Ja bych se u ty octavky mozna zameril na typ(uhlikovy,papirovy atd) a stav(cistotu - pruchodnost) kabinoveho filtru!!!! Stavalo se,ze do nej kapala voda (starsi verze - vlastnim taky).Pri zamlzeni klima pomuze.Pokud ji clovek ma.Ale pri mrazu se klima nezapne.
Zaujala me ta "vychytavka" s horkou vodou.No,ja bych to radsi ani nezkusil.Zvlast,kdyz vim,ze tepla tekouci voda v mrazu zmrzne driv,nez studena tekouci.Ale netvrdim,ze si stim nekdo uspesne nevypomaha - ja radsi ne.
Znam skvelyho sofera,ktery (asi v nejakym pomateni smyslu) prisel v horkem lete na hovadskej napad,vzit kybl vody z reky na chate a ochladit si s tim auto ktere stalo na slunci.Predni sklo slo v mziku s..t.
Zaujala me ta "vychytavka" s horkou vodou.No,ja bych to radsi ani nezkusil.Zvlast,kdyz vim,ze tepla tekouci voda v mrazu zmrzne driv,nez studena tekouci.Ale netvrdim,ze si stim nekdo uspesne nevypomaha - ja radsi ne.
Znam skvelyho sofera,ktery (asi v nejakym pomateni smyslu) prisel v horkem lete na hovadskej napad,vzit kybl vody z reky na chate a ochladit si s tim auto ktere stalo na slunci.Predni sklo slo v mziku s..t.
Taky s tím odmražováním čelního skla mám problém a i když je octávka prohřátá, stejně v mrazu to čelní sklo zústane v horních rozích namrzlé, pokud za sebou nemáš alespoň 30km jízdy, anebo fest netopíš.
Před tím jsem měl favorita a to čelní sklo se rozmrazovalo rychleji, i když ve favoritu byla zima.
Před tím jsem měl favorita a to čelní sklo se rozmrazovalo rychleji, i když ve favoritu byla zima.
Jestli si dobře vzpomínám, tak v příručce na Daewoo Nexia (benzínový motor se vstřikováním) bylo, že v zimě se má po nastartování nechat 40 vteřin běžet na volnoběh a pak rozjet a do ohřátí udržovat mezi 2000 a 3000 otáčkama...
máš to tady třikrát, vloudila se chybička....schválně to zkus ráno na sousedovém autě a uvidíš jak bude spokojený, fakt to funguje, leju to tam pomalu, postupně po celém okně, to sklo vydrží víc, neý si myslíš...
no taky jsem se divil, když mi to kámoš říkal...dělal jsem to pět let na escortovi, ted to praktikuju na svém miláčkovi focusovi, neboj se toho, funguje to, jen když je velký mráz, tak to hned přimrzne zpátky. Musíš být obratný, hlavně dobře odmrazit i stěrače a hned to setřít. I když je námraza zevnitř vozu, tak to povolí a klima vysuší. Je to stopro...A divil by ses, okno ještě neprdlo 😊
a to ti to okno neprdne?...to se mi nejak nezda...je jedno jak rychle to tam lejes je dulezity to ze tam ta tepla voda je...dost bych se divil kdyby to neprasklo a rozhodne to na svym aute neminim zkouset 😢 mozna to radsi nejdriv zkusim na sousedove >😁 mate jeste nekdo jiny zkusenosti s podobnou praktikou :?:
Tak na rozmrazování okna mám jednoduchý a rychlý recept. Než vyjdu z domu, vezmu si dvoulitrovku teplé vody, vyleju to na okno, samozřejmě pomalu, sednu do auta a jedu. Dělám to tak několik let.
A ještě k tomu jestli jet hned po startu- samozřejmě, je to celkem nutnost, protože při malých otáčkách motor nemaže, má malý tlak oleje a navíc se motor nerovnoměrně prohříhá, což mu škodí. Samozřejmě nehnat, točím kolem dvou tis, mám focus tddi. Opravdu je nejhorší nechat studený motor běžet na volnoběh, to nemá rád ani teplý motor, když je to dlouho, protože olej ztrácí tlak. Bohužel, je to tak.
A jestli benzín nebo diesel? Čím víc hlav, tím víc názorů, ale kde se hrabe benzín se spotřebou na diesla. Tady se jednoznačně benzín prodraží...Každý studený start škodí bez ohledu, jaký je to motor. Říká se jeden studený start=200km jízdě po dálnici, ale při dnešní životnosti motorů, zvláště dieslů, se není třeba čeho bát. Jednoznačně řečeno, motor přežije zbytek auta, to dřív zhnije...A kdo s Vás bude jezdit s rezavým autem? Kdo peníze má, bude autopark obnovovat, kdo je nemá, tak nebude vrážet další prachy do oprav zahraničních aut a koupí si na ježdění do práce nějakou stodvacítku...
A ještě k tomu jestli jet hned po startu- samozřejmě, je to celkem nutnost, protože při malých otáčkách motor nemaže, má malý tlak oleje a navíc se motor nerovnoměrně prohříhá, což mu škodí. Samozřejmě nehnat, točím kolem dvou tis, mám focus tddi. Opravdu je nejhorší nechat studený motor běžet na volnoběh, to nemá rád ani teplý motor, když je to dlouho, protože olej ztrácí tlak. Bohužel, je to tak.
A jestli benzín nebo diesel? Čím víc hlav, tím víc názorů, ale kde se hrabe benzín se spotřebou na diesla. Tady se jednoznačně benzín prodraží...Každý studený start škodí bez ohledu, jaký je to motor. Říká se jeden studený start=200km jízdě po dálnici, ale při dnešní životnosti motorů, zvláště dieslů, se není třeba čeho bát. Jednoznačně řečeno, motor přežije zbytek auta, to dřív zhnije...A kdo s Vás bude jezdit s rezavým autem? Kdo peníze má, bude autopark obnovovat, kdo je nemá, tak nebude vrážet další prachy do oprav zahraničních aut a koupí si na ježdění do práce nějakou stodvacítku...
Ja osobne se ridim zhruba timto: [odkaz]
Mam TDI a necham ho na volnobeh bezet pred vyjetim cca minutu, protoze musim pri vyjizdeni od domu couvnout do mirneho kopecka. Okna skrabu za studena. Jinak mi auto topi po ujeti cca 5 km i v tomhle mrazivem pocasi.
Mam TDI a necham ho na volnobeh bezet pred vyjetim cca minutu, protoze musim pri vyjizdeni od domu couvnout do mirneho kopecka. Okna skrabu za studena. Jinak mi auto topi po ujeti cca 5 km i v tomhle mrazivem pocasi.
turbo toci treba i 250000ot/min ale nikdy ani po startu (krom toho prvniho) neni uplne suche. Turbu vadi hlavne vysoka teplota, ktera sa na nej prenese z vyfuku po zastaveni, kdy ho uz olej nechladi (olej se pali a karbonizuje).
Pokud vim tak vsichni vyrobci aut doporucuji po nastartovani vyjet (zahrivat motor za jizdy). Je ale dobre nechat po nastartovani motor cca 20 vterin aby dotlacil olej kam patri a alespon trochu se prohreje pracovni skupina. Pri velkych tepelnych spadech (v pripade napr. velke zateze) vznika velke pnuti a zaroven je studeny material krehky - zavady
Pokud vim tak vsichni vyrobci aut doporucuji po nastartovani vyjet (zahrivat motor za jizdy). Je ale dobre nechat po nastartovani motor cca 20 vterin aby dotlacil olej kam patri a alespon trochu se prohreje pracovni skupina. Pri velkych tepelnych spadech (v pripade napr. velke zateze) vznika velke pnuti a zaroven je studeny material krehky - zavady
To by ma zaujimalo co povie turbo na tak velke otacky motora. Ono asi chvilu pojde nasucho. Niekde som cital, ze turbo ma nejakych 19 000 otacok za min. Tak neviem ci mu suchy chod pomoze. Ak ma BMW v manualu nastartovat a dupnut na plyn tak nemam namietky. Zaujima ma ako to ma byt u aut kde manual mlci o tejto problematike.
Mne auto vrci na mieste kym ho oskrabem, ak neskrabem tak max 2 min.
Co pri vypinani auta po jazde? Doletiet a hned zvrtnut klucom? A co take turbo? Akumulacia tepla v motore?
Ak je zaujem o takyto pokec zalozme debatu, co vy na to. Nieco ma o jazdeni ucili a rad si vypocujem skusenosti a rady ostatnych.
Mne auto vrci na mieste kym ho oskrabem, ak neskrabem tak max 2 min.
Co pri vypinani auta po jazde? Doletiet a hned zvrtnut klucom? A co take turbo? Akumulacia tepla v motore?
Ak je zaujem o takyto pokec zalozme debatu, co vy na to. Nieco ma o jazdeni ucili a rad si vypocujem skusenosti a rady ostatnych.
andee_cz: Škodovky nechcípaly za studena jen při každém přeřazení, ale především při každém přidání plynu. Důvodem bylo až neskutečné uškrcení bohatosti směsi spojené s použítím karburátoru (kdy přidání plynu znamená zpočátku výrazné ochuzení směsi), což si vynutily předpisy omezující CO ve výfukových plynech. Částečně se to dalo řešit nastavením karburátoru na dobrý běh motoru, nikoli na minimální produkci CO, a ještě lepší bylo jeho přetryskování.
Rozumní výrobci moderních motorů se vstřikováním se brání poškození motoru za studena při běhu naprázdno v důsledku nedostatečného mazání tím, že programují ŘJ na výrazně zvýšený volnoběh. Zvyšují tím tak vlastně "blbuvzdornost" svého výrobku, což není nikdy na škodu. >😁
Rozumní výrobci moderních motorů se vstřikováním se brání poškození motoru za studena při běhu naprázdno v důsledku nedostatečného mazání tím, že programují ŘJ na výrazně zvýšený volnoběh. Zvyšují tím tak vlastně "blbuvzdornost" svého výrobku, což není nikdy na škodu. >😁
Ani u Škody 105 nebylo nutné zahřívat motor na volnoběh. Jezdili jsme se sytičem. Ale znám jeden vůz, který se musel zahřívat na volnoběh. Byla to Praga V3S. Po rozjezdu za ní nebylo vidět a začínala topit po 20 km. Proto jsme ji zahřívali na místě.
Kdyby katalyzátor uměl kopat, tak by "volnoběžný zahřívač" měl vždy po nastartování modrý zadek. Už vlastně vím, proč někomu vydrží kat 300000 km a jinému jen 60000 km.
Kdyby katalyzátor uměl kopat, tak by "volnoběžný zahřívač" měl vždy po nastartování modrý zadek. Už vlastně vím, proč někomu vydrží kat 300000 km a jinému jen 60000 km.
Je to presne jak pise RedBaron a to jeste jeho slova plati o to vice, kdyz se jedna o turbomotor. Prezitek a dogma zaroven, ze auto se ma zahrivat na volnobeh vzniklo snad v dobe, kdyz nezahrate skody 105 chcipaly pri kazdem prerazeni 😁
Ultiman: Já to třeba beru z uživatelské originální příručky ke každému BMW v posledních 30 letech. Na volnoběh nedává olejová pumpa takový tlak, aby vytlačila promrzlý zahuštěný olej až do nejvyšších míst, takže nejvíc tím trpí vačky. Dokonce v tom manuálu je uvedeno, že při extrémních mrazech je vhodné ihned po nastartování přidržet plynový pedál tak, aby otáčky vzrostly přes 1500 a promazal se co nejrychleji motor. Pomalu vyjet, držet motor v rozmezí 1500-2500 otáček a do třetiny sešlápnutí plynového pedálu až po plné ohřátí vody, je pro něj to nejlepší. Pokud chcete ohřát potom i olejovou náplň, určitě se vám to nepovede podtáčením ani jízdou na pětku ve městě! Na to je třeba následujících 15-20 minut držet motor kolem 3000 otáček. Vycházím ze zkušenosti s autem, které mělo i teploměr oleje. Pa a už tu nešiřte bludíky 😜
ale ta oprava pos..teho motara to hej
Prosim te, jak se muze posrat motor, kterej se nezahriva na volnobeh? To slysim poprve
Prosim te, jak se muze posrat motor, kterej se nezahriva na volnobeh? To slysim poprve
Lubos1: to by me zajimalo kde beres sva doporuceni protoze nastartovat motor a hnedka vyjet je v zimne to nejhorsi co mu muzes provest :roll:
Nepoznam nic horsie ako nastartovat a ist.
Vseobecne sa doporucuje prave taketo riesenie. Ale asi ani v tejto oblasti nepanuje 100%-na zhoda.
Vseobecne sa doporucuje prave taketo riesenie. Ale asi ani v tejto oblasti nepanuje 100%-na zhoda.
Ked sa nema auto zahrievat na volnobeh tak mi ostava iba jedna moznost: horiaca fakla pod motor.
Ak je z nutra namraza pomoze ira skrapka alebo rozmrazovac v spreji. Ak len kondenzovana para tak ventilator naplno, kurenie naplno plus klima - plati pre manualnu.
Tiez ked skrabem namrazu z auta tak to auto najprv nastartujem. Nepoznam nic horsie ako nastartovat a ist. To plati pre vsetky motory a vsetkych kubatur. To palivo co ten motor zozerie za tu minutu dve nikoho nezabije, ale ta oprava pos..teho motara to hej. Ja osobne nechavam auticko na volnobehu chvylu povrcat aj v lete.
Ak je z nutra namraza pomoze ira skrapka alebo rozmrazovac v spreji. Ak len kondenzovana para tak ventilator naplno, kurenie naplno plus klima - plati pre manualnu.
Tiez ked skrabem namrazu z auta tak to auto najprv nastartujem. Nepoznam nic horsie ako nastartovat a ist. To plati pre vsetky motory a vsetkych kubatur. To palivo co ten motor zozerie za tu minutu dve nikoho nezabije, ale ta oprava pos..teho motara to hej. Ja osobne nechavam auticko na volnobehu chvylu povrcat aj v lete.
Vodou z rychlovarné konvice 😄
Pokud chceš mít rychle rozmrazené celé auto, doporučju investovat do nezávislého vytápění s časovým a dálkovým ovládáním.
Pokud chceš mít rychle rozmrazené celé auto, doporučju investovat do nezávislého vytápění s časovým a dálkovým ovládáním.
andree_cz: aha takze ty jako nastartujes motor a hnedka ho zacnes tocit?...to by se dalo charakterizovat jako chyba cislo pet >😁
to Doubravák: Možná jseš vtipnej (zejména ve svých očích), ale myslím, že jsi trochu mimo. Mám Oktávku TDI a odmrazuje to celkem svižně.
No záleží na tom, co je zač ta Fabie o který mluvíš. Jestli je to benzín a hlavně jestli mluvíš o rozmrazování na volnoběh když auto stojí tak by to odpovídalo, protože diesel se ti moc "na stojáka" neohřeje.
Jinak u mojí Fabie stačí nastartovat, dám si cigáro a škrabu skla a když dokouřím, tak ukazatel teploty se už zvedá ode dna.
zkoušeno při teplotě - 9 C; Fabia Combi 1,4 MPi 2003 Classic
Jinak u mojí Fabie stačí nastartovat, dám si cigáro a škrabu skla a když dokouřím, tak ukazatel teploty se už zvedá ode dna.
zkoušeno při teplotě - 9 C; Fabia Combi 1,4 MPi 2003 Classic
me u starsiho auta pomahalo na zacatku pootevrene bocni okenko, ventilator bezel jakoby silneji protoze se tolik nepretlacoval s uzavrenym prostorem. u me to pomahalo nevim jak u tebe 😉
Uz jsem to tu psal,ale nejak se to neobjevilo😊
Takze o co de? Skoda Octavia I 1,9 TDI 81 kW elegance - strasne dlouho trva nez se mi odmrazi celni sklo,je to normalni? Je tam climatronic,ale to sklo je dlouho zamrzle,ve fabce kdyz zapnu ty "fukary" tak je to za chvili pryc a muzu relativne s dobrou viditelnosti odjet,ale v te octavce je to dlouha doba. Je nejaky figl jak to urychlit? je tam totiz jen takovy maly otvor uprostred palubky diky
Takze o co de? Skoda Octavia I 1,9 TDI 81 kW elegance - strasne dlouho trva nez se mi odmrazi celni sklo,je to normalni? Je tam climatronic,ale to sklo je dlouho zamrzle,ve fabce kdyz zapnu ty "fukary" tak je to za chvili pryc a muzu relativne s dobrou viditelnosti odjet,ale v te octavce je to dlouha doba. Je nejaky figl jak to urychlit? je tam totiz jen takovy maly otvor uprostred palubky diky
A jak tu uz nekdo napsal, do ohrati to chce pootevrit okno, i za jizdy.