Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
10. 11. 1999 22:44
neregistrovaný "ing."
12. 11. 1999 09:53
neregistrovaný "risa11"
13. 11. 1999 04:40
neregistrovaný "Roman11"
19. 11. 1999 15:27
neregistrovaný "PTD"
20. 11. 1999 08:58
neregistrovaný "jaky"
22. 11. 1999 13:06
neregistrovaný "Roman11"
26. 11. 1999 11:05
neregistrovaný "MARCEL1"
26. 11. 1999 17:28
neregistrovaný "PTD"
2. 12. 1999 18:55
neregistrovaný "Tony.M"
3. 12. 1999 09:35
neregistrovaný "Jura1"
6. 12. 1999 00:00
neregistrovaný "hop1"
6. 12. 1999 17:57
neregistrovaný "PTD"
neregistrovaný "ing."
10. 11. 1999 22:44
Bez nadpisu
Upozorňuji všechny že ůředníci z MDS chtějí aby se všechny dovezená vozidla přihlásily do konce roku 1999. Kdo tak nestihne, má po novém roce smůlu protože podle mých informací od 1,1,2000 lze přihlásit auta po roce výroby 1996 a výše.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "risa11"
12. 11. 1999 09:53
Re: Re:
to máš správný informace. Už teď máš pakárnu a musíš jezdit na emise k autorizovanýmu servisu a ještě né každej to dělá. Je fakt, že se sem vozej starý srač.., ale když to někdo kupuje tak proč mu to nedopřát.
neregistrovaný "Roman11"
13. 11. 1999 04:40
Re: Re:
No stejně je to svinstvo,..., vláda tak řeší problémy zacpaných silnic. Na výstavbu a rozšíření stávajících peníze nejsou, tak se típnou dovozy starých levných aut a na nový drahý moc lidí mít nebude. Počet automobilů v provozu nebude tak rychle stoupat a určitě se dočkáme nějakých omezení i na ty už dovezené, aby automobily konečně zmizely ze silnic....a k tomu v druhý vlně policie beroucí řidičské průkazy za maličkosti...no mají to teda dobře vymyšlený, to se musí uznat...:)
neregistrovaný "PTD"
19. 11. 1999 15:27
Ojetiny
1. K dovozu aut po r.v. 1996. Je to stejně jen o tom, ľe se budou vozit holt bořený auta. Nebořené se vozily stejně jen staré, a tudíľ cenově zajímavé auta. Příklad: ©výcarsko Fiaty vąeho druhu v nákupu okolo 1000CHFr. s katem. od r.v. 1986. Při troąe známostí přihlásitelné bez problému. Takhle se budou vozit auta po roce 1996, ale totálně zbořené, pak levně opravené a tudíľ velmi nebezpečné v kritických situacích jak pro majitele, tak pro okolí. Je nesmysl, ľe by se automobily přestaly dováľet. To by ti, kteří investovali obrovské peníze do "známostí", opraven, lidí atd. se museli zcvoknout.

2. Je tady pořád jeątě nezanedbatelný fenomém přestaveb. V tom vidím cestu. Máą staré auto, na nové nemáą, tak ho zcela legálně a oficiálně opravíą tzv. výměnou. Příklad. Fiat Rirmo 85S r.v. 1982, doveze se krasavec r.v. 1988-9, se stejným motorem (bohuľel "Cross-over" přestavby jsouľ uľ velký problém)a pětidveřovou karoserii za 1000CHFr, s formankou a přísluąenstvím to vyjde na 30.000,- Kč a to máą v ceně i balík zimních gum na plecháčích. Přehodí se motor, zapíąe změna do TP (10kč kolek) a pak se přehodí kastle, zajede na STK (podmínka nutná při výměně karoserie a auto je jak nové (10let starý Fiat) pro někoho kdo nemá x peněz alternativa a pro někoho ąance jak se ľivit dovozem starých aut. PTD
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "jaky"
20. 11. 1999 08:58
Re: Ojetiny
pro PTD.:

Nevim kde bydlíš, ale v Č. Budějovicích když chceš vyměnit karoserii, tak tě policaiti pošlou na zastoupení k Fiatu pro povolení kde ti ho ty šmejdi samozřejmě nedaji. Dají ti ho v případě že si u nich koupíš karoserii novou.
neregistrovaný "Roman11"
22. 11. 1999 13:06
Re: Ojetiny
Jo s tím zastoupením fiatu máš pravdu. Pracuje tam totiž strašnej šmejd, kterej je na víc ještě hrozně línej a vždy čeká, co mu hodiš do kapsy...už sem měl problémy i se záležitostma na alfu romeo. Zatím nejlepší zkušenosti s přestavbama jsem měl na zastoupení bmw.
neregistrovaný "MARCEL1"
26. 11. 1999 11:05
DOVOZ !
Ja jsem ted dovezl Fiata r.v. 1994. kterej splnuje do konce riku a cekam (a buhvi jak dlouho budu mam STK, EMISE a auto je jako nove ma najeto kolem 40.000 - je od kamarada) kdy mi milostive z Fiatu reknou jestli vubec mi letos potvrdi homologaci a vzhledem k tomu ze mam prevozku do 31.12.99 tak se bojim aby mi plne vybavene bomba auto, ktere jsem si dovezl pro sebe a ne na kseft nezustalo na nahradni dily, to me zena zabije a po kouskach nahazi psum a ten trus rozprasi po poli a osobne zaora traktorem nebo zakope motyckou !!! :-()
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "PTD"
26. 11. 1999 17:28
Re: DOVOZ !
Vypečené, ale stále jsem nenaąel ľádnou zprávu o situaci s přestavbama. Bude muset člověk při výměně karoserie si u dovozce nechat potvrdit, ľe je opravdu ta samá? PTD
neregistrovaný "Tony.M"
2. 12. 1999 18:55
chci si dovezt ojetinu
mohli byste mi poradit?

Chci si dovest auto z nemecka a ono je starsi 5ti let je mozny s nim jezdit tady na nemeckych papirech nez mu skonci technicka?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jura1"
3. 12. 1999 09:35
Tiskova zprava MDS
Zas.ani byrokrati:

Tisková zpráva MDS ČR ze dne 30. 11. 1999 14:15 hod.

Zákon č. 38/1995 Sb. ze dne 8.2.1995 s účinností od 1.7.1995 spolu s prováděcí vyhláškou č. 102/1995 Sb. upravil novým způsobem

technické podmínky schvalování vozidel určených k provozu na pozemních komunikacích, kde jsou zahrnuty též podmínky pro

schvalování jednotlivě dovezených vozidel. Do té doby byla tato oblast upravena vyhláškou č. 145/56 Ú.l podle vládního nařízení č.

54/1953 Sb. o provozu na silnicích a z hlediska technických podmínek vyhláškou č. 41/1984 Sb. a č. 248/1991; tyto právní úpravy již

neodpovídaly dosaženému stavu rozvoje silničních vozidel ani působnosti úřadů státní správy.

Z nyní platné právní úpravy vyplývají pro účely schvalování jednotlivých vozidel tyto podstatné body:

1) O technické způsobilosti jednotlivého silničního vozidla k provozu na pozemních komunikacích, které se neshoduje se

schváleným typem silničního vozidla, rozhoduje příslušný dopravní inspektorát Policie České republiky, který vydává

doklad o jeho technické způsobilosti k provozu,

2) Jednotlivě vyrobeným nebo jednotlivě dovezeným (novým nebo ojetým) vozidlem, rozumíme vozidlo, které se neshoduje se

schváleným typem a je vyrobeno nebo dovezeno pro vlastní potřebu v počtu nejvýše pěti kusů v průběhu po sobě následujících

dvanácti kalendářních měsíců.

3) K žádosti přikládá žadatel o schválení doklady uvedené v § 16 vyhl. MD č. 102/1995 Sb., které obsahují mimo jiné doklad o

výsledku technické kontroly pro schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného vozidla a doklad o měření emisí ve stanici

měření emisí - předpokladem pro schválení je splnění technických podmínek stanovených v III. až VI. části této vyhlášky. Z toho

vyplývá, že například z hlediska emisí škodlivin musí plnit vozidlo podmínky stanovené zvláštními předpisy, což je předpis

EHK-OSN č. 83 pro kategorii M1 a N1 v platném znění; tyto podmínky jsou z hlediska emisí stanovena touto vyhláškou shodně

pro vozidla typově i individuálně schvalovaná.

4) Vzhledem ke skutečnosti, že splnění technických podmínek z hlediska emisí by počínaje rokem 1997, kdy došlo ke zpřísnění

limitů změnou 03 předpisu EHK-OSN 83 (EURO2), v praxi zastavilo možnost dovozu starších vozidel, neboť ta v té době výše

uvedený předpis neplnila, byla v roce 1996, přes silné protesty dovozců vozidel typově schvalovaných a výrobců vozidel přijata

novela vyhlášky č. 102/1995 Sb. s číslem 299/1996 Sb. Ta až do 31.12 1999 stanovila pro účely schválení jednotlivě

dovezených ojetých vozidel konkrétní předpisy EHK na úrovni limitů dříve platných pro nová vozidla kategorie M1 a N1. Šlo o

opatření, ke kterému bylo přistoupeno z ekonomických a sociálních důvodů a pro kategorii nákladních automobilů a autobusů

(N2, N3, M2, M3) byly tyto limity platné pouze pro schválení do 30.9.1997.

5) Konkrétní postup při dokladování plnění jednotlivých předpisů při schvalování technické způsobilosti individuálně dovezeného

vozidla byl upraven metodikou Ministerstva dopravy o “postupu při provádění technických kontrol jednotlivých vozidel před

schválením jejich technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích” Č.j. 19 607/96-222. Ta navazuje na § 16

vyhlášky MD č. 102/1995, kde jsou uvedeny čtyři způsoby dokladování plnění předpisů EHK (a/ prohlídkou vozidla-štítek nebo

původní doklady,b/ homologační protokol pro daný typ vozidla, c/ prohlášení výrobce nebo jeho výhradního zástupce, d/

technický protokol vydaný pověřenou zkušebnou). Vzhledem k tomu, že v případě zážehových motorů je pro plnění určující

plnění emisí, které je nejpřísnější a lze předpokládat, pokud vozidlo plní emise, že plní i ostatní předpisy EHK, byl u vozidel

vybavených třícestným řízeným katalyzátorem zaveden tzv. zkrácený systém dokladování, který v tomto případě nevyžadoval

doložení předpisů písemnou formou, pokud byl řízený systém funkční.

6) Na základě projednávání poslaneckého návrhu novely zákona o správních poplatcích týkajících se vyššího zpoplatnění starších

dovážených vozidel přijala vláda ČR usnesení č. 485 ze 17.5 1999 a č. 730 ze 14.7.1999, kde se ve stanovisku říká, že “vláda si

je vědoma problémů souvisejících s dovozem ojetých motorových vozidel do České republiky a připravuje přijetí systémových

opatření, které dovoz těchto motorových vozidel do České republiky omezí” a dále uložila ministrům dopravy a spojů , financí,

průmyslu a obchodu a ministru životního prostředí do 30.7.1999 předložit návrh na opatření omezující dovoz ojetých motorových

vozidel do české republiky.

7) Ministerstvo dopravy a spojů pro splnění výše uvedeného nařízení vlády s odkazem na konec platnosti jiných limitů

stanovených vyhláškou č. 299/1996 Sb. ke dni 31.12.1999 pro vozidla kategorie M1, N1, provedla změnu a doplnění

METODIKY postupu pro provádění technických kontrol jednotlivých vozidel před schválením jejich technické způsobilosti k

provozu na pozemních komunikacích, kde

a) byla doplněna jednoznačně nutnost předkládat u zážehového motoru doklad o funkčnosti řízeného katalytického

systému pouze od stanice měření emisí (SME), která je oprávněna okresním úřadem toto provádět pro dané značky

kontrolovaného vozidla, neboť byl předtím v praxi realizován stav, kdy tato měření prováděly i stanice bez

příslušného vybavení a technických informací pro danou značku

b) byl vypuštěn zkrácený systém dokladování pro zážehové motory a tím stanovena povinnost dokladovat plnění

jednotlivých předpisů i pro vozidla se zážehovým motorem plně v souladu se zněním vyhlášky č. 102/1995 Sb.

:-! Způsoby dokladování o plnění předpisů nadále zůstávají čtyři

a) prohlídkou vozidla - plnění uvedeno na štítku nebo v původních dokladech vozidla

b) homologačním protokolem přímo od výrobce vozidla

c) prohlášením (potvrzením o plnění) výrobce vozidla nebo jeho výhradního zástupce na území ČR

d) technickým protokolem vydaným pověřenou zkušebnou

9) V současné době nejrozšířenější způsob dokladování je potvrzením od výrobce (výhradního zástupce), neboť DI Policie

požaduje v rámci správního řízení od výrobce určení roku výroby a zde mu většinou výrobce zároveň potvrzuje plnění předpisů

EHK. Tímto však není zrušena možnost dokladování dalším, výše uvedeným způsobem (prohlídkou, technickým protokolem,

homologačním protokolem).

10) Cena za vystavení potvrzení výrobce není upravena žádným obecně závazným právním předpisem a nepodléhá cenové

regulaci, jedná se o smluvní cenu.

Martin Šváb

tiskový mluvčí MDS
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "hop1"
6. 12. 1999 00:00
Re: Tiskova zprava MDS
Můľete to někdo prosím laicky vysvětlit?
neregistrovaný "PTD"
6. 12. 1999 17:57
Re: Tiskova zprava MDS
To Jura. Co z toho tedy plyne? Pokud to dobře chápu, tak z toho plyne to, ľe kaľdý auto je moľné prakticky přihlásit podle toho, jaké limity splňuje, respektive jaké mu přizná oficiální dovozce. To se ale můľe měnit podle země určení. Do ©výcarska dováľená auta měly přece jiné ekologické parametry neľ auta dováľená do Itálie. Je tomu tak? Kdyby ti * řekli rovnou, ľe je moľné individuálně dováľet auta od data výroby 1.1.1997 tak udělají líp. Dovoz se omezí a nikdo z lidí nebude dělat idioty, při lítání po vąech úřadech. PTD P.S. Jsem jinak za totální liberalizaci dovozů aut, a» kaľdý doveze to, co projde STK a co umí prodat.