0
Čau, dostal jsem od známých z Kanady obytnej Wolksvagen T3 z roku 1984 a je pěkný. Nechali mi k němu TP a zustali na něm kanadský SPZ. Je mi to auto ale k něčemu, když ho nemůžu zargistorvat páč je starší 8 let ? neví někdo jak to zařídit abych s ním mohl jezdit ? byla by škoda aby mi zrezlo na zahradě, auto potřebuju. Díky moc
Přejít do diskuze
Zdarec chlapi, rozumím tomu jako koza petrželi. Nicméně, mám zájem o dovoz Saabu 900, r.v. 11/1989. Byl by od konkrétního člověka, bohužel jde o jižní Itálii. Poradíte mi někdo polopatě jaký by byl nejlepší postup a co udělat pro to, abych auto mohl normálně denodenně užívat? Díkes.
Existuje firma, která dává ZTP dohromady právě pro STK. Má nějakou smlouvu s ministerstvem dopravy, ale není to prodejné pro nikoho jiného.
Před delším časem jsem se to tam snažil získat.
Jestli se nepletu, tak sídlí v Praze 2, ale dnes si už fakt nejsem jist.
Před delším časem jsem se to tam snažil získat.
Jestli se nepletu, tak sídlí v Praze 2, ale dnes si už fakt nejsem jist.
Kdo asi tak myslíš, že by takový seznam dával dohromady, a proč by to asi dělal? A případně, pokud by to udělal, proč by to dával zadarmo? Podle mě kompletní takovýhle seznam v jednoduché formě není, takže buď se ptát u jednotlivých značek, nebo možná vyrazit z nějakého známého technika na STK nějakou tu kompletní literaturu či zdroj, podle kterého dělají ono ztotožnění. Ale na netu dost pochybuju.
Neměl by prosím někdo odkaz na seznam aut s globální homologací od r.v. 1995?
Jen pro úplnost ještě jednou odkaz na prováděcí vyhlášku MD o dovozech po 1.7.2006:
[odkaz]
Jen pro úplnost ještě jednou odkaz na prováděcí vyhlášku MD o dovozech po 1.7.2006:
[odkaz]
Musíš koupit auto a mít k němu vývozní značku. Tö znamená zaplatit povinné ručení a pak můžeš vytrazit na úřad.
Použitou značku ochcotně příjmu do sbírky. 😉
Použitou značku ochcotně příjmu do sbírky. 😉
Sám jsem takhle loni dovezl Fiata Coupe 2,0 16V, kterej byl rok výroby 1994. Měl globálku a proto šel bez problémů přihlásit >😁
Vůbec se neboj, protože všechny Fiaty Coupe maj globální homologaci už od začátku výroby. TAkže jde přivést a přihlásit bez problémů >😁
:!: :!: Kdo si toho ještě nevšiml, tak na www.chcetezmenu.cz je ke stažení petice za zmírnění bodového systému resp. celého zákona. Takže stahujte, podepisujte, dávejte podepsat a informujte všechny známé a kamarády!!!! :!: :!:
Takze provadeci vyhlaska je na svete. Huraa :-! Zda se to byt jednoduche a bezproblemove. Dovezl uz nekdo neco? Jak si s novou provadeci vyhlaskou poradi na urade, nedelaj zbytecne nejaky obstrukce? Jde mi o dovoz auta starsiho 8 let.
Neměl by prosím někdo odkaz na seznam aut s globální homologací od r.v. 1995?
Jen pro úplnost ještě jednou odkaz na prováděcí vyhlášku MD o dovozech po 1.7.2006😒br />
[odkaz]
Jen pro úplnost ještě jednou odkaz na prováděcí vyhlášku MD o dovozech po 1.7.2006😒br />
[odkaz]
no, tady [odkaz] je popis, ze by se melo dat dovez auto a i prihlasit, ktere nema euro 2.
muze nekdo potvrdit/vyvratit onen postup? diky
(jde mi o dovoz fiat coupe 2.0 t 16v)
muze nekdo potvrdit/vyvratit onen postup? diky
(jde mi o dovoz fiat coupe 2.0 t 16v)
Potreboval bych poradit.
Chtel bych si dovezt BMW 316i Touring '93 z Nemecka. Zajimalo by mne, co a jak je potreba udelat?
Jestli musi byt takove auto prihlasene (v Nemecku), musi mit Euro 2, homologaci ES, da se dovezt po vlastni ose nebo se musi vezt na voziku? V pripade, ze nebude prihlasene, dovezu ho na voziku, bude splnovat ES, da se prihlasit v CR? A kolik tyto transakce stoji. Vim, ze se plati za vozidlo, ktere ma euro 2 asi 2000,- + se musi udelat technicka a 500,- za registraci...nevim to zcela presne.
Dekuji za jakoukoliv pomoc ci odpoved.
Chtel bych si dovezt BMW 316i Touring '93 z Nemecka. Zajimalo by mne, co a jak je potreba udelat?
Jestli musi byt takove auto prihlasene (v Nemecku), musi mit Euro 2, homologaci ES, da se dovezt po vlastni ose nebo se musi vezt na voziku? V pripade, ze nebude prihlasene, dovezu ho na voziku, bude splnovat ES, da se prihlasit v CR? A kolik tyto transakce stoji. Vim, ze se plati za vozidlo, ktere ma euro 2 asi 2000,- + se musi udelat technicka a 500,- za registraci...nevim to zcela presne.
Dekuji za jakoukoliv pomoc ci odpoved.
Papirovaní a nutnost originality dílů pri dovozu veterana mi prijde slozitá, je mozno dodávku (oficialní prestavba na obytny) z r. 1972 prihlasit? Technicky prukaz SRN ma, ale udajne jde o druhopis (duvod - velke mnozstvi TUV diky stari a tim nedostatek kolonek), avsak udaj o homologaci nevyplnen (jedna se o Mercedes, tudiz auto schvalene pro provoz v Nemecku). Dekuji za jakoukoliv odpoved.
No zatim ti přihlásí bez problémů auto, který maj na STK v jejich ZTP. Pokud ho tam mají tak ti udělaj technickou a jde to přihlásit. Bez problémů jakýkoliv auto s ES homologací (globálkou) a jiný tak od roku 1993. Problém může nastat u něčeho exotičtějšího, které nemaj v ZTPečku.....jinak doporučuji se před koupí raději informovat na STK a úřadě. U aut z 80tých let bude asi problém.....ale zatim je to takový divoký. Jeden úřad přihlásí auto jenom na normální technickou (za cca 550 Kč) a jinej úřad chce po mě dovozovou technickou (za cca.2300 Kč). Tak a teď se v tom vyznej.. 😢
jak to teda je? musi mit auto alespon euro2? nebo si muyu dovezt vozidlo ktere je treba z 88 roku ?
Mně ani nikomu z mých znamých Italové NIKDY originál techničáku nedali a dát nemohli, protože je s tím spojen systém pojištění, který je tam podstatně jiný než u nás. Kdyby došlo k bouračce, byl by z toho kriminál. Dostaneš kopii TP, fakturu a originál certifikát (odhlášku), která platí po celý Evropě jako certifikát původu a TP nahrazuje (původ vozu je tam ověřený; na rozdíl od nás a většiny jiných zemí je třeba fyzické přítomnosti vozu k odhlášení (demolizione) a vystavení tohoto certifikátu).
Ještě je možnost zaregistrovat firmu a zažádat si o převozní značky, kdy se pojistka potom platí paušálně. Pak ti skutečně na majitele této převozní značky vystaví v I při koupi auta nový TP na jméno pojistníka. Na rozdíl třeba od CH to ale nejde jen tak lehce na fyzickou osobu (v CH se uvede do TP "kein CH-wohnist"; na značku pak lípnou samolepku měsíce, do kdy TP platí a je to vyřízený).
Právě ta dokladová část je největší problém při dovozu auta z I, která hodně lidí odradí.
Jinak ve většině zemí EU + CH platí, že podmínky k přihlášení auta vyrobeného v zemi EU jsou: nabývací doklady a TP nebo odhláška ze země/místa původu, funkční řízený katalyzátor ve výfuku, projít TK a ME. Toť vše. Očekávám ale, že to u nás budou chtít stejně nějak zkomplikovat - alespoň tou Euro2, protože se to dá hodit na ekologii. Navíc projít třeba v I technickou není zase tak jednoduchý jako u nás. Naprostá většina pětiletých aut v ČR by tam technickou neprošla. Proto jsou tam auta před TK tak laciná (a u nás projdou legálně s prstem v nose).
Ještě je možnost zaregistrovat firmu a zažádat si o převozní značky, kdy se pojistka potom platí paušálně. Pak ti skutečně na majitele této převozní značky vystaví v I při koupi auta nový TP na jméno pojistníka. Na rozdíl třeba od CH to ale nejde jen tak lehce na fyzickou osobu (v CH se uvede do TP "kein CH-wohnist"; na značku pak lípnou samolepku měsíce, do kdy TP platí a je to vyřízený).
Právě ta dokladová část je největší problém při dovozu auta z I, která hodně lidí odradí.
Jinak ve většině zemí EU + CH platí, že podmínky k přihlášení auta vyrobeného v zemi EU jsou: nabývací doklady a TP nebo odhláška ze země/místa původu, funkční řízený katalyzátor ve výfuku, projít TK a ME. Toť vše. Očekávám ale, že to u nás budou chtít stejně nějak zkomplikovat - alespoň tou Euro2, protože se to dá hodit na ekologii. Navíc projít třeba v I technickou není zase tak jednoduchý jako u nás. Naprostá většina pětiletých aut v ČR by tam technickou neprošla. Proto jsou tam auta před TK tak laciná (a u nás projdou legálně s prstem v nose).
JakeAR146: Diky.
Jinak jsem zjistoval, jestli v Italii nechavaji original technicak a pry ano. Znama co dela v autobazaru rikala, ze tam maj par aut z Italie a originalni IT technicaky k tomu maj. Nejakej mi okopiruje, tak budu vedet, co vsechno je tam uvedeno 😄.
Jinak jsem zjistoval, jestli v Italii nechavaji original technicak a pry ano. Znama co dela v autobazaru rikala, ze tam maj par aut z Italie a originalni IT technicaky k tomu maj. Nejakej mi okopiruje, tak budu vedet, co vsechno je tam uvedeno 😄.
Prochy😒br />
Tady dávám odkaz (ve 3. odstavci dole je ta podmínka o originálním techničáku)😒br />
[odkaz]
Další info je ještě tady (trochu zmateně)😒br />
[odkaz]
Tady dávám odkaz (ve 3. odstavci dole je ta podmínka o originálním techničáku)😒br />
[odkaz]
Další info je ještě tady (trochu zmateně)😒br />
[odkaz]
Před lety na MD tvrdili, že nebude potřeba všecny údaje hledat znova, pokud to typ auta je jednou schválený, systím by to měl najít.
Navíc plno aut má základní techický popis dosažitelný v síti MD, takže to by taky nemusel být problém.
Na druhou stranu nějaká ekologická "daň" podle emisí možná je a funguje to i v cizině, takže by to mohla být taková finta jak dovoz starých = neekologických aut čistě a legálně omezit. Jen by se nahradil věk plněním emisního předpisu (za malý peníz) a neplnění za hodně peněz. Než to unie zjistí a postěžuje si a ČR dostane čas na nápravu je zase rok pryč.
Navíc plno aut má základní techický popis dosažitelný v síti MD, takže to by taky nemusel být problém.
Na druhou stranu nějaká ekologická "daň" podle emisí možná je a funguje to i v cizině, takže by to mohla být taková finta jak dovoz starých = neekologických aut čistě a legálně omezit. Jen by se nahradil věk plněním emisního předpisu (za malý peníz) a neplnění za hodně peněz. Než to unie zjistí a postěžuje si a ČR dostane čas na nápravu je zase rok pryč.
JakeAR146: Kde si nasel ty podminky pro pro dovoz od 1.7. o kterych si mluvil? Muzes sem hodit odkaz?
All: Pouziju-li logiku a zdravy rozum, omezeni Euro2 nemuze byt vyzadovano, to by bylo omezeni podobne vyzadovani homologace ES, nebo stari do 8 let, ktere plati do 30.6. (plati samozrejme i po 1.7. s tim, ze se pridava i dalsi moznost dovazet ostatni auta, ktere splnuji v e😜ortni zemi EU technicke podminky provozu ), tedy podminky, ktere evropska komise kritizovala. Bylo by to dalsi omezeni obchodovani s komoditami uvnitr EU.
Magic: Pokud napriklad v Italii original technickeho prukazu nevydaji, jak je to tedy s dovozem aut z Italie mladsi 8 let? Pokud nemas original technickeho prukazu, musi existovat nejaky dalsi doklad o tom, ze to auto bylo uvedeno do provozu skutecne ne drive nez pred 8 lety. Je z takoveho dokladu patrno, jak dlouho jeste plati technicka? Existuje pripadne nejaky jiny doklad prokazujici platnost technicke?
All: Pouziju-li logiku a zdravy rozum, omezeni Euro2 nemuze byt vyzadovano, to by bylo omezeni podobne vyzadovani homologace ES, nebo stari do 8 let, ktere plati do 30.6. (plati samozrejme i po 1.7. s tim, ze se pridava i dalsi moznost dovazet ostatni auta, ktere splnuji v e😜ortni zemi EU technicke podminky provozu ), tedy podminky, ktere evropska komise kritizovala. Bylo by to dalsi omezeni obchodovani s komoditami uvnitr EU.
Magic: Pokud napriklad v Italii original technickeho prukazu nevydaji, jak je to tedy s dovozem aut z Italie mladsi 8 let? Pokud nemas original technickeho prukazu, musi existovat nejaky dalsi doklad o tom, ze to auto bylo uvedeno do provozu skutecne ne drive nez pred 8 lety. Je z takoveho dokladu patrno, jak dlouho jeste plati technicka? Existuje pripadne nejaky jiny doklad prokazujici platnost technicke?
Magic: zákon už je, ten už můžeš studovat nějakou chvilku, ale prováděcí vyhláška k němu není a zřejmě hned tak nebude, takže je to stejně na nic. V tom zákoně nic moc zásadního není.
Tu zmínku o orig. TP jste sebrali kde?
Tu zmínku o orig. TP jste sebrali kde?
Taky bych řekl, že podmínka aby mělo auto limit Euro 2 nebude vyžadována... tím by se současná legislativa moc nezměnila, opět by se nemohly dovážet auta 9 a více let stará a opět by nastal stejný problém s EU a EK.
Ja bych rekl, ze zadne omezeni Euro 2 nebude existovat. Ciste logicky, zakladnim pozadavkem EU bylo prihlaseni v CR za stejnych podminek jako v zemi puvodu (v EU) a dokud tedy lze prepsat auto bez Euro 2 na jineho majitele v zemich EU, tak do te doby by melo jit takove auto i u nas prihlasit.
Těžko říci, ale s tou Itálií opět bude problém. Protože originál TP ti NIKDY v Itálii nevydají. Navíc pravděpodobně nepadne omezení emisního limitu Euro2. Limit Euro2 platí ale od roku 1998, takže auta, která se přestala prodávat před tímto rokem nemají homologaci pro Euro2. Pak záleží na tom, jakou normu plní; Euro1 nemá šanci, US Federal '83 je velmi blízko Euro2, takže většina aut plnící US83 plní i Euro2, což je třeba prokázat výzkumákem, ALE! Naše legislativa v tomto bodě není jednotná, žádný zákon totiž přesně nepíše, zda je nebo není vydání osvědčení o plnění z výzkumáku precedentní či nikoliv. Některé registry tyto procenty uznávají, některé ne. Jde o to, že jestliže jedno auto například s motorem daného typu nemá osvědčení o tom, že plní Euro2, můžu na některém úřadu předložit kopii potvrzení výzkumáku, že jiné auto téhož typu s týmž typem motoru Euro2 dle výzkumáku plní a uznají mi to a jinde se mi vysmějí. A budu muset na ten výzkumák osobně se svým autem. No a kdo to někdy zažil... nehledě na to, že i polatek přes 17.000 Kč není nezanedbatelný náklad.
Takže až bude konkrétní číslo zákona či prováděcího předpisu, potom teprve má smysl něco řešit.
Ještě k té Itálii - v některé provincii (zejména na severu - např. Lombardie) ti zvládnou udělat převozky na počkání (odhláška 100 Euro + pojistka 130 Euro + 36 Euro poplatek) a v některých jiných provinciích převozky vůbec neznají. Proto doporučuju předem vyjasnit s prodávajícím. Soukromé osoby zpravidla odhlášení pro import do zahraničí nezvládají, naopak existují specializované firmy, které to umí (ale něco to stojí). Každopádně NIKDY jsem nezažil, aby dali originál techničáku. Dále Italové, Frantíci a Švýcaři mají stručný TP, takže při žádosti o vystavení českého TP budeš muset dodatečně prokazovat spoustu nesmyslů (spotřeby, hlučnosti, zatížení) a to je taky celkem vopruz, který trvá řádově několik měsíců.
Takže až bude konkrétní číslo zákona či prováděcího předpisu, potom teprve má smysl něco řešit.
Ještě k té Itálii - v některé provincii (zejména na severu - např. Lombardie) ti zvládnou udělat převozky na počkání (odhláška 100 Euro + pojistka 130 Euro + 36 Euro poplatek) a v některých jiných provinciích převozky vůbec neznají. Proto doporučuju předem vyjasnit s prodávajícím. Soukromé osoby zpravidla odhlášení pro import do zahraničí nezvládají, naopak existují specializované firmy, které to umí (ale něco to stojí). Každopádně NIKDY jsem nezažil, aby dali originál techničáku. Dále Italové, Frantíci a Švýcaři mají stručný TP, takže při žádosti o vystavení českého TP budeš muset dodatečně prokazovat spoustu nesmyslů (spotřeby, hlučnosti, zatížení) a to je taky celkem vopruz, který trvá řádově několik měsíců.
Tak už jsem našel pravděpodobně podmínky pro dovoz po 1.7.😒br />
1) Nutnost předložit originál technického průkazu k vozidlu ze země prodeje.
2) Prokázat udělení osvědčení o homologaci typu ES, NEBO
schválení technické způsobilosti typu vozidla vydaného jiným členským státem EU.
Co jsem tak hledal na webu ministerstva dopravy a ostatních webech, tak to vypadá že tohle budou jediné 2 podmínky. Jenom nevím, jestli se bude muset dělat nová STK + emise, když je platná STK vyžadována ze státu, odkud je auto dovezeno.
1) Nutnost předložit originál technického průkazu k vozidlu ze země prodeje.
2) Prokázat udělení osvědčení o homologaci typu ES, NEBO
schválení technické způsobilosti typu vozidla vydaného jiným členským státem EU.
Co jsem tak hledal na webu ministerstva dopravy a ostatních webech, tak to vypadá že tohle budou jediné 2 podmínky. Jenom nevím, jestli se bude muset dělat nová STK + emise, když je platná STK vyžadována ze státu, odkud je auto dovezeno.
Podle tiskové zprávy z ministerstva dopravy musí dovezené auto mít platnou technickou... to znamená, že u nás už se nebude muset dělat nová?
Taky jsem si nejakou raritku vyhlid... Ale 1.7. je jeste relativne daleko a provadeci vyhlaska v nedohlednu, tak aby mi to nekdo nevyfouk 8-s Pokud jsem ten zakon dobre cetl, tak se nemluvi o datu dovozu, ale o tom, ze od 1.7. lze prihlasit auto, ktere ma platnou technickou v jinem clenskem state unie bez ohledu na stari. Uvazuju spravne, kdyz dovezu auto, ze cizi technicka je stale platna trebas i mesic po prekroceni hranice? Jen budu muset s prihlasenim pockat na 1.7.? Nejsem pravnik (ale to asi nikdo tady...) a v tech zakonech cert aby se vyznal. Asi si prozatim utru slinu a vyckam >😒] .
Nevite nekdo, jak je to s prevoznima znackama v Italii?
Nevite nekdo, jak je to s prevoznima znackama v Italii?
Neřekl bych, že to bude problém pro vexláky, ty nějaké staré střepy budou asi těžko zajímat. Spíš na těch připravovaných podmínkách dovozu a přihlášek dost závisí budoucí vývoj trhu ojetin u nás, jako celku. Pokud to bude nastavené nějak slušně, konečně by se ty nejlevnější kategorie mohly dostat na reálnou cenu a nebýt předražené jen kvůli ceně "papírů", a mohly by konečně mizet ty nejhorší vraky...
Já bych si přivezl jednu srdeční záležitost, takže pro mě poplatky nehrajou úplně tu nejdůležitější roli. (Pro veksláky to problém bude). Zatím jsem viděl jen tiskové zprávy ministerstva dopravy, prováděcí vyhlášku zatím ne. Ale bordel to bude každopádně.
A já bych zase řekl, že jo, protože tam teprve budou odpovědi na ty tvé otázky, ale taky třeba výše poplatků atd. A že ten zákon má platit od 1.7 je sice moooc hezké, ale situaci, kdy v dovozech platil nový zákon, ale nebyla k němu prováděcí vyhláška a tudíž se nepřihlašovalo vůbec nic, taky pamatuju a nebylo to zrovna dávno. Takže, pokud prováděcí vyhláška ještě není (a já jí tedy zatím neviděl), tak buď bude na poslední chvíli, nebo zas bude bordel. A jen tak mimochodem - teprve výše poplatků rozhodne, které dovozy budou mít vůbec smysl....
To bych řekl že ne, pokud platí nové předpisy pro provoz na silnici od 1.7., budou nové podmínky pro dovoz platit také od 1.7. Někde v tiskové zprávě bylo, že při převozu auto nesmé být odhlášeno... a že se techničáky posílají zpět do země, odkud auto původně je.
SAAB:
Mrknul jsem na ty odkazy, vztahují se ale k dovozu podle starých podmínek, tj. před 1.7.2006. Můj dotaz směřuje na podmínky a kroky k přihlášení podle nových pravidel od 1.7.2006.
Mrknul jsem na ty odkazy, vztahují se ale k dovozu podle starých podmínek, tj. před 1.7.2006. Můj dotaz směřuje na podmínky a kroky k přihlášení podle nových pravidel od 1.7.2006.