Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "Peté11"
12. 12. 2005 20:40
Bez nadpisu
Vzal bych 1,2 nebo 1,4(55kw), nafta se na ježdění do města moc nehodí a na těch 20000km ročně je na ni málo, 1,4(74kw) a 2,0 je pro sportovnější řidiče a delší trasy.
neregistrovaný "El Carlos"
12. 12. 2005 18:54
Re: Re:
Jenže u TDi a vůbec nafty nevíš jak s tím kdo jezdil a co je motoru. Benzín toho přeci jenom víc snese.

Nicméně já bych za 220 tis. kč zaplatil 1. splátku a koupil bych si něco novýho
neregistrovaný "Fojťan"
9. 12. 2005 15:09
Bez nadpisu
opakuju ze za 220tisic nema smysl kupovat nic jineho nez 1.9tdi nebo 1.4 74kw, 2.0 neni podle me moc dobra volba.

htp je blbost, protoze za ty penize muzes mit proste lepsi, navic to nejede.

za 220k mas tak ctyri roky stary tdi v plny vybave. /podle me proste lepsi nez rok stary htp - stejna technika, a auto vydrzi 300tis km uplne v pohode takze vetsiho najezdu bych se nebal, pokud je auto samozrejme servisovane atd.../
neregistrovaný "Majk66"
9. 12. 2005 14:53
Re: Fabia combi-jaký motor ?ojetá- cca 220 000 kč
Z vlastních zkušeností:

- služební Fabia Combi 1,4 MPI 50 kW: hodnotím jako žádný velký zázrak, ale dá se s tím jezdit docela dobře. Předjíždění kolem 90km/hod chce přeci jen více místa, ale vcelku se dá.

- služební Fabia Combi 1,2 HTP 47 kW: pro klidnou jízdu podle předpisů, bez nároků na předjíždění v méně přehledných úsecích je použitelná, spotřeba kolem 6L. Ale když se rozjede (dá se i 180 na tachometru, ale to už je o strach) po dálnici, bere klidně 9-10L. Dlouhodobá spotřeba tak 7,8L, ale je to služební, každý s tím jezdí jako prase... Jde ochotně do vyšších otáček, ale síla tam chybí.

- krátká 1,4 74 kW: bez problémů, dobrá akcelerace pro předjíždění, relativně nízká spotřeba, tak 6,3L, i při svižné jízdě.
neregistrovaný "KEEPER"
9. 12. 2005 14:04
Re: Re:
S 1,2 47kW jazdim jeden rok a zatial sa nemozem stazovat. Motor je velmi kratko sprevodovany, takze je v meste vcelku svizny - je potrebne si ale zvyknut na trosku rychlejsie preradovanie. Do mesta a na primestske prepravovanie je to podla mna dobra volba. Hlucnost vo vozidle je na urovni triedy, vibracie motora su taktiez dobre odtlmene. Jediny rozdiel od klasickych stvorvalcov je iny zvuk motora - prevazuju vyssie tony.

Spotreba je tiez v celku prijatelna. Pri beznom jazdeni si v meste vezme 6,5 - 7,5 litra, mimo mesta sa da v pohode jazdit okolo 5l. Moj osobny rekord je 4,5 l pri obsadeni auta 3 dospelakmi a 1 dietatom (mimo mesta).

Tiez som sa rozhodoval medzi 1,2 a 1,4 55 kW (+ niekolko vozidiel inych znaciek) ale po skusobnych jazdach som sa nakoniec rozhodol pre 1,2 a mozem povedat, ze to nelutujem (rozdiel medzi 1,2 a 1,4 55 kW nebol velky, skor naopak do mesta sa mi lepsie pozdavala 1,2 a ked som si zvazil rozdiel v kupnej cene (20 000,- Sk) a prevadzkove naklady (poistka, servis, spotreba...) tak mi to jednoznacne vyslo pre 1,2 47 kW 12V)
neregistrovaný "blesk999"
9. 12. 2005 00:56
Bez nadpisu
kolega uvazuje predat 1,4 (tusim 16V 55kW) kombi v elektrike s ABS 2x ABG, vadi mu ze to nema klimu. Jazdi na tom prevazne jeho zena a za 2 roky to ma celych 20tis km. Cenu neviem (ale mozno tak za 300tis. Sk), Byva v BA.
neregistrovaný "Fojťan"
8. 12. 2005 22:38
Bez nadpisu
za 220 000,- jednoznacne 1.9tdi
neregistrovaný "karlos5"
8. 12. 2005 22:25
Bez nadpisu
sy35: "Prosím kde bereš že výkon souvisí s pružností, to by mě zajímalo? Moje Clio má 43 kW a 93 Nm - když budu zrychlovat na 5, trvá to, ale výsledná rychlost je celkem vysoká, protože 43 kW na 900 kg stačí. Nesouvisí ona pružnost spíš s točivým momentem, co?"

A nesouvisí obvykle u běžných benzínů krouťák s výkonem? Chceš-li do toho plést váhu, nebo případně průběhy krouťáku a otáčky, prosím, ale Tvůj příklad přímo ukazuje, co jsem říkal. Ale dobře, když už, tak max. krouťák souvisí u atmosférických benzínů primárně s objemem, málokterý motor se dostane přes 100 Nm/litr a pokud, tak o málo.

Zřejmě jsi špatně pochopil, co jsem psal - nejde o slovíčkaření.
neregistrovaný "AC1"
8. 12. 2005 16:49
Re: Bez nadpisu
R.Barrichello: To sedí! :D
neregistrovaný "sinner1"
8. 12. 2005 16:32
Bez nadpisu
Jo 1.2 12V je dobrá volba a chce to se svézt komu co sedí. Kdo s ní něco najel tak ví. A zvuk ? To co je slyšet venku to neřeš, hlavní je odhlučnění uvnitř vozu a tam se udělalo dost práce.Ba dokonce zvuk uvnitř je docela příjemný.Záleží na každém jestli se mu líbí jemné vrnění nebo něco jiného.
neregistrovaný "sterys"
8. 12. 2005 12:55
Bez nadpisu
Díky zatím všem, taky si myslím, že 1.4 55 kw by mohl být dobrý kompromis,akorát musím zjistit jakou má cca životnost, tzn. do kolika najet.kilom.se nemusí bát koupě, ale při tom jeho průběhu myslím, že mu vydrží hodně dlouho. :)
neregistrovaný "msifa"
8. 12. 2005 12:25
Re: Re:
to hxigor: Ve městě vesměs studené starty, nohu těžší trochu mám :-) . Ale jde hlavně o srovnání s 1.4 16V - 74 kW u které není rodíl spotřeby město/mimo město tak hrozný (předpokládám, že jízdní styl mám pořád stejný...).

to hxigor: Jo věřím, že že umí jet 170 - 180 km/h, ale za jak dlouho se na tu rychlost dostaneš? Já s 1.4 16V - 74 kW jsem v německu na dálnici taky dokázal jet 210 km/h, ale těch 150 km/h jsme měl spíš na mysli usálenou cestovní rychlost.

----------------------------------------… />
Ale všichni se shodnem, že 1.4 16 V - 55 kw je pro fabii combi nejvhodnější motor.
neregistrovaný "skálak"
8. 12. 2005 12:22
Bez nadpisu
1.4 55kW - není co řešit.
neregistrovaný "Lance1"
8. 12. 2005 12:05
Bez nadpisu
to msifa: ja mam tu 50 kW a reknu Ti,ze v Nemecku na dalnici nebyl problem jet s tim 170 a par krat i 180 po rovine samo!
neregistrovaný "seagray"
8. 12. 2005 12:04
Bez nadpisu
msifa: Mal som 5 rokov 1.4MPI, za posledný rok som jazdil len do a z práce denne spolu 12 km cez centrum mesta, spolu asi 6 semaforov a priemernú spotrebu som mal 7.2-8.1, zima/leto. Buď si jazdil furt naložený, alebo holt máš ťažkú nohu >:-[]

wallot: Jazdíš s otvorenými oknami, máš nemú ženu, alebo nemáš na rádio, že ti tak vadí zvuk motora? Vo vnútri je ten motor veľmi dobre odhlučnený... Ak chceš počuť traktor, naštartuj TDI pri -5*C >:-[]

Suma sumárum, do prevažne mestskej premávky by som odporúčal 1.2, mimo mesta + diaľnice určite 1.4 55kw. Bude ale problém zohnať dobre vybavené auto v rozumnom stave... Bacha na firemné!!!
neregistrovaný "wallot"
8. 12. 2005 11:39
Bez nadpisu
kdyby jenom ty trivalce nevydavali jeste horsi zvuk nez traktor. jinak 1.2 47kw hp je normalni jezdeni docela ok
neregistrovaný "R.Barrichello"
8. 12. 2005 11:24
Re: Bez nadpisu
půl šestiválce - hihihi hahaha, checht :o)

Nový slogan pro škodu - Fabia HTP - poloviční motor, poloviční náklady - poloviční vůz pro poloviční lidi :o))))))
neregistrovaný "sy35"
8. 12. 2005 10:40
Re: Fabia combi-jaký motor ?ojetá- cca 220 000 kč
Prosím kde bereš že výkon souvisí s pružností, to by mě zajímalo? Moje Clio má 43 kW a 93 Nm - když budu zrychlovat na 5, trvá to, ale výsledná rychlost je celkem vysoká, protože 43 kW na 900 kg stačí. Nesouvisí ona pružnost spíš s točivým momentem, co? Protože když tu argumentujete kratšími převody, tak to je právě to dohánění momentu výkonem. Jinak motor 1.4 74 kW bývá označován za to nejhorší co se do Fabie dává, na rozdíl od varianty 55 kW. On se stejně do Fabie žádný dobrý benzín nedává:-)
neregistrovaný "msifa"
8. 12. 2005 09:12
Re: Fabia combi-jaký motor ?ojetá- cca 220 000 kč
Při ročních km do 20 tis. nemá diesel smysl. Já mám nyní služební Fabii combi 1.4 16 V - 74 kW. Dobré svezení, dobrá spotřeba - při dodržování předpisů mimo město, 50% zatížení kolem 6,2 l, na dálnicí pod plným plynem 170 - 180 km/h si ale umí vzít kolem 9 l. Město tak 7,5 l. Jediná nevýhoda - motor netáhne od spoda, ožívá až tak kolem 3 500 ot/min.

Svezl jsem sei s Fabii combi 1.4 16 V - 55W, a ten motor táhl o něco lépe od spoda.

Předtím jsem měl Fabii combi 1.4 Mpi - 50 kW. Nebrat! Nepružný motor, spotřeba ve městě přes 9 l, na dálnici to víc jak 150 km/h nejede, navíc jsem během 220 tis. km měnil 4 x ložiska na přední nápravě - výměna cca 9 000 kč.

Měl jsem možnost se svézt cca 1 tis. km v krátké Fabbi 1.2 12 V - 47kW, motor mne příjemně překvapil, pružný a na tříválec i poměrně tichý. Fabia s motorem 2.0 - nem átaké smysl, zastaralý motor, vysoká pojistka, spotřeba.

Doporučil bych jednoznačně 1.4 16 V - 55W, a ani 1.2 12 V - 47kW by neměla být špatná volba.
neregistrovaný "paulz"
7. 12. 2005 22:52
Re: Fabia combi-jaký motor ?ojetá- cca 220 000 kč
karlos5:zrychlení je dle škodovky,tj officiální.Je to samozřejmě taky kratší převodovkou,do města je lepší 1.2 než 1.4 55kw.Jinak u 1.2 12v jsou vibrace minimální/oproti např.1.4 TDI/.
neregistrovaný "shi"
7. 12. 2005 21:53
Bez nadpisu
Náhodou, HTP má polosametový zvuk - zvuk jako půl šestiválce >:D
neregistrovaný "karlos5"
7. 12. 2005 21:51
Re: Fabia combi-jaký motor ?ojetá- cca 220 000 kč
paulz: nevím, ani jsem s 1.4/55 kW nikdy nejel. Odkud tahle informace pochází? Neříkám, že to není možné - pokud jsou převody odpovídajícím způsobem kratší. S 1.2HTP jsem najel jen pár desítek kilometrů a vzpomněl jsem si na jednu věc - na prezentaci VV12 ve Phaetonu, kde dávali hoši z VW na kryt nastartovaného motoru minci nastojato a ta tam stála, u 1.2HTP pochybuju, že by se tam udržela tvárnice, vůbec jsem tomu chování nemohl uvěřit. To jen pro pobavení, v tomhle zlatá 1.4MPi (které blok se vyvíjel snad ještě když auta jezdila na páru >:D ) :)
neregistrovaný "shi"
7. 12. 2005 21:25
Bez nadpisu
1.4 55 kW 16V vůbec není špatný motor. Když člověk chce výkon, nesmí se bát točit do 5500 ot/min, na běžné ježdění stačí 2000 až 4000 ot/min. Když se to naloží, tak se pochopitelně žádný zázrak nekoná. Oproti vcelku abusrdním motorům 1.4 MPi je 1.4 55kW 16V rozhodně velký pokrok.

Na dálnici se s tím bez problémů zrychluje až do 160 km/h, pak to začíná hodně lenivět.

Když si člověk zvykne na to, že musí pořádně řadit a nesmí se bát motor točit do otáček, tak je to v nenaloženém autě celkem fajn svezení.

Kdybych si kupoval Fabii s benzínovým motorem na ježdění po městě i mimo něj a to v poloobsazené autě, tak beru tento motor.
neregistrovaný "paulz"
7. 12. 2005 21:02
Re: Fabia combi-jaký motor ?ojetá- cca 220 000 kč
To Karlos:možná to nevíš,ale 1.2 12v má lepší tzv.pružné zrychlení 60-100 na 4a 80-120 na 5.než 1.4-55kw.
neregistrovaný "karlos5"
7. 12. 2005 20:46
Re: Fabia combi-jaký motor ?ojetá- cca 220 000 kč
Něco z následujících - 1.4/74 kW, 2.0/85 kW, nebo 1.9 TDi/74 kW. Možná by mu vyhověl malorážkové TDi, ale jestli v bazaru je, to nevím.

1.4ku znáš, 1.2HTP bych zapomněl (imho motorářský potrat), 1.9SDi je slabá, nepružná, nekultivovaná a pro město akusticky nevhodná - ale dá se s ní jezdit za málo (ale i za hodně).

Ta pružnost je relativní pojem (jinak výkon a pružnost spolu obvykle docela úzce souvisí), celkově z toho vychází TDičko, já bych klidně doporučil 2.0, která je pružná a ve Fabii ani moc nežere a jede to, ale ostatní mě zato sežerou >:D

1.4/55 kW neznám, ale pokud se nepletu, je to slabší verze 1.4/74 kW, takže by to mělo být o řád lepší než MPi, ale pružné to nebude, to není ani 1.4/74 kW.
neregistrovaný "sterys"
7. 12. 2005 20:10
Fabia combi-jaký motor ?ojetá- cca 220 000 kč
Jsme škodavkářská rodina, až na mně černou ovci- ted mám RENAULT,ale vlastnil jsem taky spoustu škodovek, naposled fabii 1.4 50 kw. Poradte- bratranec si chce koupit fabii combi- co taky jiného, žádné jiné auto nechce, ale neví jaký motor zvolit, ze své zkušenosti-30 000 km 1.4 50 kw- jsem mu tento motor okamžitě zavrhl, strašná spotřeba, líný, bez ochoty se vytočit atd. no jo jenže jaký potom zvolit ? výběr motorů u fabie- tot asi největší problém, kdo máte fabku poradte, jaký zvolit do kombíku, 1.2 htp? 1.4 74 kw, 1.9 47 kw ? podle mně by nemusela být špatná 1.4 55 kw, ale nevím nejel jsem s ní. Jen pro pořádek, není sportovní jezdec, najezdí cca 15- 20000km- rok,hodně ve městě, 2x měsíčně dálnič. provoz, v rodině máme hodně felicií, fabku jsem měl jen já, jde mu o spolehlivost daného mo toru, hospodárnost,pružnost, až pak výkon, díky všem ;-)