rychla jazda mi az tak neprekaza, pokial to niekto moc neprehana a niekam sa ponahla, tak pustim nech si ide...
ale co ma fakt serie je bezohladnost a naschvaly. Ked niekde sedi v kvazi-offroade a dava svojou jazdou najavo ze ma vsetkych na haku, lebo ma okolo seba 3tony zeleza, tak vzdy dufam ze sa s tou kopou srotu niekde prevrati a tu tarchu neudrzia stlpiky...
takze podla mna bezohladnost je najvacsim nebezpecim
ale co ma fakt serie je bezohladnost a naschvaly. Ked niekde sedi v kvazi-offroade a dava svojou jazdou najavo ze ma vsetkych na haku, lebo ma okolo seba 3tony zeleza, tak vzdy dufam ze sa s tou kopou srotu niekde prevrati a tu tarchu neudrzia stlpiky...
takze podla mna bezohladnost je najvacsim nebezpecim
na ukrajine pry taky, asi 2 roky provizorni a pokud nic nespachas tak ti daji naporad. I takovahle zeme ma vymozenosti
Myslim, ze podobny system funguje aj na Slovensku (aspon pred niekolkymi rokmi fungoval) . Clovek po autoskole dostane vodicak na 2 roky, kedy nesmie sposobit nehosu a tusim su tolerovane 2 priestupky rocne. Az potom dostane vodicak s neobmedzenou platnostou.
Ako to je teraz s novymi EU vodicakmi, neviem.
Ako to je teraz s novymi EU vodicakmi, neviem.
Naše tunely jsou z hlediska ergonomie řidiče docela příšerné.
Mrázovka směrem vzhůru - vše v tunelu má barvu různých odstínů šedi, není jednoduché periferním viděním rozeznat kde je okraj vozovky a kde už začíná betonový rantl. Přitom by stačilo vzít bílou nebo lépe žlutou barvu a udělat na okraji vozovky viditelnou čáru.
Kterýsi pražský tunel - (možná také Mrázovka) ve směru dolů - za tunelem semafor, v tunelu zatáčka, těsně za zatáčkou je občas konec kolony. Jediný náznak, že za zatáčkou může něco číhat, je pár napříč umístěných vyvýšený pásků, na kterých auto zadrncá. V 21. století to je opravdu značení na úrovni doby.
Brněnský (pisárecký) tunel k výstavišti směrem dolů😒br />
Omezení rychlost v tunelu a na jeho výjezdu: 80 km/h, 40 km/h 60 km/h 30 km/h. Značky následují po pár desítkách metrů za sebou. Když jsem to viděl prvně, začal jsem se vážně smát. Pikantní je, že kousek před výjezdem z tunelu je omezení na 40 km/h, bliká tam varování (sněhová vločka) a venku je teplo (nad nulou), sucho a svítí sluníčko. Tunel je plně automatizovaný, má svůj velín a snad i 24 hodinový dozor. Stav dálkově nastavitelného dopravního značení tomu rozhodně neodpovídá. Pak není divu, že je dopravní značení lidem pro smích.
Brněnský tuším maloměřický tunel - zákaz vjezdu pro cyklisty umístěn tak, že jej cyklista vidí až když je těsně před tunelem, dobržďuje skoro až v tunelu. Co má v tu chvíli asi tak dělat ? Vracet se v protisměru ? Šplhat s kolem po kolmé stěně ?
Ti, kdo kolaudují a provozují naše tunely by zasloužili určitě pár facek, možná pár let v base ...
Mrázovka směrem vzhůru - vše v tunelu má barvu různých odstínů šedi, není jednoduché periferním viděním rozeznat kde je okraj vozovky a kde už začíná betonový rantl. Přitom by stačilo vzít bílou nebo lépe žlutou barvu a udělat na okraji vozovky viditelnou čáru.
Kterýsi pražský tunel - (možná také Mrázovka) ve směru dolů - za tunelem semafor, v tunelu zatáčka, těsně za zatáčkou je občas konec kolony. Jediný náznak, že za zatáčkou může něco číhat, je pár napříč umístěných vyvýšený pásků, na kterých auto zadrncá. V 21. století to je opravdu značení na úrovni doby.
Brněnský (pisárecký) tunel k výstavišti směrem dolů😒br />
Omezení rychlost v tunelu a na jeho výjezdu: 80 km/h, 40 km/h 60 km/h 30 km/h. Značky následují po pár desítkách metrů za sebou. Když jsem to viděl prvně, začal jsem se vážně smát. Pikantní je, že kousek před výjezdem z tunelu je omezení na 40 km/h, bliká tam varování (sněhová vločka) a venku je teplo (nad nulou), sucho a svítí sluníčko. Tunel je plně automatizovaný, má svůj velín a snad i 24 hodinový dozor. Stav dálkově nastavitelného dopravního značení tomu rozhodně neodpovídá. Pak není divu, že je dopravní značení lidem pro smích.
Brněnský tuším maloměřický tunel - zákaz vjezdu pro cyklisty umístěn tak, že jej cyklista vidí až když je těsně před tunelem, dobržďuje skoro až v tunelu. Co má v tu chvíli asi tak dělat ? Vracet se v protisměru ? Šplhat s kolem po kolmé stěně ?
Ti, kdo kolaudují a provozují naše tunely by zasloužili určitě pár facek, možná pár let v base ...
Kterýsi pražský tunel - (možná také Mrázovka) ve směru dolů - za tunelem semafor, v tunelu zatáčka, těsně za zatáčkou je občas konec kolony. Jediný náznak, že za zatáčkou může něco číhat, je pár napříč umístěných vyvýšený pásků, na kterých auto zadrncá. V 21. století to je opravdu značení na úrovni doby.
To asi myslis letenskej tunel.. Ale tam ti musim oponovat, tam je pred tou zatackou jeste blikacjici oranzovej semafor 😉
To asi myslis letenskej tunel.. Ale tam ti musim oponovat, tam je pred tou zatackou jeste blikacjici oranzovej semafor 😉
Nejezdím tama zrovna často, ale blikající světlo jsem nepostřehl. Možná jsem zrovna koukal do zrcátka, nebo mi nedošlo co to světýlko znamená, každopádně kolona za rohem mě docela zaskočila ...
Tenhle tejden tama pojedu znovu, tak budu dávat větší pozor. Díky za upřesnění.
Mimochodem, v některých zemích mají pro podobné případy blikající značku se zatáčkou a obrázkem kolony. To je mnohem lepší, než oranžové blikající světlo.
Tenhle tejden tama pojedu znovu, tak budu dávat větší pozor. Díky za upřesnění.
Mimochodem, v některých zemích mají pro podobné případy blikající značku se zatáčkou a obrázkem kolony. To je mnohem lepší, než oranžové blikající světlo.
To rozhodne nepopiram, ta kolona za zatackou je fakt hnusna a ze to blikajici svetlo ma upozornit na ni si clovek uvedomi stejne az kdyz to tam zna 😉
Já jsem s osvětlením mrázovky poměrně spokojený (oproti Strahovskému tunelu..), včetně kvality silnice. Akorát jaksi automatizované řízení omezení rychlosti dle počasí venku je docela taky na hlavu - ona je v tunelu relativně stálá vlhkost, tedy silnice je suchá, a když je venku pod 3°C, tak tam svítí 50 (bohužel dost ostře, takže na dálku ty světélka splývají a když to člověk neví, tak si všimne až když ho vyfotí radar...) a i když je silnice suchá v okolí, tak taky na výjezdu svítí pozor nebezpečí smyku a vločka... Jinak letenský tunel je fakt dost špatný. Ostatně, celá Praha je postavená tak, že člověk musí vědět kam a kudy jede a znát to, jinak okamžitě zapříčiní různé kolony apod.
našrot: Tobě už přišel portrét řidiče z Mrázovky se složenkou?
V Mrázovce nemám problém s osvětlením, ale s nedostatečným kontrastem. Opticky tam nic nedělá předěl mezi vozovkou a stěnou tunelu. A když venku ostře svítí sluníčko, tak pár desítek metrů po vjezdu do tunelu mám problém pohodlně rozeznat kde končím můj pruh a kde už začáná betonová bariera.
shi: no, tak to ti nezávidím. To je zřejmě subjektivní vnímání očima (jako mě třeba neskutečně vadí xenony - když někdo svítí s nima proti mě, ještě lépe třeba v mlze, tak nevidím naprosto nic a musím jet po paměti). Je fakt, že v Mrázovce svítí oranžové zářivky a stěny jsou taky do žlutooranžova, ale kontrastně mi to vyhovuje víc než Strahovský tunel. A pokud jedu ze sluníčka, tak já jezdím i při mírném slunci se slunečními polarizačními brýlemi (musím, jinak nic moc nevidím) a je fakt, že v Mrázovce je nesundavám (tedy, nemusím), až když vjedu do Strahovského tunelu...
Kam se ztrácí lidská tolerance. Mnoho lidí se žene za svým cílem a ani si neuvědomuje, že nejsou sami kdo chce být včas ve svém cíli. Poté se dva takoví lidé "potkají" někde v křižovatce a dalších 50 lidí přijde do toho svého cíle pozdě, protože uváznou někde v koloně aut. Stačí se podívat jak to vipadá na silnicích třeba na www.silnicni.info.
Z toho až přechazí zrak. Denně až desítky dopravních nehod a nemálo z toho jsou nehody dost vážné.
Přitom stačí vyjet o něco dříve a potom už není třeba spěchat. I pět minut stačí k bezpečné jízdě. Bylo mnoho z těch, kdo tak spěchali do svého cíle, až tam nikdy nepřijeli.
:idea: Napište své názory na spěch na silnicích....
v 18tich dostanes cervene P licenciu (provisional), mozes ist max 90km/h, a opat 0 tolerancia alkoholu, ale uz mozes jazdit sam.
v 19tich zelenu P licenciu, tie iste podmienky.
a v 20tich mas plnu licenciu.
maju este bodovy system, plna licencia ma 12 bodov, L licencia ma 6 bodov, P ma 9 bodov.
napr za pasy odoberu 3 body....
cize system je dost premysleny, napriek tomu je nehodovost v aud dost vysoka (ale stale nizsia ako u nas) a problemy s mladezou su tam o dost vacsie, pretoze kazdy mlady clovek si nejako auto zaobstara, suvisi to s vyssou zivotnou urovnou...
takze univerzalne riesenie asi neexistuje, jedine co ma napada je system z filmu 5th element, kde Big Brother is watching you a sam ti strhava body za vsetky priestupky.....ale toto asi nechceme 😊
Navíc jim často značky jako zákaz vězdu nákladním automobilům vůbec nic nevadí a klidně se svými přtíženými náklady ničí historická centra měst i již tak chatrné staré mosty.......
Sledujete co se děje na silnicích ? [odkaz]