Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

54 komentářů

Zdravim vsetkych, vie mi niekto odhadnut, aky vplyv bude mat sirsia pneu ( 195/65 R15 prejdem na 225/40 R18 ). Mam benzi 1.8 92KW a spotreba nieje uz teraz najnizsia a mam trochu strach ist do R18. Budem vdacny za akekolvek postrehy dakujem
Už se to tu mnohokrát probíralo - stačí zalovit v archivu.

Jinak bych právě tohle nedělal, a pokud se jedná o Ford Mondeo, tak už vůbec ne!
preco? radsej R17 205/50...

Mam Focus C-max.
Proč? To zavěšení se neumí vyrovnat s tak výrazným nárůstem neodpružené hmoty.
v technicaku mam povolene ist na ten rozmer, ale necham si poradit...

radsej tie 17", alebo....
...anebo raději nic! To, že je něco "povolené", ještě vůbec nemusí znamenat, že je to jízdním vlastnostem vozu také prospěšné.
aj tie 17" by bola zla volba? Chcel by som dat nejake hlinikove disky. Trochu znemit nieco a disky by sa mi pacili. A jazdne vlastnosti by na R17 mali byt prave lepsie-[odkaz]

tu je nejake porovnanie, co si o tom myslis? Spotreba by bola vyssia a o kolko?
matuS
Proč? To zavěšení se neumí vyrovnat s tak výrazným nárůstem neodpružené hmoty.

zalezi od pneu a diskov. Kupil som na zimu, myslim, ze celkom kvalitne disky (OZ Michelangelo) v rozmere 16"

Nevazil som ich na vahe, iba drzal v ruke, ale zimne 205/55/16 niesu o nic lahsie ako ako letne 245/45/17
Zkus je zvážit...

Ale hlavně: dotyčný chce namísto patnáctek instalovat osmnáctky, což je v hmotnosti (a nejen to!) kardinální rozdíl.
Avatar - kostey
kostey
Proč? To zavěšení se neumí vyrovnat s tak výrazným nárůstem neodpružené hmoty.

Mitsi: dalo by se tohle castecne eliminovat tim ze treba original hlinikovy 15" kola vazici 9kg nahradim 17" o vaze 4,5kg???
na Octavii 1,6 75kW dělal tátovi rozdíl zima - 185/60 R14 - léto 205/55 R15 0,5 až 1 litr na sto....
Ted
hlavne si kup kola s dobrym ET, ale i tak...lehceny kola nezaplatis a pochybuju ze pri tohle vykonu to potrebujes nejak zdimat. pokud na to auto neni staveny, budes mit problemy loziskama pocinaje pres napravy po tlumice a nakonec to muze byt jen pocit lepsich jizdnich vlastnosti nez skutecnost.
huml76 ma plnou pravdu! A kostey rovnez - ovsem pri vedomi toho, ze kovany disk z horcikove slitiny opravdu nezaplatis... 😉
Avatar - kostey
kostey
Mitsi: nojo no, nezaplatim. Porad doufam ze vyhraju v nejaky loterii, ale stesti se na me zatim neusmalo... >😁 😢
ked by som kupil original Ford ALU 18ky Ronal FORD 7.5x18 ET52.5 225 40 18 nemal by som mat problem s napravami a loziskami. Aj vzhladom na to ze toho za rok vela nenajazdim ( do 15tis rocne ). A narast spotreby asi 1 liter sa mi zda trochu vela, je to naozaj az tolko?
opravdu to dělalo i ten litr, navíc se na těch širších gumách auto podstatně hůř ovládalo (neustále někam plavalo), přitom vše bylo v pořádku, a ty gumy nebyly nijak mizerný, Dunlop SP Sport 200E. Na zimních protektorech to jelo skvělě. Stejné chování pociťuje i kamarád na Passatu (a když mi ho půjčil, cítil jsem to samé) - na letních 215 R17 se s tím jede děsně blbě, pořád aby člověk někam zatáčel, takhle široký gumy to akorát věčně tahá do nějaký koleje nebo jiný nerovnosti v cestě - a že jich tady je požehnaně. Nemluvě o těch ránách, co se ti přenášejí do auta. Jo a ještě taky : velkej disk->nízkej profil->horší tlumící schopnost gumy, pak cejtíš každej kámen na cestě. Kdepak, na naše rozmlácený silnice nejsou tyhle velký průměry s nízkou gumou žádná výhra ( i když to vyapadá moc hezky).
136L: ma to logiku a nieco podobne mi hovoril aj moj sef, on ma Phaetona a hovoril ze na zimnyh 17" sa mu ide lepsie ako na letnych 19". Poobzeram sa za nejakymi 17" alebo skor 16" co ty na to?
co já na to... nevim, focusem jsem nejel, asi by bylo dobrý to zkusit, zajdi do bazaru nebo autosalonu, najdi si focuse s rozměrem jaký se ti líbí, tvař se, že ho chceš a svez se s ním, pak můžeš porovnávat ( i když to nebude asi úplně dokonalé porovnání, pokud to nebude přímo na tvém voze). Nebo ještě líp, nemáš kamaráda, který by měl vhodný kola danýho rozměru? že by sis je na pár km půjčil na zkoušku... Jinak širší guma taky ubírá vozu na dynamice a jde tíž řízení.
Ja nechapem co vacsina ludi chce mat co najsirsie gumy, najvacsie disky a co najnizsiu pneumatiku...

Podla mna v beznej premavke to skor jazdnym vlastnostiam uskodi ano na okruhu by to pomohlo ale pri normalnom jazdeni budes mat o chvilu tie disky cele oskrete ak nie zohnute ked trafis jamu treba si uvedomit ako to tu uz niekto napisal ze nizsia guma ma horsiu tlmiacu schopnost cize viac trpia tlmice a lahsie rozhodis geometriu viac trpi naprava atd...

Ked budes mat sirsie gumy je to super na suchej hladkej ceste ale pri jazdeni po "kolajach" budes musiet stale korigovat smer a nehovoriac o tom ze budu viac capy a budes mat vacsiu nachylnost chytit aquaplaning

Celkovo scitane jazdny komfort sa ti zhorsi a ziskas tym len design a lepsie jazdne vlastnosti na hladkej ceste....
Na normálních autech jsem si odvodil vzoreček: Každý centimetr šířky každé gumy = 0,1l vyšší spotřeba. Příkla😜 nahradím-li 4 kola šíře 195mm 4mi koly o šířce 225mm, pak to je celkem +12cm šířky a tedy spotřeba vyšší okolo 1 litru na 100km. A pozor taky to míň jede - větší valivý odpor.

Jinak samozřejmě platí vše ostatní, co tady zaznělo (hmoty, pákové poměry, ET....)
Ozi: dakujem to naozaj asi nema zmysel ist do sirky budem sa orientovat na 205/50 ten liter paliva sa mi zda vela za tu srandu. 😒 aj ked sa mi to velmi paci a pocul som ze pekne kola robia auto.
Jeste bych podotknul, ze nehlede na vyssi spotrebu jsou i siroke nizkoprofilove pneumatiky nechutne mastne, coz mnohe svadi k tomu kupovat to nejlevnejsi co vidi. Byt tebou tak tam klidne necham ty 15" a za usetrene penize jedu na dovolenou, nebo si priplatim na lepsi pneu pri pristi vymene.
Peknych velkych kolies sa vzdavat nemusis. Videl som par C-Maxov na 205/50R17 a vyzeralo to dobre, tento rozmer v technicaku nemas? Guma bude len trochu sirsia, pri spravnom vybere rozumne tvrda, cenovo este stale zvladnutelna... Ziskas urcite lepsie vlastnosti na dobrej cetse (a priznajme si, ze az take hrozne to zas v tychto koncinach nie je - s vyminkou ceskej D1 a vacsiny miest sa jazdi po dobrych cestach), kratsiu brzdnu drahu a lepsie zaberove vlastnosti. Ci ti napravy vydrzia 200t alebo 250t km nemusis riesit, pri tvojom najazde sa konca ich zivota aj tak nedockas 😉

BTW rozdiel spotreby nepozorujem ziadny. Rozmer letne vs. zimne: 205/50R17 vs. 195/65R15
Hele brzděte. Já mám na Mondeu letní 225/40R18, Goodyear Eagle F1 a proti zimním 205/55R16 Bridgestone Blizzak LM 25 jsou jízdní vlastnosti daleko lepší. To se na mne nezlobte, ale poznat to musí každý. Komfort o tolik horší není. Musí se ale pořád řídit, koleje nebo sklon silnice se opravdu pozná.

Najel jsem s nimi zatím 40 000 a nápravy drží (pneu také). Na Mondeo 18" vřele doporučuju, na nich se teprve pozná, co Mondeo umí. Sedí to jako motokára. Rozdíl je ...prostě velký, zkuste si to.
K tejto vete

Hele brzděte. Já mám na Mondeu letní 225/40R18, Goodyear Eagle F1 a proti zimním 205/55R16 Bridgestone Blizzak LM 25 jsou jízdní vlastnosti daleko lepší.

Nemozes porovnavat jazdne vlastnosti letnych a zimnych pneumatik ak keby mali rovnaky rozner pretoze zimne pneomatiky maju maksiu zmes a je jasne ze ked je teplota nad 7 stupnov celzia budu sa spravat horsie ako rovnake pneumatiky letne...

toto ma fakt pobavilo

Ziskas urcite lepsie vlastnosti na dobrej cetse (a priznajme si, ze az take hrozne to zas v tychto koncinach nie je - s vyminkou ceskej D1 a vacsiny miest sa jazdi po dobrych cestach)

Neviem sice kde jazdis ale ja som na slovensku este hladku cestu nevidel a v meste urcite nie a tie ceske cesty az na par usekov tiez nie su ziadna slava

Viem o com hovorim mam sportove auto a kazdych 2000 km musim chodit na geometriu....
Luf: tento rozmer mam v technicaku 205/55/R16, 205/50/R17 a 225/40/R18. Mam moznost lacno kupit ti 18", ale asi sa budem tocit okolo tej 205.
Já bych to vyřešil(jetli bych to vůbec řešil) koupením třeba 17ek ale max 205. Kýžený estetický efekt je na světě a nápravy třeba přežijou v poho.

Můj pokus s vážením je ve vývoji. Mám kola 205/55/16. Léto hliník, zima plech. Teď jsem vážil plech a obutej na uplně novejch HANKOOK W300 ICE BEAR = 18,4kg. No a letní kolo (hliník) 17,7.Když se tak clověk zamyslí kolik váží celé auto a kolik z toho váži jenom těch 5 kol, co sebou všichni vozíme, je to docela zajímavý. 😊
Avatar - kostey
kostey
no, to ji tíha...
Jj, je lepší si to promyslet, jestli to za tu parádu stojí. Já koupil blbec auto, který má o 7cm širší gumy a už jsem měnil ložiska. Navíc hluk od kol je větší než od motoru, řízením to tahá a dlažbě se zdaleká vyhýbám nebo se se přeplazím. A už vím, co je aquaplaning. Když jsem vjel při dešti do koleje, kde se držela voda, potřeboval bych místo volantu kormidlo. Spotřebu jsem radši ještě neměřil.
Tovarik:skvely prispevek,uz dlouho jsem se tak nebavil,zejmena to kormidlo je vynikajici..
[odkaz]

Taky jsem se bál nízkého profilu, tohle je rozměr 225/45 R17, až si zjistíš ceny 50% gum, tak uvidíš proč jsem je koupil. Jinak jízdní komfort koncernového kostitřasu to nijak znatelně nezhorší.
Avatar - kostey
kostey
Ozi: vim ze to je vec vkusu, ale podle meho se ty kola k tomu vubec nehodej... 😞
kostey: jak's správně napsal, je to věc vkusu >😁 >😁 😁
Avatar - kostey
kostey
Ozi: to jsem rad ze si na mne hned nevystartoval co si to dovoluju... >😁

Ja se ted docela dlouho rozmejslel, jakej rozmer pneu na coswortha dam a nakonec jsem se rozhodl pro pneu 225/40R17. S autem budu jezdit jen po kvalitnich okreskach, nebo po okruhu. V jinejch pripadech ho budu asi tahat na podvalu.

Porad ale resim jestli mam radsi koupit hliniky od Compomotivu (6ti paprskovy "MO") a nebo od EVO Corse - SanRemo 17"

Nemate nekdo nahodou s temahle rafkama zkusenosti? jaky byste doporucili?
S autem budu jezdit jen po kvalitnich okreskach, nebo po okruhu. V jinejch pripadech ho budu asi tahat na podvalu.

To meni absolutne situaciu...

V tomto pripade si daj na auto disky co najvacsie s co najnizsim profilom a co najsirsie podla predpisu vyrobcu ono by sa mozno dali dat aj sirsie ale tam by sa uz museli robit zasahy do podvozkovych casti atd...

samozrejme zavisi aj v akom pocasi budes na okruhu jazdit ...

najlepsie vlastnosti maju racingove slicky ale zase ked presvihnes limit tak vyletis z drahy "bez upozornenia" auto bude na suchu mat daleko lepsiu prilnavost a casy budu lespie...

BTW. Chodis na okruhy v cechach alebo v anglicku?
Avatar - kostey
kostey
sportcar: No auto zatim nejezdi >😁 takze na okruhu jsem snim jeste nebyl. Na jare by po 2 letech stravenych v garazi melo konecne vyjet na silnice...

Auto je po novym laku, ma nasazene vsechny okna krome predniho, je natazena elektrika, je tam pulka podvozku, je tam navarenej rám, a ted v brzke dobe se tam šoupne motor s prevodovkou (oboje po totalni generalce) ... zbejva mi koupit skorepiny, obrovskej intercooler, zrepasovat turbo, koupit kola a pneu, spravit a nalakovat predni naraznik,...

este chci koupit poradny brzdy, pruziny a tlumice, s tema ale pockam az na leto. to bych ted do jara financne nezvlad. Ted mi jde o to abych se co nejdriv posadil za volant. A k tvemu dotazu ohledne okruhu: pokud budu v Cr tak budu jezdit v Cr. Vypada to ale spis, ze ve sktsku nejakou tu dobu jeste zustanu a tak vezmu kosinu asi sem. Kousek odemne je okruh Dumfermline, takze prevazne budu jezdit tam. Byl jsem se podivat v Anglii na okruh Silverstone a ten se mi moc libil. Tak si asi taky obcas zajedu... Ale uvidime nechci moc predbihat. 😁

zajimaj te nejaky fotky?
zajimaj te nejaky fotky?

Me docela ano.
Avatar - kostey
kostey
No moc fotek jsem v pocitaci nenasel... Nejsou ty fotky moc chronologicky setrideny, ale to je snad jedno, ne?

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

az bude kosik hotovej tak by mel vypadat nejak takhle😒br />
[odkaz]

A co se tyka jeho minulosti tak tohle mi poslal kamarad (minulej majitel)😒br />
Prvni majitel Tveho cosworthu byl chlapek jmenem Vavrinec.

Jedna se o dost zname jmeno v ceskem rallysportu, ikdyz vice uspechu on slavil

s Fiatema Abarth a pozdeji s Lanciema Delta. Ted vlastni retezec

prodejen Fiat a Alfa po Cechach.

Druhym majitelem byl pro me neznamy clovek, ale vlastil ho jenom chvili.

Nejspis to byl nejakej prekupnik.

Tretim majitelem byl Frantisek Votava, jeho dcera s tim autem vyhravala

okruhove zavody tridy N a vrchy. Pred lakovanim byli na

blatnikach videt jeste napisy "mistrine CR - Votavova".

No a pak uz ja a pak Ty.

Koukal jsem ale na net a ta Votavova je vsude psana ve spojeni s Escortem cosworthem... :?:

Nevite jak to s tou Votavovou bylo?

Jo a dulezita vec nakonec: Cokoliv je na tom aute udelano a nebo se jeste udela tak neni moje prace. Na aute pracujou moji hodne dobri kamaradi. Ja jen makam jako blbec v praci, a cpu do toho komplet vsechny uspory.
Pekne auticko

citujem " este chci koupit poradny brzdy " toto urob ako prve aby sa Ti nestalo ze s tym novym silnym motorom neubrzdis...

Silversone je super okruh ale bohuzial zatoal som na nom jazdil iba na playstatione >😁

V reale cechach som bol jazdil na moste a v brne....

a v nemecku na malom hockenheime a na nurburgringu nordschleife...uz sa necudujem ze ten nurburgring nazyvaju zelene peklo...

Az Ti bude auto jazdit a budes si chciet urobit pekny vylet tak sa vyber na ten nordschlefe je to drahe ale stoji to za kazdu minutu korunu alebo v tvojom pripade libru 😁
Avatar - kostey
kostey
sportcar: jo brzdy ty sou dulezity. taky bych je chtel koupit hned jako prvni vec, ale nez je koupim tak stejne to auto nebudu vubec trapit. V motoru je 90% dilu zbrusu novych,(to same prevodovka) a tak to budu nejdriv chvili zajizdet. Navic neumim s takhle silym autem jezdit, takze budu zacinat pomalu. Mel jsem naplanovano koupit AP Racing 6pot s 330mm kotoucema, ale kdyz jsem se tu o tom jednou zminil tak mi tu vsichni tvrdili ze to auto bude mit prebrzdenej predek. Pritom vetsina kosin tu vozi ve predu pesne tyhle 6ti pistkove AP racingy a vzadu standartni kotouce s vnitrnim chazenim, a jednim pistnem... Tak si to nechavam projit hlavou.
Vypadá to dobře..., jen tak dál, a pak nezapomeň zveřejnit další fotky, až budou!
sportcar - to je mozno pravda, ked jazdim Fabiou alebo Oktaviou, nestacim sa cudovat. Ale sukromne auto mam francuza a v tom sa da na 17 kolesach prezit aj ceska D1. Na geometriu po 80t najazdenych km pojdem, doteraz ale nebolo potreba (neni potreba ani teraz, ale pre istotu...)
luf: Jasne francuzi maju nastaveny podvozok na pohodlnu jazdu cize tam geomertia az tak netrpi... inak s geometriou je to tak ze pokial nejazdis sportovo tak si ani nevsimnes mesie odchylky auto iba trosku horsie drzi v zakrutach cize pokial naozaj jazdis pokojne tak to nemas ani ako zistit..

a pokial sa ti dari uspesne vyhybat jamam moze Ti geometria vydrzat naozaj dlho... ale samozrejme na spravnu geometru maju vplyv aj capy silentblocky atd... Cize po 80 tisicoch km je to viac ako na mieste ..

inak by sa malo chodit tak raz za 20 tisic km ... ale to nie je predpis iba moje odporucanie v pripade tvrdeho podvozku aj castejsie ...

ak trafis hlboku jamu aj hned 😄

Ak by si mal vacsie problemy s geometriou tak by sa ti nerovnomerne opotrebovavali pneumatikypripadne by si nemal rovno volant...
Mam auto podobneho vykonu, povodne 205/55 R15... neznackove disky, skarede, bolo nutne kupit nieco lepsie.

Moja skusenost: Kupil som disky BBS RX a naozaj kvalitne pneu BS 225/45 R17. Auto drzi ovela lepsie (pre bezneho smrtelnika s pudom sebazachovy problem dostat sa do kontrolovaneho smyku, nieto do nekontrolovatelneho), ovela lepsie vyzera (kolesa fakt robia auto), posilovac riadenia nie je robeny na taku sirku (viacej sa namakam), auto nema rado vyjazdene kolaje, citit viacej nerovnosti (+ zvacsene opotrebovanie naprav), spotreba stupla zanedbatelne o 0,5l/100km a zhorsila sa akceleracia (co ma se*ie najviac).

Po tejto skusenosti by som znovu kupil R17, ale pneu siroke iba 205. Tie 225 drzia na ceste az moc dobre a okrem gripu zhorsili vlastnosti auta.
zmulin
Hm,tak zatim tu skoro všichni porovnávali zimní balony-víc měkčí gumy s letníma nízkoprofilama-zhruba stejně gumy,jenom tvrdší a širší.

16-17" bych tam klidně dal.Těch 18" už se mi zdá trochu úchylárna.Žrát to bude trochu víc i tak,ale ne o tolik.Některý menší díry naopak přejedeš bez povšimnutí,jinak to bude drncat trochu víc.

Co se týče aquaplainingu a vyjetejch kolejí,tak to je na rozhodnutí každýho soudruha,ale řídit a přemejšlet u toho se musí snad u každýho auta...... 😉
s tym chodenim na geometriu po 20tisic som to myslel ako na kontrolu geometrie
mal by som este jednu otazku: je mozne na disk 8x17" dat aj rozmer 215 ( 205 sa mi uz zda primala )?
18" s profilovým číslem 40 mám a jsem i na našich silnicích hodně spokojený. Většina by je nepoužila, ale nemá je. Je tu ještě někdo, kdo tento profil používá a napsal by vlastní praktickou zkušenost?
Jezdil jsem s půjčeným Volvem S40 na 30% gumách na 19´´ ráfcích! Ani na velmi kvalitních cestách se s tím nedalo jezdit rovně: bylo nutno "neustále řídit" (na zlomek vteřiny přestat korigovat směr znamenalo okamžitě ztratit kýženou trajektorii), ale hlavně se s tím nedalo jezdit rychle ani v zatáčkách - vnějšími okraji předních ráfků jsem narážel na povrch vozovky (ale co, stejně už byly hodně dorasované...).
zmulin
Na S40 snad ani 19" povolený nejsou,čí to proboha bylo?
Bylo to soukromé servismana od Volva, který mi to půjčil namísto služebního S80 zanechaného v servisu na opravu. Rovněž pochybuji, že to vůbec bylo "povolené", ale byl jsem rád, že nemusím zpět městskou dopravou.
zmulin
Hm,to se fakt už člověk nemůže divit,že celkem velká část národa občas mele kraviny,když přejímaj moudra od pitomců co si dokážou zprasit vlastní auto.... 😢
Ja mam na aute 225/40 R 18 Y vpredu a 255/40 R 18 Y vzadu prakticke skusenosti som napisal vid nizsie ale mozem povedat ze velmi spokojny nie som...
Avatar - kostey
kostey
sportcar: povez, co mas za auto? takhle veliky kola a pneu na autech jen tak nebyvaj...