Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Tažné zařízení nových automobilů: Proč už někde s koulí nepochodíte

62 komentářů

kalousek
Jestli je to všechno pravda, tak je to dobrá past
kyklop
Jo a z článku vyplýva, že sa jedná hlavne o Škodu, nie o všetkých. Logické by boli nižšie hodnoty hmotností bez dodatočných úprav a nie úplná nemožnosť dať ťažné....Inak zaujímavé čítanie
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Někdo z Martinova okruhu měl asi tento problém, tak se udělal článek. Ale podnět je to zajímavý. Zlomyslnost a navíc zcela zbytečná je podle mě v tom, že nechtějí dodatečně dodělaným zapsat nic, nic, nic a tečka. Ani nižší hmotnost, když už mají očesaný vnitřek auta.

Ono automobilky druhý majitel samozřejmě nezajímá, někdy dokonce naopak. Je mu třeba mírně poškodit, že si asi půjde pro nový model nebo co. Také jde krásně vidět, jak se moderní auta (alespoň tady) dělají jen tak tak. Nic by se nestalo, kdyby tam přídavný mezichladič nebo normálně nadimenzovanou převodovku měli všichni. Já třeba na žádném ze svých aut tažné nemám. Ale vím kolik mají na kouli a proto když někdo zapadne nebo má poruchu tak ho vezmu na kurtu, protože vím, že to auto je na to stavěné. Tady šups né, bude uvnitř bude vylevněné.

Čtení zajímavé, líbí se mi, jak na závěr dopsal srovnání, jak je to i u jiných. Objektivní srovnání je nej. Třeba se pohnou ledy na správných místech a článek něco změní...
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Zajímavé je, že na tyč nebo na lano je možné vzít třeba 1,5 tunové auto (nevím o tom, že by existovalo nějaké omezení hmotnosti, podle mě je jen omezená rychlost) a u tažení "na kouli" vymýšlí takové komplikace.
Jasně, v prvním případě jde o vyjímečnou situaci, ale i tak je to zvláštní nepoměr.

Zaujalo mě i to, že se víc řeší chladič, software a další pro bezpečnost ne až tak významné věci a brzdy se řeší minimálně nebo vůbec. V době, kdy je prioritou bezpečnost, je to pro mě hodně překvapivé.
Suprak75
On je opravdu obrovsky rozdil jet par km s autem na lane 50km/h nebo s vozikem podobne ci vetsi hmotnosti 1000 km 130km/h k mori ci do hor na chatu.
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Raději jsem to dohledal a omezení hmotnosti tam je😒br /> "§ 34, odst. 3😒br /> Motorové vozidlo se smí vléci na tyči jen tehdy, má-li bez závad řízení. Nemá-li vlečené vozidlo účinné brzdy, nesmí jeho okamžitá hmotnost být vyšší než okamžitá hmotnost vlečného vozidla."

Na to si ale bohužel hodně lidí (včetně mě) nevzpomene a nebo to ignorují. Viděl jsem už několik případů, kdy bylo tažené vozidlo rozhodně těžší, než vozidlo, které ho táhlo.
Za to pochopitelně výrobce nemůže, ale i tažení stejně těžkého vozidla rychlostí až 60 km/h mi přijde docela nebezpečné.

Několik vozíků do 130 km/h jsem na dálnici v rychlosti kolem 130 km/h viděl a vozík za autem většinou hopkal tak, že jsem se divil, že se nepřevrátí (většinou to bylo na D5 a ne na starých úsecích D1).
Snad to mají dostatečně otestované a nebezpečně to jen vypadá.
kyklop
130km/h nie je bežná rýchlosť s väčším vlekom, malé agadosy s +- 500kg váhy nerátam, ten auto nijako extra nezaťažuje 😉
brk77
Já to naopak jako past nevnímám a jsem pro razantní zpřísnění pravidel okolo tažného. Když ho někdo potřebuje, ať ho má, ať si za to patřičně zaplatí a ať se to díky složité dodatečné montáži promítne i do cen ojetin. Dnes má tažné na ojetém autě kde jaký blb, protože v bazaru to auto stálo víceméně stejně jak auto vedle bez tažného. Pak je díky těmto šulinům de facto standard v lepším případě promáčknutá SPZ auta za nimi, když se snaží zaparkovat.
Ernesto01
Já to také nevnímám, ale z jiného důvodu. Lidé co chtějí opravdu tahat káru si většinou koupí jinou značku.

Ale samozřejmě tolerance 0 kg je prasárna.
kyklop
"Já to také nevnímám, ale z jiného důvodu. Lidé co chtějí opravdu tahat káru si většinou koupí jinou značku." prečo?
michalpneu
Musíš se na to s těma dírama v SPZ dívat i opačně. Ten s koulí zaparkoval OK a pak se za ním nacpe blb, který mu na tři rejdy odře bez tažného 3x nárazník. Jako ochrana nárazníku, před trotlama, který neumí parkovat je tažné dobrá věc.
Vasut1974
Nevidim v tom zadnou past ... ojetych aut je jak nadelano a kazdy ma tunu moznosti zjistit si jestli je mozne nebo nemozne namontovat tazne.

Kdyz kupuju novy auto tak bud zaskrtnu tazne protoze ho chci a nebo ne kdyz me nezajima.

Zminkq o pasti na chude ridice v clanku je taky mimo - klimatizaci nebo infotainment si taky tezko nasledne dodelam doma, kdyz mi to prijde z tovarny drahe.

A btw ta tuna ridicu co vozi i odnimatelnou kouli stale nasazenou aby jm nahodou nekdo neodrel naraznil je na zlamani hnat
Ernesto01
Přesně tohle dělám na dvou našich autech, která kouli mají. Zůstává vysunutá nad nárazníkem právě proto, že ostatní si potom dávají majzla. Na věčné "nedobržďovače" a podobná individua je to všelék - mě se nic nestane a on má rozbitou půlku předku.Opravované auto už je poté hůř prodejné a nikdo se neptá, jak moc to auto bylo bourané na zadek. To samé odřeniny. Tyto škody (zhořšení prodejní ceny) pojišťovny nekryjí.

Dokud toto nebude nějak pokryté, například důslednou prací policie při dohledávání viníků a kompletní krytí škod ze strany pojišťoven, mé koule zůstanou nasazeny. 😄 😄 😄

Stejně je to na hlavu - odnímatelnou sundat musíme, neodnímatelnou nemusíme.
Vasut1974
Vytecna argumentace ....

Policie ma konat dusledne aby lidi dodrzovali pravidla ale na druhou stranu koupi bych mel sundavat, ale kaslu na to.
Reco
Skor je problem v tej samotnej cene - original aj s montazou kludne vyjde na 650€, otazka naco, ked mozem mat za 450 certifikovane odnimatelne s neviditelnou konzolou vratane montaze a to este v autorizaku kde som kupil auto. Treba si uvedomit, ze existuju aj ludia, co chcu tazne nie na tahanie vozika, ale len na nosic na biky. Keby som to dal z vyroby, zaplatim o 2 stovky viac a mam akurat k tomu nejaky asistent na cuvanie s privesom (v tom lepsom pripade). To vsak nepotrebujem. Jednak preto, ze to primarne nevyuzivam a jednak preto, ze to ovladam a nepotrebujem asistenta. Inak tazne mam vzdy schovane.
kyklop
Pretože ak máš originálne s montážou, tak auto vie, že si niečo zahákol (úprava ESP, vypnutie parkovacích senzorov, prípadná zmena radenia AT a podobne). Čo neznamená, že domontované = špatné...
Reco
Ako hovorim, ja ho mam primarne na nosic, ani jednu z tychto uprav nepotrebujem, pretoze to nema vplyv - este mozno na ESP teoreticky, lenze tam by tiez muselo presne vediet v pripade tahania, aku hmotnost a aku dlzku taha, takze je to len univerzalna barlicka.
michalpneu
"A btw ta tuna ridicu co vozi i odnimatelnou kouli stale nasazenou aby jm nahodou nekdo neodrel naraznil je na zlamani hnat"

Jenže to platí i opačně. Na zlámání hnát je ten, který při parkování do toho auta drcne. Normálnímu řidiči nevadí, že auto před ním kouli má. Komu ano, měl by vrátit řidičák.
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Dokud nezavedli nárazníky bez jakékoliv ochranné lišty, tak nevadilo, pokud se někdo o někoho jemně opřel. Proč se asi ta věc jmenuje nárazník a ne třeba přední a zadní okrasný lem? Kamarád, který pracuje u Forda, před lety tvrdil, že nárazník by měl zůstat nepoškozený při střetu do 8 km/h. To by pak ta věc na autě dávala i nějaký smysl. Nevím, jestli to tak bylo i u ostatních značek a možná už to neplatí ani u Fordů a ta věc vpředu a vzadu je už jen na okrasu.
michalpneu
No, já měl na octavii I nárazníkovou lištu poměrně širokou, dokonce i dole byl ten lem černý, ale mezitím byl normální lak. A pokud někdo narazí čumákem, tak ať už je na autě ochranná lišta nebo není, tak ten lak prostě odře, protože on má čumák níž než je auto s narazníkem předním.

S tím člověk nic neudělá.
traveldrive
Nesúhlasím. Niekedy sa dotyku na nárazník pri vyparkovávaní nevyhneš.
JirkaX
Že si ulomíš registračku o něčí kouli je tvoje blbost. O cizí auto se nemáš co opírat.
michalpneu
V tom případě vrať řidičák. V každé autoškole se učí, že dotknout se jiného auta nesmíš. To, že nejsi schopnej vyparkovat, aniž bys neomlátil auta kolem, neznamená, že je to v pořádku.
Avatar - holden2
holden2
Příloha č. 3 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.
Technické požadavky na konstrukci vozidel kategorií M, N, O
8. Spojovací zařízení třídy A50-X namontované na vozidle nesmí zakrývat místo pro zadní registrační tabulku nebo zhoršovat čitelnost zadní registrační tabulky nebo zakrývat předepsané osvětlení vozidla. Jestliže tomu tak není, musí být část se spojovací koulí odmontovatelná bez použití nářadí, případně s nářadím umístěným povinně ve vozidle. Vozidlo vybavené tažným zařízením schváleným s odnímatelnou spojovací koulí bez použití nářadí, musí mít tuto kouli odejmutou, pokud není využívána ke spojení s přípojným vozidlem nebo s jiným zařízením.
traveldrive
Veľmi správne. :yes:
Vasut1974
Tahle logika trosku kulha kdyz narazis na vidlaka (samozrejme Octavia Infdechtu) co parkuje s nasazenou kouli ... takze vylomenej drzak & prohnuta RZ
michalpneu
však jsem ti psal, že to platí i opačně.
VŘSDR
Už vidím toto v německým Autobildu, jak krademe dřevo z lesa!!
Ernesto01
Vydělávají zejména na nových autech. Typický životní cyklus dnešní škodovky je takový, že jej pořídí operáková společnost a tu si potom pronajme firma pro své zaměstnance. Po skončení životního cyklu auto končí ve stejným vodách, kde bylo koupena, jen v rukou jiného majitele.

80% Škodovek jsou operáky. Lidi ta auta ani nevlastní. Většina operáků jsou firmy. A řekněme si na rovinu, že z těchto lidí málokdo už dneska tahá za autem přívěs a pokud ano, rozhodně si takoví nekupují naleštěné křápy, kterým se koncern v poslední době bez pochyby stal. Cílovka těchle aut jsou nemajetní Pražáci (nejen, ale v Praze je tento životní styl nejmarkantnější), kterým to auto bude stát jako firemní před králíkárnou, kam se chodí vyspat. Lidi s nějakým majetkem, například pořádným domem se zahradou a autem pořízeným za vlastní (byť z druhé ruky) dali od koncernu pryč někdy v době, kdy přišel Rapid, tedy s Octavií 2. A kupují jiné značky.

Má to smysl. Moderní naleštěné krabičky opravdu nemají s vytrvalostí starých Octaviíí 1.9 TDI (nebo i dvojkových v některých motorizacích) nic společného a používání "po staru" prostě nevydrží - je to ekonomicky nerentabilní. Lidi se pohybují jen po Praze, Brně či v okolí větších měst (zkrátka žijí omezeným městským životem) a jezdí hlavně do nákupáků mají mnohem větší nároky na vzhled (tam jsou dnes ty dražší technologie) a mnohem menší nároky na kvalitu pod karoserií (tam se dnes šetří).

Proto jsou tyto kroky naprosto logickou volbou. Trh se trochu vysegmentoval a je to vlastně i dobře. Takhle natvrdo to samozřejmě nikdo z PR oddělení neřekne, ale je to tak. Navíc firemní trh se při předchozí krizi ukázal jako renatiblnější (osobní prodeje šli do kopru mnohem více). A zejména větší města, jako je třeba naše Praha, mají mnohem stabilnější poptávku. Celé je to jen přizpůsobení-se trhu.
Avatar - Fickroc
Fickroc
Asi je pán z nějaký vsi, a nepřítel je z města. Doufam, že tento kazatel jezdí na koni a chodí pěky, ona ho ta zapšklost jednou přejde. Bohužel, u takových tydýtů většinou až mezi čtyřma prknama...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tyvole… takový mindrák jsem už dlooooouho neviděl.
Ernesto01
Co je na tom za mindrák ? Je to pouho pouhá úvaha. K tomuto stavu jsme zkrátka došli. Většina jejich zákazníků jsou mestští a ti opravdu přívěsy netahají. A už vůbec ne Karoqem nebo Scalou. Ta auta jsou na to kompletně přizpůsobená a cost cutting se zkrátka děje. Navíc je potřeba v době krize, která přišla, nějak ušetřit. Na vzhledu šetřit příliš nemohou, protože to by jim kupci špatně odpouštěli. Ve městech je auto, byť ho majitel nevlastní, jakýmsi ukazatel jeho statusu. Člověk ve Fabii je míň než v Superbu, protože i když ho nevlastní, tak je předpoklad, že je kariérně výše postaven. To je pouho pouhé pozorování. Nevidím v tom žádný mindrák.

Prostě žijeme v době, kdy i levné auto musí mít ve světlech "český křišťál" (plastová imitace za pár kaček, ale to ví jen lidi ve fabrice), ale jízdně ho nikdo nehodnotí. Tak se dělají ústupky tu. Je to naprosto stejné jako s SUV. Většina z nich se ani neprodává s 4x4, protože s nimi majitelé málokdy vyjedou mimo město či přilehlou dálnici. Opět je to neskutečně primitivní chování ve stejném duchu, jako jsem popisoval tažné. Velká auto s velikou světlou výškou je pořizováno jako "status symbol" a ne pro jeho schopnosti jízdy v terénu. Většina z nich je na tak malém podvozku s takovými převisy, že se vlastně ani pro jízdu v terénu nehodí (nájezdové úhly nic moc).

Vzpomínáte na zdejší článek o tom, jak Rapid 1.0 TSI prodělal u českých hranic výměnu spojky po cca 40 tisících km s tím, že občasně tahal přívěs ? Tak přesně takto jsou ta auta dimenzovaná. Stačí za současnou Octavii 1.0 TSI 85 kW zapojit vozík a zkusit couvat i pár metrů - smrad spojky k nezaplacení.

Chcete snad popírat, že se něco takového v průmyslu neděje ? Však jsou takto dneska všechna mainstreamová auta vyráběna. Jen už teď došlo i na koule. Hlavní problém bych viděl právě ve spojkách a chlazení - turbomotůrky typu 1.0 TSI mají v malé rychlosti při vysokém zatížení s přívěsem docela dost velký problém - nejsou na to konstrukčně stavěné a pokud by byly, bylo by to přirozeně dražší.
michalpneu
Já Tě z Tvého rozškatulkovaného sociálního přehledu s kádrovacím rysem vyvedu.

V naší nepříliš rozvětvené rodině, která je kompletně z Prahy, je celkem šest aut a budeš se divit, šest škodovek v ryze soukromém vlastnictví. 1x Kodiaq s koulí, 2x roomster (oba s koulí, jeden s odnímatelnou, ano sundávám ji, když netáhnu, druhý s pevnou, se nesundavá), 1x Fabie Combi, bez koule, 1x Octavie Combi (nevím jestli má kouli) a 1x Rapid 1,0 TSI s odnímatelnou koulí z továrny.
Budeš se divit, bydlíme celkem ve čtyřech bytech, 2x vlastnictví družstevní, 2x osobní vlastnictví. Máme celkem 3x chatu, také v osobním vlastnictví. To jen aby sis nemyslel, že lidi z Prahy nic nevlastní a žijou jen z pronájmů.
A budeš se divit, cesta k těm chatám a chalupám je polní.
A ani jedno z těch aut není ve 4x4, ani Kodiaq. A taky to zvládnou.

Ad Tvé hodnocení společenského statu, podle toho kdo postaví jaké auto na parkoviště océčka. Kodiaqa, který by dle Tvého společenského žebříčku měl mít nejvyšší postavení, má pán, který si ho koupil na důchod, protože se mu prostě líbil a tou fabii, jezdí naopak lékařka. Kupodivu nejhonosnější auto s výbavou je ta octavie Combi, která je v laurin a klement a teď se neuraz, jezdí v tom učitelka ZŠ a má ji jako soukromé. Firemního mám jen já jednoho roomstera, které používám k podnikání...a ne opravdu ho nemám na operák.

Všechna ta ostatní auta jsou tak nějak ve střední výbavě, ano včetně toho kodiaqa.
A co je nezajímavější, nejčastěji táhne přívěs ten Kodiaq a rapid. A co je úplně nejzajímavější, že ten rapid s tím problém nemá. Nesmrdí mu spojka, ono když s tím umíš couvat, tak Ti nesmrdí spojka nikdy. Ono někomu smrdí spojka i když u nás v práci najíždí na zvedák a jede dopředu s bavorákem v automatu - ano i takoví lidi jsou.

On svět není tak černobílý, jak to vidíš Ty. Skutečnost je taková, že 95% je úplně u zadku, s čím kdo jezdí a jestli je to jeho nebo ne.
Avatar - holden2
holden2
nikdy bych netusil ze je nekde pohromade tolik lidi rozumu mdleho a u vas je to dokonce komplet v jedne familii >😒]
Avatar - Zetti
Zetti
uplne cumim, jeste by nam moh sdelit kdy mel prvni pohlavni styk a co mel v devate tride na vysvedceni.
Avatar - CountachSV
CountachSV
"...svět není tak černobílý,..."

6 aut v rodině a všecky z jednoho šourůmu. rodinná slezina musí bejt exhibice, jako prase. Děda s kodiaqem první, babi s fábií za nim a konec smečky jistí super vybavenej povoz L&K >😁 fakt pobavil, díky :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nemohl jsi to lépe potvrdit.
Chlapče, jdi se léčit, máš fakt nějaký problém.
ericn
Nic jiného než zbytečná honba za emisemi. Jde o pár ušetřených gramů a o to jak nejvíce o*** zákazníka = jak ušetřit na výrobě auta co nejvíc, zvlášť u dojné krávy koncernu jakou je škodovka... Je to neúcta k zákazníkovi. Předpokládám navíc, že na tutu problematiku nikdo z prodejců zakazníka ani neupozorní (a dost pochybuji, že o tom i vědí)... :no:
Reco
Tak skodovka to ma posvojom - nepaci sa mi to, ale v zasade mi je to jedno, nie som ich zakaznik. Avsak co sa tyka novej emisnej normy a metodiky, mali by spozorniet ti, ktori dnes kupuju nove auta a rozmyslaju nad velkostou diskov, aby si zistili ako to ma ten konkretny model homologizovane. Pretoze auto dnes moze prist z vyroby na 3-4och rozmeroch, ktory maju v ponuke. Akurat neprijemne prekvapenie moze nastat v okamihu, ked pride auto s jednym zapisanym rozmerom v TP a nebude moznost zapisat iny rozmer, hoci v cenniku je (lebo nova metodika a homologizacie). Kupovat zimne 19" moze byt celkom drahe.
Avatar - holden2
holden2
staci ze v tomm ti imbecilove co rozvazej letacky na susenky a damsky vlozky maj napr*cany autosedacky a jeste aby se sluzebakem tahali prives do baumaxu. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
VŘSDR
Hnůj se od dobytka odváží, není pro něj!
traveldrive
To je fakt. Že si to doteraz nikto nevšimol... :yes:
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Meky
Takze záver: nikto s tym nema problem, len skodovka..

Klasika.

Je to len o šetrení. Kazdy cent sa hodí.
Ze hádžu bobek na zákazníkov?

Skoda KAŠLE na zákazníkov.

Takze podoba a škodu nebrať.
Avatar - Fickroc
Fickroc
Pisatel nevzpomenul vůbec rozvíjející segment BEV. U těchto aut se s tažným vůbec nepočítá, i kdyby jste si to do výroby chtěli zadat rok dopředu.
Vyjímkou je pouze E-tron a Tesla X. V těchto cenových relacích se však dá předpokládat, že si od baráku bordýlek nechá odvézt náklaďákem, anebo naklaďák rovnou vlastní, pokud toho má víc...
Za obyč Kie, Hundaje, Pežoty/Citrony, BMW, Mie, folcvágny a lífy si kárku nepřipřahnete ani náhodou... A tak je vidět, jak na zákazníka sejou, je zajímají jen jejich tabulky, zákazník je jim fuk.
Suprak75
To je logicke, protoze tezky vozik za Eauto znamena co? No jasne, ze dojede "sotva na kraj mesta".
ericn
A to ještě jen, když si vypneš radio a klimu ... >😁 :yes:
traveldrive
Opravte si pár popletených slov😒br />
"A SUV Karoq i Kodiaq mají už v aktu- schopnost rozjezdu do svahu.“ álním modelovém ročníku přípravu pro tažné standardně."
traveldrive
...tak vlastne problémová je prakticky iba Škoda...?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A dobrém je ten VW: Volkswagen je bez problémů! Můžete dát tažné na všechny typy, na které je nabizime.
Dostanete barvu, jakou chcete... pokud chcete černou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
přesně tak to chápu také. Škoda zřejmě dimenzuje vozy na spodní hranu... No, zaměřil bych se i na to, jak je to s rakví na střeše...

Mimochodem, na takhle ošizené škodovky člověk nedá ani nosič na kola na tažné...!!! TO je prostě hnus.
Xonik
Nosič se tam dá, nesmí se akorát nic táhnout. Neříkám že to je správné, ale eliminuje to skupinu těch nespokojených zákazníků na skutečně minoritní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jinak to nazvat neumím... U VW dodělat lze bez problémů, problém tedy nebude v technice...

Jinak ještě jedna záležitost - v článku se to omlouvá, že Škoda nechce ručit za dodatečné montáže, resp. vozy s dodatečnou montáží... Ok, ale v článku bylo uvedeno, že hodně dodělávek tažného se týká bazarovek, kde ovšem většinou je dávno po záruce!!

Je to přesně tak, ať klidně mají u vozů bez přípravy nízké hodnoty pro přívěs, ale ať tam jsou!

Musím uznat, že dobrá práce :yes:
Arese
Jsem velice zvědavý, jak bude tažné zařízení, užitečná hmotnost přívěsu apod. řešena u budoucích elektromobilů. Jistě nás i v tomto případě překvapí.
"Nejšikovnější" by asi bylo, kdyby si na normalizovaném vozíku za sebou tahaly ty metráky akumulátorů a po vybití by je někde ve skladu u pumpy jen přepřáhly za jiný s nabitými baterkami! >😒] >😒] Jen ten vozík pro převážení nákladu či karavan by pak byly zapojitelné až jako druhé v pořadí, a to by asi neprošlo... >😁
honzafi
I tento článek mě utvrzuje v letitém přesvědčení, že auta vyráběná v poslední dekádě, zejména nejnovější modely, jsou jedna velká pohroma, alibismus a absurdity plynoucí z přeregulovaného světa, kde bez náležitého štemplu si za chvíli asi ani neprdneme.

Jaká sranda je, že hmotnostně dosti podobná (kdo fantazíruje o 2 t prázdného vozu, nechť si zjistí reálná čísla) Volha 24 vyráběná od 70. let měla dodatečnou montáž tažných zařízení Sportjacht na 1400 kg s výkonem 72 kW, sic její bubnové brzdy jsou z pohledu dnešního "motoristy" pohromou i bez přívěsu, zatímco dvojková Octavia s výkonem 75 kW má jen 1200, o trapně nízké hmotnosti nebrzděného vleku nemluvě. A jaktěživ se neřešilo, že by auta bez tažného měla tak poddimenzovaný chladící systém, aby se tento musel při montáži koule měnit.

Obávám se, že s těmito caviky a absurdní výši příplatků u aut, která se po záruce (tedy když se jich firmy jakožto vylítaných služebáků zbavují a kupují je firmy menší či otcové od rodin) už tak stávají kasičkou, bude pro národ chalupářů koupě těchto vozidel méně a méně zajímavá a o to více se lidé budou držet starších vozů, které je i s rezavým blatníkem do práce a na chalupu dovezou a kde největší "problém" při dodatečné montáži tažného z vrakoviště je vyběhat od dodavatele duplikát typového listu.
Bobanus
Díky panu Vaculíkovi za přehledný článek, co si na nás Škoda zase přichystala za past. Ostatně, časy, kdy Škody byly volbou rozumu už jsou dle mého dávno za náma 😄
Nenáročný řidič chalupář dle mého už stejně přešel k jiné značce. Počínaje odolným Focusem III 1.6 Ti-VCT, přes povedený Fiat Tipo, konče Dácii Duster, která v ničem podstatným nezaostává 😄
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Koukám, že ve Škodě mají problém s myšlením.

TZ není jen pro tahání vozíků. Na kouli si hodně lidí dává nosič na kola.Je to praktičtější (zvlášť u aut typu SUV, kdy se kolo na střechu dává opravdu obtížně). A pokud máte více dětí, tak zapomeňte na to, že se vám třeba 5 nebo 6 kol vejde na střechu. Tady je TZ neocenitelné. A nemusíte hned tahat 2 tuny, stačí jen 80kg svislé zatížení na kouli.

A pro rýpaly, mám služební auto, je to Škoda a mám tam TZ z výroby. Většina služebáků (manažerská auta) u nás má TZ ze stejného důvodu, jako ho mám já - nosič kol.
Xonik
To s tím ale nijak nesouvisí, koule pouze coby nosič kol se dá udělat bez problému i na tyto auta, to má i citigo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A jak se dá udělat bez problému???

Abys měl kouli na autě, musíš projít přes STK. Abys prošel přes STK, musíš mít tažné v TZ.
Xonik
No a to je bez problému. Akorát jsou tam nulové hodnoty pro tažení přívěsu a spojovací zařízení je homologované pouze jako nosič kol. Přesně takhle to má třeba citigo který jinak nemůže tahat nic už z výroby.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
U nas v tovarne dela homologace v podstate jedno velice male oddeleni. U Skodovky to bude urcite podobne. Treba za konkretnim clovekem zajit, vysvetlit mu problem a je to. Problem je administrativniho razu, ze netazni dostavaji rovnou nulu. Meli by automaticky dostat 2/3 hmotnosti a dobre. Kdo chce plnou, musi mit z vyroby. A nebo mit poradny autak (= neskodu).
Vencas
Mám již třetí auto. Ke každému jsem si nechal montovat kouli. Je to šikovná věc, kterou nepoužije člověk každý den, ale občas je třeba něco přivést, nebo odvést do sběrného dvora. Nechápu proč tuto možnost vylučují výrobci u nových vozů. Dělají z nás nesvéprávné rukojmí svých zisků. každý by měl zvážit tuto potřebu a výrobce by toto měl umožnit. Každý nemá miliony aby si mohl dovolit super auto se kterým ujede 10000 km ročně, protože to je někdy jediný způsob kontaktu s civilizací a obchodním světem. V mém případě také možnost dopravy k lékaři.