barone, taky mi klesla čelist. dělali (a dokumentovali) mi to u BMW v Liberci (Palas Grand), takže v tom asi nebude žádná levota, jen pekelně napálená cena. Ještě to tam s nima řeším. Taky mi trochu hořkne moje nadšení ze značky.. :?
Novy auto je sice novy auto ale porovnani bmw a fordu podle me opravdu nejde. Tady zaznely priklady drahyho servisu coz je u BMW sice pravda ale vzhledem ke kvalite fordu se to pomerne vyrovnava.
Bavorak je proste nadherne strizenej luxus se sportovnim adrenalinem a ford se tomu nijak nevyrovna.
Ale zase musim rict, aby sis to vychutnal tak aby ten bavor stal za to, tak ta 316 se moc nevyplati ( jenom 4valec na vykon dost velka spotreba), to uz bych mozna volil toho forda v nejakym silnym dvoulitru a hlavne bys to mel skoro novy...
Jinak kdybys vybiral BMW tak se nenechej unest emocemi a snaz se ho koupit odnekud z proverenej zdroju, hlavne jak o nej bylo pecovano, protoze myslim, ze specialne u tyhle znacky jsou ojetiny budto v perfektnim stavu anebo naopak totalni mrdky ( pretaceny motory, nezkusena udrzba, spatnej servis) a do tech budes sypat a sypat prachy a stejne se vyserou znova.
No a doporucuji samozrejme bavora ale zkus nejakej nejnizsi 6valec, to fakt stoji za to...to dela to pravy jmeno
Bavorak je proste nadherne strizenej luxus se sportovnim adrenalinem a ford se tomu nijak nevyrovna.
Ale zase musim rict, aby sis to vychutnal tak aby ten bavor stal za to, tak ta 316 se moc nevyplati ( jenom 4valec na vykon dost velka spotreba), to uz bych mozna volil toho forda v nejakym silnym dvoulitru a hlavne bys to mel skoro novy...
Jinak kdybys vybiral BMW tak se nenechej unest emocemi a snaz se ho koupit odnekud z proverenej zdroju, hlavne jak o nej bylo pecovano, protoze myslim, ze specialne u tyhle znacky jsou ojetiny budto v perfektnim stavu anebo naopak totalni mrdky ( pretaceny motory, nezkusena udrzba, spatnej servis) a do tech budes sypat a sypat prachy a stejne se vyserou znova.
No a doporucuji samozrejme bavora ale zkus nejakej nejnizsi 6valec, to fakt stoji za to...to dela to pravy jmeno
to Marek.Nechtval: S tou kvalitou fordu to myslis ako? A odkial cerpas informacie o nej?
To BMW som mal na mysli nejaku 318i alebo ti. To su pokial viem 1,9litre (1998-2001) alebo 2litre (2002 az doteraz). Malo by to mat okolo 87kw alebo v druhom pripade 105kw. To uz sa mi zda, ze by mohlo jazdit vcelku schopne (aj krutak to ma 200nm, co tiez nie je uplne zle). Ale v ruke som to este nemal,takze vychadzam len z cisiel.
Hlavne mi ale ide o tie prevadzkove naklady. Spotreba ak sa zmesti do 9 litrov, tak je to viac menej jedno (samozrejme, ze pri vyuzivani plneho potencialu motoru a auta to tak nebude,ale to je druha vec). Ide mi teda hlavne o to, ako je to so servisom a ci je mozne v tej cenovej hladine 330000Kc kupit kus, u ktoreho je sanca, ze nebude potrebovat nejake brutalne investicie do servisu. Samozrejme vymena rozvodov, platnicky, dosticky, pripadne tlmice a pod. na zaciatku, s tym nejak viac menej pocitam. ale veci ako motor, prevodovka, spojka a pod ma trapia. Planujem to auto mat tak 3-4 roky a najazdit s nim okolo 60000-80000km. Takze malo by mat najazdenych realne tak cca. 100k. Ak by bolo realne kupit dobry kus v tejto cene a k tomu potom do nejakych tych prvych investicii zaratat tak 20-25k, tak by som o tom zacal uvazovat velmi realne...
To BMW som mal na mysli nejaku 318i alebo ti. To su pokial viem 1,9litre (1998-2001) alebo 2litre (2002 az doteraz). Malo by to mat okolo 87kw alebo v druhom pripade 105kw. To uz sa mi zda, ze by mohlo jazdit vcelku schopne (aj krutak to ma 200nm, co tiez nie je uplne zle). Ale v ruke som to este nemal,takze vychadzam len z cisiel.
Hlavne mi ale ide o tie prevadzkove naklady. Spotreba ak sa zmesti do 9 litrov, tak je to viac menej jedno (samozrejme, ze pri vyuzivani plneho potencialu motoru a auta to tak nebude,ale to je druha vec). Ide mi teda hlavne o to, ako je to so servisom a ci je mozne v tej cenovej hladine 330000Kc kupit kus, u ktoreho je sanca, ze nebude potrebovat nejake brutalne investicie do servisu. Samozrejme vymena rozvodov, platnicky, dosticky, pripadne tlmice a pod. na zaciatku, s tym nejak viac menej pocitam. ale veci ako motor, prevodovka, spojka a pod ma trapia. Planujem to auto mat tak 3-4 roky a najazdit s nim okolo 60000-80000km. Takze malo by mat najazdenych realne tak cca. 100k. Ak by bolo realne kupit dobry kus v tejto cene a k tomu potom do nejakych tych prvych investicii zaratat tak 20-25k, tak by som o tom zacal uvazovat velmi realne...
S kvalitou fordu to bylo mysleno tak, ze je to peknej s..c! A jestli on to tak nemyslel tak ja to tak myslim. At si kazdej rika co chce, ale ja jsem o tom presvedcenej. Z vlastni zkusenosti. Mondeo01 rok me stalo na servise tolik ze bych mohl skoro mit za cenu tech nakladu jedno pekne mensi nove auto. Byl jsem prvni majitel a s autem jsem najel 140tkm takze zadnej extrem. Ted jsme ve firme po 125tkm najezdu menili komplet motor na tdci transitu. Praskla hlava a dva pisty. To by bylo k Fordu.
Ted k te lepsi veci: BMW. v zadnym pripade nedoporucuji 4V.
Chce to min 325i. Provozni naklady stejny jak 318i. Ja mam 330i a jezdim za 10l/100km a nohu nejlehci nemam. Najeto mam na ni zatim 15tkm (koupeno ojete se 60tkm) a byl jsem jednou na garancce. Olej filtry mikrofiltr servis klimy a komplet kontrola. 8000,- v autorizovanym servise.
Ted k te lepsi veci: BMW. v zadnym pripade nedoporucuji 4V.
Chce to min 325i. Provozni naklady stejny jak 318i. Ja mam 330i a jezdim za 10l/100km a nohu nejlehci nemam. Najeto mam na ni zatim 15tkm (koupeno ojete se 60tkm) a byl jsem jednou na garancce. Olej filtry mikrofiltr servis klimy a komplet kontrola. 8000,- v autorizovanym servise.
Mám stejný pocit ze srovnání kvality BMW a Fordu, prostě Ford se každýmu v mým okolí sypal jak na objednávku. Ale statisktiky (např. reliabilityindex a další) hovoří tedy přesně opačně - považují Ford za jednu z nejkvalitnějších značek - byť se za poslední rok propadl z 2. na 5. místo. Takže mě berte s rezervou, je to zkušenost a ne objektivní fakt.
super7: Pokud člověk svěří opravu auta značkovému servisu, je to jeho volba. Já osobně vůbec nechápu, proč takový ústav vůbec existuje - v životě jsem tam nepotkal člověka, který by něco uměl, protože kdyby opravdu něco uměl, opravoval by auta sám doma v garáži za pětinásobek platu, který má v tom značkovém servisu a přitom by vstával kdy se mu zachce a dovolenou měl taky kdy se mu zlíbí. A řeči o záruce jsou zcela mimo - v EU NESMÍ výrobce či prodejce vázat záruku na značkový nebo jinak smluvně blízký servis za předpokladu, že vůz je servisován v souladu se servisním manuálem a jsou použity díly pro vůz schválené. Servisák stojí cca 2500,- kč, ale na eBay se dá sehnat za pár šupů (na starší auta i za cenu čistýho CD a poštovnýho; na vybraný auta dokonce zadarmo...). Účtovat 25.000,- za výměnu kuláku, který stojí 724,- Kč vč. DPH je zločin. Myslím si, že Občanský zákoník o tom hovoří jako o bezdůvodném obohacení. I kdyby na tom nechal mechanik 2 h práce (a to bych ho vyhodil za límec, * se s kulákem 2h), měla by práce být účtována cca 2x 1170,- Kč. Za následnou geometrii se zpravidla účtuje od 200 do 1000 Kč. Takže suma sumárum mi vychází, že i když tě oberu na všech položkách na dvojnásobek běžných cen, pořád mi tu hapruje něco kolem 20 litrů...až budeš potřebovat příště něco na autě udělat, dej mi vědět, to si za tebou do toho Liberce rád dojedu >😁
Ne vážně - BMW dělá jeden kluk v Jablonci, budeš-li chtít, můžu se mrknout po jeho čísle. Vrtá se v emkách a občas to i někam dojede, takže musí bejt dost dobrej 8-s
RedBaron: ale bez matroše, že jo? Ty Koníky stojej přece kolem desítky přední kus a zhruba půlku zadní... jsi druhej blázen, co znám, co má na BMW Koníky. Jestli na tom starým 524, tak to klobouk dolů...
super7: Pokud člověk svěří opravu auta značkovému servisu, je to jeho volba. Já osobně vůbec nechápu, proč takový ústav vůbec existuje - v životě jsem tam nepotkal člověka, který by něco uměl, protože kdyby opravdu něco uměl, opravoval by auta sám doma v garáži za pětinásobek platu, který má v tom značkovém servisu a přitom by vstával kdy se mu zachce a dovolenou měl taky kdy se mu zlíbí. A řeči o záruce jsou zcela mimo - v EU NESMÍ výrobce či prodejce vázat záruku na značkový nebo jinak smluvně blízký servis za předpokladu, že vůz je servisován v souladu se servisním manuálem a jsou použity díly pro vůz schválené. Servisák stojí cca 2500,- kč, ale na eBay se dá sehnat za pár šupů (na starší auta i za cenu čistýho CD a poštovnýho; na vybraný auta dokonce zadarmo...). Účtovat 25.000,- za výměnu kuláku, který stojí 724,- Kč vč. DPH je zločin. Myslím si, že Občanský zákoník o tom hovoří jako o bezdůvodném obohacení. I kdyby na tom nechal mechanik 2 h práce (a to bych ho vyhodil za límec, * se s kulákem 2h), měla by práce být účtována cca 2x 1170,- Kč. Za následnou geometrii se zpravidla účtuje od 200 do 1000 Kč. Takže suma sumárum mi vychází, že i když tě oberu na všech položkách na dvojnásobek běžných cen, pořád mi tu hapruje něco kolem 20 litrů...až budeš potřebovat příště něco na autě udělat, dej mi vědět, to si za tebou do toho Liberce rád dojedu >😁
Ne vážně - BMW dělá jeden kluk v Jablonci, budeš-li chtít, můžu se mrknout po jeho čísle. Vrtá se v emkách a občas to i někam dojede, takže musí bejt dost dobrej 8-s
RedBaron: ale bez matroše, že jo? Ty Koníky stojej přece kolem desítky přední kus a zhruba půlku zadní... jsi druhej blázen, co znám, co má na BMW Koníky. Jestli na tom starým 524, tak to klobouk dolů...
magic: chápu, že značkovej servis je ta nejdražší alternativa, ale nenašel jsem jinou. za tip ti budu vděčný. v pátek jsem na ty kluky vystartoval, ať mi tu fakturu rozeberou ještě jednou - a bylo to takhle (pro účely původního příspěvku jsem to trochu zjednodušil) - "kulák" znamená celý dolní rameno, bo je tam zalisovanej napevno a to rameno je za 10.000,- 😒 k tomu za 3 litry sada silentbloků (!!!), za 2 geometrie a dál 5 litrů oleje, komplet přední destičky a brzdová kapalina a jsme na 18.000 za materiál + 6.000 za práci (študoval jsem špatnou školu...) a jsme na těch 24.300,- a v lednu jde compact z baráku!
Zdravím, tohle co píšete není neuvěřitelné. Pallas Grand v Liberci jsou banda xxxx,kteří to prostě zkoušejí. Jako v mnoha servisech i bmw má např. jasně stanovené položky kolik/za jakou prác s tím že každý úkon je velmi přesně časaově vymezen. Tlumiče KONI se dají sehnat za cca 5000kč/ks-přední a 2800kč/ks zadní, jejich instalace se vyplatí. jinak k tomu pallasu-vícekrát tam nechodte, moje auto už tam také neuvidí-přelili mi olej u M5 o litr!!! (mohlo to leccos zůsobit) známému zprasili na 530d motor špatnými náplněmi (místo výměny oleje jen reset) a jinému člověku napočítali za výměnu čepů 94 000kč (na 745i)-znalecký posudek prokázal že měněny byly 2 ks v ceně 5200kč+práce....
Od doby kdy odešel z BMW Liberec p. Hamm ,což byl pečlivý člověk který rozuměl své práci, stojí servisní služby za xxxx.
Chcete li kontakt na skutečného servismana,odborníka a nadšence je to možné. Dělá velmi solidně,citlivě a za pár korun.
Od doby kdy odešel z BMW Liberec p. Hamm ,což byl pečlivý člověk který rozuměl své práci, stojí servisní služby za xxxx.
Chcete li kontakt na skutečného servismana,odborníka a nadšence je to možné. Dělá velmi solidně,citlivě a za pár korun.
Zdar Magic. Dal bys mi k dispozici kontakt na toho tvého servisáka v Jablonci, případně neznáte někoho šikovného na BMW v okolí Hradce Králové? Díky.
PS: Mondeo není špatná volba, pokud od něj člověk nečeká sportovní svezení, ale komfortní přesun z bodu A do bodu B. Je poměrně spolehlivé, záleží na motorizaci. Má nižší provozní náklady než např. Passat předchozí generace, navíc má modernější techniku. S Tranzitem bych nesrovnával.
PS: Mondeo není špatná volba, pokud od něj člověk nečeká sportovní svezení, ale komfortní přesun z bodu A do bodu B. Je poměrně spolehlivé, záleží na motorizaci. Má nižší provozní náklady než např. Passat předchozí generace, navíc má modernější techniku. S Tranzitem bych nesrovnával.
no dnes som nasiel aj nejaky servis (ne webe, len si nespomeniem, ako sa vola), kde za 5 minut prace chcu 99Kc bez DPH. To je 1200Kc za hodinu prace bez DPH, co sa mi teda moc nepaci. Ak si za 8000 nechal spravit vsetko to co vravis, tak to musel byt teda hodne lacny servis....Kde to je?
To je zbytocne, tak isto Ta odrbu aj v inom znackovom servise. Keby si sa vyznal, tak tie diely kupis za max. 1/4 ceny a vymenis si to za pol dna sam.
Mna by to stalo : rameno (repas) 800, silentblocky 1000, olej 1000, dosticky 800, kvapalina 100, robota 0. Spolu 3700 SK!
Mna by to stalo : rameno (repas) 800, silentblocky 1000, olej 1000, dosticky 800, kvapalina 100, robota 0. Spolu 3700 SK!
magic: Ne, je to na 525i, kterou jsem koupil v květnu za 15 od jednoho zoufalce, udělal podvozek a jezdím. Koni jsou nutnost, tyhle starý BMW jsou hrozný a neovladatelný vzducholodi bez pořádných tlumičů. Předek mě stál 3290,- Kč za kus přes známého. Na servis jezdím čtvrtým rokem ke svému garážovému mechanikovi, 300,- Kč na hodinu, vrakoviště na dvoře, udělal vždycky to, co měl a na čas a nikam jinam už nejedu.
Nějaký značkový servis nechci ani vidět! To, co jde promazat a vyčistit, vymění za nové i se soukolím, účtují si 950,- kč bez DPH za hodinu práce a za jedinou opravu mi málem zničili automat na předchozím autě, mluvím o BMW Bychl Vestec. Tak takhle u nás funguje značkový servis. Nezlobte se, ale na výměnu čepů opravdu nepotřebuju takovéhle vykuky!
Je úplně jedno, co máte za auto, pokud to není nějaká vyložená průserovka. Všechno záleží na zacházení a servisu od předchozího majitele, pro mě jsou například najeté km i stáří irelevantní, zajímá mě stav, a to především těch věcí, které souvisí s jízdou.
Nějaký značkový servis nechci ani vidět! To, co jde promazat a vyčistit, vymění za nové i se soukolím, účtují si 950,- kč bez DPH za hodinu práce a za jedinou opravu mi málem zničili automat na předchozím autě, mluvím o BMW Bychl Vestec. Tak takhle u nás funguje značkový servis. Nezlobte se, ale na výměnu čepů opravdu nepotřebuju takovéhle vykuky!
Je úplně jedno, co máte za auto, pokud to není nějaká vyložená průserovka. Všechno záleží na zacházení a servisu od předchozího majitele, pro mě jsou například najeté km i stáří irelevantní, zajímá mě stav, a to především těch věcí, které souvisí s jízdou.
Bychl - no jo, taky jsem slyšel strastiplnou hostorku o stavbě čtyřválce do M3, kterej za dva roky neujel ani metr. Ale nevím, jak moc to je pravda. Já ho pamatuju ještě jako aktivního závodníka.
Horší je, že to číslo nemůžu najít. Ukradli mi asi před rokem tašku ve vlaku a v ní byla databanka s různejma číslama. Zkus brnknout na 602 482 527 Pavlovi Ulmanovi a ten by ti na něho mohl dát číslo, nebo se domluv přímo s ním (pokud má čas a náladu), taky dělá BMW, ale spíš čtyřválcový M3, nicméně cokoliv jsem kdy potřeboval na M5 (včetně motoru - což bylo dost často - jednou komplet i s výměnou) tak uměl sehnat. je to velmi rozumný a inteligentní člověk - inženýr s velmi šikovnýma rukama. Mimochodem od Krámskýho právě jedno BMW M3 E30 s kleklým motorem kupoval, takže nevím, jak je to s tím Krámským...
Horší je, že to číslo nemůžu najít. Ukradli mi asi před rokem tašku ve vlaku a v ní byla databanka s různejma číslama. Zkus brnknout na 602 482 527 Pavlovi Ulmanovi a ten by ti na něho mohl dát číslo, nebo se domluv přímo s ním (pokud má čas a náladu), taky dělá BMW, ale spíš čtyřválcový M3, nicméně cokoliv jsem kdy potřeboval na M5 (včetně motoru - což bylo dost často - jednou komplet i s výměnou) tak uměl sehnat. je to velmi rozumný a inteligentní člověk - inženýr s velmi šikovnýma rukama. Mimochodem od Krámskýho právě jedno BMW M3 E30 s kleklým motorem kupoval, takže nevím, jak je to s tím Krámským...
to sasar: no neviem, ale ten jeden odstavec co som tam nasiel by som "hezkou recenzi" fakt nenazval. To su informacie, ktore sa daju zohnat behom 2-3 minut uplne hocikde....
to gorda:
A myslis, ze by ten tvoj znamy bol ochotny niekedy aj pomoct s vyberom? Za nejaku financnu odmenu sa proste vydat so mnou (resp. ja s nim 😉)) ) na zatah napr. do nemecka alebo niekde inde a fundovane pomoct s vyberom nejakej e46ky??
A myslis, ze by ten tvoj znamy bol ochotny niekedy aj pomoct s vyberom? Za nejaku financnu odmenu sa proste vydat so mnou (resp. ja s nim 😉)) ) na zatah napr. do nemecka alebo niekde inde a fundovane pomoct s vyberom nejakej e46ky??
Nemel nahodou v Jilemnici servis Kramsky? Ty by to umet mohli, ne??? 😉
Magic: můžeš si udělat další čárku do seznamu těch, co mají koníky na BMW >😁 (E39 touring) - taky je tam mám. Vyšly mě na cca 16tKč předek (i s horním uložením) + zadek.
Tak je po koníkách 😒
[odkaz]
[odkaz]
Brrr, to musela bejt šupa 8-s
Myslím, že nemít pásy, tak to asi dopadlo úplně jinak než tak, jak to nakonec dopadlo.
Kdepak, nedá se polevit v ostražitosti ani půl vteřiny.
Mám za sebou čelní srážku ve formanovi s tranzitem, my takovejch 40, on téměř dobrzdil, já seděl vzadu a nic moc, žebra a skoro ukousnutej celej spodní ret.
Všem přeju, ať je nikdy nic takovýho nepotká, dávejte bacha
Myslím, že nemít pásy, tak to asi dopadlo úplně jinak než tak, jak to nakonec dopadlo.
Kdepak, nedá se polevit v ostražitosti ani půl vteřiny.
Mám za sebou čelní srážku ve formanovi s tranzitem, my takovejch 40, on téměř dobrzdil, já seděl vzadu a nic moc, žebra a skoro ukousnutej celej spodní ret.
Všem přeju, ať je nikdy nic takovýho nepotká, dávejte bacha
Tak to je mi lito jak dopadl bawor... Na tom Mondeu je krasne videt ten pokrok. Jen mam takovou otazecku, a to kolik meris a kde si mel nohy???
Ja merim 190 a bojim se, ze pri podobnym narazu (temer v cemkoliv starsim) budou mit praci hasici. 😢
Ja merim 190 a bojim se, ze pri podobnym narazu (temer v cemkoliv starsim) budou mit praci hasici. 😢
HAROUS: Moje výška je skromných 173, zato šířkou se tomu už skoro blížím se svým metrákem >😁 Nohy jsem odtamtud tahal opravdu jen tak tak, levou mám odřenou na holeni a na pravé mám škaredou podlitinu. Nicméně v podstatě mi není lautr nic.
Jinak souhlasím, Mondeo jednak díky neustálému zvětšování aut ve třídách, naprosto dorostlo tuhle starou pětku a za druhé je na něm hodně vidět pokrok v konstrukci klece a deformačních zón, to souhlasím. Každopádně takovouhle ránu dává člověk doufám jen jednou za život, nějaké svalení do strouhy se s tím absolutně nedá srovnávat. Teď jak se z toho vzpamatovávám, tak každý den mě bolí jiné svaly a kosti a dokonce i ty, o kterých jsem předtím vůbec nevěděl, že bych je mohl mít 😊
Jinak souhlasím, Mondeo jednak díky neustálému zvětšování aut ve třídách, naprosto dorostlo tuhle starou pětku a za druhé je na něm hodně vidět pokrok v konstrukci klece a deformačních zón, to souhlasím. Každopádně takovouhle ránu dává člověk doufám jen jednou za život, nějaké svalení do strouhy se s tím absolutně nedá srovnávat. Teď jak se z toho vzpamatovávám, tak každý den mě bolí jiné svaly a kosti a dokonce i ty, o kterých jsem předtím vůbec nevěděl, že bych je mohl mít 😊
Kdyz jde o plechy, tak jde o *...
Doufej ze mas vybrano... minimalne na hooooodne dlouho...
Ja se v nekterejch autech vylozene bojim. Treba ted sem chytil sluzebni feldu a kdyz vidim, jak mam koleno asi 5cm za klickem (ve Felde je "chytre" klicek proti kolenu), tak me desi predstava ze mi ten klicek tim kolenem projede... Kamosovi se to povedlo a moooc bezva... detektorem kovu neproleze. 😉
Stejne tak co mista tam mam na nohy... no, radsi nedomejslet...
Doufej ze mas vybrano... minimalne na hooooodne dlouho...
Ja se v nekterejch autech vylozene bojim. Treba ted sem chytil sluzebni feldu a kdyz vidim, jak mam koleno asi 5cm za klickem (ve Felde je "chytre" klicek proti kolenu), tak me desi predstava ze mi ten klicek tim kolenem projede... Kamosovi se to povedlo a moooc bezva... detektorem kovu neproleze. 😉
Stejne tak co mista tam mam na nohy... no, radsi nedomejslet...
Je realne zohnat s tymto rozpoctom nejaku 318 e46 rocnik 2002 (najstarsie) v dobrom stave? Ake su asi ceny v autorizovanych servisoch BMW oproti napr. Fordu? A ceny nahradnych dielov v porovnani s konkurenciou? Viem, ze je to porovnavanie neporovnatelneho, ale ak ma niekto osobne skusenosti s prevadzou priblizne rovnako stareho BMWcka, tak by mi hodne pomohlo, keby ich skusil popisat. Vdaka