Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

100 komentářů

Ahojte,

mam novy ford mondeo kombi, najazdene cca 1200 KM a mam taky maly problem.
Na vodicovej strane sa mi bud z niektorych dvery alebo stredoveho stlpika (neviem to lokalizovat) ozyva take cudne praskanie alebo alebo pukanie. Je to pri prejazde malymi nerovnostami ale aj pri pridani a pribrzdeni. Neviem to presne lokalizovat.

Vie mi niekto s tym pomoct. Je to moj prvy ford a predtym som sa s takym nicim nestretol. Ak nie budem musiet skocit do servisu, ale predtym by som rad zistil ci to nie je nejaka blbost.

Auto je inak super.

Dakujem za pomoc
Ahoj, mám taky nový MONDEO, asi 200 km najeto 😄 Na to vrzání se zaměřím, ale měl jsem před tím C-MAX a tam to byla velká bolest. Vrže to v těsnění dveří a v létě to bylo total 😢 Doufal jsem, že u MONDEA takový problémy nejsou. Budu pozorovat, ale zatím nic, jsem jak děs na každý zvuky.... V servise mi tenkrát na C-MAXE řekli, že to FORD ví, ale bohužel.... 😒
Zatial dakujem aspon za prispevok.

Ak nieco zistis budem vdacny za kazde info a radu. Skor ako pojdem do servisu by som rad vedel ci sa nejedna o nejaku blbost lahko odstranitelnu aj bez servisu a rozoberania dvery (dufam, ze nebude treba).
Ahoj, tak už jsi na něco přišel?
Avatar - superkutil
superkutil
Radomir007: Jaký byl přechod z C-MAXe na Mondeo? Uvažoval jsem o přechodu z Mondea MKII na C-MAX nebo S-MAX ale u C-MAXe jsem zkončil na tom, že je hodně krátký kufr a S-MAX mi připadal moc velký a těžký. Jinak mi C-MAX připadal lepší jak Mondeo. Nemáš problémy s nízkým posezem v Mondeu?
Přechod ze C-MAXE na nové MONDEO, je fakt znát, je to jak když přesedneš z užitkáče do limuzíny, ber to v uvozovkách, ale cejtim to tak. Chtěl jsem jít i do S-Maxe, ale nevešel se mi na parkování. Nový MONDEO oproti C-MAXOJ jde strašně lehounce ovládat, řazení, stahování oken, zavírání dveří, i ta jízda je podstatně pohodlnější. Bál jsem se i toho posedu, ale naprosto v pohodě...
Avatar - superkutil
superkutil
Radomir007: Hm, mám Mondeo z roku 2006 a pokud se svezu novým C-MAXem, tak mi připadá, že v C-MAXu jde všechno zlehka proti Mondeu. Takže je to asi otázka vývoje víc jak modelu. Mě jde ztuha volant i řazení. Kamarád má nový Scenic a tam jde taky všechno mnohem víc zlehka, volant jde jedním prstem a řazení je přesné. Takže asi opravdu je to otázka vývoje. Ten S-MAX mě taky hodně lákal, ale je hodně široký, vysoký a těžký. Měl jsem pocit, že s ním motor nedokáže hnout. Ale nové Mondeo bych nechtěl, je na mě moc robustní a má moc malá okna. Mě hlavně vyhovuje vyšší posez, v Mondeu mám pocit že sedím na zemi.
Mám nové Mondeo(kombi, TDCI 125k.) 14 dní, najeto 1200 km. Zatím nic nevrže, nepraská, neskřípe. Motor celkem slušně táhne. Takže jediné, k čemu mám výhrady, je spotřeba 7,5 l/100km. A taky si nemohu zvyknout na krátkou prodlevu, kterou má motor při sešlápnutí plynu v oblasti 1700-1900 ot/min., než se opře do tahu. Jak jste na tom se spotřebou vy?
Po 1200 km nevrže žádné auto, to mi nevrzal ani Oltcit z 89 roku :-! Spotřeba je v relaci, časem možná klesne, ale moderní nafta s DPF není symbolem EKO motorů. Já mám asi 142 k a je to nachlup stejná spotřeba dost svižným tempem.... také je zima a bufík u studeného přitápí.Neřeš to, dobrý. :yes:
Ahoj,

no bol som s tym pukanim/praskanim v servise a aj to poculi, ale nevedeli to identifikovat co to je. Nakolko nevedia co to je nemalo zatial zmysel to dohadovat na rozoberanie dveri. Ako som povedal nie je to ziadna katastrofa, len to cloveka trosku serie. Navyse mi zacina rezonovat - vrzgat stredovy panel. Dufam, ze to je uz koniec neprijemnostiam ak je to mozne takto chapat. Je aj mozne, ze som vychytil nejaky nepodarok alebo, ze som moc citlivy.
Ahoj, citlivej nejseš. Začalo mi to dělat taky, jak ve dveřích, tak ve středovým panelu při průjezdech nerovnostmi nebo při zátahu 😒 C-MAX to dělal,tam jsem to vychytal,ale tady nevim jak, když to je někde uvnitř pod panelem 😢
Nuz ak nieco zistis daj vediet, budem vdacny. Rad by som to odstranil. Inak je auto super.

Ozaj ja mam po cca 2,500 KM spotrebu 6,9 (2.0 TDCi, 140 k)- 60 percent jazdav meste a 40 mimo.

Pekny vecer
Avatar - superkutil
superkutil
U TDCI záleží na těžké noze. S 2.2TDCI jsem schopný jezdit za 6 i za 8litrů. KDyž bylo auto nové, jezdilo za 7,5 po 30tis.km když se mírním tak jezdím za 6,5litru. 40% město, 40% dálnice a 20% mimo město.
to praskanie moze byt z tesnenia dverí jak sa pruzi karoseria. lahka pomoc namazat tesnenia dverí klasickym silikonom -nie suche mazadla a uvidis o 100% lepsie.Mam to vyskusane u Renaultu
Keby to bola pravda bol by som rad ale b ohuzial to nie je pricina. To som si aj ja myslel - uz som to vyskusal a nic.
Je to trosku iny - naozaj kovovy zvuk.
Mam pocit, ze som zistil co to praska - je to z vysokou pravdepodobnostou spodny umelohmotny kryt stredoveho stlpika(ciernej farby). Len neviem ako to odstranit.
Myslíš tím B sloupek mezi dveřmi nebo středovej panel, jak je rádio? Já se na to o víkendu vrhnu a uvidím. S tím silikonem na ty dveře jsem to zkoušel už dříve a taky to nepomohlo ;-\ Pokud něco zjistím, určitě napíšu. Je to protivný a takhle drahý auto by to fakt nemuselo dělat 😢 Pátrání zdar 😉
Myslel som B stlpik, ale po vecernej jazde uz som si az nie taky isty. Co sa tyka stredoveho panelu naozaj neviem co rezonuje. Neviem, nieco mi hovori, ze aj keby som to dal do servisu aj tak by s tym nic neurobili. Asi by bolo dobre vediet ako sa to da rozlozit.

Ak nieco zistis daj vediet. Dakujem
Moik
Já mám MAXe a o Mondeu 2006 jsem ani neuvažoval a Mondeo 2007 mě odradilo strašlivou, Passatovskou odtažitostí. MAX je mnohem zábavnější. Mondeo popsali kdesi v testu pro mě trefně: super vzhled, kam šáhneš, tam je ovladač, kterej hledáš, motor táhá jak pilka, v zatáčkách neuvěřitelně sedí, tak se vrhneš do pár vlásenek, vystoupíš bouchneš dveřma a nic, žádný emoce, radost, nic. Mondeo tě dokonale izoluje úplně od všeho.
A to není pro mě.
No dakujem za prispevok, ja som tiez chcel S-Max ale nejako mi ho nevedeli dodat (bolo tam uplne vsetko - koze s full elektrikou a pametami, ...)a po 6 mesiacoch ma presla trpezlivost, nahodou jeden zakaznik odmietol Mondeo Titanium X, atak som to zobral. Je to v podstate to ite auto. Vizol som sa v tom aj v tom a je to tak. Ziany rozdiel, mozno v extremnyc situacich mondeo viac podrzi nakolko ma nizsie tazisko ale inak je to zhodny voz s inou kapotou.

No ale moc si nam s tymi pazvukmi nepomohol.
Avatar - superkutil
superkutil
FordMondeo: Teda nevím jak můžeš říct, že Mondeo a S-MAx jsou v podstatě stejná auta. Jel jsem v obou a v Mondeu je člověk utopený, nad hlavou je málo místa. Naopak v S-MAX je obrovský prostor do šířky i výšky, výborný výhled dopředu (snad až na problematické přední sloupky), velký kufr, příjemné nastupování atd. Mondeo bych nebral, S-MAX všemi deseti.
Avatar - sybokcz
sybokcz
Pokud ctu dobre, tak se mluvi o interieru, ten je z S-Maxu a Galaxy az na par drobnosti prevzaty a o jizdnich vlastnostech, ktere jsou podobne - stejny podovozek. Posaz a pocit za volantem jaksi vyplyvaji z charakteru obou vozidel, coz byl jiste zamer konstrukteru (cti a uvazuj).
Avatar - superkutil
superkutil
Nevím jak ty, ale já čtu😒br />
Je to v podstate to ite auto. Vizol som sa v tom aj v tom a je to tak. Ziany rozdiel, je to zhodny voz s inou kapotou.

Mě teda Mondeo a S-MAX shodné nepřipadá. Podle mě je mezi sedanem a MPV dost velký rozdíl. A pokud mluvíš o interiéru, tak třeba v zadních sedačkách, ve výhledu, v páce brzdy, v úhlu volantu, v posezu řidiče, ve špinění oken, v ohřevu interiéru atd.

Pro mě je třeba obrovský rozdíl v nastupování a vystupování. Já jsem obětoval prostor S-MAXu za zrychlení a jízdní vlastnosti Mondea a dnes už bych to neudělal a klidně bych si na S-MAX počkal.
Prepac, urcite v detailoch su rozdiely, ale neviem ci si naozaj sedel v oboch autach, lebo pre mna je to jednoducho to iste. Samozrejme ty mozes mat iny nazor, a ja ti ho neberiem, ale prosim nepresviedcaj ma, ze ten tvoj je jediny spravny.
Precitaj si co o autach hovori priamo vyrobca a aj tam uvidis, ze to nastavanie, ak nie je indenticke, je velmi velmi blizke.

To je z mojej strany vsetko k tejto teme. Rad by som pokracoval, ak je mozne, v diskusii na temu odstranenia pazvukov. Dakujem
Avatar - superkutil
superkutil
FordMondeo: To bylo určené pro sybokcz. Já ti neberu, že ti ty auta připadají stejné. Taky tě nechci přesvědčovat o něčem jiném. Jen mě překvapilo, že ti připadaly stejné.

Seděl jsem v obou a i s oběma jezdil a pro mě je každý úplně jiný. 😄 Možná, že vržou oba dva stejně. >😁
Uz sa ti podarilo zistit co to moze byt????
O víkendu jsem promazal co se dalo a nic moc zlepšení 😢 Dal jsem požadavek na FORD pobočku, tak uvidím. Včera mě napadla ještě jedna varianta promazání přímo na dveřích, protože to dělá, jen když jsou dveře zavřené, ale bohužel mě sklátila nemoc a tak ležím v posteli a tak MONDÍK
😉 odpočívá. Jak něco zjistím, hned dám vědět a kdyby náhodou jsi zjistil něco ty, napiš. Věřím, že se to zadaří. Jsem z toho auta unešenej, ale tohle mě štve a kór já, kterej slyší každý vrznutí a písknutí...... 😒
Ja sa tiez pokusam ale zatial bezvysledne. Nie som si isty ci to je vo dverach. Stale zacinam mat viac a viac dojem ze to je nieco v stlpiku a stym bude bude treba ist do servisu. taktiez ma stve to vrzanie stredoveho panelu. Naskor som myslel, ze su CD v changery ale nie. Strasne ma to stve nakolko tiez pocujem kazdu blbost. Auto je inak super.
Ahoj, ak budem nieco vediet urcite sa ozvem.
Tak, zda sa mi, ze sa midarilo vyriest jeden z vrzgajucich problemov - stredovy panel. najskor som vytriekal strbiny teflonovym spejom a nic. vcera som pouzil WD-40 a zda sa, ze je vsetko ok (dufam). Ale problem s dverami alebo B stlpikom pretrvava aj nadalej.
Já to všecko vystríkával silikonovým sprejem a nic moc 😒 Zkusím tu WD-40 a zkusím ji na ty dveře. Myslíš štěrbiny kolem rádia? A dával jsi tam toho decentně nebo jsi tam pořádně stříknul? Mám právě strach, aby to nenateklo někam kam nemá 8-s Já pořád bojoval s bacilem, tak jsem se chystal na zítřek s tím něco porobit. S těmi dveřmi jsem to už řešil na C-Maxe a někdo mi říkal, že mu vyměnily tna záruku těsnící gumy a byl pokoj. Dal jsem požadavek na FORD a uvidím, jak se k tomu vyjádřej. Jak něco, hned Ti napíšu. Jinak díky moc za radu.
Ja som to okolo radia nestriekal, iba d krajnych strbin (hranica cierna - strieborna)a hlavne v dolnej casti (cca z polovice), lebo sa mi zdalo ze to vychadza prave odtial. No a snazil som sa decentne.
Neverim tomu ze to budu tie tesniace gumy. Ja som to skusal tiez natierat kde cim aj tymto WD40 a nic. Ked som kupoval auto, povodne som chcel s_maxa a predvadzacka vrzgala - natreli to teflonovym sprejom a bolo po vrzgani. ja mam stale viac a viac dojem ze je to nieco v B stlpiku alebo zamky dveri.
Tak pane, budeme slavit >😒], už jsem na to přišel !!!! Středová konzola - jsou tam na každý straně trojůhelníky - jsou to krytky. Vyloupneš je a na každé straně jsou dva šroubky - odšroubuješ a vycvakneš celej středovej kryt. Tam kde se kryt dotýka šasi auta, tam jsem nalepil kousky samolepícího filce, tudíž se kryt malinko napruží a je to pohoda. Když se kryt oddělá, tak na protikuse je ještě těsnící guma - tu jsem pro jistotu máznul malinko vazelinou. Jak zas budu mít malinko času, vrhám se na dveře >😁 Jinak jsem koukal na středy ve stříbrným provedení a ty jsou míň náchylnější na skřípání, já tam mám totiž palubku ve dřevě. Tak hodně štěstí!!!
Super.Ja mam strieborny kryt. Su to tie trojuholniky na vrchu? Ja tam na lavej strane mam tlacitko startovania.
Ako sa tie trikuholniky dajy vyluput a ako cely kryt? Aka je spravna technika?

DAkujem za radu
Ano, jsou to ty trojůhelníky. Opatrně je vypáčíš plochým šroubovákem - jsou jen na zacvaknutí a pod nima jsou šroubky. Odšroubuješ je a zbytek panelu je jen na zacvaknutí. Tak v místech, kde to drží, opatrně šroubovákem vycvakni. Držím palce 😉
Tak dnes som bol v servise s tym pukanim a praskanim. Povozili sme sa a tak ako som predpokladal, prijimaci technik si myslel ze to je sterdovy stlpik. Doslo k rozobratiu, bola tam uvolnena jedna spona. Doslo k zlozeniu a nic. Problem nebol odstraneny. Nakoniec je dost dobre mozne, tak ako to je v pripade Cmaxov a focusov, ze to moze byt aj z dovodu bodovych zvarov. Dufam ze nie. No noc pokracujem v patrani.
Ještě jedna rada na to popraskávání ze středového panelu. Nedotahuj pak ty šrouby, jen zlehoučka a pak je to 100% 😄 Na ty dveře se asi budu dívat teď o víkendu...... Ono to totiž fakt dělá, když se karoserie hýbe, ale jak pootevřeš dveře, zvuk je pryč. Mám nějaký podeření, ale uvidím až s tím vyzkouším něco udělat. Už jsi dělal ten panel? Pokud se Ti nechce moc rozebírat, zkus jen povolit šroubky - napětí v plastu se uvolní a nepracuje to tolik.
zatial nie. nemal som dost casu. ale urcite to casom vyskusam
Tak už to mám !!! Je to v zámku dveří, pořádně ho promazej vazelinou a hlavně ty plošky okolo - černý plast a dveře si ani nevrznou 😉
jarjarbinks
já jsem měl v novém galaxy asi před rokem a půl taky divné praskání nad hlavou vlevo, nakonec v servisu rozebrali strop a přišli na to, že patrona od stropního airbacku se obírá o karoserii a při přejezdu nerovností nebo při náklonu karoserie to osebe dřelo nebo bouchalo, takže patronu odtáhli dál od karoserie a v poho.
Skusim, ale neviem ci to v mojom pripade pomoze, nakolko v servise mi to uz prestriekavali nejakym specialnym mazivom a nepomohlo to. Aku vazelinu pouzivas???
Pozor!!! není to v těsnění dveří na 100%, ale v těch zámcích ve dveřích. Pokud si nebudeš jistý, tak mi napiš na email R.Maly@click.cz nebo ICQ 193-831-964 a já Ti to vyfotím a pošlu. Dost jsem si s tím vším vrzáním pohrál a teď je to radost sednout do toho ticha a poslouchat jen ševelení motoru, žádný vrzání, skřípaání a další pazvuky, je to prostě pohoda 😉 Středovej panel s přibývajícíma teplotema směrem nahoru začal jakoby opět něco naznačovat, ale rázně jsem to doladil a je klid. Kdyby něco, rád Ti pomůžu.
Zdravím všechny, úplně sem nezapadám nemám Mondeo ale Smaxe.
Problémy s vrzáním mám ale úplně stejné, vržou dveře na nerovnostech. Když je pootevřu přestane to, z toho jsem usoudil že to dělá tesnící guma, když ji namažu hodně se to zlepší ale za dva dny je to zpět at mažu čím chcu. Vyzkouším ten zámek jak zde radíte. A taky praská v palubce kolem rádia nebo topení stříkal jsem to WD 40 ale nepomohlo to, chce to rozebrat, ale nevim jak na to. Tak jsem je poprosil v servisu at ten stredovej plast vydějí že budu jezdit bez něho a testovat. Řekli mi že to nejde že by ho museli ulomit. Jsou to ***i. Jezdím s tím už dva roky tak si začínám zvykat.
No ten stredovy panel sa ani neda vyriesit. Ja som ho mal uz rozobraty niekolko krat, robil vsetko mozne - podlepenia, mazania a vrzga stale 😢 😢
Je mozne tu spodnu cast panelu (kde je popolnik) nejako rozobrat bez toho aby sa vypacili vrchne trojuholniky alebo je to nutne? Uz som zizstil po strasne dlhom case co mi to vrzga.
Urcite su tam iba tieto 2 skrutky. Mne to drzi aj dole (kde je klima) a nedari sa mi to rozovrat. Nemozes mi poradit ako to rozbrat????

Dakujem
zdenek5
Ahoj.Chci koupit nové mondeo s počítačem Ford Convers+ a dotykovou vestavnou navigaci Ford.Bohužel vše je němčině nebo v angličtině.Nevíte zda lze do systému nahrat češtinu?Ve FORDU nikdo není schopný poskytnout žádne info.Za jakoukoliv informaci díky.
Ludia, mam nove Mondeo 2.0 TDCI (najazdene 3500km) a dnes rano som si vsimol, pri parkovani, ze pri nizsich otackach motor zacal dost vyrazne hucat. Ten isty motor mam v Peugeote 407 a tam to rozhodne nerobi. Nemate niekto podobnu skusenost? Je to problem alebo je to bezne?
Jestli Ti to jde z pravé strany, tak to dělaly i některý S-Maxi a v servise pořádně nevěděli co s tím. Každej servis je jinej, tak kdyby ve tvým věděli co a jak, tak dej vědět. Jinak to dělá jen při studeným motoru a když trošku mrzne...
Neda sa povedat ze to islo z prvaj strany. Ani motor nebol studeny, bolo to po prejdeni cca 10 km, cize zohriaty a teplota vzduchu bola okolo 10 stupnov. Proste pri nizkych otacka - cuvanie a aj na volnobeh tak 1200 az 1500 to vyrazne dunelo.
zdenek5
Ahoj.Chlapi prosím o radu jaký motor koupit do nového mondea,zda 2.0 TDCi,nebo 2.2 TDCi.Cenový rozdíl cca 20000 kč. Mám octávii 1,9 takže zkušenosti s fordem nemám.Dík
Avatar - superkutil
superkutil
Mám Mondeo 2.2TDCI předchozí model. Motor má 114kW a pro běžné ježdění je až zbytečně silný. Pro ostrou jízdu a předjíždění je akorát (někdy na hranici), ale pro české poměry stačí.

Nový motor 2.2TDCI má 129kW a hlavně lepší průběh momentu (vydrží do vyšších otáček), takže tento motor je pro hodně ostrou jízdu. Motor 2.0TDCI má 103kW a je pro normální jízdu dostačující.

Pokud jsi měl Oktávku 1.9TDI 77kW, tak podobné chování bude mít Mondeo s 1.8TDCI 92kW.

Takže záleží na tom, jak chceš jezdit, ale pokud v rámci předpisů tak 2.0TDCI plně stačí.

U 2.2TDCI počítej se spotřebou ve městě tak o 0,5-1 litru vyšší jak u 2.0TDCI, mimo město bude stejná.

Pokud vycházím z přehledu předchozího modelu který měl motory 2.0TDCI 85kW a 96kW a 2.2TDCI 114kW, tak rozsah spotřeb jednotlivých vozů je velký, od 6-8litrů, ale není výrazně závislý na objemu motoru.

Pokud tě spotřeba netrápí, tak jdi do 2.2TDCI, užiješ si s ním mnohem víc zábavy. 😉
zdenek5
Dík za radu.Pujdu do 2,2TDCi snad to bude stát za to.
Avatar - superkutil
superkutil
Dej vědět jak to jezdí, mě se motor rozjel až po ujetí 25000km. A doporučuju motor hodně točit, jinak bude líný. Neděs se spotřeby přes 8,5litrů, sleze časem na 7,5litrů.
zdenek5
Vědět dám,ale chvíli to potrvá protože dodací lhůty FORD ČR 4-5 měsíců, FORD AUTOBUCH 3 měsíce.Prostě super termíny.
Avatar - superkutil
superkutil
A to je problém toho motoru 2.2TDCI nebo Mondea jako takového?

Že by VW polevil? Koukal jsem v Praze na Jarově, že tam je hodně ležáků Passatů. Respektive je tam hodně ležáků celkově. >😁

Někde jsem totiž narazil na článek, kde psali, že motor 2.2HDI (myslím, že má něco společného s 2.2TDCI) je tak super, že ho chtějí všichni výrobci Off-road a SUV a MPV, hlavně ti z východu, že Peugeot musel postavit novou továrnu jen na motor 2.2HDI a 2.7HDI a stejně nestačí pokrýt požadavky.
zdenek5
To je problém jakého koli mondea ve výbavě Titánium X a S,které si zadáváš do výroby. Na motoru nezáleží.
Tak a dnes mam novu skusenost Po najazdeni cca 5700 km mi moj novy tatos (2.0 TDCi) oznamil ze "Service Oil". Inymi slovami povedane, ze je potrebna vymena oleja - zevraj je to SW vada ale je potrebne vymenit olej aj prehrat SW. Objednal som sa a na buduci tyzden vo strvrtok mi to dufam odstrania.
nemá náhodou tvůj tátoš filtr pevných částic? Tam, pokud jezdíš hlavně kratší trasy, tak v důsledku aktivního čištění filtru jde podle vyjáfření forda nafta do oleje a olej se musí měnit předčasně, ŘJ to hlídá a podle nějakého algoritmu vypočítává stupeň znehodnocení oleje v závislosti na počtu proběhlých aktivních čištění filtru pevných části.
Ano, mam. Ale po 5600 KM sa mi to zda pri standardnom 20000 KM intervale trosku skoro. A neda sa povedat ze jadim len kratke trasy. A ani tie kratke nie su take kratke.
Ale v servise sa vyjadrili, ze to je chyba SW.
Když jsem se s tím setkal poprvé, taky se mi to nezdálo. Ale viděl jsem na vlastní oči interní fordi dokument (z ledna 2006), který to celkem detailně popisuje. Řešili jsme to letos tady [odkaz] (a jen 3000km po výměně oleje).

Dej vědět, jak to bude jezdit po té opravě SW.
Tak dnes mi nahrali novy SW a vymenili olej a som zvedavi ako to dopadne.
Popis, ktory som dnes dostal sa zhoduje s prispevkami v tvojom odkaze, len sa mi to nejako nezda, nakolko okrem noveho Fordu Mondeo som jazdil a manzelaka stale jazdi Peugeot 407 s tou istou motorizaciu a filtrom pevnych castic a tam ziadne problemy neboli. V pohode som prejazdil 30000 a isiel som na prehliadku. Jednoducho tomu nerozumiem.
Vazeni,

nema niekto navod ako rozobrat zadne (s roletkou) a predne dvere na novom Ford Mondeo?

Dakujem
zdenek5
Moje dojmy z nového Mondea 2.2 titanium x kombi.Po ujetí 15000 km,jsem apsolutně unešen.Jízdní vlastnosti jsou proti oktávce,kterou jsem dříve jezdil nesrovnatelné.Podvozek je spíše nalazen na sportovní jízdu kola 17,po přezutí na zimáky, dal jsem 16, je jízda o hodně konfortnější.Motor 2,2 TDCi je až moc výkoný,ale v krizových situacích k nezaplacení.Spotřeba podle počítače po 15000 km 6.4 .Proti oktávce o litr víc.Příště bych asi šel do slabší 2.0.Bi xenony jsou dost dobré včetně rosvícení bočního světla při natočení kol.Připadá mi to dost geniálně jednoduché a funkční,než složíté natáčení světel.Dotyková navigace propojená s palubním počítačem Convers+,včetně Bluetooth funguje bezvadně,až na tu češtinu která tam prozatím není,což mně dost mrzí.Asi nejsme pro Ford dost zajimavý trh.Sedadla jsou dost pohodlná ,ale chybí mi el.nastavení bederní opěrky.jinak je el.nastavitelné v 8 směrech.
Avatar - superkutil
superkutil
zdenek5: Ta spotřeba je ve městě nebo mimo? Podle papírů má nové 2.2TDCI 129kW vyšší spotřebu než moje starší 2.2TDCI 114kW a mám lehčí Mondeo a jezdím za 7litrů. Slabší motor bych nebral, nevěřím, že bude spotřeba nižší. Mám Xenony na MKIII a mají hodně malý průměr reflektoru a tak se špiněním rychle ztrácí svítivost. To nasvěcování do boku je skvělá věc! V novém Mondeu se mi líbí sedačky. 😄
zdenek5
Manželka s tím jezdí deně do práce ,po městě deně cca 20 km.Já si to beru 4-5 krát měsíčně Brno nabo Praha.Jsem z Hranic.Počítač jsem ještě nenuloval.Když to mělo najeto 800 km,tak jsme jeli na dovču do Itálie celkem 2880 km ve 4 lidech.Spotřeba do Itálie 7.3,spátky to spadlo na 6.8.Ty sedadla jsou doopravdy skvělé i zadní.Zadní sedadla mně sklamaly v S-MAXU,jsou tvarovaná pro 3 osoby a když máš 80KG a víc tak se tam moc pohodlně necestuje a to mně odradilo od koupě S-MAXU.
Avatar - superkutil
superkutil
zdenek5: Tak to jo. Chorvatsko jsem jel za 5,5 litrů. Hodně záleží na rychlosti. Jak rychle jezdíš po dálnici? Prý ta tvoje 2.2TDCI hrozně žere při rozjezdech. Ten S-MAX mi připadal hodně prostorný, ale je pravda, že vzadu nejezdím. Potřebuju velký kufr a u Mondea je málo vysoký. To i stará Laguna ho má o 15cm vyšší. S-MAX má kufr jen o 6cm vyšší jak Mondeo. Ale jinak je S-MAX moc pěkný a vyšší posaz je k nezaplacení. 😄
impaler
To elektricky stavitelné sedadlo - má to aspoň u řidiče konečně paměť? Já to v MKIV nemám a berou mě mory, když mi to někdo rozhasí. Servisní techniky bych vyloženě liskal, kvůli těm pár metrům za volantem. Trvá mi pak půl dne, než se zase najdu...zlatý koleje dopředu dozadu ve škodárně. 😄
zdenek5
Sedadlo pamětˇmá i včetně zrcátek,dokonce každé dálkové ovládání si pamatuje svoje nastavení.Tak když si auto otevřu svým dálkáčem tak se mi sedadlo a zrcátka nastaví samy.Po dálnicích jezdím hodně na tempomat ,rychlost nastavuji na 140km/hod.Je fakt,že při rozjezdech momentální spotřeba ukazuje neskutečné čísla,ale to mi ukazovala i oktávka,tak tu spotřebu posoudit nedokážu.
Avatar - superkutil
superkutil
zdenek5: Mám verzi 2.2TDCI EURO4, tak by mě zajímalo, zda je na tom tvoje Mondeo líp. Udělal jsem totiž zkušenost, že když jedu lehce s plynem a s otáčkama mezi 1500-2200ot a do rychlosti 100km/h, tak se dá jezdit mezi 5-5,5litru. Ale jakmile se otáčky pohybují mezi 1700-3000ot a rychlost nad 100km/h, tak mi jde spotřeba rychle nahoru. Vím, že kolega s Oktávkou jezdil za 4,5-5litrů, ale nevytáčel to. Ale u TDCI tu někdo psal, že pod 2000ot mají vyšší spotřebu, jak nad 2000ot. Motor 2.2TDCI je super, ale ta spotřeba je hodně vysoká a je divně závislá na stylu jízdy. Někdy jedu v pohodě a jsem na 6,5litrech a jindy na to šlapu a jsem taky na 6,5litrech.

Nemáte někdo u TDCI zkušenost, zda je lepší více plynu a nižší otáčky nebo méně plynu a vyšší otáčky?

Co se týče PP, tak můj model okamžitou spotřebu nemá (i když se Mondeo do některých zemí s ní dodává). Ale stačí, když stojím někde na světlech a vidím, jak jde průměrná spotřeba nahoru.
RADEK1
Tebe ta spotřeba nějak trápí. >😁 nas..u tě moc když ti řeknu , že jsem jel švícarsko a francii cca 400 km se spotřebou 4,8 L ? jel jsem to na hranici limitu a možná i malinko rychleji. jízda po D(160km/h) a ČR(150km/h) tuto spotřebu zvedly na 5,7. vše dle P.P. to jen tak litr sem litr tam co na tom záleží? 😉
Avatar - superkutil
superkutil
RADEK1: Ne že by mě ta spotřeba tak trápila, ale nechci do auta rvát víc než je potřeba. Vím, že se dá jezdit pod 5 litrů, občas se bavím a už jsem se dostal i na 3,9litru, ale hodně už záleží na krajině. Těch 4,7 věřím, ale je to nuda. Po dálnici mi to vyleze jamile jedu víc jak 100km/h. Celkový průmr za dobu auta mám na 7,1 ale to jsem koukal, že ty taky. Podle webu v průměrné spotřebě není rozdíl mezi 2.0 a 2.2, jen někdo jezdí za málo a někdo za hodně. ost často je to tím, jak si motor sedne a jaké je počasí.

Nejlepší odpvěď na spotřebu má kamarádka. Kupuje si velkoobjemové ameriky za pár kaček a pak jezdí třeba za 15litrů. Říká, že celkové náklady na auto jsou nižší, než když by si koupila superúsporný předražený diesel, akorát se sveze mnohem lépe.
zdenek5
Tak mi to nedalo a včera jsem při cestě do Prahy vynuloval počítač.Do Brna celkem 125 km jsem jel max do 90 km/hod,nevytáčel to přes 1800 a spotřeba 5,7.Dále jsem to už nevydržel a jel svých 130-160.Po příjezdu domů celková spotřeba 6,4 a to jsem si nehlídal otáčky ani rychlost,prostě jsem jel tak akorát svižně,kdy cesta příjemně ubíhá.Ta cesta do Brna byla psycho.Pánové máte můj obdiv,že dokážete jet pod 5.5 litrů nebo dokonce pod 5L,to snad muselo být s kopce,nebo vítr v zádech.
Avatar - superkutil
superkutil
zdenek5: Ano je psycho. Nestačí jen rychlost kolem 90km/k a třeba tempomat. To funguje jen po rovině. Jakmile jsou kopce a zatáčky, tak se musí i vyřazovat a brzdit motorem. Je zajímavé, jak dlouho je auto schopné po vyřazení jet. Mám takto vyzkoušený úsek cca 6km, kde když v 90km/h vyřadím, tak na konci jedu 70km/h, když vyřadím v 80km/h, tak mám na konci 65km/h. Je to o tom hodně dopředu předvídat a znát trasu. A taky se nesmí skoro šlapat na plyn. 😄 Ale třeba ve Skaninávii jsem nejel na spotřebu a přesto byla 5,3 litru. :yes😒br />
U těch TD je vždy otázkou naladění turba ve spojení s pedálem plynu. Nové TDCI jsou naladěné tak, aby člověk měl pocit, že auto dobře reaguje na plyn, bohužel za cenu vyšší spotřeby, protože při každém přidání plynu jde do motoru více paliva než by bylo nutné, respektive, spotřeba je mnohem víc zavislá na šlapání na plyn. ;-\
Jarred
Zdravím všechny přítomné i nepřítomné,

Mám drobný dotaz, jelikož vidím, že to tu již nějaký čásek zmírá tak se to snad podaří rozvířit.
Kolega má Mondeo Titanium 1,8TDCi, vyrobené 11/08, předané do provozu 1/09. Po 3 týdnech a 4000 najetých kilometrech se mu začalo za jízdy odpojovat rádio a klima od Converse displeje (nevidí na něm žádné informace z těchto zařízení) ubylo spousta záložek atp. Po několika dnech s tím byl ve Fordu (Spořilov) nicméně technici nevědí, ale prozradili mu, že už tam takhle někdo byl a po nějaké době mu to přestalo i startovat! Ale závadu neodstranili, nevědí jak. Dva dny poté, přestalo startovat i to jeho (po hodině čekání to naběhne)...opět servis, opět se nepodařilo zduplikovat závadu, opět bez opravy. To bylo před cca 3mi týdny. Od té doby opět několikrát odpojené rádio a jednou či dvakrát nenastartoval (opět když se hodinu počká, motor naskočí). Nemáte někdo s tímto chováním zkušenosti, nebo nepotkali jste se s tím? Servis je evidentně mimo, tak uvažujeme o změně servisu.

Díky za rady a postřehy

J.
jurkoboss
Ahoj,

Mám Mondeo 2.0 TDCI, a presne toto isté sa stalo už aj mne.
Len s tým rozdielom, že ja som nemohol ani naštartovať. Jedno ráno, ako som išiel do práce, prídem k autu, a nič. Nešlo ani otvoriť, ako keby bola vybitá batéria, čo bolo nereálne (deň predtým som najazdil cez 700 km). Otvoril som si klúčikom, inak mám bezkľúčové otváranie a aj štartovanie. Po stisknutí START tlacidla absolútne nič. Tak som volal na Ford Asistent, presne a hodinu prišiel chlapík od ADAC a cez káble sme naštartovali auto. Všetko OK, spísali sme záznam a chlapík odišiel (bolo to na záruku, tak za výjazd som nič neplatil), nabehol som si nejakých 40 km, že nech sa dobije batéria a išiel som do práce.
Ale navečer, ako som išiel z práce domov, sa mi stalo presne toto, že mi nefungovala, ani len nezasvietila navigácia, a tým odišlo rádio, MP3, klimatizácia a aj na Ford Convers+ sa z menu odobrali ponuky. Tak som s tým išiel do servisu. Nesmiem zabudnúť podotknúť, že toto sa mi stalo v Nemecku, takže servis tu môžem veľmi pochváliť. Povedal som im, čo sa s tým deje a auto som im tam nechal.
Na druhý deň opravené, auto vyumývané, tak takéto niečo na Slovensku asi nikdy nezažijem.
Chyba vraj odstránená, niečo tam robili so software a kontrolovali aj kabeláž. Ešte mi sami navrhli update navigácie, čo som privítal, a nechal si u nich objednávku na updatovacie DVD.
Medzitým sa mi táto porucha stala ešte jeden krát, ale normálne mi to samo naskočilo počas jazdy a od vtedy pokoj. Počul som aj takú teóriu, že pokiaľ je slabá batéria, tak automaticky prepne na núdzový režim a odpojí niektoré zariadenia v aute, ale veľmi tomu neverím, som presvedčený, že autobatériu som mal vždy v poriadku.
Update mi vykonali asi o mesiac neskôr, keď im to DVD prišlo na servis.

Tak skús to tak, nechaj si prekontrolovať ešte raz celý software a vyžiadaj si aj update DVD, update zvládneš aj sám, mne to robili v servise na počkanie, trvá to asi 20 minút. S novou verziou prichádzajú drobné detaily v ovládaní, je tam viac ponúk pri navigácií, pri Bluetooth, pri rádiu, jednoducho sú tam už nejaké vychytávky, ktoré potešia. Samozrejme všetko je to zadarmo, nedaj sa skásnuť na Slovensku.
Od vtedy si všetky dôležité veci na aute nechávam robiť tu v Nemecku. Ceny za prácu sú rovnaké, prístup k zákazníkovi na oveľa vyššej úrovni ako u nás, a hlavne, zdá sa že to aj vedia, i keď taktiež treba mať šťastie, na koho človek natrafí.
Dobry vecer.

Mám nový Ford Mondeo a už pri najazdených cca 9000km som začal vnímať od pravého predného kolesa pri prejazde určitých nerovností ni príliš hlasné búchanie. Teraz mám cca 22000km a zvuk sa zosilnil. Navštívil som 2x service FORD ale ani raz mi nijako nepomohli, nič nepočuli a nezistili žiadnu vôlu.???
Zvuk sa ozýva hôavne pri prejazde nerovností, keď najskôr dôjde k odľahčeniu kolesa a následne na neho auto celou váhou dopadne. Má niekto podobnú skúsenosť? Vie mi niekto poradiť kde by mohol byť problém? Za návrhy a rady vopred ďakujem.
😒 😒 😒
Já jsem měl podobný problém u předchozí generace. Po cca 20tkm se ozývalo bouchání od zadní nápravy ve stejném režimu a zesilovalo. Byla to povolená matka na kulovém čepu stabilizátoru. Po utažení je klid - nyní 69tkm. Nebylo to moc vidět, mechanikovi to chvíli trvalo, než to objevil.
Dakujem za tip. Ja ako aj vo forde s kontrolovali vole, snazili sa vsetko dotiahnut a nic. Zaujimave je, ze ked prejdel po nerovnosti lavym kolesom tak je uplne ticho ale ak pravym ozyvas akovovy duty zvuk. Ale le pri urcitych typoch nerovnosti, ktore som popisal v predchadzajucom prispevku. Nerozumiem tomu????
zdenek5
Chci se zeptat,zda měl někdo problémy se zvlněnými kotouči na brzdách.Jak u nového mondea tak u staršího.Při brždění ve výších rychlostech cítím na brzdách nepříjemné vibrace.
Avatar - superkutil
superkutil
Mám Mondeo r.v. 2006 a když prudce brzdím, tak se předek klepe. Ale u předchozího Mondea r.v. 1999 se klepal mnohem víc, 4 roky jsem to řešil a vždy to skončilo na tom, že pneuservisy neumí vyvážit pneu. Ta už to neřeším a beru to jako vlastnost vozu. Mám ještě Fiestu r.v. 2001 a ta tím netrpí. 😉

U Mondea je kmitání cítit i při pomalém pohybu volntu do strany nebo při přidání. Při jízdě rovně je to v pohodě.
Nicco
To je skor slabina FocusuII. Kazdopadne, ked su zvlnene, tak by som ich vymenil za nejake neoriginalne, lepsie dymenzovane. Daju sa aj ohoblovat, za 600kcs, ja som ale za nove. Brzdy su zaklad a aj ked ich ohoblujes, po case sa zase zvlnia.
Cau,ja som mal to iste ,ked som ho kupil pri 43000 km,isiel som to reklamovat ,tak mi povedali ze som presiel po vode a prudko zabrzdil (dementi) a ked som im povedal ,ze musia byt vsetky krive,lebo auto brdzi rovnaku ,tak odpoved fordu znela ,ze som po jednej strane presiel po vode ,no co dodat ,niekto musi degradovat znacku FORD ,ale ze to sam predajca 😃)).
Zdravím,
mám Smaxe při najetí 20000 km nutná výměna zadních kotoučů auto se při brždění celé klepalo, říkal jsem jim at je lejznou nebyly vůbec sjeté ale to prý nejde musí dát nové. Na podruhé se jim to povedlo. Vše ok do 50000 km to byly zvlněný přední vykašlal jsem se na servis a nechal je přetočit protože opotřebení bylo minimální. Za 2000 tisíce mě přetočily všechy čtyři protože zadní už zase nebyly uplně ok. Ted tam mám 70000 km a zdá se mi že to zase začíná.
V servisu se se mnou vůbec nebavyli vjel jsem do kaluže a kotouče byly ohřáté bla bla bla. Za ty tři roky jsem zjistil že záruka je k ničemu vždy si najdou výmluvu a dohadovat se s někým mě nebaví.
Sháním návod na nové Mondeo v češtině..nevíte někdo, kde bych ho sehnal?? A chci se zeptat, jestli někdo nevíte, kde má nové Mondeo 2,0 TDCI palivový filtr? U motoru jsem nic nenašel...
zdenek5
Chodím na forum jednou za čas,ale mám pocit,že když počkám ještě dva měsíce tak budou kluci jezdit ze starým mondeem 2.2 tak za 4 litry.Pánové obdivuhodné.Ale vážně .Po roce jsem absoluvoval tu samou cestu do Itálie va stejném složení akorát má auto najeto o 28000km víc a spotřeba spadla na 5.9.Mondeo se po zajetí chová fantasticky.Měl jsem možnost jet asi 200 km novým mondem 2.0 a proti mé 2.2 jsem nezaznamenal žádný slabší jízdní výkon.Spotřeba o 0.6 l menší.Troufnu si říct,že kdo používá auto běžně a není to fanda,tak rozdíl mezi 2.2 a 2.0 nemůže poznat.Moje příští volba by byla Mondeo 2.O.
hroch 1958
mám 2,0 TDCi a za posledních 500 km sem se dostal na 5,1, fotku palubky můžu poslat. Bylo to za podmínek 50:50 město a venek, lehká noha, ekojízda s využitím výběhu auta, max. 120 km/h. Vydráždil mně k tomu kolega superkutil s 2,2 TDCi. Jezdit se tak dá, ale raději jezdím normálně..tedy rychle..za svých 6,1 a jízda mně pak opravdu baví.
Avatar - superkutil
superkutil
hroch 1958: Výborně, tak to je už slušná spotřeba. 😄

Já jel dovolenou Chorvatsko za 5,5 a to jenom proto, že to kus žena hnala 170km/h. Cesta tam byla pohodovější a byla za 5,4litru. Přitom ale celková průměrná rychlost byla kolem 95km/h. A to je v tom i ježdění po Chorvatsku rychlostí kolem 60km/h.

zdenek5: Osobně si myslím, že i když bude spotřeba 2.0 i 2.2 podobná, tak výkon 2.2 o 25% se vždy bude hodit a asi bych v případě nafty šel spíše do většího objemu. Menší objem bude více zpřevodovaný a bude hlučnější.
hroch 1958
ahoj...už se nesvazuju, jezdím jako dřív s klimou za 5,8 včetně města a ted sem si jel do Německa pro druhý novější mondeo. To moje za 1.450 km opět 5,8..s rychlostním průměrem 124 km/h tam, to druhé na zpáteční cestě absolutně stejná spotřeba. A to sme stáli v koloně před 134 km D1 1 a půl hodiny. Takže rychl. průměr nazpátek uvádět nebudu. Jenom je zajímavý, že to druhý má 6kvalt a jinak stejných 96 kW,ale r.v. 2005/10.
DIM
Tak mě tak napadlo, že když má Mondeo startovací tlačítko, jak se potom dá jen tak zapnout zapalování ?? Jako že se rozsvítí kontrolky, funguje spouštění oken, světla a pod. ?? A kde se pak vozí klíče ?? To abych si tam nalepil takový ten koupelnový háček a na něj si ty klíčky pod volantem pověsil ?? 😄
Avatar - superkutil
superkutil
Jezdil jsem s Kugou, co má tlačítko a když chceš zavřít okna, musíš nastartovat. Kamarád co má Renault s tlačítkem to má taky tak. Ale ta Kuga má ještě nějakou blbost, že když chceš motor vypnout, tak buď jen stiskneš tlačítko a motor se vypne ale vše ostatní svítí a nebo tlačítko podržíš a motor se vypne a auto zhasne. Také na rozdíl od Renaulta, kde stačí tlačítko krátce stisknout a elektronika se o vše postará, u Kugy to nestačilo, musel jsem tlačítko držet déle. Škoda, že s tlačítkem nemontují i systém Start/stop.
pogo26
U Renaultu startovat nemusíš, stačí zzmáčknout tlačítko Start/Stop - bez spojky.
Nicco
A ked mas automaticku prevodovku?
jurkoboss
Keď máš automatickú prevodovku, tak pri štartovaní stlačíš brzdu.
jurkoboss
Ahoj,

mám bezklucove otváranie a startovanie Mondea.
Ako nasadnes do auta, stisknes startovacie tlacitko bez spojky, vtedy sa ti zapne akoze zapalovanie. Aktivuju sa ti vsetky potrebne cinnosti, ktoré potrebujes, v tomto rezime uz ovládas vsetku elektroniku, od zrkadiel, okien, radia az po klimatizaciu.

Ak chces napriklad otvorit alebo zavriet okno, tak vobec nemusis mat spusteny motor, to je blbost.

Mám Mondeo 2.0 TDCi uz viac ako rok, ale taku hviezdnu spotrebu ako tu udavate, tak taku som nedosiahol, Jazdím tak ako po meste, tak i mimo mesto, a tak aj dialnice, ale ja mam dlhodobu spotrebu okolo 6,2 l/100 km. Na kratku cestu dokazem zajazdit aj pod 5 litrov, to ale musim nulovat uz ked som rozbehnuty a musim ist plynulo bez zastavenia, a rychlostou do 120.

Nejazdim ani rýchlo, ani pomaly, v ramci pravidiel.
V Nemecku na dialnici ako kedy 140 - 180 kmh.
jurkoboss
A este som zabudol,

kluce mozes mat stale vo vrecku nohavic, vobec ich nemusis vytahovat, takze aj ten hacik pod volantom nepotrebujes
DIM
Zdar, zkoušeli jste to někdo ??

Dle anglického fora lze z displeje Convers+ vyvolat dodatečné informace jako je teplota motoru, teplota oleje atd...

Postup (na vlastní nebezpečí):
Zmáčknout a držet potvrzovací tlačítko (OK) na volantu

A)Zmáčknout startovací tlačítko (nemačkat spojku)
B) Otočit klíčkem ale nestartovat

A na displeji Convers + by se mělo objevit již zmíněné skryté menu
K pohybu použít navigační klávesy...
_________________
jurkoboss
Najskôr napíšeš návod, a potom nevieš podľa neho postupovať?

Ja tomu návodu rozumiem tak, že

po A: postupujú tí, ktorí majú bezkľúčové štartovanie
po B: postupujú tí, ktorí štartujú tradične kľúčom

Keď stlačíš tlačítko POWER bez zatlačenia spojky, motor nenaštartuje a je to ten istý stav, ako keď otočíš v klasickom zapaľovaní kľúčikom o jednu polohu.

Preto nemôžeš chcieť aj stláčať tlačítko a ešte aj otáčať klúčom. Keď máš bezkľúčové štartovanie, tak je jasné, že otvor pre kľúč je zablendovaný.
Dim😒br /> Tak mi to samozrejme nedalo: OK + A)->hlaska o testu -> cervena obrazovka -> prepinanim nahoru dolu nabidka ruznych portu, litaly rafiky budiku jak na motorce, jinak nic zajimaveho. Nic pouzitelne jsem neobjevil. Zrejme mod pro servis, diagnostiku. Po restartu normalni rezim, obava trochu byla... 😉

S tvym "navodem" jsem problem nemel, dovolim si jej dovybavit pozn., ze plati A) nebo B). Pripadne za C) kdo ma jeste "boschak", tak to OK at soucasne drzi 27,53 sekundy (ale presne!!)na sluzebnim mobilu - pripadne TV ovladaci v nedeli u tchyne..... 😄
DIM
Tak jste mi to osvětlili, když jsem to poprvé ten návod přeletěl očima, tak jsem viděl že je tam zmínka o klíčku a nedošlo mi hned že je to buď a nebo 😄. Už jsem se těšil, jak to vyzkouším.....A teď už zase nemusím, když už ke zjistil, co to dělá. Stejně ale mám pocit, že by se s tím displayem daly udělat i větší kouzla. Vyloženě mi chybí nějaký noční mód ( už jsem to jednou psal ), třeba černý podklad a tenké červené kontury písma. A taky pokud by ta televize měla RGB vstup ( nebo HDMI ), tak by se tam dalo připojit video z notebooku 😄 Ale taky třeba malá couvací kamera, jakou má každý mobil za pár korun......
jurkoboss
Tak, tak, dobre píšeš, C je správne.

Ja som to dnes tiež skúšal, taktiež trochu s obavami, ale zase si hovorím, že keď sa tam tak jednoducho dá dostať, hádam to inžinieri vo Forde urobili tak, aby sa nič nestalo. Však si zober, pri nedbanlivosti je táto kombinácia stlačení veľmi pravdepodobná.
Ako si opísal, ručičky na otáčkomery a na tachometri si prešli celú dráhu (škoda, že to nefunguje normálne, pridáva to na luxuse, drahé autá to majú), potom nespočetné množstvo portov a pod. Pre bežného užívateľa nepodstatné veci.
Zaujala ma len RAFE 5l/100km. Ak je to priemerná spotreba, tak som prešťastný, pretože pri normále mávam spotrebu podľa PP okolo 6,2l/100km.

Ak máte ešte niekto nejaké kódy, tak dajte na verejnosť, poskúšame, pokiaľ máme záruku.