisnej normy a metodiky, mali by spozorniet ti, ktori dnes kupuju nove auta a rozmyslaju nad velkostou diskov, aby si zistili ako to ma ten konkretny model homologizovane. Pretoze auto dnes moze prist z vyroby na 3-4och rozmeroch, ktory maju v ponuke. Akurat neprijemne prekvapenie moze nastat v okamihu, ked pride auto s jednym zapisanym rozmerom v TP a nebude moznost zapisat iny rozmer, hoci v cenniku je (lebo nova metodika a homologizacie). Kupovat zimne 19" moze byt celkom drahe.
staci ze v tomm ti imbecilove co rozvazej letacky na susenky a damsky vlozky maj napr*cany autosedacky a jeste aby se sluzebakem tahali prives do baumaxu. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Takze záver: nikto s tym nema problem, len skodovka..
Klasika.
Je to len o šetrení. Kazdy cent sa hodí.
Ze hádžu bobek na zákazníkov?
Skoda KAŠLE na zákazníkov.
Takze podoba a škodu nebrať.
Klasika.
Je to len o šetrení. Kazdy cent sa hodí.
Ze hádžu bobek na zákazníkov?
Skoda KAŠLE na zákazníkov.
Takze podoba a škodu nebrať.
Pisatel nevzpomenul vůbec rozvíjející segment BEV. U těchto aut se s tažným vůbec nepočítá, i kdyby jste si to do výroby chtěli zadat rok dopředu.
Vyjímkou je pouze E-tron a Tesla X. V těchto cenových relacích se však dá předpokládat, že si od baráku bordýlek nechá odvézt náklaďákem, anebo naklaďák rovnou vlastní, pokud toho má víc...
Za obyč Kie, Hundaje, Pežoty/Citrony, BMW, Mie, folcvágny a lífy si kárku nepřipřahnete ani náhodou... A tak je vidět, jak na zákazníka sejou, je zajímají jen jejich tabulky, zákazník je jim fuk.
Vyjímkou je pouze E-tron a Tesla X. V těchto cenových relacích se však dá předpokládat, že si od baráku bordýlek nechá odvézt náklaďákem, anebo naklaďák rovnou vlastní, pokud toho má víc...
Za obyč Kie, Hundaje, Pežoty/Citrony, BMW, Mie, folcvágny a lífy si kárku nepřipřahnete ani náhodou... A tak je vidět, jak na zákazníka sejou, je zajímají jen jejich tabulky, zákazník je jim fuk.
Opravte si pár popletených slov😒br />
"A SUV Karoq i Kodiaq mají už v aktu- schopnost rozjezdu do svahu.“ álním modelovém ročníku přípravu pro tažné standardně."
"A SUV Karoq i Kodiaq mají už v aktu- schopnost rozjezdu do svahu.“ álním modelovém ročníku přípravu pro tažné standardně."
A dobrém je ten VW: Volkswagen je bez problémů! Můžete dát tažné na všechny typy, na které je nabizime.
Dostanete barvu, jakou chcete... pokud chcete černou.
Dostanete barvu, jakou chcete... pokud chcete černou.
přesně tak to chápu také. Škoda zřejmě dimenzuje vozy na spodní hranu... No, zaměřil bych se i na to, jak je to s rakví na střeše...
Mimochodem, na takhle ošizené škodovky člověk nedá ani nosič na kola na tažné...!!! TO je prostě hnus.
Mimochodem, na takhle ošizené škodovky člověk nedá ani nosič na kola na tažné...!!! TO je prostě hnus.
Jinak to nazvat neumím... U VW dodělat lze bez problémů, problém tedy nebude v technice...
Jinak ještě jedna záležitost - v článku se to omlouvá, že Škoda nechce ručit za dodatečné montáže, resp. vozy s dodatečnou montáží... Ok, ale v článku bylo uvedeno, že hodně dodělávek tažného se týká bazarovek, kde ovšem většinou je dávno po záruce!!
Je to přesně tak, ať klidně mají u vozů bez přípravy nízké hodnoty pro přívěs, ale ať tam jsou!
Musím uznat, že dobrá práce :yes:
Jinak ještě jedna záležitost - v článku se to omlouvá, že Škoda nechce ručit za dodatečné montáže, resp. vozy s dodatečnou montáží... Ok, ale v článku bylo uvedeno, že hodně dodělávek tažného se týká bazarovek, kde ovšem většinou je dávno po záruce!!
Je to přesně tak, ať klidně mají u vozů bez přípravy nízké hodnoty pro přívěs, ale ať tam jsou!
Musím uznat, že dobrá práce :yes:
Jsem velice zvědavý, jak bude tažné zařízení, užitečná hmotnost přívěsu apod. řešena u budoucích elektromobilů. Jistě nás i v tomto případě překvapí.
"Nejšikovnější" by asi bylo, kdyby si na normalizovaném vozíku za sebou tahaly ty metráky akumulátorů a po vybití by je někde ve skladu u pumpy jen přepřáhly za jiný s nabitými baterkami! >😒] >😒] Jen ten vozík pro převážení nákladu či karavan by pak byly zapojitelné až jako druhé v pořadí, a to by asi neprošlo... >😁
"Nejšikovnější" by asi bylo, kdyby si na normalizovaném vozíku za sebou tahaly ty metráky akumulátorů a po vybití by je někde ve skladu u pumpy jen přepřáhly za jiný s nabitými baterkami! >😒] >😒] Jen ten vozík pro převážení nákladu či karavan by pak byly zapojitelné až jako druhé v pořadí, a to by asi neprošlo... >😁
I tento článek mě utvrzuje v letitém přesvědčení, že auta vyráběná v poslední dekádě, zejména nejnovější modely, jsou jedna velká pohroma, alibismus a absurdity plynoucí z přeregulovaného světa, kde bez náležitého štemplu si za chvíli asi ani neprdneme.
Jaká sranda je, že hmotnostně dosti podobná (kdo fantazíruje o 2 t prázdného vozu, nechť si zjistí reálná čísla) Volha 24 vyráběná od 70. let měla dodatečnou montáž tažných zařízení Sportjacht na 1400 kg s výkonem 72 kW, sic její bubnové brzdy jsou z pohledu dnešního "motoristy" pohromou i bez přívěsu, zatímco dvojková Octavia s výkonem 75 kW má jen 1200, o trapně nízké hmotnosti nebrzděného vleku nemluvě. A jaktěživ se neřešilo, že by auta bez tažného měla tak poddimenzovaný chladící systém, aby se tento musel při montáži koule měnit.
Obávám se, že s těmito caviky a absurdní výši příplatků u aut, která se po záruce (tedy když se jich firmy jakožto vylítaných služebáků zbavují a kupují je firmy menší či otcové od rodin) už tak stávají kasičkou, bude pro národ chalupářů koupě těchto vozidel méně a méně zajímavá a o to více se lidé budou držet starších vozů, které je i s rezavým blatníkem do práce a na chalupu dovezou a kde největší "problém" při dodatečné montáži tažného z vrakoviště je vyběhat od dodavatele duplikát typového listu.
Jaká sranda je, že hmotnostně dosti podobná (kdo fantazíruje o 2 t prázdného vozu, nechť si zjistí reálná čísla) Volha 24 vyráběná od 70. let měla dodatečnou montáž tažných zařízení Sportjacht na 1400 kg s výkonem 72 kW, sic její bubnové brzdy jsou z pohledu dnešního "motoristy" pohromou i bez přívěsu, zatímco dvojková Octavia s výkonem 75 kW má jen 1200, o trapně nízké hmotnosti nebrzděného vleku nemluvě. A jaktěživ se neřešilo, že by auta bez tažného měla tak poddimenzovaný chladící systém, aby se tento musel při montáži koule měnit.
Obávám se, že s těmito caviky a absurdní výši příplatků u aut, která se po záruce (tedy když se jich firmy jakožto vylítaných služebáků zbavují a kupují je firmy menší či otcové od rodin) už tak stávají kasičkou, bude pro národ chalupářů koupě těchto vozidel méně a méně zajímavá a o to více se lidé budou držet starších vozů, které je i s rezavým blatníkem do práce a na chalupu dovezou a kde největší "problém" při dodatečné montáži tažného z vrakoviště je vyběhat od dodavatele duplikát typového listu.
Díky panu Vaculíkovi za přehledný článek, co si na nás Škoda zase přichystala za past. Ostatně, časy, kdy Škody byly volbou rozumu už jsou dle mého dávno za náma 😄
Nenáročný řidič chalupář dle mého už stejně přešel k jiné značce. Počínaje odolným Focusem III 1.6 Ti-VCT, přes povedený Fiat Tipo, konče Dácii Duster, která v ničem podstatným nezaostává 😄
Nenáročný řidič chalupář dle mého už stejně přešel k jiné značce. Počínaje odolným Focusem III 1.6 Ti-VCT, přes povedený Fiat Tipo, konče Dácii Duster, která v ničem podstatným nezaostává 😄
Koukám, že ve Škodě mají problém s myšlením.
TZ není jen pro tahání vozíků. Na kouli si hodně lidí dává nosič na kola.Je to praktičtější (zvlášť u aut typu SUV, kdy se kolo na střechu dává opravdu obtížně). A pokud máte více dětí, tak zapomeňte na to, že se vám třeba 5 nebo 6 kol vejde na střechu. Tady je TZ neocenitelné. A nemusíte hned tahat 2 tuny, stačí jen 80kg svislé zatížení na kouli.
A pro rýpaly, mám služební auto, je to Škoda a mám tam TZ z výroby. Většina služebáků (manažerská auta) u nás má TZ ze stejného důvodu, jako ho mám já - nosič kol.
TZ není jen pro tahání vozíků. Na kouli si hodně lidí dává nosič na kola.Je to praktičtější (zvlášť u aut typu SUV, kdy se kolo na střechu dává opravdu obtížně). A pokud máte více dětí, tak zapomeňte na to, že se vám třeba 5 nebo 6 kol vejde na střechu. Tady je TZ neocenitelné. A nemusíte hned tahat 2 tuny, stačí jen 80kg svislé zatížení na kouli.
A pro rýpaly, mám služební auto, je to Škoda a mám tam TZ z výroby. Většina služebáků (manažerská auta) u nás má TZ ze stejného důvodu, jako ho mám já - nosič kol.
To s tím ale nijak nesouvisí, koule pouze coby nosič kol se dá udělat bez problému i na tyto auta, to má i citigo.
A jak se dá udělat bez problému???
Abys měl kouli na autě, musíš projít přes STK. Abys prošel přes STK, musíš mít tažné v TZ.
Abys měl kouli na autě, musíš projít přes STK. Abys prošel přes STK, musíš mít tažné v TZ.
U nas v tovarne dela homologace v podstate jedno velice male oddeleni. U Skodovky to bude urcite podobne. Treba za konkretnim clovekem zajit, vysvetlit mu problem a je to. Problem je administrativniho razu, ze netazni dostavaji rovnou nulu. Meli by automaticky dostat 2/3 hmotnosti a dobre. Kdo chce plnou, musi mit z vyroby. A nebo mit poradny autak (= neskodu).
Mám již třetí auto. Ke každému jsem si nechal montovat kouli. Je to šikovná věc, kterou nepoužije člověk každý den, ale občas je třeba něco přivést, nebo odvést do sběrného dvora. Nechápu proč tuto možnost vylučují výrobci u nových vozů. Dělají z nás nesvéprávné rukojmí svých zisků. každý by měl zvážit tuto potřebu a výrobce by toto měl umožnit. Každý nemá miliony aby si mohl dovolit super auto se kterým ujede 10000 km ročně, protože to je někdy jediný způsob kontaktu s civilizací a obchodním světem. V mém případě také možnost dopravy k lékaři.
Ono automobilky druhý majitel samozřejmě nezajímá, někdy dokonce naopak. Je mu třeba mírně poškodit, že si asi půjde pro nový model nebo co. Také jde krásně vidět, jak se moderní auta (alespoň tady) dělají jen tak tak. Nic by se nestalo, kdyby tam přídavný mezichladič nebo normálně nadimenzovanou převodovku měli všichni. Já třeba na žádném ze svých aut tažné nemám. Ale vím kolik mají na kouli a proto když někdo zapadne nebo má poruchu tak ho vezmu na kurtu, protože vím, že to auto je na to stavěné. Tady šups né, bude uvnitř bude vylevněné.
Čtení zajímavé, líbí se mi, jak na závěr dopsal srovnání, jak je to i u jiných. Objektivní srovnání je nej. Třeba se pohnou ledy na správných místech a článek něco změní...
Jasně, v prvním případě jde o vyjímečnou situaci, ale i tak je to zvláštní nepoměr.
Zaujalo mě i to, že se víc řeší chladič, software a další pro bezpečnost ne až tak významné věci a brzdy se řeší minimálně nebo vůbec. V době, kdy je prioritou bezpečnost, je to pro mě hodně překvapivé.
Na to si ale bohužel hodně lidí (včetně mě) nevzpomene a nebo to ignorují. Viděl jsem už několik případů, kdy bylo tažené vozidlo rozhodně těžší, než vozidlo, které ho táhlo.
Za to pochopitelně výrobce nemůže, ale i tažení stejně těžkého vozidla rychlostí až 60 km/h mi přijde docela nebezpečné.
Několik vozíků do 130 km/h jsem na dálnici v rychlosti kolem 130 km/h viděl a vozík za autem většinou hopkal tak, že jsem se divil, že se nepřevrátí (většinou to bylo na D5 a ne na starých úsecích D1).
Snad to mají dostatečně otestované a nebezpečně to jen vypadá.
Ale samozřejmě tolerance 0 kg je prasárna.
Kdyz kupuju novy auto tak bud zaskrtnu tazne protoze ho chci a nebo ne kdyz me nezajima.
Zminkq o pasti na chude ridice v clanku je taky mimo - klimatizaci nebo infotainment si taky tezko nasledne dodelam doma, kdyz mi to prijde z tovarny drahe.
A btw ta tuna ridicu co vozi i odnimatelnou kouli stale nasazenou aby jm nahodou nekdo neodrel naraznil je na zlamani hnat
Dokud toto nebude nějak pokryté, například důslednou prací policie při dohledávání viníků a kompletní krytí škod ze strany pojišťoven, mé koule zůstanou nasazeny. 😄 😄 😄
Stejně je to na hlavu - odnímatelnou sundat musíme, neodnímatelnou nemusíme.
Policie ma konat dusledne aby lidi dodrzovali pravidla ale na druhou stranu koupi bych mel sundavat, ale kaslu na to.
Jenže to platí i opačně. Na zlámání hnát je ten, který při parkování do toho auta drcne. Normálnímu řidiči nevadí, že auto před ním kouli má. Komu ano, měl by vrátit řidičák.
S tím člověk nic neudělá.
Technické požadavky na konstrukci vozidel kategorií M, N, O
8. Spojovací zařízení třídy A50-X namontované na vozidle nesmí zakrývat místo pro zadní registrační tabulku nebo zhoršovat čitelnost zadní registrační tabulky nebo zakrývat předepsané osvětlení vozidla. Jestliže tomu tak není, musí být část se spojovací koulí odmontovatelná bez použití nářadí, případně s nářadím umístěným povinně ve vozidle. Vozidlo vybavené tažným zařízením schváleným s odnímatelnou spojovací koulí bez použití nářadí, musí mít tuto kouli odejmutou, pokud není využívána ke spojení s přípojným vozidlem nebo s jiným zařízením.