33 komentářů
mrs
Koukni se na skladové vozy u VW. Polo 1.2 teď koupíš za ceny okolo 220-240 tis. kč a ve výbavě nechybí centrál s DO, klimatizace, radio s MP3, alarm, elektrická okna + zrcátka s vyhříváním, většinou mají i palubní počítač atd. Já osobně jsem koupil manželce Polo za 219 tis. Kč a za tuto cenu to nemá chybu. Po všech stránkách jde o vyspělejší produkt oproti zmiňované Dacii. I motor s papírovým výkonem 44 kW ostudu neudělá a pro město je naprosto dostačující. Po dálnici se mi už podařilo dosáhnout i 175 km/h dle tachometru (podle GPS to je skutečných 163 km/h), takže to na městské auto bohatě stačí. Spotřeba je ve městě cca. 7 litrů, mimo město se dá jezdit za 5.5 litru. Celkový průměr máme nyní 6 litrů. Servisní intervaly jsou po 30 tisících km, takže tam se taky dá ušetřit oproti konkurenci. 😉
coolio
Volil bych benzín - 10000 km není dost pro nafťák aby se to vrátilo, i při dnešní rostoucí ceně benzinu. Fixní náklady budou hrát větší roli v celkových nákladech - emise na naftu jsou dražší, opravy nafty dražší, oleje, častější výměny, naftové motory jsou o dost dražší v pořizovací ceně, bývají o větším objemu - vyšší PV, jsou choulostivější, dřív se ojedou přední gumy protože motory jsou těžší atd. Navíc v zimě oceníte rychlejší zahřátí topení na krátkých trasách.
Ovšem vyhnul bych se i přeplňovaným benzinovým motorům, kvůli spolehlivosti. Protože si asi nekupujete auto k dalšímu prodeji, tak třeba po 7 letech bude mít najeto cca 70 tis. km, což je málo.
Do 250ti tisíc nenajdete moc nových aut, kterým by se dalo říkat rodinná. Možná budete chtít další dítě, nebo to stávající bude růst, takže zkuste přitlačit a koupit buď Kiu Ceed v holobytu (je tuším "už za" 270tis.) nebo Focus II za nějakých 305 tis. Ovšem bez klimatizace není vhodný na dlouhé cesty.
Pokud cenový limit zvednout nelze, pak platí naše diskuze výše - zkusil bych i20, za 250 je snad i s klimou, možná pak "starý" Fusion. Ale kočárek si vezměte s sebou do prodejny a složte ho dovnitř.
Nicméně, pokud na autě nejste závislí a můžete jet do práce v případě potřeby MHD, můžete se i vydat druhou cestou, a to koupit větší ojetinu za 100 tis. a za dalších 50 ji spravit. Nebo mladší ojetinu do 1-2 let stáří. Protože cenově to vyjde lépe, pokud Vám nevadí že než vychytáte chyby kvůli kterým to prodal předchozí majitel, tak budete jezdit do servisu. Jako základ by měla posloužit japonská ojetina - Mazda 3, Corolla, případně starší střední třída jako Avensis. A pořiďte si takové povinné ručení, které má v sobě i asistenční službu, která není omezena vzdáleností od bydliště 😄
Ovšem vyhnul bych se i přeplňovaným benzinovým motorům, kvůli spolehlivosti. Protože si asi nekupujete auto k dalšímu prodeji, tak třeba po 7 letech bude mít najeto cca 70 tis. km, což je málo.
Do 250ti tisíc nenajdete moc nových aut, kterým by se dalo říkat rodinná. Možná budete chtít další dítě, nebo to stávající bude růst, takže zkuste přitlačit a koupit buď Kiu Ceed v holobytu (je tuším "už za" 270tis.) nebo Focus II za nějakých 305 tis. Ovšem bez klimatizace není vhodný na dlouhé cesty.
Pokud cenový limit zvednout nelze, pak platí naše diskuze výše - zkusil bych i20, za 250 je snad i s klimou, možná pak "starý" Fusion. Ale kočárek si vezměte s sebou do prodejny a složte ho dovnitř.
Nicméně, pokud na autě nejste závislí a můžete jet do práce v případě potřeby MHD, můžete se i vydat druhou cestou, a to koupit větší ojetinu za 100 tis. a za dalších 50 ji spravit. Nebo mladší ojetinu do 1-2 let stáří. Protože cenově to vyjde lépe, pokud Vám nevadí že než vychytáte chyby kvůli kterým to prodal předchozí majitel, tak budete jezdit do servisu. Jako základ by měla posloužit japonská ojetina - Mazda 3, Corolla, případně starší střední třída jako Avensis. A pořiďte si takové povinné ručení, které má v sobě i asistenční službu, která není omezena vzdáleností od bydliště 😄
coolio: dekuji za vycerpavajici odpoved :yes: Predlozim to manzelce. S rozpoctem by mozna slo pohnout.😄 Pokud jde o Kia, tak se mi hned vybavi posledni mista zebricku Auto Bild TÜV Report 2009. Toyota se mi dost libi, ale otazkou je, jestli se svymi 190cm se do japonce vejdu. Jeste proc jsem psal novy vuz - rikam si, ze krize tlaci ceny novych vozu na ceny ojetych bazarovych, takze sehnat novou Corollu Verso pod 400 tisic, hmm. Jeste jedna otazka, jaky je pro uvedene pozadavky vhodny objem/vykon motoru?
Rádo se stalo.
Kia samozřejmě žebříčky kvalit zatím nevede, modely jako Kia Rio jsou průměrné, ale ty poslední modely již stojí dost za to. Kia/Hyundai v minulých letech mohutně investovala do vývojových a testovacích zařízení, a to se bude vracet. Fakt je že Ceed je pořád moc nový, chtělo by to počkat do faceliftu, pak většinou nastane i čas na to aby se zabudovala zlepšení chyb, které odladili betatesteři verze před faceliftem 😄 To platí obecně, pro Japonce také, ale ty častěji udělají dobré auto už napoprvé. Koneckonců, proklínaná Laguna II z posledních let výroby byla už taky jiné auto.
Ano, tak levná auta jako jsou teď už asi nikdy nebudou, nejen kvůli krizi, ale i kvůli kurzu koruny. Nicméně pořád platí že po výjezdu z autosalonu auto ztrácí přes 20% své hodnoty. A pokud ujedete málo km, tak stačí auto které již má něco najeto, protože ne stáří v letech, ale ujeté km jsou omezením životnosti vozu (kilometry = rázy a namáhání karoserie, otočky motoru atd.). Městský provoz je náročnější, více studených startů škodí.
Dnešní auta jsou konstruována zhruba na 300000km. Čili pokud ho budete chtít na 7 let, kupte si auto se 150000km a pořád i po opravách budete mít o třídu lepší vůz. Ovšem pozink karoserie je nutnost.
Příklad? Pokud byste rádi něco jako Corolla Verso, tak třeba starší Honda Shuttle za 100 tis., s plnou komfortní výbavou. Silný motor, automat je do města fajn, to vyváží i vyšší spotřebu. Nebo Mazda MPV nebo spíš Premacy, MPV je již dodávka, otázka je zda by se manželce nezdála velká. Ale Premacy s 1.8 benzínem a klimou může být dobrým kompromisem za 150tis.
Nutno ovšem podotknout že určité riziko u bazarových aut je, malá opravená havárie nevadí, ale zasažené nosníky, pohnutý rám nebo motor se těžko dají opravit tak aby to neneslo jiné vedlejší problémy. Kilometrům se vůbec věřit nedá (auto dotažené z Německa nebude mít po 8mi letech najeto 100tis.km, ale 200), ale podle ohlazenosti volantu a prosezení sedaček se dá tipnout.
Kia samozřejmě žebříčky kvalit zatím nevede, modely jako Kia Rio jsou průměrné, ale ty poslední modely již stojí dost za to. Kia/Hyundai v minulých letech mohutně investovala do vývojových a testovacích zařízení, a to se bude vracet. Fakt je že Ceed je pořád moc nový, chtělo by to počkat do faceliftu, pak většinou nastane i čas na to aby se zabudovala zlepšení chyb, které odladili betatesteři verze před faceliftem 😄 To platí obecně, pro Japonce také, ale ty častěji udělají dobré auto už napoprvé. Koneckonců, proklínaná Laguna II z posledních let výroby byla už taky jiné auto.
Ano, tak levná auta jako jsou teď už asi nikdy nebudou, nejen kvůli krizi, ale i kvůli kurzu koruny. Nicméně pořád platí že po výjezdu z autosalonu auto ztrácí přes 20% své hodnoty. A pokud ujedete málo km, tak stačí auto které již má něco najeto, protože ne stáří v letech, ale ujeté km jsou omezením životnosti vozu (kilometry = rázy a namáhání karoserie, otočky motoru atd.). Městský provoz je náročnější, více studených startů škodí.
Dnešní auta jsou konstruována zhruba na 300000km. Čili pokud ho budete chtít na 7 let, kupte si auto se 150000km a pořád i po opravách budete mít o třídu lepší vůz. Ovšem pozink karoserie je nutnost.
Příklad? Pokud byste rádi něco jako Corolla Verso, tak třeba starší Honda Shuttle za 100 tis., s plnou komfortní výbavou. Silný motor, automat je do města fajn, to vyváží i vyšší spotřebu. Nebo Mazda MPV nebo spíš Premacy, MPV je již dodávka, otázka je zda by se manželce nezdála velká. Ale Premacy s 1.8 benzínem a klimou může být dobrým kompromisem za 150tis.
Nutno ovšem podotknout že určité riziko u bazarových aut je, malá opravená havárie nevadí, ale zasažené nosníky, pohnutý rám nebo motor se těžko dají opravit tak aby to neneslo jiné vedlejší problémy. Kilometrům se vůbec věřit nedá (auto dotažené z Německa nebude mít po 8mi letech najeto 100tis.km, ale 200), ale podle ohlazenosti volantu a prosezení sedaček se dá tipnout.
Ještě k motoru. U nového si nebudete moct příliš vybírat, ale základní motor stačí, taková 1.3 - 1.4 se 70kW je dnešní lepší standard.
U ojetých max 1.8 litru kvůli sazbám PV, ale to již bude znatelně "žrát" ve městě - tak 10l. U 1.3 očekávejte 7 litrů, cokoli pod bude jen dobře, ale nevěřím tomu.
Výkon motoru je jedna věc, ale musí se brát v úvahu i hmnotnost auta, která spolehlivě dokáže i silný motor zabít v dynamice.
A potom zpřevodování. Kolik točí motor ve 140kmh tacho na dálnici? Víc než 3000 otmin znamená větší spotřebu, vím že základní Focus je hodně krátce zpřevodovaný. Nebo, dá se jet na 5tku 50kou po rovině ve městě? Některá auta mají 6 stupňů v převodovce, ale někdy to konstruktéři zmrší tím, že jsou převody blízko sebe, a to pak jen člověk řadí jak blázen, a stejně na dálnici motor řve a žere. Nutno vyzkoušet v praxi, zkušební jízda se vřele doporučuje, ale musíte sedět za volantem.
U ojetých max 1.8 litru kvůli sazbám PV, ale to již bude znatelně "žrát" ve městě - tak 10l. U 1.3 očekávejte 7 litrů, cokoli pod bude jen dobře, ale nevěřím tomu.
Výkon motoru je jedna věc, ale musí se brát v úvahu i hmnotnost auta, která spolehlivě dokáže i silný motor zabít v dynamice.
A potom zpřevodování. Kolik točí motor ve 140kmh tacho na dálnici? Víc než 3000 otmin znamená větší spotřebu, vím že základní Focus je hodně krátce zpřevodovaný. Nebo, dá se jet na 5tku 50kou po rovině ve městě? Některá auta mají 6 stupňů v převodovce, ale někdy to konstruktéři zmrší tím, že jsou převody blízko sebe, a to pak jen člověk řadí jak blázen, a stejně na dálnici motor řve a žere. Nutno vyzkoušet v praxi, zkušební jízda se vřele doporučuje, ale musíte sedět za volantem.
coolio: Problém je v tom, že 6ka není ekonomická rychlost do pomala (aby se na dálnici na rovině nemusel motor tak točit), ale je to udělané tak že maximální výkon na 6ku má motor při maxímální rychlosti.
Existuje vztah mezi hmotností auta, použitými pneu a cx (odpor vzduchu) a z něj lze zjistit průměrný potřebný výkon. Pokud bude výkon motoru rovný potřebnému výkonu nebo nižší, tak auto nepojedea bude mítvysokou spotřebu. Pokud bude lehce nad potřebnou hodnotou, bude spotřeba rozumná, ale s autem nepůjde moc předjíždět. Pro předjíždění by měl být výkon motoru minimálně o 1/3 vyšší než je potřebný.
Existuje vztah mezi hmotností auta, použitými pneu a cx (odpor vzduchu) a z něj lze zjistit průměrný potřebný výkon. Pokud bude výkon motoru rovný potřebnému výkonu nebo nižší, tak auto nepojedea bude mítvysokou spotřebu. Pokud bude lehce nad potřebnou hodnotou, bude spotřeba rozumná, ale s autem nepůjde moc předjíždět. Pro předjíždění by měl být výkon motoru minimálně o 1/3 vyšší než je potřebný.
Tak jsme museli doma tenhle projekt zase posunout trochu smerem k cili.😄
Tady je moje finalove poradi😒br />
1. Ford Fusion
2. Renault Thalia
3. Skoda Fabia combi
Tady je moje finalove poradi😒br />
1. Ford Fusion
2. Renault Thalia
3. Skoda Fabia combi
Mala zmena. Thalia ma sice velky kufr, ale velmi uzke hrdlo, kocarek do ni nenostaneme, takze misto ni nam nabidli Renault Clio Grandtour. Me se Fusion hodne libi (superkutil:diky za tip:yes: ), manzelka ale chce auto na 7 let (😐 ), takze pry ten kufr je na hrane (kocarek do Fusionu dostanu, ale je to na chlup). Clio je 20t nahoru, takze zase se tim nabidka mozna trochu rozsiruje, kdyby mel nekdo tip.
1. Ford Fusion 1.4, Comfort - 249 990 Kc
2. Renault Clio Grandtour 1.2, ICE - 269 900 Kc.
3. Skoda Fabia combi
1. Ford Fusion 1.4, Comfort - 249 990 Kc
2. Renault Clio Grandtour 1.2, ICE - 269 900 Kc.
3. Skoda Fabia combi
vrele odporucam clio grandtour. pred mesiacom som ho kupil, je velmi pohodlne, tiche a hlavne ma vynikajuci TCE motor. ten motor je velmi dobry, ma krasny tah od nizkych otacok a krasne sa aj vytaca, navyse spotreba je velmi dobra, momentalne mam na palubnom pc pri kombinovanej jazde 5,7 dobrzdujem sice aj motorom ale vyuzivam aj klady motora. oproti mojej predchadzajucej 206-tke je to velmi dobre auto, mam aj predlzenu zaruku na 4 roky co je velke plus
Pokud chceš pohodlné auto, vem Renault. Pokud chceš vyšší a odolné, tak Fusion. Já bych bral Fusion, protože mi připomíná terénní (mám chatu v lese) a protože bychom jezdili jen dva.
Pokud bych chtěl pohodlné auto na silnici s velkým kufrem, tak bych bral Renault Clio 1.2 TCE nebo Megane kombi 1.5dCi. V současnosti mám Fiestu 1.25 55kW a plná spokojenost.
Hlavně je důležitá co nejdelší záruka. Osobně bych doporučoval nějakou ojetinu od www.rpz.cz kde jsou skoro nové vozy za rozumné ceny se zárukou.
Renault Mégane Grandtour 1,5dCi
Evid. číslo 828220
V provozu od 2006
Tach. 53 200 km
Objem 1 461 ccm
Druh paliva nafta
Stav perfektní
Karoserie kombi
Výkon 63 kW (86 PS)
Barva stříbrná metalíza
Počet míst 5
Cena 249 900 Kč
Možnosti financování leasing, spotřebitelský úvěr
Poznámka - první majitel, servisní knížka, nehavarované
- ZÁRUKA 12 MĚSÍCŮ
Výbava klimatizace, satelitní navigace, 6 x airbag, stabilizace podvozku (ESP), protiprokluzový systém kol (ASR), ABS, CD přehrávač, originál autorádio, imobilizér, el. přední okna, palubní počítač, nastavitelný volant, centrál dálkový, tónovaná skla, otáčkoměr, venkovní teploměr, dělená zadní sedadla, zadní stěrač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, aut. aktivace výstražných světlometů, klimatizovaná přihrádka, deaktivace airbagu spolujezdce, startování tlačítkem
Pokud bych chtěl pohodlné auto na silnici s velkým kufrem, tak bych bral Renault Clio 1.2 TCE nebo Megane kombi 1.5dCi. V současnosti mám Fiestu 1.25 55kW a plná spokojenost.
Hlavně je důležitá co nejdelší záruka. Osobně bych doporučoval nějakou ojetinu od www.rpz.cz kde jsou skoro nové vozy za rozumné ceny se zárukou.
Renault Mégane Grandtour 1,5dCi
Evid. číslo 828220
V provozu od 2006
Tach. 53 200 km
Objem 1 461 ccm
Druh paliva nafta
Stav perfektní
Karoserie kombi
Výkon 63 kW (86 PS)
Barva stříbrná metalíza
Počet míst 5
Cena 249 900 Kč
Možnosti financování leasing, spotřebitelský úvěr
Poznámka - první majitel, servisní knížka, nehavarované
- ZÁRUKA 12 MĚSÍCŮ
Výbava klimatizace, satelitní navigace, 6 x airbag, stabilizace podvozku (ESP), protiprokluzový systém kol (ASR), ABS, CD přehrávač, originál autorádio, imobilizér, el. přední okna, palubní počítač, nastavitelný volant, centrál dálkový, tónovaná skla, otáčkoměr, venkovní teploměr, dělená zadní sedadla, zadní stěrač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, aut. aktivace výstražných světlometů, klimatizovaná přihrádka, deaktivace airbagu spolujezdce, startování tlačítkem
Jo u Renaultu je záruka zvlášt důležitá, vzhledem ke spoehlivosti se totiž bude rozhodně hodit 😄 >😁
Máme ve firmě již 9tý Renault (Megane 2001, Grand Scenic 2007, Laguna 2000, Laguna 2004, Espace 2005, Clio 2006, Renault 19, Megane 2005, Kangoo) a všechny v pohodě. Akorát u Megane odešlo turbo (chováním uživatelů), kompresor klimy a to bylo vše.
Ale jinak samozřejmě nemá Renault dobrou pověst (hlavně elektrika po roce 2000). Jako každý francouz. Já třeba s Fordem jsem ale měl starostí víc. Takže je to spíše o náhodě a štěstí na kus.
Ale jinak samozřejmě nemá Renault dobrou pověst (hlavně elektrika po roce 2000). Jako každý francouz. Já třeba s Fordem jsem ale měl starostí víc. Takže je to spíše o náhodě a štěstí na kus.
Vybírám nový vůz v té nejnižší cenové kategorii, cena by měla být kolem 250 tisíc možná i nějaká desetitisícovka navíc. S autem se bude jezdit hlavně po městě, delší výjezdy budou jen málokdy. Podmínkou je klimatizace, metalíza a byla by fajn i prodloužená záruka.
Zatím mám ve výběru Dacii Sandero a nový Renault Thalia. Co se vám zdá jako lepší volba a proč? Děkuji za každý názor...
Hledal bych někde mezi Hyudai i20 (za 250 vč. klima, metla bude asi za příplatek) - brzo bude i třídveřová verze, a japonci. Mazda2 s Yarisem jsou bohužel už nad limitem. Ale třeba skladová Micra s klimou se dá najít za 200k.
Proti Loganovi mají pozink, takže mamce to chvíli vydrží i na solených městských dírách (moje auto mi dost rezne).
Evropská auta bych obecně nedoporučil, mamka asi nebude chtít řešit pořád nějaké detaily (třeba známí s C3 - asi 4x v záruce s elektrikou).
Fusion - velmi dobrý poměr výkon/cena, kvalita taktéž, do výbav blíže nevidím, nutno se ptát a hledat. Taktéž OK.
Nová Thalia vypadá lépe než ta předchozí, ale je to evropské auto základní řady, kvalita nebude taková jako u Japonců.
Renault i Logan budou po čase chtít větší údržbu, náklady porostou. U Rendy může přijít ke slovu elektrika, u Logana bych se bál absence pozinkování.
Položte si otázku, kolik vás v tom bude jezdit, jak daleko, jaký náklad - a potom když chcete větší auto, kde se ta velikost má projevit - zda v prostoru pro posádku, nebo pro náklad. A nejlépe vyzkoušet, i tvar kufru, výška nákladové hrany, sklápění opěradel do roviny, sednaout si "sám za sebe" atd.
Platí to spíš obecně, dají se najít i dobrá evropská auta - mezi malými bych za dobré považoval Fiata Pandu, byť na to nevypadá, ale Fiat malá auta umí, a má dobré malé benzínové motory.
Ale s japonským autem se prostě málokdy chyba udělá, zatímco s evropským je ta šance větší. Pokud nemá člověk smůlu na kus.
A neměl bych zapomenout na Suzuki Swift, které je také docela slušné, a některé jeho verze (bohužel už nevím které) se dělají přímo v Japonsku, ne v Maďarsku, produkce přímo z japonska má lepší úroveň. Mimochodem Swift má velmi vymakané příplatkové bezkontaktní otevírání centrálu dveří.
Když to vezmu kolem a kolem, vzal bych v úvahu novou Hyundai i20, od Forda Fusiona, skladové kusy staré Fiesty a i novou Fiestu (Ford má dobrou úroveň kvality), Micru od Nissana (model bude končit a jsou slevy) ale je malá, pak Swift, Mazdu2 pokud by byla v limitu.
Bohužel Jazz od Hondy a Yaris od Toyoty jsou moc drazí, za jejich cenu se dá sehnat už Kia Ceed v holobytu, která je o třídu větší. A, pravda Mitsubishi Colt, ale to je trochu outsider. Mají teď v akci základní model za 240tis.
Vyhnul bych se francouzské produkci pro možné problémy až auto bude starší (tj. i Dacia), německé (i Škoda, Seat) pro drahotu, kradlavost a semtam špatný kus (poslední Polo má hroznou pověst), i když Corsa by mohla být slušná, ale Opel možná krachne (viz. poslední zprávy). Italské produkci také, krom zmíněné Pandy. Chevrolet se dosud nevytáhl kvalitou tolik nahoru jako Kia/Hyundai.
Sandero i thalia jsou co se týče vnitřního prostoru super, ale u dacie zamrzí ta absence pozinkování karoserie, na kterou nás i sám prodejce upozornil. Na thalii nám zase vadí trochu měkčí sedadla a to čalounění je takové divně semišové, zkrátka nic moc.
Prosto každé má nějaké mouchy a my se nějak nemůžeme rozhodnout, které jich má nejméně...
Já dnes kladu důraz na spolehlivost, protože ho používám denně na krátké vzdálenosti po městě do práce. Pro mne by byl ideální malý Japonec s benzinovým motorem, vyhřívanými sedačkami a čelním sklem, případně nezávislým topením 😄
Nechte si to projít hlavou, a nakonec si stejně koupíte to co se vám nejvíc líbí, protože pak to auto člověk má rád, a odpustí mu chyby které prostě neodhadnete že přijdou. Klidně i tu Thalii. A za pár let už pak budete vědět podle čeho auta vybírat. Tak hodně štěstí na dobrý kus.
- je to novinka, neozkoušený a drahý
- evropské auto a konstrukce
Když už, tak výběhovou 206, kde člověk ví na čem je, novinka nepřinese podle mne žádná plus.
Ale bezporuchové auto to není, navíc Pežoty minulých let měly problém s "kostma" náprav, to byl spotřebák po 20-30 tis.km. Zase ale mají dobré malé nafťáky,
Ale když už uvažujete nad dražším autem, běžte se podívat i na Jazze, Yarise, Mazdu2.
typ trochu jiny: rodinne auto - 2 dospeli, jedno dite s kocarkem
kde a jak budeme jezdit: odhaduji to tak na 10 tisic km rocne, hlavne po Praze, jednou mesicne na druhy konec republiky po dalnici
Bude lepsi motor na benzin nebo na naftu?
Za ty prachy je to i s ABS+klima
Jak u Kaliny, tak tím spíš u Priory.