Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
24. 8. 2006 10:39
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 11:05
neregistrovaný "Pucmeloud1"
24. 8. 2006 11:49
neregistrovaný "Mitsi"
24. 8. 2006 12:28
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 12:57
neregistrovaný "Mitsi"
24. 8. 2006 13:45
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 13:47
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 15:32
neregistrovaný "Rebby"
24. 8. 2006 17:08
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 20:33
neregistrovaný "Ultiman"
24. 8. 2006 21:40
neregistrovaný "Rebby"
24. 8. 2006 21:57
neregistrovaný "Ultiman"
24. 8. 2006 23:05
neregistrovaný "Mitsi"
25. 8. 2006 14:23
neregistrovaný "dawe1"
25. 8. 2006 16:03
neregistrovaný "cabrio1"
26. 8. 2006 20:48
neregistrovaný "IT"
26. 8. 2006 20:51
neregistrovaný "JM"
27. 8. 2006 10:49
neregistrovaný "Mitsi"
27. 8. 2006 12:52
27. 8. 2006 13:03
neregistrovaný "TomKQT"
27. 8. 2006 13:13
neregistrovaný "dawe1"
29. 8. 2006 16:46
29. 8. 2006 18:04
neregistrovaný "gino192"
29. 8. 2006 21:26
31. 8. 2006 11:16
neregistrovaný "dawe1"
31. 8. 2006 15:48
1. 9. 2006 09:28
neregistrovaný "magic1"
4. 9. 2006 15:33
10. 9. 2006 21:50
4. 9. 2006 13:18
neregistrovaný "opoce"
12. 9. 2006 12:03
neregistrovaný "magic1"
12. 9. 2006 15:53
13. 9. 2006 07:49
neregistrovaný "Mitsi"
14. 9. 2006 13:50
neregistrovaný "magic1"
14. 9. 2006 13:55
neregistrovaný "Mitsi"
14. 9. 2006 15:17
neregistrovaný "magic1"
14. 9. 2006 15:25
neregistrovaný "Mitsi"
14. 9. 2006 16:04
14. 9. 2006 16:07
14. 9. 2006 17:08
neregistrovaný "Mitsi"
14. 9. 2006 17:41
neregistrovaný "magic1"
15. 9. 2006 08:35
neregistrovaný "Mitsi"
14. 9. 2006 17:57
15. 9. 2006 08:41
neregistrovaný "Mitsi"
15. 9. 2006 09:20
neregistrovaný "magic1"
15. 9. 2006 09:38
neregistrovaný "Mitsi"
15. 9. 2006 16:55
neregistrovaný "magic1"
21. 9. 2006 11:17
neregistrovaný "Rebby"
21. 9. 2006 18:42
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 10:39
ochraný rám v běžném provozu
kdyz bude homologovany muzu snim na silnici? :?:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Pucmeloud1"
24. 8. 2006 11:05
Re: ochraný rám v běžném provozu
to bezpochyby, ale pokud si ho osadis do S120, tak bych s tim moc mezi lidi nevyjizdel >:D
neregistrovaný "Mitsi"
24. 8. 2006 11:49
Re: ochraný rám v běžném provozu
Vnitřní ochranný rám v osobním voze Ti nikdo v ČR neodhomologuje!

PS: Tedy pokud si nepleteš homologaci pro soutěže a homologaci podle norem EHK/ES...
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 12:28
Bez nadpisu
myslel sem to tak jestli kdyz si koupim soutezne homologovany ram napr. sparco jestli ho muzu namontovat pro svoje bezpeci do auta pro beznej provoz
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
24. 8. 2006 12:57
Re: Re:
Nemůžeš! Mj. proto, že takový rám je použitelný i pro soutěže pouze v kombinaci se speciálními sedačkami a s min. 4-bodovými (ale spíše ještě s více - než 4 - bodovými) bezp. pásy a s helmami, a to ještě pouze pro řidiče a spolujezdce vpředu.

Prostě v autě pro běžný provoz taková věc nemá co dělat.
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 13:45
Bez nadpisu
a jak je teda mozny ze nektery seriovy sportovni auta v minulosti meli jednodusi ram "seriove" jako napr. stary clio williams?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 13:47
Bez nadpisu
asi tu myslenku budu muset pustit z hlavy.Ale jak rikas, bez zavodnich sedacek a 6ti bodu je ram na nic, jenze i obracene zavodni sedacky helma atd je ti bez ramu taky na nic....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rebby"
24. 8. 2006 15:32
Hmmm....
Ochrany ram je mozne mit i v civilnim aute. Je potreba jej nechat zapsat do technicaku. Napr. Kopelent ho ma vsazeny do jedne sve polo-civilni felicie. Sice jen jednoduchy oblouk u B sloupku, ale je tam. O tom, ze by do civilniho auta s ramem MUSELA byt montovana sedacka a x bodove pasy neni nikde ani slovo. Je to stejna blbost, jako rict, ze pokud si tam namontujes ram, pak MUSIS jezdit v posirackach s ISO 6940.... Spravne bylo receno, ze homologace pro provoz na PK a homologace FIA jsou dve rozdilne veci.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dawe1"
24. 8. 2006 17:08
hmmmm...
tak nejak sem doufal ze to je,diky
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ultiman"
24. 8. 2006 20:33
Re: hmmmm...
vazne uz sem na toto tema taky cetl jednu diskusi a v nejakem casopise se na to nekdo ptal a vzdy z toho vyslo ze klec si namontovat muzes...mimochodem WRC jsou auta take pro bezny provoz...to je jedna z podminek jejich startu...vzdyt oni jsou normalne na znackach a klece taky maji ;-)
neregistrovaný "Rebby"
24. 8. 2006 21:40
Je to malinko jinak...
S temi WRC (a vsemi souteznimi vozy) je to trosku jinak. V CR muze takove auto opravdu na cestu, ale jen pokud se ucastni souteze. Po silnicich se mezi RZtami pohybuje v beznem provozu, tento pohyb je ale umoznen jen diky vydane vyjimce ministerstva dopravy, ktera souteznim vozidlum na zaklade vydaneho sportovniho prukazu, umoznuje pohyb v beznem provozu - ale pouze v pripade, ze se ucastni souteze. Takove auto nema technicak, registracni znacku samozrejme mit musi (soucasti vyjimky je povoleni umisteni registracni znacky v predu ve forme nalepky, original pak musi byt pripevnen uvnitr vozu, za spolujezdcem na "polstru" zadnich dveri). Mimo souteze musi soutezaky na paletak. Cili rozdil oproti seriovce s ramem je propastny.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Ultiman"
24. 8. 2006 21:57
Re: Je to malinko jinak...
dobre ta cast s WRC a ostatnimi rallyovymi vozi byla spekulace ale honza koubek i jirka cervenka ten ram povolili >:D
neregistrovaný "Mitsi"
24. 8. 2006 23:05
Re: Je to malinko jinak...
Ještě by mne zajímalo, z jakého důvodu by někdo chtěl mít v civilním autě plnohodnotnou "klec" - že by opravdu "pro větší bezpečnost"? A jestli někdy v takovém soutěžním autě vůbec seděl (to ještě jde) nebo do něj alespoň lezl (docela akrobatický výkon)! Osobně bych se nechtěl v takovém autě někde vyklopit bez integrální přilby na hlavě a nepřikurtovaný alespoň pětiboďákem, samozřejmě k sedačce s nesklopným opěradlem... Ty trubky jsou totiž kolem těla všude nebezpečně blízko >:D
neregistrovaný "dawe1"
25. 8. 2006 14:23
Bez nadpisu
ano pouze pro vlastni bezpecnost, necitim se v rychlejsim aute starsim 10 let bezpecne.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cabrio1"
25. 8. 2006 16:03
cabrio
prodavam opla kadeta cabrio nema nekdo zajem super stav
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "IT"
26. 8. 2006 20:48
Re: cabrio
Mitsi: To je asi stejné, jako když si pan F.S. z Prahy zaletí do Dubaje na večeři, k jídlu si dá láhvinku vína za 150 tis a říká, jak to bylo levné. Někdo zase potřebuje ke svému uspokojení rám v kabině. Nicméně oba jsou zralí na Chocholouška,ten první možná víc ;-)
neregistrovaný "JM"
26. 8. 2006 20:51
V civilním voze se to dá řešit jinak
A sice vyztužením nosných částí karoserie laminováním například kevlarem nebo carbonem. A pak doplnění vnitřku tlumícími materiály jako např. vypěňovaný PP trik je v tom udržet tělo co nejdále od nebezpečných částí jak vozidla tak okolí tak fungují i airbagy. Nebo si všimněte že čím novější vůz tím jaksi útulnější nebo jak to popsat sice máte všude placu dost ale je kolem vás těcno.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
27. 8. 2006 10:49
Re: V civilním voze se to dá řešit jinak
Pak bych měl jednu radu: jezdit vždy v plném obsazení vozu. Kluci od záchranky tvrdili, že pak jsou následky nehody pro všechny členy posádky menší, poněvadž při nárazu si těla vlastně tvoří jakési airbagy sama sobě... >:D
Avatar - JOB
27. 8. 2006 12:52
Bez nadpisu
Dawe: Pořád se cejtím bezpečněji ve starejch autech např. Volvo,Saab,Omega atd... než v novejch např. Fabie,Punto,Corsa atd....

Je to taky o velikosti vozu. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
27. 8. 2006 13:03
Bez nadpisu
JM - potom ale další otázku je, zda ten pocit bezpečnosti je opravdu jen tvůj pocit vytvořený tím, že to auto je větší a máš kolem sebe tak nějak více místa. Pocit ti totiž život nezachrání ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dawe1"
27. 8. 2006 13:13
jiri mudra
tak ja jezdim na preskacku v renault safrane 2.5 se dvema abg a v cliu se 4 abg a bezpecnejsi uz jen podle testu ncap je clio,,asi na urovni golfu 4...neni to jen o velikosti auta.

Ale v garazi stoji lancia integrale a v te o bezpecnosti mluvit nemuzu...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kostey
29. 8. 2006 16:46
Re: Bez nadpisu
kluci reknete mi proc jsou v Cechach tak deb**ni zakony. Koukejte ja ted ziju ve Skotsku a kdyz se podivam na to jak to tu chodi, tak to je oproti Cecham propastnej rozdil. V cechach se napriklad neda prihlasit auto spravostranym rizenim. Tady prihlasit auto s levostranym jde uplne v pohode. Musite akorat vymenit svetla, by svitili tak jak maj svitit. Dovolej vam tady mit taky ochranej ram a podle toho jakej ho mate tak pak musite a nebo nemusite mit 5ti a vice bodove pasy a skorepinovy sedacky. Proc to tak nejde u nas?

Vlastnim Sierru Cosworth ktera ma ram a bude mit i skorepinovy sedacky a 6ti bodovy pasy (jeste neni hotova) bude to auto hlavne na okruhy a mozna se taky pustim do zavodu do vrchu (vsechno to bude mit homologaci) ale priznam se, ja stim asi nekdy na silnici pojedu. Policajti nemaj sanci, kdyz nezastavim... >:D >:D >:D
neregistrovaný "gino192"
29. 8. 2006 18:04
Bez nadpisu
Ono to m§že byť s tými veľkými autami klamlivé, pretože vďaka oveľa väčšej hmotnosti majú aj oveľa väčšiu zotrvačnosť pri náraze, takže pri náraze na pevnú prekážku sa tak "rýchlo nezastavia". Trojkový bavor z 96 má podľa EUncap len jednu hviezdičku za bezpečnosť a trpaslík to nie je
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JOB
29. 8. 2006 21:26
Bez nadpisu
Tak otom si můžu povídat asi jen s lidma co někdy bourali jak s velkým autem tak s malím.Já tuto zkušenost mám a proto malí auto nechci.Nikomu to nevnucuju kupte si každej co chcete ;-)

PS : Jen tak mimochodem ten počet hvězdiček v testech je zkreslenej neboť se tam porovnává bezpečnost řidiče a bezpečnost chodce a tudíš výsledný počet těchto hvězdiček je zkreslený. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dawe1"
31. 8. 2006 11:16
Bez nadpisu
musis si precist prubeh testu a ne jen verdikt.Ja teda boural jen jednou a to sem neridil takze to tolik zhodnotit nemuzu,ale nastesti se nikomu nic nestalo az na pad drobnosti.

Ale jak to v poslednich dnech vypada vracim se do 4pytlovyho clia takze mam o par vrasek min.

jinak COSWORTHa ti musi zavidet snad kazdej...dokonaly auto
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kostey
31. 8. 2006 15:48
Re: Re:
jo diky, ale dokonaly teprv bude. Az bude hotovy. A prave resim jesli by se to nedalo nejak udelat, abych s tim ramem na silnici mohl. Napadlo me to auto prihlasit tady ve Skotsku a pak v cechach bych byl s tim autem vlastne jako turista. Nebyla by vtom zadna levarna. A myslim ze by to slo... nebo ne? Je v tom ale trochu hacek :-) Cosworth tady spada do "insurance group 20" coz je ta nejdrazsi skupina. Patrej do ni vsechny auta typu ferrari, Zonda, a podobne, takze jen na "povinnym ruceni bych dal 100 000kc za rok a to je preci jen docela dost. No ale nejezdil bych snim v zime, tak uz to je jen 50.000kc a to uz neni zas tak moc. >:D (kdyz uvazim kolik stoji provoz takovyhleho auta)
neregistrovaný "magic1"
1. 9. 2006 09:28
Bez nadpisu
Automobil s dodatečně montovanou klecí není způsobilý k provozu na pozemních komunikacích, neboť se jedná o zásah do nosné části vozu, který není přípustný. Klecová konstrukce může být pouze u automobilů, které jsou s ní schváleny výrobcem (např. Delta Integrale série Roland Holzer).

Jediná možnost by byla postavit auto na sportovní průkaz vozidla se SPZ, ale tam je potřeba absolvovat testování pověřenou zkušebnou FAS a to je velmi přísné. Kromě klece, která musí splňovat předpisy nebo mít certifikát (upevnění, zámky...) jsou nezbytně nutné další věci, jako např. bezpečnostní nádrž s palivovým systémem vedeným uvnitř vozu, nehořlavá pevná přepážka mezi prostorem pro posádku a nádrží, brzdový systém vedený vnitřkem vozu, centrální odpojovač elektriky dostupný z vnějšku vozu s řádným označením, automatický samohasicí systém + hasicí přístroj 5 kg v prostoru pro posádku, homologované sedačky certifikovaného výrobce, šesti- v některých speciálních případech stačí pouze čtyřbodové bezpečnostní pásy s homologací FIA, atd. Vůz nesmí být vybaven zámky tak, aby zabraňovaly otevření kabinových dveří, kapoty a víka zavazadlového prostoru zvenčí, takže ti to každej hned ukradne nebo alespoň vykrade. Krom toho jsou jmenované drobnosti docela drahé. Testování se musí každý rok opakovat a do sportovního průkazu se dává razítko, bez něhož neplatí.

No a nakonec, provoz těchto vozů je umožněn pouze pro účely konání automobilových soutěží nebo závodů, či pro seznamovací jízdy na ně. Ale policajt na ulici čerta starýho ví, kde a kdy se co koná. Navíc na ten sportovní průkaz koukají jak husa do flašky a prdlačku vědí, co s tím. Takže to většinou nebývá problém.
Rozbalit vlákno
2
4. 9. 2006 15:33
Re: Re:
Pokud se to bere takhle,tak by v podstatě byly zakázaný i rozpěry mezi tlumičema,páč to je podobnej zásah do konstrukce,ne?!

A přitom se prodávaj normálně homologovaný.

Takovej sakra zjednodušenej rám jenom na B sloupku by při prevrácení,nebo bočnim nárazu určitě pomoh a na konstrukci by ani neměl mít přeci vliv.Jasný je že pokud neni ve vyhlášce mezírka žádná,tak se nedá svítit.
Avatar - kostey
10. 9. 2006 21:50
Re: Re:
no asi se svitit fakt neda, legalne to nepujde, ale to to tak strasne vadi, kdyz budu mit v aute navarenejch par trubek? to budu jako vic ohrozovat ostatni auta, protoze moje auto bude tvrdsi a tak se to jine auto v pripade nehody o mne vic rozbije? To je prece blbost!!! existuje rozumne vysvetleni proc by to melo vadit? Nebavim se o podomacku navarenejch trubkach od nejakyho Pepika od vedle, ale o profi (homologovanejch) ramech...
neregistrovaný "opoce"
4. 9. 2006 13:18
pro magica
ani seznamovaci jizdy ... viz web FASu
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "magic1"
12. 9. 2006 12:03
Bez nadpisu
Nejsi sám, komu ta logika trochu utíká. Mně taky. Ale zase na druhý straně chápu úmysl zákonodárce. Všichni víme, jak se v týhle zemi získavají doklady a málokdy je to bez nějakého ústupku za úplatek. Takže i to schválení by za chvíli bylo na prodej. A umíš si představit ty vymaštěný tuningáře, co by pak s těma křápama dělali? Jaký zvěrstva by páchali?

Podle mě úmyslem zákonodárce bylo omezit právě tyhle skopový hlavy a bohužel to trochu odnesli i ti, kteří auta skutečně ladí k lepší funkčnosti.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kostey
12. 9. 2006 15:53
Re: Re:
pokud svoji kosinu postavim na britsky papiry (vsechno oficialne, legalne vcetne rámu) a budu teda moci jezdit legalne po GB s ramem uvnitr, mohu prejet hranice a jezdit s takovym autem v jinych zemich? (CR) Budu tam jako turista, jak moc se na me budou vztahovat cesky zakony?

Musi se prece najit skulinka v zakone, nejak to prece jit musi. Vsechno se da nejak "vochcat" a nerikejte mi ze tohle nepujde...
neregistrovaný "Mitsi"
13. 9. 2006 07:49
Re: Re:
Můžeš, ale jen po dobu max. 3 měsíců!
neregistrovaný "magic1"
14. 9. 2006 13:50
Bez nadpisu
otázkou je, kdo ti ty 3 měsíce změří. Když budeš tvrdit, že jsi mezitím opustil území republiky...
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Mitsi"
14. 9. 2006 13:55
Re: Re:
Primárně nejde o to, jestli jsi mezitím "opustil území" nebo ne, ale jaký je Tvůj status: jestliže se někam přestěhuješ (a stačí i jen přechodně) a do 3 měsíců nezlegalizuješ související formality, můžeš mít problém. Samozřejmě je otázkou, nakolik to tady koho zajímá, ale např. Švýcaři si právě tohle hlídají velmi důsledně.
neregistrovaný "magic1"
14. 9. 2006 15:17
Re: Re:
Ale pokud se sem přestěhuješ jen přechodně, jsi povinen odstranit konstrukční prvek z vozu, který byl v jiné zemi EU takto schválen k provozu na pozemních komunikacích? Podle mne nikoliv. Dokonce naopak - nesmíš, ne? Určitě je nějaká maximální lhůta, po jakou se smíš pohybovat po zemi EU bez jakéhokoliv vlivu na to čím jezdíš (podle mně to budou taky 3 měsíce) a pokud za tu dobu opustíš tu zemi na hodinu, tak lhůta plyne zase znovu, ne?
neregistrovaný "Mitsi"
14. 9. 2006 15:25
Re: Re:
Nikoli! Pokud se přestěhuješ (byť jen dočasně), musíš v dané zemi max. do 3 měsíců své auto přihlásit, tedy pokud s ním chceš v dané zemi jezdit. A v rámci onoho přihlašování podstoupíš všechny procedury, které by měly vést ke zjištění nesouladu s technickými podmínkami provozu na... (atd. - vždyť to znáš) a k požadavku na uvedení do souladu...

Jinak to reguluje jedna menzin. úmluva z konce 50. let, která vznikla na půdě EHK OSN a která byla přejata do právních norem EU (už proto, že všechny členské země EU jsou, resp. už dávno před EU/ES byly členy EHK OSN!!!).
14. 9. 2006 16:04
Re: Re:
V Rakusku je prave na toto zvlastny zakon. Hovori o jednom mesiaci po prekroceni hranic dotycnym vozislom (samozrejme za prepokladu, ze tam mas trvaly pobyt) musis prihlasit auto v Rakusku, prejst vsetkymi procedurami, zaplatit poistne + cestnu dan a zadovazit si znacky. Ak vsak co i len jeden den pred tymto terminom opustis s autom hranice statu, lehota zacina plynut znova.

Ja som este problemy nemal, ale znamy tento zakon na hraniciach pouzil a rakusky policajt ho pustil (sice mozno ani nevedel, o co sa jedna).
Avatar - kostey
14. 9. 2006 16:07
Re: Re:
no kluci koukejte, ja uz ziju rok a pul ve skotsku. Mam tu cesky auto (XR4i) a policajti me uz parkrat stavili. V cervnu jsem dostal 3 body do ridicaku (imaginarni, platici jen v GB protoze v cechach bodovej system jeste nebyl a mimochodem jsem v tom byl fakt nevine) Jde o to ze podle hoho co tu pisete tak bych tady treba měl platit TAXu. (takova ta kulata znamka, kterou mivaj nalepenou na prednim okne) Protoze tu mam docasne bydliste (policajti ho znaj) a s autem jezdim do CR tak jednou za pul roku. Policajti to ale vubec neresej. Kdyz me zastavej kouknou do pocitace zeptaj se me kde pracuju, zkontrolujou jestli maj na me dobrou adresu a pak me s usmevem pustej... Vubec jim to nevadi. + kdyz chteli videt certifikat MOT (technicka) a ja jim dal malej technicak tak to se jim vubec nelibilo. Ze tam neni zadny datum a ze to mi neuznaj. tak jsem jim ukazal ruzovou karticku od emisi a na to mi odpovedeli neco ve smyslu "jo tohle nam staci"...
neregistrovaný "Mitsi"
14. 9. 2006 17:08
Re: Re:
Policie na to i v zahraničí asi obvykle kašle, ale finančáky (a pojišťováky) to zajímá náramně! Např. v ČR nesmíš mít na auto pod českými značkami pojištění sjednané v zahranicí, byť např. ve Francii takovou pojistku uzavřeš bez problémů...
neregistrovaný "magic1"
14. 9. 2006 17:41
Bez nadpisu
Mitsi: "Pokud se přestěhuješ (byť jen dočasně), musíš v dané zemi max. do 3 měsíců své auto přihlásit, tedy pokud s ním chceš v dané zemi jezdit. A v rámci onoho přihlašování podstoupíš všechny procedury, které by měly vést ke zjištění nesouladu s technickými podmínkami provozu na... (atd."

Jenže to auto už je jednou přihlášený a schválený k provozu na pozemních komunikací v zemi EU. To podle mne znamená, že za současného stavu tě NESMÍ nikdo nutit měnit konstrukční části vozidla, i když nejsou v souladu s našimi předpisy, protože schválení v jiné zemi EU platí v každé jednotlivé zemi EU stejně, jako schválení vlastní. Dokonce i ta nutnost absolvovat TK je vlastně v roporu se směrnicemi EU (má-li auto platnou STK z jiné země EU). Nebo ne? Ve Švajcu je to samozřejmě jiný - nejsou v EU.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
15. 9. 2006 08:35
Re: Re:
Magic: Směšuješ dvě věci -

- to, zda se vůbec můžeš dočasně (nepř. v rámci dovolené) pohybovat v cizině (to upravuje převážně EHK OSN) nebo v zemích EU (upravuje EK) s vozidlem schváleným z hlediska technické způsobilosti k provozu v ČR, byť třeba neodpovídající technickým požadavkům dané země, a

- to, co všechno musíš učinit, pokud se někam jinam (a to i v rámci EU) přestěhuješ, byť i jen dočasně.

A v tom druhém případě si musíš nejen změnit např. zdravotní a sociální pojištění, budeš platit jiné přímé daně (podle sazeb v té které zemi), jinou DPH, a pokud jsi zapsaným/evidovaným držitelem motorového vozidla ("silničního kolového vozidla"), jež chceš v tom svém novém působišti provozovat, budeš ho muset do 3 měsíců od přesídlení "legalizovat" v místě nového bydliště a přitom splnit všechny podmínky (a nejsou to jen ty čistě "technické", ale třeba i úhrada silniční daně, "daně z luxusu"/pokud tam takové jsou, atd. atd.), jež daná země pro tyto případy stanovila. Přitom obvykle přinejmenším v rámci EU prostoru platí, že právě do těch 3 měsíců se poskytují rezidentům EU značné úlevy a po marném uplynutí této lhůty to už buď nejde vůbec, nebo jen za krajně nevýhodných podmínek.

Jinými slovy, je úplně jedno, zda během těch 3 měsíců vozidlo danou zemi opustí nebo ne - klíčové je pouze to, zda jsi ho jako jeho držitel v řádné lhůtě v dané zemi legalizoval! Jinak přestupuješ zákon přinejmenším tím, že na rozdíl od "místňáků" např. neplatíš silniční daň, event. další poplatky související s provozováním vozidla, nezaplatil jsi jednorázovou daň při dovozu (pozor - tohle není o clech, která v EU samozřejmě nejsou) apod.
Avatar - kostey
14. 9. 2006 17:57
Bez nadpisu
Mitsi: takze myslis, ze zdejsi skotsky auto muzu pojistit normalne ceskou pojistovnou? Kamarad tu za staryho citroena AX s litrovym motorem plati asi 400liber rocne (16.000kc) na povinnym ruceni.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
15. 9. 2006 08:41
Re: Re:
kostey: Možná jsem se nepřesně vyjádřil -

- V ČR ze zákona není možné mít auto s českými RZ pojištěné (pouze) v zahraničí (ovšem není Ti bráněno v tom mít třeba 10 pojistek - ale nač to...?).

- Ve Francii Ti však "svoje/jejich" pojištění ve vztahu k autu na českých RZ klidně sjednají. To však neznamená, že se Ty tímto způsobem nedopouštíš porušování českých zákonů, tedy pokud zrovna nechceš mít několik pojistek (viz shora).

- Žádná pojišťovna v ČR Ti nesjedná pojištění ve vztahu k autu na "jiných" (než českých) číslech.
neregistrovaný "magic1"
15. 9. 2006 09:20
Bez nadpisu
Mitsi: vynechme opuštění republiky - mně jde o to, že jestliže je auto jednou schválené pro provoz na pozemních komunikacích v jedné zemi EU (v tomto případě třeba s rámem), tak jsem přesvědčen o tom, že české úřady NESMÍ vyžadovat zásah do konstrukční části vozu s odvoláním na nesoulad předpisů, protože legislativa EU je v tomto případě přeci nadřazena národní legislativě. To se samozřejmě netýká poplatků, daní a podobných věcí, o kterých tu píšeš, které jsou plně v národní kompetenci. Týká se to schválení k provozu. Podle mě je to stejné, jako při dovozu - on vlastně vůz dováží z jedné země EU do druhé.

V té souvislosti ještě zmínka o nutnosti projít naší STK - pravděpodobně bude naše republika sankcionována za to, že neuznává platnou TK v jiné zemi EU, což je v rozporu s volným pohybem zboží po Unii.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
15. 9. 2006 09:38
Re: Re:
Principiálně s Tebou sice souhlasím, ale možná by ses divil, co všechno obnáší dovoz (nikoli nového, ale jetého vozu zapsaného na stejného majitele) z Belgie do Rakouska (konkrétní případ, jehož detaily znám). A to se jedná o "staré" členské země EU.
neregistrovaný "magic1"
15. 9. 2006 16:55
Bez nadpisu
Nedivil, protože to znám. Jiná jsou pravidla ve "staré patnáctce", která má spoustu výjimek a národních předpisů a jiná u nově přistoupivších zemí, které musí doslova papouškovat směrnice EU: Ale v tomto případě bych to viděl jako výhodu. Například do "staré" země (jako např. Německo) nelze přivézt nic, co nemá kat, kdežto k nám nyní ano (stačí se podívat, kolik němců prodává Deltu Integrale 16v jako "italienimport" když zjistí, že to v D prostě nepřihlásí).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rebby"
21. 9. 2006 11:17
Magic ma pravdu, ale...
Ceska republika ted stoji pred nebezpecim udeleni sankci ze strany EU prave za to neuznavani technickych prohlidek z jinych statu (stim je komplementarne spojen zakaz dovozu automobilu starsich 5 (8) let). Viz [odkaz] Kazdopadne tedy bude bezpodminecne nutne, drive nebo pozdeji, tyto podminky sjednotit s ostatnimi clenskymi staty. A ze by byl vysledek horsi nez stavajici byroktaticky prizrak si nemyslim. Horsi uz to totiz byt nemuze. Jinak v cem Magic pravdu nema, je ten ram. Opravdu jsem videl oblouk nad sedackami legalne zapsany v technicaku. O tom, "kolik to stoji" nebo kdo je ci znamy uz ovsem informace nemam...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kostey
21. 9. 2006 18:42
Bez nadpisu
tohle mi psal presne pred rokem jeden kamarad. Co si o tom myslite?

Ja mam coswortha rok 1988 ale ctyrkolku v papirech ofigo!!!:))) Coswortha lze postavit ofigo na ceske doklady treba od 2.0 OHC nebo 2.0 DOHC. Je to pruda ale vazne to jde. Rozhodujici je zde karoserie. Pokud si tedy koupis kosika v anglii ctyrdveraka, lze ho postavit na ceske doklady od 2.0 OHC nebo 2.0 DOHC ctyr- nebo petidvirka. Na kombika ne! Musi to byt sedan 4dv nebo 5dv. Musis pozadat nejdrive Ford Motor Company (Vysehrad, Praha, napsal jsem adresu nekam do skladiste, i oteviraci hodiny...) o prestavbu karoserie (2000 korun) a ve stejny cas i o vymenu motoru (dalsich 2000 kacek). Pak musis na tzv. prestavbovou STK (2500 korun), kde krome bezne standardni STK prohlidky se zjisti i vazne zavady, a to: neshoda cisla VIN s TP a jiny typ motoru. Vystavi se prestavbovy protokol, kam se zapisou neshody zjistenych udaju auta s TP, t.j. jine cislo VIN, jiny typ motoru, jine udaje vykonu, spotreby, rozmeru pneumatik, jina svetla vyska, jina vaha, zde je dobre mit sebou original technicak (nemeckej, nebo v Tvem pripade anglickej) a podel toho trochu usnadnis praci mechaniku na STK. Pak na zjisteny typ motoru se vystavi emisni prukazka a musis absolvovat emise. To stoji tusim dalsich 1000 korun, ale zde si nejsem jistej. Prestavbove STK dostanes na mesic, emise radne uz na 2 roky. Pak musis napsat 2 doklady: 1: zadost o prestavbu, zde uvedes kdo jsi, co chces (z tohoto VINu na tento VIN), a za 2: navrh zmen v TP (zde uvedes to co chces mit skutecne napsano v TP, tj. vykonove parametry noveho motoru, parametry noveho auta - vyska, hmotnost, hlucnost, proste vse co bejva v TP, a dale velice uzitecne zde muzes pozadat i o zapis extra vybavy, pokud ma vozidlo homologovany ram, nezavisle topeni...atd atd...). Schvaleni prestavby trva do 10 dnu, hned jak podas zadosti, dostanes dalsi doklad pro razbu cisla VIN. S tim musis zpatky na misto STK, tam Ti do kastle vyrazi cislo VIN ceskeho TP. Dostanes protokol o razbe, zaplatis cca 500 korun. Po 10 dnech si prijdes pro schvaleni prestavby a zmen v TP, ukazes jim doklad o razbe, pak uz prijedes na jakykoliv magistrat, kde Ti podle schvalenych zmen pozmeni vsechny udaje v TP na nove, a to cele konci tim, ze dostanes novou nalepku STK na 2 roky ode dne prestavboveho STK. Pocitej jeste kolky sem tam, neco na benzin, a jsi na cca 10-11 tisicich... Ale mas ofigo coswortha:)
Rozbalit vlákno
0