Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
27. 9. 2005 13:55
neregistrovaný "soused1"
27. 9. 2005 14:42
neregistrovaný "Doubravák"
27. 9. 2005 14:12
27. 9. 2005 18:30
neregistrovaný "IT"
27. 9. 2005 21:08
neregistrovaný "alig"
27. 9. 2005 21:52
neregistrovaný "IT"
28. 9. 2005 17:05
neregistrovaný "alig"
28. 9. 2005 19:21
neregistrovaný "Moreli1"
28. 9. 2005 19:28
neregistrovaný "IT"
28. 9. 2005 21:33
neregistrovaný "Mitsi"
28. 9. 2005 21:52
neregistrovaný "IT"
29. 9. 2005 12:45
neregistrovaný "alig"
29. 9. 2005 13:13
neregistrovaný "IT"
29. 9. 2005 14:25
neregistrovaný "Brázdič1"
29. 9. 2005 16:02
neregistrovaný "alig"
29. 9. 2005 22:17
neregistrovaný "Jaroslav Foglar"
29. 9. 2005 22:25
29. 9. 2005 22:54
neregistrovaný "Jaroslav Foglar"
30. 9. 2005 00:22
30. 9. 2005 07:25
neregistrovaný "IT"
8. 10. 2005 19:17
neregistrovaný "Sator"
14. 10. 2005 17:22
neregistrovaný "1vlada"
14. 10. 2005 17:57
neregistrovaný "Tom69"
17. 10. 2005 10:59
neregistrovaný "hlenn.clacsson"
6. 11. 2005 10:42
neregistrovaný "Spirit_"
20. 10. 2005 18:15
neregistrovaný "mariov8"
20. 10. 2005 21:30
neregistrovaný "Jenyk1"
31. 10. 2005 22:57
6. 11. 2005 10:24
neregistrovaný "Spirit_"
6. 11. 2005 14:41
neregistrovaný "IT"
neregistrovaný "soused1"
27. 9. 2005 13:55
Mondeo nebo Lagunu?
Chystám se na jaře kupovat "novou" ojetinu a váhám mezi Lagunou a Mondeem. Ve hře jsou u obou modelů nejsilnější turbodiesely, stáří tři roky, provedení combi. Co kdo a proč preferujete? Jak se rozhodnout?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Doubravák"
27. 9. 2005 14:42
Re: Mondeo nebo Lagunu?
Človíčku, co tady řešíš? Jednoznačně Mondýska. Jestli to má být cca tříleté, tak není snad nic lepšího než Ford TDCi.

Mrkni na [odkaz]
Avatar - ricz73
29. 9. 2005 16:49
Re: Mondeo nebo Lagunu?
Ahoj, řešil jsem letos na jaře podobný problém. Nakonec jsem se rozhodl pro Lagunu, a jsem rád.

Mám Lagunu GT 2,2dci, r.v. 2002. najeto měla 96000, nechal jsem si od známého v servisu vyjet servisní historii auta - kromě pravidelných prohlídek a výměny čelního skla zhola nic. Auto je v plné výbavě včetně kůže a navigace, jízdní vlastnosti vynikající.

Závady během provozu: vadné čidlo teploměru (nové 1700) a hučící přední ložiska (6000). Najezdil jsem zatím přes 10 tkm a jsem maximálně spokojenej.

Mondeo má kamarád, takže můžu porovnávat - možná je to jen můj názor, ale mě zevnitř ani zvenku nesedí - ovladače v interiéru jsou jak z konce 80. let, je výrazně hlučnější než Laguna (2,0 tdci), má horší dynamiku. Jedinou výhodou je podle mě větší vnitřní prostor.

Když budeš chtít, přijeď si Lagunu prohlídnout :-)
27. 9. 2005 14:12
Bez nadpisu
Rozhodne Mondeo. Prvni laguny jsou dost poruchove.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "IT"
27. 9. 2005 18:30
Bez nadpisu
U těch prvních TDCi byl trošku problém s materiálem vstřikovacího čerpadla, někomu měnili paliv.systém(pokud to kleklo v záruce), jiným dávali jemnější palivové filtry, což je dost nestand. řešení, ale pro výrobce levné, podrobnosti v odkazu. K Laguně se jako majitel nemohu vyjadřovat. Otázka, jestli není lepší jít do staršího TDDi, seč je hlučnější..?

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "alig"
27. 9. 2005 21:08
Re: Re:
Nemá náhodou ta laguna vzadu ještě tuhou nápravu?
neregistrovaný "IT"
27. 9. 2005 21:52
Bez nadpisu
Co tak jako strojař o konstrukci aut něco málo vím, tak tuhé nápravy u osobáků skončily v Evropě někdy u aut typu Lada s klasickou koncepcí, tj. 80. léta. Jinak se používá nezávislé zavěšení kol. Doufám, že nemusím vysvětlovat rozdíl. A pokud má tazatel na mysli, že tam není dle některých laiků "samospasitelný" víceprvkový závěs, tak je tam náprava v principu stejná, jako má poslední Honda Civic. Takové Mazdě 6, MOndeu, Avensisu atd. na technické trati s verzí Sport Edition v pohodě stačím. Chce to nepodléhat panice. Jde o postavení kola při všech jízdních režimech(nerovnost, zatáčka, propérování kastle atd...) a jestli mohu, tak jediným požadavkem je, aby si kolo samo neřídilo a pohybovalo se v rovině kolmé k vozovce a rovnoběžně s podélnou osou vozidla. Další podrobnosti na příslušné VŠ zaměřené na konstrukci aut. :D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "alig"
28. 9. 2005 17:05
Re: Re:
A treba Favorit a Felicie? To uz neni tuha naprava vzadu?
neregistrovaný "Moreli1"
28. 9. 2005 19:21
Bez nadpisu
jak vidim, tak nekteri jedinci envi jak vypada tuha naprava, kam jsme se to dostali :roll:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "IT"
28. 9. 2005 19:28
Re: Re:
Moreli: Jak vidíš, neví. Doporučíme jim docela solidní literaturu, ať se dovzdělají,ne?Doporučil bych Automobilovou technickou příručku za 1510,- Kč, neb je v ní tak zevrubně zhruba vše >:D

[odkaz]
neregistrovaný "Mitsi"
28. 9. 2005 21:33
Re: Re:
Tuhá náprava je když ... je opravdu "tuhá". A pokud není dostatečně "tuhá", třebaže tak na první pohled vypadá, není to "tuhá náprava", ale "zkrutná příčka". A to je oproti tuhé nápravě už podstatný rozdíl, zj. v neodpružené hmotě a vzájemně se měnící geometrii zadních kol.
neregistrovaný "IT"
28. 9. 2005 21:52
Bez nadpisu
Když už se to Mitsi rozhodl vysvětlovat, tak přihodím...zkrutná příčka s vlečnými rameny...ať je to úplné jednou provždy a někdo nám neřekl, že jsme nedůslední v popisu :D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "alig"
29. 9. 2005 12:45
Re: Re:
Dekuji panove za objasneni. Stejne bych ale volil asi mondeo, mne se zda, ze se s nim jezdi o dost lip nez s lagunou. Moreli, promin, ze jsem sem vlez a pohnul ti zluci :D
neregistrovaný "IT"
29. 9. 2005 13:13
Jedině Avensis
Já bych volil Avensise, když už bych musel vybírat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Brázdič1"
29. 9. 2005 14:25
Jedině Avensis
Já jsem zvolil Avensise a udělal jsem dobře !!!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "alig"
29. 9. 2005 16:02
Re: Jedině Avensis
Jo, otazka ale byla, jestli mondeo nebo lagunu.
neregistrovaný "Jaroslav Foglar"
29. 9. 2005 22:17
Bez nadpisu
Podobne dilema jsem resil pred ctvrt rokem-akorat v benzinu a kombi.

Kazde z tech aut ma sve pro a proti. Myslim, ze motoricky jsou na tom oba stejne (pokud teda srovnavam nejbeznejsi 96kWTDCIa 88kwDci).TDDi nepocitam, protoze to je traktor.Vybavou a designem karoserie vede Laguna, prostornosti a jizdnimi vlastnostmi Mondeo. Nize zminovany nedostatek ve vzhledu ovladacu-interier mi prijde mnohem povedenejsi u Mondea (verze GHIA) nez u Laguny, ktera na me pusobi dost lacinym dojmem, ale to je vec nazoru. Jeden ma rad vdolky, jiny zase holky :P Kazdopadne se ridic v Mondeu citi vic "obklopen" nez v lagune, ktera pusobi trosku prilis "vzdusne"

Mam dva metry a v lagune si za sebe nesednu, v Mondeu jo-vzadu je mista fakt hodne.

Jizda ve Fordu je citelne jistejsi nez v Lagune (pozn. koupil jsem si nakonec pochopitelne Mondeo:)),ale mozna je to tim ,ze jsem porovnaval Mondeo na 17 a Lagunu na 16, mondeo se tolik nenaklani a nerovnosti zehli srovnatelne. Pro me byl ale jednim z rozhodujicich faktoru prostor a spolehlivost, takze Mondeo a v benzinu, protoze ultramodernim dieselum neverim (Puvodne jsem mel ovsem zalusk taky na turbodiesely)

Pokud muzu doporucit, bez do Fordu, ale pozor na ten motor-TDCI se z pocatku vyroby dost sypaly. Takze spis od r.v.2002 a z Nemecka, kde je predpoklad, ze do toho nekdo netankoval naftu u Unicornu, ktera je o 1Kc levnejsi. Pokud nevis jak si auto dovezt, tak napis, hodim sem par informaci.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - ricz73
29. 9. 2005 22:25
Re: Re:
Souhlasim s tebou v hodně věcech. Možná stojí za to si uvědomit, na co člověk auto potřebuje. Já ho mám jako firemní, tj. jezdím v něm sám, maximálně ještě s jedním člověkem. Navíc mi u Laguny vyhovuje sportovnější vzhled, hlavně zadní část mi příde hodně povedená.

Pokud bych hledal rodinný náklaďák, kam sbalím kočár, tašky na víkend a psa, asi bych se taky zaměřil na Mondeo, protože kufr u Laguny neni zrovna největší (i když v porovnání s Volvem V40, který jsem měl předtím, je to obr).

Co se týče jízdních vlastností, asi hodně záleží na kolech - já měl situaci přesně opačnou - na laguně mám 17", kamarád na Mondeu 16" - proto ten rozdíl ve prospěch Laguny v mém případě.

Hlavně se mi u tohohle auta líbí spousta technických fíčur, který ale jiného můžou štvát... automatický otevírání a zamykání dveří, otevírací okno na kufru, to, že auto nejen rozsvítí kontrolku, ale navíc ti příjemným hlasem prozradí, co se děje, kontrola tlaku v pneumatikách - to je jen pár drobností, který opravdu potěšej. A u Mondea je člověk nenajde...
neregistrovaný "Jaroslav Foglar"
29. 9. 2005 22:54
Bez nadpisu
Ja se te elektroniky asi moc bojim..Jednou jsem se nemohl dostat do Oktavky, co mela zaslepene zamky, protoze dosla baterka v ovladaci. Kvuli takovehle prkotine mi ujel zajezd na hory:(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - ricz73
30. 9. 2005 00:22
Re: Re:
no takovou elektroniku má snad mondeo taky ne? Pravda je, že co v tom autě neni, to se nepodělá.

Ale když ono to je tak šikovný ;-)
neregistrovaný "IT"
30. 9. 2005 07:25
Re: Re:
Bude záležet na konkr. kuse a jeho historii.Vím o průserové Laguně ale i Mondeu(jeté) i o naprosto bezproblémových.

U prvních Lagun byl problém s elektonikou, teď už OK.

U prvních Mondeo TDCi s palivovým čerpadlem-materiál,"vydrolování materiálu", buď špatné tep. zpracování nebo kavitace.Nic jiného to být nemůže-už také OK.

Ty 17´´ gumy na Laguně posunou podvozek zcela jinam, než je u Laguny běžné s 16´´, ale je to tvrdé až moc(to je můj subjekt.názor, která má i tvrdá sedadla a podvozek-udělali jakýsi sport. balíček).Někdy před rokem.

Já bych dnes šel do Avensise, asi optimální auto. Spíš určitě. Bude dražší.1,8 benzín, ticho,pohodlí,kufr,spolehlivé. ;-)
neregistrovaný "Sator"
8. 10. 2005 19:17
Prima
Nový videoweb s testy auťáků na [odkaz] Dnes Masserati Quatroporte, H2 a Honda Civic osmé generace - testováno první auto dodané do střední Evropy! Stream v nejlepší kvalitě na českém internetu! Fotky, diskuze.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "1vlada"
14. 10. 2005 17:22
laguna
Ahoj, stejne dilema jsem resil na zacatku roku 2005. Me rozhodnuti je Renault Laguna Grandtour 1,9 DCi Expresion 88 kW r.v. 2002, mela najeto 120000km. Zatim jsem spokojeny, investice do servisu zatim asi 50000 Kc, zavady nic neobvykleho [mel jsem predtim Ford Mondeo r.v. 1996 model 97 1.8 benzin a bylo to podobne], tj. olej, fitry, rozvodovy remen, brzdy, atd. z toho co by nemuselo byt je treba ovladac spousteni oken ale ..........

Proc jsem se rozhodl pro Lagunu? Jednoznacne z hlediska bezpecnosti. Jedine co mi vadi je to ze jsem si zvykl na vetsi kufr v Mondeu. Nove Mondeo ma dokonce vetsi kufr nez to stare ale bohuzel bezpecnost ma spatnou. Nakonec se mi ta Laguna zacala i libit vzhledove.

Plusy a minusy obou vozu.

Mondeo 1997 i 2002

plus-kufr,vyhrivane predni sklo,tvrdsi sedadle,vic prostoru pro posadku

minus-bezpecnost

Laguna

plus-bezpecnost, v mem pripade i automaticka klimatizace a xenony

minus-mensi kufr, mekci sedadla a stisnenejsi prostor pro posadku

Spotrebu jsem mel u Mondea 1997 1,8 benzin 7,6/100, u Laguny 2002 1,9 diesel 6/100.

Tak to je zatim vse co me napadlo, pokud jeste neco chces rad odpovim

V.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tom69"
14. 10. 2005 17:57
Re: laguna
[odkaz]

pokud chces nove auto, doporucuji precist diskuzi o pristupu Renaultu pri reseni reklamaci >:-[]
neregistrovaný "hlenn.clacsson"
17. 10. 2005 10:59
Mondeo z r. 2000, ano, či ne?
Ahoj, jen se chci zeptat, jak je na tom Mondeo z roku 2000 se spolehlivostí? Najeto cca 130 tisíc, motor benzin 1,8. Mám ženu na mateřský a 3 děti, tak potřebuju něco spolehlivého, s čím se bude jezdit do školy, školky, na víkendy, ale v létě i do Francie. Samozřejmě nemůžu cpát moc peněz do servisů. Díky :-).
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Spirit_"
6. 11. 2005 10:42
Re: Mondeo z r. 2000, ano, či ne?
hlenn.clacsson: Jestli to auto má skutečně 130 000 km a nejezdilo s ním nějaké hovado, tak ti najde dalších 130 000 bez zásadních problémů. Pro jistotu vyměnit rozvoďák (měl by se ve 150tkm, ale věř tachometru :-(). Jinak by měla stačit běžná údržba typu olej, voda, brzdové destičky, možná kotouče (záleží na zacházení). Každopádně před koupí doporučuju prohlídku u forda, ta základní je za pusu a oni vědí, na co se mají dívat.
neregistrovaný "mariov8"
20. 10. 2005 18:15
Laguna dCI
Lagunu mame v praci, cituji hlavniho uzivatele: "Jak ta automobilka muze jeste existovat?" Co se tyce elektriky a elektroniky uz se stihlo porouchat zy ty necele tri roky skoro vse. Ale je to zatezovane sluzebni auto! Osobne se mi nelibi provedeni a dizajn interieru, proti Mondeu mi prijde Francouz pohodlnejsi, ale ja mam radsi Nemeckou ergonomii a jistejsi podvozek. Preferoval bych tedy Mondeo. V dilnach se rika, ze u techto tezce preplnovanych modernich dieselu je to dost o stesti, protoze uz jsem sedel v novem Volvu S40 ( TDCI ) s menenym turbodmychadlem!!! A to ma nove TDCi dobrou povest! Navic mi prijde prostor v Lagune taky stisneny ( na tak velke auto ), vse na mne pada a sedacky jsou na dlouhe trasy moc mekke. Tot muj nazor...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jenyk1"
20. 10. 2005 21:30
Já zvolil Mondeo.
Lagunu neznám, nemůžu posudit, Mondeo už máme v rodině a jsou s ním dobré zkušenosti. Spolehlivé, velké, dobré jízdní vlastnosti. Problémy se vstřikovači byly, to auto je z roku 2002, vyměněny v rámci záruky. Já koupil z roku 2004, TDCi 96 kW kombi Ghia v automatu, teď jsem na to dal ještě kola 18" a je to parádní svezení. A hláškám o zastaralém interiéru moc nerozumím, já mám auto po faceliftu, kdy i interiér předělali a líbí se mi. Elektronických fíčur je v tom taky dost, podívej se na cmc.fordclubs.org.
Rozbalit vlákno
0
31. 10. 2005 22:57
Laguna
Mondeo poznám len z krátkzch jázd, takže môj dojem - veľké auto najmä pre dlháňov, nemecký interiér, ale lepšia jazda pre vodiča ako v Lagune.

Laguna 1,8 16V, 11/2001, cca 65.000 km:

+ komfort, materiály, odhlučnenie, servis 30.000 km, dobrý motor

- poddimenzovaná predná náprava, neistá jazda pri prudkých manévroch (nie pre športovcov)

Z praxe:

Poruchy: regulátor osvetlenia budíkov (v záruke), cca 30.000 k výmena tyčiek predného stabilizátora (cca 4.000 Sk), inak nič

Priestor: ak nevozíš basketbalistov, alebo nemáš 150 cm nohy >:D , budeš spokojný ty aj ostatní v aute....

Spotreba: mesta cca 8,5 l, mimo 5,5-7 l (príklad - cca 600 km, 6,7 l, priemer 93 km/hod

Na záver: Moje prvé auto v ktorom som si spomenul na reklamu BMW - domov sa vraciaš vždy tou dlhšou trasou.....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Spirit_"
6. 11. 2005 10:24
Re: Laguna
Ani jedno z toho není špatné auto, záleží na prioritách. Ty rozdíly nejsou nikde dramatické. Motoricky si nemají co vyčítat. Spolehlivost je u TDCi i dCi prašť jako uhoď, mondeo mělo problémy se vstřikovači - které ale výrobce řešil v rámci záruky, laguna má zase turbo citivější na zacházení, pokud to někdo honí, tak mu dlouho nevydrží (cca 100 000km) - což ovšem renault nijak neřešil. Co se týká bezpečnosti, Laguna má o hvězdičku víc v NCAP, ovšem i díky dost speciální konstrukci karoserie a použitým materiálům je jakákoliv oprava po bouračce dost drahá (bouranou lagunu raději nebrat). Mondeo má zase bez diskuze lepší podvozek, takže horší pasivní bezpečnost vyvažuje lepší aktivní. V laguně je spousta úžasných vychytávek (automatické stěrače, karta místo klíče, kontrola tlaku v pneu,...), které někdy nefungovaly ani jako nové, s tím má laguna velký problém a často platí, že se nepokazí jenom to, co v autě není. Po stránce servisu, mondeo je na tom lépe (míň se kazí a líp/levněji se opravuje), navíc nejsou nijak drahé originální díly - které ale je zase velmi vhodné používat, neoriginály mondeu moc nechutnají, zvlášť brzdy a podvozkové díly.

Stejně to rozhodování nakonec bude o tom, že se jedno z aut někomu víc líbí a logické argumenty půjdou stranou.
neregistrovaný "IT"
6. 11. 2005 14:41
Bez nadpisu
Řešením je také Lagunu2 s "vychytávkama" nebrat.Přínos, že mi ukazuje tlak v pneumatice je nulový,stejně, když začne pršet,dají se stěrače zapnout páčkou-to platí i pro jiná auta.Známý má Touareg přes2 mil a signalizace tlaku v pneu trvalý problém.Už z toho šílí...Prostě se těm věcem vyhnout-až na tu kartu,to nejde.

Jízdní vlastnosti-asi záleží na modelu a tuhosti podvozku.Sport Edition stíhá v zatáčkách M6 či Hondě a ESP ani nebliká.Konečně-víceprvek jako samospasitelnost jízdních vlastností je iluze, protože zejména u jetého je otázka, v jakém stavu jsou pouzdra podélných a příčných ramen-bavíme se o ojetině,že?

Z našich silnic nic moc, takže jízní vlastnosti mohou být i drobet jiné, než u nového.

Turbo-každé turbo, kde se nedodržují zásady provozu a ty se tu na jiných diskusích řešily x-krát, tak odejde. Nebo naopak vydrží-každé. Rozhodující je, ne KDO jej vyrobil, ale JAK s ním KDO zacházel-spíš s motorem, než s turbem, to dá rozum.

Já bych si nevybral z těch dvou ani jedno a koupil Toyotu Carinu nebo M626.
Rozbalit vlákno
0