Prosím o Vaše názory. Chtěl bych něco tak kolem 3 let, benzin 1,6 - 1,8. Focus se mi zdá takový praktičtější, leon zase hezčí. Zajímaly by mě ceny servisu, ND, spotřeba, zkušenosti. Však víte 8)
Jo jasně, ber Leona! Vyrábí se z rezatýho plechu, takže za 5 let je kaput, má fantastickou konstrukci, že si dozadu nesedne ani liliput, výborný motory, který chlastají a nejedou. Odměnou za ty problémy ti budou unikátní jízdní vlastnosti po třech kolech a degresivní brzdy místo progresivních. No, hlavně, že je šén!
U Focusu první generace tedy pozor na úniky náplní a hlavně se vyvaruju verzi TDDi (strašněj motor, odchází převodovky, nefunguje ventilace...), pokud nakonec zvolíš naftu, tak výhradně v 2. generaci TDCi (ta je naopak velmi podařená). Benziny jsou v pohodě, občas drobný problémy jako každý. 1.6 bere nečekaně odspoda a myslím si, že na běžnou jízdu stačí. Focus je jediný auto, u kterýho otevřu zadní stěnu a nefláknu se palicí do zámku. 2. generace Focuse je ve všech směrech lepší, úniky ani praskání nádob se nekonají, drobné el. závady, prostě v pohodě.
Podle úrovně konstrukce by měl být ten Leon asi tak za 1/3 ceny Focuse...
No já vzhledem k předpokládanému počtu ujetých kilometrů a zvyku, tak zvažuji pouze benzin. Prostě na naftu nějak nejsem. Já zvažoval víc ten Fokus, ale známej mi doporučuje Leona, protože ho má. Každopádně díky za všechny názory.
Nez leona ber radsi Golfa IV - je kvalitnejsi a asi jediny zapor je malo mista vzadu. Doporucuju s motorem 1,6 16v nebo nejake TDI... Jestli ti ale hodne zalezi na prostoru, tak asi spis focus...
ja mam focusaka TDDi rv.2000 a nic netecie, nekvapka, prevodovka funguje,klima kliiiimi a mam na nom 120 tis.km.Jasne ze TDCi je lepsi alebo skor neporovnatelny motor (vykon, pruznost), kazdopadne by som sa ziadneho focusa nebal.Kopec miesta vzadu, vpredu, super jazdne vlastnosti (drzi jak pribity). Ked ho budem vymeniat tak jedine za novsieho focusa :)
Měl jsem možnost se teď svézt s Focusem I Combi v naftě. Místa tak akorát /ne o moc víc, než v Puntu II/, interiér na jedničku, palubka vypadá jako potažená kůží, podvozek skvělý, řazení taky. Jen řízení je trochu míň přímé a ten diesel je v zatáčce taky cítit... Celkový dojem - perfektní auto.
Ja osobne sem pro focus!1.6 plně dostačující na normální i svižné ježdění, větší motor=větší zážitek z jízdy. Podvozek vynikajici, drzi se jako kliste. Co se tyce poruch, nic co by bylo "detska nemoc" focusu, vsechno jednou doslouzi, jako u kazdyho auta.
Leon osobně neznam, VW motory jsou docela fajn, design je taktez libivej.
Ale jedna prihody s SEATu...strejda ma Alhambru, kupoval novou, myslim rok a pul, v plny palbe, 1.9TDi(130k)...motor vybornej, zbytek uplne spatny, porad je v servisu, porad mu neco vymenujou...za rok provozu, pokud by ty opravy platil(bylo to vsechno v garancce), by ho ta Alhambra vysla asi o 150 000!!!!!!!! vic! namatkou-stabilizacni tyc, Climatronic, pridavny topeni, 2xta sama poloosa,...
Ja osobn bych do Seatu nešel, jsou to někdy moc hezký auta(novej Leon třeba) , ale kvalita nikde...Toť vše ode mě...
RedBaron: Jel jsem s ním domů, čili po cestě, kterou dokonale znám a srovnával jsem to s mým autem. Oproti němu je řízení o něco málo méně přímější /bral jsem to podle úhlu natočení volantu/. A palubka se mi líbí, když se veme v potaz, že je vyrobena z tvrdého plastu. Opravdu vypadá věrně jako z kůže. Jiná auta /s tvrdými plasty/ vypadají otřesně.
s tou palubkou vo Focuse som za jedno s redbaronom. Jedna s najotrasnejsich palubiek ake sa robili v case jeho predaja. Tvrdy plast na palubke v tejto cenovej kategorii je skor vec na kritiku ako na chvalu. Konkurenti maju skoro vsetcia plast mekceny (VW koncern vsetky). Inak vyborne auto (vcitane toho riadenia).
Leon by som s Alhambrou ani Sharanom nezrovnaval. Alhambra a Sharan su vyhlasene nepodarky ktore si ziadny sudny clovek nekupi.
Leon nie je s miestom vnutri o nic horsie ako OI ci Golf IV. Prevedenie interiaru na urovni oboch koncernovych bratov. Jazdne vlastnosti lepsie ako OI (hlavne pozdlzna stabilita). Leonu vo verzii 1,8T by som vsak dal asi prednost aj pred Focusom. Ak by som si mal vybrat 1,6 tak Focusa (len neviemn ci by som sa kazdy den nepogrcal s tej palubky:-). Ale ako sa hovori, zvyknut sa da na vsatko:-)
Já bych také Alhambru zrovna nebral jako příklad Seata: trojčata Alhambra, Sharan, Galaxy jsou totiž s výjimkou povrchových panelů, světel a čalounění interiéru stejná auta, vyráběná ze stejných dílů ve stejné fabrice - v Portugalsku.
Co vám vlastně dává měkčený plast na palubkách? Je příjemnější na dotek, ale je palubka určená na držení se? Takže jde jen o estetiku. A když je dobře zpracován tvrdý plast, vypadá lépe než měkčený v koncernu VW. V tom Focuse s kterým jsem jel jsem byla imitace kůže velice zdařilá a jen podíváním jsem rozdíl nepoznal.
jsem majitelem Focuse a musím přiznat,že se mi jeho palubka líbí více než to,co produkuje koncern VW (subjektivní věc). Ale musím přiznat po zkušenosti z Octavie že jsou její kvality a zpracování někde jinde než u Fordu. Moje auto má najeto cca 100 000 a drnčí na dvou místech (při otáčkách pod 2000) právě ten tvrdý plast někde u výdechů topení...a matčina Octavie ma najeto už 160 000 (povětšinou na rozbitých okreskách,které jezdil otec do firmy) a neslyšíte nic.
Protiargumentem může být, že zatímco já mám jeden z prvních Fordů (99) ona má už faceliftovanou první generaci,takže je to více výrobně vychytané. Ale to není všechno,že?
Já měl AR 156,170 tis. km a nedrnčelo nic.Teď mám megana II,9 tis. km a když mrzne tak mě drnčí jako kdyby od báglu před spolujezdcem.Jelikož ale mám vždy zapnutý rádio,tak mě to ani nevadí.
mekceny plast ala VW ma oproti tvrdemu minimalne jednu prakticku funkciu, ked svieti slnko mekcene plasty sy zvacsa matnejsie ako tvrde a neodrazaju tak palubku na sklo, co zhorsuje viditelnost vpred. Taktiez je makceny plast ma vacsiu sancu prezit aj roky bez znamok starnutia. Tvrde plasty sa cistenim stavaju lesklejsimi a este tvrdsimi (opat vacsia odrazivost na celne sklo a navyse zastejsie praskaju). Uznavam Focus ma tu palubku z tych vydarenejsi co sa tyka povrchu toho plastu. Obdobne to mam aj v Almere N15 kde je plast na palubke tiez tvrdy ale na pohlad vyzere slusne (ale v prudkom slnku sa aj tak viac leskne ako v OII).
Druhou vecou je pocit z takeho interieru. V aute trevime pomerne dost casu a aj doma sa radsej obklopujeme vecami co maju hodnotny povrch (ja osobne davam prednost kvalitnym dyham a masivu pred imitaciami, od nabytku az po podlahy). Takze ked si za toto som ochotny priplacat doma to iste plati aj v aute. Imitacie nemusim (preto v aute mam radsej poctivu gumu a huzevnate plasty nehrajuce si na drevo ci pseudokarbon). Preto sa mi nepacia ani kadejake dekoracne listy ak su odflaknute. To uz radsej ziadne Da sa to vsak urobit aj tak ze to nevadi ci dokonca dobre vyzera. Prikladom je napr mizerna strieborna alebo drevoimitujuca lista v cez celu sirku palubky vo Vectre. Tak tvrdy, duto znejuci plast sa len tak nevidi, len o malo je na tom lepsi cely cely stredovy panel. V tomto smere je OII ako z vyssej kategorie. Novy Focus je interierovo este lepsi.
Uznavam vsak ze ked si clovek na nejake auto zvykne a jeho vlastnosti su inak nadpriemerne, som mu ochotny odpustit aj ten interier. Ale po presadnuti do OII alebo Focusu II by som stale mal nutkanie to auto dat prec.
blesk999: Já na palubovku nešahám,takže neřeším jestli měkčený nebo neměkčený.Když auto chci,tak jej koupím a basta.
Co se odrazu na sklo týká,odráží se obojí,na to pomohou,teď píši za sebe,sluneční brýle s UV filtrem,ale ne od rákosníků.
Koupil jsem v optice za nějakých 4,5 tis,dá se s tím naprosto v pohodě i v tunelu,nezkreslují,dokonce na dálku lehce "zaostřují" a co se týče odrazu-záleží také na sklonu skla,poloze řidiče, tj. obecně úhly.Není to jenom materiálem.Tohle vše ty brýle odfiltrují naprosto skvěle.
Mám 3 auta,měkčené,neměkčené plasty,odraz je ve všech.Brýle to řeší v pohodě.
Při určitých světelných poměrech odraz není u žádného. Takže jaký plast je trochu zjednodušení problému.
Ale otázka zněla jaké auto: přece nového Civica 8.generace,podle mně jasná jednička. Stačí zkusit zavírání dveří u Focuse II a Civica. Dva rozdílné světy.Já bych koupil tohle.Nicméně beru,že se může nelíbit.Z těch dvou Leon-Focus bych nekoupil ani jedno.
To nejsou "sluneční brýle s UV filtrem", ale "polarizační" brýle. Údaje na displejích se při jejich požití stávají nečitelnými... Je třeba natočit hlavu!
Áno, i. Podle toho se také pozná, že mají UV filtr. Nejsem teda optik,to je kamarád.
Myslíš teď dispej uprostřed palubovky,doufám. Jeden ze dvou je drobet méně čitelný,ale s ohledem na "důležitost" informace, tj. naladěná stanice a venkovní teplota, tak je to jedno.
V dalším autě to trvale svítí,navíc červeně,tak no problem
Všechny zbývající displeje u budíků jsou čitelné.
Podstatné je,že je odfitrován odraz v čelním skle a že je dobře z auta vidět.
Jeden středový displej je prkotina. Tam se dívám jenom, když je to tak kolem nuly,abych věděl,že to může klouzat,dokonce číslice bliká,ale je stejně tak malá,že kdyby tam nedali nic, vyjde to nastejno.Žabožrouti... ;-)
UV filtr a polarizační filtr jsou ale něco úplně jiného - a vzájemně to spolu ani trochu nesouvisí! Kvalitu UV fltru žádným "laickým testem" neodhalíš. Zato přítomnost polarizačního filtru naprosto bezpečně - právě pohledem na displej. ;-)
Že bych tam neměl UV filtr?No,mně je to jedno,já psal,že optika je moje slabina,na to mám lidi,hlavně že vidím,nic se neodráží ve skle,slunce neoslňuje a dál to neřeším.
Musím dělat lejstra,konec roku a měsíce a samo se to neudělá. 8-s Zítra se mi do toho nechce.
Nicméně z těch dvou aut Leon_Focus bych bral Civic 8...
Kdo se o plasty nekdy zajimal, nebo se v plastech trochu vyzna vi, ze posuzovat kvalitu podle toho, jestli je plast mekceny nebo tvrdy je naprosta hloupost a jeste vetsi imbecilita je, lakat na to lidi v nejakych autotestech a marketingu. Kvalita plastu s tim, jestli je mekceny nebo tvrdy je opravdu nesmysl a vzdy, kdyz v clanku ctu " přístrojová deska je z kvalitního mekceného plastu ", tak se smeju a rikam si jací jsou lidi hnupi.
Alda: to se teda mýlíš, měkčený plasty mají spoustu výhod. Třeba v tom, že váží asi 2x víc než ty tvrdý. Takže výhodou takovýho auta je, že netahá zbatečně navíc jen 350 kg plastů, ale rovnou 800! To za to rozhodně stojí, ne? Navíc ty měkčený líp hoří - resp. víc čoudí, což je taky velká výhoda. Při ráně si o ně člověk, pravda, tolik nepoláme haxny, ale co, nic není dokonalý... :D
tak panove ... ja mam v AR 145 sice taky plasty, ale v kombinaci (i na prednim panelu) s textilem .. to je vam parada ... to soudruzi z nemecka asi zaspali ... nic nevrze!!!! (kdo by to byl u alfy rekl, ze?) a nic netrci, nedrnci, vsechno licuje a vzadu je vic mista jak v oktavce. znamy, co si koupil fobii combi si malem rval vlasy, proc si 145 taky nekoupil. ... ale co, hlavne ze ma "ceske" auto ...GeRRRRRRRR
To : Mezek. Jo, byl to Leon. Netvrdím, že v Octavce se za sebe pohodlně rozvalím, jasně, moc místa tam nezbude, ale prostě si za sebe sednu. V tom Leonu to nešlo. Jinak zatím jsem s Octavkou dost spokojenej, přestože třeba Fabii upřímně nenávidím :'-( .