0
Simca: www.mazdaklub.sk Vo fore sa mozes uzivatelov popytat. Je to o tom, comu das prednost... ak komfortu, tak Xantia, ak spolahlivost a bezproblemovost, tak Mazda.
Přejít do diskuze
Našel jsem zajímavé stránky www.xantiaclub.cz Tam je o xantiích snad všechno co si umín představit. Super.... Nevíte někdo o nějaké podobné stránce o Mazdě 626???
Marku Marku,
prosím nešířit bludy 😄
Od žádné koule se neozývá cvakání! Jediné cvakání, které se může ozývat, je při spínání hydraulického čerpadla. Krátky interval spínání obvykle vypovídá o špatném stavu akumulační koule. Pokud mají koule tlak mimo teleranci (přirozený úbytek tlaku vlivem netěsnosti membrány)nebo vůbec žádný (poškození membrány), projevuje se to vždy malým - nebo vůbec žádným komfortem pérování. Xantia má "zámky" na hydraulickém systému, takže by po vypnutí motoru měla zůstat prakticky ve stejné poloze.
Motor HDI - je poměrně kultivovaný, za jízdy velmi tichý, spotřeba asi málo převyšuje např. TDi motory. Na rozdíl od jiných motorizací je možná náročnější na údržbu a i některé díly jsou dražší než např. na benzíny
Jinak : prodeje ojetých Xantií zaznamenaly v ČR mírný růst. I ostatní a nejen fandové citroenu přišli na to, že Xantia je statisticky nejméně poruchový citroen, nemá problémy s korozí a poskytuje nadměrný prostor a maximální pohodlí.
Pérování bych se vůbec nebál, dotalkování koulí nebo jejich výměna za nové je banální záležitost (fa citroen - koule 1098,- bez DPH)
Petr
Xantia I Break 1,8i 8V 97
Xantia II Break HDi 80kW 00
prosím nešířit bludy 😄
Od žádné koule se neozývá cvakání! Jediné cvakání, které se může ozývat, je při spínání hydraulického čerpadla. Krátky interval spínání obvykle vypovídá o špatném stavu akumulační koule. Pokud mají koule tlak mimo teleranci (přirozený úbytek tlaku vlivem netěsnosti membrány)nebo vůbec žádný (poškození membrány), projevuje se to vždy malým - nebo vůbec žádným komfortem pérování. Xantia má "zámky" na hydraulickém systému, takže by po vypnutí motoru měla zůstat prakticky ve stejné poloze.
Motor HDI - je poměrně kultivovaný, za jízdy velmi tichý, spotřeba asi málo převyšuje např. TDi motory. Na rozdíl od jiných motorizací je možná náročnější na údržbu a i některé díly jsou dražší než např. na benzíny
Jinak : prodeje ojetých Xantií zaznamenaly v ČR mírný růst. I ostatní a nejen fandové citroenu přišli na to, že Xantia je statisticky nejméně poruchový citroen, nemá problémy s korozí a poskytuje nadměrný prostor a maximální pohodlí.
Pérování bych se vůbec nebál, dotalkování koulí nebo jejich výměna za nové je banální záležitost (fa citroen - koule 1098,- bez DPH)
Petr
Xantia I Break 1,8i 8V 97
Xantia II Break HDi 80kW 00
Zajímavé postřehy. Xantie se mi líbí, ale nikdy jsem v ní nejel. Mazdu znám lépe a připadne mi dost konfortní. Pokud je Xantie ještě konfortnější není co řešit. Nejsem závodník. Mám raději pohodlí 😉 .
No hlavně jsou to úplně jiný auta co se jízdy týká. Mazda tvrdý až do sportovna naladěný podvozek, Xantia kočár, pohodlný obývák na kolech, který ale taky velmi dobře drží stopu v zatáčkách (ne ovšem jak mazda). A na co si dát pozor? Tak u Xantie vždycky na odpružení. Jestli byl systém občas pročištěn speciální kapalinou, jestli jsou všechny koule v pořádku (auto by nemělo při krátkém stání klesat, pokud Ti ale klesne zadek při zastavení v kopci, je to normální, to je automatickou regulací světlé výšky, měl by jít zase obratem nahoru, pokud se od nějaké koule ozývá příliš časté cvakání, je na výměnu .................) hodně podrobné info jsou někde na stránkách o Xantiích, včetně rozsáhlého článku, na co si dát pozor při koupi. Co píšu, jsou jen mé vlastní postřehy. Jinak motor neřeš, pokud nebudeš mít vyloženě smůlu, je nesmrtelnej.
U 626 je hlavne dolezite, ci bol v intervale 90tkm meneny rozvodovy remen. To je najcitlivejsia cast vsetkych 626tiek. Jo a pozor pri nakupe auta s napr. 80-85tkm, ta prehliadka pri 90tkm (menia skoro vsetko, co sa vymenit da) je dost mastna. Inak rad GF (97-2002) patri k najspolahlivejsim autam vobec. Ten DiTD bude asi hlucnejsi, nez HDi v Xantii, vyvazi to ale nizkou spotrebou a spominanou spolahlivostou.