Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

12 komentářů

Avatar - mysak2
mysak2
zdravím, mám golfa IV a mám problém. Vyměním přední kotouče, vše funguje jak mám bez problémů ovšem pouze do doby než musím někde prudce zabrzdit. Vyměnil jsem kotouče namontoval jsem kotouče od značky Brembo, zvlnily se po 10.000km a několikerém ostřejším zabr´ždění. letos před dovolenou jsem musel kotouče vyměnit znovu tentokrát jsem si řekl že vy\zkouším značku Ferodo. Dobrý to bylo do doby než jsem v Itálii musel prudce dobrzdit kolonu asi ze 150km/h, nicméně nebylo to nic tragického a vibrace se ozývaly pouze při brždění zvelmi vysokých rychlostí. Minuly ýden jsem, se jal předjíždět kamion, ale proti mi vyjelo další auto, následovalo velmi intenzivní brźdění cca z 90km/h na téměř nulu. Samozřejkmě jsem zastavil ale koutouče opět v *. Poraďte mi prosím kdo máte zkušenosti jaké kotouče zvolit abych je nemusel měnit po každém ostřejším zabrždění díky za rady. Dávat 1800,-/ks za origo kotouče se mi moc nechce
Avatar - JOB
JOB
Vzhledem k tvému stylu jízdy (aspoň podle toho co píšeš >😁 ) Bych volil ATE Powerdisc, Brembo MAX nebo Zimmermann Sport. Ale vzhledem k tomu že se ti nechce dávat 1800,- za kotouč tak ti nezbyde než začít jezdit pomaleji.Nejsem žádnej pracháč ale na Brzdách rozhodně nešetřím. 😉 Jsou i různé třídy brzdových destiček a taky se liší cenou a kvalitou.
Todle spíš vypadá na vytlačené silentbloky předních ramen. Nech je prohlídnout, dá se to vopravit (přelisovat).
Jo a když měníš kotouč, tak musíš měnit i destičky (z příspěvku neplyne, že bys to tak dělal). Jinak se ti to za chvíli zas zprasí.
Avatar - mysak2
mysak2
Vím že na brzdách se šetřit nedá. Ale už mě to začíná silně s... Mám auto 3 roky najeto necelých 60.000km a kotouče jsem měnil 3x. kdybych je tam dal i s deskama desky vyměnil po 60.000 a kotiuče po 120.000 tak to neřeším, ale pochop že už mě ty e😜erimenty nebaví. když budu vědět že to nějakou rozumnou dobu vydrží a neskroutí s po 1. ostřejším zabrždění tak tam dám klidně origo brzdy. Co myslíš ty dát spíš origo brzdy i desky (cca 5300) nebo ATE PD+ ATE desky (cca 3.100-35% sleva přes známého)
tak tam dej ATE Powerdisc. Na německých fórech jsou s nimi tyhle obtíže platformy Golfu IV léčeny celkem často a úspěšně. Já, když hledal příčinu vibrací (byly to silentbloky, ale první podezření padlo rovněž na brzdy), tak jsem je tam dal taky (dopředu i dozadu, včetně destiček). Z hlediska brzdných vlastností není co vytknout.

Hlavně ty brzdy musíš rozumně zajet, tzn. cca 300 km moc nešlapej do želez. No a jestli se to stane zas, tak máš možná problém buďto s tvým jízdním stylem, nebo tam máš něco zatuhlýho a brzdy jsou moc přitlačený, nebo ti hází náboj předního kola...
a zkotroluj i geometrii přední nápravy.
Avatar - mysak2
mysak2
Nemyslim si že bych byl nějaký závodník, Jezdím svižně, to je fakt ale běžně nebrzdím tak jak jsem popsal. Jedanalo se o krizové situace kd yto jinak řešit nešlo. Právě proto mě zaráží ty vibrace. Rozhodně zkusím zkontrolovat ty silentbloky(auto má 150.000 takže volnější být můžou). uvidíme co to udělá a pak holt ty ktouče, asi zkusim jak psal JOB Ate Powerdisc.

Všem díky za rady a postřehy
Avatar - mysak2
mysak2
Tak jsem zkotroloval ty silentbloky přední i zadní jsou OK. čepy taky.
echo zulu
riešil pred nejakým časom na Audi A4, kým som ju ešte mal, a riešením bolo to, že mi dali nejaké kvalitnejšie disky, ale hlavne vraj aj iné brzdové doštičky. tuším, že boli mäkšie.

Možno je to blbosť, ale to bolo vysvetlenie zo servisu a je fakt, že potom to s brzdením bolo celkom v pohode. Pokiaľ sa dobre pamätám, ešte som na tom dosť najazdil a nespomínam si, že by som sa sťažoval.
Avatar - mysak2
mysak2
Takže zítra cinknu do servisu domluvím to tam aby přeměřili házivost náboje a geometrii. Když ani to nezabere tak už jen ty brzdy. Vemu ty ATE PD, a desky tyky ATE. Myslíte že stačí ATE standartní nebo je nutné dát k power Discum desky ATE Power Pad. Cenový rozdíl je následující: ATE standart - 1.547,-kč, ATE power pad - 6.377,-kč. Osobně si myslím že by mělo stačit standartní provedení destiček
Avatar - mysak2
mysak2
Tak včera jsem byl v servisu kde mi přeměřily házivost. Skutečně jsou v p... kotouče. Dneska jsem je koupil. Kotouče ATE power disc + desky ATE za relativně rozumných 3.016,-kč(cena po slevách), tak doufám že už od toho budu mít pokoj a na brzdy nebudu muset už sahnout alespoň dalších 60.000km