Na to je specialista oddie,pokud vím.Ale jinak staré diesely Ford jsou děs(i TDDi bych zcela určitě nebral).To samý starší diesely Opel(DTI už jde,jinak nic moc).
Mel jsem mondeo s tddi 115 ps. 150tis km bez jediny poruchy. trosku slabsi motor na tak velky auto, ale na normalni jizdu staci. Jeste ma jedno- a to ze je celkem dost hlucnej oproti tdci. Ale jinak muzu doporucit. Ve svete motoru jak vysel ten special dil s ojetinama, tak ho oznacili jako jeden z nejspolehlivejsich turbodieslu. Jinak to stary tdi fakt nebrat!
Ja mam ten tddi v mondeu tam je to 2.0 115ps. Je na nej zatim spoleh (155tis km) jak jsem uz psal. Jen jak rikam je hlucnejsi. Vubec bych se ho nebal bejt tebou. Mam to z vlastni zkusenosti a kdyz jsem si loni kouipl nejakej svet motoru jmenovalo se to ojetiny 2005 tak tam ho hodnotili jako nejspolehlivejsi motor. Jak ten motor vyvijeli ti nepovim. Ale na to jestli byl ve starym eskortu nebo ne bych nekoukal. Podivej na skodovku. Motor principielne z Mbecka jeste predloni vyrabeli.
petrumr
Dieslový motor který byl ve fordu špatnej-tím se nemyslí kazovej,ale velká spotřeba je ten kterej má litinovou hlavu a komůrkový spalování,byl strašně i těžkej na předek.
Asi sa nechapeme lebo vo fokusoch su len diesely s priamym vstrekom s rotacnym cerpadlom -> to je TDdi alebo CR -> TDCi. Co sa tyka spotreby tak za seba mozem povedat ze spotreba sa pohybuje od 4,3 (leto) do 6,0(zima mesto), priemer 5,0l/100km, co je porovnatelne s 90konovymi oktavkami. Ostatni maju tieto hodnoty spotreby trochu vyssie.
petrumr
Ano ten motor skončil s escortem
to Dorka: Tak kvoli tebe som sa zaregistroval na tomto fore 😄
Takze k veci, kupil som ojazdeny 4rocny kombik TDDi 66kW s tachom 97tis. km a v 10 mesiacoch som najazdil 36tis km. Cize dost intenzivne na predosly sposob pouzivania. Jazdim dlhe trasy, aj so zatazou a dlhodoby priemer je na urovni 6,0L/100km. Min. pri fakt hrackarskej jazde je 5,3 a max. pri naozaj sportovej jazde (plnka vsade a vzdy) 7,2.
Motor ma pre mna nadherny turbo efekt pri 2000 ot./min a tocim ho do 3000. Na 5rs toci 3750 pri 160km/h. V zime je priemer 6,4 v lete 5,8 pri normalnej jazde po SK (dlha dialnica si vypyta v zime 7,0). Auto je zive aj pri 140km/h dalej ochotne dava 160 (toto inak povazujem za prakticku maximalku). Uplne max som skusil 195 (podla rychlomera). Pri kupe som sa sustredil co sa tyka motora na volnobezne otacky, mam ich stabilne na tretej palicke, tazko povedat ci zodpoveda 666ot alebo 750ot, ale stabilne. Zvuk je vyslovene monotonny tak ako ma byt. A toto by malo byt 1.rozhodujucim faktorom pri kupe. Dalej ten turbo efekt. Skusal som 4 focusy rovnake combiky 66kW a mozem povedat ze vsetky boli ine. Mal som pocit ze dvom snad turbo ani neslo, jeden uz mal ten tah a nakoniec som kupil ten moj, ten ma to, co TurboDiesel ma mat. Takze na toto bacha. Treba motor zohriat do prac. teploty a smelo mu vytinat a skusat. ak vas "nenakopne" rozhodne nebrat. Inak so skusenosti turbo mu vytne aj na studenom motore, takze nepripisovat absenciu tomuto. Dalsia skusenost, dvakrat mi doslo palivo. Motor zhasne a uz viac nenaskoci. Lahka pomoc. Rukou/srubovakom odpojit tri (inak velmi inteligentne) vyvody palivoveho filtra, doplnit naftu, 17tkou klucom odskrutkovat 4vstreky, prestartovat pokial nestriekaju kvapky nafty, naspat zaskrutkovat, zasa preplnit pal. filter a startovat ide sa dalej. Inak recept z original servisu Ford(diky😊 Nazorna ukazka konstrukcie motora. Je to posledny poctivy "jednoduchy" diesel s turbom. Ak teda je ponuka na TDDi 66kW a auto ma pod 100tis km a aj nalezite na to vyzera a sa aj tak sprava, tak sa nebat a brat. Najlepsie kombi - 4 kotucove brzdy, vynikajuci priestor a je to predsa focus. Takze TDDi brat ked posobi doveryhodne! Inak neviem co je TDi mozno verzia s 55kW ale tuto urcite nebrat! na auto s 1300kg fakt strasne malo. Inak este jeden poznatok vymena rozvodov sa deje po 150.000km co je o podstatne viac ako u konkurencie.
to Dusan: TDDi nie je priamovstrek a preto je to v nasich podmienkach lepsi motor ako TDCi. TDDi davkuje normalne mnozstvo nekvalitneho SK paliva cez 500,-Sk vstrek a TDCi davkuje velmi male mnozstva nekvalitneho SK paliva priamo do hlavy valca piezoelektrickym vstrekovacom za 20.000,-Sk.
To je asi podstata novej technologie v nasich podmienkach.
Takze k veci, kupil som ojazdeny 4rocny kombik TDDi 66kW s tachom 97tis. km a v 10 mesiacoch som najazdil 36tis km. Cize dost intenzivne na predosly sposob pouzivania. Jazdim dlhe trasy, aj so zatazou a dlhodoby priemer je na urovni 6,0L/100km. Min. pri fakt hrackarskej jazde je 5,3 a max. pri naozaj sportovej jazde (plnka vsade a vzdy) 7,2.
Motor ma pre mna nadherny turbo efekt pri 2000 ot./min a tocim ho do 3000. Na 5rs toci 3750 pri 160km/h. V zime je priemer 6,4 v lete 5,8 pri normalnej jazde po SK (dlha dialnica si vypyta v zime 7,0). Auto je zive aj pri 140km/h dalej ochotne dava 160 (toto inak povazujem za prakticku maximalku). Uplne max som skusil 195 (podla rychlomera). Pri kupe som sa sustredil co sa tyka motora na volnobezne otacky, mam ich stabilne na tretej palicke, tazko povedat ci zodpoveda 666ot alebo 750ot, ale stabilne. Zvuk je vyslovene monotonny tak ako ma byt. A toto by malo byt 1.rozhodujucim faktorom pri kupe. Dalej ten turbo efekt. Skusal som 4 focusy rovnake combiky 66kW a mozem povedat ze vsetky boli ine. Mal som pocit ze dvom snad turbo ani neslo, jeden uz mal ten tah a nakoniec som kupil ten moj, ten ma to, co TurboDiesel ma mat. Takze na toto bacha. Treba motor zohriat do prac. teploty a smelo mu vytinat a skusat. ak vas "nenakopne" rozhodne nebrat. Inak so skusenosti turbo mu vytne aj na studenom motore, takze nepripisovat absenciu tomuto. Dalsia skusenost, dvakrat mi doslo palivo. Motor zhasne a uz viac nenaskoci. Lahka pomoc. Rukou/srubovakom odpojit tri (inak velmi inteligentne) vyvody palivoveho filtra, doplnit naftu, 17tkou klucom odskrutkovat 4vstreky, prestartovat pokial nestriekaju kvapky nafty, naspat zaskrutkovat, zasa preplnit pal. filter a startovat ide sa dalej. Inak recept z original servisu Ford(diky😊 Nazorna ukazka konstrukcie motora. Je to posledny poctivy "jednoduchy" diesel s turbom. Ak teda je ponuka na TDDi 66kW a auto ma pod 100tis km a aj nalezite na to vyzera a sa aj tak sprava, tak sa nebat a brat. Najlepsie kombi - 4 kotucove brzdy, vynikajuci priestor a je to predsa focus. Takze TDDi brat ked posobi doveryhodne! Inak neviem co je TDi mozno verzia s 55kW ale tuto urcite nebrat! na auto s 1300kg fakt strasne malo. Inak este jeden poznatok vymena rozvodov sa deje po 150.000km co je o podstatne viac ako u konkurencie.
to Dusan: TDDi nie je priamovstrek a preto je to v nasich podmienkach lepsi motor ako TDCi. TDDi davkuje normalne mnozstvo nekvalitneho SK paliva cez 500,-Sk vstrek a TDCi davkuje velmi male mnozstva nekvalitneho SK paliva priamo do hlavy valca piezoelektrickym vstrekovacom za 20.000,-Sk.
To je asi podstata novej technologie v nasich podmienkach.
OK 311 máš pravdu len mi daj vedieť kde sú tie benzínové, lebo keď pozrieŠ inzeráty a autovia a autobazáre EU tak je tam samí diesel.
takze najviac najdes na😒br />
www.autoscout24.de
Je mozne, ze teraz je v nasich podmienkach boom dieselov, pretoze pre mnohych boli tieto auta dlho nedostupne. Preto je ich aj viac v bazaroch.
Ale ako uvidis v nemecku je situacia ina.
www.autoscout24.de
Je mozne, ze teraz je v nasich podmienkach boom dieselov, pretoze pre mnohych boli tieto auta dlho nedostupne. Preto je ich aj viac v bazaroch.
Ale ako uvidis v nemecku je situacia ina.
TDDi nie je priamovstrek ? Co tym myslis? Mam taky pocit, ze vsetky diesle maju priami vstrek paliva do valca. Iba IFA bola komorkova.
Prosim vysvetli rad si rozsirim vedomosti.
Dik
Prosim vysvetli rad si rozsirim vedomosti.
Dik
petrumr
u osobáků byl nepřímej-komůrkovej,až fiat to dovedl do osobáků přímej vstřik a potom to šlo. :idea: Nákladák je jiná kapitola co značka to jiná komůrka nebo přímej vstřik jiný spalovací prostor v pístu atd.
Tenhle chlepek taha ojetiny z NL pusobil na mne seriozne.Mam od nej mondeo
www.autoimportstarek.cz/nabidka.htm
www.autoimportstarek.cz/nabidka.htm
Velmi pekne. Pozri sa ale na zadne koleso toho Focusu. Zda sa mi, ze je vyosene smerom dopredu, musi byt jednoznacne v strede obluka blatnika.
Ale treba vidiet nazivo, mozno foto skresluje...
Ale treba vidiet nazivo, mozno foto skresluje...
petrumr
Já bych řekl,že tam sou menší kola.než jaký mají být.A ten stav tch.-diesel za pět let jenom tolik? 😉 😉 Největší omyl je,když se napíše,že je to nebouraný a zapomenou na stolici tažnej hák 😉
Kolesa su original ford 15" mam take iste (195/60 R15). A inak nie si prvy clovek co povedal, ze s tymto obutim je to nejake male 😊
No ako pozeram na svoj a na tento, je to dost vyosene.
Ale interier na prvy pohlad vyzera v pohode. Tym padom tie km mozu sediet, vyzera to podla mna na buracku na zadok, kde auto mozno cakalo dlhsi cas na tohto servismana. Takze mozno dobra sprava, neburane na predok a malo km, pekne auto. :-!
Ale fakt nazivo asi povie viac...
No ako pozeram na svoj a na tento, je to dost vyosene.
Ale interier na prvy pohlad vyzera v pohode. Tym padom tie km mozu sediet, vyzera to podla mna na buracku na zadok, kde auto mozno cakalo dlhsi cas na tohto servismana. Takze mozno dobra sprava, neburane na predok a malo km, pekne auto. :-!
Ale fakt nazivo asi povie viac...
petrumr
Kámoš má 16 kola,tak to vypadá jinak,co je vůbec napsaný v TP?
Ked nenajazdis vela km tak ZETEC 1,6i 74kW je mozno este lepsou volbou. Cena je nizsia ako u TD a jazdit sa da o liter viac. Z pocutia od dvoch uzivatelov okolo 7,0/100km. V rozpati 6,0 az 8,5. To je na 100koni a toto auto uplne v ramci normalu. Inak vozi sa ich presne tolko co 66kW TDDi, lebo je to spolu s nou najcastejsia a najlepsia motorizacia pre focus.