Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

13 komentářů

poradte mi ake auta sa od akeho roku pozinkuvava karoseria?
Mám Tempru, tak se trochu vyznám ve Fiatech - od roku 1988 se vyrábí Tipo a to je stejně jako Tempra (zahájení výroby v roce 1989 nebo 1990) z velké části pozinované (cca 70😖. Taky jsem slyšel, že pozinkovaná byla Croma. A předpokládám, že obdobně jsou upravené všechny novější Fiaty (Brava, Marea, Punto,...). Ještě o pár roků dřív než Fiat začalo galvanizovat karoserie Audi, ale nemám to v hlavě - možná to začalo u Audi 100 okolo roku 1985. Ostatní části VW Group (Škoda, VW) s tím začaly až o nějakých 10 let později.
Croma minimalne od 92, ale spis niz, obecne bylo prvni AUDI, druha automobilka FIAT. Mercedes Benz delal nejake upravy kastle od 82-83 ale zinkovani to asi neni.
Opel Astra/nova/ celopozinkovaná od roku 1998.
No Opel fur Trottel 😄
Na Opla mi nešahej ty JÓÓ-JÓÓ-JÓdlll.
Alfa Romeo 75 od X/ 1987 vcetne, AR 33 od XI/1989 (hranata) vcetne, AR 164 a novejsi vsechny modely. Lancia Delta nikdy (ani integrale - zadna!), Delta Nuova vsechny modely, Dedra vsechny modely, Prisma nikdy, Thema od 1989 (nova maska) pro nektery trhy optional, od 1991 vsechny, Kappa vsechny modely, atd. Na vsech tehle autech je 5 vrstvy lak. ND vsak zinkovany vetsinou na starsi auta nejsou vubec, na nova jen nektere.
A co alfa 90 ? Byla taky zinkovana?
Obavam se, ze ne. Ale vyhoda AR byla v tom, ze nepatrila Fiatu a tak na rozdil od Fiatu a Lancii nebyly tyhle auta delany z ruskyho plechu, takze zase tak moc nehnily (netyka se 33 a Sprint, ty hnijou jako blazen).
Alfa,Fiat,Lancia = TOTAL *
Walther vieš prečo hnili ople,lebo ich vlastnia taký čo jadzia dovdedy kým sa "nepoláme kolečko" a boli havarované a nedostali potom čo sa patrí.Pokiaľ sa ošetroval podvozok podľa pokynov výrobcu a dodatočne sa navoskovali dutiny,tak no problém.Mám s tým veľké skúsenosti,total repas karosérie(otryskaný podvozok a nasledné ošetrenie chémiou VW group,haha uvidíme).A uvedome si jednu vec talianske autá boli konštruované, kde v teplom južanskom prostredí nepoznajú soľ a samozrejme keď začali jazdiť po našich špecial cestách tak začali hniť a nikdo si nerobil z toho ťažku hlavu,pre náš slabý trh.Určite niekdo videl z švajčiarska nebúrané dovezené auto bez gramu hrdze a stačila jedna naša zima a už to kvitlo.K veci opel mal niektoré podvozkové časti pozinkované od začiatku 90tich rokov od 93 komplet zinok u Vectier,Astra komplet od začiatku.Samozrejme že lastovička bola automilka AUDI,potom Fiat,Lancia..No čo sa týka nových auomobilov je to dnes bez rozdielu(laserové bodovanie,zinkovanie atd),porovnateľné záruky uvidíme.Ale špička je aj tak SAAB,ktorý mal už v 90tich rokoch 1/3 karosérie z nerezu(ale špecialne zváracie postupy po opravách).Ozaj videl z vás niekdo hrdzavý SAAB(samozrejme nie polepený po havárii)?
Hahaha, talianske autá v teplom južanskom prostredí jezdí u moře, ne? Že by tedy nepoznali soľ?
Aj aj.Ja čo som videl dovezené,boli zo severu z vnútrozemia a vobec podľa mňa je roziel stále špliechajúci soľny koncentrát a mierne slaný vzduch,nie.Hnili uná,regaty atď.Ale kamoš má pozinkovanú 91 Themu nebúranú a žiadna hrdza.