Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
5. 2. 2006 11:35
neregistrovaný "mahy"
9. 2. 2006 15:12
neregistrovaný "viados1"
5. 2. 2006 12:30
neregistrovaný "princatko"
5. 2. 2006 12:37
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 12:38
neregistrovaný "Rene Valnoha"
5. 2. 2006 13:35
neregistrovaný "one-z"
5. 2. 2006 13:24
neregistrovaný "princatko"
5. 2. 2006 17:20
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 17:34
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 19:07
neregistrovaný "Honza H."
5. 2. 2006 20:06
neregistrovaný "xxxx"
5. 2. 2006 20:27
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 21:29
neregistrovaný "princatko"
5. 2. 2006 21:34
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 21:57
neregistrovaný "princatko"
6. 2. 2006 02:14
neregistrovaný "xxxx"
6. 2. 2006 07:30
neregistrovaný "JardaB1"
6. 2. 2006 09:05
neregistrovaný "princatko"
6. 2. 2006 10:46
neregistrovaný "xxxx"
6. 2. 2006 11:00
neregistrovaný "oddie"
6. 2. 2006 11:43
neregistrovaný "xxxx"
6. 2. 2006 11:57
neregistrovaný "oddie"
6. 2. 2006 12:29
neregistrovaný "Doubravák"
6. 2. 2006 13:46
neregistrovaný "Petr Zahora"
6. 2. 2006 14:18
neregistrovaný "xxxx"
6. 2. 2006 14:53
neregistrovaný "princatko"
6. 2. 2006 15:21
neregistrovaný "Petr Zahora"
6. 2. 2006 16:51
neregistrovaný "oddie"
6. 2. 2006 18:08
neregistrovaný "xxxx"
8. 2. 2006 12:15
8. 2. 2006 12:36
neregistrovaný "reno"
8. 2. 2006 12:52
8. 2. 2006 13:22
6. 2. 2006 19:43
neregistrovaný "mahy"
6. 2. 2006 20:40
neregistrovaný "princatko"
6. 2. 2006 21:25
neregistrovaný "princatko"
6. 2. 2006 22:59
neregistrovaný "PetaC5"
7. 2. 2006 08:09
neregistrovaný "yoyo"
7. 2. 2006 15:00
neregistrovaný "Meky1"
8. 2. 2006 01:30
neregistrovaný "rradik"
10. 2. 2006 11:02
neregistrovaný "Dusan1"
8. 2. 2006 09:39
neregistrovaný "reno"
9. 2. 2006 13:35
9. 2. 2006 14:09
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 09:57
10. 2. 2006 10:16
neregistrovaný "xxxx"
8. 2. 2006 13:20
neregistrovaný "jaguar1"
8. 2. 2006 14:54
neregistrovaný "milic1"
8. 2. 2006 15:29
neregistrovaný "xxxx"
8. 2. 2006 19:26
neregistrovaný "VLAK1"
8. 2. 2006 20:51
neregistrovaný "via64"
9. 2. 2006 11:28
neregistrovaný "jaguar1"
9. 2. 2006 13:23
neregistrovaný "xxxx"
9. 2. 2006 13:33
9. 2. 2006 14:48
9. 2. 2006 14:58
neregistrovaný "jaguar1"
9. 2. 2006 15:00
neregistrovaný "jaguar1"
9. 2. 2006 15:23
9. 2. 2006 16:00
9. 2. 2006 16:32
9. 2. 2006 16:52
9. 2. 2006 17:08
neregistrovaný "xxxx"
9. 2. 2006 15:37
neregistrovaný "reno"
9. 2. 2006 15:50
9. 2. 2006 16:03
9. 2. 2006 17:22
9. 2. 2006 17:37
9. 2. 2006 19:26
neregistrovaný "xxxx"
9. 2. 2006 19:32
neregistrovaný "been"
9. 2. 2006 19:39
10. 2. 2006 00:15
neregistrovaný "DavidM1"
10. 2. 2006 00:37
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 08:19
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 08:34
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 08:49
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 08:56
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 09:03
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 12:11
neregistrovaný "oddie"
10. 2. 2006 12:45
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 12:55
neregistrovaný "oddie"
10. 2. 2006 13:17
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 13:33
neregistrovaný "oddie"
10. 2. 2006 13:27
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 13:34
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 13:41
neregistrovaný "oddie"
10. 2. 2006 13:42
10. 2. 2006 18:00
10. 2. 2006 10:28
10. 2. 2006 11:42
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 11:55
10. 2. 2006 12:10
neregistrovaný "jaguar1"
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 11:35
Octavia 1.9 TDI, Focus TDCi, 307 SW HDI nebo Stillo JTD?
Octavia Combi 1.9 TDI, Focus Kombi TDCi, Peugeot 307 SW HDI nebo Fiat Stillo Multiwagon JTD?

Dobry den,

už podle titulku bude asi jasné, že reším dost zajímavé rozhodování.

Chystám se koupit ojeté auto s nějvětší pravděpobobností v Německu a nedokážu se zatím rozhodnout. Zatím jsem auto nevlastnil, ale jsem aktivní řidič. Mám tyto požadavky:

- kombi

- diesel (ročně najezdím cca 30 - 35 tis. km takže myslím, že se mi diesel vyplatí)

- kvalitní, spolehlivé auto

- kvalitní interiér, kvalitní sedadla (kvůli mojí výšce 195cm v ohledu na záda)

- cena cca 220.000Kč, stáří - od roku 2001, najeto do 150 000 km

- klimatizace, ABS, případně ASR, ESP, centrál...

Váhám mezi uvedenými auty, potřeboval bych poradit hlavně z těchto hledisek:

- kvalita zpracování

- kvalita motoru

- náklady na servis, ceny náhradních dílů

- spolehlivost

- úskalí a problémy daného modelu atd.

Zatím mi vychází nejlépe asi Octavia Combi rok výroby od 2001 v combi s motorem TDI 66kw v poměru cena/výkon/náklady na servis, ale problém je v tom, že Octavia si v Německu ale i u nás tak nějak drží cenu. Proto se dívám i na ostatní modely jako je Fort Focus či Peugeot 307 SW. Ještě jsem se díval na Golfa IV Variant, ale jak mi bylo řečeno ten má zbytečně drahý servis atd. Taky se mi moc nepozdávají řešení u zabudovaných rádií u Fordu, Fiatu či Peugeotu, protože si tam člověk vlastně nemůže dát vlastní autorádio nebo může?

Prosím o rady, upozornění na problémy o kterých bych měl přemýšlet a o doporučení pro tyto či jiné modely.

Předem díky.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "xxxx"
5. 2. 2006 12:05
Re: Octavia 1.9 TDI, Focus TDCi, 307 SW HDI nebo Stillo JTD?
Pokud ti nebude vadit míň místa na zadních sedadlech, budeš s Octávkou spokojený. Spotřeba TDI je super. Pokud to necháš nachipovat, budeš tam mít po přehrátí softweru přes zásuvku bez rozebírání /od 08.2000/ 88 kW, od té doby má i 66kW naklápěcí lopatky u turba. Po tomhle faceliftu se dá už sedět i vzadu, ale při tvé výšce si za tebou dospělí moc vegetit nebudou. Rozdíl mezi 66 a 81 kw je jen ve velikosti trysek 0.175 a 0.205, nepatrně ve vačce, a v ŘJ, jinak je i čerpadlo naprosto stejné. Oproti HDI malinko hlučnější při volnoběhu , ale nižší spotřeba a větší zátah. Servis všude. Taky mám jednu doma :-))) TDI je vzhledem k výkonu a spotřebě bomba.
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 12:11
Re: Octavia 1.9 TDI, Focus TDCi, 307 SW HDI nebo Stillo JTD?
Díky za odpověď a co kvalita motoru při najetí již tak kolem 150.000 km, nehrozí tam pak nějaká rizika jejichž řešení by bylo nákladné?

Jeden známý mi říkal, že 150.000 u těchto motorů je skoro jako nic, že až po ujetí tak 100.000 km, se dá říci, že je motor "zajetý". Je to pravda?
8. 2. 2006 08:02
Re: Octavia 1.9 TDI, Focus TDCi, 307 SW HDI nebo Stillo JTD?
Díky za odpověď a co kvalita motoru při najetí již tak kolem 150.000 km, nehrozí tam pak nějaká rizika jejichž řešení by bylo nákladné?

Nepoznám nikoho kto by nemal po 100.000 km problém s turbom pri motore VW TDI 81 kw. Jeden kamarát musel aj pri tom slabšom TDI meniť nejaké čidlo a keď mu odišlo znovu tak to predal. Podľa mňa pri TDI Oktávii je vysoká pravdepodobnosť že bude mať problémy s turbom.
neregistrovaný "xxxx"
8. 2. 2006 08:56
Re: Octavia 1.9 TDI, Focus TDCi, 307 SW HDI nebo Stillo JTD?
Mám jednu Octávku TDI doma taky, manželka s tím jezdí do práce, bezproblémové auto, malé náklady na provoz hlavně kvůli spotřebě. Zatím nezlobí ani váha ani turbo. V okolí jich jezdí dost, většinou bez větších problémů, hlavně po 08/2000 , u starších praskaly stahovačky oken, míň svítili přední světla, utrhávala se dolní lišta nárazníku po drobných kolizích s obrubníkem, dříve odchálely gumy stabilizátoru. Ale každé auto má nějaké mouchy, jenomže některé jich mají moc. A Octávek jezdí spousta, takže je logické, že sem tam se musí i na nějaké něco opravit, ale na počet aut aut těch závad není nijak moc. Doporučuju poptat se v servise, jak často se s jakýma závadama setkají, je to lepší než ten říkal to a ten zas.....
neregistrovaný "viados1"
9. 2. 2006 15:12
Re: Octavia 1.9 TDI, Focus TDCi, 307 SW HDI nebo Stillo JTD?
problém s turbem u TDI 81kW - to je blbost, znám 3 lidi a ani jeden problémy neměl. jo, kdybys napsal že odcházej váhy vzduchu, tak to jo, ale to zase není taková pálka jako turbo.
neregistrovaný "princatko"
5. 2. 2006 12:30
307 SW versus Octavia I
Jezdil jsem oběma vozidly a poměrně dost (5tkm/měs). Dřív s Octavií I 1.9 TDI combi 66kW, nyní Peugeot 307 SW 2.0 HDI 80 kW. Takže můžu srovnávat - nikoliv jen dle stylu "kámoš povídal"

Výhody 307 SW :

- vyšší standardní výbava (6x airbag,brzd.asistent, aut.klima, dešťový senzor, aut.zapínaní světel, aut.klima)

- prosklená střecha je velmi efektní (příjemně prosvětlený interier)

- HDI je tišší, výrazně méně vibrací

- při jízdě má člověk výrazně lepší pocit - auto je mohutnější,posez vyšší - prostě je to "více auto"

- velmi dobře vyladěný podvozek (kupodivu, u Francouze)

Výhody Octavie

- vyšší spolehlivost, menší výskyt různých konstrukčních vad

- TDI má menší spotřebu cca o 1.5 ltr

- palubní počítač počítá spotřebu i při neutrálu nebo pomalé jízdě

- vypínatelné ASR (ale má ho jen Elegance)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 12:37
Bez nadpisu
Díky moc, podobné příspěvky mi hodně pomůžou.

Takže byste zvolil Octavii?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rene Valnoha"
5. 2. 2006 12:38
Bez nadpisu
Oktavka je lepsi nez 307, ale nezapomen ze se dost kradou. Pred panelakem bych to stat nenechal.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
5. 2. 2006 13:35
Re: Re:
Peugeot 307 SW má lepší motor, ale nevim co vydrží. Octavie je dobrej průměr, ale asi bych koupil radši 81kw verzi. Má úžesnej tah a na dálnici jsme ji rozjeli asi na 230 km/h >:D takže reálně kolem 210km/h. Fordik má skvělej podvozek, ale nevim jak sedí kombík. Ale vztyčenej palec by dostala octavia ;-) hlavně kvůli servisu.
neregistrovaný "princatko"
5. 2. 2006 13:24
307 SW versus Octavia TDI - podruhé
Spíš bych asi zvolil 307 SW než Octavii, přestože má o něco vyšší spotřebu ... je mnohem prostornější, má vyšší užitnou hodnotu, bude pravděpodobně bezpečnější ......

Ale pozor !!! Nebrat 307 s motorem 2.0 HDI 66kW - je příliš slabý ....

vzhledem k tomu, že SW je o cca 200 kg těžší a má větší čelní plochu, je ideální motor 2.0 HDI 80 kW (v praxi srovnatelný s Ocatvií 66kW)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 17:20
Bez nadpisu
Co říkáte na tu "skleněnou" střechu u 307SW? Jaké to má vlastnosti, neupeču se tam v létě?Není to velké lákadlo pro zloděje?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 17:34
Re: Re:
Ještě se zeptám na názor na "krátkou" verzi 307 Peugeota. Je tam dost prostoru a přijatelný kufr nebo je to nepraktické auto?
neregistrovaný "Honza H."
5. 2. 2006 19:07
Re: Re:
Mám krátkou verzi P307, 2,0 Hdi 90k - je to praktické a pohodlné auto - dostatečně velký kufr a dost místa na zadních sedadlech. Měl jsem možnost jezdit v Oktávce a pokud mohu srovnávat - z hlediska pohodlí i motorizace bych volil jednoznačně Peugeota. Nic však proti TDI, nicméně má tvrdý běh a dost tam odchází váhy vzduchu. Spotřeba je však bezkonkurenční. Peugeot má samozřejmě své konstrukční slabiny, ale dají se zvládnout. S tím motorem jsem spokojen, v pohodě předjedu, když musím a za pět jedu kopec nekopec. Nicméně 1,6 HDi je prý někde jinde...:))
neregistrovaný "xxxx"
5. 2. 2006 20:06
Re: Re:
Je pravda, že váha vzduchu může odejít, ale její cena šla hodně dolů, i při poruše však auto jede na "nouzový program", netáhne, ale dojede. Prodávají se kolem 1200 - 1500 Kč, origo 3000 Kč, ale se zárukou, nesmí se makat na strunu, která měří množství vzduchu jinak po 1/2 roce většinou odejde, bral bych origo zabalenou se zárukou. Některým odešla i před 100000 km. Turba odchází z drtivé většiny jenom u služebních aut, protože pokud je to služební, nikdo nekouká na to, že je auto studené a už ho bere nebo ho vezme opakovaně do tahu a pak to hned zhasne. U soukromých aut spíše výjimka. 150000 km na ten motor není nic moc, nepoznáš to na něm. Proto ber auto buď se serviskou nebo venku, u nás se km při prodeji většinou stáčí - přes počítač přes zásuvku. A bacha, na autě těžko poznáš, co má najeto, čalounění a sedadla vydrží dost. víc než u měkkých sedadel, hlavně když na tom byly ještě potahy, většinou se se stáčením km mění i volant, guma na řadicí páce a na pedálech. Po 08/2000 byla odstraněna většina drobných nedostatků, např. stahovačky ve dveřích, jiné silentbloky stabilizátoru, vybrání předních sedadel atd. Jinak jako u všech ojetin, musíš si to prohlédnout nebo pokud se v tom nevyznáš, tak si někoho vem sebou, i kdyby jsi ho měl zaplatit, vyplatí se ti to.
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 20:27
Bez nadpisu
Díky moc za odpovědi, zatím jsem se ještě nerozhoupal. Ještě mě napadl Golf ve Variantu také s motorem TDI, co Vy na to?

Hodně jsem toho přečetl dneska o 307 HDI a jedni ji hodně vychvalují, ale dají se také najít dost špatné zkušenosti. Ale bude asi fakt to, že dostupnost servisu bude u auta z koncernu VW na jiné úrovni, protořže defacto diagnostiku udělá kdokoliv někde v garáži, což asi u Peugeota platit nebude.

No co, pořád nevím co vybrat :-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "princatko"
5. 2. 2006 21:29
Skleněná střecha u 307 SW
Skleněná střecha je to, co se mi na SW, hroozně libí !!!!! Je tónovaná, takže tlumí přímé sluneční záření, ale zároveň skvěle prosvětluje interiér, která vypadá opticky mnohem prostornější, vzdušnější ...... takže když si pak sednu do klasického auta, připadám si jak v konzervě .....

a hlavně - kdykoliv se dá celá elektricky zakrýt clonou, a po zatažení není rozeznatelná od klasického stropu

P.S : nevím,jestli si to všichni uvědomují, ale je rozdíl mezi 307 Combi a 307 SW. SW je luxusnější verze, která se na první pohled pozná stříbrnými klikami, "hagusy" a prosklenou střechou ....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mahy"
5. 2. 2006 21:34
Bez nadpisu
Jak je to s cenami za servis a za náhradní díly při porovnání octavia x 307?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "princatko"
5. 2. 2006 21:57
Re: Bez nadpisu
nechci si vymýšlet, nevím - srovnání Octavia vs 307 si ale můžeš udělat lehce, na netu najdeš vše. jediné co vím, že na 307 je dražší čelní sklo, ale je to dáno tím, že je extrémně velké .

Ale co vím jistě, tak když MF Dnes dělala asi před cca dvěma lety srovnávací test menších aut (Fabia,P206 atd), tak běžný servis i některé ND vycházely LEVNĚJI u P206 než u Fabie !!! ...uváděli to tam jako zažitý omyl mnoha lidí, že na škodofky je vždy a vše levnější
neregistrovaný "xxxx"
6. 2. 2006 02:14
Re: Bez nadpisu
Zkus otevřít třeba Annonci nebo S-bazar na netu. A zjistíš, že třeba NOVÉ naftové čerpadlo VW, Octavia se prodává za 1.500 Kč. Teď jsem kupoval origo rozvody VW 1.9 TDI, řemen + všechny kladky s prodloženou výměnou na 120000km za 3.000Kč. Určitě lepší než brát nějakou repliku made in neznámý výrobce s konstatováním že vydrží nebo to platit v autor. servise.
neregistrovaný "JardaB1"
6. 2. 2006 07:30
Bez nadpisu
Obavam se, ze nebude made in replika, ale made in ukradeno v MB :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "princatko"
6. 2. 2006 09:05
Ceny ND
souhlas, nemá cenu tady prezentovat ceny čórek .... musí se srovnávat srovnatelné ... to by se brzo mohlo diskutovat na téma, jestli zánovní Passat z Annonce za 50t. není moc drahý >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "xxxx"
6. 2. 2006 10:46
Re: Ceny ND
To máš pravdu. Ale dílů na tahle auta je všude moc a chtěl jsem poukázat na to, za kolik s konkrétním odkazem.
neregistrovaný "oddie"
6. 2. 2006 11:00
Bez nadpisu
Ad HDI - problémy: 1. odpružená řemenice příslušenství - orig. 8tis, nedávno se začala prodávat mimo autoriz. síť za 4,5tis. 2. odcházející dopravní čerpadla v nádrži, nové taky cca 8tis. 3. rozpadající se dvouhmotové setrváky u silnější verze (80kW), s tím případně související problémy se spojkou, oprava za ránu. 4. odcházející regulace na vysokotlaku. Suma sumárum - váhy vzduch na TDI jsou proti tomu dost směšná prkotina. Docela škoda, protože jinak jsou ty HDI motory, co se mechaniky samotného motoru týče, velmi nadprůměrné - netrpí na praskání hlav ani nic podobného, a mechanicky jsou schopny dožít se obrovských nájezdů - hodně přes 500tis km. Bohužel, až na ty "drobosti" okolo, které to dost prodraží :/ Ostatní nezmíněné věci, jako např. turba, jsou na tom zhruba srovnatelně.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "xxxx"
6. 2. 2006 11:43
Re: Re:
Ta řemenice se dá zavařit, když se utrhne na gumě, ale je to nouzové řešení, je to problém většinou u některých Peugeotů a některých Fiatů. Po opakovaném utržení a nahrazení nekvalitní replikou, která dlouho nevydržela taky řešení. Setkal jsem se s tím několikrát, ale bylo to vždy uděláno jenom pouze na žádost majitele, i když o nějakém vyvážení potom asi nejde moc mluvit, nehledě na to, že guma má význam jako torzní stabilizátor.
neregistrovaný "oddie"
6. 2. 2006 11:57
Re: Re:
Řemenice u toho silnějšího HDI není na gumě, má v sobě jakousi pružinu - na gumě jí má jen to slabší (a pak celá starší řada XUD). A ani náhrada té pružinové tou s gumou není dobrá a dělá dost problémy. Zavaření jakékoliv řemenice je ultraprasárna.
neregistrovaný "Doubravák"
6. 2. 2006 12:29
Bez nadpisu
Neporadím, které auto, ale co se týče Focuse, zkus se podívat do diskuse na [odkaz]
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Petr Zahora"
6. 2. 2006 13:46
Re: Re:
Mam P307 pres 4 roky 2.0HDI 66KW a najeto 110 000km. Zatim vsechno slape, jak ma a az na par prkotin, ktere byli vyreseny v ramci garance.

Mel jsem sanci absolvovat cestu cca 2000 km z Octavii I a motorem TDI a nasledne s mym Peugeotem. TDI co se tyce spotrebe je fakt bomba, ale po prekroceni 130 km/h je fakt dost hlucny. HDI ma sice vetsi spotrebu, ale je rozhodne mene slyset, coz clovek oceni hlavne pri delsim cestovani.

Take aerodynamicky hluk v P307 je lepe eliminovan.

2.0 HDI 66Kw ma sice mensi vykon, ale pokud clovek neprotrebuje zavodit, tak se s nim da pohodlne cestovat 150 km/h.

Dlouhodobe merena spotreba u HDI mi vychazi okolo 6 l/100 km. V lete je to jeste o 0.5l lepsi.

Kolegovy u jeho soukrome Octavie TDI 66kW odeslo ted cerpadlo a dva vstrikovaci ventily, ma najeto cca 90 000 km. Takze riziko poruch u P307 a Octavie je diskutabilni.
neregistrovaný "xxxx"
6. 2. 2006 14:18
Re: Re:
S tím jsem se jednou setkal, že odešlo jednomu šetřílkovi čerpadlo u O1 81 kW, ředil naftu fritovacím olejem asi 1:1. Po výměně špatného čerpadla odešlo další téměř hned, problém byl v zadřeném vstřikovači, čerpadlo nemělo kam tlačit naftu a šlo do háje. Šetřil až ušetřil. Ale tady byla chyba i v servisu, kde mu špadně "stanovili diagnózu" , dělal si to doma sám a taky když to nastartoval a nešlo to jak mělo tak s tím něměl jezdit. Někteří lidi jsou prostě hovada.
neregistrovaný "princatko"
6. 2. 2006 14:53
Re: Re:
Souhlasím ... u SW je nižší hluk (motor, aerodynamický, valivý) než u Octavie .. takže při delší cestě nehučí v hlavě :-)
neregistrovaný "Petr Zahora"
6. 2. 2006 15:21
Re: Re:
to xxxx: Jenze v tomto pripade to neni pohadka o Setrilkovi, ale realita ve Skoda servise. :shock: Toto neni 1. pripad zadrenych ventilu, jen v mem okoli neco podobneho resilo vice lidi. Problem je, ze pokud neco podobneho nastane, tak se nikdo s tim nechce chlubit. :roll:

Nemam nic pro Skodovkam, ale takovy zazrak, jak neustale nekde v recenzich ctu, to zase neni. Je to stroj, jako kazdy jiny.
neregistrovaný "oddie"
6. 2. 2006 16:51
Re: Re:
V počtech odešlých vstřikovačů jsou TDI a HDI tak zhruba nastejno, takže to bych jako moc bernou minci nebral. Stačí se pozeptat na vrakovištích, jak rychle se vstřiky z HDI prodaj... a nebo celkově, po čem je největší poptávka - dá vám to zhruba ten předchozí seznam (doplněný o vstřiky a turbo).

Jinak pokud bych si měl vybrat z toho seznamu, nejvíc by mi vyhovoval 307 SW s motorem TDI >:D ;-)
neregistrovaný "xxxx"
6. 2. 2006 18:08
Re: Re:
To by ti tam musel ale namontovat jedině Bill :-)))
8. 2. 2006 12:15
Re: Re:
Probuh s cim doted jezdis ze by ti vyhovoval traktor TDI na dnesni dobu je ten motor katastrofa hluk, vibrace no hruza + jen spotreba,

Navic do 1800 ot vubec nejede pak nechutny kopanec a nad 3000 vubec nic porad musis radit jak pako.
neregistrovaný "reno"
8. 2. 2006 12:36
Re: Re:
Ja se auta nebudu zbavovat (aspon doufam) po 2 letech, chtěl bych s nim jezdit tak 6,7,8 let, takže si myslim že i při 25tis km za rok se mi diesel vyplati. Libi se mi ten novej Focus, ale ten výkon 66KW není to málo? V ČR se zatim neprodava ten 1,6TDCi 80KW s variabilní geometrií lopatek...Mate s ním někdo skušenosti (že bych si udělal výlet na Slovensko, tam už ho prodávaj... :x ). Ten TDi je podle mě lepší na to, že není tolik choulostivý na případně natankovanou mírně horší naftu. (u některých pump to jsou fakt "dobytkové"), proto ta O1 1,9TDi PD 74KW, taky ten výkon je trošku vyšší.
8. 2. 2006 12:52
Re: Re:
to pavelll: nepisal som o PD, ale o CR
8. 2. 2006 13:22
Re: Re:
Tak to se omlouvam to byla reakce na prispevek od oddie jak pise ze 307 s TDI coz ja nechapu asi hold nejel v nicem jinym. :D
neregistrovaný "mahy"
6. 2. 2006 19:43
Volkswagen Golf Variant 1,9 TDI
Zatím díky moc všem za reakce. Zatím u mě teda vyhrává Octavia, ale ještě mě známý přivedl na zajímavou myšlenku a to na: Volkswagen Golf Variant 1,9 TDI, co na to říkáte ve srovnání s Octávkou. Je servis dražší než u Octavie?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "princatko"
6. 2. 2006 20:40
Originalita versus tuctovost
ještě jedna věc je důležitá, kterou ale mnozí pomíjí ..... Octavia je příšerně tuctové auto (kromě situace, ale když se kvalitně opticky vytuní) .... kdežto 307 SW nebo Stilo jsou neotřelé, originální .....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "princatko"
6. 2. 2006 21:25
Bez nadpisu
... kromě situace, kdy se kvalitně opticky vytuní ... nějak jsem to zamotal :roll:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PetaC5"
6. 2. 2006 22:59
Bez nadpisu
Pokud můžu porovnávat moje auta, tak bych bral něco jako kombinaci - motor TDi a od francouze to ostatní, zejména pohodlí. Pokud pominu zmiňované nectnosti Tdi, jako hlučnost, tvrdší chod apod. tak se s Hdi nedá srovnávat co se týká spotřeby a ani subjetivního pocitu výkonu a zátahu. Pokud dneska končí francouz s HDi 2,0 16V na 100Kw (nejvýkonější verze Hdi např. pro vlajkovou loď Citroenu C5), tak VW byl na 110 kW u 1,9Tdi někdy před 5 lety.

A co se týká spolehlivosti - určitě věci jak již bylo zmíněno- odchází na TDi a určité na Hdi. A zdá se mi, že na Hdi je těch problémů trochu víc.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "yoyo"
7. 2. 2006 08:09
Bez nadpisu
stale sa neviem zbavit pocitu, ze octavia (obzvlast oI) je vozidlo "hlavohrudi"... a v porovnani s SW je vzadu maaaaaalo miesta. naopak, v SW je v zime, ked mrzne dlho kosa. :-) octavia je fajn auto do terenu - ako kazde sluzobne auto :-) jazdil som na jednej a bola dost tvrda, isiel som s nou par 100 km, ale vystupil som unaveny.

mal som SW - pohodlne, prijemne vozidlo, pre rodinu ako stvorene (a bezpecne tiez - www.p307sw.host.sk). a ked som jazdil sam a pianko, tak 1,6e bol so spotrebou ako hdi a ma dlhsie servisne intervaly (30.000). benzin, samozrejme...

focus je auto pre radost z jazdy. teraz jazdim na 1,6 TiVCT a spotreba je ako u 307sw. je teda vyssia, nez proklamuju (naopak s benzinom od peugeotu som vedel jazdit za menej, nez v technicaku), ale to bude mozno tym, ze clovek ma chut jazdit (nie zavodit), citi "vozovku" - presne riadenie, auto ide kam chces, radenie je tiez lepsie. a focus I je skoro to iste, ved fofo II je jeho evoluciou...

som benzinovy, takze som sa zameral hlavne na vnutrajsok aut. :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Meky1"
7. 2. 2006 15:00
Bez nadpisu
kde zijes? :shock: :roll:

Samozrejme, ze servis je rovnaky! Ved je to v principe rovnake auto!

A mysli na servisne intervaly - ked ma nieco servis raz za dva roky a ine raz za rok, tak je to fest rozdiel v prachoch!!!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "rradik"
8. 2. 2006 01:30
to mahy:
pokud chceš trvanlivý držák,naftu, a máš takovýto rozpočet (nemůžeš tedy např. r.v. 2003) jdi do octavie.není tak příjemná jako focus ani hezká jako 307 ale kvalita motoru a zpracování což je pro tebe nejvíc dležité je nejlepší.málokdo ví,že od r.v. 2001 se kvalita Otkávky hodně zvedla (viz. tipcars.cz atd..) a motor 66 kw má méně choulostivé turbo než 81kw verze a celkově není tak choulostivá jako pumpe duse a commonraily.kdybys chtěl benzin šel bych jednoznačně do Fordu (kromě 1.8 T) ale např.TDCi ber až od r.v 2003 to už je opravdu bez much.hodně štěstí
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Dusan1"
10. 2. 2006 11:02
Re: to mahy:
kdybys chtěl benzin šel bych jednoznačně do Fordu (kromě 1.8 T).

urcite vies o com pises? Zrovna keby som chcel benzin by som do fordu nesiel ale ani do koncernu. Mozno aj preto mame v robote 7 fokusov a vsetko v nafte TDDi 90k + TDCi 100k
neregistrovaný "reno"
8. 2. 2006 09:39
nové auto
Ahoj, taky bych potřeboval poradit. Rozhoduji se o koupi nového auta, nejspíš v dieselu. Najedu tak 20-25tis km za rok. Rozhoduji se mezi Ford Focus II 1.6TDCi 66KW, O1 1,9TDi PD 74KW, O2 1,9TDi PD 77KW (ale ta už vyjde o dost dráž takže nevim), C4 1,6HDi 80KW. Případně něco jiného. Chtěl bych něco levnýho na provoz(nízká spotřeba,...) a hodně spolehlivýho.

Dík za odpovědi.
Rozbalit vlákno
10
8. 2. 2006 10:22
Re: nové auto
Načo ti je diesel? Pri tých km čo najazdíš sa ti to ani po finančnej stránke neoplatí. A iný zmysel diesla v osobnom aute nevidím.
8. 2. 2006 10:41
Re: nové auto
To je vec pohladu. Odhliadnuc od nizsich nakladov (pri najazdeni urciteho poctu km samozrejme) mas k dispozicii vyssi tocivy moment, auto netreba tocit. Diesel je hlucnejsi iba pri nizsich rychlostiach. A aj tato nevyhoda sa postupne odstranuje - napr. pri Toyote 2.2 D-CAT ma o dieslovom motore presvedcil iba otackomer :D

Mne taha motor od 1900 do vyse 4500 otacok, co bohato staci. Je to moje tretie auto, z toho prvy diesel a u tohto paliva uz asi ostanem.
8. 2. 2006 10:54
Re: nové auto
Ja jazdím s benzínom tiež okolo 2000 ot a keď potrebujem tak ho vytočím do 6000. Keď sa spočítajú všetky náklady nie len spotreba tak návratnosť diesla je do 200 tis. km. Netvrdím že diesel nemá svoje výhody ale na ceste ten priebeh krútiaceho momentu nie je tak potrebný ako v teréne. Keď dokáže niekto spraviť diesel ktorý sa komfortom priblíži k benzínu budem možno uvažovať. Ročne najazdím do 50 tis. km. Zatiaľ si osobne myslím že keď traktor tak John Deere keď auto tak benzín :D
8. 2. 2006 11:06
Re: nové auto
Ja jazdím s benzínom tiež okolo 2000 ot a keď potrebujem tak ho vytočím do 6000.

Pochybujem ze jazdis s benzinom napr. po dialnici pri 2000 otackach (ak teda nemas 8-valec). Dalsia vec je, ze diesel nemusim tocit do 6000, nepotrebujem to.

Keď dokáže niekto spraviť diesel ktorý sa komfortom priblíži k benzínu budem možno uvažovať.

Uz som spomenul 2.2 D-CAT od Toyoty. Asi najlepsi 4-valcovy diesel vobec. Charakteristika, kultivovanost, hlucnost velmi podobna benzinu.

V kazdom pripade nechcem hanit benzin a obhajovat diesel, nech si kazdy kupi to, co mu vyhovuje.
9. 2. 2006 13:35
Re: nové auto
Keď sa spočítajú všetky náklady nie len spotreba tak návratnosť diesla je do 200 tis. km.

smiem vediet, ako si to vypocital?
neregistrovaný "xxxx"
9. 2. 2006 14:09
Re: nové auto
Tu návratnost psal zase nějakej zarytej benzíňák kterej neví kolik např. TDI spálí a asi neumí ani vůbec počítat.
10. 2. 2006 09:04
Re: nové auto
Tu návratnost psal zase nějakej zarytej benzíňák kterej neví kolik např. TDI spálí a asi neumí ani vůbec počítat.

Chlapci naučte sa počítať všetky náklady nie len rozdiel spotreby. A porovnávať porovnateľné motory. Rozdiel v spotrebe medzi benzínom a naftou je cca. do 2 l / 100 km. Diesel je v zásade o 50 tis. drahší. Takže ak to beriete na lesing pripočítajte si k rozdielu ceny ešte leasingové navýšenie. ( pri leasingovom koeficiente 1,1 to je 55.000 Sk plus ) Drahšia je väčšinou zákonná poistka lebo porovnateľný benzín spadá do 1,8, nafta nad 1,8. (Neplatí to vždy, niektoré poisťovne už rozdeľujú poistky aj podľa výkonu). Npr. podľa sadzobníka ČPS je rozdiel v zákonnej poistke medzi 1,8 a 1,9l 1700 Sk / rok. To boli ale sadzby upravované kvôly Oktáviam 1 ktoré mali motory do 1,9. Väčšina áut strednej triedy majú diesle min 2,0 takže tam je rozdiel až 6.000 Sk / rok. Drahšia je havarijná poistka, pri rozdiele ceny 50.000 cca. plus 1.500 Sk/ rok ( 3% ). A hlavne rozdiel je aj v cene servisu. Ak má niekto dve autá rovnakej značky s benzínom aj s dieslom tak si to vie ľahko porovnať. Alebo kamaráta v značkovom servise. Nemienim polemizovať s garážmajstrami ktorí budú tvrdiť že jemu vymení kamarát olej v šope za domom zadarmo a rozvodový remeň za 1.500 pričom ja som blbec lebo som zaplatil 7.000. Ja mám tiež takých kamarátov a tie autá tomu aj zodpovedajú. Čítal som jediné seriózne porovnanie diesla a benzínu, bol to tuším Peugeot 307. Tam im vyšla návratnosť vyše 150.000 km.

Ja mám Mondeo 1,8 125 k r.v. 05. Ročne najzdím cca. 45 tis. km čo si myslím je viac ako priemer. Auto mám na leasing a za predpokladu že ho po 3 rokoch predám vychádza mi že by som ušetril na diesli cca. 22.000 Sk. A to som nepočítal o koľko by som viac zaplatil za servis. V reále by som sa možno dostal na úsporu 10.000,- Sk / 3 roky a auto by som ako diesel ľahšie predal. To mi rozhodne nestojí za to aby som sa vozil po ceste v "traktore". Do terénu s mondeom nechodím. Takže ak si niekto chce spočítať návratnosť diesla nemôže počítať len rozdiel v spotrebe. Takých ľudí je bohužial väčšina. Preto som voči rečiam typu " ja ušetrím na 1 km 1 Sk" imúnny.
10. 2. 2006 09:57
Re: nové auto
Diesel je v zásade o 50 tis. drahší. Takže ak to beriete na lesing pripočítajte si k rozdielu ceny ešte leasingové navýšenie. ( pri leasingovom koeficiente 1,1 to je 55.000 Sk plus )

zabudol si na jednu dolezitu vec. auto s dizlom predas za viac a hlavne rychlejsie ako benzinovy 2 litrovy motor, o ktore dneska nieje zaujem.
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 10:16
Re: nové auto
Já bych se s dovolení zeptal: Je tu někdo kdo byl s TDI tak nespokojený, že přešel na benzín? A jak byl spokojený potom?
10. 2. 2006 10:52
Re: nové auto
zabudol si na jednu dolezitu vec. auto s dizlom predas za viac a hlavne rychlejsie ako benzinovy 2 litrovy motor, o ktore dneska nieje zaujem.

Nezabudol a keby si čítal pozorne tak by si to tam našiel.Veľa dieslov má alternatívu v motoroch 1,8 l a nemusí to byť zrovna 2 liter. Ale v každom prípade je diesel ľahšie predajný.
neregistrovaný "jaguar1"
8. 2. 2006 13:20
Bez nadpisu
Vlastní zkušenost s TDI Octavia 81kW. Doporučuju koupit auto o kterém bezpečně víte kolik najelo. Dělají se neskutečné věci včetně výměny palubní desky a všech přístrojů. U těch aut u kterých to bezpečně nevíš, tak do něho bych nešel. Když je to slavne TDI opravdu už staré - což při 200 000 tis. asi bude, tak zaplatiš za servis tolik, že ti nízká spotřeba 5,5 l bude uplně ukradená. Vlastní zkušenost. TDI je skvělé nové, staré ne!
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "milic1"
8. 2. 2006 14:54
Re: Re:
Docela by mne zajímalo, jestli podobné podvody lze očekávat i u tzv. "prověřených" aut, ktere lze najít na www Škodovky a které prodávají autosalony Škoda. Máš s tím nějakou zkušennost ?
neregistrovaný "xxxx"
8. 2. 2006 15:29
Re: Re:
Český člověk je vynalézavý, samozdřejmě se někdy stane že i někdo známý zpětně vyplní servisku, ale nestává se to často. Ale už i venku překupníci aut třeba v SRN Turci u bouraček vyměnˇují některé díly, aby auto nevypadalo tak zbořeně, popotáhnou trochu nosník, dají blatník v laku, přišroubují zrcátko vrutem apod. a potom to nafotí na net. Lepší než spoléhat na tzv. prověřené je prověřit si znovu. Škodovka bere protihodnotou při koupi nového nebo ojetého auta od nich do svých bazarů i vozidla které k nim nejezdili. I když i mírně bourané a dobře ale opravdu dobře opravené nemusí být špatné, však jich jezdí.
neregistrovaný "VLAK1"
8. 2. 2006 19:26
Re: Re:
prave jezdim s P407SW 2,0HDI 100kw, predtim jsem mel O1 TDI PD 96kw. co se tyce kultivovanosti chodu, vitezi HDi, co se tyce vykonu a spotreby, tak TDI. s HDi mam ted v zime spotrebu pres 8,6l ve meste, na dalnici (do 150kmh) se dostanu kolem 8l....:(. s TDI jsem byl rychlejsi (i kdyz je to dano hmotnosti vozu), ale jezdil jsem max za 6,5 (a plyn na podlaze). to bych se u pažouta nedoplatil...
neregistrovaný "via64"
8. 2. 2006 20:51
Re: Bez nadpisu
Před časem jsem řešil podobný problém. Do finale se dostala O2 1,9 TDI a Focus 1,6 TDCI. Zvitězila O2 a po půl roce(14 t. km) zatím max. spokojenost. Kultivovaností chodu TDi PD zaostává za současnými moderními diesely, ale spotřeba super - prům. pod 5l. (PP 4,4l.). Najezdím ročně do 30 t. km a i tak by se měl nafťák během cca 5-ti let vyplatit. Zvlášť vezmu-li v úvahu, že cena byla o necelých 30tis. vyšší než benzin 1,6. Zatim nespokojenost jen s drobností - drnčení PP dveří, skla či výplně dveří.
neregistrovaný "jaguar1"
9. 2. 2006 11:28
Bez nadpisu
Moje TDI melo servisni knizku, razitka pravidelnych servisu atp. ... Na podezreni na vymenu palubni desky se bohuzel prislo az pri oprave vozidla po havarii. Nelze 100% zjistit co je puvodni a co ne. Zvlaste dovezene vozy pak prochazeji "omlazovaci "kurou" ... Octavia TDI byla zakoupena u nejznamejsiho a nejvetsiho autobazaru v ČR. Jine zdroje nemohu posoudit.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "xxxx"
9. 2. 2006 13:23
Re: Re:
Palubní dseska se mění buď když vylítnou pytle a nebo když někdo udělá ze šedé novější černou.
9. 2. 2006 13:33
Re: Re:
Octavia TDI byla zakoupena u nejznamejsiho a nejvetsiho autobazaru v ČR.

zeby 3xA auto?
9. 2. 2006 14:48
Bez nadpisu
No s tou navratnosti dieselu zalezi kolik rocne najedes pokud tak 10-15 000 pak je to +- jedno pokud vice tak jednoznacne diesel.

Ale, pozor na starsi diesel tam se ti muze stat ze do oprav naskladas tolik, ze se ti z toho zatoci hlava. Kamarad si koupil 530d 2003 a mel hold smulu odeslo cerpadlo a zebralo i 6 vstrikovacu CR a pak se nestacil divit.

Hold smula.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jaguar1"
9. 2. 2006 14:58
Bez nadpisu
Souhlasim. Tady na www.auto.cz byl pred casem clanek o nakladech na provoz octavie (nove) tdi 66 kW vc. nakladu na udrzbu. DOPORUCUJU PRECIST !!!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "jaguar1"
9. 2. 2006 15:00
Re: Re:
[odkaz]
9. 2. 2006 15:23
Bez nadpisu
Ty turba odchazeji u motoru 81 KW jako na bezicim pase staci bejt prase ridic a je to hned (Uvedu priklad staci tomu poradne davat zabrat kdyz je to studeny nebo dalsi vec jak ho zlikvidovat je ze to pozenes na dalnici plnej kotel a po rychlem zastaveni hned vypnes motor tak do 50 000 je out )

Zalezi jak jezdis to samo plati i u ostatnich dieselu ne jen 81KW od VW ale HDi apod kde je turbo
Rozbalit vlákno
4
9. 2. 2006 16:00
Re: Re:
Uvedu priklad staci tomu poradne davat zabrat kdyz je to studeny ale takto odfajcis aj benzinovy motor.
9. 2. 2006 16:32
Re: Re:
Jo i benzin tak lehce znicis. No to byl asi trosku blbej priklad, ale ta druha vec je hlavne u turbodmychadel kdyz je to zahraty po rychle jizde napr. dalnici a dojedes napr. k benzince a hned vypnes motor.
Avatar - petrumr
9. 2. 2006 16:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "xxxx"
9. 2. 2006 17:08
Re: Re:
Jak už tady vícekrát psáno, TDI se se spotřebou nemůže s ničím rovnat. V pojistce není až takový rozdíl např. proti 1.8 a1.6, obsahy jako 1.2 apod. nepatří vůbec do větších aut, tam není výkon ani krouťák. Turba odchází minimálně, na to kolik těch aut jezdí tak je to zcela zanedbatelné, váha vzduchu origo 3.000K se zárukou, origo se ale prodává i za 1200 - 1500K na inzerát nová. Kdyby taková 1.2 měla tahat Octávku nebo Passata, nejenže by to nic moc nejelo, ale i spotřeba by byla jinde.

Jenom pro zajímavost, nedávno jsem si s kamarádem na chvíli vyměnil Octávku s TDI s chipem s Fabií 1.2HTP, hrůza. Fábku jsem točil co to šlo, na tom autě jede do kopce jen otáčkoměr a nechce moc zrychlovat ani z kopce, podvozek a brzdy celkem dobrý, ale ten motor nemá v moderním autě co dělat. Fábka je na to moc těžká, a to tam měl ještě jen ten slabší 40kW. Plyn jsem měl z 80 % až na podlaze, otáčky kolem 5000 a nic.

Navíc rozdíl v pojistce je zanedbatelný, nějaké 2 - 3000 za rok, se rychle srovná nižší spotřebou, popř. ještě levnější naftou bez DPH, v nákladech, popř. ušetřenou nebo koupenou ušetřenou.
neregistrovaný "reno"
9. 2. 2006 15:37
Bez nadpisu
Takže když se dodržujou rychlostni limity (dalnice 130, mimo 90, obec 50), tak se s O1 TDi da jet za 4,5-5l. S FocusemII 1,6TDCi nebo C4 1,6HDi za 5-5,5l. Je to tak? S TDi o 0,5l nižší spotřeba, traktoroidní zvuk, vyšší povinné ručení...
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2006 15:50
Bez nadpisu
No tak to bych netvrdil ten motor 1.6HDi (TDCi) je spotrebou uplne nastejno ne li lepsi. Jenom ma lepsi charakteristiku a hlavne hlucnost a kultivovanost neni to zadnej traktor + na jizdu je prijemnejsi zadnej hnusnej kopanec u 1800ot/min.

Spotreba je uplne nastejno muzes se podivat na nejaky testy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
9. 2. 2006 16:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 2. 2006 17:22
Bez nadpisu
To XXXX

citace:

Jak už tady vícekrát psáno, TDI se se spotřebou nemůže s ničím rovnat

Tak to je vazne k smichu ty motory jsou spotrebou +- nastejno no asi by to chtelo vyzkouset i konkurenci a konecne si priznat ze TDI uz je OUT a neni spicka. To bylo v dobe pred par lety ted je situace jina.

VW ted priznal ze PD ktery je nastupce klasickyho TDI je na dnesni dobu zastarale a celej koncern VW prechazi na CR jako konkurence.

Napr: Audi slo do CR v A8 rovnou.(3.3 V8 pak 4.0 V8 ted 4.2 V8 a motoru CR pribyva 2.7 V6 3.0 V6 vse CR)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
9. 2. 2006 17:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "xxxx"
9. 2. 2006 19:26
Re: Re:
Klasické TDI je na tom se spotřebou ještě o trošku líp než TDI PD. PD a CR je obdobný systém, ale u PD je vysoký tlak jenom ve vstřikovači a ne v celém systému, jako u CR, tím pádem by měl být PD po nějakém čase provozu z hlediska spolehlivosti na tom o trošku líp.

Teď z praxe:

Zkus se ale svézt se dvěma auty přibližně stejné váhy např. TDI a HDI o stejném výkonu hned po sobě a rozdíl ti bude hned jasný. Pokud TDI přidáš, tak už od 1800 ot. poznáš na ten obsah dost silný zátah, srovnatelný se silným benzíňákem, dostaneš kopanec, ale dá se s tím samozdřejmě jet v klidu. HDI pojede trošku dráž, chod spíš trošku jako benzíňák ale ten velký zátah tam není, připadá ti potom, že je tam těch kW nějak míń. A na spotřebě o 1 - 1.5 l víc. To je lepší podle mě ten traktor TDI, když jedeš tak ho stejně neslyšíš.
neregistrovaný "been"
9. 2. 2006 19:32
Re: Re:
TDI je hlucnejsie, je tam vyssi tlak, CR je kultivovanejsie,urcite ma buducnost CR, aj ked je pravda, ze ten moment pri zrychleni, nie je taky ako pri TDI PD, ale vyroba TDI PD komponentov je nakladnejsia a preto VW prechadza na CR ....
Avatar - petrumr
9. 2. 2006 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "DavidM1"
10. 2. 2006 00:15
Bez nadpisu
Prave resim asi stejny problem jako ty. Pristi tyden prodavam Octavii II 1.6 MPI. Mel jsem ji 1,5 roku a ted chci nejake combi N1 verzi s odpoctem DPH. Octavia je designove moc povedene auto.

Pokud jde o motorizace je pravda, ze 1.6 TDCI nebo HDI 80KW je super motor. Je tam uz common rail 2. Pouze je tento motor vice citlivenjsi na naftu. Nesezere vse jako TDI :).

V hlave mi ted porad lesi nabidka od Fordu na Ford Focus combi 1.6 TDCI s hodne zajimavou vybavou.

Standardní výbava modelu Trend:

- nárazníky v barvě vozu

- minirezerva

- kola ocelová 6Jx15” + pneu 195/65R15

- přední mlhová světla

- airbag řidiče, spolujezdce a boční airbagy

- imobilizér

- el.ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka

- el. ovládaná přední okna

- ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD

- centrální zámek s dálk.ovládáním

- třetí brzdové světlo a vyhřívané zadní sklo

- varovný signál rozsvícených světel

- sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou výškou

- zadní prostřední hlavová opěrka

- ICE1: Rádio/přehrávač 5000 C, RDS EON, 2 repro

- zadní sedadlo dělené 40/60

Jeste navic jako akcni model Trend / Forte

- manuální klimatizace

- stropní airbagy

- ICE2: Rádio/CD 6000, RSD EON, PTY, 6 repro

- dálkové ovládání radia na sloupku řízení

- metalický lak

- prodloužená záruka FordProtect na 4 roky/100.000 km

A jeste jsem si tam pridal

- sada pro lepší viditelnost - samočinná aktivace světlometů při snížené

viditelnosti, automatické stěrače s dešťovým sensorem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, zpožděné vypínání předních světlometů

- Vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů

- Střešní ližiny (jen Kombi)

- Přední a zadní okna - elektricky ovládaná s jednorázovým otvíráním/zavíráním, globální zamykání a zpožděné vypínání

světlometů

- Chlazená přihrádka před spolujezdcem (dostupné pouze s klimatizací)

- Tempomat (včetně 4paprskového volantu s koženým potahem, zpožděného vypínání světlometů a palubního počítače)

- ICE6: Audio systém Sony CD - stereorádio/CD/MP3, 8 reproduktorů, RDS EON, dálkové ovládání na sloupku řízení

- IVD - Elektronický stabilizační systém ESP (obsahuje TCS, EBA, kotoučové brzdy na všech kolech)

- Klimatizace - automatická duální (včetně palubního počítače)

- Sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou (včetně man. nastavení bederní opěrky sedadla řidiče a man. nastavení výšky

sedadla spolujezdce)

- Varovné parkovací zařízení - zadní čidla

Cena auta bez DPH 543.211,- tis.

A jeste kdyz ci vemes leasing na 3 roky tak je nulove navyseni. :)

Tahle nabidka je vice nez zajimava. Snad jsem te trochu zlakat.

Hodne zdaru pri vyberu. :)
Rozbalit vlákno
16
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 00:37
Re: Re:
Jisté je že nové motory VW budou až 2007/ myslím tím 4 válce a 3 válce v naftě/, TDI 66 kW bylo v audi 80 již v typu B4 v roce 1992! Jedná se sice o starý motor, na kterém byly provedeny drobné změny, turbo atd. ale to jak dlouho se vyráběl, ještě i souběžně s TDI PD o něčem svědčí. Jiné automobilky mezi tím vystřídali několik typů motorů a na uvedenou spotřebu se stejně nedostali. Nemá cenu spekulovat o tom, proč bude mít VW CR, zda kvůli ceně nebo filtru pevných částic či pro úplně něco jiného a jaké to bude nakonec zařízení, to se zjistí nejdříve po roce provozu. Jen aby mu zůstaly ty dobré vlastnosti co má.
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 08:19
Re: Re:
On totiz ten 1.9TDI se objevil poprvy snad v roce 1988 ve Fiatu Croma, pak to prodali Audine...
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 08:34
Re: Re:
TDI stejně jako hodně jiných je původem Audi, např. 1,820V, 1.8T atd.
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 08:49
Re: Re:
1.8 20V samozrejme ano, ale 1.9TDI je puvodem od Fiatu... Zkusim najit nejaky odkaz pro neverici...
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 08:56
Re: Re:
To se nechám poučit, to nevím. Ale Fiati z té doby mají motor úplně jiný, to snad jednině by se mohlo jednat o princip vstřikování.
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 09:03
Re: Re:
Zatim to hledam, ale co si pamatuju, tak Fiat Croma 1.9TD.i.d. byl prvnim seriove vyrabenym primovstrikovym dieslem. Taky tam tusim meli problemy s materialem pistu (myslim ze neumerne vysoky naklady), tak prodali licenci Audi, ktera upravila spalovaci prostor tvarem pistu a pouzila asi i jiny materialy...

Zkus si vyhledat Croma 1.9 TDid...
neregistrovaný "oddie"
10. 2. 2006 12:11
Re: Re:
HAROUS: On totiz ten 1.9TDI se objevil poprvy snad v roce 1988 ve Fiatu Croma, pak to prodali Audine...

Zatim to hledam, ale co si pamatuju, tak Fiat Croma 1.9TD.i.d. byl prvnim seriove vyrabenym primovstrikovym dieslem. Taky tam tusim meli problemy s materialem pistu (myslim ze neumerne vysoky naklady), tak prodali licenci Audi, ktera upravila spalovaci prostor tvarem pistu a pouzila asi i jiny materialy...

Zkus si vyhledat Croma 1.9 TDid...

Tak to si pamatuješ hodně špatně, a hodně zkresleně.

Ani omylem nemohl být prvním sériovým přímovstřikem, když nejprv se vůbec začaly dělat přímovstřiky, a až teprve poté se pro použití v osobácích kvůli menší hlučnosti začala používat vírová komůrka - v nákladních a dodávkách se ale přímovstřik dělal celou tu dobu. Kdybys napsal, že to byl první přímovstřik sériově nacpaný do dnešního osobáku, tak dejme tomu, ale tímhle prvenstvím se Fiat rozhodně asi rád nechlubí, protože to byl uspěchaný a neodladěný průser. S pozdějším TDI od VW to nemá společného vůbec nic, leda ža to žere naftu a nemá vírovou komůrku - mechanické provedení motoru i způsob řízení (čerpadlo) jsou absolutně jiné. Uvedení tohoto motoru byla od Fiatu tehdy hodně velká chyba - ostatně asi proto se také z tohoto pole tehdy Fiat hodně rychle stáhl, a vrátil se teprve až za dlouhá léta s JTD, které skutečně navrhl pořádně. Takže bych fakt toto hodně smutné prvenství nevytahoval - Fiatu spíš dost uškodilo.
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 12:45
Re: Re:
Samozrejme sem myslel novodoby osobaky...

Ze jim ten motor delal problemy sem snad taky popsal. Pry to byl strasnej traktoroid. Jen nemam rad, kdyz nekdo prisuzuje to "prvenstvi" Audine a VW. To proste neni pravda. Stejne tak Turbo s variabilnim stavenim lopatek mel Fiat v ty Crome v od 91. roku...
neregistrovaný "oddie"
10. 2. 2006 12:55
Re: Re:
Asi jako 2,5D Transit, což je mmch. taky přímovstřik... akorát v té Cromě je o trochu lépe odhlučněný. Prvenství je tomu VW podle mě připisováno celkem právem, protože jako první jej uvedli v opravdu odladěné a dobře použitelné verzi, které se ať chcete či ne stala legendou - co měla v té době (polovina 90 let) konkurence? Prd... Sám jsem na ty TDI motory koukal tehdy hodně přes prsty, ale s odstupem času musím uznat, že byly opravdu výjímečně povedené - i po mechanické stránce předstihly tehdejší uznávané "držáky", čemuž jsem tehdy odmítal věřit. To, že o éru později VW poněkud šlápl vedle s PD je věc jiná, to nehodlám hodnotit a PD mi do auta nesmí, ale staré TDI s rotačním čerpadlem bylo v průběhu 90 let naprosto a zcela bez jakékoliv konkurence. A podotýkám, nejsem fanda značky (žádné) a VW se mi jinak moc nelíbí - ale tohle je prostě fakt.
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 13:17
Re: Re:
Na tomhle se snad i shodnem, TDI ma velikou zasluhu na soucasnym odbytu dieslu. Jen sem psal, ze Fiat pouzil TDI driv a kvuli problemum to radsi prodal Audine... Jestli to byla chyba (hlavne marketingova), to tezko rict, mozna uz zacinal vyvoj CommonRailu, to fakt nevim. Treba primovstrik benzinu JTS byl slibenej v AR156 od zacatku vyroby a prisel po 4 letech, takze vyvoj asi taky trval nejakej patek...
neregistrovaný "oddie"
10. 2. 2006 13:33
Re: Re:
Škoda, že to tehdy Fiat nedotáh, třebas by s tím moh ta 90 léta kralovat on... Ale to už je dneska fuk. Každopádně, pro mě éra dieselů končí rotačním čerpadlem, a až dojezděj motory které jej mají, s diesely končím.
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 13:27
Re: Re:
Přímý vstřik měli jiš staré Zetory a RT, samozdřejmě se ale jednalo o mechanické řadové čerpadlo. Ale s elektronicky řízeným čerpadlem a v osobáku to dala skutečně dohromady teprve Audi a VW a to takovým způsobem, že je z toho skutečně legenda. VW, Audi, Seat a Škodovka v různých typech těchto aut namontovala těchto motorů neuvěřitelné množství za ta léta. To o něčem svědčí. Kdyby to byl šrot tak by to nikdo nekupoval, za ta léta by se projevily časté závady, ale těch aut jsou miliony. Mezi tím co se vyráběl u koncernu léta takřka stejný osvědčený motor, tak konkurence jen měnila systémy vstřikování a generace CR. Zřejmě nebylo jinými automobilkami vyrobeno více ks stejného motoru než bylo prodáno TDI za takovou dobu, v době uvedení do provozu to byl nadčasový motor. Nejsem proti pokroku, naopak, ale jedno anglické přísloví říká něco v tom smyslu: neměň co je dobré.

Na spotřebu je to jedno z nejekonomičtějších aut, nemyslím tím malá vozítka po městě, samozdřejmě při určitém nájezdu km, alternativa je ještě LPG, ale to je o něčem jiném.
neregistrovaný "HAROUS"
10. 2. 2006 13:34
Re: Re:
Mezi tím co se vyráběl u koncernu léta takřka stejný osvědčený motor, tak konkurence jen měnila systémy vstřikování a generace CR

No prave... >:D >:D >:D >:D >:D

Myslim, ze VW se svym TDI usnul na vavrinech... :P
neregistrovaný "oddie"
10. 2. 2006 13:41
Re: Re:
xxxx: Zřejmě nebylo jinými automobilkami vyrobeno více ks stejného motoru než bylo prodáno TDI za takovou dobu, v době uvedení do provozu to byl nadčasový motor

No, odhadl bych, že PSA komůrkáčů se vyrobilo přinejmenším srovnatelné množstí, ty se prodávaly i mnoha jiným automobilkám, je až k nevíře, v čem všem se objevovaly. A dělaly se donedávna (nebo se dokonce dělaj snad dodnes). Ale na nich nebylo pranic nadčasového, ba naopak, to bylo právě to staré osvědčené, co se dělalo 20 let. Díky tomu byl ale PSA taky jeden z těch, co zaspali dobu, když přišlo TDI - holt, každý zaspává v jiný čas :-) I když u PD šlo spíš o šlápnutí vedle než o zaspání, ona idea je to sice dobrá, ale do osobáku se to holt asi moc nehodí, při velikosti těch motorů.
10. 2. 2006 13:42
Re: Re:
Podle me skoncila era TDI s nastupen CR, na ktery nenasel koncern VW zadnou odpoved PD byl omyl.

A pouze Audi jako pred lety v typech 80, 100 uvedla TDI, tak rychle presla na CR. Z toho je videt kdo v koncernu udava smer vyvoje.

Tady by se hodilo rceni " kdo chvili stal uz stoji opodal "

Jinak ve sve dobe byl TDI opravdu spicka ale to vsechno odnes cas :D

a dnes je uz jina doba >:D
Avatar - petrumr
10. 2. 2006 18:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 2. 2006 10:28
Bez nadpisu
Jak vidim tak XXXX a ostatni jste zaryti zastanci TDI, podle me vetsina lidi nechce motor kterej ma kopanec nekde u 1800ot/m a konci na 3500ot/m, ale to je asi vec nazoru.

Kdyz ma motor linearnejsi charakteristiku tak se z hlediska dynamiky jevi jako horsi, ale jen subjektivne protoze nema pouzitelne otacky jen v rozmezi 1800 - 3500 ale napr. 1500 - 4200 a diky tomu ma pocitove horsi dynamiku protoze tam neni takovej narust ale ani tak rychlej konec.

No a k dynamice benzinu tam je rozsah otacek jeste daleko vetsi, ale neni tam turbo tak to pusobi mene dynamicky.

Viz vetsina benzinu ono i BMW 545i se pri jizde jevi diky linearnosti, ze to nijak slavne nejede, ale beda kdyz ho vidite v provozu to se pak nestacite divit.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "xxxx"
10. 2. 2006 11:42
Re: Re:
S TDI se dá po městě popojíždět už přes 1000 ot. a jde to točit "k červenýmu" 4700 ot. Samozdřejmě že zrychlovat se s tím dá rovnoměrně, ale když tomu šlápneš, tak tě to nakopne tak, že kdo v tom nejel tak tomu ani nechce věřit. Ale vzhledem k prudkýmu nárůstu výkonu od spoda se potom zdá, že ve větších otáčkách už tolik nezrychluje. Daší velká výhoda je proti benzínu ta, že se stoupající rychlostí nestoupá tolik spotřeba,1.9 TDI při 160 km/h kolem 6.5l nafty, ale u benzínuje potom spotřeba někde jinde. Měl jsem i Audi 2.8V6 a 2.3 5V, tak vím o čem píšu. Kvůli spotřebě šly pryč.
10. 2. 2006 11:55
Re: Re:
To XXXX prosimte nez zacnes obhajovat to TDI odvez se v BMW 330d nebo 120d popripade 1.9 JTD Multijet, Honda 2.2 i- CTDi (Toyota 2.2 D4D) a pak alespon uvidis jak se ma diesel chovat.

K tomu TDI vzdyd ve vetsimne pripadu to i zkusenym ridicum pri rozjezdu chcipne proste spatna charakteristika a nad 3500 uz to nejede a musis radit vejs. >:D :D

K tomu nakopnuti, ze se tomu nechce ani verit je me fakt do smichu vzdyt to vubec nejede (TDI) >:D , jinak kdyz kopanec tak benzin s ostrym turbem napr. Ford Escord COSWORTH nebo impreza WRX STI tam uz je nakopnuti citelne, ale ja preferuji linearni prubeh.

Hold asi mame kazdej jinou predstavu o akceleraci, na me neudela dojem ani vuz co ma 0-100 kolem 6s. (Asi jsem moc narocnej)
neregistrovaný "jaguar1"
10. 2. 2006 12:10
Bez nadpisu
Jezdim jen 15 000 km rocne. Přešel jsem z TDI na benzin. Podotykam proto, že TDI 81kW bylo starši a furt s tim byly nejake problemy. Servis drahy a auto nespolehlive, parkrat jsem nedojel!!! Jinak priznavam, pokud jelo, tak klobouk dolu: Dalnice prumer 107 km/h spotreba 5,5 l !!! Ted benzin 1,6, vykon odspodu nikde ale urcite tissi chod a umim s tim jet za i 6 l, je fakt, ze pri tom vlastne dodrzuju predpisy.
Rozbalit vlákno
0